مقایسه انواع تشک و انتخاب بهترین آنها

مهم‌ترین نکات درباره ویژگی‌های انواع تشک استاندارد

خواب راحت کلید خلق و خوی خوب، تندرستی و سلامتی است. برای تجربه خوابی خوب باید تشک مناسبی داشته باشید؛ اما همه افراد در اولین بار موفق به انتخاب تشک مناسب از بین انواع تشک نمی‌شوند. شما ممکن است در جستجوی گزینه ایده‌آل، بیش از یک بار تشک خود را تغییر دهید.

تشک شما باید متناسب و هماهنگ با اندازه تخت باشد تا شرایطی برای موقعیت صحیح بدن در هنگام خواب ایجاد شود. هنگام انتخاب از بین انواع تشک، ابعاد تخت را در نظر بگیرید و طول، عرض و ارتفاع محصول را با دقت ثبت کنید.

در این مقاله ما به شما خواهیم گفت که باید به چه نکاتی توجه کنید و تشک نرم یا تشک سفت هرکدام چه ویژگی‌هایی دارند یا چگونه یک تشک واقعاً استاندارد و راحت پیدا کنید.

ویژگی های تشک استاندارد

انواع تشک چه خصوصیاتی دارند؟

تشک‌ها انواع مختلفی دارند و خصوصیات هر نوع آن را با سایر انواع تشک متفاوت می‌کند. در ادامه خصوصیات انواع تشک تخت خواب بررسی خواهند شد.

مشاوره و کارشناسی تشک استاندارد و طبی

 

تشک ارتوپدی

انواع تشک ارتوپدی برای افرادی که دیسک کمر دارند توصیه می‌شود. این تشک‌ها:

  • از مواد طبیعی تشکیل شده‌اند.
  • در صورت استفاده از تشک ارتوپدی وزن بدن به طور مساوی و بهینه بر تشک وارد می‌شود.
  • ارتفاع مناسب دارند و ضخیم هستند.
  • بسیار راحت هستند و میزان سفتی آن‌ها قابل تغییر است.

تشک ارگونومیک

وقتی شروع به تجربه کمردرد و گردن می‌کنید، باید تشک خود را تغییر دهید و یک مدل ارگونومیک انتخاب کنید. شاید نام تشک ارگونومیک برای شما ناآشنا باشد. ارگونومی علمی است که به تعامل بین عناصر خاص یک سیستم و عملکرد آنها می‌پردازد. این کار باعث بهبود عملکرد و در نتیجه رضایت مشتریان در آینده می‌شود.

تشک ارگونومیک برای تمام کسانی که از آلرژی رنج می‌برند، بسیار تنفس‌پذیر، ضد حساسیت و ایده‌آل است. انواع تشک ارگونومیک با وجود راحتی استثنایی، به آرامش بدون تشدید آلرژی نیز کمک می‌کند.

 این محصول ترکیبی از سفتی متوسط ​​و سازگاری بالا با فرم بدن است که به خوابیدن در موقعیت‌های راحت و بدون اختلال در عملکرد بدن کمک می‌کند.

تشک لاتکس طبیعی

انواع تشک‌ لاتکس طبیعی به طور عمده به ۳، ۵ و ۷ ناحیه تقسیم می‌شوند.  طراحی این مدل تشک با توجه به گرانش ایجاد شده توسط قسمت‌های مختلف بدن فرد در هنگام خواب انجام شده است.

 سعی شده تا استفاده از این محصول منجر به حمایت و محافظت بهتر از بدن از طریق سختی نواحی مختلف شود تا تأثیر خواب باکیفیت برای مصرف کننده حاصل شود.

از نظر تئوری، منطقه ۳ برای افرادی که به پشت می‌خوابند و منطقه ۵ برای افرادی که به پهلو می‌خوابند مناسب‌تر است؛ زیرا هنگام خوابیدن به پهلو، بدن انحنای بیشتری دارد و نیاز به تکیه‌گاه‌های الاستیک متفاوت‌تری دارد.

تشک لاتکس طبیعی از شیره درخت لاتکس به دست می‌آید که بسیار ارزشمند است؛ زیرا هر درخت لاتکس فقط می‌تواند ۳۰ مکعب محصول تولید کند. تشک لاتکس دارای خاصیت ارتجاعی بالایی است که همین ویژگی می‌تواند نیاز افراد با وزن‌های مختلف را برآورده کند.

سطح تماس یک تشک لاتکس بسیار بالاتر از انواع تشک‌ معمولی است و می‌تواند به طور مساوی ظرفیت تحمل وزن بدن انسان را توزیع کند. تشک لاتکس وضعیت بد بدن را هنگام خواب اصلاح می‌کند و اثر استریل کنندگی دارد.

 یکی دیگر از ویژگی‌های مهم انواع تشک لاتکس عدم وجود صدا و لرزش است که می‌تواند به طور مؤثر کیفیت خواب را بهبود بخشد.

بررسی و مقایسه سایز و کیفیت انواع تشک طبی

اندازه انواع تشک باید بر چه اساسی انتخاب شود؟

اندازه تشک تختخواب مطابق با قوانین استاندارد تولید می‌شود. انواع تشک‌ ها نیز وجود دارند که مطابق با اندازه‌های فردی ساخته می‌شوند. برخی از تولیدکنندگان داخلی تشک‌ها اندازه‌های ۱۸۰ در ۲۰۰ را برای تخت‌های Queen size  و اندازه ۲۰۰ در ۲۰۰ را برای تخت‌های King size استاندارد و مناسب می‌دانند.

سایز انواع تشک‌ بر اساس سن و جنس مصرف کننده تعیین می‌شود. برای کودکان نیز اندازه تشک برای تخت نوزاد بستگی به سن کودک دارد. برای تخت‌های دو نفره نیز اندازه تشک بر اساس قد زوج بلندتر مشخص می‌شود.

انواع تشک‌هایی که حاشیه دارند، خواب راحت‌تری را برای شما فراهم می‌کنند. هنگام سفارش سایز تشک به این دو نکته دقت کنید.

  • قد تشک باید ۱۰-۲۰ سانتی متر از قد فرد بیشتر باشد.
  • عرض تشک نباید از اندازه دور شانه‌ها کمتر باشد.

ارتفاع تشک یکی دیگر از معیارهای مهم انتخاب است. ارتفاع آن به طور مستقیم به وجود بلوک فنری و مواد پرکننده داخلی بستگی دارد. ضخامت بیشتر تشک‌های ارتوپدی از ۱۸ تا ۲۲ سانتی متر متغیر است. در انتخاب ضخامت تشک باید ارتفاع کناره‌های تخت را در نظر بگیرید.

 اگر ضخامت خیلی کم باشد، تشک برای شما چندان راحت نخواهد بود و اگر ارتفاع زیاد باشد، تشک به خوبی روی پایه تخت ثابت نمی‌شود.

ضخامت بهینه تشک بسته به ارتفاع دو طرف تخت به شرح زیر است:

  • تخت تا ۵ سانتی متر – تشک تا ۲۰ سانتی متر
  • تخت ۵-۱۰ سانتی متر – تشک ۲۰-۲۳ سانتی متر
  • تخت ۱۰-۱۵ سانتی متر – تشک بالای ۲۳ سانتی متر

یک نکته مهم این است که هرچه وزن شما بالاتر باشد، تشک ضخیم‌تری مورد نیاز است. افزایش ضخامت تشک، بار اضافی روی تخت را جبران کرده و راحتی بیشتری را برای شما فراهم می‌کند.

بررسی سایز و اندازه انواع تشک

 

معرفی جنس‌های مختلف تشک

برای مشتریان، جنس پارچه به کار رفته در تشک بسیار مهم است. در این قسمت برخی از جنس‌های مختلف و ویژگی پارچه تشک بررسی می‌شوند.

پارچه ژاکارد

این نوع پارچه حالت کششی دارد و بسیار با دوام است. در توضیح ویژگی‌های منحصر به فرد این نوع پارچه همین بس که به مقاومت آن در برابر چروک شدن، نرمی و لطافت و طرح‌ و رنگ‌های زیبای آن اشاره شده است.

تشک مموری فوم

این نوع تشک از فوم پلی‌یورتان ساخته می‌شود. راحتی و ماندگاری این جنس از تشک‌ها سبب محبوبیت آن در میان مشتریان شده است. این محصول در اکثر فروشگاه‌ها با قیمت مناسب در دسترس است. تشک رویال اصل نیز از جنس مموری فوم بوده و جهت خرید مشتریان در فروشگاه موجود شده است.

تشک لاتکس

تشک لاتکس که پیش‌تر در مورد آن صحبت شد از جنس لاتکس است و به دلیل طبیعی بودن مواد آن و مقاومت در برابر باکتری برای افراد مبتلا به آلرژی گزینه مناسبی است. تشک لاتکس فشار بدن را به خوبی توزیع می‌کند و ماندگاری زیادی دارد.

مشاوره گرفتن برای انتخاب بهترین و ارزان ترین تشک خواب رویال

 

بالش چه تأثیری بر خواب شما دارد؟

بالش به شما آرامش می‌دهد و تأثیر بالش بر خواب و حمایت از گردن و ستون فقرات نیز زیاد است. اگر بالش بدی دارید، ممکن است وضعیت بدن شما درست نباشد و صبح‌ها با درد و حتی سرگیجه از خواب بیدار شوید. اگر بالشتان خیلی بلند باشد، به احتمال زیاد تکیه‌گاه مورد نیاز گردن خود را از دست داده‌اید.

 این کار باعث می‌شود گردن و ستون فقرات شما درد کند و به تنفس شما آسیب می‌رساند که سبب می‌شود شب‌های واقعاً بدی داشته باشید. بالشی که انتخاب می‌کنید به نحوه خواب شما بستگی دارد. متخصصان خواب توصیه می‌کنند که تعویض بالش بین ۱۲ تا ۱۴ ماهگی ضروری است.

در مورد معرفی انواع الیاف بالش تنها به این نکته بسنده کنید که بالش پر و کلاسیک که سبک‌تر هستند از راحتی و دوام بیشتری برخوردارند و به عنوان بالش استاندارد معرفی شده‌اند.

بالش مناسب تشک طبی و استاندارد

 

ریباند تشک چیست؟

اگر فردی هستید که با همسر خود می‌خوابید، احتمالاً متوجه شده‌اید که هر بار که شما یا همسرتان حرکت می‌کنید، چگونه تشک تکان می‌خورد. علاوه بر این، اگر همسرتان هیکل بزرگ‌تر و سنگین‌تری از شما دارد، حتماً متوجه شده‌اید که تشک به آن طرف فرو می‌رود حتی اگر شما هم به سمت آن غلت می‌زنید.

 اگر این اتفاق برای شما می‌افتد، دلیل آن واضح است: تشک شما ریباند ندارد. ریباند یک ویژگی تشک است که از انتقال حرکت از یک سمت تخت خواب به سمت دیگر جلوگیری می‌کند. ریباند تشک حرکات تخت را کم می‌کند و سبب آسایش زوج شما می‌شود.

وجود ریباند در تخت به طور قابل توجهی کیفیت استراحت را بهبود می‌بخشد؛ زیرا از ناراحتی و بیدار شدن غیر ضروری شما جلوگیری می‌کند.

 

بهترین برند برای خرید تشک با کیفیت

در مطلبی که مطالعه کردید، نکات کلی و جزئی زیادی در مورد تشک‌ها، انواع آن و جنس پارچه که موجب سفت کردن تشک نرم می‌شود آورده شده است. با خواندن این مطلب می‌توانید نکات ارزشمندی در خصوص تشک‌ها بدانید و به سؤالات اساسی شما نیز پاسخ داده شده است؛ در این صورت خرید خوبی خواهید داشت.

برند رویال از شناخته شده‌ترین برندهای موجود در بازار است و تنوع زیادی نیز دارد. با توجه به درصد بالای رضایت مشتریان که این برند دریافت کرده است، آن را به عنوان بهترین برند برای خرید تشک با کیفیت و استاندارد معرفی کرده‌اند.

سخن پایانی

انتخاب تشک استاندارد ضامن خواب راحت برای شماست. در هنگام خرید بهتر است به سایز، جنس و ویژگی‌های هر کدام از انواع تشک دقت کنید. مقاله حاضر برای راهنمایی شما در هنگام خرید بسیار مفید خواهد بود و حاوی نکات ارزشمندی است.

با خواندن این مطلب به تأثیر بالش بر خواب، جنس انواع تشک و چگونگی مشخص کردن سایز تشک پی خواهید برد که کلیدی برای تجربه یک خرید رضایت بخش محسوب می‌شوند.

تماس برای مشاوره گرفتن جهت خرید بهترین و ارزان ترین تشک خواب از تولیدی

برگرفته از سایت تشک رویال  https://toshakrooyal.ir/

 

 

 

 

طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی توسط تیم شارینو 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *