خرید محصولات ارگانیک در سنندج

محصولات ارگانیک چند صباحی است که در کشور رواج یافته است. این در حالی است که در برخی از کشورها مانند آمریکا مصرف این نوع از محصولات در میان مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. وجود محصولات ارگانیک از دیرباز مورد توجه بسیاری از کشورهای اطراف نیز بوده و است.

محصولات ارگانیک

محصولات ارگانیک

 

مقاله پیشنهادی: انواع بادام سنگی و قیمت های سال ۱۴۰۱

 

 

هر محصول فرآوری شده که بدون استفاده از مواد شیمیایی مصنوعی؛ مانند: آفت‌کش‌ها و کودهای شیمیایی مصنوعی و دست‌کاری‌های ژنتیکی تولید شود، در دسته محصولات ارگانیک قرار می‌گیرد.

به طبع نیز بازار مواد ارگانیک در طی این مدت به طور قابل توجهی رشد کرده است و به یک صنعت درآمدزایی تبدیل شده است. این موضوع همچنان در کشور جای پیشرفت دارد و هنوز فاصله زیادی با میزانِ توسعه‌ای که در دیگر کشورها ایجاد شده است، دارد. با اطلاع از نحوه پرورش و ویژگی‌هایی که محصولات ارگانیک می‌توانند داشته باشند، برخی از افراد سعی دارند که نوع محصولات مصرفی خود را به سمت دسته ارگانیک تغییر دهند.

اگر شما نیز طرفدار استفاده از محصولات ارگانیک در سنندج هستید، این مقاله به شما دیدی شفاف‌تر و اطلاعات بیش‌تری درباره این نوع محصولات می‌دهد.

 

منظور از محصولات ارگانیک چه نوع محصولاتی است؟

محصولات ارگانیک توسط کشاورزانی تولید می‌شوند که بر استفاده از منابع تجدیدپذیر و حفاظت از خاک و آب برای افزایش کیفیت محیطی برای نسل‌های آینده تأکید دارند. غذای ارگانیک بدون استفاده از اکثر آفت‌کش‌های معمولی، کودهای ساخته ‌شده با مواد مصنوعی یا لجن فاضلاب و تشعشعات یونیزه، مواد نگهدارنده یا افزودنی‌های دیگری تولید می‌شوند. همچنین هیچ نوع فرآیندی که باعث تغییر در ماهیت طبیعی مواد تشکیل‌دهنده آن‌ها شود، در روند پرورش و تولید آن‌ محصولات به‌کار گرفته نمی‌شود.

کشاورزان برای رشد محصولات و تغذیه خاک آن از کودهای طبیعی و کمپوست‌ها استفاده می‌کنند. کشاورزی ارگانیک در اصل یک استراتژی مدیریت محیط زیستی را اعمال می‌کند که طبعاتی همچون کاهش آلودگی، حفظ آب‌های زیرزمینی، حفاظت گیاهان از انواع میکروب‌ها، سالم ماندن کیفیت خاک، حفاظت از انسان‌ها و حیوانات را در پی دارد.

غذاهای ارگانیک می‌تواند شامل موادی ازجمله: گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، محصولات لبنی، میوه‌، سبزی، حتی عسل و همچنین فرآورده‌های ارگانیک؛ مانند: غذاهای منجمد و برخی از نوشیدنی‌ها باشد. در ابتدا تنها برای سبزی و میوه‌ها، ایده ارگانیک بودن را پیاده‌سازی کردند. سپس با استقبال و تمایل افراد به مصرف بیش‌تر غذاهای سالم، تولیدکنندگان در تلاش برای تولید محصولات ارگانیک بیش‌تر در زمینه‌های ذکر شده، هستند.

ارگانیک بودن و تولید کردن در زمینه مواد گوشتی مانند گوشت مرغ، به نسبت مواد غذایی دیگر مانند سبزیجات و میوه‌ها، قوانین استاندارد پیچیده‌تری را برای کسب لقب ارگانیک بودن باید طی کنند. محیط زندگی، مواد غذایی که به حیوانات داده می‌شود و همچنین استفاده نکردن از آنتی‌بیوتیک‌ها و سایر هورمون‌های رشد برای آن‌ها باید بسیار مورد اهمیت واقع شود.

 

مقاله پیشنهادی:
خصوصیات بهترین مهدکودک سنندج-معرفی بیش از ۱۰ مهدکودک در نقاط مختلف سنندج

 

برای این‌ که بتوان به محصولات تولید شده برچسب ارگانیک بودن زده شود و آن‌ها را در بازار عرضه کرد، یک گواهی ‌دهنده مورد تأیید دولتی، مزرعه‌ای را که در آن محصولات اولیه رشد می‌کند را بازرسی می‌کند تا مطمئن شود که کشاورز از تمام قوانین لازم برای رعایت استانداردهای ارگانیک جهانی پیروی می‌کند. در برخی محصولات درصد ارگانیک بودن را روی آن‌ها قید می‌کنند. بر اساس سازمان تأیید کننده، اگر در محصولی حداقل ۹۰ درصد مواد تشکیل‌ دهنده‌اش از تولیدات ارگانیک باشد، می‌توان آن را در دسته محصولات ارگانیک قرار داد.

چه تفاوتی میان محصولات ارگانیک و غیرارگانیک وجود دارد؟

باتوجه به مفاهیمی که در بخش قبلی درباره محصولات ارگانیک در سنندج بیان شد، حتماً به طور کامل معنی آن را درک کرده باشید. در مقابل محصولات ارگانیک، محصولات طبیعی قرار دارند. در برخی مواقع این اصطلاحات به صورت نادرستی به جای یکدیگر در میان مردم استفاده می‌شود. در حالی که ممکن است برچسب‌هایی ببینید که ادعا می‌کنند یک غذا طبیعی، بدون آفت‌کش یا بدون هورمون است، این عبارات نباید مترادف با عبارت “ارگانیک” در نظر گرفته شوند. طبق تعریف استاندارد USDA موادی ارگانیک در نظر گرفته می‌شوند که حدود ۹۵ درصد آن ارگانیک باشد.

چه تفاوتی میان محصولات ارگانیک و غیرارگانیک وجود دارد؟

محصولات ارگانیک نسبتاً تازه‌تر هستند؛ زیرا هیچ مواد افزودنی و نگهدارنده‌ای که باعث افزایش ماندگاری درنتیجه ایجاد ماندگی و کهنگی شود را در تولید آن‌ها استفاده نمی‌کنند. حجم مواد دریافتی از محصولات ارگانیک نسبت به میزان مصرفی آن بیش‌تر است. درنتیجه مواد مغذی زیادتری با مصرف همان اندازه مواد غذایی معمولی و طبیعی برای بدن تأمین می‌شود. همچنین طعم آن‌ها به دلیل سالم بودن خاک و نبود کودهای شیمیایی بهتر و طبیعی‌تر است.

یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که محصولات ارگانیک دارند این است که مانند هر محصول دیگری به راحتی در هر مکانی در دسترس نیست و سخت پیدا می‌شود. همچنین تولید آن خواهان زحمت و توجه زیادتری است و هزینه‌بر خواهد بود.

 

مقاله پیشنهادی:
معرفی دانشگاه کردستان و ۵ دانشکده+شماره تماس واحد ها

 

غذاهای غیرارگانیک به روش متعارف تولید می‌شوند که شامل استفاده از مواد شیمیایی مصنوعی، کود، آفت‌کش‌ها، داروها و غیره است. به همین دلیل طعم آن‌ها، طعم اصلی ماده غذایی را نخواهد داشت. به دلیل استفاده از این مواد غیرطبیعی ظاهر این مواد غذایی بیش‌تر افراد را به خود جذب می‌کند؛ زیرا زدگی یا لکه‌ بر روی آنان به ندرت دیده می‌شود. اما ظاهر برای سلامتی نمی‌تواند معیار خوبی باشد. بنابراین در مورد محصولات غیرارگانیک، ثابت شده است که به دلیل استفاده از مواد شیمیایی برای رشد، باعث تعدادی بیماری می‌شوند و ممکن است شما را در معرض خطر بیش‌تری برای سلامتی قرار دهند.

آیا مصرف محصولات ارگانیک بهتر است؟

تحقیقات گسترده‌ای درباره این موضوع انجام شده است تا بتوان یک نتیجه مشخص و قابل اعتمادی را به طور کامل ارائه داد. بر اساس تحلیل‌های شواهدی که تا به امروز انجام شده است، مواد غذایی ارگانیک دارای ترکیبات آنتی ‌اکسیدانی بیشتری نسبت به غذاهای معمولی هستند. بسیاری از آنتی ‌اکسیدان‌ها با کاهش خطر بیماری‌های مزمن؛ ازجمله: بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های عصبی و برخی سرطان‌ها مرتبط هستند. بنابراین مصرف محصولات ارگانیک از نظر تغذیه انسان می‌تواند قابل ‌توجه و برجسته واقع شود.

چه تفاوتی میان محصولات ارگانیک و غیرارگانیک وجود دارد؟

این محصولات با ایجاد سلامتی بهتر و سطوح پایین‌تری از فلزات سمی و آفت‌کش‌ها می‌توانند در سبد غذایی انسان‌ها جایگاه خاصی را از آن خود کند. مصرف مواد غذایی ارگانیک سیستم ایمنی بدن شما را تقویت و همچنین از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

به عنوان یک نکته باید در نظر داشته باشید که هنوز هیچ نتیجه قطعی درباره این‌ که یک رژیم غذایی ارگانیک گسترده بتواند مزایای زیادی را روی سلامتی داشته باشد، به‌دست نیامده است. با این حال مصرف مواد غذایی که با شیوه‌های ارگانیک تولید می‌شوند، یک مزیت قطعی دارد؛ آن هم این است که آفت‌کش‌ها می‌توانند منجر به مشکلات عصبی رشدی شوند و به شدت با سرطان مرتبط هستند.

 

مقاله پیشنهادی:
معرفی خانه کرد در سنندج-۳ دوره ساخت قدیمی ترین نماد فرهنگ کردستان

 

در پایان باید گفت که قرار گرفتن در معرض آفت‌کش‌های سطح پایین می‌تواند برای کودکان و جنین‌ها به دلیل سیستم ایمنی آسیب‌پذیر آن‌ها مضر باشد. همچنین می‌تواند برای زنان باردار نیز مضر باشد. بنابراین این‌که در محصولات ارگانیک هیچ آفت‌کش و مواد شیمیایی‌ای استفاده نمی‌شود در عین حال که می‌تواند یک مزیت باشد، می‌تواند مشکلاتی را برای بدن ایجاد کند.

مقایسه قیمت‌ محصولات ارگانیک نسبت به سایر موادغذایی

به دلیل استانداردهای لازم برای تولید غذاهای ارگانیک، این محصولات عموماً گران‌تر از همتایان غیرارگانیک خود هستند. کشاورزان باید به شیوه‌های کشت خود توجه زیادی داشته باشند. آفات، علف‌های هرز و بیماری‌ها باید با کنترل فیزیکی، مکانیکی و بیولوژیکی به جای آفت‌کش‌ها کنترل شوند. این خود یعنی هزینه مادی و زمانی بسیاری نسبت به سایر محصولات غذایی عادی باید صرف شود. به همین دلیل به طور کلی قیمت محصولات ارگانیک بالاتر است.

چه تفاوتی میان محصولات ارگانیک و غیرارگانیک وجود دارد؟

 برای آن‌ که هم محصولات ارگانیک را در زنجیره غذایی خود داشته باشید و هم آن ‌که هزینه زیادی را صرف خرید آن‌ها نکنید، پیشنهاد می‌شود تمام مواد غذایی مصرفی خود را از محصولات ارگانیک تهیه نکنید. محصولاتی که می‌دانید دارای سطوح پایین‌تر آفت‌کش‌ هستند؛ مانند: ذرت، کلم بروکلی و کلم را می‌توانید در شکل طبیعی و معمولی خود خریداری کنید. در مقابل محصولاتی مانند: توت فرنگی، اسفناج، سیب، گوجه فرنگی و کرفس دارای سطوح بالایی از باقی‌مانده آفت‌کش‌ها هستند، بهتر است نوع ارگانیک آن‌ها تهیه شود؛ زیرا ارزش هزینه‌ای که برای آن پرداخته می‌شود را با مزیت سلامتی که به همراه دارد، برابر می‌کند.

 

مقاله پیشنهادی:
معرفی فرش تاریخی و اصیل بیجار-با بیش از ۱۰۰ ها رنگ و نگاره بسیار زیبا

 

همچنین سبزیجات ارگانیکی که به صورت منجمد عرضه می‌شوند دارای قیمت پایین‌تری از نوع تازه آن‌ها دارد؛ البته که از نظر ارزش غذایی و کیفیت تفاوتی با هم ندارند. این تفاوت تنها در مسئله هزینه خواهد بود. در میان تمام محصولات نیز، گوشت‌های ارگانیک پرهزینه‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند.

فروشگاه‌های عرضه کننده محصولات ارگانیک در سنندج

محصولات ارگانیک در سنندج در برخی فروشگاه‌ها که در ادامه معرفی شده‌اند، به مشتریان خدمات ارائه می‌کنند.

  • فروشگاه دهکده ارگانیک – عرضه مرغ سبز

آدرس: خیابان مبارک‌آباد، بالاتر از میدان کوهنورد، روبروی برج آبیدر

شماره تماس: ۰۸۱۳۳۵۶۵۹۵۰

  • محصولات ارگانیک چرو

آدرس: تپه شیخ محمد صادق، بلوار مرزبان ،خیابان ارتش

شماره تماس: ۰۹۱۸۶۶۰۳۱۵۳

  • فروشگاه ارگانیک سلامت – طب مکمل

آدرس: خیابان معراج، فروشگاه سلامت

شماره تماس: ۰۸۷۳۳۲۴۲۳۲۲

  • دنیای ارگانیک

آدرس: خیابان شریف آباد، بالاتر از مرکز انتقال خون، روبروی پارکینگ برج نیما

شماره تلفن: ۰۹۱۲۰۶۴۷۹۸۷

 

مقاله پیشنهادی:
طراحی لوگو در سنندج در سال ۱۴۰۰

 

  • دولاب مارکت

آدرس: بلوار ۲۸ دی

شماره تماس: ۰۹۹۴۰۹۸۶۱۵۵

  • کتو ارگانیک

آدرس: انتهای خیابان شالمان، جنب املاک ایران زمین

فروشگاه‌های عرضه کننده محصولات ارگانیک در سنندج

جمع‌بندی

در جوامع امروزی که هر شخصی برای حفظ سلامتی خود تلاش می‌کند، منبع مواد غذایی که مصرف می‌کند نقش مهمی در این هدف خواهد داشت. استفاده از محصولات ارگانیک در سنندج یکی از راهکارهایی است که برخی افراد برای کسب سلامتی در پیش گرفته‌اند. همچنین محبوبیت غذاهای ارگانیک در حال افزایش است. هرچند با در نظر گرفتن مزایا و معایبی که محصولات ارگانیک نسبت به دیگر محصولات دارند، باید تصیم بگیرید که مصرف آن برای شخص شما مناسب است یا خیر.

جمع بندی

سایر خدمات شارینو:😊
طراحی سایت
طراحی اپلیکیشن
سئو در سنندج
تولید محتوا
پشتیبانی اینستاگرام
طراحی و ساخت تیزر
طراحی پوستر
طراحی لوگو

 بهترین مهدکودک سنندج
بادام سنگی
فرش سنندج

۱۶ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *