آزمایشگاه های اصفهان

آزمایشگاه های اصفهان

بهترین آزمایشگاه های اصفهان کدام‌اند؟ پیدا کردن پاسخ این سؤال اهمیت زیادی دارد؛ زیرا وظیفه آزمایشگاه‌های پزشکی تشخیص علائم بیماری‌ها است و نقش مهمی را در سلامت شما ایفا می‌کند. به همین دلیل باید در انتخاب بهترین آزمایشگاه اصفهان با وسواس بیشتری عمل کنید.

در صورتی که می‌خواهید با خدمات آزمایشگاه های اصفهان، تفاوت انواع آزمایشگاه‌های پزشکی و نقش آن‌ها در تشخیص علائم بیماری‌های مختلف و سلامتی شما آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید و تا انتهای مطلب آزمایشگاه های اصفهان همراه ما بمانید.

انواع آزمایشگاه‌های پزشکی در اصفهان

آزمایشگاه‌های پزشکی در اصفهان یکی از مهم‌ترین مراکزی هستند که نقش مهمی را در سلامت جامعه ایفا می‌کنند و انواع مختلفی دارند. هر یک از آزمایشگاه‌های پزشکی به تشخیص علائم بیماری‌های خاصی می‌پردازند و متخصصان خود را دارند. در ادامه شما را با انواع آزمایشگاه‌های پزشکی که در شهر اصفهان فعالیت می‌کنند، آشنا می‌کنیم.

انواع آزمایشگاه‌های پزشکی در اصفهان

 

 

 

آزمایشگاه پاتولوژی در اصفهان

پاتولوژی یا آسیب شناسی شاخه‌ای از علم پزشکی است که عمدتاً به علت و ماهیت بیماری مربوط می‌شود. این نوع از آزمایشگاه های اصفهان به بررسی بافت‌ها، اندام‌ها، مایعات بدن و کالبد شکافی به منظور مطالعه و تشخیص بیماری می‌پردازد.

در حال حاضر پاتولوژی را می‌توان به ۸ حوزه اصلی تقسیم کرد که تفاوت آن‌ها به انواع روش‌های مورد استفاده در این آزمایشگاه یا انواع بیماری‌های مورد بررسی بستگی دارد. حوزه‌های مختلف آزمایشگاه‌های پاتولوژی در اصفهان را در ادامه توضیح داده‌ایم.

آسیب شناسی عمومی

آسیب شناسی عمومی یک زمینه پیچیده و گسترده را در حوزه پاتولوژی اصفهان توصیف می‌کند که شامل مطالعه مکانیسم‌های آسیب سلولی و بافتی و درک چگونگی واکنش بدن به آسیب و ترمیم آن است. نمونه‌هایی از نواحی که مورد مطالعه قرار می‌گیرند؛ عبارت‌اند از:

  • نکروز
  • نئوپلازی
  • بهبود زخم
  • التهاب
  • نحوه سازگاری سلول‌ها با آسیب

درک کامل در این زمینه‌ها به تشخیص بهتر بیماری کمک زیادی می‌کند. آسیب شناسی عمومی در واقع اصطلاحی است که برای توصیف آسیب شناسی تشریحی و بالینی استفاده می‌شود؛ بنابراین اهمیت زیادی در بحث مطالعه انواع آزمایشگاه های اصفهان دارد.

این رشته، حوزه‌های آسیب شناسی را پوشش می‌دهد؛ اما در سطح تخصصی کمتری فعالیت دارد. فردی که در پاتولوژی عمومی کار می‌کند، در زمینه‌های آنالیز آزمایشگاهی مانند هماتولوژی و شیمی بالینی آموزش دیده است.

آسیب شناسی تشریحی

این رشته که در برخی از آزمایشگاه های اصفهان کاربرد زیادی دارد، به مطالعه و تشخیص بیماری از طریق آنالیز میکروسکوپی نمونه‌های مایعات بدن، اندام‌های بافتی و گاهی از کل بدن یا کالبد شکافی می‌پردازد. عواملی که ممکن است مورد بررسی قرار گیرند عبارت‌اند از:

  • ظاهر سلولی
  • ساختار آناتومیکی
  • علائم شیمیایی درون سلولی

آسیب شناسی تشریحی در اصفهان را می‌توان به چندین رشته تقسیم کرد که نمونه‌هایی از آنها در زیر آورده شده است:

  • بافت شناسی: نمونه‌هایی از بافت‌ها و اندام‌های بدن به منظور تشخیص بیماری تهیه و بررسی می‌شوند. بافت‌های بدن در سطح میکروسکوپی مشاهده و ارتباط بین انواع مختلف سلول و بافت بررسی می‌شوند.
  • سیتولوژی: مایعات و بافت‌های بدن در سطح سلولی مورد بررسی قرار می‌گیرند تا بیماری را غربال کنند و تشخیص دهند و به تصمیم‌گیری‌های درمانی کمک کنند. سیتولوژیست نحوه شکل گیری و عملکرد سلول‌ها را بررسی می‌کند.
  • پزشکی قانونی: کالبد شکافی به منظور کشف علت مرگ است. سطح خارجی بدن ابتدا برای بررسی وجود زخم یا خفگی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. سپس مراحل جراحی آغاز می‌شود و اندام‌های داخلی بررسی می‌شوند تا ببینند که آیا آسیب‌های داخلی وجود دارند یا خیر.

آسیب شناسی تشریحی

 

 

 

آسیب شناسی بالینی

آسیب شناسی بالینی در اصفهان به تجزیه و تحلیل نمونه‌های خون، ادرار و بافت جهت تشخیص بیماری می‌پردازد. نمونه‌هایی از اطلاعاتی که آزمایشگاه‌های پاتولوژی بالینی در اصفهان ارائه می‌دهند شامل شمارش خون، لخته شدن خون و نتایج الکترولیت می‌شود. یک پاتولوژیست بالینی معمولاً در زمینه میکروبیولوژی، هماتولوژی یا بانک خون آموزش دیده است.

آسیب شناسان بالینی ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند که نیاز به تخصص خاصی دارد؛ در این مرحله آنها باید با یک همکار متخصص‌تر مشورت کنند. پاتولوژیست‌های بالینی نقشی مشابه نقش آسیب شناسان عمومی ایفا می‌کنند، اگرچه آنها در آسیب شناسی تشریحی دخالتی ندارند.

در هر صورت این رشته و تخصص در آزمایشگاه های اصفهان کاربرد دارد و تأثیر بسزایی در تشخیص بسیاری از بیماری‌ها دارد.

آسیب شناسی شیمیایی یا بیوشیمی

بیوشیمیست‌ها یا پاتولوژیست‌های شیمیایی در اصفهان همه جنبه‌های بیماری را بررسی می‌کنند و تغییرات موجود در خون و مایعات بدن مانند: پروتئین‌ها، هورمون‌ها و الکترولیت‌ها را شناسایی می‌کنند؛ زیرا این تغییرات می‌توانند نشانه‌هایی را در مورد بیماری یا خطر بیماری ارائه دهند.

برای مثال، یک بیوشیمیست ممکن است سطح کلسترول و تری گلیسیرید را برای تعیین خطر بیماری قلبی ارزیابی کند. همچنین ممکن است به دنبال علائم تومور، سموم و داروها بگردد. این رشته در بسیاری از بهترین آزمایشگاه های اصفهان کاربرد دارد.

ژنتیک

ژنتیک بخش جدایی‌ناپذیر در خدمات آزمایشگاه های اصفهان بوده و شامل انجام آزمایش روی کروموزوم‌ها، نشانگرهای بیوشیمیایی و DNA گرفته شده از مایعات و بافت‌های بدن به منظور تشخیص بیماری‌های ژنتیکی است. سه شاخه اصلی ژنتیک وجود دارند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سیتوژنتیک: این شاخه مربوط به تجزیه و تحلیل ناهنجاری‌های کروموزومی در سطح میکروسکوپی است.
  • ژنتیک بیوشیمیایی: این رشته به جستجو درباره علائم بیماری‌های خاص با استفاده از تکنیک‌های بیوشیمیایی می‌پردازد.
  • ژنتیک مولکولی: این رشته مربوط به جهش‌های ژنی است که با استفاده از فناوری DNA جستجو و تجزیه و تحلیل می‌شوند.

ژنتیک

 

 

 

هماتولوژی

این رشته با جنبه‌های مختلف بیماری که بر خون تأثیر می‌گذارند، مرتبط است و نقش مهمی را در مطالعات آزمایشگاه های اصفهان دارد. از جمله جنبه‌های مختلفی که هماتولوژی بررسی می‌کند می‌توان به اختلالات خونریزی، مشکلات لخته شدن خون و کم خونی اشاره کرد.

یکی دیگر از حوزه‌های هماتولوژی در اصفهان انتقال خون است که شامل انجام گروه بندی خون، تطبیق متقابل برای سازگاری و مدیریت مقادیر زیادی از فرآورده‌های خونی است. نمونه‌ای از آزمایشی که هماتولوژیست انجام می‌دهد، آزمایش لخته شدن خون است تا بررسی کند که آیا دوز وارفارین بیمار نیاز به افزایش و کاهش دارد یا خیر.

ایمونولوژی

ایمونولوژیست‌ها، آزمایش‌های عملکرد ایمنی را انجام می‌دهند تا مشخص کنند که آیا بیمار از آلرژی رنج می‌برد یا خیر و اگر چنین است، به چه چیزی حساسیت دارد. بسیاری از بیماری‌ها نیز در نتیجه واکنش غیرطبیعی سیستم ایمنی به سلول‌ها یا بافت‌های سالم و حمله ایمنی به آنها ایجاد می‌شوند.

این بیماری به عنوان یک بیماری خودایمنی شناخته می‌شود. طیف وسیعی از آزمایش‌های ایمنی وجود دارند که می‌توانند علائم بیماری‌های خودایمنی مانند: آرتریت روماتوئید، دیابت و لوپوس را شناسایی کنند؛ بنابراین خدمات ایمونولوژی در بهترین آزمایشگاه های اصفهان ارائه می‌شوند.

میکروبیولوژی

میکروبیولوژی در اصفهان به بررسی بیماری‌های ناشی از عوامل بیماری زا مانند: باکتری‌ها، ویروس‌ها، انگل‌ها و قارچ‌ها می‌پردازد. نمونه‌های خون، مایع بدن و بافت برای تعیین وجود عفونت آزمایش می‌شوند و حوزه میکروبیولوژی پزشکی نیز با شناسایی گونه‌های جدیدِ میکروارگانیسم‌ها درگیر است.

سایر زمینه‌های تحت پوشش میکروبیولوژی شامل کنترل شیوع عفونت و تحقیق در مورد مشکلات ناشی از مقاومت آنتی‌بیوتیکی باکتریایی است. یکی از وظایف اصلی میکروبیولوژیست، اطمینان از تجویز و استفاده مناسب داروهای ضد میکروبی است. به همین دلیل یکی از حوزه‌های مهم در بررسی بهترین آزمایشگاه های اصفهان به شمار می‌رود.

میکروبیولوژی

 

 

 

 

آزمایشگاه تشخیص طبی در اصفهان

آزمایشگاه‌های تشخیص طبی یکی از انواع آزمایشگاه های اصفهان هستند که برای فعالیت خود به دریافت مجوز از وزارت بهداشت و درمان نیاز دارند. این نوع از آزمایشگاه‌ها وظیفه بررسی نمونه‌های خون، مدفوع، ادرار، زخم، خلط و… را برعهده دارند و از بخش‌های مختلفی برای تشخیص بیماری‌های مربوطه تشکیل شده‌اند.

کسانی که در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی در اصفهان کار می‌کنند، تحصیلات خود را در زمینه‌های میکروبیولوژی یا علوم آزمایشگاهی گذرانده‌اند و در این زمینه‌ها مدرک خود را دریافت کرده‌اند. بخش‌های مختلف آزمایشگاه‌های طبی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • بیوشیمی: آزمایش‌های مربوط به قند، کلسترول، اوره، تری گلیسیرید، کلسیم، فسفر، یونوگرام، پروتئین، اسیداوریک، بیلی روبین D و T، کراتینین، آلبومین و… در این بخش انجام می‌شوند.
  • هماتولوژی: این بخش به بررسی آزمایش‌های شمارش پلاکت، گروه خون و PTT، RH، PT، شمارش رتیکولوسیت، سیلان، انعقاد، ESR، CBC و… می‌پردازد.
  • میکروب شناسی: این بخش کشت و بررسی مستقیم خون، ادرار، مدفوع، مایعات بدن، زخم‌ها و BK را برعهده دارد.
  • ایمونولوژی: این بخش از آزمایشگاه تشخیص طبی به بررسی عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌پردازد.
  • بانک خون: آزمایش‌های کراسماچ، تعیین گروه و کیسه خون و RH بیمار، کومبس مستقیم و غیرمستقیم در این بخش مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
  • سرولوژی: آزمایش‌های مربوط به RF، CRP و BHCG در این بخش انجام می‌شوند.
  • آزمایش‌های متفرقه

آزمایشگاه پاتوبیولوژی در اصفهان

برخی از آزمایشگاه های اصفهان پیشرفته‌تر هستند و از تجهیزات مدرنی برای انجام آزمایش‌ها استفاده می‌کنند. این آزمایشگاه‌ها که آزمایش‌های پاتولوژی و تشخیص طبی را با هم انجام می‌دهند، پاتوبیولوژی نام دارند و افراد متخصصی در این آزمایشگاه‌ها مشغول به کار هستند.

به همین دلیل بسیاری از بیماران ترجیح می‌دهند که آزمایش‌های خود را در آزمایشگاه پاتوبیولوژی در اصفهان انجام دهند تا بتوانند از خدمات متنوع آن بهره‌مند شده و نتیجه دقیق‌تری را از پزشکان آزمایشگاه دریافت کنند.

آزمایشگاه پاتوبیولوژی در اصفهان

 

 

 

آزمایشگاه ژنتیک در اصفهان

تشخیص بیماری‌های ژنتیکی، علائم و میزان احتمال مبتلا به آن‌ها برعهده دسته‌ای از بهترین آزمایشگاه های اصفهان است که به آن‌ها آزمایشگاه ژنتیک گفته می‌شود. این نوع از آزمایشگاه‌ها از طریق روش‌های مولکولی مانند: کاریوتایپ و PCR به بررسی بیماری‌های ژنتیکی و احتمال انتقال آن‌ها به نسل‌های آینده خانواده می‌پردازند.
روش‌های استفاده شده در آزمایشگاه ژنتیک اصفهان بسیار دقیق بوده و نتایج مفیدی را در اختیار پزشکان قرار می‌دهند. البته توجه داشته باشید که استفاده از این روش‌ها هزینه‌بر است؛ بنابراین به طور کلی آزمایش‌های ژنتیک گران قیمت هستند.

در بسیاری از آزمایشگاه های اصفهان که به بررسی بیماری‌های ژنتیکی می‌پردازند، مشاوره‌های ژنتیکی قبل از بارداری هم ارائه می‌شوند. این مشاوره‌های بسیار مفید هستند؛ زیرا از متولد شدن نوزادان با مشکلات ژنتیکی جلوگیری کرده و در صورت بروز هر گونه مشکل، آن را رفع می‌کنند.

به طور کلی خدماتی که در آزمایشگاه‌های ژنتیک در اصفهان ارائه می‌شوند؛ عبارت‌اند از:

  • تشخیص آزمایشگاهی سیتوژنتیک و مولکولی
  • تشخیص اکوکاردیوگرافی جنین و بیماری‌های قلبی مادرزادی در جنین
  • خدمات تشخیصی قبل از لانه گزینی و قبل از تولد
  • تشخیص ناهنجاری‌های مادرزادی جنین با سونوگرافی ۳ماهه اول و دوم بارداری
  • تشخیص بیماری‌های متابولیک و غربالگری
  • خدمات مربوط به ناباروری
  • غربالگری ۳ماهه اول و دوم بارداری
  • خدمات تخصصی ژنتیک سیتوژنتیک و مولکولی سرطان
  • بررسی و تشخیص بیماری‌های تالاسمی (خونی)
  • توالی یابی نسل جدید
  • خدمات NIPT

خدمات آزمایشگاه های اصفهان

خدمات آزمایشگاه های اصفهان، نمونه‌هایی از خون و مایعات بدن را برای آزمایش‌هایی که توسط پزشک یا ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی تجویز می‌شوند، مورد بررسی قرار می‌دهند. آزمایشگاه‌های پزشکی طیف گسترده‌ای از آزمایش‌های معمولی، تخصصی و مشاوره‌های بالینی را انجام می‌دهند؛ در ادامه مهم‌ترین و رایج‌ترین آزمایش‌های پزشکی را توضیح داده‌ایم.

آزمایش خون

آزمایش خون یکی از متداول‌ترین آزمایش‌های پزشکی است که در بهترین آزمایشگاه های اصفهان ارائه می‌شود. این آزمایش برای اندازه گیری یا بررسی سلول‌ها، مواد شیمیایی، پروتئین‌ها یا سایر مواد موجود در خون استفاده می‌شود.

آزمایش خون اغلب به عنوان بخشی از یک معاینه منظم در نظر گرفته شده و برای موارد زیر نیز استفاده می‌شود:

  • کمک به تشخیص بیماری‌ها و شرایط خاص
  • کنترل بیماری یا وضعیت مزمن مانند: دیابت یا کلسترول بالا
  • تشخیص میزان مؤثر بودن درمان یک بیماری
  • بررسی عملکرد اندام‌های بدن مانند: کبد، کلیه‌ها، قلب و تیروئید
  • کمک به تشخیص خونریزی یا اختلالات مربوط به لخته شدن خون
  • وضعیت سیستم ایمنی بدن در مبارزه با عفونت‌ها

انواع مختلفی از آزمایش خون وجود دارند که هر کدام برای تشخیص بیماری‌های خاصی تجویز می‌شوند. آزمایش‌های رایجی که در آزمایشگاه های اصفهان ارائه می‌شوند؛ عبارت‌اند از:

  • شمارش کامل خون (CBC): این آزمایش قسمت‌های مختلف خون شما از جمله گلبول‌های قرمز و سفید، پلاکت‌ها و هموگلوبین را اندازه گیری می‌کند. CBC اغلب به عنوان بخشی از یک معاینه منظم شناخته می‌شود.
  • پنل متابولیک: پنل متابولیک گروهی از آزمایش‌های پزشکی است که مواد شیمیایی خاصی را در خون شما اندازه گیری می‌کند؛ از جمله: گلوکز، کلسیم و الکترولیت‌ها.
  • آزمایش آنزیم خون: آنزیم‌ها موادی هستند که واکنش‌های شیمیایی بدن شما را کنترل می‌کنند. انواع مختلفی از آزمایش‌های آنزیم خون وجود دارند که از رایج‌ترین انواع آن‌ها می‌توان به تروپونین و کراتین کیناز اشاره کرد. این آزمایش‌ها برای بررسی اینکه آیا شما دچار حمله قلبی شده‌اید یا اینکه عضله قلب شما آسیب دیده یا خیر، استفاده می‌شود.
  • آزمایش خون برای بررسی بیماری قلبی: این آزمایش شامل آزمایش کلسترول و تری گلیسیرید است.
  • آزمایش‌های لخته شدن خون: این نوع از آزمایش‌ها که به عنوان پانل انعقادی نیز شناخته می‌شوند، می‌توانند نشان دهند که آیا شما اختلالی دارید که باعث خونریزی یا لخته شدن بیش از حد شود یا خیر.

در طول آزمایش خون چه اتفاقی می‌افتد؟ یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی باید از خون شما نمونه برداری کند. در طول گرفتن خون، یک متخصص آزمایشگاهی که به عنوان فلبوتومیست شناخته می‌شود، با استفاده از یک سوزن کوچک از ورید بازوی شما نمونه خون می‌گیرد.

پس از وارد کردن سوزن، مقدار کمی خون در یک لوله آزمایش یا ویال جمع آوری می‌شود. وقتی سوزن داخل یا خارج می‌شود، ممکن است کمی احساس سوزش کنید. این کار معمولاً کمتر از ۵ دقیقه طول می‌کشد. رگ‌گیری رایج‌ترین روش برای انجام آزمایش خون در بهترین آزمایشگاه های اصفهان است.

راه‌های دیگری برای انجام آزمایش خون در آزمایشگاه های اصفهان وجود دارند که عبارت‌اند از:

  • آزمایش خراش انگشت: این آزمایش با نوک انگشت و برای به دست آوردن مقدار کمی خون انجام می‌شود. تست خراش انگشت اغلب برای کیت‌های آزمایشی در خانه و تست‌های سریع استفاده می‌شود. این نوع آزمایش نتایج بسیار سریعی را ارائه می‌دهد و به تجهیزات کمی نیاز دارد.
  • تست چوب پاشنه پا: این آزمایش اغلب برای نوزادان تازه متولد شده انجام می‌شود. در طول تست چوب پاشنه، یک متخصص آزمایشگاه، پاشنه کودک شما را با الکل تمیز می‌کند و پاشنه را با یک سوزن کوچک فرو می‌کند؛ سپس یک قطره خون گرفته و بانداژی را روی محل قرار می‌دهد.
  • آزمایش خون شریانی: این آزمایش برای اندازه گیری سطح اکسیژن انجام می‌شود. خون از شریان‌ها نسبت به خون ورید دارای سطوح بالاتری از اکسیژن است؛ بنابراین برای این آزمایش، به جای رگ، خون از شریان گرفته می‌شود.

برای آماده شدن جهت انجام آزمایش خون باید کاری انجام دهیم؟ برای بیشتر آزمایش‌های خون نیازی به آمادگی خاصی ندارید؛ اما گاهی ممکن است لازم باشد تا چندین ساعت قبل از آزمایش خون ناشتا باشید. متخصصان آزمایشگاه های اصفهان به شما اطلاع می‌دهند که چه دستورالعمل‌هایی را باید رعایت کنید.

خدمات آزمایشگاه های اصفهان

 

 

 

آزمایش ادرار

آزمایش ادرار جنبه‌های ظاهری، شیمیایی و میکروسکوپی ادرار شما را بررسی می‌کند و در بیشتر آزمایشگاه های اصفهان انجام می‌شود. آزمایش ادرار می‌تواند شامل آزمایش‌های مختلفی باشد که ترکیبات گوناگونی را با استفاده از یک نمونه ادرار از شما دریافت، شناسایی و اندازه گیری می‌کنند.

پزشکان آزمایشگاه های اصفهان اغلب از آزمایش ادرار برای غربالگری یا نظارت بر برخی بیماری‌های رایج مربوط به سلامتی شما مانند: بیماری‌های کلیوی، کبد و دیابت و همچنین برای تشخیص عفونت‌های دستگاه ادراری استفاده می‌کنند.

به طور کلی، یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی یا تکنسین آزمایشگاهی می‌تواند نمونه ادرار را برای آنالیز از جنبه‌های مختلف بررسی کند؛ این جنبه‌ها عبارت‌اند از:

  • رنگ و ظاهر
  • جنبه‌های شیمیایی
  • جنبه‌های میکروسکوپی

رنگ و ظاهر ادرار

نکته اولی که در آزمایش‌های آنالیز ادرار مورد بررسی قرار می‌گیرد این است که نمونه ادرار با چشم غیرمسلح چگونه به نظر می‌رسد. رنگ طبیعی ادرار و شفاف بودن آن نشانه سلامتی بدن است؛ در غیر این صورت باید بررسی دقیقی توسط تکنسین‌های آزمایشگاه های اصفهان انجام شود.

دلایل مختلفی روی رنگ ادرار تأثیر می‌گذارند؛ از جمله این دلایل می‌توان به مصرف برخی داروها و مکمل‌ها و غذاهای خاص مانند چغندر اشاره کرد. با این حال، رنگ غیر طبیعی ادرار می‌تواند نشانه بیماری باشد. به‌عنوان مثال، ادرار قرمز رنگ می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که خون در ادرار شما وجود دارد و نشان دهنده بیماری یا آسیب به بخشی از سیستم ادراری شما باشد.

ادرار کدر همیشه نشان دهنده ادرار ناسالم نیست؛ برای مثال، سلول‌های اسپرم و پوست بی ضرر هستند و می‌توانند ادرار شما را کدر کنند. سایر موادی که می‌توانند ادرار شما را کدر کنند، مانند گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید و باکتری‌ها، ممکن است نشان دهنده چندین بیماری مختلف باشند؛ از جمله:

  • کم آبی بدن
  • عفونت دستگاه ادراری
  • عفونت‌های مقاربتی
  • سنگ کلیه
  • دیابت

ویژگی‌های شیمیایی ادرار

برای بررسی جنبه‌های شیمیایی یک نمونه ادرار، ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی یا تکنسین‌های آزمایشگاه های اصفهان اغلب از نوارهای آزمایشی به نام دیپ استیک در نمونه ادرار استفاده می‌کنند. نوارها دارای پدهایی از مواد شیمیایی هستند که در تماس با مواد خاصی تغییر رنگ می‌دهند.

درجه تغییر رنگ روی میله می‌تواند تخمینی از مقدار ماده موجود را ارائه دهد. برای مثال، تغییر رنگ جزئی در پد تست پروتئین نشان دهنده مقدار کمی پروتئین در نمونه ادرار است؛ در حالی که تغییر رنگ زیاد ممکن است مقدار زیادی از پروتئین را در ادرار نشان بدهد.

انواع متداول آزمایش‌های ادرار که برای بررسی آن‌ها از عدد سنج استفاده می‌کنند؛ عبارت‌اند از:

  • آزمایش ادرار پروتئین: آزمایش ادرار پروتئینی وجود پروتئین‌هایی مانند آلبومین را در ادرار اندازه گیری می‌کند. سطح پروتئین ادرار بالاتر از حد نرمال ممکن است نشان دهنده چندین بیماری مختلف مانند: نارسایی قلبی، مشکلات کلیوی و کم آبی بدن باشد.
  • آزمایش سطح PH ادرار: آزمایش PH ادرار، سطح اسید و باز ادرار را اندازه گیری می‌کند. PH بالای ادرار می‌تواند نشان دهنده شرایطی از جمله: مشکلات کلیوی و عفونت دستگاه ادراری باشد. PH پایین ادرار نیز نشان دهنده شرایطی از جمله کتواسیدوز مرتبط با دیابت و اسهال است.
  • آزمایش ادرار کتون: زمانی که بدن شما مجبور است چربی‌ها و اسیدهای چرب را تجزیه کند تا به عنوان سوخت برای انرژی استفاده شود، کتون‌ها ایجاد می‌شوند. تکنسین‌های آزمایشگاه های اصفهان اغلب از آزمایش ادرار کتون برای بررسی کتواسیدوز مرتبط با دیابت استفاده می‌کنند.
  • آزمایش ادرار گلوکز: آزمایش ادرار گلوکز، میزان قند (گلوکز) ادرار را اندازه گیری می‌کند. در شرایط عادی نباید در ادرار گلوکز وجود داشته باشد؛ بنابراین وجود گلوکز می‌تواند نشانه دیابت باشد.
  • آزمایش ادرار بیلی روبین: بیلی روبین یک رنگ‌دانه زرد رنگ است که در صفرا یافت می‌شود. اگر در ادرار خود بیلی روبین دارید، ممکن است نشان دهنده مشکلات کبد یا مجرای صفراوی باشد.
  • آزمایش ادرار نیتریت: نتیجه آزمایش نیتریت مثبت می‌تواند نشان دهنده عفونت دستگاه ادرار باشد. همه باکتری‌ها قادر به تبدیل نیترات (ماده‌ای که به طور معمول در ادرار وجود دارد) به نیتریت نیستند؛ بنابراین با وجود تست نیتریت منفی، همچنان می‌توانید عفونت ادراری داشته باشید.
  • آزمایش ادرار لکوسیت استراز: لکوسیت استراز آنزیمی است که در بیشتر گلبول‌های سفید وجود دارد. وقتی این آزمایش مثبت باشد، ممکن است نشان دهنده وجود التهاب در دستگاه ادراری یا کلیه باشد. شایع‌ترین علت گلبول‌های سفید در ادرار، عفونت باکتریایی دستگاه ادراری است.
  • آزمایش وزن مخصوص ادرار: آزمایش وزن مخصوص، غلظت تمام ذرات شیمیایی در ادرار را نشان می‌دهد. نتایج غیر طبیعی ممکن است نشان دهنده چندین بیماری مختلف باشد.

ویژگی‌های شیمیایی ادرار

 

 

ویژگی‌های میکروسکوپی ادرار

تکنسین آزمایشگاه های اصفهان ممکن است نمونه ادرار را زیر میکروسکوپ بررسی کند تا به دنبال مواد ریز در ادرار باشد؛ این مواد می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • سلول ها
  • بخش‌های سلولی
  • مخاط
  • باکتری یا سایر میکروب‌ها
  • کریستال ها

آزمایش‌های میکروسکوپی که تکنسین‌ها برای انجام آزمایش ادرار انجام می‌دهند؛ عبارت‌اند از:

  • آزمایش ادرار گلبول قرمز (RBC): افزایش تعداد گلبول‌های قرمز نشان می‌دهد که در ادرار شما خون وجود دارد. با این حال، این آزمایش نمی‌تواند تشخیص دهد که خون از کجا می‌آید.
  • آزمایش ادرار گلبول‌های سفید (WBC): افزایش تعداد WBC یا آزمایش مثبت لکوسیت استراز ممکن است نشان دهنده عفونت یا التهاب در جایی در دستگاه ادراری باشد.
  • سلول‌های اپیتلیال: سلول‌های اپیتلیال، سلول‌هایی هستند که پوششی را روی تمام سطوح داخلی و خارجی بدن شما تشکیل می‌دهند و حفره‌های بدن و اندام‌های توخالی را می‌پوشانند. وجود برخی سلول‌های اپیتلیال در ادرار طبیعی است؛ اما افزایش تعداد این سلول‌ها نشان دهنده عفونت، التهاب یا سرطان دستگاه ادراری است.
  • باکتری‌ها، مخمرها و انگل‌ها: گاهی باکتری‌ها می‌توانند وارد مجرای ادرار شده و باعث عفونت دستگاه ادراری شوند. مخمر می‌تواند نمونه را برای افرادی که عفونت مخمری واژن دارند آلوده کند. تریکوموناس واژینالیس یک انگل است که در ادرار بانوان نیز یافت می‌شود و عامل یک بیماری مقاربتی به نام تریکومونیازیس است.

آزمایش تیروئید

آزمایش‌های عملکرد تیروئید مجموعه‌ای از آزمایش‌های خونی هستند که برای بررسی عملکرد غده تیروئید شما تجویز می‌شوند؛ این آزمایش‌ها عبارت‌اند از: T3، T3RU، T4 و TSH. آزمایش تیروئید در بهترین آزمایشگاه های اصفهان به بیماران ارائه می‌شود.

تیروئید دو هورمون اصلی تولید می‌کند که عبارت‌اند از: تری یدوتیرونین (T3) و تیروکسین (T4). اگر غده تیروئید شما به اندازه کافی این هورمون‌ها را تولید نکند، ممکن است علائمی مانند افزایش وزن، کمبود انرژی و افسردگی را تجربه کنید؛ این وضعیت کم کاری تیروئید نامیده می‌شود.

اما در صورتی که غده تیروئید بیش از حد هورمون تولید کند، ممکن است کاهش وزن، اضطراب زیاد، لرزش و… را تجربه کنید؛ به این حالت پرکاری تیروئید می‌گویند. پزشکی که در مورد سطح هورمون تیروئید شما نگران است، آزمایش‌های غربالگری گسترده‌ای مانند آزمایش T4 یا هورمون محرک تیروئید (TSH) را تجویز می‌کند.

خون‌گیری یک روش معمول و کم تهاجم است و عوارض جانبی زیادی ندارد؛ بنابراین در آزمایشگاه‌های دولتی اصفهان و انواع خصوصی و برای تشخیص کم کاری و پرکاری تیروئید استفاده می‌شود. بلافاصله پس از خون‌گیری، ممکن است متوجه کبودی یا درد خفیف در ناحیه‌ای که سوزن وارد شده است، شوید.

اگر با چنین مواردی مواجه شدید، قرار دادن کیسه یخ روی محل آسیب دیده یا مصرف مسکن‌های بدون نسخه می‌تواند به کاهش ناراحتی شما کمک کند. اگر درد زیادی را تجربه کردید یا ناحیه اطراف سوراخ قرمز و متورم شد، فوراً با پزشک آزمایشگاه های اصفهان مشورت کنید؛ زیرا اینها می‌توانند نشانه‌های عفونت باشند.

وقتی جواب آزمایش تیروئید خود را دریافت می‌کنید، با پارامترهای مختلفی در برگه آزمایش خود روبرو می‌شوید. آشنایی با این پارامترها خالی از لطف نیست؛ بنابراین در ادامه مقاله، خلاصه‌ای از آن‌ها را توضیح داده‌ایم.

ویژگی‌های میکروسکوپی ادرار

 

 

 

پارامترهای T4 و TSH

آزمایش‌های TSH و T4 دو تست رایج برای بررسی عملکرد تیروئید در آزمایشگاه های اصفهان هستند. آزمایش TSH اغلب زودتر انجام می‌شود؛ زیرا این بهترین راه برای بررسی اولیه عملکرد تیروئید است و مشخص می‌کند که فرد پرکاری یا کم کاری تیروئید دارد.

آزمایش T4 به آزمایش تیروکسین معروف است. سطح بالای T4 نشان دهنده پرکاری تیروئید است و بارزترین علائم آن عبارت‌اند از:

  • اضطراب
  • کاهش وزن برنامه‌ریزی‌نشده
  • لرزش
  • اسهال

بیشترین میزان از T4 در بدن شما به پروتئین متصل است. این در حالی است که آزمایش TSH سطح هورمون محرک تیروئید را در خون شما اندازه گیری می‌کند. TSH دارای محدوده تست نرمال بین ۰.۴ تا ۴.۰ میلی واحد هورمون در هر لیتر خون (mIU/L) است.

اگر علائم کم کاری تیروئید و TSH بالاتر از ۴.۵ mIU/L داشته باشید، در خطر پیشرفت به سمت کم کاری تیروئید هستید؛ این علائم می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  • افزایش وزن
  • خستگی
  • افسردگی
  • موها و ناخن‌های شکننده

پزشک شما ممکن است تصمیم بگیرد که درمان علائم شما را با داروهایی مانند لووتیروکسین آغاز کند. هر دو آزمایش T4 و TSH به طور معمول روی نوزادان تازه متولد شده و برای شناسایی غده تیروئید کم کار انجام می‌شوند. اگر بیماری کم کاری مادرزادی تیروئید درمان نشود، می‌تواند منجر به ناتوانی‌های رشدی شود؛ بنابراین بهتر است برای انجام این آزمایش‌ها به بهترین آزمایشگاه های اصفهان مراجعه کنید.

پارامتر T3

آزمایش T3 سطح هورمون تری یدوتیرونین را بررسی می‌کند و معمولاً در مواردی تجویز می‌شود که تست‌های T4 وضعیت غیر طبیعی را نشان بدهند. سطوح بالای غیر طبیعی T3 معمولاً نشان دهنده وضعیتی به نام بیماری گریو است که یک اختلال خود ایمنی مرتبط با پرکاری تیروئید محسوب می‌شود.

آزمایش مدفوع

نمونه‌های مدفوع را می‌توان به روش‌های مختلفی در آزمایشگاه های اصفهان مورد آزمایش قرار داد؛ دلیل تجویز این آزمایش به علائم شما بستگی دارد. اما در چه زمان‌هایی به آزمایش مدفوع نیاز داریم؟ دلایل مختلفی وجود دارند که بر اساس آن‌ها به شما توصیه می‌شود که آزمایش مدفوع انجام دهید؛ مانند:

  • پیدا کردن دلیل عفونت‌های مختلف
  • بررسی اینکه آیا بیماری التهابی روده دارید یا خیر
  • بررسی اینکه آیا غذا را به درستی جذب می‌کنید یا خیر
  • تشخیص ابتلا به سرطان روده

چه نوع آزمایش مدفوعی می‌تواند سرطان روده را بررسی کند؟ آزمایش مدفوع ایمونوشیمیایی یا iFOBT برای غربالگری سرطان روده استفاده می‌شود. این نوع آزمایش، افراد سالم را از نظر وجود خون در مدفوع آنها که ممکن است از سرطان روده باشد، آزمایش می‌کند.

این آزمایش می‌تواند مقادیر بسیار کمی از خون را که شما نمی‌توانید ببینید، تشخیص دهد. هدف این است که سرطان‌ها به موقع تشخیص داده شوند. اگر نتایج آزمایش در آزمایشگاه های اصفهان نشان دادند که در مدفوع شما خون وجود دارد، باید آزمایش‌های بیشتری انجام دهید.

چه نوع آزمایش مدفوع می‌تواند عفونت را تشخیص دهد؟ این سؤال بسیار مهمی است؛ زیرا انواع آزمایش‌های مدفوع به بررسی موارد مختلفی می‌پردازند. انواع آزمایش‌هایی که در بهترین آزمایشگاه شبانه روزی اصفهان انجام می‌شوند، در ادامه بررسی شده‌اند.

آزمایش مدفوع

 

 

 

میکروسکوپ مدفوع و کشت

میکروسکوپ مدفوع و کشت می‌تواند باکتری‌ها، ویروس‌ها یا انگل‌هایی را که ممکن است منجر به گاستروانتریت شوند، شناسایی کند. گاهی گاستروانتریت به خودی خود بهبود می‌یابد و نیازی به آزمایش نیست.

اگر اسهالی دارید که بیش از چند روز به طول انجامیده یا حاوی خون است یا اخیراً به خارج از کشور سفر کرده‌اید، ممکن است درگیر شیوع بیماری شده باشید؛ به همین دلیل پزشک، شما را برای انجام یکی از این آزمایش‌ها معرفی می‌کند. پس نباید مراجعه به موقع به بهترین آزمایشگاه های اصفهان را پشت گوش بیندازید.

اگر آزمایش شما باکتری یا انگل را نشان دهد، شاید لازم باشد تا برای رفع آن دارو مصرف کنید. اگر هیچ چیزی در آزمایش تشخیص داده نشد، اما علائم شما ادامه یافت، به پزشک خود مراجعه کنید.

میکروسکوپ مدفوع و کشت

 

 

 

آزمایش مدفوع کلستریدیوم دیفیسیل

کلستریدیوم دیفیسیل نوعی باکتری است که می‌تواند پس از مصرف آنتی‌بیوتیک بروز کرده و باعث اسهال شود. این نوع باکتری در آزمایش مدفوع و توسط تکنسین‌های آزمایشگاه های اصفهان تشخیص داده می‌شود.

آزمایش مدفوع هلیکوباکتر پیلوری

هلیکوباکتر پیلوری یک نوع باکتری محسوب می‌شود که می‌تواند منجر به زخم معده و سرطان معده شود. این نوع باکتری را می‌توان در چندین نوع آزمایش مختلف از جمله آزمایش مدفوع تشخیص داد.

آزمایش ایدز (HIV)

آزمایش ایدز یکی از حساس‌ترین تست‌هایی است که در آزمایشگاه های اصفهان ارائه می‌شود. سه نوع آزمایش HIV وجود دارند: آزمایش آنتی بادی، آزمایش آنتی ژن یا آنتی بادی و آزمایش اسید نوکلئیک. هنگامی که در معرض ویروس‌هایی مانند HIV قرار می‌گیریم، آنتی بادی‌ها توسط سیستم ایمنی بدن تولید می‌شوند.

آنتی‌ژن‌ها مواد خارجی هستند که باعث می‌شوند تا سیستم ایمنی بدن فعال شود. اگر HIV دارید، آنتی ژنی به نام p24 حتی قبل از ایجاد آنتی بادی تولید می‌شود. آزمایش HIV معمولاً روی خون، مایع دهان یا ادرار انجام می‌شود.

آزمایش ایدز (HIV)

 

 

 

آزمایش پاپ اسمیر

پاپ اسمیر که به آن تست پاپ نیز می‌گویند، یک روش غربالگری سرطان دهانه رحم است و وجود سلول‌های پیش سرطانی یا سرطانی را روی دهانه رحم شما آزمایش می‌کند. این آزمایش اهمیت زیادی در سلامت بانوان دارد و در همه آزمایشگاه های اصفهان ارائه نمی‌شود.

در طول این آزمایش، سلول‌های دهانه رحم به آرامی خراشیده می‌شوند و از نظر رشد غیرطبیعی مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ این روش معمولاً در مطب پزشک انجام می‌شود؛ اما برخی از آزمایشگاه‌ها هم آن را ارائه می‌دهند. این آزمایش ممکن است کمی ناراحت کننده باشد؛ اما معمولاً درد طولانی مدت ایجاد نمی‌کند.

ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی، آزمایش پاپ اسمیر را به عنوان بخشی از معاینه لگن انجام می‌دهند. این تست موارد زیر را مورد ارزیابی قرار می‌دهد:

  • سرطان دهانه رحم
  • سلول‌های پیش سرطانی در دهانه رحم (نئوپلازی داخل اپیتلیال دهانه رحم)
  • ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)

آزمایش بارداری

تمام تست‌های بارداری که در بهترین آزمایشگاه های اصفهان انجام می‌شوند، هورمون گنادوتروپین جفتی انسانی (hCG) را شناسایی می‌کنند که حدود ۶ روز پس از لقاح شروع به تولید می‌کند.

بیشتر آزمایش‌های بارداری در جعبه‌ای قرار می‌گیرند که حاوی ۱ یا ۲ چوب بلند است. روی چوب ادرار قرار می‌گیرد و بعد از چند دقیقه، نتیجه آزمایش روی آن ظاهر می‌شود. تست‌های بارداری کمی با هم تفاوت دارند؛ بنابراین اگر خودتان آن‌ها را انجام می‌دهید، دستورالعمل‌های مربوط به هر کدام را بررسی کنید.

آیا در صورت مصرف قرص، آزمایش بارداری جواب می‌دهد؟ جواب این سؤال مثبت است. برخی از روش‌های پیشگیری از بارداری، مانند قرص‌های ضد بارداری، حاوی هورمون هستند؛ اما این هورمون‌ها مانع از انجام تست بارداری در آزمایشگاه های اصفهان نمی‌شوند.

هیچ روش پیشگیری از بارداری کاملاً مؤثر نیست؛ به همین دلیل اگر فکر می‌کنید که ممکن است باردار باشید، باید آزمایش بارداری را انجام دهید. تست‌های بارداری خانگی به شرطی دقیق هستند که دستورالعمل‌ها را به درستی دنبال کنید.

نتیجه آزمایش مثبت تقریباً به طور قطع صحیح است. با این حال، نتیجه آزمایش منفی کمتر قابل اعتماد است. البته اگر این آزمایش را در بهترین آزمایشگاه های اصفهان انجام دهید، نتیجه دقیق‌تری را دریافت می‌کنید. نتیجه آزمایش بارداری خانگی ممکن است قابل اعتماد نباشد اگر:

  • دستورالعمل‌ها را به درستی دنبال نکنید.
  • تست را خیلی زود انجام دهید.
  • برخی از داروها نیز می‌توانند بر نتایج تأثیر بگذارند.

اگر نتیجه منفی گرفتید و همچنان فکر می‌کنید که باردار هستید، چند روز صبر کنید و دوباره امتحان کنید. اگر بعد از آزمایش دوم نتیجه منفی گرفتید، اما وقت پریودتان نرسیده با پزشک خود صحبت کنید.

در این بخش از مقاله، تعدادی از مهم‌ترین آزمایش‌هایی که در بهترین آزمایشگاه های اصفهان انجام می‌شوند، توضیح داده شدند. انواع آزمایش‌های پزشکی به همین موارد ختم نمی‌شوند؛ از آزمایش‌های پزشکی دیگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آزمایش قبل از ازدواج
  • آزمایش هپاتیت
  • تست آنتی بادی (Ab)
  • آزمایش آلرژی
  • و…

آزمایش بارداری

 

 

 

لیست آزمایشگاه های اصفهان

در صورتی که به دنبال آدرس آزمایشگاه های اصفهان می‌گردید، این بخش از مقاله را مطالعه کنید. در این بخش، تعدادی از مهم‌ترین و بهترین آزمایشگاه‌های شهر اصفهان را به شما معرفی خواهیم کرد. شما می‌توانید بعد از مطالعه این بخش با این مراکز آشنا شده و شماره تماس آزمایشگاه های اصفهان را در جدول زیر پیدا کنید.

نام آزمایشگاه آدرس شماره تماس
آزمایشگاه دی اصفهان، خیابان توحید، بین خیابان نظر و شریعتی، پلاک ۱۲۳ ۰۳۱-۳۶۲۴۹۴۷۹
آزمایشگاه امام رضا اصفهان، خیابان بزرگمهر، مقابل مسجد الکریم ۰۳۱-۳۲۶۴۰۰۶۴
آزمایشگاه دکتر امین جواهری اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، کوچه محمد آباد، پلاک ۴۵ ۰۳۱-۳۶۶۲۹۵۹۰
آزمایشگاه مهدیه اصفهان، خیابان احمد آباد، ایستگاه سرلت ۰۳۱-۳۴۴۲۹۹۴۸
آزمایشگاه دکتر وهابی اصفهان، میدان آزادی، ساختمان آزادی، واحد ۱۲ ۰۳۱-۳۶۶۱۱۶۹۱
آزمایشگاه دکتر برادران اصفهان، چهارراه فلسطین، خیابان فردوسی، مجتمع حکیم، کنار بانک رفاه ۰۳۱-۳۲۲۳۲۰۳۸
آزمایشگاه بزرگی اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، خیابان شریعتی، مقابل پلی تکنیک بیمارستان شریعتی ۰۳۱-۳۶۲۶۸۸۴۱
آزمایشگاه ایران مهر اصفهان، خیابان آمادگاه، جنب داروخانه پاسارگاد ۰۳۱-۳۲۲۱۲۳۲۳
آزمایشگاه نیلو اصفهان اصفهان، خیابان آمادگاه، مجتمع آژند، طبقه همکف ۰۳۱-۳۲۲۲۳۵۹۱
آزمایشگاه ایرانمهر اصفهان، خیابان آمادگاه، ساختمان سپاهان، ساختمان شماره ۳ ۰۳۱-۳۲۲۱۲۳۲۳
آزمایشگاه دکتر مهاجری اصفهان، خیابان بزرگمهر، تقاطع هشت بهشت، کنار بانک مسکن ۰۳۱-۳۲۶۵۲۵۲۱
آزمایشگاه باران اصفهان، خیابان بزرگمهر، ساختمان شماره ۱۵۲، طبقه ۳ ۰۳۱-۳۲۶۷۴۷۲۷
آزمایشگاه پارک اصفهان، خیابان شمس آبادی، کنار خیابان بهارستان ۰۳۱-۳۲۲۴۲۵۹۸
آزمایشگاه شفا اصفهان، میدان تاسوعا، خیابان بهشتی، کوچه شاه داوود ۰۳۱-۵۳۲۲۵۳۵۳
آزمایشگاه آراد اصفهان، خیابان آمادگاه، جنب داروخانه سپاهان ۰۳۱-۳۲۲۱۴۱۴۶
آزمایشگاه دکتر بقایی اصفهان، خیابان شمس آبادی، کوچه انصاری ۰۳۱-۳۲۳۶۲۴۱۱
آزمایشگاه شریعتی اصفهان، خیابان شریعتی، ساختمان شریعتی، طبقه ۲، واحدهای ۲۱ و ۲۳ ۰۳۱-۳۶۲۶۳۶۳۱
آزمایشگاه جام جم اصفهان، چهارراه توحید، مجتمع مسیح، پلاک ۸۱ ۰۳۱-۳۶۲۹۰۹۷۳
آزمایشگاه آتیه اصفهان، بلوار کشاورز، خیابان دستگردی ۰۳۱-۳۷۷۶۷۰۴۹
آزمایشگاه پورسینای حکیم اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، خیابان شیخ مفید، پلاک ۲۷ ۰۳۱-۳۶۶۴۰۲۱۲
آزمایشگاه جم اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، ساختمان شماره ۷۰ ۰۳۱-۳۶۶۳۵۲۲۸
آزمایشگاه مدرس اصفهان، چهارراه باغ، مجتمع پزشکان پارسیان، واحد ۱۰۱ ۰۳۱-۳۶۲۹۱۴۲۲
آزمایشگاه امام سجاد اصفهان، چهارراه شکرشکن، خیابان نشاط کوچه حکیم ۰۳۱-۳۲۲۲۹۶۳۱
آزمایشگاه رازی اصفهان، شهرک بهارستان، خیابان فرشته، درمانگاه رازی ۰۳۱-۳۶۸۱۵۰۵۰
آزمایشگاه صدرا اصفهان، خیابان جی، کوچه لاله ۰۳۱-۳۲۲۶۴۸۲۳

لیست آزمایشگاه های اصفهان

 

 

 

سؤالات متداول

  1. حساس‌ترین آزمایش‌های پزشکی کدام‌اند؟

آزمایش ایدز و پاپ اسمیر

  1. سرطان روده با چه آزمایشی تشخیص داده می‌شود؟

آزمایش مدفوع

  1. آزمایش پاپ اسمیر چخ نوع سرطانی را تشخیص می‌دهد؟

سرطان رحم

  1. کدام آزمایش برای بررسی دیابت و کلسترول بالا تجویز می‌شود؟

آزمایش خون

  1. بهترین نوع آزمایشگاه کدام است؟

این موضوع کاملاً به شرایط و بیماری شما بستگی دارد؛ اما معمولاً آزمایشگاه‌های پاتوبیولوژی دارای تجهیزات پیشرفته‌ای برای تشخیص انواع بیماری‌ها هستند.

شارینو

آیا تاکنون سعی کرده‌اید تا تعمیرات لوازم خانگی را خودتان انجام دهید؟ اگر مشکل پیش آمده زیاد پیچیده نباشد، کار سختی نیست و تنها کافی است تا با قطعات وسیله و فوت و فن تعمیر آن آشنا شوید.

با مطالعه مقالات تعمیر یخچال در اصفهان، تعمیر هود آشپزخانه در اصفهان، تعمیر جاروبرقی در اصفهان، تعمیر تلویزیون در اصفهان و تعمیر آیفون تصویری در اصفهان می‌توانید به یک تعمیرکار متخصص لوازم خانگی تبدیل شوید.

خدماتی که توسط شرکت‌های خدماتی ارائه می‌شوند، می‌توانند کار شما را در زمینه‌های مختلف آسان کنند. برای مثال شرکت‌هایی که خدمات کفسابی در اصفهان و سمپاشی در اصفهان را انجام می‌دهند، تأثیر زیادی در زیبایی ساختمان و کارهای باغبانی شما دارند.

پیدا کردن بهترین مراکز بهداشتی درمانی در شهر اصفهان راحت نیست؛ اما شما می‌توانید با خواندن مقالات ما در زمینه‌های فیزیوتراپی در اصفهان، بیمارستان‌های اصفهان و کلینیک دندانپزشکی در اصفهان به مناسب‌ترین و بهترین خدمات پزشکی دسترسی داشته باشید.

همچنین اگر می‌خواهید روند درمان خود را از طریق بهترین پزشکان متخصص در اصفهان پیگیری کنید، لازم است تا با پزشکان قلب و عروق در اصفهان و پزشک ارتوپد در اصفهان آشنایی داشته باشید تا بتوانید درمان خود را با خیالی راحت به آن‌ها بسپارید.

آشنایی با مکان‌های دیدنی و تفریحی شهر اصفهان، امکان لذت بردن شما را از اوقات فراغت یا سفرتان به خوبی فراهم می‌کند؛ به همین دلیل می‌توانید پس از مطالعه مقالات کافه‌های اصفهان، رستوران‌های اصفهان و مراکز تفریحی اصفهان، تصمیم خود را برای گذراندن اوقات خوش در کنار خانواده یا دوستانتان بگیرید.

در پایان

آزمایشگاه های اصفهان انواع مختلفی دارند که هر کدام به تشخیص و بررسی تعداد خاصی از بیماری‌ها اختصاص پیدا کرده‌اند. در این مقاله، انواع آزمایشگاه‌ها را مورد بررسی قرار داده و خدمات ارائه شده در هر کدام را برای آشنایی هر چه بیشتر شما شرح دادیم.

علاوه بر این، رایج‌ترین آزمایش‌هایی را که در بهترین آزمایشگاه های اصفهان به بیماران ارائه می‌شوند، توضیح دادیم تا اطلاعات کافی درباره انواع آزمایش‌ها و ارتباط آن‌ها با بیماری‌ها داشته باشید. تعدادی از بهترین آزمایشگاه های اصفهان را هم در انتهای مقاله به شما معرفی کردیم.

۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *