مشاوره خانواده در همدان

مشاوره خانواده در همدان یکی از اقدامات بسیار مؤثر در زمینه حل مشکلات خانوادگی است که می‌تواند در تقویت روابط بین زوجین، والدین و فرزندان و خانواده و جامعه تأثیرگذار بوده و به افراد کمک کند تا از بحران‌‌های شخصی و خانوادگی به‌ سلامت بگذرند. در این مطلب شما را بیشتر با این حوزه روان‌شناسی آشنا خواهیم کرد.

مشاوره خانواده در همدان

 

 

چه زمانی باید به مشاور خانواده مراجعه کنیم؟

یکی از مهم‌ترین پرسش‌های افراد در زمینه مشاوره خانواده در همدان، این است که تحت چه شرایطی و با داشتن چه مشکلاتی لازم است به مشاور خانواده همدان مراجعه کنیم؟ در این باره باید بگوییم تقریباً تمام افراد از این موضوع آگاهی کامل دارند که بحران‌های خانوادگی می‌‌تواند بر استحکام نظام خانواده تأثیرگذار بوده و در ابعاد مختلف سبب تخریب و آسیب به روابط اعضای خانواده شود.

درنهایت زمانی که این مشکلات در کانون خانواده بسیار گسترش یافته و کنترل آن از دست اعضای خانواده خارج می‌شود لازم است نسبت به استفاده از خدمات مشاوره خانواده اقدام شود. با مراجعه به یک مرکز مشاوره خانواده در همدان می‌توانید با مشاوران باتجربه ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها در راستای حل مشکلات و چالش‌های خود کمک بگیرید.

خانواده درمانگر‌ها می‌توانند با تجربه و دانش خود بهترین راهکار‌ها را برای مواجه با چالش‌ها، بحران‌‌ها، تعارضات و اختلاف‌نظرها و غیره ارائه کنند و از وقوع پیشامد‌های جبران‌ناپذیر در نهاد خانواده پیشگیری کنند.

به یاد داشته باشید مشکلات زناشویی و خانوادگی خودبه‌خود رفع نمی‌شوند و اغلب افراد از مهارت‌های کافی برای مدیریت این بحران‌ها برخوردار نیستند؛ پس در صورت مواجه با چالش‌های خانوادگی حتماً از خدمات مشاوره خانواده در همدان استفاده نمایید.

لازم است بدانید حل اختلافات زناشویی و مشکلات زوجین، تنها مزیت مشاوره خانواده در همدان نیست. درواقع مشاوره خانواده در همدان به بهبود روابط میان اعضای خانواده کمک می‌کند و به رفع تعارضات و اختلاف‌نظرها منجر می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید هر عضوی از خانواده باید بتواند نظر و دیدگاه خود را به شیوه صحیح با دیگر اعضای خانواده به اشتراک بگذارد و با آن‌ها تعامل مسالمت‌آمیزی داشته باشد و البته سایرین نیز با فهم و تشخیص صحیح به نیاز‌های او توجه نمایند؛ این موضوع رمز اصلی حفظ کانون خانواده است.

مشاور خانواده به‌منظور برقراری صلح و صمیمیت می‌تواند در مشکلات و بحران‌های خانوادگی، به کمک هریک از اعضای خانواده بیاید و با شنیدن و درک شرایط و دیدگاه هریک از افراد راهکاری اصولی و منطقی را جهت مدیریت بحران‌ها ارائه دهد. در این صورت بدون ایجاد مشکلات بیشتر و بروز عواقب سنگین‌تر، روابط خانوادگی حفظ شده و به بهبود کیفیت زندگی در خانه و خانواده منجر می‌شود.

چه زمانی باید به مشاور خانواده مراجعه کنیم؟

 

 

شرکت در جلسات مشاوره خانواده در همدان می‌تواند در زمینه‌های زیر تأثیرگذار باشد:

  • تعارضات خانوادگی
  • ترک الکل و مواد اعتیادآور
  • مشکلات روحی و روانی اعضای خانواده
  • رفع مشکلات جنسی
  • مدیریت خشم
  • رفع تعارضات فرهنگی
  • دخالت خانواده‌‌ها
  • سردی رابطه
  • رفع اختلافات مالی
  • حل مشکلات مربوط به بیکاری
  • رفع اختلاف‌نظر در خانواده
  • کمک به عضو خانواده در مواجه با فکر خودکشی
  • رفع مشکلات فرزندان خانواده در مدارس
  • مدیریت مشکلات میان فرزندان
  • کنترل رفتار‌های فرزندان
  • آموزش نحوه درست تربیت فرزند
  • ارائه مراقبت‌‌های لازم برای افراد با نیاز‌های خاص
  • رفع مشکلات بین زوجین
  • کمک به حل مسائل مربوط به خیانت
  • کمک به حضانت مشترک فرزندان بعد از طلاق
  • کمک به اعضای خانواده پس از یک حادثه، بیماری یا مرگ عزیزان
  • ارائه خدمات مربوط به جدایی زوجین

چه زمانی باید به مشاور خانواده مراجعه کنیم؟

 

 

با تمام موارد گفته‌شده می‌توان به این نتیجه رسید کمک گرفتن از یک مشاور خانواده خوب در همدان و استفاده از خدمات مشاوره خانواده در همدان می‌تواند در مسیر زندگی به حفظ رشته روابط میان اعضای خانواده بسیار کمک کرده و کانون خانواده‌های ایرانی را پس از بروز اتفاقات مختلف و مشکلات حفظ نماید و علاوه بر این روح و روان افراد را پس مواجه با این مشکلات ترمیم نماید.

جالب است بدانید طبق تحقیقات انجام‌شده در زمینه تأثیر مشاوره خانواده و خانواده‌درمانی، محققان به این نتیجه رسیدند که خانواده‌درمانی برای طیف وسیعی از اهداف کاربردی و ایجاد و حفظ یک رابطه عاطفی و خانوادگی مناسب بوده و بسیار تأثیرگذار است.

مطالعات نشان می‌دهد مشاوره خانواده در همدان می‌تواند در رفع مشکلات بزرگسالان از قبیل چالش‌های رابطه، سوءمصرف مواد اعتیادآور نظیر الکل و مواجه با بیماری‌‌های جسمی‌ بسیار تأثیرگذار و سودمند باشد. علاوه بر این مشاوره خانواده در همدان بر بهبود عملکرد نهاد خانواده در ابعاد مختلفی همچون حمایت از عضو خانواده و درک شرایط یکدیگر بسیار تأثیرگذار خواهد بود و درنهایت به افزایش کیفیت زندگی خانوادگی منجر خواهد شد.

شایان‌ذکر است در مطالعات سال ۲۰۱۰، خانواده‌درمانی به‌عنوان یکی از رویکرد‌های درمانی مؤثر در کنترل و رفع مشکلات رفتاری، عاطفی، مشکلات روحی و جسمانی و بهبودی پس از تجربه‌های ناخوشایند معرفی شد.

چه زمانی باید به مشاور خانواده مراجعه کنیم؟

 

 

وظایف مشاور خانواده چیست؟

پیش از استفاده از خدمات مشاوره خانواده در همدان لازم است از وظایف مشاوران خانواده در هر یک از حوزه‌های کاری شناخت کافی داشته باشید تا بهترین نتیجه را دریافت نمایید. وظایف مشاور خانواده در ابعاد زیر قابل‌بررسی است:

وظایف مشاور خانواده در ازدواج

بهترین مشاور خانواده در همدان در زمینه ازدواج می‌تواند در زمان آغاز زندگی زناشویی به افراد کمک کند تا با معیار‌های صحیح انتخاب همسر، راه‌های تشخیص تناسب اخلاقی و رفتاری با فرد موردنظر و روش‌های داشتن یک ازدواج موفق و غیره آشنا شوند و بهترین انتخاب را در این زمینه حساس و مهم داشته باشند.

 وظایف مشاور خانواده در زمینه زناشویی

در هر ازدواجی ممکن است زوجین دچار اختلافات و بحران‌هایی شوند و زندگی زناشویی آن‌ها تحت تأثیر قرار بگیرد. در این راستا مشاوره خانواده در همدان می‌تواند به زوجین کمک کرده مشکلات خود را مدیریت کنند و بهترین راهکار‌ها را جهت کنترل مسائل و چالش‌های خود به کار ببرند.

وظایف مشاور خانواده چیست؟

 

 

وظایف مشاور خانواده در حوزه روابط جنسی

سکس تراپی یکی دیگر از حوزه‌های فعالیت مشاوره خانواده است. وظیفه اصلی مشاور خانواده در این زمینه  درمان مشکلات جنسی است که از موضوعات روان‌شناختی منشأ می‌گیرد. مشکلات روابط جنسی می‌‌تواند بر کیفیت روابط زوجین مؤثر بوده و سبب تخریب روابط زناشویی شود.

 وظایف مشاور خانواده در حوزه خانواده‌درمانی

همان‌طور که قبلاً هم گفتیم خانواده‌درمانی در بهبود سلامت و عملکرد خانواده بسیار تأثیرگذار بوده و می‌تواند در زمان بروز انواع مشکلات رفتاری و روانی در عضوی از خانواده و مشکلات و اختلاف‌نظرهای خانوادگی کمک‌کننده باشد و به افراد شیوه صحیح مقابله با آن‌ها را نشان دهد.

 وظایف مشاور خانواده در زمینه خیانت

خیانت یکی از ناخوشایندترین و مخرب‌ترین اتفاقات در زندگی زناشویی است که می‌تواند زندگی مشترک زوجین را به خطر انداخته و به آشوب بکشاند. در این راستا مشاور خانواده در همدان با آگاهی از عواقب مخرب خیانت همچون تغییر احساسات، پرخاشگری، آسیب‌های روانی و غیره می‌تواند در رویارویی افراد با این مشکلات کمک کند و با توجه به شرایط زوجین به آن‌ها در گرفتن یک تصمیم درست کمک نماید.

 وظایف مشاور خانواده در زمینه خیانت

 

 

 وظایف مشاور خانواده در حوزه طلاق

همان‌طور که می‌دانید در کشورمان ایران آمار طلاق روزبه‌روز در حال افزایش است و می‌تواند از عواقب و آسیب‌های بسیاری برخوردار باشد. در این حوزه، مشاور خانواده در همدان به افراد کمک می‌کند بتوانند تصمیم درست و عاقلانه‌ای بگیرند و از روی عصبانیت و تنها از روی احساس تصمیم‌گیری نکنند.

انواع مشاوره خانواده چیست؟

به‌منظور شناخت بیشتر شما از حوزه مشاوره خانواده، لازم است به معرفی انواع مختلف مشاوره خانواده در همدان که توسط مراکز مشاوره و روان‌شناسی ارائه می‌شود بپردازیم. انواع مشاوره خانواده در همدان شامل موارد زیر است:

مشاوره خانواده سیستمی‌: با استفاده از این رویکرد به افراد راهنمایی‌های لازم داده می‌شود تا با به‌کارگیری توانایی‌ها و نقاط قوت خود بتوانند با مشکلات روحی و روانی خود روبرو شده و آن‌ها را شکست دهند.

مشاوره خانواده کارکردی: این رویکرد کوتاه‌مدت بوده و برای افرادی با رفتار‌های پرخطر، خشونت‌آمیز، سوءمصرف مواد و غیره مناسب است. در این نوع مشاوره به خانواده‌‌ها و نوجوانان راهنمایی‌های لازم داده می‌شود تا راهکار‌های مفید و سودمند جهت مدیریت چالش‌های به وجود آمده به کار گرفته شود.

مشاوره خانواده روایی: در این روش، اعضای خانواده با بازگو کردن داستان خود با تأثیر تجربیات و دیدگاه‌ها در شکل‌گیری شخصیت و تعامل با دیگران آشنا شده و به‌وسیله این نقل روایت فرد می‌تواند با آگاهی بهتر و عینی‌تر با مشکلات روبرو شود.

مشاوره خانواده به‌وسیله آموزش: این روش درمانی به اعضای خانواده در زمینه درک بهتر از شرایط روحی و روانی خود و دیگر اعضای خانواده کمک می‌کند.

مشاوره خانواده حمایتی: در این حوزه نیز سعی می‌شود یک محیط امن در خانواده فراهم شود تا اعضا بتوانند به‌راحتی درمورد احساسات و دغدغه‌های خود صحبت کنند و مورد حمایت سایر اعضا قرار گیرند.

انواع مشاوره خانواده چیست؟

 

 

عوامل مؤثر بر هزینه مشاوره خانواده

یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمینه مشاوره خانواده در همدان، بحث هزینه‌ها و نرخ خدمات مشاوره است. در این زمینه باید بگوییم عوامل مختلفی در تعیین هزینه مشاوره خانواده در همدان تأثیرگذار هستند و هزینه جلسات مشاوره فرد می‌تواند متفاوت از سایر مراجعین باشد. این عوامل عبارت‌اند از:

عوامل مؤثر بر هزینه مشاوره خانواده

 

 

نوع مرکز مشاوره و موقعیت مکانی

یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر هزینه مشاوره خانواده، خصوصی یا دولتی بودن مرکز موردنظر، و منطقه و شهری که خدمات مشاوره‌ای در آن ارائه می‌شود.

میزان تجربه

در هر حوزه‌ای هرچقدر که فرد متخصص از تجربه و سابقه کاری بیشتری برخوردار باشد؛ هزینه دریافتی افزایش خواهد یافت. مشاوره خانواده در همدان نیز از این قاعده مستثنی نیست و هزینه جلسات ملاقات با مشاوران باتجربه‌تر بیشتر خواهد بود.

میزان تحصیلات مشاور

دیگر عامل تأثیرگذار بر هزینه مشاوره خانواده در همدان، نوع مدرک تحصیلی مشاور خانواده آقا در همدان یا مشاور خانواده خانم در همدان است. به‌طورکلی نرخ جلسات مشاوره افراد دارای کارشناسی ارشد با دکتری متفاوت بوده و هرقدر مشاور موردنظر درجه بالاتری از مدرک تحصیلی را دارا باشد؛ هزینه بیشتری دریافت خواهد کرد.

میزان تحصیلات مشاور

 

 

مدت‌زمان جلسه مشاوره

مسلماً هرچه قدر مدت‌زمان جلسه مشاوره بیشتر باشد؛ هزینه‌ای که باید به‌عنوان دستمزد مشاور پرداخت شود نیز افزایش میابد. لازم به ذکر است طول جلسات درمان هر فرد طبق صلاحدید مشاور در همان جلسه نخستین مشخص می‌شود و بر اساس آن اعلام هزینه می‌شود.

طبق نرخ سازمان روان‌شناس در سال ۱۴۰۱ هزینه جلسات مشاوره خانواده در همدان به شرح زیر است:

مشاوره قبل از ازدواج توسط کارشناس ارشد: ۱۳۴۰۰۰ الی ۱۶۸۰۰۰ تومان

مشاوره قبل از ازدواج توسط دکترا: ۱۶۸۰۰۰ الی ۲۴۰۰۰۰ تومان

مشاوره روان‌درمانی فردی توسط کارشناس ارشد: ۱۳۴۰۰۰ الی ۱۶۸۰۰۰ تومان

مشاوره روان‌درمانی فردی توسط دکترا: ۱۶۸۰۰۰ الی ۲۴۰۰۰۰ تومان

خدمات زوج‌درمانی توسط کارشناسی ارشد: ۱۳۰۰۰۰ الی ۱۸۷۰۰۰ تومان

زوج‌درمانی توسط دکترا: ۱۶۸۰۰۰ الی ۲۴۰۰۰۰ تومان

مدت‌زمان جلسه مشاوره

 

 

لیست مراکز مشاوره همدان

در ادامه جهت آشنایی شما با بهترین مراکز و افراد فعال در حوزه مشاوره خانواده در همدان به ارائه لیست مشاوران خانواده همدان و لیست مراکز مشاوره همدان به همره آدرس و شماره تلفن خواهیم پرداخت.

مرکز مشاوره ذهن نو

شماره تلفن: ۰۲۱۹۱۰۰۲۳۶۰

مرکز مشاوره آواژه

شماره تلفن: ۰۲۱۶۶۴۱۹۰۱۲

مرکز مشاوره خانواده سپیدار

آدرس: همدان، ابتدای بلوار مدنی، کوچه اقبالی، پلاک ۱۸

شماره تلفن: ۰۸۱۳۸۲۶۳۶۴۳- ۰۹۱۸۲۱۸۸۸۶۸

مرکز مشاوره رسش

آدرس: همدان، خیابان پاستور، طبقه اول، پلاک ۵۵

مرکز مشاوره مهرآور

آدرس: همدان، چهارراه پاستور، برج پاستور، طبقه پنجم، واحد ۲

شماره تلفن: ۰۸۱۱۸۲۵۳۳۸۳

لیست مراکز مشاوره همدان

 

مرکز مشاوره سینا

آدرس: همدان، چهارراه شریعتی، کنار پست شهید قندی

شماره تلفن: ۰۸۱۱۸۳۲۳۲۱۰

مرکز مشاوره ‌آیین زندگی

آدرس: همدان، سرپل یخچال، ساختمان ولیعصر، طبقه ۳

مرکز مشاوره هدایت

آدرس: همدان، مقابل بیمارستان فرشچیان، پلاک ۴۰

شماره تلفن: ۰۹۱۸۴۴۰۴۵۰۱

مرکز مشاوره شهید دیباج

آدرس: همدان، خیابان کمال‌آباد، پایگاه مشاوره بیماری‌های رفتاری دیباج

شماره تلفن: ۸۲۶۸۰۲۴

مرکز مشاوره ولیعصر

آدرس: همدان، خیابان شهید مدنی، مرکز بهداشتی – درمانی ولیعصر

مرکز مشاوره طراوت

آدرس: همدان، میدان عین القضات، پلاک ۱۹۴

شماره تلفن: ۴۲۲۵۵۲۰

شیرین فضل‌الله

آدرس: همدان، چهارراه تختی، مقابل هتل آرین، کنار نساجی بروجرد، مرکز مشاور الوند

شماره تلفن: ۰۸۱۳۲۵۲۵۸۲۶

دکتر شیوا فتحی

آدرس: همدان، خیابان بوعلی، مجتمع سینا، طبقه دوم

شماره تلفن: ۰۸۱۳۸۳۴۳۲۰۹

شهزاد نظری

آدرس: همدان، اول خیابان خواجه رشید، جنب پاساژ، کوچه هواپیمایی، ساختمان پاسارگاد، طبقه سوم، کلینیک روزبه

شماره تلفن: ۰۸۱۳۲۵۱۹۲۸۸

دکتر علیرضا باقری

آدرس: همدان، میدان جهاد، اول خیابان جهان‌نما، ساختمان پزشکان ایرانمهر، طبقه اول، مرکز مشاوره حافظ

شماره تلفن: ۰۸۱۳۸۲۳۶۸۲۲

دکتر گیتا افروخته

آدرس: همدان، میدان بوعلی، بلوار مدنی، ابتدای آقاجانی بیگ، ساختمان اعتماد، طبقه پنجم، واحد ۱۰، مرکز مشاوره مهر

شماره تلفن: ۰۸۱۳۲۵۱۹۰۰۰

دکتر علیرضا کریمی‌ وکیل

آدرس: همدان، میدان بوعلی، مقابل بانک رفاه، ساختمان آریا، طبقه دوم

شماره تلفن: ۰۹۱۸۴۴۰۴۵۰۱

محمدمهدی عظیمی‌

آدرس: همدان، ابتدای بلوار مدنی، کوچه زندی‌ها، مقابل امداد مهدیه، پلاک ۲۸، مرکز مشاوره سپیدار

شماره تلفن: ۰۸۱۳۸۲۶۳۶۴۳

صفورا پور حسینی

آدرس: همدان، بلوار مدنی، کوچه زندی‌ها، روبروی امداد مهدیه، پلاک ۲۸، مرکز مشاوره و روان‌شناسی سپیدار

شماره تلفن: ۰۸۱۳۸۲۶۳۶۴۳

دکتر لطیف مراد ویسی

آدرس: همدان، آرامگاه بوعلی، ساختمان پزشکان نور، طبقه دوم

شماره تلفن: ۰۸۱۳۲۵۱۰۷۴۴

لیست مراکز مشاوره همدان

 

 

اگر به دنبال آگاهی از بهترین روش‌های یادگیری، بهترین منابع کنکوری، اصول و قواعد درس خواندن و تست‌زنی هستید؛ مراجعه به یک مشاور تحصیلی خوب را باید در اولویت خود قرار دهید. به این منظور می‌تواند از مطالب سایت شارینو با موضوع مشاوره تحصیلی در همدان استفاده نمایید.

اگر به دنبال یافتن بهترین مراکز آموزش زبان انگلیسی در همدان هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم سری به سایت شارینو مقاله آموزشگاه زبان در همدان بزنید.

اگر تمایل دارید کسب‌وکار خود را به شیوه مؤثر و کارآمد به جامعه مخاطبان معرفی کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم از خدمات تیم شارینو در زمینه‌هایی همچون طراحی لوگو، طراحی پوستر، تولید محتوا، ادمین اینستاگرام و غیره استفاده نمایید و بهترین نتیجه را کسب کنید.

اگر قصد مراجعه به بهترین و مجرب‌ترین مراکز سونوگرافی شهر همدان را دارید؛ مطالب سایت شارینو در حوزه سونوگرافی در همدان می‌تواند به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سونوگرافی و شناخت بهترین پزشکان سونوگرافی به شما کمک کند.

به‌منظور بهره‌مندی از بهترین خدمات درمانی و پزشکی و شناخت بهترین پزشکان همدان می‌توانید از مطالبی همچون پزشک ارتوپد در همدان، رادیولوژی در همدان، پزشک ماما در همدان، پزشک پوست، مو زیبایی در همدان و غیره استفاده کنید.

سخن پایانی

یکی از مؤثرترین و مناسب‌ترین اقدامات به‌منظور رفع مشکلات زناشویی، بحران‌های خانوادگی، اختلافات با فرزندان و غیره خانواده‌درمانی یا مشاوره خانواده است. مشاوره خانواده در همدان می‌تواند با رویکردی صحیح نسبت مسائل و مشکلات، به افراد در رفع مشکلات کمک بزرگی کند.

در این مطلب شما را با مزایای مراجعه به مشاور خانواده همدان، علل مراجعه به مشاور، انواع مشاور خانواده و از همه مهم‌تر بهترین مراکز مشاوره خانواده در همدان آشنا کردیم.

سخن پایانی

 

باربری در همدان
باشگاه‌ های بدنسازی همدان
پزشکان قلب و عروق در همدان

۸ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *