تخلیه چاه در همدان

تخلیه چاه فاضلاب در همدان

ازجمله مشکلات رایج بسیاری از ساختمان‌‌های مسکونی و اداری می‌تواند به مشکلات مربوط به گرفتگی لوله و نیاز به تخلیه چاه اشاره کرد. تحمل این قبیل مشکلات برای ساکنین بسیار طاقت‌فرسا خواهد بود و لازم است مدیران ساختمان در این حالت به استفاده سریع از خدمات تخلیه چاه فاضلاب در همدان اقدام نمایند. در ادامه شما را با نکات مهم و اطلاعات ضروری در این زمینه آشنا خواهیم کرد.

تخلیه چاه فاضلاب در همدان

 

مهم‌ترین دلایل پر شدن چاه

در اولین قدم در مطالب مرتبط با تخلیه چاه فاضلاب در همدان لازم دیدیم شما را با دلایلی که سبب نیاز به خدمات لوله‌بازکنی همدان و پر شدن چاه فاضلاب می‌شود آشنا کنیم. این دلایل شامل موارد زیر هستند:

مهم‌ترین دلایل پر شدن چاه

تأثیر نوع خاک و زمین

نوع خاک منطقه موردنظر تأثیر بسیاری بر چاه فاضلاب دارد. اگر جنس خاک به گونه‌ای باشد که آب را جذب کند (مانند شن و ماسه) این موضوع در جذب فاضلاب تأثیرگذار خواهد بود و دیگر نیازی به خدمات تخلیه چاه فاضلاب در همدان نخواهد بود.

تأثیر مواد اضافی آب و فاضلاب

اگر مواد اضافی جامد از قبیل فلزات یا پلاستیک در فاضلاب وجود داشته باشند؛ با گذشت زمان، این مواد وارد چاه شده و به دیواره‌های چاه می‌چسبند. این موضوع سبب می‌شود که آب توسط خاک جذب نشود و می‌تواند به پر شدن سریع چاه منجر شود. در این حالت لازم است جهت حل مشکل از خدمات تخلیه چاه فاضلاب و لوله‌بازکنی استفاده شود.

 وارد شدن بیش ‌از حد فاضلاب و کم وسعت بودن انبار چاه

همان‌طور که می‌دانید امروزه عموم در کلان‌شهرها در ساختمان‌های چندطبقه با جمعیت بالا زندگی می‌کنند. در این حالت مصرف آب و ورودی فاضلاب به انبار چاه بسیار افزایش خواهد یافت. از طرف دیگر ابعاد این انبار‌ها با حجم آب و فاضلاب ساختمان تناسب ندارد. پس درنهایت به دلیل کم وسعت بودن حجم انبار موردنظر و پر شدن آن در طول سال‌ها استفاده لازم است به‌موقع از خدمات تخلیه چاه فاضلاب در همدان استفاده شود.

 وارد شدن بیش ‌از حد فاضلاب و کم وسعت بودن انبار چاه

نفوذ آب باران به چاه

یکی دیگر از علل نیاز به خدمات فاضلاب بازکنی در همدان، در شهر‌ها و مناطق بارانی که شدت و دفعات بارش باران در آن‌ها زیاد است؛ این است که آب باران در چاه فاضلاب نفوذ می‌کند و درنتیجه باعث می‌شود چاه این مناطق زودتر نسبت به بقیه شهر‌ها پر شود.

برای حل این مشکل پیشنهاد می‌شود چاهی جداگانه برای آب باران به‌منظور جلوگیری از پر شدن سریع چاه در نظر گرفته شود. درصورتی‌که چاه مجزا در خانه یا آپارتمان خود برای آب باران ندارید؛ می‌توانید از خدمات مراکز لوله‌بازکن همدان استفاده نمایید.

نفوذ آب باران به چاه

 

نشانه‌های پر شدن چاه فاضلاب

سؤالی که برای بسیاری از کاربران ممکن است پیش بیاید این است که با مشاهده چه علائمی‌ متوجه شویم که چاه ما نیاز به خدمات تخلیه چاه فاضلاب در همدان را دارد و لازم است نسبت به این موضوع اقدام کنیم؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم نشانه‌هایی از قبیل بوی بد فاضلاب در ساختمان، بالا آمدن آب توالت، گرفتگی توالت و حمام و دستشویی، آب نرفتن توالت، وجود حشراتی مانند سوسک که از چاه خارج می‌شوند و غیره بیانگر نیاز به لوله‌بازکنی و تخلیه چاه در همدان هستند.

در زمین‌های بدون ماسه که باعث عدم ورود و نفوذ آب به خاک می‌شود؛ شنیدن صدای چکه‌های آب در چاه ساختمان نیز از علائم پر شدن هستند. مشکلات ذکرشده بسیار مهم و جدی هستند و لازم است حتماً به متخصص لوله‌کشی در همدان سپرده شوند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

نشانه‌های پر شدن چاه فاضلاب

 

انواع روش‌های لوله‌بازکنی

در حوزه لوله‌بازکنی و تخلیه چاه فاضلاب در همدان از روش‌ها و امکانات ویژه‌ای متناسب با شرایط لوله‌ها و چاه استفاده می‌شود که هر یک از ویژگی‌هایی برخوردار است. در ادامه این روش‌ها به طور مفصل و کامل بررسی شده‌اند.

انواع روش‌های لوله‌بازکنی

فنر برقی

اولین روش حرفه‌ای لوله‌بازکنی توسط پرسنل تخلیه چاه فاضلاب در همدان، استفاده از فنر لوله‌بازکنی یا ژنراتور لوله‌بازکنی است که اغلب آن را با نام لوله‌بازکن برقی یا فنر برقی می‌شناسند. تفاوت آن با فنر لوله‌بازکن در برقی بودن آن است. به این صورت که فنر لوله‌بازکنی به موتوری الکتریکی وصل شده و به کمک موتور دوران می‌کند و این سبب باعث افزایش قدرت آن شده است

فنر برقی به دلیل داشتن انواع مختلف ازنظر قطر و متراژ می‌تواند باعث باز کردن هر نوع گرفتگی شود. حتی اگر لوله با سیمان پر شده باشد می‌توان با استفاده از فنر برقی به‌سادگی آن را باز کرد. در روش فنر برقی از دو نوع دستگاه استفاده می‌شود که شامل دریل و ژنراتور است. دریل به دلیل قدیمی‌ شدن و معایب زیادی همچون کثیف کاری قدرت پایین و آسیب به لوله‌ها دیگر کاربرد ندارد.

اما درمورد استفاده از ژنراتور باید بگوییم به دلیل انتقال دادن قدرت به فنر دیگر نیازی به ضربه زدن نیست و همین موضوع سبب عدم کثیف کاری به هنگام کار می‌شود. از ژنراتور نیز مانند فنر دستی استفاده می‌شود؛ با این تفاوت که با روشن کردن موتور، دستگاه به شکل اتوماتیک فنر را به دوران درآورده و گرفتگی را برطرف می‌کند.

تقریباً کلیه مراکز لوله‌بازکنی و تخلیه چاه فاضلاب در همدان از این نوع دستگاه استفاده می‌کنند و برخی نیز از نوع سبک آن که پیشرفته‌تر است بهره می‌برند.

فنر برقی

دستگاه تراکم هوا ویژه لوله‌بازکنی

بعد از ژنراتور دستگاه تراکم هوا از کاربرد بسیاری برخوردار است و در رفع گرفتگی لوله‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه همانند چاه بازکن عمل می‌کند؛ ولی فشار هوا توسط دستگاه ایجاد می‌شود. برای رفع هر نوع گرفتگی می‌توان از این دستگاه استفاده نمود.

 تفاوت اصلی آن با فنر لوله‌بازکن این است که محدودیتی ندارد و می‌تواند گرفتگی‌های ایجادشده در انتهای لوله‌ها را نیز باز کند. روش کار دستگاه تراکم هوا به این صورت است که د‌هانه آن را روی لوله فاضلاب قرار می‌دهند تا فشار هوای تولیدشده توسط دستگاه به داخل لوله هدایت شود و در کمترین زمان گرفتگی را رفع کند.

دستگاه تراکم هوا مانند ژنراتور لوله‌بازکنی کاربرد‌های زیادی دارد و بسیاری از شرکت‌های لوله‌بازکنی از آن به‌منظور رفع گرفتگی لوله‌ها بهره می‌برند. لوله‌بازکنی با پمپ تراکم هوا بسیار آسان و با سرعت زیادی انجام می‌شود و از کیفیت بالایی نیز برخوردار است. از دیگر ابزار‌های لوله‌بازکنی می‌توان به تلمبه دستی، واترجت و محلول‌های شیمیایی اشاره کرد.

دستگاه تراکم هوا ویژه لوله‌بازکنی

 

خدمات مراکز تخلیه چاه فاضلاب

در ادامه قصد داریم شما را با لیست خدماتی که توسط مراکز تخلیه چاه فاضلاب در همدان در حوزه تخلیه چاه و لوله‌بازکنی ارائه می‌شود آشنا کنیم. این خدمات عبارت‌اند از:

  • مشاوره رایگان شبانه‌روزی در زمینه تخلیه چاه همدان
  • مشخص کردن سر چاه
  • حفر چاه کم‌عمق و عمیق
  • تشخیص سن چاه
  • خدمات تخلیه چاه با استفاده از بهترین دستگاه لوله‌بازکنی در همدان، وسایل و پمپ‌های لجن‌کش، کفکش و آبکش
  • خدمات تخلیه چاه در همدان با به‌کارگیری انواع تانکر‌های در شهر‌های مختلف شهر همدان
  • لایه روبی و پاک‌سازی چاه ساختمان
  • طوقه چینی و کول گذاری چاه
  • لوله‌کشی در همدان
  • تشخیص ترکیدگی لوله‌ها
  • کف تراشی با بهره‌گیری از بهترین وسایل و دستگاه‌ها
  • حفر چاه فاضلاب
  • حفر چاه آب
  • از بین بردن بوی بد چاه فاضلاب در سرویس‌های بهداشتی، حمام، آشپزخانه و غیره
  • مشخص کردن محل دقیق دلیل گرفتگی چاه فاضلاب حمام و غیره و آگاه کردن کامل مشتری در این زمینه
  • خدمات تعمیرات چاه
  • ارائه خدمات مشاور به چاه‌های در خطر ریزش و ارائه راهکار‌های ترمیمی‌ چاه موردنظر
  • ارائه خدمات به کلیه ساختمان‌ها اعم از آپارتمانی، ویلایی، ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی در همدان
  • لوله‌بازکنی با فنر
  • باز کردن لوله با دستگاه‌های تراکم هوا
  • رسوب‌زدایی و جرم‌گیری لوله‌های آشپزخانه
  • رسوب‌زدایی و جرم‌گیری لوله‌های توالت
  • رسوب‌زدایی و جرم‌گیری لوله‌های حمام
  • متصل کردن لوله فاضلاب ساختمان موردنظر به سیستم فاضلاب شهری
  • باز کردن لوله آشپزخانه
  • باز کردن لوله توالت
  • باز کردن لوله حمام
  • باز کردن لوله با استفاده از پمپ یا واترجت
  • رفع نم و رطوبت در ساختمان

خدمات مراکز تخلیه چاه فاضلاب

 

عوامل مؤثر بر قیمت لوله‌بازکنی

مسلماً بحث هزینه‌ها و قیمت خدمات تخلیه چاه فاضلاب در همدان یکی از دغدغه‌های اصلی افراد در این زمینه است که لازم است پیش از اقدام به استفاده از خدمات تخلیه چاه و لوله‌بازکنی با عوامل تأثیرگذار بر قیمت‌ها آشنا شوند. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

عوامل مؤثر بر قیمت لوله‌بازکنی

تعداد فنر

اگر منشأ اصلی گرفتگی در خانه جدا باشد و نیاز باشد از چند نقطه به فنرزنی پرداخته شود؛ برای هر بار فنرزنی حق سرویس جداگانه‌ای دریافت می‌شود.

شدت و نوع گرفتگی لوله

در برخی موارد علت گرفتگی سیمان، قیر، دوغاب یا اشیا است که در چنین حالتی باز کردن لوله به زمان و انرژی بیشتری نیاز خواهد داشت و به طبع هزینه بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

شدت و نوع گرفتگی لوله

نوع روش به‌کاررفته

امروزه روش‌های مختلفی به‌منظور رفع گرفتگی لوله وجود دارد. دستگاه تراکم هوا، واترجت، فنر برقی، دستگاه ژنراتور و غیره که استفاده از هرکدام قیمت مختلفی دارد.

متراژ فنر

گاهی اوقات که لوله فاضلاب موردنظر طول زیادی دارد لازم است از فنر‌هایی با متراژ بالا استفاده کرد. در این شرایط قیمت نهایی کار لوله‌بازکنی و تخلیه چاه فاضلاب در همدان بیشتر خواهد بود.

موقعیت مکانی

خدمات لوله‌بازکنی و تخلیه چاه فاضلاب در همدان از مواردی است که در محله‌های مختلف شهر، از قیمت‌های متفاوتی برخوردار است و در برخی مناطق که تحت پوشش شرکت‌های تخلیه چاه نیستند؛ معمولاً این کار‌ها توسط همان تأسیساتی‌های محل انجام می‌شوند. با توجه به اینکه این کار در تخصص کامل آن‌ها نیست ممکن است در بعضی موارد، باقیمتی بالاتر از شرکت‌های لوله‌بازکنی اقدامات تخلیه چاه فاضلاب در همدان را انجام دهند.

از دیگر موارد مؤثر بر هزینه تخلیه چاه فاضلاب در همدان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زمان انجام کار
  • میزان سختی کار پرسنل
  • هزینه ایاب‌وذهاب متخصص
  • کنده‌کاری
  • طول لوله

موقعیت مکانی

به طور معمول بیشتر وقت‌هایی که لوله‌های یک ساختمان مسدود می‌شوند؛ می‌توان این موضوع را با فنر زدن برطرف نمود. اما بعضی وقت‌ها نیاز است که مشکل به شکل جدی‌تری برطرف شود. به طور مثال باید چاه فاضلاب کل ساختمان تخلیه شود. در این حالت هزینه نهایی کار بیشتر خواهد بود.

در مواردی که گرفتگی فاضلاب به دلیل ریزش چاه باشد نیز نیاز به لایه روبی چاه و تراش کف وجود دارد که به خاطر تخصصی بودن این فرایند و نیاز آن به مدت‌زمان بیشتر برای انجام کار، هزینه تخلیه چاه فاضلاب در همدان بیشتر محاسبه خواهد شد.

هزینه لوله‌بازکنی با استفاده از مواد شیمیایی

محلول‌های شیمیایی گوناگونی در بازار لوله وجود دارند و استفاده از آن‌ها یکی از مؤثرترین روش‌ها برای رفع گرفتگی‌های کوچک چاهک‌ها به شمار می‌آید. در این روش هزینه لوله‌بازکنی شما تنها شامل خرید یک محلول شیمیایی مناسب خواهد بود. ریختن مقدار مناسبی از این اسید درون چاهک، سبب برطرف شدن گرفتگی آن خواهد شد. توجه کنید که سرعت عمل این مواد شیمیایی پایین بوده و این کار زمان‌بر است.

درمورد معایب این محلول‌های اسیدی باید بگوییم؛ استفاده از این مواد شیمیایی قوی سبب آسیب رساندن زیاد به لوله‌های فاضلاب، ایجاد پوسیدگی در لوله‌‌ها و ترکیدن آن‌ها و گاهی ایجاد نشتی می‌شود. محلول‌های لوله‌بازکن برای چشم‌‌ها نیز آسیب‌زا هستند. به هنگام کار با این محلول‌ها و سایر مواد شیمیایی لازم است که حتماً از دستکش مناسب و عینک‌‌های حفاظتی استفاده کنید.

مواد شوینده و نظافتی باید در حداقل غلظت استفاده شوند و خیلی قوی نباشند؛ زیرا هرچه میزان غلظت آن‌ها بیشتر باشد، آسیب آن‌ها شدیدتر خواهد بود.

هزینه لوله‌بازکنی با استفاده از مواد شیمیایی

هزینه لوله‌بازکنی با فنر فولادی

در برخی مواقع رفع گرفتگی لوله با تنها یک‌بار فنر زدن امکان‌پذیر نیست و لازم است که چندین بار این کار انجام شود. در این میان تکرار عمل فنر زنی می‌تواند بر افزایش قیمت لوله‌بازکنی با فنر تأثیرگذار باشد.

گاهی نیز علت گرفتگی لوله، پر شدن ظرفیت فاضلاب اصلی است و مربوط به گیرکردن چیزی در لوله نیست. این مورد بیشتر در خانه‌های قدیمی‌ رخ می‌دهد که به سیستم فاضلاب شهری وصل نیستند. هزینه تخلیه چاه این خانه‌ها با هزینه لوله‌بازکنی متفاوت خواهد است.

هزینه لوله‌بازکنی با فنر فولادی

 

 

 

شارینو:

با توجه به اهمیت فرش در زیبایی دکوراسیون خانه‌های ایرانی و استفاده زیاد از آن، لازم است هرچند سال یک‌بار نسبت به شستشوی انواع فرش اقدام شود. اگر به دنبال شناخت بهترین قالی‌شویی‌های همدان هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم از مطالب سایت شارینو با موضوع قالی‌شویی در همدان دیدن کنید.

مبل‌ها از مهم‌ترین لوازم‌خانگی هستند که تأثیر بسیار زیادی بر زیبایی محیط و همچنین راحتی افراد در منزل دارند. ممکن است پس از چند سال استفاده از ظاهر آن‌ها تغییر کرده و کثیف و کهنه به نظر برسند که در میان مراجعه به بهترین مراکز مبل شویی در همدان می‌تواند علاوه بر شستشوی اصولی مبلمان سبب ترمیم و نوسازی آن‌ها نیز شود. مطالعه مطالب سایت شارینو با موضوع مبل شویی در همدان در این زمینه بسیار مفید خواهد بود.

اگر از صاحبان کسب‌وکار هستید و قصد دارید گام مؤثری در جهت پیشرفت و گسترش کسب‌وکار خود بردارید؛ حتماً می‌دانید که بهترین راه استفاده از ابزار‌های تبلیغاتی مدرن در فضای اینترنت است. تیم حرفه‌ای شارینو با ارائه خدماتی همچون طراحی تیزر، طراحی لوگو، سئو وب‌سایت و غیره می‌تواند در این حوزه به شما کمک بزرگی کند.

با مطالعه مطالب سایت شارینو با موضوعات تعمیر جاروبرقی در همدان، تعمیر تلویزیون در همدان، تعمیر آیفون تصویری در همدان، تعمیر پکیج در همدان، تعمیر یخچال در همدان و غیره می‌توانید به اطلاعات بسیار مهمی‌ در زمینه تعمیرات لوازم‌خانگی دست یابید و از خدمات بهترین تعمیرکاران همدان استفاده نمایید.

اگر قصد سفر به شهر زیبا و تاریخی همدان را دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر گشت‌وگذار در مکان‌های تفریحی و تاریخی این شهر، حتماً از مراکز خرید و بازار‌های قدیمی‌ همدان نیز دیدن فرمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مطالب مراکز خرید همدان در سایت شارینو مراجعه کنید.

 

لوله‌ کشی ساختمان در همدان
آژانس هواپیمایی در همدان
پزشک مغز و اعصاب در همدان

 

سخن پایانی

خدمات تخلیه چاه فاضلاب در همدان  یکی از سرویس‌هایی است که ممکن است هریک از شهروندان همدانی در هر ساعتی از شبانه‌روز به آن نیاز پیدا کنند. با توجه به پیچیدگی سیستم لوله‌کشی فاضلاب، گرفتگی لوله آب آشپزخانه، حمام، سرویس‌ بهداشتی از مشکلات بسیار مهمی‌ در زندگی روزمره محسوب می‌شوند که باید به کمک متخصصان این حوزه برطرف شوند. در این مطلب شما را با موضوعات مهمی‌ در این زمینه آشنا کردیم.

سخن پایانی

۲۸ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *