آمبولانس در همدان

آمبولانس در همدان

آمبولانس در همدان یکی از مهم‌ترین خدمات حوزه درمانی و پزشکی است که وظیفه حمل‌ونقل بیماران در شرایط اورژانسی را بر عهده دارد و از نقش بسیار مهمی‌ در زمینه حفظ جان بیماران برخوردار است.

در بسیاری موارد همچون شرایط بحرانی یک بیمار و انتقال او از یک بیمارستان به بیمارستان دیگر یا شهر دیگر لازم است افراد به اجاره آمبولانس خصوصی بپردازند که در این مطلب به طور کامل به این موضوع خواهیم پرداخت.

در چه مواقعی از خدمات آمبولانس خصوصی استفاده می‌شود؟

یکی از رایج‌ترین سؤالات افراد در زمینه اجاره آمبولانس در همدان این است که در چه مواردی می‌توان از خدمات مرکز آمبولانس همدان استفاده کرد؟

در این باره باید گفت که به علت مزایای بسیار آمبولانس‌های خصوصی می‌توان در موارد مختلفی که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد از این نوع آمبولانس‌ها استفاده کرد. موارد استفاده از آمبولانس در همدان به شرح زیر است:

  • در مواقعی که پزشک بیمار در بیمارستان دیگری حضور دارد و فاصله بیمار تا آن بیمارستان زیاد است؛ می‌توان به کمک اجاره آمبولانس در همدان فرد را در شرایط ایمن به مکان موردنظر رساند.
  • یکی دیگر از مواردی که آمبولانس خصوصی می‌تواند به افراد کند در شرایطی است که بیمار توانایی رانندگی ندارد یا همراهی ندارد که او را به بیمارستان برساند. در این حالت افراد می‌توانند با شماره آمبولانس در همدان تماس حاصل کرده و از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.
  • همچنین در مواردی که لازم است افراد پس از ترخیص از بیمارستان در شرایط راحت و ایمنی به منزل انتقال یابند؛ آمبولانس‌های خصوصی می‌توانند کمک‌کننده بوده و بیماران یا افراد سالمند را منتقل کنند.
  • در مواردی که لازم است بیمار به شهر دیگری منتقل شود؛ تماس با مراکز آمبولانس خصوصی می‌تواند بسیار مفید باشد.

در چه مواقعی از خدمات آمبولانس خصوصی استفاده می‌شود؟

 

 

 

تفاوت آمبولانس‌های خصوصی و دولتی چیست؟

همان‌طور که می‌دانید علاوه بر مراکز دولتی مانند اورژانس ۱۱۵، مراکز دیگری نیز به شکل خصوصی در زمینه ارائه خدمات انتقال بیماران نقش دارند. نکته قابل‌توجه این است که آمبولانس‌های خصوصی و دولتی از تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر برخوردار هستند که لازم است مورد بررسی قرار گیرند.

آمبولانس‌های دولتی یا اورژانس ۱۱۵ موظف هستند به موضوعات اورژانسی و فوریت‌‌های پزشکی بپردازند و در سراسر کشور در موقعیت‌های شهری و جاده‌ای حضور دارند. به‌طورکلی تمامی‌ آزادراه‌‌ها، ۷۰ درصد راه‌های اصلی و ۱۰ درصد از مسیر‌های فرعی توسط اورژانس دولتی پوشش داده می‌شوند.

 علاوه بر این آمبولانس‌های دولتی از تجهیزات کامل‌تر و تکنسین‌های مجرب و حرفه‌ای برخوردار هستند و بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات پزشکی را به بیماران ارائه می‌دهند. آمبولانس‌‌های دولتی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دارند.

اما درمورد آمبولانس‌‌های خصوصی لازم است بدانید به نهادهای دولتی وابسته نیستند و تحت نظر مراکز خصوصی فعالیت می‌کنند و می‌توانند بیماران را در سطح شهر یا بین‌شهری با تأمین امکانات لازم منتقل کنند.

از مهم‌ترین تفاوت‌های نوع خصوصی و دولتی آمبولانس‌ها می‌توان به این اشاره کرد که در اغلب موارد آمبولانس‌‌های دولتی به هنگام شرایط بحرانی، تصادفات یا انتقال بیمار طبق صلاحدید پزشک به مرکز درمانی دیگر مورداستفاده قرار می‌گیرند.

اما نوع خصوصی آمبولانس در همدان معمولاً خدماتی را ارائه می‌دهد که لزوماً اورژانسی نیستند و توسط آمبولانس‌های دولتی ارائه نمی‌شوند. از وظایف آمبولانس‌های خصوصی در همدان می‌توان به انتقال بیمار به شهری دیگر، جابه‌جایی بیمار میان دو بیمارستان، انتقال نوزادان با آمبولانس ویژه نوزاد، اسکان آمبولانس در مکان‌های خاص به‌منظور پیشگیری از اتفاقات و حوادث احتمالی و غیره اشاره کرد.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌‌های آمبولانس‌‌های دولتی و آمبولانس‌‌های خصوصی تعرفه خدمات است. خدمات آمبولانس‌‌های دولتی به طور کاملاً رایگان در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد؛ اما مراکز خصوصی از تعرفه و هزینه مشخصی طبق شرایط بیمار برخوردار هستند.

 نکته مهم دیگر درمورد تفاوت این دو این است که آمبولانس‌‌های خصوصی وظیفه‌ حمل‌ونقل بیماران و مجروحان حوادثی همچون تصادف را ندارند و در مواقع بروز حوادث این‌چنینی باید با شماره اورژانس ۱۱۵ تماس حاصل کرد.

تفاوت آمبولانس‌های خصوصی و دولتی چیست؟

 

 

 

انواع آمبولانس

امروزه با پیشرفت‌های چشمگیر تکنولوژی و صنایع مختلف، شرکت‌ها موفق شده‌اند آمبولانس‌‌های مختلفی با امکانات ویژه تولید کنند و در اختیار مردم قرار دهند. هدف اصلی از طراحی انواع آمبولانس این است که در شرایط و موقعیت‌های مختلف بتوانند عملکرد مناسبی از خود نشان داده و به حفظ جان افراد کمک کنند. انواع آمبولانس عبارت‌اند از:

آمبولانس نوع A

این آمبولانس اغلب به‌منظور جابه‌جایی بیماران به شکل انفرادی و چندنفری استفاده می‌‌شود. این نوع آمبولانس در همدان، به امکانات درمانی اولیه مجهز است و بیش‌تر برای بیمارانی مورداستفاده قرار می‌گیرد که شرایط وخیم و خطرناکی ندارند. از تجهیزات این آمبولانس‌ها می‌توان به تخت، تجهیزات احیا بیمار، ساکشن، اکسیژن و غیره اشاره کرد.

آمبولانس نوع B

آمبولانس نوع B  دسته‌ای از انواع آمبولانس است که برای استفاده در شرایط خاص و بحرانی طراحی شده است و از امکانات پیشرفته و بسیار کاملی برای کنترل وضعیت بیماران برخوردار است. از تجهیزات این نوع آمبولانس می‌توان به پمپ سرم، امکانات احیا، تجهیزات ساکشن، برانکارد، ونتیلاتور، AED و غیره اشاره کرد.

آمبولانس نوع B

 

 

 

آمبولانس نوع C ویژه عملیات پزشکی پیشرفته

این دسته از آمبولانس‌ها با نام آمبولانس‌های CCU وICU  نیز شناخته می‌شوند. این نوع آمبولانس نسبت به دو نوع قبلی بسیار مجهزتر است و برای انتقال بیمارانی با شرایط خاص کاربرد دارد.

آمبولانس ویژه یا VIP

آمبولانس VIP  یکی دیگر از انواع آمبولانس‌‌ها است که مخصوص انتقال و جابه‌جایی بیماران مراقبت‌‌های ویژه است و تجهیزات و امکانات آن هیچ تفاوتی با سایر آمبولانس‌‌ها ندارند. تنها یک تفاوت وجود دارد و آن‌هم این است که پرسنل و کادر پزشکی این نوع آمبولانس در همدان با سایرین متفاوت است.

این افراد از میان بهترین و مجرب‌ترین متخصصان فوریت‌‌های پزشکی گزینش می‌شوند و از سوابق کاری درخشان و تجربه بالایی برخوردار هستند. این افراد توانایی مکالمه به تعداد زیادی از زبان‌ها را دارند و اغلب از این آمبولانس‌‌ها به‌منظور ارائه خدمات درمانی به شرکت‌های خارجی، نهادهای بین‌المللی و سفارتخانه‌ها استفاده می‌‌شود.

علاوه بر این آمبولانس‌های VIP  می‌توانند پس از کسب مجوز از ارگان مربوطه نسبت به انتقال بیماران به‌صورت برون‌مرزی به کشور‌های همسایه اقدام نمایند.

آمبولانس ویژه یا VIP

 

 

 

آمبولانس ویژه نوزادان

یکی دیگر از انواع آمبولانس‌‌های ویژه آمبولانس نوزادان است که به‌منظور انتقال نوزادان دارای شرایط ویژه مورداستفاده قرار می‌گیرد. برخی از نوزادان از بدو تولد دچار مشکلات تنفسی هستند و باید در بخش‌های ویژه‌ای به نامN.I.C.U  نگهداری شوند.

اما در اغلب بیمارستان‌ها چنین بخشی وجود ندارند و نوزادان باید با استفاده از این نوع آمبولانس در همدان به مراکز مجهز انتقال داده شوند و تحت درمان قرار بگیرند.

آمبولانس‌های I.C.U

نوع دیگری از آمبولانس در همدان که از ۲۰ سال پیش به ایران وارد شده است نوع آی‌سی‌یو است. این آمبولانس‌ها از کلیه تجهیزات موردنیاز بیمارانی با شرایط وخیم برخوردار هستند و می‌توانند مانند بخش آی‌سی‌یو بیمارستان به مراقبت از بیمار بپردازند. پرسنل این آمبولانس‌ها افرادی مجرب و حرفه‌ای هستند.

آمبولانس اسکورت

 آمبولانس‌ اسکورت پزشکی نوعی از آمبولانس است که به هنگام برگزاری مسابقات ورزشی و ماشین‌رانی و  سفر‌های سازمان‌های دولتی و خصوصی مورداستفاده قرار می‌گیرند. ویژگی مهم این آمبولانس‌ها این است که کلیه اموری که در این آمبولانس‌‌ها صورت می‌گیرد از نظم و سرعت ویژه‌ای برخوردار است.

علاوه بر این کادر پزشکی آمبولانس اسکورت متشکل از متخصصانی است که به زبان‌هایی همچون عربی، انگلیسی، فرانسوی، ترکی، کردی و غیره تسلط کامل دارند و به همین دلیل این آمبولانس‌ها خارج از مرز‌های ایران نیز فعالیت می‌کنند و اجازه عبور دارند.

تفاوت آمبولانس‌های خصوصی و دولتی چیست؟

 

 

 

عوامل مؤثر بر قیمت اجاره آمبولانس خصوصی

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که پیش از تماس با مرکز اجاره آمبولانس در همدان باید از آن گاهی داشته باشید؛ چگونگی محاسبه هزینه اجاره آمبولانس است. تعیین قیمت آمبولانس در همدان به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل موارد زیر است:

کادر درمانی

به‌طورکلی وظیفه اصلی مرکز آمبولانس در همدان جابه‌جایی و انتقال بیماران به مکان‌های مشخص است؛ اما در اغلب موارد به دلیل شرایط ویژه بیمار نیاز به حضور پرستار و کادر درمانی در آمبولانس وجود دارد که درنهایت بر هزینه دریافتی مؤثر خواهد بود.

میزان مسافت طی شده

یکی از مهم‌ترین موارد در تعیین تعرفه آمبولانس در همدان، فاصله‌ای است که آمبولانس خصوصی باید برای انتقال بیمار طی کند.

پرسنل کمکی

در بعضی شرایط به‌منظور حفظ ایمنی و رفاه حال بیمار، لازم است مرکز اجاره آمبولانس در همدان نیروی کمکی ارسال کند که در این حالت هزینه افزایش خواهد یافت.

انتقال بیمار به شهر‌های دیگر

یکی از مزایای مهم نوع خصوصی آمبولانس در همدان این است که افراد می‌توانند با اجاره انواع آمبولانس بیمار موردنظر را از شهری به شهر دیگر با رعایت کلیه نکات درمانی و مراقبتی منتقل کنند. در این صورت میزان مسافت طی شده توسط آمبولانس، میزان توقف در مسیر و تعداد کادر پزشکی آمبولانس بر هزینه نهایی اجاره آمبولانس تأثیرگذار خواهد بود.

نوع آمبولانس موردنظر

آمبولانس‌ها از انواع مختلفی برخوردار هستند و طبق شرایط بیمار از آن‌ها استفاده می‌شود. هزینه اجاره آمبولانس در همدان برای بیماران ویژه که نیاز به خدمات آمبولانس‌های مخصوصی همچون ICU ،NICU  و CCU دارند بیشتر خواهد بود.

عوامل مؤثر بر قیمت اجاره آمبولانس خصوصی

 

 

 

مدت‌زمان استفاده از آمبولانس

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم وظیفه اصلی آمبولانس، انتقال بیمار از مبدأ تا مقصد است؛ اما در مواردی به دلیل عدم وجود امکانات درمانی، شلوغی زیاد مراکز درمانی، انجام عکس‌برداری‌های پزشکی و غیره لازم است بیمار مدت‌زمان بیشتری در آمبولانس نگهداری شود که در این صورت با توافق طرفین میزان هزینه اجاره آمبولانس افزایش خواهد یافت.

میزان ترافیک و ساعت انتقال

لازم است بدانید آمبولانس خصوصی در همدان در هفت روز هفته به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارد و آماده ارائه خدمات به بیماران است. دراین‌بین یکی از مهم‌ترین موارد تأثیرگذار بر قیمت اجاره آمبولانس ساعات رفت‌وآمد و میزان ترافیک شهری است.

مثلاً در ساعاتی همچون ۵ تا ۷ عصر، ۶ تا ۸ صبح و ساعات بامدادی که اوج شلوغی خیابان‌ها است هزینه اجاره آمبولانس افزایش میابد.

شرایط بیمار

از مهم‌ترین موضوعاتی که بر هزینه آمبولانس در همدان مؤثر است می‌توان به شرایط روانی و جسمی‌ بیمار اشاره کرد. همان‌طور که می‌دانید افراد به دلایل مختلفی از خدمات مرکز آمبولانس همدان استفاده می‌کنند.

 به طور مثال برخی برای انتقال بیمار از بیمارستان به خانه از آمبولانس استفاده می‌کنند یا عده‌ای دیگر به‌منظور جابه‌جایی نوزاد نارس تحت مراقبت‌های ویژه به یک بیمارستان حرفه‌ای از آمبولانس خصوصی کمک می‌گیرند.

علاوه بر این شرایط تمامی‌ بیماران با یکدیگر یکسان نیست و بنا به شرایط بیمار باید از نوعی آمبولانس ویژه استفاده شود. مثلاً شرایط بیماران اعصاب و روان با شرایط بیماران سالمند، بیماران دیالیزی و غیره همگی باهم متفاوت است و نیاز به خدمات ویژه‌ای وجود دارد؛ پس هزینه‌های آن‌ها نیز متنوع خواهد بود.

شرایط بیمار

 

 

 

تجهیزات موردنیاز بیمار

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر هزینه آمبولانس در همدان، تجهیزات لازم برای حفظ وضعیت و جان بیمار است و هرقدر وضعیت بیمار وخیم‌تر باشد به امکانات بیشتری همچون کپسول اکسیژن، پالس اکسی متر، دی سی شوک، ونتیلاتور و غیره نیاز خواهد بود.

در برخی موارد نیز متناسب با شرایط بیمار لازم است پرستار به تزریق سرم، اکسیژن یا دارو‌های مختلف بپردازد که با توجه به قیمت آن‌ها هزینه اجاره آمبولانس در همدان تغییر پیدا خواهد کرد.

نوع آمبولانس

هزینه آمبولانس در همدان با توجه به نوع آمبولانس خصوصی که مورداستفاده قرار می‌گیرد متفاوت خواهد بود. نوع آمبولانس موردنیاز با توجه به شرایط بیمار تعیین می‌شود. مثلاً آمبولانس‌های معمولی یا تیپ A  برای بیمارانی با شرایط پایدار که در شرایطی خطرناک قرار ندارند کاربرد دارد.

 آمبولانس‌های نوع B  یا آمبولانس‌ها کد دار نیز به آمبولانس‌هایی اطلاق می‌شود برای بیمارانی با وضعیت‌های جدی و بحرانی استفاده می‌شود. این دسته از آمبولانس، از امکانات لازم برای ایجاد شرایط محیطی ICU وCCU  برخوردار است و کادر درمانی در این آمبولانس‌ها می‌تواند به دریافت نوار قلب از بیمار، احیای بیمار، ونتیلاتور و غیره بپردازد. هزینه این نوع آمبولانس به دلیل امکانات تخصصی از نوع معمولی بیشتر است.

آمبولانس هوایی

نوع دیگری از آمبولانس در همدان، آمبولانس خصوصی هوایی است که در شرایط خاصی که لازم است بیمار در کمترین زمان به فواصلی دور منتقل شود مورداستفاده قرار می‌گیرد. درواقع آمبولانس هوایی به جت یا هلیکوپترهایی گفته می‌شود که شامل تمامی‌ امکانات پزشکی لازم برای انتقال بیماران هستند.

 از این آمبولانس‌ها به منظور تسریع روند درمانی یا در مواقع اضطراری که لازم است بیمار سریعاً به بیمارستان دیگری با تجهیزات بیشتر منتقل شود استفاده می‌شود. در آمبولانس‌های هوایی کلیه تجهیزات ضروری و لازم برای پایدار نگه‌داشتن شرایط بیمار و جان وی وجود دارد و بنا به وضعیت بیمار کادر پزشکی نیز در آمبولانس حضور خواهند داشت و جان بیمار در طول پرواز تأمین خواهد شد.

 با توجه به پرهزینه بودن هواپیما، جت و هلیکوپتر، قیمت اجاره آمبولانس‌های هوایی بسیار گران‌تر از انواع معمولی خواهد بود.

به‌منظور استفاده از خدمات اجاره آمبولانس در همدان می‌توانید با شماره تماس درج‌شده در انتهای مقاله تماس حاصل فرمایید.

آمبولانس هوایی

 

 

 

 

شارینو :

به‌منظور دریافت بهترین خدمات درمانی و مراجعه به بهترین و باتجربه‌ترین پزشکان ‌همدان می‌توانید از اطلاعات مقالات شارینو در زمینه‌هایی همچون پزشک زنان در همدان، پزشک ارتوپد در همدان، فیزیوتراپی در همدان، سونوگرافی در همدان، کلینیک دندانپزشکی در همدان و غیره استفاده نمایید.

شهر همدان یکی از شهر‌های قدیمی‌ و بسیار دیدنی ایران است که از مشاهیر و فرهیختگان بسیار بزرگ، اماکن تاریخی و تفریحی و بازار‌های قدیمی‌ و مشهور بسیاری برخوردار است؛ به‌منظور آشنایی بیشتر با شهر همدان می‌توانید به مقالات سایت شارینو با موضوع مراکز تفریحی در همدان، مراکز خرید همدان و نویسندگان ‌همدان و غیره مراجعه نمایید.

شما می‌توانید با مراجعه به سایت شارینو در بخش خدمات از دانش و تخصص تیم جوان شارینو در زمینه‌هایی همچون تولید محتوا، طراحی سایت، طراحی لوگو، طراحی تیزر و غیره با بهترین کیفیت و قیمت در راستای رشد کسب‌وکار خود بهره‌مند شوید.

سخن پایانی

همان‌طور که می‌دانید امروزه آمبولانس‌ها از نقش بسیار مهم و حیاتی در حفظ جان افراد برخوردار هستند و در حوادث مختلف، تصادف، سکته، مسمومیت و غیره می‌توانند با رساندن سریع بیمار به مراکز درمانی زندگی او را نجات دهند.

در این مطلب شما را با نوع خصوصی آمبولانس در همدان آشنا کردیم و به ارائه مطالب مفیدی همچون انواع آمبولانس، عوامل مؤثر بر قیمت اجاره آمبولانس، موارد استفاده از آمبولانس خصوصی و غیره پرداختیم.

 

 

پزشک تغذیه در همدان
بیمارستان‌ های همدان
پزشک زنان در همدان

۹ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *