تعمیر یخچال در یزد

تعمیر یخچال در یزد

تعمیر یخچال در یزد یکی از انواع خدمات حوزه تعمیرات لوازم‌خانگی است که برای انواع مدل‌های ایرانی و خارجی انجام می‌شود. تعمیر و سرویس یخچال در یزد امری تخصصی است و نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد؛ اما خوب است بدانید برخی از ایرادات یخچال شما بدون نیاز به تعمیرکار و توسط خود شما قابل‌رفع است.

با مطالعه این مطلب علاوه بر آشنایی بیشتر با حوزه تخصصی تعمیر یخچال در یزد، می‌توانید با کسب اطلاعات بیشتر درمورد قطعات یخچال و رایج‌ترین مشکلات یخچال، خودتان برخی از مشکلات این وسیله را با صرف کمترین هزینه تعمیر نمایید. این موضوع سبب صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های شما می‌شود و به بهبود کیفیت عملکرد و عمر یخچال کمک می‌کند.

 

لیست تعمیرکاران یخچال یزد   

 

۰۹۳۳۱۵۶۱۱۹۲ برزگری 

 

۰۹۱۳۲۷۳۸۳۱۹ قصابیان

 

۰۹۱۳۷۷۷۲۹۰۰ نوری

 

۰۹۱۶۴۷۸۶۲۵۴ محسنی

 

۰۹۱۳۹۶۹۰۴۱۵ دهقان

 

۰۹۱۳۴۱۴۵۵۶۵ زارعی

 

۰۹۰۳۳۲۸۹۶۶۶ زحمت کش 

 

انواع قطعات یخچال در یزد

همان‌طور که می‌دانید قطعات مختلف یخچال همانند اعضای بدن در کنار یکدیگر ساختار کلی یخچال را تشکیل می‌دهند و اختلال در عملکرد هریک از آن‌ها بر عملکرد نهایی دستگاه تأثیرگذار است. در ابتدای مقاله گفتیم که برخی از مشکلات یخچال توسط افراد غیرحرفه‌ای بدون نیاز به تخصص در حوزه تعمیر یخچال در یزد قابل‌رفع و تعمیر هستند.

یکی از مهم‌ترین عواملی که به شما در عیب‌یابی و تعمیر مشکلات مختلف یخچال کمک می‌کند؛ شناخت انواع قطعات یخچال و کاربرد‌های آن‌ها است. در ادامه شما را با مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعات یخچال آشنا خواهیم کرد.

انواع قطعات یخچال در یزد

 

 

 

کمپرسور

کمپرسور یا همان موتور یخچال یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین قطعات یخچال است که به‌عنوان قلب یخچال فعالیت می‌کند. نمایندگی‌های تعمیر یخچال در یزد کمپرسور یخچال را در انواع مختلفی شامل کمپرسور اینورتر، کمپرسور دورانی، کمپرسور مارپیچی و کمپرسور پیستونی عرضه می‌کنند.

موتور یخچال در بخش پشتی و قسمت پایینی یخچال قرار دارد و شامل یک قطعه سیاه‌رنگ و بزرگ است. از بخش‌های تشکیل‌دهنده کمپرسور می‌توان به سوپاپ موتور، آسنکرون پیستون و میل‌لنگ اشاره کرد. وظیفه اصلی موتور یخچال فشرده‌سازی گاز مبرد قرار گرفته در لوله‌های اواپراتور به‌منظور تأمین سرمای کافی در کابین یخچال است.

اگر متوجه شدید این قطعه از یخچال شما دچار ایراد شده است و نیاز به تعمیر دارد، بهتر است در اولین فرصت از تعمیرکار تعمیر یخچال در یزد کمک بگیرید. در برخی موارد ممکن است موتور یخچال شما دیگر قابلیت استفاده نداشته باشد و شما مجبور به تعویض آن شوید.  در این باره باید بگوییم قیمت تعویض موتور یخچال در یزد متناسب با نوع موتور و برند سازنده یخچال، در بازه قیمتی ۲۸۰۰۰۰۰ الی ۵۹۰۰۰۰۰ تومان قرار دارد.

کندانسور

کندانسور یکی از قطعات بسیار مهم در کلیه اقلام سرمایشی همچون یخچال و کولر‌های گازی است که به‌منظور چگالش (تبدیل گاز به مایع) گاز مبرد یخچال کاربرد دارد. کندانسور شامل لوله‌های خمیده‌ای است که به موتور یخچال متصل می‌شوند. این لوله‌ها در پشت یخچال و در محلی نزدیک به کمپرسور قرار دارند.

نحوه عملکرد قطعه کندانسور به این شکل است که گاز مبردی که توسط موتور فشرده شده و با فشار زیاد وارد کندانسور می‌شود؛ در این قسمت از حالت گازی به مایع تبدیل شده و به‌اصطلاح چگالش میابد. در صورت وجود اختلال در کارکرد کندانسور گاز مبرد به‌اندازه کافی سرد نخواهد شد و درنهایت محیط داخلی یخچال خنک نمی‌شود.

درمورد قیمت این قطعه باید بدانید؛ نمایندگی‌های فعال در حوزه تعمیر یخچال در یزد این قطعه را با قیمت ۱۶۵۰۰۰ الی ۴۰۰۰۰۰ تومان عرضه می‌کنند.

کندانسور

 

 

 

اواپراتور

یکی دیگر از قطعات یخچال که ممکن است در اثر عوامل گوناگون دچار خرابی شده و به خدمات تعمیر یخچال در یزد نیاز پیدا کند؛ اواپراتور یخچال است. همه ما تابه‌حال متوجه لوله‌های پیچ در پیچی در پشت یخچال شده‌ایم؛ این لوله‌ها همان اواپراتور یخچال هستند و معمولاً از آلومینیوم یا فلزاتی با رسانندگی دمایی بالا ساخته شده‌اند.

حال وظیفه لوله‌های اواپراتور چیست؟ لوله‌های اواپراتور به‌عنوان سطوح انتقال‌دهنده حرارت شناخته می‌شوند و گاز مبرد درون این لوله‌ها جریان دارد. درواقع اواپراتور همانند کندانسور در فرایند خنک کردن گاز مبرد نقش ایفا می‌کند و در پایان کار سرمای به وجود آمده را به‌وسیله فن اواپراتور به درون یخچال منتقل می‌کند.

اگر پس از بررسی یخچال شما توسط تعمیرکار متخصص یخچال متوجه شده‌اید که اواپراتور نیاز به تعویض دارد باید از قیمت خرید این قطعه آگاه باشید. در زمینه تعمیر یخچال در یزد، قطعه اواپراتور با قیمتی حدود ۵۰۰۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

فیلتر درایر

فیلتر درایر یا فیلتر خشک‌کن قطعه‌ای از یخچال است که وظیفه محافظت از کمپرسور را بر عهده دارد و از ورود آلودگی‌ها و آب به درون کمپرسور جلوگیری می‌کند. فیلتر درایر از ظاهری استوانه‌ای شکل برخوردار است و به‌صورت عمودی روی ورودی ساکشن موتور (کمپرسور) یخچال قرار دارد.

این قطعه وظیفه دارد رطوبت گاز مبرد را پیش از ورود به موتور یخچال جذب کرده و به‌اصطلاح گاز را کاملاً خشک کند؛ زیرا در صورت وجود رطوبت در گاز مبرد، قطعات دینامیک کمپرسور آسیب می‌بینند. علاوه بر این ورود آب به درون روغن کمپرسور می‌توان به کاهش کارایی موتور یخچال منجر شود. قیمت تعویض این قطعه در فرایند تعمیر یخچال در یزد ۳۰۰۰۰ تومان است.

فیلتر درایر

 

 

 

 

لوله مویین

لوله مویین یا شیر انبساط از دیگر قطعات یخچال است که در حدفاصل بین کندانسور و اواپراتور قرار دارد. این لوله ظاهری شبیه به فنر دارد و از جنس مس ساخته می‌شود. لوله مویین یخچال از طول و قطر کمی‌ برخوردار است و این ویژگی‌ها در پایین آوردن دمای گاز مبرد نقش مهمی‌ دارند.

وظیفه اصلی لوله مویین کنترل جریان گاز مبرد است؛ به این صورت که لوله مویین قبل از اواپراتور قرار دارد و زمانی که گاز مبرد با فشار بالا از کندانسور خارج می‌شود و به سمت اواپراتور می‌رود؛ لوله مویین با استفاده از قطر کم خود گاز مبرد را از حالت گاز به مایع تبدیل کرده و فشار آن را یک‌پنجم کاهش می‌دهد.

اگر به هنگام تعمیر یخچال در یزد لازم بود لوله مویین یخچال تعویض شود، می‌توانید این قطعه را از نمایندگی‌های تعمیر یخچال در یزد با قیمتی حدود ۴۵۰۰۰ الی ۵۲۰۰۰ تومان خریداری کنید.

ترموستات

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم برخی از مشکلات یخچال ممکن است به دلیل عدم ثابت ماندن دما یا برهم خوردن تنظیمات دمایی یخچال ایجاد شوند. حال وظیفه کنترل دمای یخچال بر عهده کدام قطعه است؟ بله، درست حدس زدید ترموستات یخچال!

ترموستات یکی از مهم‌ترین قطعات یخچال است که وظیفه تنظیم دما و روشن و خاموش کردن موتور یخچال را در زمان‌های موردنیاز بر عهده دارد. درمورد نحوه کارکرد ترموستات باید بگوییم وقتی که شما دمای مشخصی را برای یخچال خود انتخاب می‌کنید؛ موتور یخچال در راستای تأمین آن دما شروع به فعالیت می‌کند و زمانی که دمای یخچال به درجه مطلوب رسید؛ ترموستات موتور را خاموش می‌کند.

در مواقع دیگر زمانی که غذای داغی داخل یخچال قرار داده می‌شود یا درب یخچال باز و بسته می‌شود؛ ترموستات کمپرسور را روشن کرده و دوباره دمای دستگاه را تنظیم می‌کند. قیمت تعویض ترموستات یخچال در تعمیر یخچال در یزد حدود ۱۰۰۰۰۰ الی ۷۰۰۰۰۰ تومان است.

ترموستات

 

 

 

رله اورلود

این قطعه در بسیاری از وسایل برقی قرار دارد و در راستای محافظت از موتور دستگاه در مقابل نوسانات الکتریکی یا اضافه‌بار فعالیت می‌کند. رله اورلود در مسیر تغذیه برق موتور یخچال قرار دارد و با پایه موتور به شکل سری بسته می‌شود.

به‌طورکلی زمانی که موتور یخچال بیش ‌از حد داغ می‌شود یا جریان اضافی در حال عبور است؛ این قطعه به قطع جریان برق اقدام می‌کند و درنهایت از موتور محافظت می‌کند. اگر به همگام تعمیر یخچال در یزد نیاز به تعویض این قطعه بود می‌توانید آن را با قیمت ۵۶۰۰۰ تومان از مراکز معتبر تهیه کنید.

هیتر المنت

این قطعه در اغلب موارد برای یخچال‌های نفراست مورداستفاده قرار می‌گیرد و وظیفه آب کردن برفک‌ها را در قسمت اواپراتور این یخچال‌ها دارد. هیتر المنت ازنظر ظاهری ساختاری شبیه به اواپراتور دارد و به‌منظور انجام وظیفه خود در نزدیکی اواپراتور قرار می‌گیرد. قیمت تعویض این قطعه توسط متخصصان تعمیر یخچال در یزد حدود ۳۸۰۰۰۰ الی ۴۵۰۰۰۰ تومان است.

رله استارت

یکی دیگر از قطعاتی که ممکن است پس از مدتی در اثر عوامل مختلف به خدمات تعمیر یخچال در یزد نیاز پیدا کند رله استارت یخچال است. این قطعه به‌منظور روشن کردن موتور یخچال، وظیفه فعال کردن سیم‌پیچ راه‌انداز را بر عهده دارد. این قطعه هشدار کاهش دمای فضای داخلی یخچال را از ترموستات دریافت می‌کند و سپس کمپرسور یخچال را برای تأمین دمای لازم راه می‌اندازد.

قیمت تعویض این قطعه در نمایندگی‌های تعمیر یخچال در یزد در بازه قیمتی ۱۵۰۰۰۰ الی ۳۵۰۰۰۰ تومان قرار دارد.

رله استارت

 

 

 

ترمودیسک

ترمودیسک یکی دیگر از قطعات مهم یخچال است که در صورتی که با مشکل مواجه شد باید بلافاصله توسط متخصص تعمیر یخچال در یزد مورد بررسی و عیب‌یابی قرار گیرد. عملکرد این قطعه را می‌توان به ترموستات تشبیه کرد؛ زیرا ترمودیسک نقش عامل قطع و وصل جریان برق المنت دستگاه را ایفا می‌کند.

ترمودیسک از یک دیسک فلزی و دو عدد کنتاکت تشکیل شده است و در نزدیکی المنت قرار دارد. هزینه تعویض این قطعه توسط تعمیرکار تعمیر یخچال در یزد ۱۱۰۰۰۰ تومان است.

رایج‌ترین مشکلات یخچال

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در زمینه تعمیر یخچال در یزد به شما کمک بزرگی می‌کند؛ شناخت رایج‌ترین و مهم‌ترین مشکلات انواع یخچال است. شناخت این ایرادات سبب می‌شود خود شما بتوانید در کمترین زمان به تشخیص ایراد دستگاه و عیب‌یابی بپردازید و در بعضی موارد خودتان نسبت به تعمیر آن‌ها آستین بالا بزنید.

نشتی آب یخچال

یکی از مهم‌ترین مشکلات یخچال که جزو نگران‌کننده‌ترین ایرادات هر یخچالی نیز شناخته می‌شود نشت آب یخچال است. این مشکل ممکن است به علت‌های مختلفی روی دهد. مثلاً در مواردی مسدود شدن لوله مخصوص تخلیه یخ باعث بروز این مشکل می‌شود و یا در برخی موارد دیگر یخ‌زدگی و ایجاد رسوب در لوله‌‌های تأمین‌کننده آب یخچال مسبب این اتفاق است.

لازم است بدانید مشکل نشت آب یخچال از قبیل مشکلاتی است که بدون نیاز به استفاده از خدمات تعمیر یخچال در یزد و توسط خود شما قابل‌رفع است. در اغلب موارد لوله‌های تخلیه یخ توسط تجمع مواد غذایی و مواد زائد مسدود می‌شوند و شما برای رفع این انسداد می‌توانید به‌وسیله آب گرم لوله تخلیه را شستشو دهید و مشکل را برطرف نمایید.

اگر متوجه شدید که لوله تأمین آب دچار رسوب شده است؛ ابتدا باید یخچال را از برق بکشید و سپس شیر قطع کننده آب را ببندید. در قدم بعدی لوله را مورد بررسی قرار دهید و در صورت وجود پارگی و شکاف در لوله، نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. برای خرید این لوله‌ها می‌توانید به نمایندگی تعمیر یخچال در یزد مراجعه نمایید.

تجمع یخ در فریزر

یکی از ساده‌ترین مشکلات انواع یخچال که به‌راحتی نیز قابل‌رفع است؛ جمع شدن یخ در فریزر است. همان‌طور که می‌دانید از فریزر به‌عنوان محلی برای نگهداری یخ استفاده می‌شود؛ اما باید توجه داشته باشید مقدار یخ موجود در فریزر از حد مشخصی افزایش نیابد. یکی از علل ایجاد این موضوع بازماندن طولانی‌مدت درب فریزر است.

اگر درب فریزر برای مدت طولانی باز بماند، مقدار بیشتری از یخ در فریزر تجمع میابد؛ پس بهتر است پس از هر بار استفاده از فریزر، از بسته بودن کامل درب آن مطمئن شوید تا مقدار رطوبت داخل یخچال افزایش نیابد. یکی دیگر از دلایل تجمع یخ در فریزر، خرابی درزگیر درب فریزر است که در صورت معیوب بودن می‌توانید نسبت به تعویض آن اقدام کرده و این مشکل را به‌راحتی برطرف کنید.

تجمع یخ در فریزر

 

 

 

پر سروصدا بودن یخچال

همان‌طور که می‌دانید یخچال‌ها باید در طول روز بدون ایجاد آلودگی صوتی و سروصدا کار کنند و صدای آن‌ها اختلالی در آسایش شما ایجاد نکند؛ اما در برخی موارد یخچال به دلیل معیوب بودن فن‌های آن سروصدای زیادی تولید می‌کند.

یخچال‌ها از دو نوع فن شامل فن اواپراتور و فن کندانسور برخوردار هستند و هریک از آن‌ها وظیفه مهمی‌ بر عهده دارند. کار اصلی فن اواپراتور عبور دادن هوای گرم از روی سیم‌های اواپراتور است و وظیفه فن کندانسور نیز خنک نگه‌داشتن سیم‌پیچی‌‌های کندانسور یخچال است. این دو قطعه به شکل هم‌زمان فعالیت می‌کنند.

درواقع علت اصلی ایجاد سروصدای یخچال این است که موتور این فن‌ها دچار ایراد می‌شود و روند عادی کارکرد آن‌ها مختل می‌گردد. درمورد رفع این مشکل باید بدانید بررسی موتور فن‌های یخچال امری تخصصی است و نیاز به دانش و تجربه در حوزه تعمیر یخچال دارد و بهتر است در صورت مواجه با این موضوع حتماً با تعمیرکار تعمیر یخچال در یزد تماس حاصل کنید.

کار نکردن آبریز یخچال

یکی دیگر از ایرادات رایج یخچال که توسط افراد غیرحرفه‌ای برطرف می‌شود؛ مشکل خراب بودن دیسپنسر یا آبریز یخچال است. آبریز قسمتی از یخچال‌های مدرن است که در هر زمان که بخواهید آب خنک و تازه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 ممکن است دیسپنسر یخچال در مواردی به دلایل مختلفی همچون یخ زدن ظرف آب قرار گرفته در درب فریزر کار نکند و شما را از نوشیدن یک لیوان آب خنک محروم کند. اصلاً نگران نباشید رفع این ایراد نیازی به تعمیرکار تعمیر یخچال در یزد ندارد و برای حل آن می‌توانید به‌راحتی ظرف آب را جدا کرده و پس از ذوب کردن یخ آن، آبریز را به کار بیندازید.

دومین علت عدم کارکرد صحیح آبریز یخچال را می‌توان معیوب بودن شیر ورودی آب و پایین بودن فشار آب عنوان کرد. در این حالت آب ورودی فشار لازم برای رسیدن به دیسپنسر یخچال را ندارد.

کار نکردن آبریز یخچال

 

 

 

افزایش مصرف انرژی یخچال

همان‌طور که می‌دانید یخچال‌ها از پرمصرف‌ترین لوازم برقی هر خانه‌ای به شمار می‌آیند و همواره بخش قابل‌توجهی از قبض برق شما به مصرف انرژی توسط یخچال اختصاص دارد؛ اما در مواردی شاهد این هستیم که مبلغ درج‌شده در قبض برق به طور قابل‌توجهی افزایش یافته و نگران‌کننده است.

در این حالت لازم است حتماً یخچال خود را مورد بررسی قرار دهید و اگر این وسیله با افزایش مصرف برق روبرو بود، نسبت به رفع مشکل آن اقدام نمایید. از مهم‌ترین علل افزایش مصرف انرژی یخچال می‌توان به عدم تنظیم دمای یخچال، زیاد باز و بسته کردن درب یخچال، قرار دادن مواد غذایی داغ در یخچال، تراز نبودن یخچال، خرابی قطعات یخچال‌فریزر و غیره اشاره کرد.

شما با رعایت موارد گفته‌شده می‌توانید به کاهش مصرف یخچال خود کمک کنید؛ اما در صورتی که با رعایت موارد ذکرشده نیز مصرف برق یخچال کاهش نیافت؛ لازم است نسبت به استفاده از خدمات تعمیر یخچال در یزد اقدام نمایید.

خنک نبودن محیط یخچال

با توجه به اینکه وظیفه اصلی یخچال خنک نگه‌داشتن مواد غذایی و پیشگیری از فساد آن‌ها در محیطی سرد است؛ وجود گرمای غیراستاندارد در یخچال یکی از موضوعات نگران‌کننده یخچال‌ها است که باید در اسرع وقت نسبت برطرف کردن آن اقدام شود.

افزایش دمای یخچال و گرم بودن فضای داخلی آن ممکن است به دلیل اختلالات سیم‌پیچی کندانسور یخچال بروز کند و درنتیجه سبب افزایش دمای سیم‌پیچ‌ها و سپس محیط یخچال شود. اگر قصد دارید بدون کمک مراکز تعمیر یخچال در یزد نسبت به رفع این ایراد مهم اقدام نمایید باید در ابتدا به بررسی کارکرد صحیح موتور فن کندانسور پرداخته و در مرحله بعد به دنبال تمیز کردن کندانسور یخچال بروید.

برای تمیز کردن کندانسور لازم است در قدم اول یخچال را از برق درآورده و پنل پشت یخچال را نیز جدا کنید. بعد از جدا کردن پنل در مقابل خود یک شبکه توری شکل به رنگ مشکی مشاهده خواهید کرد که همان کندانسور یخچال است. درنهایت با استفاده از جاروبرقی در فاصله‌ای مناسب و یک پارچه نخی به تمیز کردن کامل کندانسور بپردازید.

اگر بعد از این کار نیز مشکل خنک نبودن یخچال همچنان پابرجا بود باید نسبت به تعمیرات تخصصی یخچال اقدام نمایید. لازم به ذکر است علل دیگری همچون پوسیدگی لاستیک درب یخچال، خرابی موتور یخچال، خرابی ترموستات، ایراد در سیستم دیفراست، خرابی دمپر و غیره نیز در بروز این مشکل مؤثر هستند که به دلیل تخصصی بودن این ایرادات تنها به کمک تعمیرکار متخصص در حوزه تعمیر یخچال در یزد قابل‌رفع هستند.

خنک نبودن محیط یخچال

 

 

 

خاموش و روشن شدن پی‌درپی یخچال

خاموش و روشن شدن مستمر یخچال شما حاکی از وجود یک ایراد جدی در یکی از قطعات مهم آن است که باید در اسرع وقت توسط فرد متخصص مورد بررسی قرار گیرد. خرابی ترموستات، معیوب بودن برد الکترونیکی، ایجاد نقص فنی در موتور یخچال و یا اختلال در روند برق‌رسانی یخچال از مهم‌ترین علل خاموش و روشن شدن مداوم یخچال هستند.

این مشکل موضوعی حائز اهمیت بوده و برای رفع آن لازم است از متخصصین حوزه تعمیر یخچال در یزد کمک بگیرید.

بوی بدی یخچال

یکی دیگر از مشکلاتی که توسط خود شما و بدون نیاز به خدمات تخصصی تعمیر یخچال در یزد قابل‌حل است انتشار بوی نامطبوع از یخچال است. شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که پس از اینکه درب یخچال را باز می‌کنید موجی از یک بوی نامطبوع به مشام شما می‌رسد.

این مشکل یکی از ایرادات بسیار رایج در انواع یخچال‌ است که در اثر استفاده غیرصحیح از یخچال و نگهداری غیراصولی مواد غذایی اتفاق می‌افتد. درواقع اگر در مدت‌زمان طولانی به نگهداری مواد غذایی به شیوه نادرست بپردازید و این مواد درنهایت فاسد شوند؛ یخچال شما بوی بدی خواهد داد.

راه‌حل این مشکل، استفاده از ظروف دربسته و شستشوی محفظه‌های داخلی با مایع ظرف‌شویی و آب است. برخی افراد نیز برای رفع این مشکل از بوگیر‌های قهوه درون یخچال استفاده می‌کنند.

بازماندن درب یخچال

یکی دیگر از مشکلاتی که در اثر استفاده غیراصولی از یخچال رخ می‌دهد؛ بسته نشدن درب یخچال است. اگر درب یخچال شما برای زمان طولانی باز بماند باید منتظر مشکلات مهم‌تری همچون وارد شدن فشار به کمپرسور یخچال، گرم شدن یخچال و درنهایت افزایش مصرف انرژی آن باشید.

برای رفع این مشکل نیازی به کمک متخصص تعمیر یخچال در یزد نیست؛ بلکه با رعایت کردن نکات بسیار ساده‌ای می‌توانید از بروز این مشکلات جلوگیری کنید؛ تنها کافی است محتویات یخچال را به‌صورت اصولی چیده و هرچند وقت یک‌بار به بررسی تراز بودن جایگاه یخچال و فرسوده نبودن لاستیک‌های دور درب آن بپردازید.

اتومات نکردن یخچال

اتومات نکردن یخچال یکی دیگر از موضوعات مهم در عیب‌یابی یخچال‌فریزر‌ها است و ممکن است در بسیاری از یخچال‌های جدید و قدیم شاهد بروز آن باشیم. علت اتومات کار نکردن یخچال را می‌توان معیوب بودن لاستیک دور درب یخچال، عدم تنظیم ترموستات، کمبود گاز یخچال و نیاز به شارژ گاز، خرابی فن و غیره معرفی کرد.

به‌منظور رفع این ایراد مهم می‌توانید در ابتدا به بررسی لاستیک دور درب یخچال پرداخته و در صورت خرابی و پوسیدگی آن نسبت به تعویض لاستیک اقدام نمایید. علاوه بر این، بررسی گاز مبرد، برد الکترونیکی و ترموستات یخچال نیز می‌تواند در رفع این مشکل تأثیرگذار باشد. در صورتی که قادر به حل این مشکل نبودید با مرکز تعمیر یخچال در یزد تماس بگیرید.

اتومات نکردن یخچال

 

 

 

 

خالی شدن گاز یخچال

گاز مبرد یخچال ماده‌ای است که فرایند خنک‌سازی یخچال به‌وسیله آن و موتور یخچال صورت می‌گیرد و در صورت کمبود این گاز روند سرمایش و خنک کردن محیط یخچال با اختلال روبرو می‌شود. از اصلی‌ترین علل کمبود یا تخلیه گاز مبرد می‌توان به فرسودگی لوله‌ها و خرابی اتصالات اشاره کرد.

کلید رفع این مشکل، بررسی منبع نشت گاز مبرد است که پروسه‌ای دشوار و تخصصی دارد و حتماً باید توسط متخصصان حرفه‌ای تعمیر یخچال در یزد انجام شود.

یخ زدن مواد غذایی

در برخی مواد ممکن است به هنگام باز کردن یخچال متوجه یخ زدن محتویات یخچال و مواد غذایی شوید. یخ زدن مواد غذایی یخچال دلایل مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به عدم تنظیم بودن دمای یخچال اشاره کرد؛ بنابراین اگر با این مشکل روبه‌رو هستید، در اولین قدم به بررسی و تنظیم صحیح دمای یخچال خود بپردازید.

از دیگر علل یخ زدن محتویات یخچال می‌توان به قرارگیری مواد در مقابل فن داخلی یخچال، خرابی ترموستات و ترمیستور، معیوب بودن برد الکترونیکی، تمیز نبودن کویل کندانسور و غیره اشاره کرد. اگر نتوانستید به‌درستی دمای یخچال را تنظیم کنید باید از خدمات تعمیر یخچال در یزد استفاده کنید تا مشکل یخچال حادتر نشود.

سرویس یخچال در یزد

سرویس دوره‌ای یخچال یکی از سودمندترین اقدامات افراد در راستای افزایش سلامت و عمر مفید یخچال شناخته می‌شود. به‌طورکلی هر یخچالی برای اینکه سال‌های بیشتری کار کند و به شکل مؤثر و بهتر مواد غذایی را نگهداری کند؛ نیازمند انجام سرویس دوره‌ای است.

همان‌طور که می‌دانید یخچال‌ها جزو پرکاربردترین لوازم‌خانگی به شمار می‌آیند که به‌صورت ۲۴ ساعته بدون لحظه‌ای استراحت مشغول به فعالیت هستند. به همین خاطر لازم است هر ۶ ماه یک‌بار از خدمات سرویس یخچال به‌منظور سنجش وضعیت یخچال و رفع ایرادات آن استفاده نمایید تا علاوه بر کارکرد بهتر یخچال، از بروز مشکلات حادتر نیز جلوگیری کنید.

سرویس یخچال در یزد یکی دیگر از خدمات مراکزی است که در زمینه تعمیر یخچال در یزد فعالیت دارند و شما می‌توانید با این متخصصان تماس حاصل کرده و از بهترین خدمات سرویس انواع یخچال در کمترین زمان بهره‌مند شوید. سرویس یخچال شامل اقدامات زیر است:

  • تعویض فیلتر آب یخچال
  • چک کردن فشار آب یخچال
  • بررسی چک کردن چراغ یا LED یخچال
  • چک کردن میزان سرمایش یخچال
  • بررسی نمایشگر
  • تنظیم دمای یخچال
  • تمیز کردن کندانسور یخچال
  • چک کردن سلامت لاستیک دور درب یخچال
  • بررسی تراز بودن جایگاه یخچال در آشپزخانه
  • بررسی بوگیر یخچال
  • چک کردن سلامت درب یخچال
  • تمیز کردن خاک موتورخانه
  • آموزش راهکار‌های نگهداری و استفاده صحیح از یخچال

سرویس یخچال در یزد

 

 

 

تعمیر انواع یخچال در یزد

امروزه با توجه به گسترش روزافزون صنعت یخچال سازی، شرکت‌های بسیاری با تولید محصولات باکیفیت و پیشرفته خود پا به این عرصه گذاشته‌اند. تعمیر و سرویس یخچال در یزد به‌منظور رفع ایرادات و مشکلات مدل‌های مختلفی صورت می‌گیرد که در ادامه با بهترین و معروف‌ترین آن‌ها آشنا خواهید شد.

تعمیر یخچال فیلور در یزد

شرکت فیلور یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم‌خانگی در ایران است و محصولات این شرکت در سال‌های فعالیت آن توانسته‌اند محبوبیت بسیاری در نزد خانواده‌های ایرانی کسب کنند. یخچال‌های فیلور با توجه به امکانات و ویژگی‌هایی که دارند از قیمت مناسبی نیز برخوردار هستند.

اگر ساکن شهر یزد هستید و متوجه خرابی‌ها و عدم عملکرد صحیح یخچال فیلور شدید، بهتر است سریعاً با نمایندگی تعمیر یخچال فیلور در یزد تماس گرفته و پس از شرح خرابی‌های یخچال از خدمات تخصصی آن‌ها بهره‌مند شوید.

تعمیر یخچال ال‌جی در یزد

امروزه با توجه به کاربرد بالای یخچال‌های ال‌جی در خانه‌های ایرانی، تعمیرکاران بسیاری به ارائه خدمات تعمیر یخچال ال‌جی در یزد اقدام کرده‌اند؛ اما لازم است بدانید نصب، تعمیر یا سرویس یخچال‌های برند ال‌جی باید با دانش و تجربه بالایی انجام شود تا سلامت یخچال تضمین شده و بهترین نتیجه حاصل گردد.

نمایندگی تعمیر یخچال ال‌جی در یزد بهترین مرکزی است که می‌تواند با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات تعمیرات، به شما در رفع ایرادات یخچال‌های ال‌جی کمک نماید.

تعمیر یخچال ال‌جی در یزد

 

 

 

 

تعمیر یخچال امرسان در یزد

همان‌طور که می‌دانید امروزه یخچال‌های شرکت امرسان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و با داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد و کاربردی به یکی از پرفروش‌ترین یخچال‌های ایرانی تبدیل شده‌اند. اما این یخچال‌ها نیز مانند محصولات سایر شرکت‌ها ممکن است پس از مدتی در اثر استفاده غیرصحیح دچار مشکلاتی شوند و به خدمات تعمیر یخچال امرسان در یزد نیاز پیدا کنند.

از رایج‌ترین مشکلات یخچال‌های امرسان می‌توان به خرابی یخ‌ساز، عدم یکنواختی دما و فساد مواد غذایی، عدم یخ‌زدایی و خنک شدن یخچال اشاره کرد. اگر در آشپزخانه خود از یخچال‌های امرسان استفاده می‌کنید و متوجه وجود ایراداتی در نحوه کارکرد یخچال خود شده‌اید، بهتر است هرچه زودتر از تعمیرکار یخچال در همدان کمک بگیرید.

تعمیر یخچال برانت در یزد

تعمیر یخچال برانت در یزد یکی دیگر از حوزه‌های تخصصی تعمیر یخچال در یزد است. شرکت برانت یک شرکت فرانسوی تولیدکننده لوازم‌خانگی و برقی است و از نقش بسیار پررنگی در تمام حوزه‌های مربوط به لوازم‌خانگی اعم از یخچال تلویزیون، خنک‌سازی، شستشو و پخت‌وپز برخوردار است.

اگر از یخچال‌های برانت استفاده می‌کنید و تمایل دارید خدمات سرویس یا تعمیر یخچال شما توسط باتجربه‌ترین و بهترین تعمیرکار یخچال در یزد انجام شود، می‌توانید با شماره نمایندگی تعمیر یخچال برانت در یزد تماس گرفته و از خدمات تخصصی این مجموعه بهره‌مند شوید.

تعمیر یخچال دوو در یزد

یکی از برند‌هایی که در تعمیر یخچال در یزد موردتوجه قرار دارد برند کره‌ای دوو است. نمایندگی تعمیرات یخچال دوو در یزد یکی از مجرب‌ترین و تخصصی‌ترین مجموعه‌هایی است که به خریداران یخچال‌های دوو خدمات پیش از خرید و پس از خرید را به بهترین نحو ممکن ارائه می‌کند.

متخصصان نمایندگی یخچال دوو می‌توانند در زمینه تعمیر یخچال دوو در یزد بهترین خدمات را در کمترین زمان و البته با کیفیتی عالی ارائه دهند و یخچال شما را مثل روز اول راه بیندازند.

تعمیر یخچال دوو در یزد

 

 

 

 

تعمیر یخچال اورست در یزد

تعمیر یخچال اورست در یزد تخصص تعمیرکاران حرفه‌ای نمایندگی تعمیر یخچال اورست در یزد است که پس از تماس شما با مرکز در کمترین زمان ممکن و با بهترین امکانات انجام می‌شود. تعمیرکاران نمایندگی در ابتدا به تشخیص و عیب‌یابی مشکل یخچال شما پرداخته و در صورتی که قطعه موردنظر دیگر قابل‌استفاده نباشد به تعویض آن اقدام می‌کنند.

کلیه خدمات این مرکز با ارائه ضمانت‌نامه رسمی‌ انجام می‌شود و شما می‌توانید با خیال راحت کار تعمیر یخچال خود را به متخصصان این نمایندگی بسپارید.

تعمیر یخچال بوش در یزد

امروزه یخچال‌های برند بوش به علت ویژگی‌های قابل‌توجهی همچون ظرفیت بالا، امکان تغییر ارتفاع طبقات، سیستم جریان هوای چندگانه، مصرف بهینه انرژی و غیره موردتوجه خانواده‌های ایرانی قرار دارند. تعمیر یخچال در یزد برای برند بوش یکی از مهم‌ترین خدمات حوزه تعمیرات است و نیازمند دقت و مهارت بالایی است.

اگر از یخچال‌های بوش استفاده می‌کنید و قصد دارید به تعمیر یخچال خود بپردازید، حتماً از متخصصان باتجربه در زمینه تعمیر یخچال در یزد کمک بگیرید.

تعمیر یخچال بوش در یزد

 

 

 

 

تعمیر یخچال سامسونگ در یزد

برند سامسونگ یکی از نام آشناترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم‌خانگی است که حداقل یکی از محصولات این برند در هر خانه ایرانی یافت می‌شود. کیفیت ستودنی و عمر بالای یخچال‌های سامسونگ دو ویژگی مهم محصولات این برند هستند و به همین علت خرید یخچال‌های سامسونگ در اولویت اول بسیاری از خریداران ایرانی قرار دارد.

با توجه به اینکه ممکن است یخچال‌های سامسونگ نیز مانند سایر برند‌ها دچار مشکل شوند؛ نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ در یزد با برخورداری از کارشناسان و تعمیرکاران ماهر آماده است تا بهترین خدمات تعمیر یخچال در یزد را به شهروندان یزدی ارائه نماید. تنها کافی است با شماره نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ در یزد تماس بگیرید.

قیمت تعمیر یخچال در یزد

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که پیش از اقدام در زمینه تعمیر یخچال در یزد باید از آن آگاهی کافی داشته باشید؛ تعرفه تعمیر انواع یخچال در یزد است. در این باره باید بگوییم هزینه تعمیر یخچال در یزد با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

قیمت تعمیر یخچال در یزد

 

 

 

تعمیر یا تعویض

اولین موضوعی که بر تعیین هزینه تعمیرات انواع یخچال تأثیر مستقیم دارد این است که مشکل یخچال شما با تعمیرات قابل‌رفع است یا لازم است نسبت به تعویض قطعه معیوب اقدام شود. روشن است که اگر قطعه‌ای که دچار مشکل شده دیگر کارایی لازم را نداشته باشد و قابل‌استفاده نباشد، موجب افزایش هزینه تعمیر یخچال در یزد خواهد شد.

قدیمی‌ یا جدید بودن یخچال موردنظر

یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت تعمیر یخچال در یزد این است که یخچال شما جدید است یا قدیمی؟ درواقع اگر یخچال شما قدیمی‌ باشد، فرایند تعمیر آن توسط تعمیرکار یخچال در یزد دشوارتر خواهد بود و البته تعمیر برخی قطعات در یخچال‌های قدیمی‌ امکان‌پذیر نیست. درنتیجه به‌منظور سرویس یا تعمیر چنین یخچال‌هایی مجبور به پرداخت هزینه بیشتری خواهید بود.

ایاب‌وذهاب

در صورتی که فرایند تعمیر یخچال در یزد طولانی باشد و لازم باشد تعمیرکار بیشتر از یک‌بار رفت‌وآمد کند یا در برخی موارد مانند تعمیر کمپرسور یخچال به حمل‌ونقل قطعات به خارج از محل موردنظر نیاز باشد؛ هزینه ایاب‌وذهاب تعمیرکار به هزینه نهایی کار افزوده خواهد شد.

نوع خرابی

برخی از ایرادات یخچال بسیار تخصصی‌تر و سخت‌تر از سایر موارد هستند و تعمیر و تعویض قطعات موردنظر دشوارتر از بخش‌های دیگر خواهد بود. مثلاً اگر برد یا فن یخچال شما دچار مشکل شده باشد، هزینه تعمیر آن‌ها بیشتر از تعمیر هیتر یا تعویض لولای یخچال خواهد بود.

درواقع می‌توان گفت مهم‌ترین عامل مؤثر بر تعیین قیمت تعمیر یخچال در یزد همین نوع مشکل یخچال موردنظر است.

نوع خرابی

 

 

 

 

شرکت سازنده

یکی دیگر از مهم‌ترین موارد مؤثر بر هزینه تعمیر یخچال در یزد، نوع برند سازنده یخچال است. همان‌طور که می‌دانید برند‌های مختلفی در زمینه تولید انواع یخچال فعالیت دارند و مسلماً به علت تفاوت در متریال و امکانات هریک از برند‌ها، هزینه تعمیر یا تعویض قطعات آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد.

به طور مثال قیمت تعمیر یا تعویض قطعات برند‌های غیر ایرانی همچون ال‌جی و سامسونگ بیشتر از برند‌های داخلی است و لازم است به هنگام تعمیرات به این موضوع توجه نمایید. از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت نهایی تعمیر یخچال در یزد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان سختی کار
  • نوع تکنولوژی یخچال
  • میزان کیفیت و مرغوبیت قطعه تعویضی
  • نوع یخچال

خواننده عزیز در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به طور دقیق‌تر شما را با تعرفه‌‌های تعمیر یخچال در یزد به تفکیک قطعات آشنا کنیم. (لیست زیر طبق مصوبه اتحادیه در سال ۱۴۰۱ ارائه شده است.)

تعویض موتور یخچال در یزد ۸۵۰۰۰۰ الی ۱۴۰۰۰۰۰ تومان
شارژ گاز یخچال ۴۵۰۰۰۰ الی ۹۵۰۰۰۰ تومان
تعویض ترموستات ۱۹۰۰۰۰ الی ۳۹۰۰۰۰ تومان
تعمیر نشتی و وکیوم کامل ۱۵۰۰۰۰ تومان
شستشوی مدار ۴۵۰۰۰۰ تومان
تعویض فیلتر درایر ۴۰۰۰۰ تومان
تعمیر فن موتور ۱۵۰۰۰۰ الی ۷۵۰۰۰۰ تومان
تعویض فن معمولی ۱۹۰۰۰۰ الی ۳۹۰۰۰۰ تومان
تعویض فن سرامیکی ۶۵۰۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰۰۰ تومان
تعویض رگلاژ درب اصلی یخچال ۷۰۰۰۰ تومان
تعویض رگلاژ درب فریزر ۴۵۰۰۰ تومان
تعویض تایمر یخچال ۲۵۰۰۰۰ الی ۳۵۰۰۰۰ تومان
تعویض لولا‌های درب یخچال ۱۰۰۰۰۰ الی ۱۵۰۰۰۰ تومان
تعویض رله اورلود کمپرسور ۱۴۰۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰۰ تومان
تعویض المنت ۴۹۰۰۰۰ الی ۷۵۰۰۰۰ تومان
تعمیر و تعویض سنسور دیفراست ۳۰۰۰۰۰ الی ۶۵۰۰۰۰ تومان
تعویض درب یخچال ۳۰۰۰۰۰ الی ۵۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر و تعویض دمپر ۴۷۰۰۰۰ الی ۷۳۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض اواپراتور ۶۷۰۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر آب‌سردکن ۱۵۰۰۰۰ الی ۳۹۰۰۰۰ تومان
تعمیر اتومات یخچال ۴۵۰۰۰۰ الی ۶۵۰۰۰۰ تومان
رفع نشتی ۱۵۰۰۰۰ الی ۳۹۰۰۰۰ تومان
جابه‌جایی درب یخچال‌های سایدبای‌ساید ۲۵۰۰۰۰ تومان
تعمیر یخ‌ساز ۳۰۰۰۰۰ الی ۸۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر کندانسور ۱۵۰۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر برد یخچال سایدبای‌ساید ۶۵۰۰۰۰ الی ۱۵۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر برد یخچال‌فریزر ۴۵۰۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر برد یخچال ۴۵۰۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰۰ تومان
کارشناسی و عیب‌یابی ۸۵۰۰۰ تومان
هزینه ایاب‌وذهاب ۲۵۰۰۰ الی ۳۵۰۰۰ تومان

سؤالات متداول

  1. چرا کمپرسور یخچال به شکل مداوم و بیش از اندازه فعالیت می‌کند؟

این مشکل در انواع یخچال به ۲ دلیل ممکن است رخ دهد. اول اینکه ترموستات دچار خرابی شده و دوم اینکه گاز مبرد به‌اندازه کافی وجود نداشته باشد. در هر دو مورد به دلیل عدم ارسال فرمان توقف برای کمپرسور، این قطعه به طور مداوم کار می‌کند.

  1. چرا یخچال برفک می‌زند؟

برفک زدن یکی از رایج‌ترین مشکلات یخچال‌های قدیمی‌ و نه‌چندان مدرن است که در اثر عواملی همچون پوسیده شدن لاستیک درب یخچال، نامناسب بودن محل قرارگیری، مستهلک شدن بدنه، خرابی ترموستات و غیره به وجود می‌آید.

  1. علت خاموش نشدن چراغ یخچال چیست؟

از مهم‌ترین دلایل عدم کارکرد صحیح چراغ داخل یخچال می‌توان به مواردی همچون سوختگی لامپ، معیوب بودن سوکت یا سرپیچ لامپ، خرابی میکروسوئیچ درب یخچال، ایراد برد الکتریکی و غیره اشاره کرد.

  1. چرا آلارم فیلتر تصفیه آب یخچال روشن می‌شود؟

لازم است بدانید هرگاه این چراغ روشن می‌شود؛ یعنی باید به تعویض فیلتر آب یخچال اقدام نمایید و البته توجه داشته باشید هم فیلتر داخلی و هم فیلتر خارجی و پشت دستگاه باید تعویض شود.

  1. چرا آب از آبریز یخچال خارج نمی‌شود؟

این مشکل می‌تواند در اثر خراب شدن فن یا لوله‌های داخلی یخچال اتفاق بیفتد.

شارینو

به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر درمورد تعمیرات سایر لوازم‌خانگی در یزد ازجمله تعمیر ماشین لباسشویی در یزد، تعمیر ماشین ظرف‌شویی در یزد، تعمیر تلویزیون در یزد، تعمیر پکیج در یزد و غیره می‌توانید از مطلب وبلاگ سایت شارینو بهره‌مند شوید.

شهر یزد یکی از شهر‌های کهن و تاریخی ایران است که هرساله میزبان گردشگران بسیاری از سراسر ایران و جهان است. اگر قصد دارید درمورد این شهر زیبا بیشتر بدانید، می‌توانید از مطالب سایت شارینو ازجمله مراکز خرید یزد، مراکز تفریحی یزد، سینما‌های یزد و غیره استفاده نمایید.

اگر می‌خواهید از خدمات آموزشگاه‌های شهر یزد در زمینه‌های فنی، هنری، موسیقی، زبان‌های خارجه و غیره بهره‌مند شوید، پیشنهاد می‌کنیم جهت مشاهده لیست کاملی از بهترین و معروف‌ترین این مراکز به مطالبی همچون آموزشگاه فنی در یزد، آموزشگاه آشپزی در یزد، آموزشگاه موسیقی در یزد، آموزشگاه زبان در یزد و غیره مراجعه نمایید.

شهر یزد ازنظر خدمات پزشکی و درمانی در کشور از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است و شما می‌توانید به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، سری به مطالب وبلاگ شارینو با موضوعاتی همچون بیمارستان‌های یزد، فیزیوتراپی در یزد، کلینیک دندانپزشکی در یزد، پزشک مغز و اعصاب در یزد، پزشک ماما در یزد و غیره بزنید.

سخن پایانی

تعمیر یخچال در یزد به شیوه اصولی و مؤثر یکی از مهم‌ترین نیاز‌های شهروندان یزدی است که امروزه با توجه به فراوانی مدل‌های مختلف یخچال و پیشرفت تکنولوژی در حوزه ساخت یخچال، به یکی از مهم‌ترین انواع تعمیرات لوازم برقی تبدیل شده است.

در صورتی که متوجه شدید توانایی تعمیر یخچال را ندارید و یخچال شما با مشکلات جدی و حاد روبرو است و توانایی تعمیر آن را ندارید؛ لازم است با بهترین تعمیرکار یخچال در یزد تماس حاصل کرده و با خیال راحت کار تعمیر یخچال خود را به او بسپارید.

۵ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *