آموزشگاه موسیقی در همدان

شماره تماس آموزشگاه موسیقی همدان

آموزشگاه موسیقی در همدان

مراجعه به آموزشگاه موسیقی در همدان و شرکت در دوره‌های مرکز آموزش موسیقی در همدان، یکی از بهترین روش‌های یادگیری ساز‌های مختلف موسیقی است.

با توجه به اینکه امروزه هیچ‌کس نمی‌تواند تأثیر شگرف این هنر را بر روحیات انسان انکار کند؛ امروزه موسیقی به یکی از محبوب‌ترین رشته‌های هنری تبدیل شده است. در این مطلب با هر آنچه لازم است پیش از مراجعه به آموزشگاه موسیقی بدانید آشنا خواهید شد.

آموزشگاه موسیقی در همدان

 

 

یک آموزشگاه موسیقی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

اولین کاری شما باید در راستای یادگیری موسیقی انجام دهید؛ یافتن یک آموزشگاه موسیقی مجرب و حرفه‌ای است. درواقع شرکت در دوره‌های بهترین آموزشگاه موسیقی در همدان را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر موفقیت و پیشرفت هنرآموزان معرفی کرد.

به این منظور لازم است با ویژگی‌ها و مشخصات یک آموزشگاه موسیقی خوب آشنا شوید. این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

شماره تماس آموزشگاه موسیقی همدان

 

داشتن مجوز رسمی‌

 مهم‌ترین عاملی که باید به هنگام انتخاب آموزشگاه موسیقی در همدان به آن توجه کنید؛ داشتن مجوز رسمی‌ از اداره فرهنگ و هنر است.

بهترین مجتمع موسیقی در همدان باید فعالیت خود را به طور قانونی آغاز کرده باشد؛ زیرا در این صورت می‌توانید اطمینان داشته باشید فعالیت این مؤسسه تحت چارچوب اداره ارشاد بوده و همواره ملزم به رعایت قوانین خواهد بود.

 بهره‌گیری از اساتید مجرب

از اصلی‌ترین عوامل موفقیت هنرجویان موسیقی می‌توان به داشتن یک استاد ماهر و باتجربه در زمینه موسیقی اشاره کرد. به هنگام انتخاب آموزشگاه موسیقی در همدان حتماً به این نکته توجه کنید که آموزشگاه موردنظر از کادر مجرب و حرفه‌ای به‌منظور آموزش استفاده کند.

 درواقع یک آموزشگاه موسیقی خوب از میان تعداد کثیر استادان موسیقی، کسی را به‌عنوان مدرس آموزشگاه انتخاب می‌کند که هم تحصیلات دانشگاهی موسیقی داشته باشد و هم از اخلاق و رفتار بسیار خوبی با هنرجویان برخوردار باشد.

 بهره‌گیری از اساتید مجرب

 

 

برخورداری از فضای آموزشی مناسب

بهترین مؤسسه موسیقی در همدان باید از کلاس‌های آموزشی با محیط امن و مناسب برای یادگیری موسیقی برخوردار باشد. مثلاً کلاس‌های موسیقی باید از یکدیگر فاصله مشخصی داشته باشند تا صدای ساز آن‌ها منجر به ایجاد مزاحمت برای یکدیگر نشود. در این زمینه مدیریت آموزشگاه موسیقی در همدان می‌تواند از عایق صوتی استفاده کند.

مورد مهم دیگری که باید در کلاس‌های یک آموزشگاه موسیقی وجود داشته باشد؛ تجهیزات لازم برای موسیقی و انواع ساز‌های موسیقی است. از این طریق دیگر لازم نیست هنرجو برای هر جلسه ساز خود را تا آموزشگاه حمل کند.

ویژگی مهم دیگری که باید درمورد کلاس‌های یک آموزشگاه موسیقی در همدان به آن توجه داشته باشید؛ محیط شاد و صمیمی‌ کلاس‌های آموزش موسیقی برای کودکان است؛ زیرا همان‌طور که می‌دانید مفرح بودن یک کلاس آموزشی می‌تواند بر روحیات کودکان بسیار تأثیرگذار بوده و بازدهی یادگیری را افزایش دهد.

علاوه بر موارد گفته‌شده لازم است برگزاری دوره‌های موسیقی در همدان در کلاس‌هایی مجهز به امکانات گرمایشی و سرمایشی کافی صورت گیرد و نورپردازی مناسبی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شود تا هنرجویان بتوانند در فضایی مناسب و آرام‌بخش به یادگیری موسیقی بپردازند.

 

داشتن سالن برگزاری

بهترین آموزشگاه موسیقی در همدان آموزشگاهی است که به‌منظور اجرا‌‌های صحنه‌ای و گروهی از سالن‌های بزرگ و مجهز برخوردار باشد. برگزاری مراسمات مختلف و برنامه‌های هدفمند آموزشی در این سالن‌ها سبب می‌شود؛ هنرجویان اجراهای بزرگ را تجربه کنند و بیشتر در مسیر موفقیت قدم بردارند.

 علاوه بر این آموزشگاه موردنظر باید در صورت بودجه کافی، به‌صورت سالانه کنسرت‌هایی را برگزار کرده و از والدین هنرجویان بخواهد شاهد موفقیت فرزند خود باشند.

داشتن سالن برگزاری

 

 

تدریس انواع ساز موسیقی

یکی دیگر از موضوعاتی که باید به هنگام انتخاب آموزشگاه موسیقی در همدان به آن توجه کنید؛ تدریس ساز‌های مختلف موسیقی در مرکز موردنظر است. یک آموزشگاه موسیقی خوب باید آموزش تمامی‌ ساز‌های موسیقی اعم از ایرانی و خارجی را به هنرجویان ارائه کند و در این صورت هنرجویان در زمان انتخاب ساز محدود نخواهند شد.

داشتن استودیو موسیقی

یک آموزشگاه موسیقی خوب باید از یک استودیو موسیقی حتی کوچک برخوردار باشد؛ زیرا وجود استودیو سبب می‌شود ضبط قطعات توسط اساتید و هنرجویان تسهیل شود.

قیمت منصفانه

یک آموزشگاه موسیقی خوب و مجرب باید هزینه‌ خدمات آموزشی خود را متناسب با سطح امکانات آموزشگاه و با توجه به بودجه هنرجویان و شرایط اقتصادی مردم در نظر بگیرد تا تمامی مردم بتوانند از خدمات متنوع آن بهره‌مند شوند.

ارائه مدرک معتبر به هنرجویان

در زمان انتخاب آموزشگاه موسیقی در همدان، حتماً به این موضوع توجه کنید که مؤسسه موردنظر در پایان دوره‌های آموزشی خود مدرک معتبر موسیقی ارائه می‌دهد یا خیر؟ بهترین آموزشگاه موسیقی در همدان باید به‌منظور جلب رضایت مراجعین خود، در پایان هریک از دوره‌های آموزشی گواهی پایان دوره معتبری را ارائه دهد.

انواع دوره‌‌های آموزش موسیقی

مورد مهم دیگری که باید پیش از استفاده از خدمات آموزشگاه‌های موسیقی در همدان از آن‌ها آگاهی کافی داشته باشید؛ دوره‌های مختلف آموزش موسیقی است که توسط آموزشگاه موسیقی در همدان ارائه می‌شود.

انواع دوره‌‌های آموزش موسیقی

 

 

این دوره‌‌ها با توجه به سن هنرجو، سبک موسیقی موردعلاقه هنرجو، مبتدی یا حرفه‌ای بودن فرد و غیره به دسته‌های مختلفی می‌شوند. لیست دوره‌های آموزش موسیقی در همدان به شرح زیر است:

  • آموزش موسیقی ارف ویژه کودکان
  • آموزش آشنایی با انواع ساز ویژه افراد مبتدی
  • آموزش سلفژ ویژه افراد مبتدی
  • آموزش انواع ساز ایرانی شامل تار، سه‌تار، سنتور، عود، ساز نی، دف، دایره‌زنگی، چنگ، کمانچه، رباب، تمبک و غیره
  • آموزش انواع ساز خارجی شامل گیتار، ویولن، پیانو، فلوت، ساکسیفون، ترومپت، کلارینت، ارگ، درامز، آکوردئون و غیره
  • آموزش تنظیم آهنگ ویژه آهنگ‌سازی
  • آموزش نرم‌افزار موسیقی ویژه آهنگ‌سازی
  • آموزش آوازخوانی پاپ
  • آموزش آوازخوانی سنتی
  • آموزش موسیقی به‌صورت آنلاین
  • آموزش مطالب تئوری موسیقی

شماره تماس آموزشگاه موسیقی همدان

 

مزایای موسیقی برای انسان

تحقیقات نشان می‌دهد یادگیری موسیقی در آموزشگاه موسیقی در همدان، نواختن ساز و گوش دادن به آوای موسیقی، از تأثیرات بسیار قابل‌توجهی بر روح و روان انسان و سلامت جسمانی او برخوردار است که در ادامه با این موارد آشنا خواهید شد.

مزایای موسیقی برای انسان

 

 

حفظ ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری

جالب است بدانید یادگیری موسیقی در آموزشگاه موسیقی در همدان می‌تواند تأثیرات بسیاری بر سلامت جسم شما داشته باشد. محققان معتقدند یادگیری موسیقی و گوش دادن به آن، فشارخون را کاهش داده و سبب پایین آمدن کاهش سطح استرس و اضطراب فرد می‌شود.

علاوه بر این موسیقی را می‌توان به‌عنوان عاملی برای تقویت دستگاه ایمنی و مقاوم‌سازی بدن در مقابل ویروس‌های مختلف معرفی کرد. جالب است بدانید گوش دادن به موسیقی در سنین بالا نوعی فعالیت اجتماعی محسوب می‌شود و از این طریق با فعال نگه‌داشتن ذهن، از بروز بیماری‌هایی همچون آلزایمر و زوال عقل جلوگیری می‌کند.

 

افزایش هوش و ذکاوت

مطالعات انجام‌شده بر تأثیرات موسیقی نشان می‌دهد؛ یادگیری موسیقی در سنین بالا، بسیار شگفت‌انگیز و مؤثر است و طبق تحقیقات دانشگاه فلوریدا جنوبی، می‌توان گفت یادگیری موسیقی در افراد با سن ۶۰ تا ۸۰ سال سبب بهبود حافظه، تأثیر کلامی‌ و رفتاری، بهبود پردازش اطلاعات و غیره می‌شود.

افزایش اعتمادبه‌نفس

یادگیری موسیقی در آموزشگاه موسیقی در همدان به افراد این امکان را می‌دهد با ارائه هنر خود در مراسمات مختلف و اجتماعات، اعتمادبه‌نفس خود را افزایش داده و به‌خوبی بدرخشند. درواقع یادگیری موسیقی فرد را دچار چالش‌هایی می‌کند که از طریق آن خجالت از حضور در اجتماعات را کنار گذاشته و با انگیزه بالا خود را به دیگران ثابت کند.

افزایش اعتمادبه‌نفس

 

 

تسکین استرس

یکی دیگر از مزایای شرکت در دوره‌های آموزشگاه موسیقی در همدان کنترل اضطراب و استرس است. موسیقی یک راه شگفت‌انگیز برای ر‌هایی از مشغله‌های ذهنی و دغدغه‌های روزانه افراد است و می‌تواند استرس و اضطراب را تا حد قابل‌توجهی کاهش دهد.

 موسیقی به انسان اجازه می‌دهد ذهن خود را خالی کرده و ناامیدی‌ها استرس‌ها و مشکلات خود را آزاد کند و به این وسیله آرامش پیدا کند. از دیگر مزایای موسیقی و شرکت در دوره‌های آموزشی آموزشگاه موسیقی در همدان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش نظم و صبر در زندگی
  • افزایش خلاقیت فرد
  • پیشرفت در زندگی اجتماعی
  • ارتباط با دیگر انسان‌ها و فرهنگ‌های جهانی
  • هماهنگی بالای ذهن فرد
  • افزایش مهارت شنوندگی
  • سرگرم کردن افراد

 

انواع ساز‌های موسیقی

پیش از مراجعه به آموزشگاه موسیقی در همدان بهتر است آشنایی نسبی از انواع ساز موسیقی داشته باشید و ساز موردعلاقه خود را جهت یادگیری انتخاب نمایید. ساز‌های موسیقی رایج در جهان شامل موارد زیر هستند:

ساز‌های زهی

یکی از مهم‌ترین انواع ساز‌ها که در آموزشگاه موسیقی در همدان آموزش داده می‌شوند ساز‌های زهی هستند. صدا در این نوع ساز‌ها به‌وسیله ارتعاش زه، یا تار ایجاد می‌شود و این دسته از ساز خود به سه دسته آرشه‌ای، زخمه‌ای و کوبشی تقسیم می‌شود.

ساز آرشه‌ای: نواختن این نوع ساز به‌وسیله کشیدن یک آرشه یا کمانه روی سیم‌های ساز انجام می‌شود و شامل ساز‌هایی همچون ویولن، ویولا، کمانچه، قیچک و غیره است.

ساز زخمه‌ای: در این ساز صدا از طریق زخمه زدن انگشت به زه ایجاد می‌شود و شامل ساز‌هایی از قبیل گیتار، سه‌تار، تار، چنگ، تنبور، قانون، عود و غیره است.

ساز کوبشی: در این ساز‌ها به‌وسیله کوبیدن وسیله‌ای مانند چکش روی تار‌ها صدا ایجاد می‌شود و ساز‌هایی از قبیل سنتور و زیلفون از این دسته از ساز‌ها هستند.

ساز‌های زهی

 

 

ساز‌های بادی

نواختن این ساز‌ها با دمیدن هوا به داخل ساز انجام می‌شود. ساز‌های بادی به دو بخش ساز بادی برنجی و ساز بادی چوبی تقسیم می‌شوند. منظور از چوبی و برنجی، جنس ساز موردنظر نیست؛ بلکه شیوه تولید صدا در این دو نوع ساز متفاوت است.

 ساز بادی چوبی: در این نوع ساز هوا به داخل ساز نفوذ کرده و فرد با قرار دادن انگشتان خود روی سوراخ‌های ساز به نواختن می‌پردازد. از این قبیل ساز‌ها می‌توان به نی، فلوت و باسون اشاره کرد.

 ساز بادی برنجی: سازهای بادی برنجی اغلب از مس، نقره یا برنج ساخته می‌شوند و از ابعادی بزرگ و صدایی قوی برخوردارند. شیپور، ترومبون و ساکسیفون از دسته ساز‌های بادی هستند.

ساز‌های بادی

 

 

 ساز‌های کوبه‌ای

ساز‌های کوبه‌ای در جهان موسیقی به‌عنوان از قدیمی‌ترین نوع ساز شناخته می‌شوند و از قدمتی هزارساله برخوردار هستند. این ساز‌ها در انواع مراسمات مذهبی، ختم و عروسی مورداستفاده قرار می‌گرفتند. نواختن این دسته ساز با کوبیدن، مالش و خراشیدن ساز میسر می‌شود و شامل دو دسته ساز کوبه‌ای با کوک معین و غیر معین است.

کوک معین شامل ساز‌هایی همچون زیلوفون، زنگوله دستی، ماریمبا، ناقوس و غیره است. حلقه انگشتی، ماراکا، دُهُل، تنبک، قاشقک، سندان و طبل سایز کوچک نیز از انواع ساز کوبه‌ای نامعین هستند.

ساز‌های بادی

 

 

ساز‌های الکترونیکی

یکی دیگر از انواع ساز‌هایی که در آموزشگاه موسیقی در همدان تدریس می‌شود نوع الکترونیکی است. در این ساز‌ها تولید صدا علاوه بر دست با استفاده از نیروی الکتریکی و ارتعاش تار‌ها انجام می‌شود و شامل ساز‌هایی همچون گیتار الکتریک، ارگ برقی، سه‌تار الکتریک، کیبورد و ترمین است.

 

 ساز‌های صفحه کلیددار

از دیگر انواع ساز که توسط اساتید آموزشگاه موسیقی در همدان تدریس می‌شود می‌توان به سازهای صفحه کلیددار اشاره کرد. همان‌طور که مشخص است این دسته از ساز‌ها دارای صفحه‌کلید هستند و با استفاده از آن می‌توان این نوع ساز‌ها را نواخت و صدا تولید کرد.

ساز‌های صفحه کلیددار در میان جوانان علاقه‌مند به موسیقی بسیار محبوب هستند. از این قبیل ساز‌ها می‌توان به پیانو، آکوردئون، ‌هارپسیکورد، کلاویکورد، ارگ، ارگ هموند، ملوترون و غیره اشاره کرد.

 ساز‌های صفحه کلیددار

 

 

لیست آموزشگاه‌های موسیقی در همدان

اگر به دنبال یافتن بهترین و مجرب‌ترین آموزشگاه‌های موسیقی در همدان هستید؛ توصیه می‌کنیم حتماً به لیست زیر نگاهی بیندازید و با آموزشگاه‌هایی که به برگزاری دوره‌های موسیقی در همدان می‌پردازند به همراه آدرس آموزشگاه موسیقی در همدان و شماره تماس آموزشگاه موسیقی در همدان آشنا شوید.

شماره تماس آموزشگاه موسیقی همدان

آموزشگاه موسیقی پرنیان

آدرس: همدان، خیابان طالقانی، نبش کوچه بهداشت

شماره تماس: ۰۸۱۳۸۲۸۲۲۱۲

آموزشگاه موسیقی پژواک

آدرس: همدان، خیابان هنرستان، کوچه شاهد

شماره تماس: ۰۸۱۳۸۲۶۵۸۶۰

آموزشگاه موسیقی چاووش

آدرس: همدان، خیابان پاستور، نزدیک به اورژانس، پلاک ۵۵

شماره تماس: ۰۸۱۳۸۲۵۲۵۸۵

آموزشگاه موسیقی باربد

آدرس: همدان، خیابان جهان‌نما، ساختمان پزشکان شهباز، طبقه دوم، پلاک ۱۳

شماره تماس: ۰۸۱۲۸۲۲۰۹۲۷

آموزشگاه موسیقی هزاردستان

آدرس: همدان، خیابان بوعلی سینا، خیابان ۱۳ خانه، کوچه لعلی، ساختمان هزاردستان

شماره تماس: ۰۸۱۳۸۲۸۲۴۲۴

لیست آموزشگاه‌های موسیقی در همدان

 

 

مؤسسه موسیقی بامداد

آدرس: همدان، بلوار خواجه رشید، جنب بانک کارآفرین، ساختمان مبل دلتا، طبقه سوم

شماره تماس: ۰۸۱۳۸۲۵۰۷۸۵

آموزشگاه موسیقی نی‌لبک

آدرس: همدان، بلوار فاطمیه، مقابل سی متری فرهنگ، کوچه حافظ

شماره تماس: ۰۸۱۲۸۲۴۸۲۱۷

آموزشگاه موسیقی آهنگ

آدرس: همدان، بلوار بعثت، کنار اداره دفاع مقدس، پلاک ۲۹۸

شماره تماس: ۰۸۱۳۲۵۲۲۱۳۵

آموزشگاه موسیقی رودکی

آدرس: همدان، خیابان بوعلی، میدان جهاد، ابتدای خیابان میرزاده عشقی، کوچه عزیزی، پلاک ۸

شماره تماس: ۰۸۱۳۸۲۶۵۰۱۵

مؤسسه موسیقی نوا

آدرس: همدان، میدان جهاد، نرسیده به چهارراه، بالاتر از اداره آب، پلاک ۴۳

شماره تماس: ۰۸۱۳۸۲۳۳۵۳۵

آموزشگاه موسیقی آذرستان

آدرس: همدان، میدان دانشگاه، اول خیابان میرزاده عشقی، طبقه همکف

شماره تماس: ۰۹۰۳۷۲۰۲۲۶۰

مؤسسه موسیقی نغمه

آدرس: همدان، خیابان هنرستان دیباج، کنار صندوق بازنشستگان، پلاک ۲۷۰

شماره تماس: ۰۸۱۳۸۳۳۱۲۰۰

لیست آموزشگاه‌های موسیقی در همدان

 

 

آموزشگاه موسیقی پارت

آدرس: همدان، میدان جهاد، اول خیابان میرزاده عشقی، نبش خیابان رکنی، ساختمان شهبازیان، طبقه دوم

شماره تماس: ۰۸۱۲۸۲۴۴۷۲۸

آموزشگاه موسیقی سلمک

آدرس: همدان، میدان بوعلی، بلوار مدنی، اول بلوار ۱۵ فروردین، جنب کافه دوچرخه، طبقه دوم

شماره تماس: ۰۸۱۳۸۲۵۳۵۷۹

مؤسسه موسیقی ماهــور

آدرس: همدان، آرامگاه بوعلی، بلوار مدنی، بلوار ١۵ فروردین، کوچه زندی‌ها، پلاک ۴۶

شماره تماس: ٠٨١٣٨٢٧٣٠٨٨- ٠٩١٨۵٠۶۵١٣۴

لیست آموزشگاه‌های موسیقی در همدان

 

 

شارینو :

اگر قصد دارید هنر آشپزی را به حرفه‌ای‌ترین و بهترین شکل ممکن یاد بگیرید و از این طریق به کسب درآمد بپردازید؛ بهترین راه شرکت در کلاس‌های آشپزی است. به‌منظور آشنایی بیشتر با بهترین آموزشگاه‌های آشپزی همدان، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به مقالات سایت شارینو با موضوع آموزشگاه آشپزی در همدان بزنید.

اگر می‌خواهید پیج اینستاگرام یا سایت کسب‌وکار خود را رونق داده و خدمات یا محصولات خود را به مخاطبان به بهترین شیوه معرفی کنید؛ می‌توانید از خدمات تیم جوان و حرفه‌ای شارینو در زمینه‌هایی همچون ادمین اینستاگرام، طراحی تیزر، طراحی لوگو، تولید محتوا و غیره استفاده نمایید.

اگر به دنبال یافتن بهترین و مجرب‌ترین پزشکان شهر همدان هستید؛ مقالات سایت شارینو با موضوعاتی همچون رادیولوژی در همدان، پزشک پوست مو و زیبایی در همدان، فیزیوتراپی در همدان، پزشک تغذیه در همدان، پزشک ماما در همدان و غیره می‌تواند به شما کمک کند.

سخن پایانی

همان‌طور که می‌دانید هنر موسیقی از گذشته‌های دور موردتوجه ویژه انسان‌ها قرار داشته و همواره به‌عنوان عاملی برای آرامش روح انسان‌ها شناخته شده است. محبوبیت بالای موسیقی در جامعه امروزی سبب شده بسیاری افراد به‌منظور یادگیری ساز‌های موسیقی به استفاده از خدمات آموزشگاه‌های موسیقی در همدان اقدام نمایند.

در این مطلب شما را با لیست کاملی از آموزشگاه‌های موسیقی در همدان، انواع ساز، ویژگی‌های یک آموزشگاه موسیقی خوب و موارد دیگر آشنا کردیم.

 

مراکز خرید همدان
نویسندگان همدان
رستوران های همدان

 

سخن پایانی

 

شماره تماس آموزشگاه موسیقی همدان

۱۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *