تعمیر موتورخانه در اصفهان

تعمیر موتورخانه در اصفهان

فهرست مطالب

با توجه به بالا بودن هزینه‌ها، احتمالاً شما هم به این فکر افتاده‌اید که تعمیر موتورخانه در اصفهان را خودتان انجام دهید. حتماً می‌دانید برای اینکه بهترین تعمیرکار موتورخانه در اصفهان باشید، نیاز به تجربه و تخصص دارید و باید مهارت لازم را در این زمینه کسب کنید. به این ترتیب از ایجاد خسارت و هزینه‌های بیشتر جلوگیری می‌کنید.

ما در این مقاله در کنار شما هستیم تا مهارت‌های ضروری برای تبدیل شدن به یک استادکار تعمیر موتورخانه در اصفهان را به شما آموزش دهیم. البته توجه داشته باشید که این مهارت‌ها باید بادقت و طبق اصول انجام شوند تا منجر به ایجاد خسارات مالی و جانی نشوند. خودتان را برای آموزش صفر تا صد تعمیرات موتورخانه آماده کنید.

تعمیر موتورخانه در اصفهان

 

 

 

نصب موتورخانه در اصفهان

راه‌اندازی موتورخانه یک کار تخصصی است و باید توسط تکنسین‌های باتجربه انجام شود. اما چرا در این قسمت به بررسی این موضوع می‌پردازیم؟ چون آشنایی با مراحل نصب و راه‌اندازی موتورخانه در اصفهان به شما کمک می‌کند تا دید دقیق‌تری نسبت به اجزای موتورخانه و عملکرد آن‌ها داشته باشید. مهم‌ترین مراحل نصب در ادامه مطلب بررسی شده‌اند.

نصب پمپ سیرکولاتور خطی موتورخانه

سیر کوله شدن یا گردش آب گرم در سیکل بسته مدار در عملکرد موتورخانه بسیار مؤثر است؛ این عمل توسط پمپ سیرکولاتور خطی انجام می‌شود. تعداد پمپ‌های سیرکولاتور هر موتورخانه به ظرفیت آن و حجم آبی که در گردش است، بستگی دارد. آشنایی با این پمپ برای تعمیر موتورخانه در اصفهان اهمیت زیادی دارد.

نصب کلکتور موتورخانه

سیم کشی مورد نیاز از دیگ بخار موتورخانه تا همه مصرف‌کننده‌های ساختمان به کمک کلکتور به هم متصل می‌شوند. این مرحله خود به دو مرحله تقسیم می‌شود: ساخت کلکتور نصب به دیگ و نصب هر انشعاب به دیگ. در زمان راه‌اندازی موتورخانه، هزینه هر یک از این مراحل به طور جداگانه محاسبه می‌شود.

نصب مشعل گازی و گازوئیلی موتورخانه

مشعل، انرژی سوختی را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کند و منجر به گرم شدن آب در حال گردش در داخل دیگ می‌شود. انواع مختلفی از مشعل‌ها ساخته می‌شوند؛ مانند: دوگانه سوز، سه‌گانه سوز، گازوئیل سوز، مشعل گازی و مازوت سوز. در زمان تعمیر تأسیسات موتورخانه در اصفهان باید نوع مشعل را بشناسید.

هزینه اجرای مدل‌های مختلف مشعل‌ها با هم فرق می‌کند و با توجه به نوع و ظرفیت آن‌ها مشخص می‌شود؛ بنابراین در زمان دریافت خدمات، هزینه‌ها را از مرکز تعمیر موتورخانه در اصفهان استعلام کنید.

نصب موتورخانه در اصفهان

 

 

 

نصب منبع انبساط موتورخانه

با رسیدن آب به نقطه جوش، حجم آن افزایش پیدا می‌کند؛ به همین دلیل منبع انبساط جهت جذب انبساط آب در نظر گرفته شده است. این منبع در دو نوع باز و بسته طراحی می‌شود که نوع بسته آن در تجهیزات موتورخانه کاربرد دارد.

نصب دیگ بخار سونا برای موتورخانه استخر

اجرای موتورخانه استخر یکی از مواردی است که برای یادگیری تعمیر موتورخانه در اصفهان باید بدانید. دیگ بخار سونا برای تأمین بخار سونا در استخر به کار می‌رود و دو نوع برقی و گاز سوز دارد. دیگ بخار سونا برقی برای استخرهای خانگی و نوع گاز سوز آن برای استخرهای بزرگ و عمومی استفاده می‌شود.

نصب دیگ شوفاژ موتورخانه

دیگ به عنوان اصلی‌ترین دستگاه در موتورخانه وظیفه گرم کردن آب در حال گردش را برعهده دارد؛ بنابراین باید در کارگاه تعمیر موتورخانه در اصفهان راه‌اندازی شود. مدل‌های فولادی و چدنی این دیگ‌ها کاربرد زیادی دارند؛ نوع چدنی در موتورخانه‌های خانگی استفاده می‌شود و قیمت مناسب‌تری هم دارد. لازم به ذکر است که این دیگ‌ها با ظرفیت‌های ۳۰۰، ۴۰۰ و توربو تولید می‌شوند.

نصب دیگ شوفاژ موتورخانه

 

 

 

نصب سختی گیر موتورخانه

افت دمای آب و تجمع رسوبات از مشکلات به وجود آمده به خاطر سختی بالای آب هستند. نصب سختی گیر در موتورخانه منجر به افزایش کارایی همه بخش‌های آن می‌شود. سختی گیرها در دو نوع الکترومغناطیسی و رزینی ساخته می‌شوند و هزینه نصب آن‌ها نسبتاً بالا است.

هزینه نصب موتورخانه در اصفهان به تفکیک مراحل مختلف آن را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

خدمت هزینه
نصب پمپ سیرکولاتور خطی ۲۰۰۰۰۰ تا ۳۷۰۰۰۰ تومان
ساخت کلکتور نصب به دیگ ۴۰۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰۰ تومان
نصب هر انشعاب کلکتور ۲۰۰۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰۰ تومان
نصب مشعل گازی و گازوئیلی ۵۵۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰۰ تومان
نصب منبع انبساط ۲۵۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰۰ تومان
نصب دیگ بخار سونا ۵۰۰۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰۰ تومان
نصب دیگ شوفاژ از ۳۰۰۰۰۰ تومان
نصب سختی گیر ۱ تا ۳ میلیون تومان

انواع سیستم موتورخانه

یک مسئله مهم در زمینه تعمیرات موتورخانه در اصفهان این است که باید با سیستم‌های مختلف آن آشنایی داشته باشید. هر موتورخانه علاوه بر گرم کردن، کار تهویه و آب‌رسانی را هم انجام می‌دهد و هر یک از این وظایف با یک سیستم جداگانه اجرا می‌شود.

به همین دلیل در زمان تعمیر موتورخانه در اصفهان باید بدانید که مشکل پیش آمده به کدام یک از سیستم‌ها مربوط می‌شود تا بتوانید آن را سریع‌تر شناسایی و رفع نمایید. ۳ نوع سیستم در هر موتورخانه وجود دارند که در ادامه به تفکیک بررسی شده‌اند.

سیستم گرمایشی موتورخانه

تولید آب گرم مصرفی برعهده سیستم گرمایشی است. منابع تولید آب گرم در این سیستم عبارت‌اند از: منبع دوجداره، منبع کویل دار، مبدل حرارتی پوسته و لوله و مبدل حرارتی صفحه‌ای. در ساختمان‌های بزرگ به منظور جلوگیری از خطر و شناسایی محل آسیب‌دیده، بخش گرمایشی را زون‌بندی (منطقه‌بندی) می‌کنند.

سیستم‌های دیگ بخار، مخزن و پمپ‌های کندانس، دی اریتور، شیرهای برقی بخار، تله بخار و مبدل‌های آب به بخار در سیستم گرمایشی استفاده می‌شوند. در موتورخانه‌های جدید از بویلر به جای تجهیزاتی مانند دیگ و مشعل و… استفاده می‌شود؛ به همین دلیل برای تعمیر موتورخانه در اصفهان باید با این تجهیزات آشنا باشید.

سیستم تهویه مطبوع موتورخانه

چیلر، سیستم گرمایش، منبع انبساط چیلر و برج خنک‌کننده از اجزای سیستم تهویه مطبوع هستند. وظیفه خنک کردن محیط برعهده چیلر است و این قطعه در تعمیرات تخصصی موتورخانه در اصفهان کاربرد زیادی دارد. این چیلرها در دو نوع تراکمی و جذبی ساخته می‌شوند.

از تجهیزات مهم دیگر سیستم تهویه مطبوع می‌توان به سختی گیر اشاره کرد. این دستگاه با تبدیل کلسیم و منیزیم از طریق رزین‌ها، آب سخت را به آب نرم تبدیل می‌کند. وجود سختی گیر در سیستم‌هایی که برج خنک‌کننده دارند، حیاتی است؛ زیرا برج خنک‌کننده بیشترین بهره را از آب نرم می‌برد. انواع سختی گیرها عبارت‌اند از: نوع رزینی، رادیویی، مغناطیسی و الکترومغناطیسی.

سیستم تهویه مطبوع موتورخانه

 

 

 

سیستم آب‌رسانی و آتش‌نشانی موتورخانه

در ساختمان‌های کوچک برای سیستم آب‌رسانی از پمپ استفاده می‌شود؛ اما تأمین آب ساختمان‌های بزرگ از طریق چند پمپ با عنوان بوستر پمپ امکان‌پذیر می‌شود. یک تکنسین تعمیر موتورخانه در اصفهان باید تفاوت این سیستم‌ها و نحوه عیب‌یابی هر یک را به خوبی بداند.

توجه داشته باشید که بوستر پمپ فقط آب سرد مورد نیاز ساختمان را تأمین می‌کند و فرایند گرم کردن آب از طریق مبدل‌ها انجام می‌شود. منابع ذخیره، کنترل‌کننده‌ها، بوستر پمپ‌ها، تابلو برق، منابع تحت فشار و ملزومات مرتبط با آن‌ها از جمله تجهیزات به کار رفته در سیستم آب‌رسانی به شمار می‌روند.

در برخی از موتورخانه‌ها جهت افزایش ایمنی و ضریب اطمینان از سیستم آتش‌نشانی استفاده می‌کنند. برای مجهز کردن ساختمان به این سیستم لازم است تا از دو دستگاه پمپ استفاده شود؛ البته در سیستم‌های آتش‌نشانی صنعتی از فوم، اطفای حریق، پودر یا CO2 استفاده می‌شود.

مشکلات رایج و عیب‌یابی موتورخانه

بعد از اینکه با مراحل نصب و اجرای موتورخانه آشنا شدید، نوبت آن رسیده تا مشکلات احتمالی را که در اثر استفاده نادرست یا طولانی مدت رخ می‌دهند، بشناسید. شناخت این مشکلات و عیب‌یابی به شما کمک می‌کند تا تعمیر تخصصی موتورخانه در اصفهان را به بهترین شیوه به انجام برسانید. این مشکلات در ادامه آورده شده‌اند.

مشکلات رایج و عیب‌یابی موتورخانه

 

 

 

سرد شدن دیگ موتورخانه

گاهی ممکن است که دیگ موتورخانه سرد شده و عملکرد آن با اشکال مواجه شده باشد. در این حالت برای تعمیر موتورخانه در اصفهان باید مراحل زیر را با دقت اجرا کنید تا علت اصلی بروز این مشکل را پیدا و رفع نمایید.

  • ابتدا از وصل بودن برق مشعل مطمئن شوید؛ اگر برق مشعل وصل نیست، فیوز آن را بررسی کنید.
  • اگر برق مشعل وصل است، دکمه ریست را فشار دهید تا دوباره شروع به کار کند. در صورتی که مشکل با این روش حل نشد، احتمالاً مشعل خراب شده و باید تعمیر یا تعویض شود.
  • بررسی کنید که شیر گاز باز باشد؛ زیرا یکی دیگر از دلایل روشن نشدن مشعل، بسته بودن شیر گاز است.
  • دمای ترموستات را تنظیم کنید؛ این دما در حالت استاندارد باید بین ۴۵ تا ۶۰ درجه باشد.

سروصدای زیاد مشعل موتورخانه

زمانی که برای تعمیر موتورخانه در اصفهان مراجعه می‌کنید، ممکن است که با مشکل سروصدای زیاد موتورخانه روبرو باشید. این مشکل به دلایل مختلفی رخ می‌دهد؛ از جمله:

  • شل شدن دمپر هوای مشعل: باید پیچ‌ها را آچارکشی کنید.
  • شنیده شدن صدای انفجار در زمان استارت: گاز استارت مشعل باید تنظیم شود.
  • خراب بودن بلبرینگ موتور مشعل: در این صورت باید بلبرینگ را تعویض کنید.
  • کثیفی پره‌های فن مشعل: در این حالت احتمال دارد که تیغه‌های هوا از بالانس خارج شده باشند. این اتفاق به دلیل رخ می‌دهد که مشعل در فواصل زمانی منظم سرویس نشده باشد.

 

گرم شدن تنها بخشی از رادیاتور

این حالت بیشتر زمانی رخ می‌دهد که تنها ابتدای رادیاتور گرم شود و بقیه قسمت‌های آن سرد بمانند. این مشکل بسیار رایج است و برای رفع آن باید خودتان یا یک تکنسین تعمیر موتورخانه در اصفهان از روش هواگیری استفاده کنید.

برای این کار باید پمپ را خاموش کرده تا از اختلاط بیشتر آب و هوا و خطوط لوله در رادیاتور جلوگیری کنید. ابتدا یک سطل را در زیر گوشه رادیاتور قرار دهید؛ یک مهره برنجی به شکل مربع در بالای رادیاتور وجود دارد، آن را با یک آچار هواگیری یا پیچ گوشتی دوسو بچرخانید.

مهره را در خلاف جهت و با زاویه ۴۵ تا ۹۰ درجه بچرخانید تا زمانی که صدای خروج هوا را بشنوید؛ بعد از آن آب کثیف درون سطل می‌ریزد. انجام این عملیات برای تعمیر موتورخانه در اصفهان باید بادقت صورت گیرد.

سرریز منبع انبساط موتورخانه

وظیفه تأمین آب مدار گرمایشی و فشار سیستم برعهده منبع انبساط است. از مشکلاتی که در زمان مراجعه به تعمیرکار تعمیر موتورخانه در اصفهان، سرریز شدن آب از این مخزن و متوقف نشدن آن است. این سرریز شدن ممکن است به دلایل زیر اتفاق بیفتد:

  • سوراخ شدن مخزن دوجداره یا کویل منبع کویلی: جهت تست این مورد ابتدا باید شیر مربوط به آب سرد ورودی به منبع کویلی یا مخزن دوجداره را ببندید. اگر با این کار سرریز قطع شد، مخزن سوراخ است.
  • خراب شدن شناور مخزن: شیر ورودی مربوط به آب سرد به منبع انبساط را ببندید؛ اگر سرریز متوقف شد، باید شیر شناور را تعویض کنید.

تعمیر انواع موتورخانه در اصفهان

موتورخانه‌ها بر اساس نوع ساختمان تقسیم بندی می‌شوند و اندازه، تجهیزات و ویژگی‌های آن‌ها با هم فرق دارد. این نکته را باید در هنگام یادگیری تعمیر موتورخانه در اصفهان در نظر داشته باشید. در ادامه مطلب با انواع موتورخانه‌های صنعتی و مسکونی آشنا می‌شوید.

تعمیر انواع موتورخانه در اصفهان

 

 

 

تعمیر موتورخانه صنعتی

سیستم موتورخانه‌های صنعتی به این دلیل که متراژ بیشتری را پوشش می‌دهند با انواع مسکونی تفاوت‌های زیادی دارند. معمولاً از این موتورخانه‌ها برای صنایع بزرگ و کارخانه‌ها استفاده می‌کنند؛ بنابراین خدمات تعمیر موتورخانه در اصفهان برای این گونه مکان‌ها باید توسط تکنسین‌های مجرب انجام شود.

گرمایش ساختمان‌های تجاری به منظور ایجاد محیطی راحت، انجام فرایندهای صنعتی مهم و جلوگیری از تراکم فراهم می‌شود. توجه داشته باشید که برای محیط‌های صنعتی از تجهیزات غول پیکر و بزرگ استفاده می‌کنند تا گرمای لازم را برای کل ساختمان فراهم کند.

تعمیر موتورخانه مسکونی

سیستم گرمایشی و تهویه یک موتورخانه مسکونی برای تأمین گرمای یک ساختمان و اعضای آن طراحی می‌شود و نسبت به موتورخانه‌های صنعتی تجهیزات کمتری دارد. این نوع موتورخانه معمولاً در زیرزمین یا یک اتاق جداگانه در ساختمان قرار دارد و بهتر است تا راه‌اندازی آن توسط متخصصان تعمیر موتورخانه در اصفهان انجام شود.

سرویس موتورخانه در اصفهان

سرویس دوره‌ای موتورخانه در اصفهان از بروز مشکلات و خطرات مختلف جلوگیری کرده و منجر به افزایش طول عمر آن می‌شود. در سرویس دوره‌ای، تمامی نشانه‌های خطر شناسایی شده و برطرف می‌شوند؛ بنابراین اهمیت این موضوع را در تعمیر موتورخانه در اصفهان نادیده نگیرید. از نشانه‌های خطرناک که ممکن است در موتورخانه مشاهده کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود مواد ناشناخته در محیط
  • نوسانات غیرطبیعی دما
  • خرابی دیگ یا پمپ
  • وجود سیم‌های عایق نشده
  • جریان هوای نامناسب در محیط
  • صدای شیرها یا ساییدگی تجهیزات
  • صدای ریزش مایعات
  • بوهای نامطبوع و ناشناخته

توانایی نگهداری و تعمیر موتورخانه در اصفهان از جمله مهارت‌هایی است که باید بلد باشید تا موارد این چنینی را شناسایی کرده و در اسرع وقت برطرف کنید. اهمیت این موضوع برای ساختمان‌های مسکونی بزرگ و تجاری دوچندان می‌شود؛ به همین دلیل این مجتمع‌ها معمولاً با تیم‌های متخصص قرارداد دارند.

سرویس موتورخانه در اصفهان

 

 

 

می‌توانید هزینه سرویس و نگهداری موتورخانه در اصفهان را به طور تقریبی در جدول زیر مشاهده کنید.

خدمت هزینه
سرویس موتورخانه با حداقل واحد به همراه چیلر ۷۰۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰۰ تومان
سرویس موتورخانه با حداقل واحد بدون چیلر ۵۰۰۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰۰ تومان
سرویس موتورخانه با ساختمان ۱۲ واحدی به همراه چیلر ۱۱۰۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰۰ تومان
سرویس موتورخانه با ساختمان ۱۲ واحدی بدون چیلر ۸۰۰۰۰۰ تا ۹۵۰۰۰۰ تومان
سرویس موتورخانه با ساختمان ۲۰ واحدی به همراه چیلر ۱۳۰۰۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰۰۰ تومان
سرویس موتورخانه با ساختمان ۲۰ واحدی بدون چیلر ۹۵۰۰۰۰ تا ۱۲۵۰۰۰۰ تومان

حتماً اکنون این سؤال برای شما پیش آمده که سرویس موتورخانه شامل چه مواردی می‌شود؟ برای پاسخ به این سؤال باید خدمات تأسیسات موتورخانه در اصفهان را بشناسید؛ این خدمات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • هواگیری موتورخانه
  • تعمیر و سرویس مشعل
  • تراشکاری و سیم‌پیچی پمپ سیرکولاتور
  • تعمیر دیگ آب گرم یا دیگ فولادی
  • تعمیر پمپ آب، پمپ پنتاک، پمپ چینی و پمپ فشار آب ساختمان
  • اسیدشویی منبع‌های کویل دار
  • تعویض لوله‌های آتش‌خوار
  • تعمیر و تعویض دیگ و پره دیگ چدنی
  • تعمیر تابلو برق و تأسیسات مرکزی
  • تعویض کوپلینگ پمپ
  • عیب‌یابی سیستم موتورخانه
  • و موارد دیگر

بازسازی موتورخانه در اصفهان

اگر مدت زیادی است که از عمر موتورخانه شما می‌گذرد، شاید بهتر باشد که به فکر نوسازی آن باشید؛ زیرا منبع، پمپ، دیگ، مشعل، برق رسانی و سیستم کابل کشی آن به‌مرورزمان فرسوده و خراب می‌شوند و در بسیاری از مواقع به تعمیر یا تعویض نیاز دارند؛ بنابراین بازسازی موتورخانه بهترین گزینه است.

از مزایای این روش این است که امکان کم کردن حجم و فشرده سازی تجهیزات وجود دارد و همین امر به افزایش فضای موتورخانه شما کمک می‌کند. همچنین می‌توانید در هزینه‌های خود در رابطه با سرویس و تعمیر صرفه‌جویی کنید. پس در زمان تعمیر موتورخانه در اصفهان، گزینه بازسازی را هم مد نظر داشته باشید.

بازسازی موتورخانه در اصفهان

 

 

 

 

هزینه تعمیر موتورخانه در اصفهان

تعمیر در محل موتورخانه در اصفهان، هزینه‌هایی را در بر می‌گیرد که در صورت واگذار کردن این تعمیرات به تکنسین‌های متخصص باید پرداخت کنید. البته این هزینه‌ها بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شوند؛ عوامل مؤثر بر تعیین هزینه تعمیر موتورخانه شوفاژ شامل موارد زیر می‌شوند:

عمر تجهیزات موتورخانه

چند سال از عمر موتورخانه شما و تجهیزات آن می‌گذرد؟ این موضوع در زمان تعمیر موتورخانه در اصفهان اهمیت زیادی دارد؛ زیرا تجهیزات به‌مرورزمان فرسوده شده و دچار خرابی می‌شوند. در برخی مواقع شما مجبور به تعویض تجهیزات کهنه می‌شوید و همین امر، هزینه‌های تعمیر را افزایش می‌دهد.

نوع تجهیزات موتورخانه

ظرفیت و کاربری موتورخانه در تعیین نوع تجهیزات لازم برای آن نقش مهمی دارند. برای مثال در ساختمان‌های بلند از چیلرهای جذبی، چند منبع آب گرم، دیگ‌های بخار با ظرفیت بالا و تجهیزات سونا و استخر استفاده می‌کنند؛ در حالی که یک دیگ بخار با ظرفیت کم و یک پمپ آب برای ساختمان‌های کوچک جواب می‌دهد.

به این ترتیب هزینه‌های مربوط به تعمیر موتورخانه در اصفهان ارتباط مستقیمی با نوع و تعداد تجهیزات استفاده شده دارد.

تعداد واحدهای ساختمان

نوع ساختمان و تعداد واحدهای آن بر میزان قیمت تعمیر موتورخانه در اصفهان تأثیر می‌گذارند. واضح است که این هزینه برای ساختمان‌های تجاری، اداری یا مسکونی بزرگ نسبت به ساختمان‌های مسکونی کوچک بیشتر است؛ زیرا تجهیزات به کار رفته در این موتورخانه‌ها بیشتر و پیشرفته‌تر هستند.

شیوه نگهداری از موتورخانه

در صورتی که یک موتورخانه برای مدت زمان طولانی رها و به آن رسیدگی نشده باشد، تجهیزات با گذشت زمان فرسوده می‌شوند. اینجاست که اهمیت سرویس‌های دوره‌ای موتورخانه به صورت هفتگی و ماهانه مشخص می‌شود. پس بهتر است تا برای سرویس و تعمیر موتورخانه در اصفهان برنامه‌ریزی منظمی داشته باشید.

اکنون که با عوامل مؤثر بر هزینه موتورخانه آشنا شدید، وقت آن رسیده تا تعرفه تعمیر موتورخانه در اصفهان را بدانید؛ این تعرفه‌ها در جدول زیر آورده شده‌اند.

خدمت هزینه
تعویض منبع کویلی یا منبع دوجداره ۳۵۰۰۰۰ تا ۶۵۰۰۰۰ تومان
تعویض پمپ برگشتی دیگ ۷۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ تومان
تعویض منبع انبساط ۶۵۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰۰ تومان
تعویض عقب دیگ (به ازای هر پره) ۷۰۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰۰ تومان
تعویض وسط دیگ (به ازای هر پره) ۸۰۰۰۰ تا ۱۹۰۰۰۰ تومان
تعویض عقب  توربو دیگ (به ازای هر پره) ۱۳۰۰۰۰ تا ۲۱۰۰۰۰ تومان
تعویض وسط توربو دیگ (به ازای هر پره) ۱۲۵۰۰۰ تا ۱۸۵۰۰۰ تومان
رفع مشکلات مشعل ۳۰۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰۰ تومان
تنظیم شیر برقی ۱۷۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰۰ تومان
تعویض شیر فلکه ۲۰۰۰۰۰ تا ۵۵۰۰۰۰ تومان
اسیدشویی ۱ تا ۲ میلیون تومان
تعویض منبع آب دوجداره ۱ تا ۲ میلیون تومان
هواگیری ۲۵۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰۰ تومان
سرویس و نگهداری ماهانه ۱ تا ۲ میلیون تومان

چگونه هزینه‌های تعمیر موتورخانه را کاهش بدهیم؟

بهره‌وری یک موتورخانه به استفاده صحیح از آن و میزان توجه شما به سرویس‌های دوره‌ای بستگی دارد. به این ترتیب هر چه بهره‌وری آن بالاتر باشد، هزینه‌های شما به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کنند. شما می‌توانید با این راهکارها هزینه‌های مربوط به تعمیر موتورخانه در اصفهان را کاهش بدهید:

  • تعمیرات منظم و دوره‌ای دیگ آب گرم
  • تنظیم کردن سنسورها
  • بررسی وضعیت عایق‌کاری
  • سرویس منظم چیلرها و برج خنک کننده
  • بازدید منظم و دوره‌ای از سیستم پمپ‌ها

چگونه هزینه‌های تعمیر موتورخانه را کاهش بدهیم؟

 

 

 

سؤالات متداول

  1. چرا پایین رادیاتور سرد اما قسمت بالای آن گرم است؟

علت اصلی بروز این مشکل به پمپ مربوط می‌شود. در این حالت باید پمپ سیرکولاتور مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت خرابی تعویض شود.

  1. چه دلیلی باعث می‌شود تا موتورخانه به اندازه کافی گرم نشود؟

اندازه موتورخانه باید با فضای آن متناسب باشد؛ در غیر این صورت امکان دارد که موتورخانه گرمای کافی را تولید نکند.

  1. چه زمانی باید نسبت به تعمیر موتورخانه اقدام کنیم؟

متأسفانه خرابی موتورخانه هیچ نشانه‌ای از خود بروز نمی‌دهد تا زمانی که عملکرد آن دچار مشکل شده و از کار می‌افتد. به همین دلیل است که سرویس آن از اهمیت زیادی برخوردار است و در همان سرویس‌های دوره‌ای می‌توانید ایرادات را پیدا و به موقع رفع کنید.

  1. چرا پمپ موتورخانه از کار می‌افتد؟

از کار افتادن پمپ یکی از مشکلات رایج در زمان تعمیر موتورخانه در اصفهان است که به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. این مشکل ممکن است مربوط به کوبلینگ، سیل، سیم پیچ و… باشد و باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

  1. چرا موتورخانه نشتی دارد؟

احتمال دارد که این نشتی مربوط به دیگ یا لوله‌های موتورخانه باشد؛ بنابراین این دو باید چک شوند. اگر مشکل مربوط به دیگ باشد، باید تعمیر یا تعویض شود. در غیر این صورت ایراد از لوله‌ها است؛ بسته شدن یا ترکیدن لوله‌ها منجر به نشتی می‌شوند و باید رفع گردند.

شارینو

تعمیرات لوازم خانگی مختلف از خدمات مهم و کاربردی است که با آن مواجه می‌شود؛ اگر نمی‌دانید که در هنگام بروز مشکل باید چه کار کنید و نمی‌خواهید هزینه زیادی پرداخت کنید، مقالات تعمیر یخچال در اصفهان، تعمیر جاروبرقی در اصفهان، تعمیر فن کویل در اصفهان و تعمیر تلویزیون در اصفهان راهنمای خوبی برای شما هستند.

اینترنت بستر مناسبی برای راه‌اندازی کسب‌وکار شماست و می‌تواند در راه‌اندازی یا رونق کسب‌وکارتان به شما کمک شایانی بکند. طراحی سایت در اصفهان و طراحی اپلیکیشن در اصفهان از خدماتی هستند که راه را برای شما هموار می‌کنند.

اگر آموزشگاه‌های زبان در اصفهان را نمی‌شناسید و برای ثبت‌نام فرزند خود دودل هستید، لازم است تا با هوشیاری بیشتری تصمیم بگیرید؛ زیرا کیفیت آموزش از هر چیز دیگری مهم‌تر است و یادگیری فرزندتان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

هر یک از بیمارستان‌های اصفهان دارای امکانات مختلفی هستند و برای انتخاب بهترین گزینه باید تجهیزات و پزشکان آن‌ها را با هم مقایسه و سپس برای درمان اقدام کنید. این نکته در انتخاب آزمایشگاه‌های اصفهان و دریافت خدمات آمبولانس در اصفهان هم کاربرد دارد.

در صورتی که از دردهای مفصلی رنج می‌برید، باید بهترین پزشک ارتوپد در اصفهان را انتخاب کنید تا روند درمان و جراحی شما به بهترین شکل ممکن انجام شود. البته اهمیت تغذیه را هم جدی بگیرید و با یک پزشک تغذیه در اصفهان مشورت کنید.

نویسندگان اصفهان از دیرباز آثار گران‌قدری را به ادبیات ایران تقدیم کرده‌اند و شناخت آن‌ها و آثارشان می‌تواند راه را به نویسندگان جوان و تازه‌نفس نشان بدهد.

آشنایی با تاریخ و ادبیات این شهر از طریق مراکز گردشگری و اماکن تفریحی اصفهان هم امکان‌پذیر است. رستوران‌های اصفهان بخصوص آن‌هایی که به صورت سنتی طراحی شده‌اند هم از جاذبه‌های این شهر هستند که همواره نظر گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کنند.

شارینو

 

 

 

 

کلام پایانی

تعداد زیادی از تعمیرکاران در زمینه تعمیر موتورخانه در اصفهان مشغول فعالیت هستند. اگر شما هم به دنبال شماره تماس تعمیرکار موتورخانه در اصفهان هستید باید بهترین استادکار را برای این کار پیدا کنید؛ زیرا این کار کاملاً تخصصی است و اگر به درستی انجام نشود، می‌تواند خطرات و هزینه‌های زیادی را به دنبال داشته باشد.

در مقاله تعمیر موتورخانه در اصفهان سعی داشتیم تا شما را با مهم‌ترین نکات در این زمینه آشنا کنیم تا اگر قصد داشتید که خودتان دست به کار شوید، اطلاعات دقیقی داشته باشید. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشند. خوشحال می‌شویم که نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *