انواع نشا در گلخانه آوین گرین

نشا چه محصولات کشاورزی در گلخانه‌ آوین پرورش داده می‌شود؟

بسیاری از افراد از کار کشاورزی لذت می‌برند و دوست دارند در منزل شخصی یا آپارتمان خود، بعضی از گیاهان و سبزیجات را پرورش دهند. شیوه پرورش بعضی از این گیاهان به قدری آسان است که می‌توان در گلدان نیز از آن‌ها محصول به دست آورد.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا گوجه فرنگی

 

برای این منظور کافی است نشا سبزی یا گیاه مورد نظر خود را تهیه کنید و سایر نکات مربوط به کاشت و نگه‌داری از آن را مطالعه کنید. این مطلب اختصاصاً به پرورش نشا برخی میوه‌ها، سبزیجات و گیاهان خوراکی در گلخانه آوین می‌پردازد.

با خواندن این مطلب پرورش گیاه مورد نظر خود را شروع کنید و مطمئن باشید از عهده آن برخواهید آمد. در صورت نیاز با مشاوران گلخانه آوین تماس بگیرید.

ویژگی های نشا گلخانه آوین

 

پرورش محصولات مختلف در منزل با نشا

آیا می‌توان در منزل یا باغچه کوچک خود در حیاط سبزی کاشت؟ این هدف با در نظر گرفتن نکات مربوط به آن حتماً عملی خواهد شد. نشا سبزی، میوه و گیاه دلخواه را تهیه کنید و در باغچه بکارید. برخی نکات دیگر که مربوط به غنی کردن خاک با کود است را می‌توانید از باغداران یا کارشناسان گلخانه آوین بپرسید.

تفاوت نشا با بذر چیست؟

شما ممکن است مکرراً اسم نشا را شنیده باشید؛ اما تفاوت آن را با بذر ندانید یا به اشتباه تصور کنید هر دو این‌ها یکی است. رشد همه گیاهان از بذر امکان‌پذیر است؛ اما فرایند آن طولانی خواهد بود. برخی از گیاهان به آهستگی رشد می‌کنند. به همین سبب باغداران پرورش دادن آن‌ها را از طریق نشا بهتر می‌دانند. ارتباط با مشاوران گلخانه آوین شما را راهنمایی می کنند.

بذرها در واقع دانه‌هایی از یک گیاه جدید هستند که در خاک قرار می‌گیرند و آبیاری می‌شوند. این دانه‌ها پس از گذشت زمان مشخص از خاک سر در آورده و جوانه می‌زنند؛ اما نشا یک گیاه کوچک است که مراحل اولیه رشد خود را گذرانده است.

برای ادامه رشد لازم است نشا به محیط کشت اصلی منتقل شود. نشا در مقایسه با بذر زمان کمتری لازم دارد تا به بار بنشیند. مراجعه به گلخانه آوین زمان را برای شما کوتاه می کند.

نشا محصولات موجود در گلخانه آوین

متخصصان گلخانه آوین نشا گیاهان مختلفی را پرورش می‌‎دهند. این نشاها در شرایط کنترل شده و با خاک غنی شده از کود آلی رشد یافته‌اند، عاری از هرگونه آفات و بیماری هستند و آماده کاشت در محیط کشت اصلی هستند. از جمله نشاهای موجود در گلخانه آوین به موارد زیر توجه کنید.

نشا هندوانه

آیا هندوانه میوه مورد علاقه شماست؟ خیلی خوب می‌شد اگر آن را در خانه پرورش می‌دادید و هندوانه‌های سرخ و شیرین را در عصرهای تابستان با خانواده میل می‌کردید. چرا نشا آن را تهیه نمی‌کنید و در باغچه حیاط نمی‌کارید؟

زیر پوست ضخیم و سبز تیره هندوانه، بافتی شیرین و اسفنجی پنهان است که به محض ورود به دهان آب می‌شود؛ زیرا %۹۴.۶ آن آب است. در صورتی که نشا هندوانه را بکارید ۸۵ روز برای به بار نشستن آن زمان لازم است؛ پس از اوایل بهار شروع به کاشت آن کنید.

نشا هندوانه در گلخانه آوین گرین

 

نشا کرفس

کرفس گیاهی دو‌ساله است. ساقه، برگ و ریشه کرفس خوراکی است و به عنوان سبزی مصرف می‌شود. بیشترین مصرف گیاه کرفس برای سوزاندن کالری اضافی بدن است. کرفس دارای خواص فوق‌العاده زیادی است و حتی در درمان نقرس و آرتروز مؤثر بوده است. منطقی است اگر بخواهید این گیاه پر خاصیت را بکارید.

رشد این گیاه زمان‌بر است و به طور تقریبی تا ۱۳۰ روز زمان لازم دارد تا ثمر بدهد. کاشت نشا کرفس چندان آسان نیست و قلق خاص خود را دارد. با این وجود اگر قصد پرورش آن را دارید، بهتر است بدانید که گیاه کرفس باید در دمای پایین رشد داده شود.

طبق این توصیه، دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد را در روز و دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد را در شب برای رشد مؤثر این گیاه فراهم کنید.

نشا بادمجان

اگر قصد کاشت نشا بادمجان را دارید، بهتر است این کار را در فصل بهار انجام دهید. مهم‌ترین نکته در این مرحله این است که مطمئن شوید یخ‌بندان‌ها تمام شده است؛ زیرا گیاه بادمجان برای جوانه‌زدن و رشد مناسب به دمای حداقل ۱۲ درجه سانتی‌گراد نیاز دارد.

خاک را به خوبی زهکشی کنید و چاله‌های کوچکی برای قرار دادن نشا بادمجان در آن ایجاد کنید. پس از کاشت نشا بادمجان روی آن را با مقداری خاک بپوشانید و آبیاری کنید.

مشاوره رایگان تولید و خرید انواع نشاء گوجه فرنگی + کارشناس حرفه ای

 

نشا بامیه

حتماً شما هم نکات زیادی در مورد خواص بی‌نظیر بامیه شنیده‌اید و قصد کرده‌اید آن را در زمین کشاورزی خود بکارید. برای کاشت این میوه پر‌خاصیت نشا بامیه را از گلخانه آوین تهیه کنید و در خاک مناسب و غنی‌شده بکارید.

قبل از کاشت خاک را زهکشی کرده و مرطوب کنید. لازم نیست نشاها را خیلی عمیق در خاک دفن کنید. بهترین زمان برای کاشت نشا بامیه پس از اتمام دوران یخ‌بندان است. پرورش این گیاه نکته خاصی ندارد.

نشا توت فرنگی

توت‌فرنگی میوه محبوب تابستان است و در فصل‌های گرم سال استقبال زیادی از آن می‌شود؛ اما کاشت آن دردسرهای زیادی دارد. بهترین زمان کاشت نشا توت فرنگی اردیبهشت تا شهریور است که دمای هوا نشاها را سرما زده نمی‌کند. ۵۰ روز پس از کاشت نشا، توت‌فرنگی به ثمر می‌نشیند.

نشا جعفری‌فر

چگونه جعفری فر بکاریم و چه نکاتی را در این خصوص رعایت کنیم؟ جعفری فر گیاهی معطر با شباهت بسیار زیاد به جعفری است با این تفاوت کوچک که برگ‌های کوچک و ریزی دارد.

نشا جعفری فر ۷۵ روز پس از کاشت به ثمردهی می‌رسد و با هر نوع آب و هوایی خود را تطبیق می‌دهد. با این حال، بهتر است دمای مناسبی برای آن در نظر بگیرید تا دچار سرمازدگی یا پلاسیدگی نشود.

نشا سوئیس چارد رنگی و خونی

سوئیس چارد رنگی و خونی یک گیاه ایده‌آل برای رشد در تراس یا باغ یا بالکن شما است که به سرعت و بدون هیچ مشکلی رشد می‌کند. شما خودتان می‌توانید بستر بذر را درست کنید. توصیه می‌شود نشا سوئیس چارد رنگی و خونی را بکارید تا زودتر به محصول برسید.

بهترین زمان برای پرورش سوئیس چارد رنگی و خونی در ماه‌های سرد سال است. زمانی که دما بالا باشد و روزها بیش از ۱۲ ساعت باشد، این گیاه تمایل دارد شکوفا شود؛ بنابراین باید آن را در ماه‌های پاییز، زمستان و بهار کشت کنید.

نشا سوئیس چارد رنگی و خونی در گلخانه آوین

 

نشا سورل قرمز

به منظور کاشت نشا سورل قرمز ابتدا آن‌ها را در فصل بهار به عمق ۱.۵ سانتی‌متر بکارید. نشا سورل قرمز را به خوبی آبیاری کرده و در صورت نیاز برگ‌ها را برداشت کنید. توصیه می‌شود به محض ظاهر شدن گل‌ها را قطع کنید تا از جوانه‌زدن آن‌ها جلوگیری شود.

نشا فلفل قلمی تند و شیرین

فلفل جزو گیاهان مناطق گرمسیری است و مطمئناً گرما را دوست دارد. نشا فلفل قلمی تند و شیرین برای رشد به دمای ۱۸ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد و نور خورشید فراوان (۶ تا ۸ ساعت در روز) نیاز دارد. این گیاه  نمی‌تواند یخ‌بندان را تحمل کند.

 در دمای کمتر از ۱۵ درجه سانتی‌گراد گیاه سرعت رشد خود را کاهش می‌دهد و در دمای نزدیک به ۱۰ درجه سانتیگراد به طور کامل رشد آن متوقف می‌شود. در دمای کمتر از ۶ درجه سانتی‌گراد گیاه شروع به گل‌دهی می‌کند. نشا فلفل دلمه نیز در همین شرایط رشد می‌کند.

سخن پایانی

بیشتر باغداران یا افراد معمولی که قصد پرورش برخی از سبزیجات را در منزل دارند، بهتر است از نشا این محصولات استفاده کنند. این روش سختی چندانی ندارد و در منزل یا حتی گلدان نیز امکان‌پذیر است. شما می‌توانید برای تهیه نشا محصولات مختلف به گلخانه آوین مراجعه کنید.

مشاوره رایگان تولید و خرید نشا گوجه فرنگی + کارشناس حرفه ای

 

برگرفته از سایت آوین گرین https://avingreen.com/

 

 

 

 

طراحی سایت فروشگاهی توسط تیم شارینو 

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *