معرفی 20 پزشک زنان در یزد - آدرس مطب و شماره تماس + {نوبت دهی}

پزشک زنان در یزد

پزشک زنان در یزد از جمله متخصصانی است که تمامی‌ خانم‌ها در طول عمر خود به منظور رسیدگی و درمان بیماری‌ها و مشکلات زنانه و البته بارداری و زایمان به او احتیاج دارند. به همین دلیل پیدا کردن بهترین متخصص زنان در اصفهان از اهمیت زیادی برخوردار بوده و به شما کمک می‌کند تا هر چه زودتر سلامتی خود را به دست آورید.

مراجعه به متخصص زنان و زایمان یزد در زمان بروز عفونت‌ها، بیماری و مشکلات ناحیه تناسلی، پیش از بارداری، طول زمان بارداری و زایمان امری بسیار مهم و ضروری است؛ زیرا هرگونه سهل‌انگاری در این زمینه می‌تواند سلامت بانوان را در معرض خطر قرار دهد.

اما پیش از مراجعه به پزشک زنان در یزد بهتر است از حیطه کاری این متخصصان شناخت کافی داشته باشید و با آگاهی از بیماری‌ها و مشکلاتی که توسط این پزشکان مورد بررسی و درمان قرار می‌گیرد بتوانید در اسرع وقت نسبت به درمان اقدام نمایید. در این مطلب به بررسی نکات مربوط به متخصص زنان می‌پردازیم.

 

پادکست : خلاصه مقاله پزشک زنان در یزد

 

 

وظیفه متخصص زنان و زایمان چیست؟

وظیفه متخصص زنان و زایمان در یزد چیست؟

 

در اولین قدم به منظور آشنایی با حوزه کاری پزشک زنان در یزد لازم است شما را با وظیفه این متخصصان آشنا کنیم. همان طور که می‌دانید در زمان‌های گذشته دانش و تخصص کافی به منظور تشخیص و درمان بیماری‌های زنانه وجود نداشت و بانوان همواره در معرض خطرات جدی قرار داشتند.

اما امروز رشد علم و فناوری سبب شده رشته پزشکی زنان و زایمان با تربیت پزشکان متخصص بتواند در افزایش آگاهی جامعه، شناخت و درمان بیماری‌های زنانه و امور مربوط به زایمان به بهترین نحو عمل کرده و سطح سلامت بانوان را افزایش دهد.

پزشک متخصص زنان در یزد در زمینه مسائل مربوط به زنان همچون ناباروری، حفظ سلامتی مادر و جنین در زمان بارداری، زایمان، اختلالات دستگاه ادراری همچون سرطان دستگاه تناسلی، بی اختیاری ادرار، سرطان سینه، انواع بیماری جنسی، مشکلات رحمی‌ و غیره تخصص کافی دارد و می‌تواند به بانوان عزیز یزدی در این زمینه بهترین خدمات را ارائه دهد.

پزشک زنان در یزد در طول دوران تحصیل خود به کسب مهارت‌هایی همچون امور مربوط به مامایی زنان و کلیه موارد طبی و جراحی، مراقبت‌های اولیه و پیشگیرانه، مراقبت‌های سرپایی، بستری و جراحی، بهداشت و تنظیم خانواده و غیره می‌پردازد و با این اوصاف می‌تواند در زمان بروز انواع مشکلات و بیماری‌های زنانه و بارداری و زایمان به شما کمک کند.

یکی از مهم‌ترین وظایف متخصص زنان و زایمان در یزد تشخیص علل اختلالات و درد‌های دوران قاعدگی و درمان آن‌ها است و پزشک در این زمینه با استفاده از آزمایشات مختلف به درمان مشکل بیمار و بهبود او می‌پردازد.

علاوه بر این پزشک زنان در یزد در زمینه‌هایی همچون درمان بیماری‌های زنانه، تشخیص و درمان سرطان رحم، رسیدگی به امور بارداری، جراحی زنان و زایمان، جراحی زیبایی زنان، مراقبت‌های ویژه زنان، ناباروری و غیره نیز به بانوان کمک می‌کند تا بتوانند سلامت خود را دوباره به دست آورده و کیفیت زندگی خود را افزایش دهند.

زمانی که به پزشک زنان در یزد مراجعه می‌کنید در ابتدا پزشک به دریافت شرح حال از شما می‌پردازد و در مورد وضعیت سلامت عمومی‌ شما مانند سوابق بیماری، مصرف الکل، مواد مخدر، دارو‌ها و غیره سؤال می‌پرسد. سپس سن، قد، وزن و فشار خون شما را ثبت می‌کند.

با توجه به نوع مشکل شما متخصص زنان در یزد به انجام معاینات پستان یا واژن می‌پردازد تا بتواند نواحی موردنظر را به طور دقیق‌تر مورد ارزیابی قرار دهد. در معاینات دستی پستان‌ها مواردی همچون توده غیر طبیعی، ترشح نوک سینه‌ها، تغییرات بافت سینه و موارد دیگر بررسی می‌شوند.

پزشک زنان در یزد از معاینات دستی واژن نیز برای بررسی وضعیت رحم، لوله‌های فالوپ، تخمدان و غیره استفاده می‌کند. در ادامه با توجه به نظر پزشک از دیگر روش‌های تشخیصی همچون پاپ اسمیر، کولپوسکوپی، بیوپسی، سونوگرافی و غیره برای تشخیص دقیق بیماری ممکن است استفاده شود.

درن‌هایت پزشک پس از تشخیص قطعی مشکل بیمار به تجویز روش‌ها و دارو‌های لازم برای بهبود بیماری می‌پردازد.

چه زمانی باید با متخصص زنان مشورت کنیم؟

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که به خانم‌ها در حفظ سلامتی و پیشگیری از مشکلات جدی کمک می‌کند آشنایی با علائم اختلالات و بیماری‌های زنانه است؛ زیرا با شناخت این علائم فرد می‌تواند در اسرع وقت نسبت به بروز وضعیت غیر عادی در بدن خود آگاه شده و نسبت به مراجعه به بهترین دکتر زنان در یزد اقدام نماید.

البته لازم است بدانید بسیاری از بیماری‌های زنانه از علائم خاصی برخوردار نیستند و به نام بیماری‌های خاموش شناخته می‌شوند و تنها در مراحلی که بیماری پیشرفت کرده است خود را نشان می‌دهند. به همین منظور لازم است بانوان به صورت دوره‌ای و منظم به پزشک زنان در یزد مراجعه کنند تا وضعیت آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

در مورد اولین مراجعه به پزشک زنان در یزد نیز لازم است بدانید برخلاف باور بسیاری از عموم اولین مراجعه خانم‌ها به پزشک زنان پس از ازدواج نیست و لازم است دختر خانم‌ها از سن ۱۳ سالگی به بعد حداقل سالی یکبار به پزشک زنان یزد مراجعه کنند و در صورت نیاز تحت مراقبت‌های پیشگیرانه قرار بگیرند.

در صورتی که در این سن به متخصص مراجعه نشده است، لازم است حتماً پس از آغاز فعالیت جنسی یا طی دو الی سه سال بعد از شروع فعالیت جنسی فرد به متخصص زنان مراجعه نماید.

 

چه زمانی باید با متخصص زنان در یزد مشورت کنیم؟

در ادامه شما را با مواردی آشنا خواهیم کرد که لازم است به منظور رسیدگی به آن‌ها به پزشک زنان در یزد مراجعه شود. (در صورتی که علائم زیر را دارا نیستید، می‌توانید به صورت سالیانه به پزشک زنان مراجعه کنید).

تغییرات عادت ماهیانه

اگر در روند عادت ماهیانه شما تغییر به خصوصی دیده می‌شود و فرایند قاعدگی شما منظم نیست یا متوقف شده است، باید در اسرع وقت به منظور چکاپ و بررسی به پزشک زنان در یزد مراجعه کنید.

خونریزی نامنظم

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که لازم است به منظور حفظ سلامت خود به آن توجه کنید وجود خونریزی‌هایی غیر مرتبط با عادت ماهیانه است. اگر دچار هرگونه خونریزی شدید در زمان غیر قاعدگی هستید و در حین رابطه جنسی یا بعد از آن نیز دچار این مشکل می‌شوید، لازم است حتماً به پزشک زنان در یزد مراجعه کرده و مشکل خود را با او در میان بگذارید.

معمولاً این خونریزی‌ها از علائم بسیار مهم برخی بیماری‌های زنانه به شمار می‌آیند که لازم است در اسرع وقت مورد بررسی و درمان توسط پزشک زنان در یزد قرار بگیرند.

در موقع خونریزی نامنظم به دکتر زنان خوب در یزد

 

یائسگی

اغلب بانوان در اوایل دهه پنجاه سالگی زندگی خود یائسگی را تجربه می‌کنند؛ اما در برخی نیز این موضوع می‌تواند زودتر یا دیرتر بروز کند. اگر متوجه تغییراتی در چرخه قاعدگی خود شد‌ه‌اید و احتمال می‌دهید که شاید در آستانه یائسگی قرار دارید، لازم است از کمک یک دکتر زنان خوب در یزد بهره‌مند شوید.

بارداری

از آنجایی که بارداری از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین مراحل زندگی خانم‌ها است، لازم است این دوران تحت نظر پزشک زنان در یزد با رعایت کلی موارد ضروری طی شود تا سلامت مادر و جنین به خوبی حفظ شده و از مشکلات جدی پیشگیری به عمل آید. تعداد دفعات مراجعه به پزشک زنان در یزد توسط خود او تعیین می‌شود و لازم است نسبت به نظم این جلسات توجه کافی نشان دهید.

معاینه‌های منظم در دوران بارداری می‌تواند از بروز عوارض بارداری و زایمان به طور مؤثر پیشگیری کرده و بارداری موفق و سالمی‌ برای بانوان ایجاد نماید. علاوه بر این انجام امور زایمان از نوع سزارین نیز بر عهده پزشک زنان در یزد است و شما باید در این زمینه از کمک بهترین دکتر زنان برای سزارین در یزد بهره‌مند شوید.

خونریزی به هنگام بارداری

در صورتی که باردار بودن شما توسط پزشک تأیید شده و در حال سپری کردن دوران بارداری خود هستید و دچار خونریزی واژن شده‌اید، لازم است سریعاً پزشک زنان در یزد را از این موضوع مطلع کرده و بدون منتظر ماندن تا زمان معاینه بعدی به پزشک مراجعه کنید؛ زیرا این موضوع مسئله بسیاری جدی است و باید در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد.

بهترین دکتر زنان برای سزارین در یزد- خونریزی به هنگام بارداری

 

سوزش و خارش واژن

اگر دچار سوزش یا خارش در ناحیه واژن هستید و علی رغم رعایت بهداشت شخصی باز هم این مشکل رفع نمی‌شود، باید این موضوع را با پزشک متخصص زنان در یزد در میان بگذارید. موارد این چنینی می‌توانند نشانه‌ای از عفونت‌های ادراری، مخمری، باکتریایی و برخی بیماری‌های مقاربتی باشند که مستلزم بررسی و درمان توسط پزشک زنان در یزد است.

مشکلات ادراری

یکی دیگر از علائمی‌ که لازم است به هنگام بروز آن از پزشک زنان در یزد کمک بگیرید مشکلات ادراری بانوان است. در صورتی که دچار تکرر ادرار یا درد و سوزش به هنگام تخلیه ادرار هستید و درد لگن، تیرگی و بوی بد ادرار را تجربه می‌کنید، باید برای تشخیص و رفع مشکل خود از پزشک زنان در یزد مشورت بگیرید.

توصیه می‌کنیم حتماً این علائم را باید جدی بگیرید؛ زیرا ممکن است نشانه‌ای از وجود عفونت مجاری ادراری باشند.

ترشحات غیر طبیعی

در این زمینه بهتر است بدانید ترشحات واژن از رنگ روشن تا رنگ سفید شیری بین چرخه عادت ماهیانه امری طبیعی است؛ اما در صورتی که متوجه تغییرات بو، رنگ و مقدار ترشحات واژن خود شد‌ه‌اید، باید این موضوع را با پزشک زنان در یزد در میان بگذارید.

از دیگر موضوعاتی که لازم است به منظور بررسی آن‌ها به فوق تخصص زنان در یزد مراجعه کنید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقدام به بارداری
  • درد در رابطه جنسی
  • درد شدید و طولانی مدت لگن و شکم
  • وجود توده‌های غیر طبیعی سینه
  • درد در ناحیه سینه
  • وجود علائم اختلالات هورمونی مانند: پرمویی یا هیرسوتیم
  • سقط جنین
  • نازایی
  • حاملگی خارج از رحم

بهترین دکتر زنان برای سزارین در یزد- یائسگی

 

پزشک زنان و زایمان چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

اغلب زنان در طول دوران زندگی خود به دلیل تحولاتی که در بدن آن‌ها رخ می‌دهد ممکن است دچار مشکلات یا بیماری‌هایی شوند که مستلزم بررسی و درمان است. بیماری‌های زنان در صورتی که به موقع تشخیص داده نشوند و مورد درمان قرار نگیرند، می‌توانند خطرناک بوده و خانم‌ها را با مشکلات جدی روبرو کنند.

به طور کلی در صورت معاینات دوره‌ای و منظم حفظ سلامت بانوان بسیار راحت‌تر و مؤثرتر انجام خواهد شد. در ادامه با مهم‌ترین بیماری‌های زنان و زایمان که توسط پزشک زنان در یزد درمان می‌شود آشنا خواهید شد.

اختلالات دوران قاعدگی

از مهم‌ترین مشکلاتی که بیشتر دختران و خانم‌ها با آن روبرو هستند می‌توان به مشکلات مربوط به عادت ماهیانه همچون درد‌های شدید، بی نظمی‌ و قطع شدن عادت ماهیانه، خونریزی غیر طبیعی، ترشحات زیاد و غیره اشاره کرد.

در صورت مشاهده هریک از موارد ذکرشده لازم است در اولین فرصت به پزشک متخصص زنان و زایمان در یزد مراجعه کنید؛ زیرا قاعدگی نامنظم زنگ خطر بسیار مهمی‌ برای سلامت خانم‌ها است و عدم توجه به نامنظمی‌‌های این چنینی می‌تواند زمینه ساز بیماری‌هایی همچون اضطراب و استرس، کیست تخمدان، افسردگی، مشکلات هورمونی، عفونت، سرطان و غیره باشد.

نازایی

از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که زوجین بعد از ازدواج ممکن است با آن روبرو شوند می‌توان به نازایی اشاره کرد. البته امروزه با پیشرفت علم پزشکی زنان نازایی تا حد بسیار زیادی درمان می‌شود و روش‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد.

ناباروری به عدم توانایی تولید مثل و ایجاد جنین پس از ۲ سال تلاش گفته می‌شود و در اثر عوامل مختلفی همچون عدم تعادل هورمونی، استرس و اضطراب زیاد، تغذیه نامناسب، فشار روانی، دلایل ارثی، انسداد لوله‌های رحمی‌ و غیره ایجاد می‌شود.

اگر در باردار شدن با مشکل روبرو هستید، لازم است برای تشخیص نازایی و درمان آن با متخصص زنان در یزد مشورت کرده و پروسه درمانی خود را آغاز نمایید. پزشک زنان در یزد متناسب با شرایط و نظر شما می‌توانید از راهکار‌های بسیاری در این زمینه استفاده کند مثلاً می‌توانید از روش فریز تخمک یا جنین بهره‌مند شوید.

متخصص زنان در یزد- درمان نازایی در یزد

 

مشکلات دوران بارداری

دوران بارداری برای خانم‌ها از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و نیازمند مراقبت‌های ویژه روانی، جسمی‌ و تغذیه‌ای است. در برخی موارد ممکن است مادر در زمان بارداری دچار بیماری‌هایی همچون دیابت، عفونت کلیه، فشار خون بالا، مشکلات گوارشی، آسم و غیره شود.

در این شرایط لازم است به منظور حفظ سلامت مادر و جنین پزشک زنان در یزد در معاینات و جلسات منظم به بررسی وضعیت مادر و جنین پرداخته و نگرانی‌های مادر را کاهش دهد.

ترشحات زیاد واژن

همان طور که می‌دانید ترشحات واژن امری طبیعی در بدن خانم‌ها است و در زمان‌های مختلف طبق شرایط بدن کم یا زیاد می‌شود؛ اما چنانچه این ترشحات بیش از حد زیاد شود، باید آن را جدی گرفت و به یک دکتر زنان خوب در یزد مراجعه کرد.

ترشحات زیاد واژن به دلایل مختلفی همچون تخمک گذاری، عدم تعادل هورمونی، واکنش آلرژیک، برانگیختگی، آنتی‌بیوتیک، عدم استفاده از تامپون و کاندوم، شیردهی، نشانه‌های اولیه بارداری، انواع عفونت‌ها و غیره رخ می‌دهد و لازم است برای تشخیص علت این مشکل و رفع آن از پزشک زنان در یزد کمک بگیرید.

توده پستانی

وجود توده غیر طبیعی در پستان می‌تواند برای هر خانمی‌ بسیار دلهره آور و ترسناک باشد؛ اما لازم است بدانید اغلب توده‌های پستانی سرطانی نبوده و مشکل بزرگی ایجاد نمی‌کنند و توسط پزشک زنان در یزد به راحتی درمان می‌شوند.

به هر حال لازم است در صورت وجود این توده‌ها به پزشک مراجعه کنید تا احتمالات بررسی شوند. در این شرایط بهترین پزشکان زنان و زایمان در یزد ارزیابی‌های لازم که شامل معاینه دستی، تصویربرداری، ارزیابی بافت و بیوپسی می‌شود را به منظور بررسی سرطان سینه انجام می‌دهند و پس از تشخیص نسبت به درمان اقدام می‌کنند.

بهترین پزشکان زنان و زایمان در یزد- درمان توده پستان در یزد

 

تنبلی تخمدان

سندروم تخمدان پلی‌کیستیک به علت اختلال در روند کارکرد سیستم درون ریز، سطح هورمون‌های جنسی و متابولیسم بدن فرد ایجاد می‌شود و در این حالت تخمک درون تخمدان بالغ نشده و تخمک گذاری صورت نمی‌پذیرد. درنتیجه این موضوع سبب ایجاد کیست تخمدان می‌شود.

تنبلی تخمدان می‌تواند به عوارضی همچون بی نظمی‌ عادت ماهیانه، مو‌های زائد صورت و بدن، پوست چرب، آکنه و جوش چرکی، تغییرات شخصیتی، ریزش مو و غیره منجر شود. به منظور رفع این مشکل لازم است در اولین فرصت توسط بهترین متخصص زنان یزد تحت درمان قرار بگیرید.

عفونت لگن

لگن بخش‌هایی همچون تخمدان‌ها، لوله‌های رحمی، ‌ د‌هانه رحم و خود رحم را شامل می‌شود. در صورت بروز عفونت لگنی قسمت بالایی دستگاه تناسلی بانوان درگیر می‌شود و در اغلب موارد با عفونت لوله‌های فالوپ آغاز می‌گردد. عفونت لگنی می‌تواند در همین حد باقی بماند و اگر افزایش یابد ممکن است تخمدان‌ها را نیز درگیر کند.

از نشانه‌های رایج عفونت لگنی می‌توان به درد در ناحیه زیر دل در قسمت لگن، ترشحات غیرطبیعی واژن، درد به هنگام دفع ادرار، بی اشتهایی، سردرد، تب، حساسیت احشای لگنی، تهوع و استفراغ و غیره اشاره کرد.

سرطان رحم

سرطان رحم از مهم‌ترین بیماری‌های شایع در زنان است که به علت رشد بدخیم هریک از سلول‌های بافت رحم و افزایش این سلول‌های سرطانی رخ می‌دهد. نشانه‌های این بیماری عبارت‌اند از:

  • ترشحات واژنی
  • خونریزی غیر طبیعی واژن
  • درد در ناحیه لگن
  • درد به هنگام دفع ادرار
  • درد در هنگام رابطه جنسی

به منظور درمان این بیماری لازم است حتماً به پزشک زنان در یزد مراجعه کنید. متخصص زنان در یزد با استفاده از معاینه لگنی، سونوگرافی، تست پاپ اسمیر، نمونه برداری، سی تی اسکن، ام آر آی و غیره وجود سلول‌های سرطانی را تشخیص داده و نسبت به درمان اقدام می‌نماید.

بهترین پزشکان زنان و زایمان در یزد- درمان سرطان رحم در یزد

 

فیبروم رحم

فیبروم رحمی‌ از شایع‌ترین تومور‌های لگنی در خانم‌ها به شمار می‌آید و در سنین ۲۵ الی ۴۰ سالگی شیوع بیشتری دارد. معمولاً افرادی که دچار اضافه وزن هستند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. فیبروم‌های رحمی‌ دارای انواع مختلفی بوده و در نواحی مختلف رحم قرار می‌گیرند.

درمان فیبروم رحمی‌ توسط پزشک زنان در یزد بسته به نوع و شدت آن متفاوت است و به دو صورت دارویی و جراحی انجام می‌شود. از مهم‌ترین علائم بروز این بیماری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خونریزی شدید در دوران قاعدگی
  • مشکل در تخلیه مثانه
  • تکرر ادرار
  • طولانی شدن دوره قاعدگی تا بیشتر از یک هفته
  • نازایی و سقط جنین
  • درد در هنگام رابطه جنسی
  • کمردرد
  • پادرد
  • یبوست
  • فشار یا درد ناحیه لگن

چسبندگی رحم

چسبندگی رحم از دیگر بیماری‌های رایج در زنان است که به منظور رسیدگی و درمان آن باید از پزشک زنان در یزد کمک گرفت. این بیماری در داخل رحم یا د‌هانه رحم رخ می‌دهد و معمولاً بخش کوچکی از رحم فرد درگیر این بیماری می‌شود.

افرادی که به این بیماری مبتلا هستند معمولاً با علائمی‌ همچون درد ناحیه لگن، درد دوران قاعدگی، ناباروری و سقط مکرر مواجه هستند. در صورت داشتن این علائم حتماً به متخصص زنان و زایمان در یزد مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید.

آندومتریوز

این بیماری در زنان به معنای رشد بافت‌های داخلی رحم در موقعیتی به غیر از رحم است. از رایج‌ترین مکان‌هایی که آندومتریوز در آن ایجاد می‌شود می‌توان به لگن اشاره کرد. در این بیماری بافت درون رحم همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و ممکن است در زمان قاعدگی فرد درد‌های شدیدی را تجربه کند.

معمولاً این بیماری با علائمی‌ همچون قاعدگی دردناک، نازایی، آمیزش دردناک و غیره همراه است و لازم است با مشاهده این نشانه‌ها سریعاً به بهترین پزشک زنان در یزد مراجعه شود.

بهترین پزشکان زنان و زایمان در یزد- درمان چسبندگی رحم در یزد

 

متخصص زنان از چه روش‌هایی برای تشخیص استفاده می‌کند؟

پزشک متخصص زنان یزد پس از دریافت شرح حال از بیمار و معاینه دستی در صورت نیاز از روش‌های تشخیصی دیگری استفاده می‌کند که می‌توانند در زمینه تشخیص دقیق بیماری‌ها اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار پزشک زنان در یزد قرار دهند و در روند درمانی کمک بسیاری زیادی کنند. در ادامه با این روش‌ها آشنا خواهید شد.

تست پاپ اسمیر

تست پاپ اسمیر یا نمونه برداری از د‌هانه رحم یکی از بهترین روش‌های تشخیصی است که توسط بهترین پزشک زنان یزد به منظور تشخیص سرطان د‌هانه رحم مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این تست پاپ اسمیر عفونت‌های ویروسی نظیر زگیل تناسلی و التهاب واژن را نیز به خوبی شناسایی می‌کند.

در این روش سلول‌هایی از د‌هانه رحم توسط متخصص برداشته شده و در آزمایشگاه پاتوبیولوژی از نظر عادی یا غیر عادی بودن مورد بررسی قرار می‌گیرند. این تست بیشتر برای بانوانی که در سنین ۲۱ الی ۶۵ سالگی قرار دارند طبق صلاحدید پزشک زنان در یزد انجام می‌شود و در اغلب موارد بعد از ۶۵ سالگی نیازی به انجام این تست نیست.

کولپوسکوپی

کولپوسکوپی به معنای معاینه میکروسکوپی د‌هانه رحم است که در برخی موارد در صورتی که نتیجه پاپ اسمیر طبیعی نباشد توسط پزشک زنان در یزد تجویز می‌شود. در این تست با استفاده از دستگاهی به نام کولپوسکوپ می‌توان به دقت نواحی اطراف د‌هانه واژن، د‌هانه رحم و داخل واژن را بررسی کرد.

در صورت مشاهده سلول‌های غیر طبیعی در این نقاط، پزشکان متخصص زنان و زایمان در یزد نمونه‌ای از بافت آن را برداشته و به منظور بررسی به آزمایشگاه می‌فرستند. از دیگر دلایل انجام تست کولپوسکوپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به هنگام تشخیص و آغاز درمان بیماری زگیل تناسلی
  • خونریزی بعد از رابطه جنسی
  • وجود زائده یا رشد غیر طبیعی در د‌هانه رحم، ولو و واژن
  • تشخیص سرطان رحم و واژن
  • به هنگام تشخیص و آغاز درمان بیمای التهاب د‌هانه رحم (سرویکس)

بیوپسی آندومتر

از دیگر روش‌های مورد استفاده توسط بهترین پزشک زنان در یزد می‌توان به بیوپسی اشاره کرد که به معنای گرفتن نمونه از آستر رحم است. اگر تست پاپ اسمیر سلول‌های پیش سرطانی را در رحم نشان دهد، پزشک زنان در یزد این تست را تجویز می‌کند.

در موارد دیگری نیز همچون عادت ماهیانه نامنظم، عدم بروز خونریزی در قاعدگی، قاعدگی‌های سنگین و طولانی مدت، خونریزی پس از یائسگی، خونریزی بعد از مصرف دارو‌های سرطان سینه نظیر تاموکسیفن و افزایش ضخامت پوشش رحمی و غیره‌ پزشک زنان در یزد بیوپسی را برای بیمار تجویز می‌کند.

در این روش بهترین فوق تخصص زنان در یزد نمونه‌ای از بافت اندومتر رحم ر ا با استفاده از مکش بیرون کشیده و به آزمایشگاه می‌فرستد.

تست پاپ اسمیر در یزد

 

هیدروسکوپی

در این روش پزشک زنان در یزد بدون برش و با به‌کارگیری دستگاهی به نام هیدروسکوپ از مسیر واژن وارد رحم شده و مشکلات و اختلالات رحم را کاملاً مورد بررسی قرار می‌دهد.

در این روش بافت پوششی درون رحم، مخاط رحم و سوراخ‌های لوله فالوپ به راحتی قابل مشاهده و بررسی هستند و در صورت وجود بافت غیر طبیعی در این بخش‌ها، پزشک نمونه‌ای از آن را برمی‌دارد و در آزمایشگاه مورد بررسی قرار داده می‌شود.

اسکن سونوگرافی

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که به بهترین دکتر زنان یزد مراجعه کنید و متخصص برای شما سونوگرافی تجویز کند. معمولاً این روش در دوران بارداری برای خانم‌های باردار تجویز می‌شود. در این روش پزشک زنان در یزد ژل لغزنده‌ای را روی شکم بیمار می‌ریزد و دستگاه اولتراسوند را به آرامی‌ روی شکم حرکت می‌دهد.

در این حالت تصویر جنین روی صفحه نمایش داده می‌شود و حتی می‌توان به ضربان قلب جنین نیز گوش داد. از سونوگرافی به منظور تشخیص سلامت جنین و البته تخمین زمان احتمالی زایمان استفاده می‌شود.

متخصص زنان چه عمل‌های جراحی را انجام می‌دهد؟

متخصص جراحی زنان و زایمان در یزد پزشکی است که علاوه بر تشخیص انواع بیماری‌ها و مشکلات زنانه و درمان آن‌ها، بهترین روش‌ها را در حوزه زایمان و انواع جراحی‌های زنان ارائه می‌دهد. جراحی‌های زنان در دو دسته درمانی و زیبایی طبقه بندی می‌شوند که در ادامه به طور کامل با آن‌ها آشنا خواهید شد.

لاپاراسکوپی

یکی از مهم‌ترین جراحی‌های نوع درمانی در زنان لاپاراسکوپی است که به منظور تشخیص و درمان بیماری‌های ناحیه لگن، رحم و اندام تناسلی و شکم مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از این روش به جهت نمونه برداری از بافت نیز استفاده می‌شود.

این جراحی جزو جراحی‌های کم تهاجمی‌ است؛ زیرا در آن به عمل جراحی باز نیازی نیست. لاپاراسکوپ یک دوربین ویدئویی و یک لامپ کوچک دارد که بعد از وارد شدن به بدن بیمار تصاویر را به نمایشگر منتقل کرده و پزشک زنان در یزد می‌تواند با استفاده از آن داخل بدن بیمار را بررسی کند.

هیسترکتومی‌

جراح زنان و زایمان در یزد در مواردی که لازم است رحم از بدن بیمار خارج شود در طی جراحی هیسترکتومی‌ به خارج کردن رحم یا بخشی از آن اقدام می‌کند. علاوه بر این این نوع جراحی به منظور درمان انواع خاصی از سرطان و عفونت‌ها نیز کاربرد دارد.

بستن لوله‌های رحم

از مهم‌ترین بخش‌های دستگاه تناسلی زنان می‌توان به لوله‌های رحم یا لوله‌های فالوپ اشاره کرد که دو سمت بالای رحم قرار گرفته‌اند. یکی از اصلی‌ترین روش‌های پیشگیری از بارداری بستن این لوله‌ها است که به آن عقیم سازی گفته می‌شود و طبق خاسته خود بیمار توسط جراح و پزشک زنان در یزد انجام می‌شود.

بستن لوله‌های رحم در یزد

 

جراحی کیست تخمدان

همان طور که احتمالاً می‌دانید تخمدان‌ها بخشی از اندام‌های زنانه هستند که در دو طرف رحم قرار گرفته و هورمون‌های مهمی‌ همچون استروژن و پروژسترون را تولید می‌کنند. گاهی در تخمدان‌ها کیسه‌های کوچکی مملو از مایع ایجاد می‌شود که به آن کیست تخمدان می‌گویند.

کیست تخمدان در انواع مختلفی وجود دارد که تشخیص آن بر عهده پزشک زنان در یزد است و در موارد بسیار حاد و جدی لازم است به وسیله جراحی توسط بهترین دکتر زنان در یزد برطرف شود.

جراحی فیبروم رحم

فیبروم رحم به توده‌های غیر سرطانی داخل رحم گفته می‌شود که معمولاً در دوران بارداری ایجاد می‌شوند. در بیشتر موارد بعد از یائسگی بانوان فیبروم‌ها کوچک شده یا کاملاً از بین می‌روند؛ در غیر این صورت لازم است تحت درمان قرار گیرند.

در ابتدا پزشک زنان در یزد از درمان دارویی استفاده می‌کند و در صورتی که منجر به رفع فیبروم‌ها نشد، از جراحی فیبروم رحم استفاده می‌کند.

لابیاپلاستی

لابیاپلاستی که با عنوان جوان سازی واژن شناخته می‌شود از انواع جراحی‌های زیبایی زنان است که امروزه در میان خانم‌ها طرفداران بسیاری دارد. هدف از این جراحی تغییر اندازه و شکل لابیا یا لب‌های اطراف واژن و بهبود آن‌ها از لحاظ تقارن یا کوچک شدن است.

این عمل توسط پزشک زنان در یزد به تنهایی یا به همراه جراحی واژینوپلاستی برای خانم‌ها انجام می‌شود.

پرینورافی

پرینورافی یا ترمیم ناحیه پرینه عملی است که خانم‌ها پس از افزایش سن و زایمان‌های متعدد که سبب شل شدن و گشادی واژن می‌شود به آن روی میاورند. در این روش پزشک زنان در یزد به تنگ کردن و زیبایی واژن اقدام می‌کند و برای تکمیل کردن آن می‌توان از لابیاپلاستی نیز کمک گرفت.

لیست پزشکان متخصص زنان در یزد

از آنجایی که پیدا کردن مجرب‌ترین پزشک زنان در یزد برای بسیاری افراد کار سختی است و به صرف زمان زیادی نیاز دارد؛ تصمیم گرفتیم در ادامه لیست کاملی از بهترین و حرفه‌ای‌ترین پزشکان متخصص زنان و زایمان در یزد را به شما ارائه کنیم. امیدواریم برای شما مفید باشد.

نام پزشک آدرس شماره تلفن
دکتر ترانه عقیلی یزد، خیابان آیت الله کاشانی، کنار بیمارستان مرتاض، ساختمان پزشکان آبادیس ۰۳۵۳۸۲۴۸۲۲۲۴
دکتر محمد جعفر حجت یزد، خیابان آیت الله کاشانی، بیمارستان دکتر مجیبیان ۰۳۵۳۶۲۴۰۰۶۱
دکتر حسین کریمی‌ بدرآبادی یزد، اول خیابان ۱۰ فروردین، کوچه ۱۸، پلاک ۷ ۰۳۵۳۶۲۶۰۴۴۴
دکتر فاطمه زارع طرزجانی یزد، محله صفائیه، ضلع غربی میدان اطلسی (جانباز) ۰۳۵۳۸۲۷۲۲۷۲
دکتر محمد حسین ارجمند یزد، خیابان آیت الله کاشانی، بیمارستان مرتاض ۰۳۵۳۸۲۴۸۰۰۰
دکتر فرحناز مقیمی‌ اسفند آبادی یزد، سه راه شحنه، به سمت چهارراه دولت آباد، اولین بریدگی سمت چپ، کوچه قائم ۰۳۵۳۵۲۶۷۲۵۱
دکتر مژگان ادریسی یزد، بلوار آیت الله طالقانی، مقابل بانک ملی، بن بست نظری ۰۳۵۳۷۲۵۳۵۵۹
دکتر مهدیه مجیبیان یزد، خیابان آیت الله کاشانی، بیمارستان مجیبیان ۰۳۵۳۶۲۴۲۹۹۰
دکتر بتول توکلی بهابادی یزد، بلوار آیت الله طالقانی، کوچه مجاهد، ساختمان پزشکان رازی ۰۳۵۳۷۲۶۱۲۳۳
دکتر پروین شادمان یزدی یزد، سه راه شحنه* چهارراه ۲۲ بهمن، اول خیابان مطهری، کوچه کنار بستنی شیر حسین ۰۳۵۳۷۲۴۸۶۶۶
دکتر زهرا نظامی‌ یزد، محله صفائیه، بلوار شهید قندی، میدان ریاضی، خیابان ابن سینا، درب اصلی بیمارستان شهید صدوقی، کلینیک بقایی پور
دکتر عباس افلاطونیان یزد، میدان مهدیه، بلوار آیت الله طالقانی، اول بلوار امام جعفر صادق، بیمارستان مادر ۰۳۵۳۳۱۸۲۳۰۰
دکتر اعظم خانجانی خانی یزد، خیابان آیت الله کاشانی، بیمارستان مجیبیان ۰۳۵۳۶۲۴۰۰۶۱
دکتر مهین مجد زاده شورکی یزد، محله صفائیه، میدان ابوذر، خیابان مادر، مقابل درمانگاه قائم، پلاک ۹۹، طبقه همکف ۰۳۵۳۸۲۶۶۱۲۱
دکتر محمد علی کریم زاده میبدی یزد، میدان مهدیه، اول بلوار امام جعفر صادق، بیمارستان مادر ۰۳۵۳۶۲۳۸۲۴۴
دکتر مهدیه کمالی یزد، بلوار آیت الله طالقانی، اول کوچه حنا ۰۳۵۳۶۲۷۵۱۰۶
دکتر سعیده دشتی یزد، بلوار آیت الله طالقانی، واقع در کوچه شهید ناصر منتظری ۰۳۵۳۷۲۶۷۶۷۷
دکتر محبوبه دشتی یزد، بلوار آیت الله طالقانی، کنار آزمایشگاه مرکزی، کوچه زمانی، اولین چهارراه سمت چپ، ساختمان آزمایشگاه هدف، طبقه ۳ ۰۳۵۳۸۲۵۹۲۸۶
دکتر فریبا میروکیلی یزد، بلوار آیت الله طالقانی، کوچه شهید منتظری ۰۳۵۳۱۳۸۰۱۶۶
دکتر فاطمه محمدی نسب یزد، خیابان آیت الله کاشانی، بعد از بیمارستان مجیبیان، کوچه قریشی، پلاک ۶ ۰۳۵۳۶۲۳۴۸۹۹
دکتر لیدا نیکوکار یزد، خیابان آیت الله کاشانی، کوچه قریشی، کنار بیمارستان مجیبیان، انتهای کوچه ۰۳۵۳۶۲۴۱۹۸۹
دکتر شهلا رشیقی فیروز آبادی یزد، خیابان پیروزی، پلاک ۳۵ ۰۳۵۳۶۲۹۶۲۹۵
دکتر افسر السادات طباطبایی بافقی یزد، خیابان آیت الله کاشانی، کوچه موج، پلاک ۱۱ ۰۳۵۳۶۲۴۷۳۳۵
دکتر طاهره اخوان کرباسی یزد، محله صفائیه، خیابان تیمسار فلاحی، نرسیده به فلکه اطلسی، کوچه بانک صادرات ۰۳۵۳۸۲۴۱۵۴۳
دکتر محمد غفور زاده یزدی یزد، بلوار منتظر قائم، واقع در کوچه اکبر آباد ۰۳۵۳۶۲۳۳۷۱۳
دکتر زهرا فلاح یزد، بلوار آیت الله طالقانی، کوچه هدایتی، بن بست اول ۰۳۵۳۷۳۳۲۷۲۸
دکتر رضیه سادات طباطبایی یزد، واقع در خیابان صفائیه، بلوار دانشگاه ۰۳۵۳۸۲۴۴۳۳۲
دکتر فرنگیس نیلچی یزد، میدان خاتمی‌، ساختمان پزشکان مهدی، طبقه همکف ۰۳۵۳۶۲۴۰۰۵۶
دکتر رباب داور یزد، بلوار آیت الله طالقانی، مجتمع پزشکی پاستور
دکتر صدیقه همدانی یزد، خیابان آیت الله کاشانی، بعد از پمپ بنزین، واقع در کوچه نسیم ۰۳۵۳۶۲۸۹۸۸۰
دکتر عادله السادات سجاد نیا یزد، بلوار امام جعفر صادق، بعد از بیمارستان مادر، واقع در بن بست ۹ ۰۳۵۳۶۲۸۹۹۴۶
دکتر مریم مهاجری یزد، واقع در بلوار آیت الله طالقانی ۰۳۵۳۶۲۶۶۹۷۶
دکتر افسون زارعی یزد، میدان نمازی، درمانگاه شهید مطهری یزد ۰۷۱۳۶۱۲۱۰۰۰
دکتر راضیه رجب زاده یزد، واقع در بلوار شهید قندی، نبش کوجه ۲۶ قندی ۰۳۵۳۸۲۶۱۱۱۸
دکتر لیلی سخاوت یزد، میدان ماکار، اول بلوار بسیج ۰۳۵۳۶۲۸۰۶۰۷

سؤالات متداول

۱. تست پاپ اسمیر چیست؟

تست پاپ اسمیر نوعی آزمایش تشخیصی برای بانوان است که به منظور تشخیص سرطان د‌هانه رحم توسط پزشک زنان در یزد انجام می‌شود.

۲. آیا تنبلی تخمدان باعث نازایی می‌شود؟

بله تخمدان پلی‌کیستیک به صورت منفی روی قدرت باروری بانوان تأثیر می‌گذارد و لازم است به منظور درمان این مشکل از پزشک زنان در یزد کمک بگیرید و پروسه درمانی را طی کنید.

۳. علت نامنظم بودن چرخه قاعدگی چیست؟

مشکلاتی همچون کم کاری یا پرکاری تیروئید، کیست تخمدان، فیبروم رحمی‌، آندومتریوز، اضافه وزن و چاقی، استرس، مصرف قرص‌های هورمونی و بارداری سبب برهم خوردن نظم چرخه قاعدگی در خانم‌ها می‌شوند.

۴. معاینه لگنی توسط پزشک زنان از چه سنی انجام می‌شود؟

به طور کلی معاینات لگنی تا زمانی که افراد کمتر از ۲۱ سال دچار مشکلات حاد نشوند انجام نمی‌شود و معمولاً این معاینه برای افراد بالای ۲۱ سال کاربرد دارد.

  1. متخصص زنان و زایمان چه وظایفی برعهده دارد؟

متخصص زنان، بیماری‌های مربوط به واژن، رحم و تخمدان‌ها در زنان را درمان می‌کند.

پزشکان متخصص زنان در یزد

شارینو

اگر تمایل دارید در مورد حوزه‌های درمانی دیگر نیز از اطلاعات کافی برخوردار باشید، می‌توانید از مطالب وبلاگ شارینو با موضوعاتی همچون پزشک مغز و اعصاب در یزد، پزشکان قلب و عروق در یزد، فیزیوتراپی در یزد، پزشک ارتوپد در یزد، بیمارستان‌های یزد و غیره استفاده نمایید.

بانوان محترم یزدی اگر به دنبال بهترین و مجرب‌ترین سالن‌های زیبایی یزد هستید، می‌توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مطلب سالن‌های زیبایی یزد مراجعه فرمایید. در این مقاله می‌توانید انواع خدمات آرایشی را مشاهده کرده و با آن‌ها به طور کامل آشنا شوید.

اگر می‌خواهید از بهترین خدمات تعمیر لوازم خانگی در یزد بهره‌مند شوید و با صرف کم‌ترین هزینه بهترین نتیجه را دریافت نمایید، پیشنهاد می‌کنیم سری به مقالات تعمیر پکیج در یزد، تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد، تعمیر شوفاژ در یزد، تعمیر بخاری در یزد، تعمیر سرخ کن در یزد، تعمیر چرخ گوشت در یزد و غیره بزنید.

سخن پایانی

بانوان برای رسیدگی به وضعیت سلامت خود، درمان بیماری‌های زنانه و اموری همچون زایمان نیازمند پزشک زنان در یزد هستند تا بتوانند به راحتی مشکل خود را بازگو کرده و نسبت به رفع آن اقدام نمایند.

پزشک زنان یزد نسبت به بیماری‌ها و مشکلات زنانه آگاهی کافی دارد و می‌تواند با تکنیک‌های درمانی مختلف، دارو‌ها و تست‌های تشخیصی به درمان بیماران بپردازد.

در این مطلب سعی کردیم شما را با هر آنچه لازم است در مورد حوزه پزشک زنان در یزد بدانید آشنا کنیم. امیدواریم این مطلب توانسته باشد به ابهامات و سؤالات شما در این زمینه پاسخ کامل بدهد و به شما در حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری‌های زنانه کمک کند. لطفاً با در میان گذاشتن نظرات خود در رابطه با مقاله متخصص زنان در یزد، ما را همراهی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *