فیزیوتراپی در سمنان

فیزیوتراپی در سمنان – آدرس و شماره تماس مراکز فیزیوتراپی

فهرست مطالب

فیزیوتراپی در سمنان تأثیر زیادی بر درمان دردهای عضلانی افراد خواهد داشت. عضله‌ها نقش موتورهای حرکتی در بدن را دارند که اگر با مشکلی روبه‌رو شوند، موجب مختل‌شدن تحرک فرد می‌شوند.  ممکن است برخی افراد در ناحیه‌های عضلانی خود دردهای شدیدی را احساس کرده باشند و برای کاهش این دردها در جستجوی روش‌های فیزیوتراپی بوده باشند.

اگر به دنبال فیزیوتراپی در منزل سمنان و فیزیوتراپی در کلینیک سمنان هستید، با ما همراه باشید تا شما را درباره فیزیوتراپی و نکات مهم آن راهنمایی کنیم.

فیزیوتراپی چیست؟

انواع فیزیوتراپی در سمنان

فیزیوتراپی روشی درمانی است که در درمان بیماری‌های عصبی، ماهیچه‌ای و اسکلتی به کمک تجهیزات توان‌بخشی، مکانیکی، تمرینات ورزشی و سایر عوامل فیزیکی افراد مورداستفاده قرار می‌گیرد.

فیزیوتراپی در سمنان نقش مهمی را در مراقبت‌های اولیه درمانی ایفا می‌کند و موجب می‌شود بیماران درد کمتری را احساس کنند. در این روش برای هر نوع مریضی بسته به شرایط بیماری خود تمرین‌هایی در چندین جلسه برای او در نظر گرفته می‌شود.

ویژگی‌های فیزیوتراپییست

فیزیوتراپی چه ویژگی‌هایی برای افراد دارد؟ زمانی که بیمار به فیزیوتراپی نیاز دارد و با مراجعه‌کردن به کلینیک درمانی، فرد فیزیوتراپیست موظف است دیدگاه مثبتی را به  بیمار منتقل کند تا دوباره سری‌های بعدی بتواند به وی مراجعه کند.

ویژگی‌های اصلی متخصص فیزیوتراپیست در قبال بیمار به شرح زیر هستند:

  • اخلاق خوب، صبور و با درایت بالا
  • مهارت‌های ارتباطی مفید، توانایی القای دلگرمی و ایجاد همدلی به بیمار
  • شنونده‌ای نمونه با ارتباط عمومی بالا در برخورد با بیمار

انواع فیزیوتراپی در سمنان

انواع فیزیوتراپی در سمنان

فیزیوتراپی دانشی متحول شده است که کاهش فوری انواع مختلف درد یا آسیب و همچنین رسیدن به کارکرد بهتر شدن اندام را تضمین می‌کند. این حرفه برای تمام بیماری‌ها، محدودیت‌ها و اختلالات مؤثر بر سیستم اسکلتی عضلانی تجویز می‌شود.

فیزیوتراپی در سمنان انواع مختلفی دارد که هر کدام در زمینه‌های مختلفی برای درمان یا کمک به بهبودی اختلال در سلامتی فرد کمک زیادی می‌کند.

فیزیوتراپی پا در سمنان

برخی افراد ممکن است در طول زندگی خود دردهای زیادی را در ناحیه مچ پا، قوزک پا، زانو و سایر قسمت‌های مختلف پا تجربه کرده باشند. اغلب این موارد شاید جزئی بوده و بعد از مدت‌زمان محدودی رفع شده و برخی دیگر احتمالاً موجب ایجاد مشکلاتی در حرکت‌کردن و راه‌رفتن بیماران شده‌اند.

اغلب مردم این عقیده را دارند که اگر در جوانی به آسیب‌ها و دردهای جزئی پا گرفتار شوند نیازی نیست که به متخصص مراجعه کنند و خودبه‌خود بهبود می‌یابند. این طرز فکر اشتباه محض خواهد بود و حتی در سنین جوانی باید برای درمان این نوع عارضه‌ها اقدام اساسی کرد. در جوانی روند درمان و درصد آن بسیار بیشتر از دوره میان‌سالی است.

آسیب‌هایی که باعث ایجاد اختلال در پای افراد می‌شوند و باید برای درمان آن عمل فیزیوتراپی انجام دهند عبارت‌اند از:

  • شکستگی قسمت‌های مختلف پا (کف پا، مچ پا، ساق پا، زانو و ران)
  • دررفتگی‌های مفصلی
  • کشیدگی و پارگی تاندون‌ها
  • پارگی‌های متوسط و شدید لیگامانی
  • کشیدگی‌های شدید پا
  • اسپاسم‌های شدید عضلانی
  • قفل‌شدن زانو، خشکی و سفتی عضلات پا
  • تورم و دردهای زیاد در نواحی مختلف پا
  • ازکارافتادگی و فلج ناحیه‌ای از پا
  • بی‌حسی‌ها و احساس سوزن‌ سوزن‌ شدن‌های پی‌درپی

بعد از انجام‌دادن جراحی‌های پا برای بازگشت عملکرد سابق پاها و تسریع در روند درمان مواردی از جمله افزایش دامنه حرکتی پا، انجام تمرینات ورزشی، نرمشی فیزیوتراپی و همچنین استفاده از تکنیک‌های منوال تراپی، لیزرتراپی، الکترو تراپی و… ضروری است.

فیزیوتراپی گردن در سمنان

گردن شبکه پیچیده‌ای دارد که از سیستم‌های حساسی مانند اعصاب، رگ‌های خونی، عضلات، رباط‌ها، تاندون‌ها و استخوان‌ها تشکیل شده است. این عضو شامل اجزای بسیار زیادی است و دامنه حرکتی بالایی دارد که بیشتر در معرض صدمه دیدن قرار می‌گیرد.

گردن درد می‌تواند کوتاه‌مدت و بلندمدت باشد و یک مشکل غیرقابل‌تحمل است که تأثیر زیادی در زندگی بسیاری از افراد می‌گذارد. برای درمان گردن درد پزشک باتجربه فیزیوتراپی در سمنان، یک سری تمرینات ورزشی مخصوص گردن را برای رفع درد به بیمار توصیه می‌کند.

فیزیوتراپی گردن به‌عنوان یکی از موفق‌ترین روش‌ها برای درمان درد طولانی‌مدت در نظر گرفته می‌شود. این کار نه‌تنها به کنترل علائم به بهترین روش کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به رفع انعطاف و قدرت عضله‌های گردن کمک شایانی کند.

فیزیوتراپی کمر در سمنان

ناحیه کمر یکی از نواحی مهم و اصلی در بدن است، چون مرکز فرماندهی عصبی بدن  در مغز قرار دارد و برای واکنش سریع و درست قسمت‌هایی از بدن انسان که در فاصله بیشتری از مغز قرار گرفته‌اند، باید از طریق سیستم عصبی مربوط به ناحیه کمر اقدام کرد.

کمردرد جزو یکی از دردهای شایعی است که تقریباً بسیاری از افراد در جهان از آن رنج می‌برند و حداقل یکبار در زنگی خود این درد را تجربه کرده‌اند. بعضی دردهای ناحیه کمر ممکن است بعد از درمان‌شدن دوباره برگشت‌پذیر باشند و شخص بیمار را با ناراحتی مواجه کند.

فیزیوتراپی کمر با استفاده از دانش، تخصص و بررسی ناحیه درد توصیه می‌شود و شدت عمق آن به بیمار کمک می‌کند تا در ناحیه موردنظر درد کمتری احساس کند. اغلب اوقات شدت‌های درد کمری به‌گونه‌ای است که عصب را تحریک و موجب واردشدن درد به نورون‌های عصبی می‌شود.

در برخی حالت‌ها حتی عمل فیزیوتراپی کمر نمی‌تواند این مرض شدید را درمان کند و تنها روش برای درمان این شدت درد، جراحی خواهد بود. این نوع فیزیوتراپی برای بعد از عمل‌های جراحی مورداستفاده قرار می‌گیرد. مثلاً وقتی بیمار جراحی کرده و برای تقویت ناحیه کمر او باید عمل فیزیوتراپی انجام شود.

فیزیوتراپی کمر فقط برای حالت‌هایی چون رفع خستگی، دردهای شایع و ساده روزانه، درمان قبل از عمل جراحی و در نهایت برای حالت بعد از عمل استفاده می‌شود.

فیزیوتراپی دست در سمنان

دست از اعضای مهم و اساسی در بدن افراد است که اغلب کارهای روزانه ما توسط این اندام مهم انجام می‌شود. با توجه‌ به اهمیت نقش دست در زندگی، رخ‌دادن هر نوع مشکلی دررابطه‌با دست ممکن است روال زندگی فرد را به هم بریزد. این تخصص روشی غیرجراحی است که برای مدیریت اختلالات و آسیب‌های دست به شمار می‌رود.

عمل درست فیزیوتراپی دست با نشانه‌های بازگرداندن حرکت، کارکرد طبیعی دست و کاهش عدم بازگشت بیماری نیز انجام  می‌شود، بنابراین به کمک این فیزیوتراپی می‌توان زندگی فرد را تا حدودی بهبود بخشید.

از مهم‌ترین دردهای دست که به‌وسیله فیزیوتراپی در سمنان قابل‌درمان هستند عبارت‌اند از:

  • آسیب‌های تصادفات و ترومای دست
  • پارگی تاندون با رباط و آسیب‌های دیگر تاندونی
  • اختلالات اعصاب محیطی و مشکلات نورولوژیک
  • شکستگی و دررفتگی
  • آرتریت با تاندونیت
  • انقباض دوپویترن
  • تعویض مفصل
  • عفونت و سوختگی
  • صدمات ورزشی
  • قطع عضو و پیوند
  • برطرف‌شدن مشکلات دست ناشی از سکته مغزی

فیزیوتراپی عصبی در سمنان

این نوع فیزیوتراپی در سمنان برای افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی چون آلزایمر، آسیب مغزی، فلج مغزی، بیماری پارکینسون، آسیب نخاعی و سکته کمک زیادی می‌کند. نشانه‌های درمان ممکن است مواردی همچون بهترشدن الگوهای حرکتی، پیشرفت قدرت و ارتقای تعادل باشد.

فیزیوتراپی سالمندی در سمنان

با بالارفتن سن متابولیسم بدن کم می‌شود و چند نوع بیماری مختلف شروع به برجسته‌شدن می‌کنند. برای جلوگیری از این مشکل، فیزیوتراپی سالمندی برای  حفظ سلامت در سال‌های  بعد ما ضروری خواهد بود.

این فیزیوتراپی به افراد سالمند کمک می‌کند تا از ماهیچه‌های خود به‌گونه‌ای استفاده کنند تا به طور صحیح و درستی کاری انجام دهند و احتمال صدمه‌ها را در این دوران به حداقل برسانند.

فیزیوتراپی سالخوردگان در تحرک و عملکرد فیزیکی آن‌ها نقش بسزایی دارد و به بیماران مبتلا به آرتریت، پوکی‌استخوان، آلزایمر، تعویض مفصل ران، اختلالات تعادلی و بی‌اختیاری کمک خواهد کرد.

فیزیوتراپی قلبی ریوی در سمنان

این فیزیوتراپی برای بیماری‌های قلبی عروقی یا ریوی، مشکل در گردش خون و… بسیار مهم و ضروری است. فیزیوتراپی قلبی ریوی در تقویت قدرت عضلات و بهبود استقامت شما نقشی حیاتی دارد.

فیزیوتراپی کودکان در سمنان

برخی از خدمات فیزیوتراپی در سمنان که برای کودکان و نوزادان ارائه می‌شوند، اغلب به آن‌ها توجه زیادی نمی‌شود. بسیاری از این خدمات و درمان‌ها به بهبود رشد  کودک از نظر جسمی و روحی کمک زیادی می‌کند. یکی از این خدمات، فیزیوتراپی کودکان است.

شاید فکر کنید اصلاً نیاز نیست فرزندان خود را به نزد فیزیوتراپیست ببرید؛ اما این حرفه مزایای زیادی برای آن‌ها دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • بهبود مهارت‌های حرکتی
  • مقابله با ناتوانی‌های مادرزادی
  • تأخیر در رشد و اختلالات ژنتیکی
  • بهبود صدمات ورزشی چون درد و ضربه به سر
  • عادی‌سازی حرکت
  • ایجاد قدرت، تعادل و پایداری

فیزیوتراپی ران در سمنان

ماهیچه‌های ران به ۳ دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شوند که شامل عضله‌های چهار سر جلوی ران، همسترینگ در پشت ران را در نواحی داخلی زمانی که کشیدگی فیبرها به‌اندازه زیادی پیش رفته باشد، تشکیل شده است.

این دردها ممکن است از یک کشیدگی کوچک و ساده‌ای تا پارگی کامل عضله‌ها متفاوت باشد. فیزیوتراپیست در هنگام معاینه علائم کشیدگی را بررسی می‌کند، اگر شدت جراحت بالا باشد از سونوگرافی یا MRI استفاده می‌کند.

موارد مهم در کاهش خطر کشیدگی ران عبارت‌اند از:

  • گرم‌کردن و انجام حرکات کششی قبل و بعد از تمرین
  • بهره‌بردن از انواع ماساژهای منظم و مخصوص ران
  • بالابردن تعداد تمرین‌های مرتبط با ران

فیزیوتراپی زانو در سمنان

زانو به‌قدری اهمیت زیادی در زندگی افراد دارد که از ۳ پزشک مختلف ممکن است همیشه  یک مورد از آن‌ها به درمان زانودرد بپردازد. دردهای زانویی مربوط به فیزیوتراپی در سمنان شامل بررسی و سنجش کامل تمام‌اندام تحتانی از لگن تا پای فرد خواهد بود.

متخصص با معاینه‌کردن زانو درمان‌های مناسب از قبیل ورزش‌ها و تمرین‌های زیادی را برای رفع کاهش درد زانو و  بهبود تحرک شما را فراهم می‌کند. فیزیوتراپیست از شما می‌خواهد که تمرینات خود مرتباً در خانه انجام دهید و هنگام مراجعه به او باید پیشرفت‌های زیادی کرده باشید.

ورزش‌های مهمی که به‌زانو درد کمک می‌کند به شرح زیر هستند:

  • تمرینات عضله‌های چهار سر کوتاه ران و تمرین بالابردن پا به‌صورت صاف
  • تمرین‌های تعادلی
  • کشش اندام تحتانی بدن

فیزیوتراپی ناحیه لگن در سمنان

تکنیک‌های درمانی لگن در این سبک از فیزیوتراپی در سمنان شامل بررسی و درمان گروهی عضله‌های کف لگن است که در عملکرد مواردی نظیر مثانه و قسمت‌های داخلی (روده و رحم)، کارکرد جنسی و استخوان‌های لگن دخیل هستند.

اگر این موارد به‌درستی کار نکنند منجر به مشکلات ناراحت‌کننده‌ای چون بی‌اختیاری و درد در دفع ادرار و مدفوع، تکرر دفع ادرار، عدم توان در تخلیه مثانه، روده و یبوست می‌شود.

فیزیوتراپی در سمنان و کاربردهای آن

فیزیوتراپی در سمنان

فیزیوتراپی در سمنان جایگاه بالایی در زندگی بیماران دارد مهم‌ترین فایده فیزیوتراپی این است که به زندگی افراد بیمار کیفیت بالایی خواهد داد. اشخاصی که از سلامتی کاملی برخوردار هستند همچنین می‌توانند از کاربردهای فیزیوتراپی بهره‌های لازم را ببرند (به دلیل اطمینان‌یافتن از سلامتی عضلات بدنی خود).

فیزیوتراپی برای درمان آسیب‌ها و  پیشگیری از آن‌ها بسیار کمک‌کننده خواهد بود با هم مهم‌ترین کاربردهای فیزیوتراپی در سمنان را بررسی می‌کنیم.

 کاهش درد

فیزیوتراپی نقش مؤثری در کم‌شدن دردهای مختلف ناحیه‌های بدن دارد. این عمل در اغلب مشکلات ارتوپدی مانند آرتروز، تاندونیت، پارگی ماهیچه، پیچ‌خوردگی‌ها و… با استفاده از تکنیک‌های مختلفی چون سونوگرافی، الکترو تراپی، bath wax و IFT و سایر روش‌ها که شامل درمان‌های دستی است به کاهش درد کمک می‌کند.

سفتی بعد از شکستگی

اغلب شکستگی‌ها بعد از درآوردن گچ یا بعد از جراحی موجب می‌شود حرکات مفصلی به‌کندی پیش برود. این سبک فیزیوتراپی در سمنان به روبه‌راه شدن حرکات مفصل و محکم‌شدن عضله‌های ضعیف کمک کرده و آن‌ها را برای انجام‌دادن فعالیت‌های روزانه آماده می‌کند.

فیزیوتراپی جایگزین جراحی

اکثر بیماران برای درمان دردهای خفیف و جزئی به سمت جراحی روی می‌آورند درحالی‌که با چندین جلسه عمل‌های فیزیوتراپی در سمنان می‌توانند به رفع دردهای ناشی بپردازند. این عمل به کاهش عوارض بعد از جراحی کمک می‌کند و بسیار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی‌تر خواهد بود.

کمک به جراحی

در اکثر جراحی‌های مختلف لازم است قبل از جراحی ماهیچه‌ها تقویت شوند. تقویت عضله‌ها به بیماران کمک می‌کند هر چه سریع‌تر ریکاوری شوند. تعویض مفصل ران و زانو، جراحی ستون فقرات، آزادسازی کپسول مفصلی در شانه  منجمد شده و جراحی ترمیم رباط از مهم‌ترین این جراحی‌ها به شمار می‌روند.

فیزیوتراپی بعد از سکته مغزی

نوع سکته مغزی فیزیوتراپی در سمنان به این صورت خواهد بود که بیمار با انجام‌دادن ۳ تا ۴ ماه عمل فیزیوتراپی، تأثیرات سکته مغزی در اندام‌های وی تا حدود زیادی برطرف خواهد شد. همچنین با کمک ورزش‌های مناسب بیمار به طور کامل ریکاوری می‌شود.

جراحت‌های ورزشی

اکثر افراد با انجام‌دادن حرکات ورزشی سنگین به دردهای بدنی گرفتار می‌شوند که تنها درمان کاهش این جراحت‌ها، شیوه ورزشی فیزیوتراپی در سمنان خواهد بود. هر نوع آسیب ورزشی خاص، درمان آموزش‌دیده جداگانه‌ای دارد.

کاهش خطر زمین‌خوردن

متخصص فیزیوتراپیست ورزش‌های متعادل‌کننده‌ای را به بیمار آموزش می‌دهد که به تقویت عضله‌ها کمک زیادی می‌کند و موجب  برطرف‌شدن تعادل و جلوگیری از زمین‌خوردن می‌شود.

کنترل دیابت

فیزیوتراپی در کنترل دیابت، فعالیت‌های فیزیکی و تنظیم برنامه غذایی بسیار مؤثر است. فیزیوتراپیست می‌تواند در انجام‌دادن ورزش‌های مخصوص کنترل وزن به بیمار کمک کند که این به نوبه خود برای کنترل دیابت نوع ۲ مفید خواهد بود.

کنترل بیماری‌های قلبی

کنترل‌کردن بیماری قلبی توسط دکتر فیزیوتراپی در سمنان نقش مهمی را در چرخه عملکرد بای‌پس سرخرگ کرونری خواهد داشت که به پاک‌سازی ترشح‌‌های موجود در ریه کمک می‌کند.

از دیگر خدماتی که متخصص فیزیوتراپی در قبال بیمار انجام می‌دهد، می‌توان به بهبود فاکتور جهشی، تقویت قلب به مریض و برنامه کامل برای توان‌بخشی قلبی عروقی اشاره کرد.

سلامت زنان

فیزیوتراپی در دوران قبل و بعد از تولد نوزاد بسیار مفید است. متخصص فیزیوتراپی در سمنان کلاس‌های پیش از تولد نوزاد را تشکیل می‌دهد که در این کلاس‌ها حفظ سلامت زنان و نوزادان موردتوجه قرار می‌گیرد. این فیزیوتراپی کمک زیادی به دردهای ناشی از وضع‌حمل مادر در دوره قبل و بعد از زایمان می‌کند.

بعد از زایمان دردهای زیادی چون کمردرد، گردن درد  و مشکلات پایین کمر به همراه رادیکلوپاتی همراه است. فیزیوتراپیست‌ها وضعیت‌هایی که جسم مادر برای پیشگیری از گردن درد و کمردرد در هنگام شیردهی به نوزاد داشته باشد را به او آموزش می‌دهند.

نقش فیزیوتراپیست در فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپیست

یک فیزیوتراپ چه مزایایی باید داشته باشد تا بتوانیم از آن به‌عنوان بهترین متخصص استفاده کنیم؟ فیزیوتراپیست یک درمانگر است، توانایی حرکت‌درمانی و انجام مهارت‌های دستی اصلی‌ترین تخصص و هنر اوست که برای درمان توان‌بخشی و جلوگیری بسیاری از بیماری‌ها به کار می‌رود.

فیزیوتراپیست نقش‌های زیادی را در فیزیوتراپی دارد که عبارت‌اند از:

  • انجام ‌تکنیک‌های ورزشی خاص با آگاهی کامل از آناتومی مفاصل و عضلات
  • میزان توانایی حرکت به اطراف، کشش، خم‌شدن یا نگه‌داشتن چیزی
  • میزان راه‌رفتن یا بالارفتن از پله‌ها
  • بهبود ضربان قلب در حین انجام‌دادن فعالیت‌ها
  • وضعیت بدنی یا تعادل
  • فیزیولوژی اعصاب والکتروتراپی جهت درمان اختلالات ماهیچه‌ای، عصبی و اسکلتی

بهترین روشهای درمانی فیزیوتراپی در سمنان

فیزیوتراپی در سمنان مجموعه‌ای است که روش‌های درمانی کاربردی زیادی دارند و هر کدام برای رفع اختلالات و کنترل دردهای مختلفی به کار می‌روند. اکنون به معرفی بهترین روش‌های درمانی فیزیوتراپی در سمنان اشاره خواهیم کرد.

لیزرتراپی

یکی از بهترین روش‌های پرکاربرد فیزیوتراپی در سمنان، لیزرتراپی است و به دلیل اثرگذاری بالای این روش درمانی و همچنین عدم عوارض توانسته شمار زیادی از طرفداران را به خود اختصاص دهد. در این روش با بهره‌بردن از لیزر یا اپتیک اختلالات حرکتی و عصبی برطرف شده و دردهای شدید کنترل می‌شوند.

کشش درمان شیوه‌‌ایی سه‌بعدی است که در رفع دردهایی نظیر ستون فقرات و اختلالات مربوط به این ناحیه مورداستفاده قرار می‌گیرد. این روش درمانی بسیار حساس است و انجام‌دادن نادرست آن می‌تواند عواقب خطرناکی را برای فرد داشته باشد. توصیه می‌شود از انجام‌دادن حرکات کششی در خانه بدون مشورت پزشک اکیداً خودداری شود.

تکنیک‌های دستی

روش دستی فیزیوتراپی در سمنان مجموعه‌ای از روش‌های درمانی است که در جهت کنترل درد و بهبود اختلالات عصبی و عضلانی نورولوژیکی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این روش فیزیوتراپیست با کمک خود به بازیابی توان حرکتی و کنترل دردها به شما کمک خواهد کرد.

یخ درمانی

در روش یخ درمانی منظور از یخ کنترل درد و اختلالات حرکتی است که اغلب در درمان مشکلات مفصلی مورداستفاده قرار می‌گیرد. درخواست برای استفاده از این روش درمانی به دلیل هزینه اجرایی کم بسیار بالا است.

گرمادرمانی

گرمادرمانی تکنیکی مهم فیزیوتراپی در سمنان خواهد بود که بدون عارضه است و موجب می‌شود ماهیچه‌ها با استفاده از حرارت لازم کارایی بهتری را از خود نشان دهند و دردهای بسیاری را تسکین دهند.

تکاردرمانی

یکی از تکنیک‌های درمانی که در کنترل و رفع دردهای مربوط به سیستم عصبی و عضله موردنظر خواهد بود، نوع تکارتراپی فیزیوتراپی در سمنان است. در این شیوه فیزیوتراپ‌ها از دستگاهی به نام تکار برای ایجاد گرما در عمق بافت‌ها استفاده می‌کنند و از این طریق دردها و مشکلات عصبی و عضلانی را کاهش و بهبود می‌بخشند.

اولتراسوند تراپی

اولتراسوند تراپی یعنی درمان از طریق امواج صوتی انجام می‌شود و از مهم‌ترین روش‌های غیرتهاجمی و تأثیرگذار در فیزیوتراپی است. امواج فراصوت تأثیر مستقیمی روی سلول‌ها دارد و موجب ترمیم عضلات، بافت‌های مختلف و کاهش درد می‌شود. این نوع فیزیوتراپی در سمنان به دلیل اثرگذاری بالایی که دارد توانسته محبوبیت زیادی را در میان پزشکان کسب کند.

ورزش‌درمانی

ورزش‌کردن تأثیرات مطلوبی در سلامتی افراد دارد و از بروز انواع بیماری‌ها جلوگیری می‌کند. منظور از ورزش‌درمانی استفاده از یک سری حرکات ورزشی برای افزایش قدرت ماهیچه‌ها و دامنه حرکتی دردهای عصبی است. بهره‌بردن از خدمات فیزیوتراپی در سمنان کنار ورزش‌درمانی موجب برطرف‌شدن هر چه سریع‌تر بیماری فرد می‌شود.

ماساژدرمانی

ماساژدرمانی جزو قدیمی‌ترین روش‌های درمان فیزیوتراپی در سمنان است که در جهت بهبود، کنترل درد، بازتوانی قدرت عضلات و استخوان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. این شیوه درمانی می‌تواند بدون هیچ صدمه‌ای به بدن در کمترین زمان ممکن زمینه را برای درمان فرد بیمار فراهم کند.

هیدروتراپی

از مهم‌ترین خواص هیدروتراپی در ارتباط با آب می‌توان به سبک‌شدن وزن بدن در آب و ایجاد مقاومت در برابر تحرک اشاره کرد. با کاهش وزن در آب سنگینی روی مفاصل شما کاسته  و فشار کمتری به آن‌ها وارد می‌شود که در بیماری‌های مخرب مفصلی مانند آرتروز به چشم می‌خورد. در اثر تماس با آب تمرینات محدودی با مقاومت کمی انجام می‌شود.

فهرست بهترین مراکز فیزیوتراپی در سمنان

بهترین مراکز فیزیوتراپی در سمنان

مراکز فیزیوتراپی در سمنان با ارائه خدمات درمانی در کنار ورزش سعی بر این دارند تا به درمان آسیب‌های عضلانی و اسکلتی بپردازند. در جدل زیر آدرس بهترین کلینیک‌های فیزیوتراپی با شماره فیزیوتراپی در سمنان را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

نام مرکز فیزیوتراپی آدرس شماره‌ تلفن
فیزیوتراپی سپهران سمنان، خیابان کرند، خیابان شهید حیدری، ساختمان پزشکان زمرد، طبقه اول واحد ۵ ۳۴۲۲۰۱۷۵-۰۲۳
فیزیوتراپی دارالشفا حضرت علی سمنان، مهدی‌شهر، بازار درمانگاه حضرت علی ۳۳۶۲۲۴۴۰-۰۲۳
فیزیوتراپی فرهنگیان سمنان، شاهرود، خیابان ۲۲ بهمن، روبه روی اداره پست، کوچه ثبت قدیم ۳۲۲۳۱۰۷۹-۰۲۳

 

فیزیوتراپی شفا سمنان، شاهرود، خیابان امام خمینی روبه روی بانک خون، داخل کلینیک امام حسین ۳۳۳۴۹۱۱۵-۰۲۳
فیزیوتراپی شیرنگی سمنان، دامغان، خیابان پرستار، کوی شهید حامدی، ساختمان امید ۵، طبقه اول واحد ۴ ۳۵۲۲۵۵۱۱-۰۲۳
فیزیوتراپی توان‌بخشی پنجم آذر

 

سمنان، میدان ابوذر

 

۳۳۳۲۸۴۱۰-۰۲۳
فیزیوتراپی توان‌بخشی مهرشفا سمنان، گرمسار، خیابان سپاه، روبه روی سپاه ۳۴۲۳۵۶۸۸-۰۲۳
فیزیوتراپی تسکین سمنان، میدان شهدا، مجتمع، طبقه ۳ واحد ۱۱ ۳۴۲۲۴۵۶۶-۰۲۳
فیزیوتراپی مرکزی سمنان، دامغان، خیابان پرستار، انتهای خیابان، جنب باشگاه vip، نرسیده به ساختمان نگین ۳۵۲۵۵۱۴۰-۰۲۳

هزینه فیزیوتراپی در سمنان

هزینه‌های فیزیوتراپی در سمنان نسبت به منطقه‌ای که مرکز فیزیوتراپی در آن قرار گرفته متفاوت است. هر چه تجهیزات و امکانات این کلینیک‌ها به‌روزتر باشند، هزینه‌های آن‌ها بالاتر خواهد بود، اما برای محاسبه دقیق‌تر هزینه فیزیوتراپی به تعداد جلساتی که نیاز است مراجعه کنید، بستگی دارد.

هزینه فیزیوتراپی در سمنان

شارینو

گاهی اوقات خودروی ما به مشکلات فنی مواجه می‌شود که خود ما قادر به حل آن نیستیم با این حساب پیگیر تعمیرگاه می‌شویم. اگر قصد تعمیر خودروی خود را دارید، مطالبی از قبیل مکانیک سیار در سمنان را مطالعه کنید.

همه ما یک سری لوازم‌خانگی‌های مختلفی داریم که وجود آن‌ها در زندگی روزمره برایمان بسیار حیاتی بوده است و در صورت خراب‌شدن می‌توانند زندگی ما را  مختل کنند؛ در این صورت باید از متخصصان مربوطه کمک گرفت.

اگر به دنبال تعمیرکاران کاربلد در زمینه تعمیر یخچال در سمنان و تعمیر تلویزیون در سمنان هستید، مقالات سایت شارینو را از دست ندهید.

یکی از مهم‌ترین مواردی که در طراحی فضای داخلی آشپزخانه موردتوجه قرار می‌گیرد، کابینت‌های زیبا و باکیفیت است شما می‌توانید لیست بهترین کابینت سازی در سمنان را از مقالات موجود در وبلاگ شارینو مشاهده کنید.

همچنین اگر به دنبال خدمات مربوط به توسعه کسب و کار در سمنان هستید، تیم حرفه‌ای شارینو در حوزه طراحی سایت در سمنان، سئو سایت در سمنان و آماده ارائه بهترین خدمات و توسعه کسب‌وکار شما خواهند بود.

موضوعاتی دررابطه‌با سالن های زیبایی در سمنان و باشگاه های بدنسازی در سمنان برای افراد علاقه‌مند به این حوزه فراهم شده‌اند.

سمنان از نظر مکان‌های گردشگری بسیار گسترده است؛ بنابراین چنانچه می‌خواهید سایر مناطق تفریحی این شهر را کشف کنید، می‌توانید با مطالعه مطالب زیادی مانند: مراکز تفریحی سمنان و مراکز خرید در سمنان و مهم‌تر از همه برای کشف آثار هنری و ادبی نویسندگان در سمنان اطلاعات جامعی را کسب کنید.

در سمنان خدمات زیادی برای تعمیر خودروها وجود دارند درصورتی‌که می‌خواهید به این خدمات دسترسی داشته باشید مقاله‌های شارینو در حیطه برق کار در سمنان، یدک کش در سمنان را دنبال کنید. همچنین شناخت مواردی مانند قالیشویی در سمنان و مبل شویی در سمنان می‌تواند در زمینه خدمات شستشو به شما کمک شایانی بکند.

چکیده

فیزیوتراپی از روش‌های فیزیکی مختلفی برای درمان حرکت، کاهش درد و سفتی، تسریع روند بهبود و افزایش کیفیت زندگی بیماران استفاده می‌کند. متخصصان فیزیوتراپی در سمنان سیستم‌های مختلفی از جمله استخوان‌ها، عضله‌ها، سیستم قلبی عروقی، اعصاب و سایر بخش‌های مختلف بدن را شناسایی و درمان می‌کنند.

همچنین می‌توانند در مدیریت بیماری‌های مزمن به بیماران کمک زیادی بکنند، تمریناتی را برای مدیریت بهتر این بیماری‌ها تجویز کرده و توصیه‌هایی برای شیوه زندگی به آن‌ها ارائه دهند.

فیزیوتراپی درمانی با کمترین خطرات و عوارض جانبی که دارد، اولویت اول آن کاسته‌شدن درد بیماران است. هر چند این روش عوارض کمی دارد، اما معمولاً در کوتاه‌مدت جوابگو نیست، بلکه برای درمان نیاز به همراهی بیمار، تکرار تمرینات و ادامه منظم جلسات درمانی است.

سؤالات متداول

  1. نشانه‌های درمان بیماری عصبی بعد از فیزیوتراپی چیست؟

بهترشدن الگوهای حرکتی، پیشرفت قدرت و ارتقای تعادل

ماهیچه‌های ران از چه سیستم‌هایی تشکیل شده‌اند؟

عضله‌های چهار سر قسمت جلوی ران و همسترینگ در پشت ران

  1. فیزیوتراپی در کنترل کدام نوع دیابت مفید است؟

دیابت نوع ۲

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *