روانشانس در سمنان

بهترین روانشانس در سمنان

فهرست مطالب

آیا به تازگی به خدمات روانشانس در سمنان احتیاج پیدا کرده‌اید؟ اگر به مشکلاتی نظیر افسردگی، اضطراب، اختلالات روانی و… درگیر شده‌اید، یک روانشناس خوب در سمنان می‌تواند برای حل مشکلات شما کمک کننده باشد؛ زیرا برای حل تمام مشکلات شما قطع به‌یقین راه‌حل‌های بسیار خوبی را ارائه خواهد داد.

در دنیای امروز به دلیل مشغله‌های فکری زیادی که وجود دارد، خیلی از انسان‌ها درگیر مشکلات روحی شده‌اند که به قطع برای درمان خود به خدمات شایان روانشانس در سمنان نیاز پیدا خواهند کرد؛ اما اگر نتیجه کار رضایت‌بخش نباشد، بدین معناست که روان‌شناس این توانایی را نداشته که مشکلات فرد را به‌صورت اصولی ریشه‌یابی و حل کند.

اگر شما هم می‌خواهید بدانید که بهترین روان‌شناس سمنان برای درمان افسردگی چه کسانی هستند، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

روانشناس کیست و چه وظایفی را برعهده دارد؟

روانشانس در سمنان چه کسی است؟ این افراد چه وظایفی را برعهده دارند؟ اگر شما نیز این سؤالات ذهنتان را به خودش مشغول کرده است در پاسخ به سؤالات شما باید گفت که این افراد دلسوز وظیفه ارزیابی، تشخیص بیماری و درمان افراد در زمینه عاطفی، ‌اختلالات روانی، رشدی و تربیتی، مشکلات رفتاری را به عهده دارند.

با پیشرفت علم انواع مختلفی از تخصص‌های این رشته تحت عنوان‌های روان‌شناسی مشاور، روان‌شناسی بالینی، روان‌شناس مدرس، روان‌شناس رشد و… مشغول به شده‌اند و هر کدام از آن‌ها مشغول به کاری هستند. هر کدام از این افراد باتوجه‌به شرح وظایف خودشان زمینه کاری‌شان با یکدیگر تفاوت دارد.

در واقع روان‌شناس‌ها شامل افرادی می‌شوند که دارای صلاحیت‌های مختلفی نظیر همدلی، قابل‌اعتماد، بی‌طرف و محرم هستند و این قابلیت را دارند که در کنار حمایت‌کردن از مراجعین به آن‌ها راهنمایی‌های لازم را بدون آنکه هیچ قضاوتی کنند، ارائه بدهند.

روان‌شناس‌ها به افراد این اعتمادبه‌نفس را می‌دهند، ‌که بتوانند در هر زمینه‌ای که احساس ضعف  یا ناتوانی دارند، بهترین تصمیم را بگیرند و با آن مشکل به‌راحتی روبه‌رو شوند.

شایسته‌ترین روانشناس‌ها در سمنان اشخاصی هستند که با گوشی شنوا و همراه با قلبی دلسوز به تمام مشکلات، احساسات و نقص‌های زندگی آن‌ها گوش داده و متناسب با تمامی شرایط افراد بهترین راهنمایی را برای کنترل‌کردن مشکلات به آن‌ها ارائه می‌دهند.

روانشانس در سمنان

به طور معمول روان‌شناس‌ها به دنبال این هستند که با درک‌کردن مریض‌هایشان از نظر عواطف، افکار و هیجانات بسته به حوزه تخصصی که دارند، از تکنیک‌های متفاوتی نظیر: مشاهده، ‌آزمایش و ارزیابی استفاده می‌کنند تا بر اساس احساساتی که فرد بیمار دارد، نظریه‌های را ایجاد کنند.

برخی از موقعیت‌ها به وجود می‌آیند که افراد درگیر مشکلاتی نظیر دوقطبی، اسکیزوفرنی، ‌افسردگی شدید و… می‌شوند. در مواجه با این موارد روانشانس در سمنان و سایر شهرها باید با کمک یک روانپزشک خبره جهت کنترل و بهبود بیمار با یکدیگر همکاری کنند.

جالب است بدانید که در بیشتر کشورهای جهان در هر مرکز درمانی همراه هر پزشک یک روان‌شناس جهت کمک به شرایط سخت خود بیمار و خانواده‌اش ارائه می‌شود. برای درمان‌کردن بیماری همچون اختلالت روانی پزشک علاوه بر اینکه برای او دارو تجویز ‌کند، سعی می‌کند که بیشتر از طریق حرف‌زدن با بیمار او را قانع و به زندگی بازگرداند.

اما یک خبر خوش‌حال کننده آن هم این است که روانشانس در سمنان این توانایی را دارد که در زمینه تمامی مشکلات و کنترل‌کردن آن‌ها در حوزه اختلالات روانی و روحی به تمام افرادی که به کمک نیاز دارند، ‌ کمک کند.

اگر به‌تازگی در زمینه‌های مختلفی همانند استرس و اضطراب، کمبود اعتمادبه‌نفس، کمبود توانایی در ارتباط با دیگران و اعضای خانواده با مشکل روبه‌رو شده‌اید، از این موضوع اطمینان کامل داشته باشید که صحبت‌کردن با یک روانشانس در سمنان که دلسوز و مجرب باشد، این توانایی و تخصص را دارد که دغدغه‌های شما را به‌شدت کاهش دهد.

تفاوت روانشناس و روانپزشک چیست؟

از دیگر سؤالات متداولی که از گذشته تا به الان در حوزه بهداشت بسیار ذهن همه را درگیر کرده است، ‌ تفاوت میان روانپزشک و روان‌شناس است. هر دو تخصص در این دو زمینه به درمان و کنترل اختلالات می‌پردازند؛ اما تفاوت‌های زیاد و مشخصی در این باره وجود دارد.

برای اینکه از این موضوع آگاه شویم که هر شخصی برای درمان‌شدن به کدام از متخصصین نیازمند است، ابتدا بهتر است که تفاوت میان روانپزشک و روانشانس در سمنان را بازگو کنیم. پیش از شروع آیا از این موضوع آگاه هستید که روان‌شناس و روانپزشک در یک راستا قرار داشته؛ ولی بسیار با یکدیگر تفاوت دارند.

و از همه مهم‌تر این که دو تخصص روانپزشک و روان‌شناس نمی‌توانند، ‌جایگزین یکدیگر بشوند و در بسیاری از موارد لازم است که روان‌شناس و روانپزشک با همکاری یکدیگر برای بهبود بیمار تلاش کنند.

تفاوت روانشناس و روانپزشک

در ادامه ۵ تفاوت عمده این دو تخصص را برای شما شرح خواهیم داد:

  • جلسه‌های روانپزشکی نسبت به جلسه‌های روانشانس در سمنان به فاصله کمتری صورت می‌گیرد، مثلاً در هر ماه دو بار.
  • این امکان وجود دارد که اثرات روان‌شناختی ناشی از مشکلات جسمی باشد که در این صورت روانپزشک باید آزمایش پزشکی تجویز کند.
  • جلسه‌های روان‌درمانی بسیار طولانی‌تر و نزدیک به یکدیگر هستند و هرکدام از این جلسه‌ها ۴۵ دقیقه زمان می‌برد و چیزی حدود ۲ بار در هفته انجام خواهد شد.
  • یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این دو تخصص این است که روانشانس در سمنان به‌هیچ‌عنوان حق ندارد که همانند یک روانپزشک دارو تجویز کند؛ اما متأسفانه در برخی از مراکز درمانی این اشتباه صورت می‌گیرد.
  • در برخی از موارد مراجعه‌کننده باید هم‌زمان از هر دو تخصص برای درمان‌شدن استفاده کند، نظیر افسردگی حاد و شخصیت مرزی

این دو تخصص برای درمان بیمار به‌صورت مکمل یکدیگر عمل می‌کنند. به همین علت است که متخصص روانپزشک بیماری را که نیاز به درمان روان‌شناختی دارد را به سراغ دکتر روان‌شناس می‌فرستد و این موضوع یک سر دیگر دارد آن‌هم این است که روان‌شناس نیز درصورتی‌که بیمار به استفاده دارو نیاز داشته باشد، ‌ به روانپزشک انتقال داده خواهد شد.

این دو تخصص در زمینه درمان بسیار با یکدیگر تفاوت دارند که در ادامه هر مدام از آن‌ها را برای شما شرح خواهیم داد:

  • متخصص روانپزشک جهت درمان بیمار خود دارو برای آن تجویز می‌کند. این در صورتی است که روان‌شناس با روش‌های متفاوتی نظیر درمان بدون دارو به حل‌کردن مشکلات روحی و روانی مراجعه‌کننده خواهد پرداخت.
  • دکتر روانپزشک این امکان را دارد که برای بیمار بستری‌شدن در بیمارستان را تجویز کند و حتی از روش‌های درمانی بسیار حساس نظیر الکتروشوک استفاده کند؛ اما یک روان‌شناس این حق را نخواهد داشت.
  • متخصص روانپزشک برای درمان بیشتر به جنبه فیزیولوژیک فرد دقت می‌کند نه به شرایط زندگی، خانوادگی، ‌ محیطی، ‌ تجارت و سبک زندگی فرد. این در صورتی است که دکتر روانشانس در سمنان با بررسی‌کردن تمام این موارد برای فرد بیمار دارو تجویز خواهد کرد.
  • تخصص روانپزشک تنها دارای یک زیر شاخه بوده، ‌ این در حالی است که روان‌شناس ۳۰ زیر شاخه در تخصص خود دارد.
  • برخی از بیماری‌های حاد نظیر افسردگی حاد و شخصیت مرزی برای درمان هم زمان به هر دو تخصص نیازمند است.

اول به روانپزشک مراجعه کنیم یا روانشانس در سمنان؟

در پاسخ به این سؤال نمی‌توان یک جواب قطعی داد؛ اما اگر روانپزشک و روان‌شناس بااخلاق و به‌صورت حرفه‌ای با بیمار رفتار کنند، ‌ با مراجعه‌کردن به کدام از آن‌ها اگر نیاز باشد به دیگری ارجاع داده خواهد شد.

اما اگر به‌طورقطع متوجه نیستید که روان‌شناس و روانپزشک چه تفاوتی با یکدیگر دارد و از این موضوع آگاه نیستید که لازم بوده ابتدا به کدام یک از آن‌ها مراجعه کنید، بهتر است که اول به روان‌شناس مراجعه کنید.

ممکن است که مشکل شما کاملاً جزئی باشد و هیچ احتیاجی به درمان دارویی نداشته باشید؛ همچنین جدای از تمام این موارد اگر روانشانس در سمنان این موضوع را تشخیص بدهد که شخص بیمار به روانپزشک نیاز دارد به قطع او را ارجاع خواهد داد.

با اینکه دو تخصص روانپزشک و روانشانس در سمنان از تفاوت‌های بارزی با یکدیگر برخوردار شده‌اند؛ اما بسیار به همدیگر نزدیک هستند. به همین دلیل است که تمام مراکز روانشانسی در سمنان با مرکز روانپزشکی در ارتباط هستند و بیمارانی که برای درمان به دارو نیاز دارند را به این مراکز می‌فرستند و برعکس همین قضیه در مراکز روانپزشکی نیز رخ خواهد داد.

انواع روانشانس در سمنان

اگر قصد دارید به روانشانس در سمنان مراجعه کنید، ‌ لازم است ابتدا به تخصص‌های متفاوت در این حوزه آشنایی پیدا کنید. پیشرفت علم در تخصص بهترین روان‌شناس انگیزشی در سمنان موجب شده است که هم‌اکنون افراد زیادی  به این رشته علاقه‌مند شوند و در این حوزه فعالیت کنند. در ادامه شما را با انواع رشته‌های روان‌شناسی آشنا خواهیم کرد.

آیا از این موضوع خبر دارید که برخی از روان‌شناسان در سمنان به تعامل افراد با ابزارهای محیطی و نحوه کار آنها می‌پردازند. حرفه‌ روانشانس در سمنان به همین موضوعات ختم نخواهد شد. در ادامه توضیحات یک فهرست کامل از رشته‌های مختلف روان‌شناسی و وظایف آن‌ها پرداخته شده است.

انواع روانشانس در سمنان

روانشناس هوانوردی

این دسته از روانشانس در سمنان به مطالعه رفتار خدمه پرواز و خلبان می‌پردازد. این روان‌شناسان همچنین در مورد امنیت شرکت هواپیمایی تحقیق خواهند کرد. این افراد به انتخاب درست کارمندان و ارائه جدید خدمات کمک می‌کند.

برای مثال ممکن است که روان‌شناس هوانوردی برای خلبان یک آزمون روان‌شناختی طراحی کند که این مورد برای انتخاب خلبان بسیار روش مؤثر و کارسازی است. ازآنجایی‌که حرفه خلبانی بسیار شغل سخت و حساسی بوده لازم است که افرادی را برای این شغل انتخاب کنند که از لحاظ روحی ثبات داشته باشند و بتوانند  تحت شرایط مختلف از عملکرد خوبی برخوردار شوند.

روان‌شناس هوانوردی از دانشی که دارد، برای انتخاب بهترین روان‌شناس تمام تلاش خودش را می‌کند؛ همچنین روانشانس در سمنان از نوع هوانوردی برای تهیه و طراحی اجزای مختلف کابین خلبان با دیگر مهندسان همکاری می‌کند.

روان‌شناس زیستی

روان‌شناس زیستی بعضی از اوقات به نام‌های روان‌شناس فیزیولوژیک و روان‌شناس بیولوژیک نیز شناخته می‌شوند. این گونه از روانشانس در سمنان به تحقیق و مطالعه به پیرامون مغز می‌پردازد. متخصص روان‌شناس زیستی با مورد بررسی قراردادن منشأ عصبی رفتار قادر است که روی تفکر، ‌ احساس و عمل فرد تأثیر مستقیمی بگذارد.

این روان‌شناسان تأثیر بیماری و آسیب‌هایی را که به مغز وارد می‌شوند را مورد بررسی قرار می‌دهند. محققان این توانایی را دارند که با درک بیشتر  عوامل مختلف زیستی راهی را برای درمان، ‌ پیشگیری و کنترل آسیب‌های روحی مغز پیدا کنند.

روان‌شناس بالینی

دسته دیگری از روانشانس در سمنان در حوزه بالینی تخصص دارد. این روان‌شناس بالینی انسان‌هایی را که دچار مشکلات روحی و پریشان روحی هستند را تحت تشخیص معاینه و درمان قرار می‌دهند. این افراد با استفاده از روان‌درمانی و ارائه برنامه‌های درمان بیماران را بهبود می‌دهند.

بهترین روان‌شناس انگیزشی در سمنان اغلب در کلینیک سلامت روان، مطب خصوصی در حال فعالیت و درمان هستند؛ زیرا این افراد  در زمینه  انواع روش‌های درمان متفاوت آموزش‌دیده‌اند. اما این امکان وجود دارد که برای درمان اختلالات خاص از جامعه تخصص بگیرند.

روان‌شناس بالینی در زمینه‌ درمان مصرف مواد مخدر، سلامت روان کودکان، ‌ سلامت روان سالمندان یا بزرگسالان فعالیت دارد. با اینکه روان‌شناسان بالینی در یک فضای کاملاً پزشکی فعالیت می‌کنند؛ ولی پزشک نیستند و در بیشتر موارد اجازه تجویز دارو را ندارند.

روان‌شناس شناختی

این رشته از تخصص روان‌شناسی تفکر افراد، ‌ نظیر حل مشکلات و نحوه تصمیم‌گیری را مورد بررسی قرار می‌دهد. بهترین روان‌شناس‌های سمنان در حوزه شناختی در مکان‌های مختلفی نظیر مرکز تحقیقات، مؤسسات بازپروری، نمایندگی‌های دولتی، دانشگاه و مطب‌های خصوصی فعالیت می‌کنند.

کسانی که در این رشته فعالیت می‌کنند اغلب وظایفی مانند کار با بیمار و رهبری تحقیق را بر عهده دارند. روانشانس در سمنان که در حوزه شناختی تخصص پیدا کرده است، ‌ این توانایی را دارد که باتوجه‌به علایقی که دارد تخصص خودش را انتخاب کند. برای مثال او می‌تواند به حل مسئله یا اختلال در یادگیری، تکامل زبان و… انتخاب و فعالیت کند.

روان‌شناس شناختی

روان‌شناس جامعه

این دسته از روانشانس در سمنان در پیرامون مسئله‌های مختلف جامعه تحقیق می‌کند. این افراد در اصل به دنبال بالابردن سواد اجتماعی مردم و ارائه برنامه‌های پیشگیری در بسیاری از مسائل هستند؛ زیرا هدف اصلی این افراد ایجاد تغییرات مثبت روی جامعه و فرد است.

روان‌شناس‌های جامعه به طور معمول در محیط‌های مختلفی نظیر نمایندگی‌های دولتی، مؤسسات اجتماعی، دانشگاه و بیزینس‌های خصوصی اعم از مشاوره، استاد، مشاوره سیاسی، محقق و مدیر برنامه فعالیت می‌کنند.

روان‌شناس تطبیقی

روان‌شناس‌های تطبیقی رفتار گونه‌های مختلف جامعه را مورد بررسی قرار می‌دهند. به‌ویژه به تفاوت رفتار حیوان و انسان‌ها می‌پردازند؛ زیرا با وجود تفاوت‌های بارزی که در این موضوع وجود دارد؛ اما برخی از خصوصیات میان گونه‌های مختلف یکسان است.

به همین دلیل با مطالعه‌کردن روی واکنش‌های مختلف سگ و گربه درک بسیار خوبی از رفتارهای مختلف انسان را به دست می‌آورند.

روان‌شناس مصرف‌کننده

از دیگر رشته‌های روانشانسی در سمنان، روان‌شناس‌های مصرف‌کننده هستند که با نام دیگر روان‌شناس در بازار معروف هستند. این افراد به تحقیق‌کردن درباره رفتار مصرف‌کننده و توسعه بیزینس می‌پردازند. روان‌شناس‌های مصرف‌کننده به افراد بازاری کمک می‌کنند تا از این موضوع آگاه شوند که چه عواملی باعث می‌شوند فروش آن‌ها بیشتر شود.

این افراد روی تبلیغات و نحوه واکنش خریداران تحقیق می‌کنند تا نقش احساسات آن‌ها را در هنگام خرید مورد بررسی قرار دهند. روان‌شناس‌های مصرف‌کننده در طراحی‌کردن تبلیغات، یافتن مخاطبان بالقوه و ارائه محصولات فعالیت دارند.

روان‌شناس مشاور

روانشناس‌های مشاور در سمنان در مورد انسان‌هایی که دچار مشکل رفتاری، مشکلات عاطفی، مسائل و استرس شده‌اند، از روان‌درمانی کمک می‌گیرند. این تخصص از رشته روان‌شناس با روان‌شناس‌های بالینی شباهت زیادی دارند.

روان‌شناس‌های مشاور همانند روان‌شناس بالینی از روش روان‌درمانی استفاده می‌کنند و به طور قانونی به‌عنوان روان‌شناس معتبر و متخصص شناخته می‌شوند.

روان‌شناس بین فرهنگی

از دیگر روانشناس مشاور در سمنان، روان‌شناس بین فرهنگی هستند. این روان‌شناس‌ها به تفاوت‌های فرهنگ انسان‌های مختلف می‌پردازند. به طور مثال این افراد به تفاوت‌های بارزی که میان فرهنگ‌های جمع‌گرا و دگرگرا وجود دارند را مورد بررسی قرار می‌دهند.

روان‌شناس تجربی

از مهم‌ترین شاخه‌های علم روانشانس در سمنان، روان‌شناس تجربی است. افراد در این رشته با انجام پژوهش‌ها و آزمایش‌های مختلف سعی بر این دارند که در رشته روان‌شناسی پیشرفت چشمگیری داشته باشند. بهترین روان‌شناس‌های سمنان در این حوزه برای تحقیق و پژوهش روی موضوعات مختلفی آموزش‌دیده‌اند.

در این حوزه از رشته روان‌شناسی این امکان وجود دارد که افراد روانشانس در سمنان از تخصص خاصی برخوردار شده باشند؛ همچنین این افراد باتوجه‌به تجربه‌ای که دارند، کارهای تحقیقاتی نیز انجام می‌دهند.

در بسیاری از شرکت‌ها و مرکز روان‌شناسان مسئولیت هزینه‌های مالی را برعهده می‌گیرند و در پایان نتایجی را که به دست می‌آورند، ‌ در آن سازمان مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

روان‌شناس تجربی

روان‌شناس عمومی

از دیگر مهم‌ترین تخصص‌های که در رشته روانشانس در سمنان وجود دارد، رشته روان‌شناس عمومی است. این رشته اساس و پایه دانش روان‌شناسی در کل جهان بوده که به اصولی اساسی رشد، حافظه، تفکر، ‌ احساسات و… پرداخته خواهد شد.

موضوع روانشانس در سمنان در مورد شناخت اخلاق و رفتار انسان، آزمایش‌های روان‌شناختی، سلامت روان و اختلالات رفتاری اطلاعات کافی داشته و این توانایی را دارد که در تمام مواردی که ذکر شده به بیماران کمک کند.

روان‌شناس ازدواج  

یکی از اصلی‌ترین تصمیماتی که هر فرد برای زندگی خودش خواهد گرفت، ازدواج است. بیش از آنکه بخواهید تصمیم‌گیری کنید، ‌دو طرف باید از یکدیگر اطمینان کامل کسب کنند تا سازگاری و توافق زندگی دونفره به‌آسانی صورت بگیرد.

روانشانس در سمنان که در زمینه مشاوره ازدواج فعالیت داشته، به کسانی که می‌خواهند ازدواج کنند، ‌ آن‌ها را در این زمینه مشاوره و راهنمایی خواهند کرد. در جلساتی که در این مشاوره برگزار می‌شوند، ‌ مشکلات اصلی زوجین آشکار خواهد شد و روانشانس در سمنان به آن‌ها کمک خواهد کرد که بهترین تصمیم‌ را در این زمینه بگیرند.

از مهم‌ترین وظایف روان‌شناس ازدواج می‌توان به مشاوره برای هریک از زوجین به‌صورت فردی، ارائه مشاوره به زوجین و مشاوره‌دادن به خانواده‌ها اشاره کرد. در این جلسات روان‌شناس از زوجین برای شناخت بیشتر آن‌ها تست‌های شخصیتی می‌گیرد تا این فرصت را داشته باشد که به آن‌ها کمک کند.

اگر قصد دارید که به مشاوره ازدواج در سمنان مراجعه کنید، از این موضوع نیز آگاه باشید، ‌ برخی از مشاوران هستند که در زمینه‌های خشونت خانگی، ‌ الکل و مواد به زوج‌ها کمک می‌کنند.

مراجعه‌کردن به روانشانس در سمنان یکی از بهترین اقداماتی است که بیش از ازدواج‌کردن به زوج‌ها پیشنهاد  می‌شود. هر شخصی با استفاده از این جلسات می‌تواند بسیاری از مشکلات و مسائل زندگی زناشویی‌اش را حل کند.

روان‌شناس شخصیت  

از دیگر زمینه‌های تخصصی روانشانس در سمنان، ‌ روان‌شناس شخصیت بوده که به مطالعه شخصیت انسان‌ها و عواملی که بر شخصیت افراد تأثیر می‌گزارند، ‌ مشغول هستند. نمونه‌های دیگر رشته روان‌شناسی که در موضوعات مختلفی نظیر روان و عملکرد مردم جامعه فعالیت دارند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • روان‌شناس مقایسه‌ای در سمنان
  • روان‌شناس بازاریابی در سمنان
  • روان‌شناس سلامت در سمنان
  • روان‌شناس سازمانی در سمنان
  • روان‌شناس رفتاری در سمنان
  • روانشاس ورزی در سمنان
  • و…

روان‌شناس شخصیت  

در چه مواقعی باید به روانشانس در سمنان مراجعه کرد؟

شرایط روانی و روحی تأثیر بسزایی در شرایط زندگی هر فرد خواهد گذاشت و اختلال روانی یا بروز یک اتفاق دردناک، روح و روان هر فردی را به طور مستقیم تحت‌تأثیر قرار خواهد داد. در برخی از موارد هست که فرد آن‌قدر تحت‌تأثیر یک موضوع دردناک قرار می‌گیرد که در نهایت کل زندگی‌اش را باید با افسردگی به سر ببرد.

مرگ عزیزان

غم ازدست‌دادن عزیزان و اعضای خانواده یکی از تلخ‌ترین رویدادهای زندگی هر شخص به شمار می‌رود که این غم قابلیت این را دارد که روح و روان هر شخصی را تحت‌تأثیر قرار بدهد. خیلی از افراد بعد از رویاروی با غم دست‌وپنجه نرم می‌کنند و در این راه بسیار حساس و آسیب‌پذیر خواهند شد.

در چنین شرایطی با مراجعه به روانشانس در سمنان می‌توانند بهترین تصمیم را برای بهبود حال خودشان بگیرند. این افراد جهت جلوگیری از افسردگی به انسان‌ها کمک بسیار بزرگی خواهند کرد. روان‌شناسان برای جلوگیری‌کردن از بروز این اتفاقات راهکارهای بسیار خوبی را به آن‌ها ارائه خواهد کرد.

اختلالات روانی

در برخی از موارد مشکلات بسیار جدی‌تری وجود دارند که باید حتماً به آن‌ها رسیدگی شود. درمان‌کردن مشکلات روانی از دیگر وظیفه‌های روانشانس در سمنان است. این اختلالات می‌تواند روی ارتباطات فرد با محیط و اطرافیان تأثیر مستقیم بگذارد.

از رایج‌ترین اختلالات روانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تأخیر در رشد
  • کم‌توانی ذهنی
  • پیش فعالی
  • شیدایی
  • انواع فوبیاهای مختلف
  • اختلالات اضطرابی
  • اختلال اوتیسم
  • اختلال اضطراب اجتماعی
  • اختلال وسواس فکری و عملی
  • پراشتهایی عصبی
  • بی‌اشتهایی عصبی
  • اختلال دوقطبی
  • اختلال نشخوار
  • اختلال خواب
  • اختلال استرس پس از سانحه
  • اضطراب جدایی
  • اختلال خواب

این اختلالات از مهم‌ترین مواردی است که به علت اتفاقات مختلفی به وجود می‌‍آیند و روی زندگی هر فرد تأثیر مستقیم خواهند گذاشت. روانشانس در سمنان با استفاده از روش‌های مختلف به درمان و کنترل بیماران کمک شایانی خواهند کرد.

ارتقای عملکرد

یک دکتر روانشانس در سمنان این توانایی را دارد که در زمینه‌های مختلفی همانند شغلی، ورزشی، تحصیلی و غیره شما را به بهترین جایگاه برساند. در دنیای امروز که هر کسی قصد دارد در شغل و تحصیل خود بهترین باشد، به‌صورت مرتب به روانشناس خانم در سمنان و روانشناس آقا در سمنان مراجعه می‌کنند.

بهترین روانشناسان در سمنان با برخورداری از شناخت کاملی که از بیماران خود دارند، می‌توانند بهترین راهکار را به بیماران پیشنهاد می‌کنند.

روانشانس در سمنان

اضطراب و استرس

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که اضطراب و استرس زندگی شما را فراگرفته و این توانایی را ندارید که با چالش‌های زندگی به‌خوبی سر کنید؛ پس زمان آن فرارسیده است که به روانشانس در سمنان مراجعه کنید.

اضطراب و استرس اگر کنترل نشود، باعث بیماری‌های مختلفی خواهد شد؛ پس باید نسبت به تمام این مشکلات با متخصص خودش مشورت کند.

ترک عادت‌های ناسالم و اعتیاد

عادت‌کردن به مصرف مواد ناسالم نظیر مشروبات الکلی، ‌ مواد مخدر، استعمال دخانیات مانند قلیان و سیگار در بیشتر موارد به علت فرار از مشکلات و خوددرمانی به وجود می‌آید و حتی ممکن است که سال‌ها هر شخصی را تحت‌تأثیر خودشان قرار بدهند.

مراجعه‌کردن به روانشانس در سمنان یکی از بهترین روش‌های است که می‌توانید از طریق آن این عادت‌های نامناسب را ترک کنید. مشاوران  در این موضوع می‌توانند با ارائه راه‌حل‌های مختلف شما را در مسیر درست قرار داده تا از مسیر منحرف نشوید.

مواردی که ذکر شده است، ‌تنها گوشه‌ای از خدماتی است که روانشانس در سمنان می‌تواند به شما کمک کند. روان‌شناسان در حوزه‌های مختلف این توانایی را دارند که به‌راحتی و با روش‌های متفاوتی به بیماران خودشان کمک کنند. در ادامه بهترین روش‌های مشاوره را به شما معرفی خواهیم کرد.

روش‌های مشاوره روانشناسی در سمنان

با پیشرفت تکنولوژی روان‌شناسان از روش‌های پیشرفته و نوینی برای درمان بیماران استفاده می‌کنند. در این شرایط هر بیماری متناسب با صلاحدید خود این فرصت را دارد که از روش‌های مختلفی برای درمان خود استفاده کند. در ادامه در مورد بهترین روش‌های درمان روان‌شناسی صحبت خواهیم کرد.

مشاوره روانشناسی حضوری در سمنان

یکی از مؤثرترین روش‌هایی که مشاوران از آن استفاده می‌کنند، مشاوره حضوری است  که بیمار می‌تواند کاملاً رودررو با پزشک معالج خود ارتباط برقرار کرده و عواطف و تجربیات خودش را با او در میان بگزارد. برای استفاده از این روش تنها کافی است که به کلینیک روانشناسی و مشاوره در سمنان مراجعه کنید.

اگر می‌خواهید که از خدمات روانشناسی در سمنان استفاده کنید، بهتر است بدانید که شما می‌توانید هم به‌صورت فردی و هم به‌صورت گروهی از جلسات مشاوره بهره‌مند شوید. برخی از انسان‌ها هستند که دوست دارند تمام اسرار آن‌ها مخفی بماند و تنها مشکلات خودشان را با پزشک معالج خود در میان بگزارند.

در طی برگزاری جلسات به‌صورت گروهی می‌توانید تمام مشکلات خودتان را با دوستانتان در میان بگذارید و با یکدیگر همدلی کنید. استفاده‌کردن از این روش برای بسیاری از بیماران بسیار مناسب بوده؛ زیرا احساس تنهایی نمی‌کنند. در این شرایط بهترین روانشناس در سمنان قادر است که راهکارهای بسیار خوبی را پیشنهاد بدهد.

مشاوره روانشناسی حضوری در سمنان

مشاوره روانشانس در سمنان

از دیگر روش‌های پر استفاده در زمینه روان‌شناسی استفاده‌کردن از مشاوره تلفنی بوده این راه‌حل یکی از ساده‌ترین روش‌های است که موجب صرفه‌جویی در وقت و انرژی افراد می‌شود. استفاده‌کردن از این روش برای کسانی که شاغل هستند و به هر دلیلی نتوانند به مطب مراجعه کنند، ‌ یکی از بهترین روش‌ها است.

در بعضی از مواقع ممکن است که فرد بیمار از بیان مشکلات و احساست به‌صورت رودررو با پزشک معالج خود بسیار خجالت بکشد یا به‌طورکلی از حرف‌زدن درباره مشکلات با روانشانس در سمنان هراس داشته باشد؛ در این شرایط است که استفاده از مشاوره غیرحضوری بسیار کارآمد خواهد شد.

مشاوره روانشناسی آنلاین در سمنان

از جدیدترین روش‌هایی که مشاوران استفاده می‌کنند، مشاوره به‌صورت آنلاین بوده و توانسته طرفداران بسیار زیادی را به‌طرف خودش جذب کند. در این روش شما قادر هستید که به‌صورت کاملاً غیرحضوری و تصویری با پزشک معالج خود جلسه مشاوره‌تان را برگزار کنید.

استفاده‌کردن از این روش برای کسانی که از پزشک خودشان دور هستند بسیار کارآمد است. این راه‌حل برای تمام رشته‌های روان‌شناسی قابل‌استفاده است، به‌خصوص در روش‌هایی نظیر مشکلات زناشویی، اختلالات شخصی که ممکن است هر شخصی از گفتن آن خجالت بکشد، پزشک معالجه می‌تواند به‌صورت کاملاً آنلاین مشکلات را برطرف کند.

باورهای غلط در مورد مراجعه به پزشک روانشانس در سمنان

علم روانشناسی نسبت به سایر رشته‌ها از عمر کمتری برخوردار شده است؛ به همین دلیل برخی از افراد نسبت به مراجعه‌کردن به این پزشک همواره جبهه‌گیری می‌کنند و باورهای بسیار غلطی درباره این رشته دارند.

البته با پیشرفت علم این باورهای نادرست بسیار کم شده است و امروزه افراد بسیار زیادی برای حل مشکلات خودشان به این پزشکان مراجعه می‌کنند. در ادامه با باورهای غلط مراجعه به روان‌شناس آشنا خواهید شد.

پزشک روانشانس در سمنان

خودم این توانایی را دارم که مشکلاتم را حل کنم

برخی از انسان‌ها هستند که فکر می‌کنند برای حل مشکلات نیازی ندارند که از دیگران کمک بگیرند و خودشان می‌توانند مسائلشان را حل کنند؛ اما لازم به ذکر است که بگوییم در بیشتر مشکلات لازم است که احساستی برخورد نکرده و بامهارت کافی آن‌ها را پشته سر بگزاریم.

در خیلی از موارد حل مشکلات زندگی از آنچه که در ذهن داریم بسیار پیچیده‌تر و سخت‌تر است و به علت اینکه هیچ‌گونه تجربه‌ای در خصوص حل آن‌ها ندارید، نمی‌توانید آن‌ها را به‌درستی مدیریت کنید. علاوه بر تمام این موضوعات مراجعه به روانشانس در سمنان به هر شخصی کمک می‌کند که تمام مشکلاتش را به‌صورت عمقی و ریشه‌‍ای حل کند.

با یک‌بار مراجعه به روانشناس، باید دوباره مراجعه کنم

علم روان‌درمانی یک پروژه دارای هدف و محدودیت بوده و به همین دلیل لازم نیست که شما تا آخر عمرتان به دکتر روان‌شناس مراجعه کنید. به طور معمول تعداد جلسات مراجعه کمتر از ۲۰ جلسه بوده؛ ولی برای موارد ویژه و حاد بیشتر از ۲۰ جلسه را در نظر بگیرید.

پس این باور غلط را به فراموشی بسپارید و در هنگام مواجه با مشکلاتی که حل‌کردن آن از دست شما خارج است یا اینکه راه‌حل مناسبی برای آن پیدا نمی‌کنید؛ حتماً از روانشانس در سمنان استفاده و کمک بگیرید.

هزینه مشاوره روان‌شناسی در سمنان

آیا از هزینه ویزیت دکتر روانشانس در سمنان خبر دارید؟ هر ساله به طور مدام سازمانی نظام روان‌شناسی اطلاعیه در خصوص هزینه خدمات مشاوره را ارائه می‌کند. بهتر است که قبل از مراجعه به روانشانس در سمنان درمورد هزینه ویزیت روان‌شناس‌های سمنان اطلاع داشته باشید.

در جدول زیر می‌توانید لیست کامل این هزینه‌ها را در سال ۱۴۰۲ مشاهده کنید.

عنوان خدمات هزینه ویزیت
جلسه مشاوره با کارشناسی ارشد و روان‌شناسی ۲۵۰۰۰۰ تومان
جلسه مشاوره با دکترای روان‌شناسی ۳۰۰۰۰۰ تومان
مشاوره پیش از ازدواج (کارشناسی ارشد) ۲۵۰۰۰۰ تومان
مشاوره پیش از ازدواج (دکترا) ۲۷۰۰۰۰ تومان
روان‌درمانی فردی (کارشناسی ارشد) ۲۵۰۰۰۰ تومان
روان‌درمانی فردی (دکترا) ۳۰۰۰۰۰ تومان
زوج‌درمانی (کارشناسی ارشد) ۳۰۰۰۰۰ تومان
زوج‌درمانی (دکترا) ۳۳۰۰۰۰ تومان

به این نکته توجه داشته باشید که هزینه‌های ذکر شده برای جلسه‌های حدود ۴۵ دقیقه هستند.

لیست بهترین روانشناس‌های سمنان

برای مراجعه‌کردن به بهترین روانشانس در سمنان نباید به جنسیت آن‌ها توجهی کنید؛ زیرا برای انتخاب باید تمام روان‌شناس‌های سمنان را بشناسید تا بتوانید به‌راحتی تمام مشکلات خودتان را برطرف کنید. در ادامه لیستی از بهترین روانشناس‌های سمنان را به همراه شماره‌تلفن و آدرس را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

نام روان‌شناس آدرس شماره‌تلفن
کارشناس ارشد معصومه اسماعیل‌پور سمنان – ۱۷ شهریور، بخش جنوبی دانشکده دندانپزشکی ۰۲۳۳۱۰۳
کارشناس سمیه حبیبی سمنان – روبه‌روی استانداری سمنان، انتهای خیابان ابریشم ۰۲۳۳۱۰۴۳۲۰۰
دکتر مریم عمرانی سمنان – میدان سعدی ساختمان صدف طبقه اول واحد ۷ ۰۹۱۲۵۳۱۱۸۲۹
دکتر حسن عبدالهی سمنان – بلوار ۱۷ شهریور، ضلع جنوبی دانشکده دندان‌پزشکی ۰۲۳۳۳۱۰۳
دکتر صدیقه صفایی سمنان – روبه‌روی استانداری سمنان، انتهای خیابان ابریشم ۰۲۳۳۱۰۴۳۲۰۰
فاطمه مسلمی فر سمنان – بلوار مصطفی خمینی، روبه‌روی چهارصددستگاه، ‌ مرکز آموزش درمانی امیرالمؤمنین ۰۲۳۳۳۴۶۰۰۶۶

بهترین روانشناس‌های سمنان

شارینو

اگر قصد دارید که برای تحصیل و کنکور از مشاوران تحصیلی استفاده کنید، می‌توانید از مشاوره تحصیلی در سمنان استفاده کنید.

اگر جزو افراد پر مشغله هستید و نمی‌توانید محل کار و زندگی‌تان را تمیز کنید می‌توانید از خدمات شرکت نظافتی در سمنان بهره‌مند شوید.

اگر قصد دارید که در زمینه‌های موسیقی، آشپزی و زبان‌های مختلف پیشرفت کنید می‌توانید به وبلاگ شارینو مراجعه کرده و مطالبی نظیر آموزشگاه موسیقی در سمنان، آموزشگاه زبان در سمنان و آموزشگاه آشپزی در سمنان را مطالعه کنید.

اگر در شهر سمنان زندگی می‌کنید یا قصد دارید به این شهر مراجعه کنید بهتر است که از آدرس و شماره‌تلفن مواردی همچون یدک‌کش، امدادخودرو، مکانیک سیار، باربری، بیمه ماشین، برق‌کار این شهر باخبر باشید.

برای مطلع شدن از این گزینه‌ها می‌توانید مقالات وبلاگ شارینو همانند باربری در سمنان، امدادخودرو در سمنان، یدک‌کش در سمنان، مکانیک سیار در سمنان، بیمه ماشین در سمنان و برق‌ کار در سمنان را مطالعه کنید.

اگر می‌خواهید که اوقات فراغتتان را در مکان‌های تفریحی سمنان بگذرانند؛ ولی از بهترین‌های آن آگاه نیستید می‌توانید مطالبی نظیر رستوران‌های سمنان، کافه‌های سمنان و سینماهای سمنان را مطالعه کنید.

اگر قصد دارید که سقف خانه یا مغازه‌تان را ایزوگام کنید؛ ولی از مراحل آن آگاه  نیستید می‌توانید به وبلاگ شارینو مراجعه کرده و مقاله ایزوگام در سمنان را مطالعه کنید.

 

سخن پایانی

هر شخصی در طول زندگی که دارد با چالش‌ها و مشکلات متنوعی روبه‌رو خواهد شد که برای کنترل‌کردن آن باید از افراد متخصص در این کار کمک بگیرد، ‌افرادی که احساسات آن‌ها را درک کرده و به‌خوبی بتواند به کمک آن‌ها با مشکلات دست‌وپنجه نرم کند.

در این شرایط هیچ شخصی همانند روانشانس در سمنان نمی‌تواند در خصوص حل این مشکلات افراد بیمار را درمان کند؛ اما قبل از مراجعه به روان‌شناس‌های سمنان باید تخصص‌های آن‌ها را شناخته و از خدماتی که پزشکان ارائه می‌دهند باخبر شوند.

 

سؤالات متداول

۱. هزینه مشاوره روانشانس در سمنان چقدر است؟

هزینه ویزیت با مدرک دکتری ۳۷۰ و کارشناسی ارشد ۲۳۰ هزار تومان است.

۲. آیا روانشناس بالینی پزشک است؟

خیر این روانشناس فقط در حوزه بالینی فعالیت دارد.

۳. آیا روانشناس می‌تواند دارو تجویز کند؟

خیر روانشناس حق تجویز دارو را ندارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *