تعمیر ماشین لباسشویی در یزد

تعمیر ماشین لباسشویی در یزد

فهرست مطالب

تعمیر ماشین لباسشویی در یزد یکی از مهم‌ترین انواع تعمیرات لوازم خانگی است که به دلیل پرکاربرد بودن این وسیله همواره مورد توجه خانواده‌های ایرانی قرار دارد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام روشن کردن ماشین لباسشویی متوجه شوید که ماشین نمی‌چرخد یا از خود سروصدای زیادی تولید می‌کند.

در صورت بروز مشکلات مختلف در عملکرد ماشین لباسشویی، بهترین گزینه کمک گرفتن از تعمیرکار ماشین لباسشویی در یزد است؛ زیرا تعمیرات ماشین لباسشویی در یزد امری مهم و تخصصی است. اما لازم است بدانید در برخی موارد خود شما می‌توانید نسبت به تعمیر ماشین لباسشویی اقدام نمایید. تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا شما را بیشتر با این موضوع آشنا کنیم.

 

ویدیو : تعمیر ماشین لباسشویی در یزد

 

 

مهم‌ترین قطعات ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی را می‌توان به‌عنوان یکی از پیچیده‌ترین لوازم خانگی به شمار آورد که از اجزا و قطعات مختلفی ساخته شده است و هر یک از آن‌ها وظیفه مشخصی را بر عهده دارند. ارتباط صحیح بین قطعات و هماهنگی آن‌ها سبب عملکرد نهایی ماشین لباسشویی می‌شود و وجود ایراد در هر یک از آن‌ها کارکرد کلی دستگاه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

شناخت مهم‌ترین قطعات ماشین لباسشویی را می‌توان اولین قدم در زمینه خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در یزد معرفی کرد. اگر از شناخت کافی در مورد ویژگی‌ها و عملکرد هر یک از قطعات برخوردار باشید، می‌توانید در زمان بروز ایرادات مختلف، علت را تشخیص داده و در موارد غیر تخصصی خودتان نسبت به تعمیر لباسشویی اقدام نمایید.

مهم‌ترین قطعات ماشین لباسشویی

موتور ماشین لباسشویی

موتور لباسشویی به‌عنوان قلب لباسشویی عمل می‌کند و با همکاری با همزن کاری می‌کند تا حرکت چرخشی مورد نیاز به‌منظور  شستشو و آبکشی البسه ایجاد شود. معمولاً موتور ماشین لباسشویی در مدل‌‌هایی با بار بالا در قسمت پایین لباسشویی و در مدل‌‌های بار جلویی، در قسمت پشتی دستگاه تعبیه می‌شود.

اهمیت این قطعه در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی در یزد به حدی است که خرابی آن سبب از کار افتادن لباسشویی و بی‌مصرف شدن آن می‌شود. اگر به هنگام استفاده از خدمات تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی در یزد متوجه شدید که موتور دیگر قابلیت استفاده ندارد، باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. قیمت تعویض این قطعه از ۱۰۰۰۰۰۰ الی ۵۰۰۰۰۰۰ تومان است.

موتور ماشین لباسشویی

دیگ ماشین لباسشویی

یکی دیگر از قطعات جاروبرقی که آشنایی با آن در زمینه تعمیرات ماشین لباسشویی در یزد به شما کمک می‌کند دیگ لباسشویی است.

در اغلب موارد دیگ لباسشویی از پلاستیک یا استیل ساخته می‌شود و از بزرگ‌ترین اجزای ماشین لباسشویی به شمار می‌آید. در هر ماشین لباسشویی دو دیگ قرار دارد؛ اول آن بخشی که لباس‌ها را درون آن قرار می‌دهید که دیگ داخلی نام دارد و از سوراخ‌‌هایی برای ورود و خروج آب برخوردار است.

دومین دیگ، دیگی است که برای شما قابل مشاهده نیست و برخلاف نوع اول نمی‌چرخد و ثابت است. این دیگ به بدنه لباسشویی متصل شده و از دیگ داخلی محافظت می‌‌کند و همچنین از نشت آب به سایر قطعات لباسشویی پیشگیری می‌کند.

قیمت تعویض این قطعه در نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی در یزد از ۳۰۰۰۰۰ تومان شروع می‌شود.

شیر ورودی آب

شیر آب ورودی به بخشی اطلاق می‌شود که دو شیلنگ به آن اتصال دارند. این شیر جریان ورودی آب گرم و سرد را به داخل دستگاه کنترل می‌کند. پس از روشن شدن لباسشویی و تنظیم کردن برنامه شستشو، دریچه ورودی مخصوص آب به‌صورت اتوماتیک باز می‌‌شود و آب به دیگ داخلی وارد می‌شود.

ممکن است به هنگام استفاده از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در یزد مجبور به تعویض این قطعه شوید. قیمت شیر ورودی در کارگاه تعمیر ماشین لباسشویی در یزد از ۴۲۰۰۰ الی ۵۸۰۰۰ تومان است.

شیر ورودی آب

شیلنگ تخلیه آب

یکی دیگر از قطعاتی که لازم است در حوزه تعمیر ماشین لباسشویی در یزد با آن آشنا شوید شیلنگ تخلیه آب است. پس از تمام شدن کار شستشو با کمک پمپ تخلیه، آب به شیلنگ تخلیه وارد می‌‌شود و درنهایت از ماشین لباسشویی خارج می‌‌شود. در صورت خرابی این شیلنگ آب از دستگاه خارج نشده و وارد فاضلاب نمی‌شود.

در صورت خرابی این قطعه لازم است نسبت به تعویض آن اقدام شود. قیمت شیلنگ تخلیه آب لباسشویی از ۴۰۰۰۰ تومان شروع می‌شود.

پمپ تخلیه آب

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های یک لباسشویی، پمپ تخلیه آب است. چنانچه این قطعه دچار خرابی شود دیگر شما نمی‌توانید از لباسشویی استفاده نمایید. پمپ آب در قسمت پایینی واشر قرار گرفته است و معمولاً در لباسشویی‌هایی با بار بالا به سمت عقب و در مدل‌‌های بار جلو به سمت جلو قرار داده شده است.

این پمپ تخلیه خروج آب از دیگ لباسشویی را در طول زمان چرخه شستشو کنترل کرده و دیگ را بعد از شستشوی اصلی، بعد از نخستین شستشو و در طول زمان چرخش پایانی تخلیه می‌‌کند.

در صورت بروز اختلال در کارکرد این قطعه ممکن است مجبور به جایگزینی آن با یک پمپ جدید شوید. قیمت این قطعه در مرکز تعمیر ماشین لباسشویی در یزد از ۵۰۰۰۰۰ الی ۷۰۰۰۰۰ تومان است.

پمپ تخلیه آب

میکروسوئیچ

یکی دیگر از قطعات لباسشویی که ممکن است به خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در یزد نیاز پیدا کند میکروسوئیچ است. معمولاً میکروسوئیچ لباسشویی از ۳ الی ۴ عدد فیش برخوردار است و وظیفه اصلی آن اطمینان از بسته بودن درب لباسشویی به‌منظور آغاز چرخه شستشو است.

اگر درب لباسشویی کاملاً بسته نباشد، میکروسوئیچ از رسیدن برق به شیر ورودی آب لباسشویی پیشگیری می‌‌کند. میکروسوئیچ‌‌های قرار گرفته در درون ماشین لباسشویی، زاویه دیگ، سطح آب درون دیگ و فیلتر‌‌ها را نیز کنترل می‌نمایند.

قیمت این قطعه حدود ۲۲۰۰۰۰ تومان است.

 

 

برد الکترونیکی

اطلاعات قرار گرفته در برد ماشین لباسشویی به گونه‌ای است که به دستگاه در کارکرد خود متناسب با نوع لباس کمک می‌کند. برد را می‌توان مغز ماشین لباسشویی معرفی کرد. کلیه مدار‌ها و اجزای الکتریکی لباسشویی در این قطعه قرار داده شده‌اند.

به‌طورکلی برد اطلاعات را دریافت کرده و پیام را به مسیر‌‌های مختلف دستگاه به‌منظور انجام عملکرد بهتر ارسال می‌‌کند. به هر میزان که لباسشویی شما جدیدتر و پیشرفته‌تر باشد از برد‌های تخصصی‌تر و نوین‌تری در آن استفاده شده است. در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی در یزد، تعمیر برد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

قیمت تعویض این قطعه توسط تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی در یزد از ۱۵۰۰۰۰۰ الی ۵۰۰۰۰۰۰ تومان است.

برد الکترونیکی

تایمر

تایمر قطعه‌ای است که کلیه اعمال لباسشویی را تنظیم  کرده و هماهنگ می‌کند. این قطعه از حسگر‌های مختلف اطلاعات مورد نیاز را دریافت می‌کند و با توجه به تنظیمات صورت گرفته به دیگر قطعات دستورات لازم را ارسال می‌کند. تایمر به تنظیم مدت زمان شستشو لباس‌ها کمک می‌‌کند و می‌‌تواند آن را به‌صورت دستی یا خودکار تنظیم کرد.

قیمت این قطعه در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی در یزد از ۹۵۰۰۰ تومان آغاز می‌شود.

فلکه یا پولی لباسشویی

پولی قسمتی از ماشین لباسشویی است که ظاهری شبیه به یک چرخ بزرگ دارد و در پشت دیگ قرار گرفته است. تسمه دور پولی به موتور دستگاه وصل می‌‌شود و هنگامی‌ که پولی شروع به چرخیدن کند دیگ داخلی هم می‌‌چرخد. در واقع پولی ماشین لباسشویی قدرت را میان دیگ و موتور انتقال می‌‌دهد.

قیمت پولی در مراکز تخصصی تعمیر ماشین لباسشویی در یزد از ۱۵۰۰۰۰ الی ۱۸۰۰۰۰ تومان است.

 

المنت

المنت لباسشویی از نقش بسیار مهمی‌ در عملکرد لباسشویی برخوردار است و وظیفه آن این است که مطمئن شود آب به هنگام شستشوی لباس‌‌ها به اندازه کافی گرم باشد؛ زیرا در صورت گرم نبودن کافی آب، لباس‌‌ها به‌صورت کاملاً اصولی و درست شسته نخواهند شد. این قطعه زیر دیگ اصلی قرار دارد و آب‌بندی کامل شده است.

المنت آب داخل دیگ را مطابق برنامه شستشو تا دمای دلخواه شما گرم می‌‌نماید. اگر به هنگام استفاده از خدمات تخصصی تعمیر ماشین لباسشویی در یزد متوجه شدید که این قطعه نیاز به تعویض دارد، بهتر است از قیمت آن که از حدود ۲۰۰۰۰۰ تومان شروع می‌شود آگاه باشید.

 همزن ماشین لباسشویی

به این منظور که خاک و کثیفی لباس‌ها از بین برود لازم است که آن‌ها را با آب و صابون بشویید و به هم بزنید. اما بهتر است بدانید لباسشویی از یک همزن در داخل دیگ خود برخوردار است که این کار را به‌خوبی به انجام می‌رساند.

در طول زمان چرخه شستشو، همزن به طور مداوم می‌چرخد و سبب پاک شدن کثیفی از لباس‌ها می‌شود. قیمت همزن لباسشویی در تعمیر ماشین لباسشویی در یزد از ۱۰۰۰۰۰ تومان آغاز می‌شود.

 همزن ماشین لباسشویی

هیدروستات

یکی دیگر از قطعات ماشین لباسشویی، هیدروستات است که به‌عنوان تنظیم ‌کننده مقدار آب داخل دستگاه کاربرد دارد و با رسیدن آب به مقدار مشخص در لباسشویی، از ورود آب به دستگاه ممانعت می‌کند. در واقع هیدروستات از نشتی آب از درون دستگاه جلوگیری می‌کند.

بنابراین زمانی که متوجه وجود نشتی در لباسشویی شدید، یکی از قطعاتی که باید چک کنید، هیدروستات است. درون این قطعه پیچ رنگی وجود دارد که این پیچ مقدار آب ورودی به لباسشویی را کنترل می‌‌کند. دست‌کاری کردن این پیچ و شل و سفت کردن آن سبب تغییر میزان ارتفاع آب لباسشویی می‌‌شود.

قیمت این قطعه در مراکز تعمیر ماشین لباسشویی در یزد از ۱۳۰۰۰۰ تومان شروع می‌شود.

ترموستات

ترموستات یکی دیگر از قطعاتی است که شناختن آن در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی در یزد ضروری است. ترموستات سبب تنظیم کردن دمای آب در لباسشویی می‌‌شود. نحوه کارکرد آن به این ‌صورت است که با گرم شدن آب، ترموستات فعال ‌شده و سبب قطع شدن تولید گرما به‌وسیله المنت لباسشویی می‌‌شود.

همچنین در زمان کاهش دمای آب هم ترموستات کار خود را انجام می‌‌دهد و به کار کردن دوباره المنت منجر می‌‌شود. قیمت ترموستات ماشین لباسشویی از ۴۵۰۰۰ تومان شروع می‌شود.

ترموستات

لاستیک دور درب لباسشویی

یکی دیگر از قطعاتی که ممکن است به خدمات مختلف تعمیر ماشین لباسشویی در یزد نیاز پیدا کند لاستیک دور درب لباسشویی است. این لاستیک فضای خالی میان دستگاه و درب را کرده و همچنین از ایجاد لرزش و سروصدای شدید به هنگام شستشو پیشگیری می‌کند.

از دیگر وظایف لاستیک دور درب لباسشویی می‌توان به جلوگیری از نشت آب و محافظت از شیشه درب لباسشویی به هنگام لرزش‌های شدید اشاره کرد. قیمت این قطعه در صورت نیاز به تعویض توسط متخصص تعمیر ماشین لباسشویی در یزد از ۳۰۰۰۰۰ الی ۶۰۰۰۰۰ تومان است.

کاسه نمد

کاسه نمد نوعی واشر آهنی دارای پلاستیک است که بیشتر به‌منظور آب‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاسه نمد روی شفت و در کنار پولی بزرگ و بلبرینگ قرار دارد تا از نشتی آب به خارج از لباسشویی جلوگیری کند. به هنگام تعمیر ماشین لباسشویی در یزد ممکن است لازم به تعویض این قطعه باشد. قیمت این قطعه حدود ۴۵۰۰۰ تومان است.

تسمه

تسمه، موتور لباسشویی را به دیگ شستشو متصل می‌کند و علاوه بر این سبب چرخش مخزن شستشو به هنگام روشن بودن دستگاه و اجرای برنامه‌های شستشو می‌شود. تسمه ماشین لباسشویی وظیفه دارد تا انرژی موتور را از دو عدد پولی که در بین آن‌ها قرار دارد منتقل کند.

در صورت خرابی این قطعه لازم است به تعمیر ماشین لباسشویی در یزد اقدام نمایید. قیمت تسمه لباسشویی در مرکز تعمیر ماشین لباسشویی در یزد حدود ۲۵۰۰۰ تومان است.

تسمه لباسشویی

سوئیچ پاور

یکی از مهم‌ترین اجزای لباسشویی، سوئیچ پاور یا دکمه روشن و خاموش است که به دو دسته لمسی و فشاری تقسیم می‌شود. در مدل‌های قدیمی‌ لباسشویی این دکمه روی بخش جلویی بدنه قابل مشاهده است؛ اما در مدل‌های جدیدتر به‌صورت لمسی روی نمایشگر دیجیتالی قرار داده شده است.

در صورت خرابی این دکمه لازم است نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. قیمت تعویض سوئیچ پاور لباسشویی از ۵۲۰۰۰ تومان شروع می‌شود.

 

رایج‌ترین مشکلات ماشین لباسشویی

یکی دیگر از موضوعاتی که در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی در یزد به شما کمک می‌کند؛ شناخت شایع‌ترین مشکلات و ایرادات انواع ماشین لباسشویی است. شناخت این مشکلات به شما کمک می‌کند در برخی موارد خودتان بتوانید مشکل لباسشویی را برطرف کرده و آن را دوباره به کار بیندازید. اصلی‌ترین مشکلات ماشین لباسشویی عبارت‌اند از:

رایج‌ترین مشکلات ماشین لباسشویی

نچرخیدن ماشین لباسشویی

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که لازم است در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی در یزد با آن آشنا باشید؛ نچرخیدن لباسشویی است. در اغلب موارد این مشکل به این دلیل رخ می‌دهد که مقدار لباس‌هایی که داخل لباسشویی گذاشته‌اید از ظرفیت آن خیلی بیشتر یا خیلی کمتر است.

اغلب لباسشویی‌ها یک گزینه به نام کم‌بار دارند که بهتر است در چنین شرایطی از آن استفاده کنید تا لباسشویی بهتر کار کند و فشار زیادی روی مکانیسم چرخش آن وارد نشود.

اگر لباسشویی را بیش ‌از حد پر کنید، آب نمی‌‌تواند وارد محفظه داخلی دستگاه شود و در نتیجه لباسشویی نمی‌چرخد. در این مواقع دکمه «Drain» را بزنید و بعد لباسشویی را روشن کنید. درنهایت این مشکل در اغلب موارد با گذاشتن میزان استاندارد لباس داخل دستگاه برطرف می‌شود؛ اما اگر نشد لازم است با متخصص تعمیر انواع ماشین لباسشویی در یزد تماس بگیرید.

پر نشدن آب داخل ماشین لباسشویی

این مشکل نیز مانند مشکل قبلی معمولاً به خاطر زیاد پر شدن لباسشویی رخ می‌دهد و برای حل آن می‌توانید دکمه «Drain» را زده و دوباره امتحان دستگاه را امتحان کنید. اگر باز هم مشکل برطرف نشد؛ یعنی ایرادات مهم‌تری در دستگاه شما وجود دارد که بهترین راه برای شناسایی و رفع آن‌ها کمک گرفتن از سرویس‌کار ماشین لباسشویی در یزد است.

 

باز نشدن درب ماشین لباسشویی

یکی از رایج‌ترین مشکلات ماشین لباسشویی که در بسیاری موارد با اقدامات ساده شما برطرف می‌شود؛ باز نشدن درب لباسشویی است. به احتمال زیاد چرخه شستشوی دستگاه هنوز به پایان نرسیده است و لباسشویی به دلایل امنیتی اجازه بازگشایی درب را نمی‌دهد.

لازم به ذکر است اغلب لباسشویی‌های مدرن از یک مکانیسم ایمنی داخلی برخوردارند که اگر فرد به‌اشتباه اقدام به باز کردن درب لباسشویی کرد، نتواند آن را باز کند و درنهایت از آسیب رساندن به او و دستگاه جلوگیری شود.

اگر صبر کردید که چرخه تمام شود، اما باز هم درب لباسشویی باز نشد؛ احتمالاً لباسشویی شما یک مشکل مهم و اساسی دارد. بررسی کنید که هنوز آب داخل دستگاه هست یا خیر. در صورت وجود آب، دکمه«Drain»  را فشار دهید. چنانچه آب ماشین تخلیه شد و درب دستگاه همچنان باز نشد، لازم است لباسشویی را خاموش کرده و مجدداً امتحان کنید.

 اگر باز هم مشکل پابرجا بود، احتمالاً مکانیسم باز شدن درب دستگاه مشکل پیدا کرده است. چنانچه تمام اقدامات گفته‌شده را انجام دادید و مشکل برطرف نشد در اولین فرصت با تکنسین تعمیر ماشین لباسشویی در یزد تماس بگیرید تا مشکل لباسشویی شما را رفع کنند.

باز نشدن درب ماشین لباسشویی

کار نکردن درام یا محفظه داخلی لباسشویی

کار نکردن درام لباسشویی در اثر عوامل مختلفی رخ می‌دهد. از این موارد می‌توان به خرابی موتور یا کنترل‌کننده، خرابی تسمه و یا پوسیدگی برس‌‌ها اشاره کرد.

لازم به ذکر است این مشکل، یک مشکل اساسی و بسیار مهم است و تنها یک تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی در یزد می‌تواند نسبت به رفع ایرادات قطعات گفته‌شده اقدام نماید؛ بنابراین به‌منظور رفع این مشکل از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی به‌صورت سیار استفاده نمایید.

سروصدای زیاد ماشین لباسشویی

یکی دیگر از مشکلاتی که در حوزه فعالیت مراکز تعمیر ماشین لباسشویی در یزد قرار دارد سروصدای بسیار زیاد لباسشویی است. این مشکل علل مختلفی می‌تواند داشته باشد که یکی از رایج‌ترین‌ آن‌ها گیر کردن چیز کوچکی در درام دستگاه است که به هنگام چرخش لباسشویی سبب تولید صدای ناهنجار می‌شود.

برای پیشگیری از این مشکل حتماً پیش از قرار دادن لباس‌ها داخل لباسشویی جیب‌‌های آن‌ها را بررسی کنید و اطمینان حاصل نمایید که چیزی همراه آن‌ها نباشد. دکمه یا سگک فلزی نیز می‌تواند باعث سروصدای لباسشویی شود. علت دیگر این مشکل را می‌توان قرار گرفتن چیزی داخل پمپ تخلیه عنوان کرد.

پیشنهاد می‌کنیم در صورت بروز سروصدا حتماً فیلتر را چک کرده و آن را خارج نمایید. فرسودگی بلبرینگ‌‌ها نیز می‌تواند سبب ایجاد سروصدا از لباسشویی شود. در این حالت لازم است درام را با دست بچرخانید و بررسی کنید که آیا مشکل از بلبرینگ‌‌ها است یا خیر. اگر به هنگام چرخاندن درام، سروصدای دستگاه همچنان وجود داشت، بنابراین ایراد از بلبرینگ‌‌ها است.

درنهایت اگر مشکل رفع نشد حتماً در اولین فرصت نسبت به استفاده از خدمات تعمیر انواع ماشین لباسشویی در یزد اقدام نمایید.

لرزیدن و تکان خوردن ماشین لباسشویی

تراز نبودن ماشین لباسشویی، شایع‌ترین علت تکان خوردن و لرزش لباسشویی به هنگام کار کردن است. البته در برخی مدل‌‌های قدیمی‌ که چندین سال است کار می‌کنند باید وزن لباسشویی و لرزش‌گیر نیز بررسی شود. در صورت بروز این مشکل حتماً جایگاه قرارگیری لباسشویی را با دقت بررسی کنید.

لرزیدن و تکان خوردن ماشین لباسشویی

تخلیه نشدن آب لباسشویی

یکی دیگر از مشکلاتی که با استفاده از خدمات تخصصی تعمیر ماشین لباسشویی در یزد قابل رفع است تخلیه نشدن آب لباسشویی است. علت عدم تخلیه صحیح ماشین لباسشویی را می‌توان مشکلات سیستم تخلیه دستگاه عنوان کرد. مسدود شدن فیلتر به علت تجمع زباله و پرز لباس منجر به اختلال در فرایند تخلیه آب لباسشویی می‌شود.

 بررسی دور‌ه‌ای فیلتر، تمیز کردن و تعویض به‌موقع آن بهترین راه برای رفع این مشکل است. گاهی هم شلنگ تخلیه مسدود می‌شود یا پیچ می‌خورد که در این صورت رفع انسداد و تخلیه دستی می‌تواند مشکل را حل کند. به‌منظور رفع این مشکل می‌توانید از تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی در یزد استفاده نمایید.

بوی بد لباسشویی

یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای انواع لباسشویی رخ دهد؛ انتشار بوی بد و نامطبوع است. این بوی بد به علت تجمع باکتری‌ها یا مواد شوینده حل‌نشده در چرخه شستشو تولید می‌شود. این مشکل را خود شما می‌توانید برطرف نمایید.

تنها کافی است لباسشویی را در یک‌ چرخه شستشو بدون لباس با آب گرم قرار دهید تا آلودگی‌ها در آب داغ حل شده و نابود شوند. بهتر است این کار را هر چند وقت یک‌بار به‌منظور حفظ و نگهداری از لباسشویی خود انجام دهید و به از بین رفتن باکتری‌ها و کپک‌هایی که در اثر رطوبت ایجاد می‌شوند کمک کنید.

روشن نشدن ماشین لباسشویی

روشن نشدن دستگاه یا کامل نشدن چرخه شستشو و خاموش شدن غیر منتظره لباسشویی یکی از مشکلاتی است که می‌توان گفت ناشی از ایراد پاور سورس لباسشویی است. برای رفع این مشکل باید به بررسی دقیق سلامت کلید لباسشویی پرداخت.

 برای رفع این مشکل خود شما می‌توانید به اقداماتی بپردازید. در اولین قدم بررسی کنید که برق در پریز جریان داشته باشد و فیوز منزل و اتصالات را چک نمایید. سپس سیم برق لباسشویی را چک کنید و احتمال پیچ‌خوردگی را بررسی نمایید. حتماً سه‌راهی را نیاز بررسی کنید که ایرادی نداشته باشد.

به‌طورکلی علت روشن نشدن لباسشویی عموماً مشکلات برقی و الکترونیکی لباسشویی است و البته عواملی همچون خرابی سوئیچ درب و قفل سوئیچ و ایراد در تایمر قفل نیز می‌توانند سبب بروز این مشکل شوند. اگر با بررسی موارد گفته‌شده مشکل برطرف نشد حتماً از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در یزد کمک بگیرید.

روشن نشدن ماشین لباسشویی

نشت آب ماشین لباسشویی

نشت آب دلایل ساده‌ای دارد. بررسی اتصالات شلنگ‌ها و لوله‌های تخلیه، بررسی واشرها، چک کردن بررسی تعادل و وزن لباسشویی، چک کردن شیرآلات و شلنگ‌ها، مطمئن شدن از تخلیه درست دستگاه و بررسی فیلتر لباسشویی ازنظر گرفتگی، راه‌هایی است که می‌توانید به‌منظور رفع مشکل نشتی آب انجام دهید.

اگر قادر به این اقدامات نبودید یا بعد از بررسی آن‌ها باز هم مشکل برطرف نشد، لازم است با نمایندگی‌های تعمیر ماشین لباسشویی در یزد تماس حاصل کنید.

تخلیه نشدن و باقی ماندن مواد شوینده

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در استفاده از ماشین لباسشویی باید از آن آگاهی داشته باشید نوع مواد شوینده و استفاده صحیح از آن‌ها است. دفترچه راهنمای لباسشویی می‌تواند بهترین مرجع به‌منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی دستگاه شما باشد.

 حتماً دفترچه را مطالعه نمایید و بررسی کنید چه شوینده‌ها و موادی برای استفاده در لباسشویی شما مناسب نیستند و از آن‌ها اصلاً استفاده نکنید تا از این مشکل ممانعت به عمل آید. برای رفع مشکل تخلیه نشدن و گرفتگی مواد شوینده در محفظه‌ لباسشویی می‌توانید از سرکه استفاده کنید.

به این صورت که سرکه را داخل محفظه شستشو ریخته و اجازه دهید در یک ‌چرخه شستشو بدون لباس و خالی دستگاه کار کند. با استفاده از سرکه می‌توانید به‌راحتی جرم‌ و گرفتگی حاصل از سفت و سخت شدن پودر ماشین لباسشویی را برطرف نمایید. ترکیب سرکه و جوش شیرین نیز به‌منظور از بین بردن کپک و میکروب بسیار مفید است.

به‌طورکلی اگر در هریک از مشکلات ایجادشده برای لباسشویی با اقدامات گفته‌شده نتوانستید به رفع مشکل بپردازید باید بدانید ممکن است مشکل مهم و تخصصی در کارکرد دستگاه شما به وجود آمده که تنها به کمک دانش و تخصص تعمیرکاران تعمیر ماشین لباسشویی در یزد قابل رفع است.

تخلیه نشدن و باقی ماندن مواد شوینده

تعمیر مدل‌های لباسشویی در یزد

امروزه با توجه به پیشرفت صنعت تولید لوازم خانگی، شرکت‌های بسیاری در ایران و جهان نسبت به تولید انواع ماشین لباسشویی اقدام کرده‌اند. تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی در یزد برای مدل‌های مختلف ایرانی و خارجی انجام می‌شود که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهید شد.

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در یزد

ماشین لباسشویی‌های سامسونگ یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین ماشین لباسشویی‌های دنیا هستند که از امکانات پیشرفته و عمر مفید بالایی برخوردارند. اما این لباسشویی‌ها نیز مانند دیگر محصولات امکان دارد در اثر استفاده نادرست یا افزایش سن دچار مشکلاتی شوند.

اگر از لباسشویی سامسونگ استفاده می‌کنید و متوجه شده‌اید لباسشویی شما دچار ایراداتی شده است می‌توانید در اولین فرصت با شماره تعمیرات لباسشویی سامسونگ در یزد تماس حاصل کرده و از خدمات نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در یزد استفاده نمایید.

تعمیر ماشین لباسشویی بوش در یزد

یکی دیگر از شاخه‌های تعمیر ماشین لباسشویی در یزد تعمیر محصولات برند بوش است. امروزه لباسشویی‌های بوش توانسته‌اند با کیفیت بالا و ساختار نوین خود جایگاه خوبی در بازار ماشین لباسشویی کسب نمایند.

اگر از مصرف‌کنندگان برند بوش هستید بهتر است در صورت بروز مشکل در کارکرد لباسشویی حتماً به نمایندگی مراجعه نمایید. متخصصان نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی بوش در یزد ابتدا با عیب‌یابی کامل دستگاه ایرادات آن را به طور دقیق شناسایی کرده و در قدم بعد متناسب با نیاز دستگاه به تعمیرات تخصصی یا تعویض قطعات می‌پردازند.

تعمیر ماشین لباسشویی بوش در یزد

تعمیر ماشین لباسشویی ال‌جی در یزد

اگر از ماشین لباسشویی ال‌جی استفاده می‌کنید و اخیراً متوجه بروز اختلالاتی همچون صدای غیر عادی، نشتی آب، تخلیه نشدن آب، روشن نشدن دستگاه و غیره شده‌اید؛ بهتر است در اسرع وقت نسبت به استفاده از خدمات نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی ال‌جی در یزد اقدام نمایید.

تعمیر ماشین لباسشویی کندی در یزد

نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی کندی یزد آماده است تا با برخورداری از کارشناسان مجرب و امکانات تخصصی به تعمیر هرگونه ایراد محصولات برند کندی بپردازد. در صورت خرابی ماشین لباسشویی کندی بهترین کار مراجعه به نمایندگی این برند جهت رفع مشکل است.

تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا در یزد

شرکت اسنوا یکی از تولیدکنندگان موفق لوازم خانگی در ایران است که در سال‌های فعالیت خود توانسته است لباسشویی‌های باکیفیت و مقرون به صرفه‌ای را به بازار عرضه نماید. محصولات این برند به دلیل قیمت مناسب به نسبت برند‌های خارجی مورد توجه خریداران قرار دارند.

اگر می‌خواهید از بهترین خدمات تعمیر لباسشویی‌های اسنوا در کمترین زمان بهره‌مند شوید؛ پیشنهاد ما به شما تماس با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا در یزد است.

تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما در یزد

برند پاکشوما یکی دیگر از شرکت‌های ایرانی سازنده ماشین لباسشویی است که محصولات باکیفیت و بادوامی‌ را روانه بازار ماشین لباسشویی می‌کند. محصولات این برند نیز مانند سایر لباسشویی‌ها ممکن است دچار ایرادات تخصصی شوند که تنها به کمک تعمیرکار مجرب قابل رفع است.

نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما در یزد بهترین مرکزی است که می‌تواند به بهترین نحو خدمات تعمیر لباسشویی‌های پاکشوما را به شما ارائه دهد.

تعمیر ماشین لباسشویی پاکشوما در یزد

تعمیر ماشین لباسشویی دوو در یزد

دوو یکی دیگر از برند‌های شناخته شده در جهان لوازم خانگی است. لباسشویی‌های این برند با توجه به کیفیت ساخت، ظرافت و زیبایی طراحی آن‌ها از قیمت مناسب و معقولی برخوردار هستند و همواره مورد توجه خریداران ایرانی قرار دارند.

به‌منظور تعمیر ماشین لباسشویی در یزد برای برند دوو می‌توانید از خدمات تخصصی نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی دوو در یزد بهره‌مند شوید.

تعمیر ماشین لباسشویی آبسال در یزد

آبسال یک شرکت لوازم خانگی ایرانی است که برای تولید محصولات خود از بهترین متریال و مواد اولیه استفاده می‌کند. این لباسشویی‌ها از طراحی ایتالیایی برخوردار بوده و در روند ساخت آن‌ها از تجهیزات به‌روز و ویژه‌ای استفاده می‌شود.

برخی از مدل‌های لباسشویی آبسال پس از گذشت مدتی ممکن است دچار ایرادات مختلف شوند که به‌منظور رفع آن‌ها می‌توانید از خدمات نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی آبسال در یزد استفاده نمایید.

 

تعمیر ماشین لباسشویی مجیک در یزد

لباسشویی‌های برند مجیک از دیگر محصولات بازار فروش ماشین لباسشویی هستند که ممکن است پس از مدتی با مشکلات متعددی روبرو شوند. متخصصان نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی مجیک در یزد آماده است که با بهترین تعمیرکاران و امکانات به رفع ایرادات این دسته از لباسشویی‌ها بپردازد.

اگر از ماشین لباسشویی این برند استفاده می‌کنید، بهترین راه برای سرویس و تعمیر آن تماس با نمایندگی تخصصی لباسشویی مجیک است.

تعمیر ماشین لباسشویی پارس در یزد

ماشین لباسشویی‌های پارس ممکن است پس از مدتی فعالیت دچار ایراداتی همچون روشن نشدن دستگاه، نچرخیدن محفظه، از کار افتادن دکمه روشن و خاموش، عدم تخلیه آب و غیره شوند. تعمیر لباسشویی‌های ایرانی پارس تخصص نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی پارس در یزد است و شما می‌توانید در کمترین زمان از این خدمات تخصصی استفاده نمایید.

قیمت تعمیرات لباسشویی در یزد

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید پیش از اقدام در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی در یزد از آن شناخت کافی داشته باشید؛ قیمت تعمیر ماشین لباسشویی در یزد است. تعرفه‌های تعمیر لباسشویی در یزد تحت تأثیر عوامل مختلفی تعیین می‌شوند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قیمت تعمیرات لباسشویی در یزد

برند سازنده

اولین موضوعی که بر قیمت تعمیر انواع لباسشویی در یزد تأثیرگذار است؛ شرکت سازنده ماشین لباسشویی است. مثلاً قیمت تعمیر موتور ماشین لباسشویی سامسونگ با محصولات برند بوش یکسان نیست. علاوه بر این قیمت تعمیر ماشین لباسشویی در یزد برای برند‌های خارجی و ایرانی نیز می‌تواند بسیار متفاوت باشد؛ زیرا قیمت قطعات تعویضی تفاوت بسیاری دارد.

نوع خدمات

عامل مهم دیگری که تعرفه تعمیر انواع ماشین لباسشویی در یزد را تعیین می‌کند؛ نوع خدمات مورد استفاده برای لباسشویی است. متناسب با اینکه لباسشویی شما تنها به یک سرویس ساده نیاز دارد یا قطعه‌ای از آن خراب شده و نیازمند تعمیر یا تعویض است؛ هزینه خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در یزد متغیر خواهد بود.

تعداد قطعات معیوب

به هر میزان که تعداد قطعاتی که نیازمند تعمیر هستند بیشتر باشد؛ تعمیر ماشین لباسشویی در یزد هزینه بیشتری به دنبال خواهد داشت.

تعویض قطعات

اگر متخصص به هنگام عیب‌یابی ماشین لباسشویی شما متوجه شود که قطعات خراب قابل تعمیر نیستند و لازم است تعویض شوند، علاوه بر هزینه خرید قطعه نو، هزینه تعویض و نصب قطعه مورد نظر نیز بر قیمت نهایی تعمیر ماشین لباسشویی در یزد تأثیرگذار خواهد بود.

هزینه عیب‌یابی

 برخی از تعمیرکاران تعمیر ماشین لباسشویی در یزد برای عیب‌یابی و کارشناسی ایرادات لباسشویی نیز مبلغ جداگانه‌ای را به هزینه تعمیر ماشین لباسشویی در یزد اضافه می‌‌کنند.

تجربه و مهارت تعمیرکار

تعمیرکاران تعمیر ماشین لباسشویی در یزد بر اساس ۴ عامل سابقه، تجربه، نوع کارکرد و ارائه ضمانت‌نامه به تعیین قیمت کار خود می‌پردازند و این عوامل بر هزینه تعمیر ماشین لباسشویی در یزد تأثیرگذار است.

کیفیت کار و قطعات

کیفیت قطعاتی که به هنگام تعویض برای دستگاه شما به کار برده می‌شوند بر هزینه نهایی تعمیر ماشین لباسشویی در یزد تأثیرگذارند. علاوه بر این می‌توان گفت هزینه تعمیر ماشین لباسشویی در یزد با کیفیت خدمات، رابطه مستقیمی‌ دارد و هرچقدر هزینه بیشتری پرداخت نمایید، دستگاه شما با اطمینان بیشتری سرویس یا تعمیر می‌شود.

کیفیت کار و قطعات

هزینه ایاب‌وذهاب تعمیرکار

هزینه ایاب‌وذهاب تعمیرکار که معمولاً بین ۲۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ تومان است را نیز باید با قیمت تعمیرات لباسشویی در یزد محاسبه کنید.

در ادامه به‌منظور آشنایی بیشتر شما با هزینه تعمیر ماشین لباسشویی در یزد تصمیم گرفتیم به ارائه لیست کاملی از قیمت تعمیرات ماشین لباسشویی طبق مصوبه سال ۱۴۰۱ بپردازیم.

 

تعویض لاستیک دور درب ۳۰۰۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰۰ تومان
تعویض کمک فنر ۳۰۰۰۰۰ الی ۵۵۰۰۰۰ تومان
تعویض موتور لباسشویی قیمت موتور دسته دوم: ۴۰۰۰۰۰ الی ۷۰۰۰۰۰ تومان

قیمت موتور فابریک: ۸۰۰۰۰۰ الی ۱۷۰۰۰۰۰ تومان

عیب‌یابی و تعمیر موتور لباسشویی ۸۵۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض شفت ۶۵۰۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض جک ۳۵۰۰۰۰ الی ۵۳۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض شیشه لباسشویی ۳۸۰۰۰۰ الی ۶۹۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض درب لباسشویی ۴۰۰۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰۰۰ تومان
تعویض خرطومی‌ ۵۵۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰ تومان
تعویض دیگ لباسشویی ۲۳۰۰۰۰ الی ۵۸۰۰۰۰ تومان
تعویض کاسه نمد،  بلبرینگ و سه‌نظام ۴۵۰۰۰۰ الی ۹۶۰۰۰۰ تومان
تعمیر هیدروستات ۴۰۰۰۰۰ الی ۶۰۰۰۰۰ تومان
تعویض شیر برقی ۱۴۰۰۰۰ الی ۲۹۰۰۰۰ تومان
تعویض لاستیک درب لباسشویی ۲۱۰۰۰۰ الی ۵۶۵۰۰۰ تومان
تعویض سنسور ۵۰۰۰۰۰ الی ۶۵۰۰۰۰ تومان
تعمیر صفحه دیجیتال ۸۰۰۰۰۰ الی ۹۵۰۰۰۰ تومان
تعمیر تایمر مکانیکی ۲۱۰۰۰۰ الی ۳۸۰۰۰۰ تومان
تعمیر تایمر الکترونیکی ۲۴۰۰۰۰ الی ۴۶۵۰۰۰ تومان
تعویض فیلتر ۱۲۰۰۰۰ الی ۳۲۰۰۰۰ تومان
تعویض می‌کروسوئیچ ۹۵۰۰۰ الی ۵۸۰۰۰۰ تومان
تعویض پمپ تخلیه ۲۵۰۰۰۰ الی ۳۹۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض برد ۸۰۰۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض فیوز با توجه به نوع فیوز متغیر است.

سؤالات متداول

۱. علت آبگیری نادرست ماشین لباسشویی چیست؟

آبگیری غیر صحیح لباسشویی می‌تواند در اثر عوامل مختلفی همچون درست بسته نشدن درب دستگاه و ایرادات قطعاتی همچون شیر ورودی، تایمر، سوئیچ فشار، قفل درب، شیلنگ ورودی و غیره ایجاد شود.

۲. چرا لباسشویی نمی‌چرخد؟

نچرخید ماشین لباسشویی و عدم شستشوی لباس‌ها یکی از مهم‌ترین ایرادات لباسشویی است که معمولاً به خاطر اختلال عملکرد موتور لباسشویی بروز می‌کند. تعمیر یا تعویض این قطعه تنها با کمک متخصص تعمیر لباسشویی میسر است.

۳. آیا نصب نادرست لباسشویی می‌تواند سبب صدای غیرعادی دستگاه شود؟

بله یکی از دلایل رایج صدا‌های ناهنجار ماشین لباسشویی درست نصب نشدن دستگاه و عدم تراز بودن محل قرارگیری ماشین لباسشویی است.

۴. چرا ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود؟

مهم‌ترین علل بروز این مشکل، خراب بودن سیستم برق‌کشی لباسشویی، برد یا موتور دستگاه است که باید توسط فرد متخصص مورد بررسی قرار گیرد.

۵. برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی چه‌کار کنیم؟

برای رفع این مشکل می‌توانید به انجام اموری همچون جرم‌گیری لباسشویی، استفاده از مواد شوینده مرغوب، استفاده از آب گرم، تمیز کردن مداوم لباسشویی و غیره بپردازید.

شارینو

به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعمیرات سایر لوازم خانگی در یزد می‌توانید به مقالاتی همچون تعمیر بخاری در یزد، تعمیر آبگرمکن در یزد، تعمیر فن کویل در یزد، تعمیر سیستم تهویه در یزد، تعمیر آیفون تصویری در یزد و غیره مراجعه نمایید.

اگر به دنبال شناخت بهترین پزشکان و متخصصان شهر یزد هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به مقالات پزشکی سایت شارینو همچون پزشک پوست، مو و زیبایی در یزد، پزشک ماما در یزد، پزشکان قلب و عروق در یزد، سونوگرافی در یزد، پزشک تغذیه در یزد و غیره بزنید.

بانوان عزیز یزدی اگر قصد دارید از بهترین و حرفه‌ای‌ترین خدمات زیبایی پوست و مو بهره‌مند شوید، مطالعه مطالب سایت شارینو در زمینه معرفی بهترین سالن‌های زیبایی یزد می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

به‌منظور شناخت مجرب‌ترین و باسابقه‌ترین آموزشگاه‌های فنی و هنری شهر یزد می‌توانید از مقالاتی همچون آموزشگاه فنی در یزد، آموزشگاه زبان در یزد، آموزشگاه موسیقی در یزد، آموزشگاه آشپزی در یزد و غیره استفاده نمایید.

سخن پایانی

تعمیر ماشین لباسشویی در یزد موضوعی تخصصی و نیازمند دانش و مهارت استادکار تعمیر ماشین لباسشویی در یزد است و بهتر است در صورتی که متوجه اختلال در عملکرد ماشین لباسشویی خود شدید در اسرع وقت با نمایندگی لباسشویی در یزد تماس حاصل نمایید.

در این مطلب سعی کردیم شما را با هرآنچه لازم است در مورد تعمیر ماشین لباسشویی در یزد بدانید آشنا کنیم و کمک کنیم در برخی موارد خود شما به تعمیر ایرادات ماشین لباسشویی بپردازید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *