آموزشگاه فنی در همدان

آموزشگاه فنی در همدان یکی از مهم‌ترین مراکز آموزشی است و این امکان را فراهم می‌کند که افراد در دوره‌های مختلف آموزشی شرکت کرده و پس از پایان دوره با استفاده از مدرک معتبر مرکز آموزش حرفه‌وفن در همدان بتوانند به اشتغال و کسب درآمد بپردازند.

در این مطلب شما را بیشتر با خدمات آموزشگاه‌های فنی در همدان و مزایای آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

 

در آموزشگاه‌های فنی چه خدماتی ارائه می‌شود؟

سؤال بسیاری از افراد در زمینه آموزشگاه فنی در همدان این است که اصلاً این مراکز چه خدمات و آموزش‌هایی را به داوطلبان ارائه می‌دهند؟ در این باره ابتدا باید بدانید که مؤسسه فنی در همدان به برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در همدان پرداخته و در پایان دوره مدارک معتبر و کارآمدی به شرکت‌کنندگان ارائه می‌دهد.

مدرک فنی و حرفه‌ای را می‌توان به‌عنوان یکی از معتبرترین مدارک آموزشی در سطح کشور معرفی کرد که جنبه بین‌المللی نیز دارد و در کشور‌های خارجی قابل ترجمه و استفاده است. این مدارک توسط سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تأیید و صادر می‌شوند.

بعد از پایان کلاس‌ها، دانش هنرجویان از طریق دو آزمون تئوری و عملی مورد سنجش قرار می‌گیرد و در صورت کسب حدنصاب نمره، گواهینامه یا مدرک فنی و حرفه‌ای برای آن‌ها صادر می‌شود.

لیست دوره‌های آموزشی و فنی و حرفه‌ای که توسط آموزشگاه فنی در همدان برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود به شرح زیر است:

  • تعمیرات خودرو و موتورسیکلت
  • تعمیرات موبایل
  • مکانیک
  • برق خودرو
  • آشپزی
  • شیرینی‌پزی
  • خیاطی
  • طراحی دوخت
  • گردشگری
  • هتلداری
  • برق ساختمان
  • دوخت‌ سنتی
  • نرم‌افزارهای‌ صنعتی
  • حسابداری
  • گل‌آرایی
  • نانوایی
  • انواع صنایع‌دستی
  • فناوری اطلاعات
  • تراشکاری
  • طراحی سایت
  • هنر‌‌های تزئینی
  • کارگاه کشاورزی

آموزشگاه فنی در همدان

 

 

 

انواع مدارک فنی و حرفه‌ای

گواهینامه و یا مدرک فنی و حرفه‌ای، درواقع سندی است که نشان می‌دهد شما در یک مهارت مشخص تخصص کافی را به دست آورده‌اید. برای دریافت این مدارک باید آزمون پایان دوره را با موفقیت پشت سر بگذارید.

مدارک فنی و حرفه‌ای ارائه‌شده در آموزشگاه فنی در همدان شامل سه نوع است که از کاربردها و میزان اعتبار مختلفی برخوردار هستند. این مدارک شامل مدارک رسمی‌ و بین‌المللی، مدارک مورد قبول سازمان فنی و حرفه‌ای و مدارک گذر مهارتی هستند و با توجه به دوره‌ای که فرد در آن شرکت کرده است به او داده می‌شوند.

انواع مدارک فنی و حرفه‌ای

 

 

 

مدارک رسمی‌ یا بین‌المللی

این نوع مدرک از بهترین و معتبرترین مدارک فنی و حرفه‌ای است و افراد می‌توانند از آن‌ به‌منظور مهاجرت و کامل کردن رزومه در سایر کشور‌ها استفاده کنند. البته دریافت این نوع مدرک از فرایند دشوارتری به نسبت سایر مدارک برخوردار است و موفقیت در آزمون‌های آن نیازمند تلاش و مطالعه بالایی است.

این نوع مدارک قابل استعلام هستند و فرد می‌تواند به‌منظور استعلام گواهینامه فنی خود، ابتدا هزینه لازم را پرداخت کرده و سپس با دریافت کد شناسایی استعلام، مدرک خود را از سایت سازمان فنی و حرفه‌ای دریافت نمی‌آید.

مدارک مورد قبول سازمان فنی و حرفه‌ای

یکی دیگر از مدارک معتبر ارائه‌شده توسط آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در همدان مدرک مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای است که اعتبار کمتری نسبت به مدرک رسمی‌ فنی و حرفه‌ای دارد. این مدرک از اعتبار مناسب برای خروج از کشور برخوردار نیست.

این مدرک به‌منظور استخدام در نهادهای دولتی و آموزشگاه‌ها یا راه‌اندازی کسب‌وکار مناسب است. مدرک مربوط به هر دوره تحت نظر سازمان فنی و حرفه‌ای صادر می‌شود؛ اما مهر آموزشگاه فنی در همدان در مدرک درج می‌شود و فاقد کد آموزشی بین‌المللی است.

مدارک مورد قبول سازمان فنی و حرفه‌ای

 

 

 

مدارک گذر مهارتی

این دسته از مدارک آموزشگاه فنی در همدان جزو بی‌اعتبارترین مدارک فنی و حرفه‌ای و صرفاً به‌عنوان سندی از حضور شما در یک دوره آموزشی کاربرد دارد و فاقد اعتبار است. دوره‌های مربوط به این نوع مدرک به‌صورت رایگان برگزار شده و این مدرک فاقد اعتبار به‌منظور استخدام و مهاجرت است.

انواع مدارک فنی حرفه‌ای در زمینه‌های زیر ارائه می‌شود:

  • مدرک بین‌المللی کامپیوتر
  • مدرک آشپزی فنی حرفه‌ای
  • مدرک بین‌المللی آشپزی
  • مدرک برنامه‌نویسی
  • مدرک بین‌المللی و رسمی‌ حسابداری
  • مدرک رسمی‌ اتوکد
  • مدرک بین‌المللی فتوشاپ
  • مدرک بین‌المللی عکاسی
  • مدرک بین‌المللی حسابداری
  • مدرک بین‌المللی برنامه‌نویسی
  • مدرک بین‌المللی گردشگری

مدارک گذر مهارتی

 

 

کاربرد مدارک فنی و حرفه‌ای

تا به اینجا با انواع مدارک معتبر فنی و حرفه‌ای که توسط آموزشگاه فنی در همدان ارائه می‌شود آشنا شدید. اما ممکن است این سؤال برای شما مطرح شود که این مدارک چه کاربرد‌هایی دارند و در چه زمینه‌هایی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد؟ با توجه به اینکه مدارک فنی و حرفه‌ای به ۳ دسته مختلف تقسیم می‌شوند؛ کاربرد‌های آن‌ها را نیز در ۳ بخش مورد بررسی قرار می‌دهیم.

کاربرد مدارک فنی و حرفه‌ای

 

 

کاربرد مدارک رسمی‌ یا بین‌المللی

کسب مدرک بین‌المللی از آموزشگاه فنی در همدان می‌تواند برای شما مزایای بسیاری داشته باشد؛ زیرا این مدارک از کد آموزش شغلی برخوردار هستند و اعتبار بسیار بالایی دارند. این مدارک در کشور‌های دیگر دنیا قابل ترجمه هستند و برای مهاجرت بسیار مناسب‌اند. حتی در مواردی مدرک بین‌المللی با مدارک دانشگاهی برابری می‌کند.

شایان‌ذکر است مدرک رسمی‌ فنی و حرفه‌ای که شما از آموزشگاه فنی در همدان دریافت می‌کنید در بیش از ۱۸۶ کشور دنیا دارای اعتبار ویژه است. اما دریافت آن کمی‌ زمان‌بر بوده و نیازمند کسب نمره خوب در آزمون کتبی و عملی مجتمع فنی و حرفه‌ای در همدان است.

کاربرد مدارک رسمی‌ یا بین‌المللی

 

 

کاربرد مدارک مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای

این نوع مدارک در داخل ایران اعتبار دارند و فاقد کد آموزشی شغلی هستند و ازاین‌رو قابل استعلام نیستند. به دلیل رسمی‌ نبودن این مدارک نمی‌توان از آن‌ها به‌منظور تقویت رزومه و مهاجرت به کشور‌های دیگر استفاده کرد.

اما از آنجایی که در ایران مدارک مورد قبول سازمان فنی و حرفه‌ای معتبر هستند؛ شما می‌توانید از آن‌ها به‌منظور ایجاد شغل و درآمدزایی در داخل کشور استفاده نمایید. جالب است بدانید تنها دو هفته برای دریافت این مدرک فنی و حرفه‌ای زمان نیاز است.

 البته نکته قابل‌توجه درمورد این مدرک این است که توسط سازمان فنی و حرفه‌ای صادر نمی‌شود و از آموزشگاه‌های فنی آزاد قابل دریافت است و ازاین‌رو با استفاده از آن نمی‌توان به دریافت وام و تسهیلات به‌منظور راه‌اندازی کسب‌وکار استفاده کرد.

کاربرد مدارک گذر مهارتی

این دسته از مدارک فنی و حرفه‌ای پس از سپری کردن چند ساعت سمینار یا همایش در آموزشگاه فنی در همدان به افراد داده می‌شوند. اما لازم است بدانید این نوع مدارک کاربرد خاصی ندارند و به علت رایگان بودن آن‌ها به‌منظور ارتقای اطلاعات افراد در حوزه‌های مختلف سودمند هستند. اما مدرک گذر مهارتی فاقد اعتبار است و جزو مدارک رسمی‌ سازمان فنی و حرفه‌ای به شمار نمی‌آید.

ویژگی‌های یک آموزشگاه فنی و حرفه‌ای خوب چیست؟

پیش از مراجعه به آموزشگاه فنی در همدان و استفاده از خدمات آموزشگاه‌های فنی در همدان لازم است با ویژگی‌های مهم یک آموزشگاه خوب که می‌تواند کیفیت آموزش در آن مرکز را تضمین کند آشنا باشید. بهترین آموزشگاه فنی در همدان باید از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد:

ویژگی‌های یک آموزشگاه فنی و حرفه‌ای خوب چیست؟

 

 

 

ارائه خدمات مشاوره

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین آموزشگاه فنی در همدان، برقراری رابطه سودمند با مراجعین و هدایت و رهبری آن‌ها در یک مسیر درست آموزشی است.

یک آموزشگاه خوب به هنگام مراجعه اولیه هنرجویان با استفاده از مشاورین مجرب و باتجربه به آن‌ها خدمات مشاوره ارائه می‌دهد. از این طریق افراد می‌توانند با آگاهی بیشتر دوره آموزشی موردنظر خود را انتخاب نمایند.

برخورداری از اساتید مجرب

یک آموزشگاه فنی و حرفه‌ای خوب در همدان، از اساتید مجرب و باتجربه در زمینه‌های مختلف آموزشی و عملی استفاده می‌کند تا هنرجویان بتوانند بهترین نتیجه را از دوره‌های آموزشی بگیرند.

یک استاد خوب در آموزشگاه فنی در همدان کسی است که علاوه بر فعالیت در حوزه آموزش، در بازار کار نیز فعالیت گسترده داشته باشد تا بتواند تجربیات فضای کسب‌وکار را به هنرجویان منتقل کرده و آن‌ها را به‌سوی مسیری درست هدایت کند.

برخورداری از اساتید مجرب

 

 

دوره‌های آموزشی نوین و بروز

بهترین آموزشگاه فنی در همدان، آموزشگاهی است که طبق پیشرفت‌های جدید دنیا در زمینه‌های فنی و حرفه‌ای، به ارائه خدمات آموزشی خود بپردازد و از امکانات جدید و بروز جهت ترغیب و ایجاد انگیزه در هنرجویان استفاده نماید.

برگزاری آزمون‌های استاندارد

برگزاری آزمون‌های کتبی و عملی در آموزشگاه فنی در همدان از مهم‌ترین شاخص‌های یک آموزشگاه معتبر و حرفه‌ای است. پس از آموزش و پایان دوره مربوطه،  اطلاعات افراد شرکت‌کننده در سامانه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ثبت می‌شود و افراد با کسب میانگین نمره ۷۰ می‌توانند موفق به دریافت مدارک معتبر فنی و حرفه‌ای شوند.

محیط آموزشی مناسب

آموزشگاه فنی در همدان باید از محیط آموزشی مناسب و استانداردی به‌منظور افزایش بهره‌وری هنرجویان و ارتقای کیفیت آموزش برخوردار باشد. یک آموزشگاه خوب به نظافت و نظم کلاس‌ها توجه داشته و از بهترین و مدرن‌ترین تجهیزات در راستای یادگیری بهتر شرکت‌کنندگان دوره‌ها استفاده می‌کند.

محیط آموزشی مناسب

 

 

هزینه مناسب

بهترین آموزشگاه فنی در همدان وظیفه دارد متناسب با سطح امکانات خود، هزینه‌‌ای معقول و مناسب از هنرجویان دریافت نماید و از دریافت هزینه‌های غیرمعقول خودداری کند.

موقعیت مکانی مناسب

بهتر است آموزشگاه فنی در همدان در نقطه‌ای از شهر قرار داشته باشد که به‌راحتی با استفاده از مسیر‌های کم ترافیک و وسایل حمل‌ونقل عمومی‌ بتوان به آن دسترسی داشت.

لیست آموزشگاه‌های فنی در همدان

اگر به دنبال یافتن بهترین آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در همدان هستید؛ لیست زیر که شامل اسامی‌ بهترین و مجرب‌ترین آموزشگاه‌های فنی به همدان به همراه آدرس آموزشگاه فنی در همدان و شماره تماس آموزشگاه فنی در همدان است می‌تواند به شما کمک کند.

آموزشگاه فنی باران

آدرس: همدان، انتهای خیابان اعتمادیه، خیابان فردوسی، کوچه رجبی نصیر، پلاک ۷۸

شماره تلفن: ۰۸۱۳۸۲۲۱۰۷۳

 آموزشگاه فنی دیبا

آدرس: همدان، خیابان میرزاده عشقی، کوچه شهید بهمنی، بن‌بست ارغوان، پلاک ۱۰

شماره تلفن: ۰۸۱۳۸۳۷۷۱۹۹

آموزشگاه فنی مهتاب

آدرس: همدان، میدان شریعتی، خیابان پاسداران، کنار بانک صادرات، پلاک ۲۲

شماره تلفن: ۰۸۱۳۸۲۷۶۹۴۸

آموزشگاه میلاد دانش

آدرس: نهاوند، خیابان آزادگان

شماره تلفن: ۰۸۱۳۳۲۲۳۵۶۱

لیست آموزشگاه‌های فنی در همدان

 

 

آموزشگاه فنی و حرفه‌ای بیت الزهرا (ویژه خواهران)

آدرس: همدان، بلوار جانبازان، میدان فلسطین

شماره تلفن: ۰۸۱۳۴۲۳۲۳۷۶

مرکز شماره چهارده رزن (ویژه خواهران)

آدرس: همدان، شهرستان رزن، میدان شهدا، خیابان شهیدان شوندی

شماره تلفن: ۰۸۱۳۸۴۵۳۶۲۲

آموزشگاه فنی گلشن

آدرس: همدان، شهرستان بهار، واقع در شهرک فرهنگیان، بهارستان ۳، پلاک ۲۴

شماره تلفن: ۰۸۱۳۴۵۰۱۹۹۵

مرکز شماره شش اسدآباد (ویژه برادران)

آدرس: همدان، شهرستان اسدآباد، میدان سید جمال‌الدین اسدآبادی، ۲۰ متری آزادی

شماره تلفن: ۰۸۱۳۳۱۳۳۴۱۸

آموزشگاه فنی سپهر رایان

آدرس: همدان، شهرستان ملایر، خیابان شهید طلوعی، کوچه دفتری، پلاک ۱۹۳

شماره تلفن: ۰۸۱۳۲۲۲۰۰۲۹

آموزشگاه فنی آزاد اندیشمند

آدرس: همدان، تویسرکان، خیابان ولایت

شماره تلفن: ۰۸۱۳۴۹۲۶۹۴۴

آموزشگاه فنی و حرفه‌ای مریانج

شماره تلفن: ۰۸۱۳۴۲۶۳۰۰۲

آموزشگاه فنی و حرفه‌ای شماره یک (ویژه برادران)

شماره تلفن: ۰۸۱۳۴۲۶۳۰۰۳

آموزشگاه فنی و حرفه‌ای خلاق

شماره تلفن: ۰۹۱۸۵۰۴۶۰۸۰

آموزشگاه فنی ورزش تناسب

شماره تلفن: ۰۹۱۸۶۱۲۵۲۰۰

اگر قصد دارید انواع ساز موسیقی ایرانی یا خارجی را توسط اساتید مجرب و حرفه‌ای در این زمینه یاد بگیرید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به مطالب سایت شارینو با موضوع آموزشگاه موسیقی در همدان بزنید و با بهترین مراکز آموزش موسیقی در همدان آشنا شوید.

مراجعه به مشاور خانواده می‌تواند قدم بزرگی در راستای حل مشکلات و اختلاف‌نظرهای خانوادگی بوده و به بهبود کیفیت زندگی در خانواده منجر شود. به‌منظور آشنایی بیشتر با بهترین مراکز مشاوره همدان می‌توانید به مطلب مشاور خانواده در همدان مراجعه فرمایید.

تیم مجرب شارینو با برخورداری از کادر حرفه‌ای و متخصص می‌تواند در راستای ارتقای کسب‌وکار شما در فضای اینترنت، خدماتی همچون طراحی سایت، سئو وب‌سایت، طراحی پوستر، طراحی تیزر و غیره را به بهترین و تأثیرگذارترین شکل ممکن ارائه کند.

اگر به دنبال بهترین و معروف‌ترین پزشکان همدان در حوزه‌های درمانی مختلف هستید؛ مطالعه مطالب سایت شارینو در زمینه‌هایی همچون کلینیک دندانپزشکی در همدان، پزشکان قلب و عروق در همدان، بهترین روان‌شناس‌های همدان، پزشک ارتوپد در همدان، سونوگرافی در همدانآم و غیره می‌تواند به شما کمک کند.

لیست آموزشگاه‌های فنی در همدان

 

رستوران های همدان
باربری در همدان
باشگاه‌ های بدنسازی همدان

 

 

سخن پایانی

آموزشگاه فنی در همدان یکی از مراکز پرطرف‌دار آموزشی است که علاقه‌مندان به هنر‌ و مهارت‌های مختلف به‌منظور افزایش اطلاعات و ارتقای استعداد‌های خود به شرکت در دوره‌های آموزشی این مراکز اقدام می‌کنند.

در این مطلب به‌منظور شناخت بیشتر شما از مجتمع فنی و حرفه‌ای در همدان به ارائه مطالب سودمندی در زمینه‌هایی همچون انواع مدارک فنی و حرفه‌ای، ویژگی‌های یک آموزشگاه فنی خوب و معرفی بهترین آموزشگاه‌های فنی همدان پرداختیم.

۱۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *