بسته بندی با قیمت مناسب- 7 عامل مؤثر بر قیمت بسته‌بندی اثاث

انواع بسته بندی با قیمت مناسب با تجهیزات کامل

آیا در جستجوی حمل‌ونقل اثاثیه منزل خود در بهترین بسته بندی با قیمت مناسب هستید؟ اسباب‌کشی و دردسرهایش آن‌قدر زیاد است که گاهی خوشحالی رفتن به خانه جدید به‌کلی فراموش می‌شود. بسته‌بندی اثاثیه منزل در کارتن اسباب‌کشی ازیک‌طرف، انتخاب شرکت باربری هم از طرف دیگر.

اگر نیاز به اسباب‌کشی برای انتقال بارهایتان دارید، باربری صداقت بار یکی از بهترین و مطمئن‌ترین شرکت‌های اسباب‌کشی در تهران است. قیمت باربری صداقت بار طبق نرخ اتحادیه باربری تهران تعیین شده و هیچ‌گونه هزینه اضافی‌ای از شما گرفته نمی‌شود.

اثاث‌کشی منزل در بسته بندی با قیمت مناسب

بسته‌بندی اثاثیه منزل شاید یکی از اولین مراحل اسباب‌کشی باشد، چنانچه کار بسته‌بندی لوازم به‌درستی و با شیوه‌ حرفه‌ای انجام شود، مطمئناً در زمان اثاث‌کشی بدون هیچ مشکل و دردسری به مقصد موردنظرتان می‌رسید.

برای باربری و بسته‌بندی وسایل منزل باید تخصص کافی را داشته باشید تا به بهترین شکل ممکن کار بسته‌بندی لوازم منزلتان را انجام دهید.

عوامل مؤثر بر قیمت بسته‌بندی اثاثیه منزل

اثاثیه منازل در ایده‌آل‌ترین بسته بندی با قیمت مناسب باتوجه‌به عوامل متفاوتی مشخص می‌شود. اتوبارهای تهران که زیر نظر اتحادیه کار می‌کنند، بهترین گزینه برای شما هستند، زیرا نمی‌توانند بیشتر از تعرفه تعیین شده حق‌الزحمه دریافت کنند.

این مسئله به دلیل انتخاب نادرست و توجه‌نکردن به مجوز اتوبار ایجاد می‌شود. شما باید با شرکت‌هایی که مجوز رسمی از اتحادیه حمل‌ونقل زمینی دارند، همکاری کنید. در بخش زیر لیست کاملی از عوامل تأثیرگذار بر قیمت بسته‌بندی اثاث منزل آورده شده که با هم نگاهی به این موارد مهم می‌اندازیم.

عوامل مؤثر بر قیمت بسته‌بندی اثاثیه منزل

بسته بندی با قیمت مناسب

 

تعداد کارگران باربری

در این مورد باید تعداد کارگران را بر اساس حجم اثاثیه خود انتخاب کنید. بله درست است هرچه تعداد کارگران کم باشد، هزینه نهایی هم کاهش می‌یابد. وقتی تعداد کارگران بیشتر باشد، می‌توانند سریع‌تر وسایل را جابه‌جا کنند که در این صورت زمان کلی صرف شده هم بسیار کم می‌شود. کارگر اضافی یا کمبود کارگر هر دوعاملی هستند که در هزینه‌های ناشی تأثیر بسزایی دارند؛ پس توصیه می‌شود که به تعداد مناسبی از کارگران اکتفا کنید.

درصورتی‌که بخواهید هزینه را به‌صورت کلی تخمین بزنید باید موارد زیر را به‌عنوان عامل‌ تعیین دستمزد کارگر برای جابه‌جایی لوازم در نظر بگیرید:

  • تعداد طبقه‌ها: هرچه تعداد طبقه‌های مبدأ و مقصد بیشتر باشد، دستمزد کارگر اسباب‌کشی هم بیشتر می‌شود.
  • هزینه ایاب‌وذهاب: اگر فقط نیاز به کارگر بدون خاور و اتوبار داشته باشید، باید هزینه‌ای را برای ایاب‌وذهاب بپردازید.
  • هزینه کرایه خاور و اتوبار: درصورتی‌که اتوبار درخواست کنید، باید هزینه اجاره و جابه‌جایی را به همراه ماشین بپردازید.
  • نوع وسیله‌ها: هرچه لوازم خارج از عرف داشته باشید، هزینه کارگر اسباب‌کشی نیز بیشتر می‌شود.
  • تجربه و اعتبار شرکت حمل بار: پیشنهاد می‌شود کار را به کاردانش بسپارید و روی تخصص و اعتبار شرکت هماهنگ‌کننده زوم کنید. افراد بدون تخصص شاید هزینه کمتری را برای جابه‌جایی درخواست کنند؛ اما ممکن است به‌خاطرنداشتن تجربه کافی به لوازمتان آسیب بزنند.

حجم و تعداد اثاثیه

دومین عامل مهم اثاثیه منازل در بهترین بسته بندی با قیمت مناسب حجم لوازم موردنیاز است. هرچه وسایل اثاث‌کشی زیاد باشند در تعرفه نهایی تأثیر زیادی دارد. معمولاً لوازم منزل شامل لباسشویی، مبلمان، میز ناهارخوری، ظرفشویی، تلویزیون، تعدادی کمد، سرویس خواب و… بوده که نیاز به یک خاور دارد.

اگر لوازم بیش از حد زیاد باشند، هزینه به نسبت حجم اثاثیه بالا می‌رود که کاملاً طبیعی بوده و مهم‌تر از همه زمان اسباب‌کشی بیشتر شده یا اینکه نیاز است که کارگر زیادی برای حمل اثاثیه استفاده شود.

فاصله مبدأ تا مقصد

 مسافت دارای تعرفه‌ای مشخصی بوده که برای کامیون‌ها، نیسان بار، سواری، خاور و کامیونت‌ها ثابت است. سازمان اتحادیه باربری‌ تهران این امکان را به پایانه‌ها داده تا از نرخ مصوب حمل بار پیروی کنند.

این نرخ شامل تعرفه حمل بار بین‌شهری برای سواری، کامیونت، کامیون و همین‌طور نرخ کرایه خاور بین‌شهری و ماشین‌های باربری دیگر است. قطعاً می‌دانید که هر چه مسافت طولانی‌تر باشد، سوخت بیشتری مصرف می‌شود و استهلاک ماشین باربری هم‌افزایش پیدا می‌کند.

میزان ساعات کاری

عوامل بعدی اثاثیه منزل در بسته بندی با قیمت مناسب میزان ساعت کاری تعیین شده است. طبق قوانین باربری تهران، ۳ الی ۴ ساعت کار اثاث‌کشی هزینه معینی دارد و چنانچه به این تعداد ساعت اضافه شود، قیمت نهایی هم بالاتر می‌رود.

باتوجه‌به مقدار حجم وسایل شما و تعداد کارگران درخواستی، ساعت پایان کار متفاوت است. این جاست که کافی بودن تعداد کارگران حائز اهمیت خواهد شد؛ چون این امر باعث کاهش مدت‌زمان حمل اثاثیه می‌شود.

اتوبار تهران و شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌شهری

بسته بندی با قیمت مناسب و تجهیزات کامل

 

نوع بار

نوع بار در تعیین وسیله نقلیه بسیار مهم است، زیرا نمی‌توان هر نوع باری را با هر وسیله‌ای جابه‌جا کرد. شاید نوع بار در ظاهر به قیمت حمل‌ونقل آن بستگی نداشته باشد، ولی در واقع وزن، نوع و جنس بار است که تعیین می‌کند در چه وسیله‌ای با چه مشخصاتی حمل شود.

نکته: میزان مصرف سوخت هر وسیله نقلیه نیز باتوجه‌به مدل آن تفاوت دارد.

وزن بار

منظور از وزن بار همان تناژ یا گنجایشی است که روی ترازو و بر اساس تن محاسبه می‌شود، یعنی هر چه وزن بار بیشتر باشد استهلاک و افزایش سوخت نیز بیشتر می‌شود؛ پس انتخاب یک وسیله نقلیه مناسب برای بارهای با وزن زیاد از مهم‌ترین فاکتوری است که باید به آن توجه بخصوصی شود.

حمل بارهای سنگین با وسیله نقلیه نامناسب، موجب واردآمدن فشار به‌وسیله نقلیه و صدمه به بار می‌شود. هر یک از وسایل نقلیه باربری ظرفیت مشخصی دارند، وزن بار، انتخاب وسیله نقلیه مناسب، از جمله عواملی هستند که نرخ کرایه را تعیین می‌کنند.

نوع ماشین باربری

انتخاب نوع کامیون باربری بسته به وزن و نوع بار آن بسیار متفاوت است. میزان ظرفیت و گنجایش بار این مسئله را نشان می‌دهد که برای حمل بارهای مختلف از کدام ماشین باربری می‌توان استفاده کرد. عدم انتخاب مناسب وسیله نقلیه می‌تواند باعث افزایش نرخ کرایه شود.

بسته‌بندی بار و محموله

 بارهای مختلف در بسته بندی با قیمت مناسب و گوناگونی آماده بارگیری می‌شوند. مثلاً بارهای چوبی مانند مبلمان و سرویس خواب در پالت قرار می‌گیرند و بارهای روان همچون شن و ماسه در گونی جای‌گذاری می‌شوند.

هر کدام از کامیون‌ها و وسایل باربری نیز شامل سیستم جداگانه‌ای در خصوص بارگیری و تخلیه بار هستند که دستمزد آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

مصرف سوخت

مصرف سوخت ماشین‌های باربری متفاوت است، مثلاً برخی از این ماشین‌ها از بنزین و برخی دیگر از گازوئیل استفاده می‌کنند. افزایش نرخ مصرف سوخت می‌تواند هزینه باربری را به میزان چشمگیری افزایش دهد. همچنین نرخ مصرف سوخت هر سال به طور طبیعی چند درصدی افزایش پیدا می‌کند.

لازم به ذکر است که ماشین‌های باربری که قدیمی هستند، استهلاک بالایی داشته و میزان سوخت بیشتری را مصرف می‌کنند؛ ولی ماشین‌های جدید میزان سوخت کمتری نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر دارند.

بیمه‌نامه بار

اگر بار از ارزش بالایی برخوردار باشد معمولاً آن را بیمه می‌کنند. هزینه بیمه بار شما به مواردی مانند نوع بار و حجم حدودی آن بستگی دارد. چنانچه قصد بیمه‌کردن بار خود را دارید قطعاً باید هزینه بیشتری بابت باربری پرداخت کنید.

همین‌طور بسته به نوع سیستم حفاظتی تعبیه شده در ماشین باربری، نوع بیمه نیز تغییر می‌کند. مشخصاتی از جمله هزینه و نوع بیمه بار نیز در بیمه‌نامه قید خواهد شد.

بسته بندی اثاثیه منزل با قیمت مناسب

بسته بندی با قیمت مناسب

 

بارنامه

بارنامه وسیله نقلیه بر اساس نوع، قیمت جنس، حجم و وسیله حمل بار تعیین می‌شود. برخی از بارهای با حجم‌های کم بهتر است با حواله حمل شوند با اینکه بارهای سنگین‌وزن حجم بیشتر و قیمت بالاتری دارند حتماً بایستی بارنامه داشته باشند.

علاوه بر این اتوبار تهران و شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌شهری بیمه را در بارنامه اعمال می‌کنند که در ارزش اتوبار و شرکت باربری نقش مستقیمی دارد. امروزه صدور بارنامه الکترونیکی باعث بهبود صنعت باربری شده و تأثیر شگرفی بر صنعت باربری داشته که موجب راحتی کار رانندگان هم شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *