20 مطب پزشکان قلب و عروق در اصفهان - آدرس + شماره مطب پزشک قلب

پزشکان قلب و عروق در اصفهان

پزشکان قلب و عروق در اصفهان که درمان انواع بیماری‌های قلبی را برعهده دارند، نقش مهمی را در سلامت جامعه ایفا می‌کنند. اگر شما یا یکی از عزیزانتان به بیماری قلبی مبتلا باشید، حتماً می‌دانید که درمان این نوع بیماری‌ها از حساسیت زیادی برخوردار است؛ بنابراین باید از یک متخصص قلب و عروق کمک گرفت.

باوجوداینکه تعداد زیادی از پزشکان قلب و عروق در اصفهان فعالیت می‌کنند، اما ممکن است برای انتخاب دچار تردید شوید و پیدا کردن بهترین دکتر قلب اصفهان برای شما سخت باشد. نگران نباشید! ما در این مقاله انواع بیماری‌های قلبی و بهترین پزشکان را در این زمینه به شما معرفی می‌کنیم. پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

تفاوت متخصص قلب و جراح قلب در چیست؟

تفاوت متخصص قلب و جراح قلب در چیست؟

قبل از اینکه به بررسی موضوع مقاله یعنی پزشکان قلب و عروق در اصفهان بپردازیم، بهتر است شما را با تفاوت متخصص قلب و جراح قلب آشنا کنیم. شاید برخی از افراد، درک درستی از تفاوت این دو نداشته باشند و تصور کنند که هر متخصص قالبی، جراحی هم انجام می‌دهد.

بیماری‌های قلبی عروقی و خطرات مرتبط با آن‌ها به سرعت در حال افزایش هستند و می‌توان آن‌ها را به عوامل متعددی مانند: ژنتیک، فشار خون بالا، تحرک کم و غیره نسبت داد. در صورت بروز این علائم، ممکن است پزشک عمومی، شما را به یکی از پزشکان قلب و عروق در اصفهان ارجاع بدهد. درک مراقبت‌های مورد نیاز بیماران و نقش پزشکان قلب و عروق در مراقبت از بیماران، بسیار مهم است.

متخصصان قلب، پزشکان متخصصی هستند که بیماری‌های قلبی عروقی را با داروها و درمان‌های مبتنی بر کاتتر ارائه می‌دهند. پزشکان قلب و عروق در اصفهان، شرایط بیمار از فشار خون بالا گرفته تا کلسترول بالا و سایر مشکلات مربوط به ریتم قلب را درمان می‌کنند.

متخصصان قلب و عروق در اصفهان از نزدیک با بیماران برای ارزیابی سلامت قلب آنها، شناسایی علائم قلبی عروقی و عوامل خطر و تجویز درمان مناسب برای بیماران برای مشکلات مختلف قلبی همکاری می‌کنند. زیرمجموعه‌های رشته فوق تخصص قلب و عروق شامل موارد زیر می‌شوند:

  • الکتروفیزیولوژی بالینی قلب
  • متخصصان قلب کودکان
  • متخصصان قلب مداخله‌ای

به همین دلیل در حالی که پزشکان قلب و عروق در اصفهان ممکن است در مراقبت طولانی مدت از بیمار درگیر باشند، اما جراحی‌ها را انجام نمی‌دهد. گذاشتن استنت عروق کرونر یا آندوسکوپی که در واقع یک مداخله کاتتر است و نه جراحی، توسط پزشکان قلب و عروق در اصفهان انجام می‌شوند.

جراح قلب در اصفهان در انجام جراحی بیماران قلب و عروق و همچنین بیماری‌های ریه و مری که نیاز به استفاده از چاقو دارند، تخصص دارد. اگر با بیماری یا شرایط وخیم قلب مانند: صدمات قفسه سینه، نقایص قلبی یا انواع پیشرفته بیماری قلبی روبرو و به انجام عمل جراحی نیاز داشته باشید، ممکن است پزشک، شما را برای مشاوره یا جراحی به جراح قلب ارجاع دهد.

پزشکان قلب و عروق در اصفهان ممکن است در موارد زیر مراجعه به جراح قلب را به شما توصیه کنند:

  • اگر سایر درمان‌ها و داروها برای درمان مشکلات قلبی شما کارساز نباشند یا وضعیت بدتر شود.
  • اگر از بیماری قلبی مادرزادی رنج می‌برید.
  • اگر درمان‌های غیرجراحی قبلاً امتحان شده باشند؛ اما این بیماری قابل درمان نباشد.
  • و موارد دیگر

هم پزشکان قلب و عروق در اصفهان و هم جراحان قلب در درمان بیماری‌های قلبی تخصص دارند؛ اما وظایف آن‌ها یکسانی نیستند. اجازه دهید تا تفاوت‌های کلیدی بین آنها را بیان کنیم تا نقش منحصر به فرد آنها را در مراقبت از قلب درک کنید.

تخصص و محدوده خدمات

جراحان قلب و عروق، جراحی‌های قلب باز و سایر روش‌های جراحی را انجام می‌دهند که شامل برش‌هایی مانند جراحی بای پس عروق کرونر، برطرف کردن مشکل دریچه قلب، فیبریلاسیون دهلیزی، پیوند قلب و غیره است.

از طرف دیگر متخصص قلب در اصفهان، می‌تواند اقداماتی را انجام دهد تا نیاز به قرار دادن کاتتر در بدن کاهش پیدا کند. چنین روش‌هایی ممکن است شامل آنژیوپلاستی، کاتتریزاسیون قلبی، ترمیم نقص دیواره بین بطنی برای رفع سوراخ‌های قلب باشند.

تحصیلات

هر دو رشته به تحصیلات گسترده و حضور در دانشکده پزشکی نیاز دارند. با این حال، یک متخصص قلب عمومی یا مداخله‌ای در رشته داخلی آموزش می‌بیند و باید چندین سال در زمینه قلب و عروق مداخله‌ای آموزش ببیند.

یک جراح قلب پس از دانشکده پزشکی و با اخذ مدرک پزشکی خود، وارد دوره جراحی عمومی ۳ساله می‌شود و پس از آن، ۳ سال را به طور خاص در مورد جراحی قلب و عروق در اصفهان آموزش می‌بیند. این در حالی است که پزشکان قلب و عروق در اصفهان، دوره ۳ساله را نمی‌گذرانند و به همین دلیل نمی‌توانند جراحی‌های مربوط به قلب را انجام دهند.

نقش در مراقبت از بیمار

جراحان قلب و قفسه سینه معمولاً مراقبت‌های فوری قبل و بعد از جراحی را به بیمار ارائه می‌دهند. نقش بهترین پزشکان قلب و عروق در اصفهان نیز به ارائه مراقبت‌های فوری پس از عمل محدود می‌شود. معمولاً متخصص قلب و عروق یا متخصص قلب عمومی به ارائه مراقبت‌های طولانی مدت از بیماران می‌پردازد و برای برنامه‌های درمانی بعدی با بیمار مشورت می‌کند.

بهترین پزشکان قلب و عروق در اصفهان

 

متخصص قلب چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

پزشکان قلب و عروق در اصفهان به درمان بیماری‌هایی با علائم درد قفسه سینه، فشار خون بالا، نارسایی قلبی و همچنین مشکلات دریچه‌های قلب، عروق خونی و… می‌پردازند. این پزشکان، آزمایش‌هایی مانند نوار قلب، اکوکاردیوگرام و سی تی را تجویز می‌کنند تا بدانند که مشکل بیمار چیست.

با تشخیص پزشکان قلب و عروق در اصفهان، باید مصرف دارو، ورزش و عادات غذایی سالم‌تر را آغاز کرده یا کاتتریزاسیون قلبی انجام دهید. متخصص قلب در اصفهان با انجام معاینه فیزیکی و بررسی علائم، سابقه پزشکی و خانوادگی شما، بیماری و نوع درمان را تشخیص می‌دهد.

توجه داشته باشید که به متخصص قلب خود اطلاع دهید که آیا سایر افراد خانواده شما مشکلات قلبی داشته‌اند یا خیر؛ زیرا این امر می‌تواند احتمال ابتلا به مشکل قلبی شما را افزایش دهد. زمانی که به پزشک قلب خود مراجعه می‌کنید، این اطلاعات به تشخیص درست او کمک می‌کنند:

  • وزن
  • فشار خون
  • سطح کلسترول
  • میزان قند خون

پزشکان قلب و عروق در اصفهان می‌توانند طیف وسیعی از مشکلات قلبی و عروقی را درمان کنند که در ادامه به بررسی مهم‌ترین این بیماری‌ها به همراه علائم و درمان آن‌ها می‌پردازیم.

آترواسکلروز یا تصلب شریان

آترواسکلروز یا تصلب شریان- پزشک قلب در اصفهان

آترواسکلروز به سخت شدن شریان‌های ناشی از تجمع تدریجی پلاک خونی گفته می‌شود. کلسترول بالا، فشار خون بالا، دیابت، سیگار کشیدن، چاقی، ورزش نکردن و رژیم غذایی سرشار از چربی‌های اشباع از عوامل بروز این بیماری محسوب می‌شوند.

آترواسکلروز به‌مرورزمان ایجاد می‌شود و ممکن است تا زمانی که عوارضی مانند حمله قلبی یا سکته نداشته باشید، متوجه این بیماری نشوید. این بیماری اغلب هیچ علائم خاصی ندارد تا زمانی که یک شریان بسیار باریک یا به طور کامل مسدود شود.

اگر شریان شما بیش از ۷۰ درصد مسدود شده باشد، ممکن است متوجه علائم شوید. انسداد باعث کند شدن جریان خون می‌شود؛ در نتیجه بدن شما اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند. در این حالت باید هر چه سریع‌تر به یکی از بهترین پزشکان قلب و عروق در اصفهان مراجعه کنید.

برخی از علائم هشدار دهنده اولیه آترواسکلروز عبارت‌اند از:

  • درد قفسه سینه در حین ورزش؛ این درد با استراحت برطرف می‌شود.
  • گرفتگی عضلات پا هنگام راه رفتن
  • حمله ایسکمیک گذرا (TIA): یک سکته خفیف است که علائمی مشابه سکته دارد؛ اما در عرض یک روز از بین می‌رود و به مغز شما آسیب نمی‌رساند.

اگر لخته خون یا انسداد ناگهانی دارید، ممکن است دچار حمله قلبی یا سکته شوید. علائم حمله قلبی عبارت‌اند از:

  • درد قفسه سینه خفیف تا شدید
  • درد در یک یا هر دو بازو یا شانه‌ها
  • ناراحتی در گردن یا فک
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • تپش قلب
  • اضطراب
  • تعریق
  • سرگیجه یا غش
  • تنگی نفس، خستگی و بی خوابی بخصوص در زنان

 

 

متخصص قلب اصفهان ممکن است آزمایش‌های اضافی را برای تشخیص تصلب شریان‌ها و درمان شما تجویز کند. این تست‌ها در ادامه به طور کامل توضیح داده شده‌اند.

آنژیوگرافی

فوق تخصص قلب در اصفهان- -آنژیوگرافی

این آزمایش از اشعه ایکس ویژه برای تعیین محل و اندازه گیری انسداد استفاده می‌کند. فوق تخصص قلب، یک رنگ کنتراست را به شریان‌های شما تزریق می‌کند تا انسدادها در اشعه ایکس نشان داده شوند؛ سپس یک کاتتر (لوله نازک) را در یکی از شریان‌های شما، معمولاً در کشاله ران یا بازو، قرار می‌دهد.

شاخص مچ پا یا بازویی این آزمایش، فشار خون مچ پا را با فشار بازو مقایسه می‌کند تا جریان خون در اندام‌های شما را اندازه گیری کند. پزشکان قلب و عروق در اصفهان از این روش برای تشخیص دقیق و درست آترواسکلروز استفاده می‌کنند.

اشعه ایکس قفسه سینه

رادیوگرافی قفسه سینه از داخل قفسه سینه شما عکس می‌گیرد تا به تشخیص پزشک کمک کند.

سی تی اسکن

این اسکن از داخل بدن شما عکس می‌گیرد و می‌تواند هرگونه سخت شدن و باریک شدن رگ‌های بزرگ شما را نشان دهد.

فوق تخصص قلب در اصفهان- سی تی اسکن در اصفهان

 

اکوکاردیوگرافی (اکو)

اکو از دریچه‌ها و حفره‌های قلب شما عکس می‌گیرد و میزان پمپاژ قلب را اندازه‌گیری می‌کند.

الکتروکاردیوگرام (EKG)

EKG فعالیت الکتریکی، ضربان و ریتم قلب شما را اندازه گیری می‌کند.

تست ورزش

این آزمایش، عملکرد قلب شما را در زمانی که فعالیت بدنی دارید، اندازه گیری می‌کند.

فوق تخصص قلب در اصفهان- تست ورزش در اصفهان

 

سونوگرافی کاروتید

این آزمایش از شریان‌های گردن شما (شریان‌های کاروتید) عکس سونوگرافی می‌گیرد و می‌تواند سخت شدن یا باریک شدن این شریان‌ها را هنگام جریان خون به مغز شما تشخیص دهد.

سونوگرافی شکم

این سونوگرافی از آئورت شکمی شما عکس می‌گیرد و بالون شدن (آنوریسم آئورت شکمی) یا تجمع پلاک در آئورت را بررسی می‌کند.

فشار خون بالا

در صورتی که به فشار خون بالای خود توجه نکنید، می‌تواند خطرناک باشد و شما را در معرض خطر سکته مغزی، نارسایی قلبی، نارسایی کلیه و سایر بیماری‌ها قرار دهد. تغییر رژیم غذایی، ورزش و مصرف دارو می‌تواند به شما کمک کند تا فشار خون خود را تنظیم کنید.

بهترین پزشکان قلب و عروق در اصفهان، فشار خون بالا را به دو دسته تقسیم بندی می‌کنند:

  • فشار خون بالا نوع اول: علل بروز این نوع فشار خون بالا که از نوع ثانویه شایع‌تر است، شامل افزایش سن و عادات ناسالم مانند ورزش نکردن است.
  • فشار خون بالا نوع دوم: علل بروز این نوع فشار خون بالا، شامل بیماری‌های مختلفی مانند: مشکلات کلیوی، هورمونی یا برخی داروهای مصرفی است.

چه رژیم غذایی به کنترل فشار خون بالا کمک می‌کند؟ مهم‌ترین نکاتی که از نظر پزشکان قلب و عروق در اصفهان باید در رژیم غذایی خود در نظر داشته باشید، عبارت‌اند از:

  • غذاهایی بخورید که چربی، نمک و کالری کمتری دارند؛ مانند: شیر بدون چربی یا یک درصد، سبزیجات و میوه‌های تازه، و برنج و پاستا سبوس دار
  • از طعم‌دهنده‌ها، ادویه‌ها و گیاهان برای خوش طعم کردن غذاها استفاده کنید و مصرف نمک را به حداقل برسانید.
  • از مصرف غذاهای پرچرب یا نمک مانند کره و مارگارین، سس‌های معمولی سالاد، گوشت‌های چرب، محصولات لبنی شیر کامل، غذاهای سرخ شده، غذاهای فراوری شده یا فست‌فودها و تنقلات نمکی پرهیز کنید یا از مصرف آنها خودداری کنید.
  • از یک دکتر قلب در اصفهان درباره میزان مصرف پتاسیم در رژیم غذایی خود سؤال کنید.

فوق تخصص قلب در اصفهان- سونوگرافی کاروتید در اصفهان

 

کلسترول بالا

اگر کلسترول بالا دارید، باید یک برنامه پیشگیرانه و توان‌بخشی زیر نظر یکی از پزشکان قلب و عروق در اصفهان داشته باشید. این پزشکان، سلامت بیماران خود را با توجه به عوامل مختلفی مانند: افزایش تری گلیسیرید، فشار خون بالا، هموسیستئین و همچنین سبک زندگی بی تحرک، چاقی و دیابت ارزیابی می‌کنند.

بهترین متخصص قلب در اصفهان با جدیدترین و مؤثرترین داروها برای کاهش کلسترول و همچنین فشار خون و دیابت آشنا است. پزشک شما علاوه بر تجویز داروهایی برای کاهش خطر قلبی، توصیه‌هایی برای داشتن سبک زندگی سالم به شما ارائه می‌دهد.

اولین موضوعی که باید برای کاهش کلسترول در نظر بگیرید این است که ترکیبی از رژیم غذایی، ورزش و کاهش وزن به شما کمک می‌کند تا سبک زندگی سالم‌تری را داشته باشید. پزشکان قلب و عروق در اصفهان، راه‌حل‌های زیر را برای هر کدام توصیه کرده‌اند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

رژیم غذایی

یک رژیم غذایی سالم برای بهبود عملکرد قلب شما می‌تواند به کاهش کلسترول شما نیز کمک کند. یک برنامه غذایی با چربی اشباع شده و کلسترول پایین که کمتر از ۷ درصد کالری از چربی اشباع شده و کمتر از ۲۰۰ میلی گرم کلسترول رژیم غذایی در روز را دارد، بهترین برنامه غذایی برای شما است.

رژیم غذایی مناسب، کالری کافی برای حفظ وزن مطلوب و جلوگیری از افزایش وزن را توصیه می‌کند. اگر کلسترول شما با کاهش مصرف چربی اشباع شده کاهش نمی‌یابد، می‌توانید مقدار فیبر محلول مانند: جو، پرتقال و لوبیا را در رژیم غذایی خود افزایش دهید.

همچنین می‌توانید برخی از محصولات غذایی حاوی استانول‌های گیاهی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. البته رژیم غذایی باید توسط یکی از بهترین پزشکان قلب و عروق در اصفهان تجویز شود.

ورزش

۳۰ دقیقه فعالیت بدنی روزانه می‌تواند در کاهش کلسترول شما و پیشگیری از بیماری‌های قلبی کمک شایانی کند. این موضوع برای کسانی که دارای اضافه وزن هستند، اهمیت زیادی دارد. از نظر پزشکان قلب و عروق در اصفهان، فعالیت‌هایی مانند: دویدن، راه رفتن سریع، شنا یا رقصیدن برای کاهش وزن و کلسترول شما مفید هستند.

کاهش وزن

کاهش وزن می‌تواند به کاهش کلسترول کمک کند؛ این موضوع برای افرادی که علائم خطرناکی مانند: تری گلیسیرید بالا و اضافه وزن در ناحیه دور کمر دارند، اهمیت بیشتری می‌یابد. تحقیقات نشان می‌دهد که زنان و مردانی که چربی دور کمر دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند.

علاوه بر این، به نظر می‌رسد که میزان چربی باسن هم یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل احتمال ابتلا به حمله قلبی باشد. به هر حال، بررسی این موضوع توسط متخصص قلب و عروق در اصفهان می‌تواند اطلاعات دقیق‌تری را در اختیار شما قرار بدهد.

ایست قلبی

ایست قلبی ناگهانی یک وضعیت اورژانسی است که در آن، قلب شما به طور ناگهانی از تپش می‌ایستد؛ زیرا قلب قادر به پمپاژ خون نیست. این اتفاق باعث می‌شود تا سلول‌های بدن شما نتوانند اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کنند.

به دلیل کمبود اکسیژن در سلول‌ها، ایست قلبی ناگهانی می‌تواند در عرض چند دقیقه منجر به مرگ شود. شانس زنده ماندن تنها با دریافت کمک‌های فوری امکان‌پذیر می‌شود؛ بنابراین هر چه سریع‌تر به بهترین پزشک قلب و عروق در اصفهان در نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه کنید.

پزشکان قلب و عروق در اصفهان اعتقاد دارند که در بیش از نیمی از موارد، ایست قلبی ناگهانی بدون علائم قبلی اتفاق می‌افتد. به هر حال، علائم ایست قلبی ناگهانی ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • غش (از دست دادن هوشیاری)
  • ضربان تند قلب
  • درد قفسه سینه
  • سرگیجه
  • تنگی نفس
  • درد معده و استفراغ

عوامل زیادی می‌توانند خطر ایست قلبی و مرگ ناگهانی را افزایش دهند؛ اما دو عامل اصلی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سابقه حمله قلبی: خطر مرگ ناگهانی در اثر ایست قلبی در شش ماه اول پس از حمله قلبی بیشتر است. پزشکان قلب و عروق در اصفهان، ۷۵ درصد از مرگ‌های ناگهانی را با سابقه حمله قلبی مرتبط می‌دانند.
  • بیماری عروق کرونر: عوامل خطرناک برای بیماری عروق کرونر شامل سیگار کشیدن، سابقه خانوادگی بیماری قلبی عروقی، کلسترول بالا یا بزرگ شدن قلب هستند. ۸۰ درصد از مرگ‌های ناگهانی قلبی با بیماری عروق کرونر ارتباط دارند.

سایر عوامل خطرناک که به ایست قلبی منجر می‌شوند؛ عبارت‌اند از:

  • سابقه خانوادگی ایست قلبی
  • سابقه شخصی یا خانوادگی سندرم QT طولانی، سندرم ولف پارکینسون وایت و…
  • فیبریلاسیون بطنی پس از حمله قلبی
  • سابقه نقایص مادرزادی قلب یا ناهنجاری‌های عروق خونی
  • سابقه سنکوپ
  • نارسایی قلبی
  • کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک
  • تغییرات قابل توجه در سطح پتاسیم و منیزیم خون
  • چاقی
  • دیابت
  • مصرف مواد مخدر

اگر هر یک از این عوامل خطرناک بالا را دارید، مهم است که با یکی از بهترین پزشکان قلب و عروق در اصفهان در مورد چگونگی کاهش خطر صحبت کنید.

فوق تخصص قلب در اصفهان- ایست قلبی

 

نارسایی قلبی

نارسایی قلبی یک وضعیت طولانی مدت است که در آن قلب شما نمی‌تواند خون را به اندازه کافی پمپاژ و نیازهای بدنتان را تأمین کند. درمان این بیماری شامل ورزش و دارو و در صورت لزوم، روش‌های جراحی است. اینکه چقدر از خود مراقبت می‌کنید، می‌تواند به روند بهبود شما کمک زیادی بکند.

به طور کلی نارسایی‌های قلبی از نظر پزشکان قلب و عروق در اصفهان به انواع زیر تقسیم می‌شوند.

نارسایی قلبی با کاهش عملکرد بطن چپ

در این نوع نارسایی، بخش پایین سمت چپ قلب شما (بطن چپ) بزرگ‌تر می‌شود و نمی‌تواند به اندازه کافی منقبض شود تا مقدار مناسبی از خون اکسیژن دار را به بقیه بدن برساند. افراد مبتلا به این نارسایی باید تحت نظر دکتر قلب و عروق در اصفهان باشند.

نارسایی قلبی با حفظ عملکرد بطن چپ

در این نوع نارسایی، قلب شما به طور طبیعی منقبض می‌شود و پمپاژ می‌کند؛ اما حفره‌های پایینی قلب (بطن‌ها) ضخیم‌تر و سفت‌تر از حد طبیعی هستند. به همین دلیل، بطن‌های شما نمی‌توانند به درستی شل شوند و تا آخر پر شوند.

از آنجایی که خون کمتری در بطن‌های شما وجود دارد، قلب در زمان انقباض، خون کمتری را به بقیه بدن می‌رساند. این نوع نارسایی هم باید تحت نظر یکی از پزشکان قلب و عروق در اصفهان کنترل شود؛ زیرا ممکن است علائم و خطرات آن تشدید شوند.

فوق تخصص قلب در اصفهان- نارسایی قلبی

 

نارسایی قلبی سمت راست

نارسایی قلبی می‌تواند سمت راست قلب شما را نیز تحت تأثیر قرار دهد. نارسایی سمت چپ قلب شایع‌ترین علت این بیماری است. علل دیگر شامل مشکلات ریوی و مشکلات در سایر اندام‌ها می‌شوند.

برخی از عوارض انواع نارسایی قلبی از نظر پزشکان قلب و عروق در اصفهان عبارت‌اند از:

  • ضربان قلب نامنظم
  • ایست قلبی ناگهانی
  • مشکلات دریچه قلب
  • جمع شدن مایع در ریه‌ها
  • فشار خون ریوی
  • آسیب به کلیه
  • آسیب کبدی
  • سوء تغذیه

نارسایی قلبی یک بیماری مزمن است که با گذشت زمان بدتر می‌شود. ۴ سطح نارسایی قلبی (A، B، C و D) وجود دارند که از خطر بالای ابتلا به نارسایی قلبی تا نارسایی پیشرفته قلبی متغیر هستند. تشخیص این بیماری برعهده بهترین پزشکان قلب و عروق در اصفهان است؛ اما آشنایی با آن‌ها خالی از لطف نیست. در ادامه سطوح نارسایی قلبی را با علائم آن‌ها شرح داده‌ایم.

سطح A

سطح A، مرحله پیش از نارسایی قلبی در نظر گرفته می‌شود و بدان معناست که شما در معرض خطر بالای ابتلا به نارسایی قلبی هستید؛ زیرا سابقه خانوادگی نارسایی قلبی دارید یا یک یا چند مورد از این علائم را دارید:

  • فشار خون
  • دیابت
  • بیماری عروق کرونر
  • سندرم متابولیک
  • سابقه سوء مصرف الکل
  • سابقه تب روماتیسمی
  • سابقه خانوادگی کاردیومیوپاتی
  • سابقه مصرف داروهایی که می‌تواند به عضله قلب شما آسیب برساند، مانند برخی از داروها برای درمان سرطان

سطح B

سطح B نیز از مراحل پیش از نارسایی قلبی در نظر محسوب می‌شود و پزشک قلب در اصفهان، اختلال عملکرد سیستولیک بطن چپ را تشخیص داده است؛ در حالی که شما علائم نارسایی قلبی را نداشته‌اید. بیشتر افراد مبتلا به نارسایی قلبی نوع B یک اکوکاردیوگرام (اکو) دارند که جهش ۴۰ درصد یا کمتر را نشان می‌دهد.

فوق تخصص قلب در اصفهان- سطح B نارسایی قلبی

 

مرحله C

تشخیص نارسایی افراد مبتلا به نارسایی قلبی سطح C توسط پزشکان قلب و عروق در اصفهان راحت است؛ زیرا این افراد، نشانه‌های بیماری را در زمان حال یا قبلاً داشته‌اند.

مرحله D و کاهش EF

افرادی که نارسایی قلبی سطح D دارند، علائم پیشرفته‌ای را تجربه می‌کنند که با درمان بهبود نمی‌یابند. این سطح را مرحله نهایی نارسایی قلبی می‌نامند.

درمان نارسایی قلبی به نوع و تا حدی علت آن بستگی دارد. داروها و توصیه‌های پزشکان قلب و عروق در اصفهان برای داشتن سبک زندگی بهتر، بخشی از هر برنامه درمانی است. فوق تخصص قلب در اصفهان، بهترین برنامه درمانی را برای شما در نظر می‌گیرد.

با بدتر شدن نارسایی قلبی، ماهیچه قلب شما خون کمتری را به اندام‌های شما پمپاژ می‌کند و شما به سمت مرحله بعدی نارسایی قلبی حرکت می‌کنید. از آنجایی که نمی‌توانید در مراحل نارسایی قلبی به عقب حرکت کنید، هدف از درمان این است که پیشرفت نارسایی قلبی کاهش پیدا کند.

حمله قلبی

حمله قلبی که از نظر پزشکی به عنوان انفارکتوس میوکارد نیز شناخته می‌شود، یک شرایط مرگبار است که در آن، عضله قلب شما شروع به مردن می‌کند؛ زیرا جریان خون کافی به آن نمی‌رسد. انسداد شریان‌هایی که خون را به قلب شما می‌رسانند، معمولاً منجر به بروز این شرایط می‌شود.

اگر جریان خون به سرعت و توسط یکی از پزشکان قلب و عروق در اصفهان بازیابی نشود، حمله قلبی می‌تواند به آسیب دائمی قلب و مرگ بیمار ختم شود. حمله قلبی می‌تواند علائم مختلفی داشته باشد که برخی از آنها شایع‌تر هستند. معمولاً مردان علائم متفاوتی را نسبت به زنان تجربه می‌کنند.

از نظر یک پروفسور قلب در اصفهان، علائم متداول حمله قلبی عبارت‌اند از:

  • درد قفسه سینه
  • تنگی نفس یا مشکل در تنفس
  • خستگی
  • بی خوابی
  • حالت تهوع یا درد معده
  • اضطراب
  • تعریق
  • سرگیجه یا غش کردن

درمان حمله قلبی به معنای بازگرداندن جریان خون به عضله قلب آسیب دیده در سریع‌ترین زمان ممکن است. روش‌های مختلف درمان این عارضه، از دارو گرفته تا جراحی، توسط پزشکان قلب و عروق در اصفهان تجویز می‌شوند و گاهی ممکن است که پزشک شما از ترکیب چند روش درمانی استفاده کند.

لخته شدن خون

لخته خون، مقداری خون به صورت ژل مانند است که وقتی خون از مایع به نیمه جامد تبدیل می‌شود، در رگ‌ها یا شریان‌ها تشکیل می‌شود. لخته شدن خون طبیعی است؛ اما لخته‌ها زمانی می‌توانند خطرناک باشند که خود به خود برطرف نشوند و به درمان نیاز پیدا کنند.

درمان لخته شدن خون از داروها تا جراحی را شامل می‌شود. تشخیص مناسب‌ترین روش درمانی برعهده بهترین پزشکان قلب و عروق در اصفهان است و خوددرمانی می‌تواند شرایط را بدتر کند.

علائم لخته شدن خون به محل تشکیل آن در بدن شما بستگی دارد. برخی از افراد ممکن است هیچ علامتی را تجربه نکنند. لخته شدن خون ممکن است در قسمت‌های مختلف بدن تشکیل شود؛ از جمله:

  • شکم: لخته شدن خون در شکم می‌تواند منجر به درد یا حالت تهوع و استفراغ شود.
  • بازوها یا پاها: وقتی خون در پا یا بازو لخته می‌شود، با احساس درد همراه است. تورم و قرمزی از دیگر علائم شایع لخته شدن خون در این نواحی هستند.
  • مغز: لخته شدن خون در مغز (سکته مغزی) می‌تواند طیف وسیعی از علائم را ایجاد کند و به قسمت درگیر شده در مغز بستگی دارد. این لخته‌ها منجر به اختلال در صحبت کردن یا دیدن، ناتوانی در حرکت یا لمس شدن یک طرف بدن و گاهی تشنج می‌شوند.
  • قلب یا ریه: لخته شدن خون در قلب منجر به بروز علائم حمله قلبی مانند: درد قفسه سینه، تعریق، درد بازوی چپ یا تنگی نفس می‌شود. لخته شدن خون در ریه‌ها هم منجر به بروز نشانه‌هایی مانند: درد قفسه سینه، مشکل در تنفس و گاهی اوقات سرفه خونی می‌شود.

هدف از درمان لخته‌ خون، به‌ویژه DVT، جلوگیری از بزرگ‌تر شدن یا شل شدن آن است. درمان مناسب می‌تواند از ایجاد لخته‌های خون بیشتر در آینده جلوگیری کند. درمان لخته شدن خون محل ایجاد و میزان آسیب احتمالی بستگی دارد و باید توسط یکی از پزشکان قلب و عروق در اصفهان تعیین شود.

فیبریلاسیون دهلیزی (Afib)- لخته شدن خون- متخصص قلب در اصفهان

 

فیبریلاسیون دهلیزی (Afib)

فیبریلاسیون دهلیزی، ریتم نامنظم قلب است که از دهلیزها شروع می‌شود. علائم این بیماری شامل: خستگی، تپش قلب، مشکل در تنفس و سرگیجه است. Afib یکی از شایع‌ترین آریتمی‌ها است و فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر و چاقی در بروز آن نقش زیادی دارند.

در صورتی که فیبریلاسیون دهلیزی توسط یک متخصص قلب و عروق در اصفهان درمان نشود، می‌تواند منجر به سکته شود. برخی از افراد مبتلا به Afib هیچ علائمی ندارند. نشانه‌های بروز این بیماری به سرعت ضربان شما بستگی دارد. علائم فیبریلاسیون دهلیزی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • خستگی مفرط
  • ضربان قلب نامنظم
  • تپش قلب
  • احساس پریدن پروانه یا ماهی در سینه
  • سرگیجه
  • غش
  • تنگی نفس
  • درد قفسه سینه

اگر علائمی مشابه با موارد بالا را دارید، فهرستی از زمان وقوع آنها تهیه کنید و فوراً این اطلاعات را با یکی از پزشکان قلب و عروق در اصفهان در میان بگذارید.

اندوکاردیت

اندوکاردیت که اغلب ناشی از عفونت باکتریایی است، پوشش دریچه‌های قلب و حفره‌های شما را ملتهب می‌کند. درمان این بیماری شامل مصرف آنتی‌بیوتیک یا سایر داروها به مدت چند هفته و گاهی جراحی است. با درمان سریع و تهاجمی، بسیاری از بیماران از مرگ نجات پیدا می‌کنند.

از نظر پزشکان قلب و عروق در اصفهان، علائم مربوط به عفونت اندوکاردیت عبارت‌اند از:

  • تب بالاتر از ۳۸.۴ درجه سانتیگراد
  • تعریق یا لرز، به ویژه تعریق شبانه
  • بثورات پوستی
  • درد، حساسیت، قرمزی یا تورم
  • زخم یا بریدگی
  • گلو درد، خارش گلو یا درد هنگام بلع
  • تخلیه سینوس، احتقان بینی، سردرد یا حساسیت در امتداد استخوان گونه
  • سرفه خشک یا مرطوب مداوم بیش از دو روز
  • لکه‌های سفید در دهان یا روی زبان
  • حالت تهوع، استفراغ یا اسهال
  • آمبولی (لخته شدن خون)، خونریزی داخلی یا سکته مغزی
  • تنگی نفس
  • کم شدن اشتهای یا کاهش وزن
  • دردهای عضلانی

اندوکاردیت می‌تواند زندگی شما را مختل کند. هنگامی که به این بیماری مبتلا می‌شوید، برای جلوگیری از آسیب دریچه‌های قلب و عوارض جدی‌تر به درمان سریع نیاز دارید. به همین دلیل مراجعه به یکی از پزشکان قلب و عروق در اصفهان بسیار مفید است.

دکتر قلب و عروق در اصفهان، علائم و میزان بهبودی شما را در طول درمان کنترل می‌کند تا ببیند آیا درمان شما مؤثر بوده است یا خیر. اگر اندوکاردیت به دریچه قلب و هر قسمت دیگری از قلب شما آسیب برساند، ممکن است برای بهبود دریچه قلب و عملکرد قلب نیاز به جراحی داشته باشید.

اندوکاردیت- متخصص قلب در اصفهان

 

بیماری دریچه قلب

بیماری دریچه قلب یک مشکل نسبتاً رایج است که جریان خون را در یک جهت حفظ می‌کند. داروها، مشکلات جریان خون ناشی از دریچه قلب را برطرف می‌کنند؛ اما گاهی اوقات داروها کافی نیستند. در برخی مواقع، پزشکان قلب و عروق در اصفهان تشخیص می‌دهند که شما به تعویض دریچه خود نیاز دارید.

وقتی مشکل دریچه قلب بدتر می‌شود، ضربان قلب شما برای جبران کاهش جریان خون بیشتر می‌شود. با گذشت زمان، بیماری دریچه قلب ممکن است آن‌قدر وخیم شود که علائم زیر ظاهر شوند:

  • افزایش تنگی نفس، به ویژه با فعالیت بدنی یا دراز کشیدن
  • تپش قلب
  • تورم مچ پا یا شکم
  • ضعف و سرگیجه
  • افزایش وزن سریع
  • احساس ناراحتی در قفسه سینه
  • خستگی
  • تب، لرز یا بدن درد

اگر مشکل دریچه قلب درمان نشود، می‌تواند مشکلات جدی‌تری را به وجود بیاورد. اگرچه نمی‌توانید آسیب دریچه قلب را برطرف کنید، اما می‌توانید این مشکل را درمان کنید. به عقیده بهترین پزشکان قلب و عروق در اصفهان، درمان بیماری دریچه قلب به علت بروز آن بستگی دارد و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • مصرف داروها
  • انجام جراحی یا اقدامات تهاجمی

توجه داشته باشید که برای ویزیت منظم به پزشک قلب در اصفهان مراجعه کنید. تصمیم برای تجویز درمان پزشکی یا جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • نوع بیماری دریچه
  • شدت آسیب
  • سن
  • سابقه پزشکی

اگر باردار هستید و بیماری دریچه قلب دارید، باید استراحت بیشتری داشته باشید و داروهای خاصی را مصرف کنید که برای کودک شما بی خطر هستند. اگر قبل از بارداری از بیماری دریچه خود اطلاع دارید، باید از پزشکان قلب و عروق در اصفهان بپرسید که آیا قبل از اقدام برای باردار شدن به آزمایش یا ملاقات با متخصص قلب نیاز دارید یا خیر.

کاردیومیوپاتی

کاردیومیوپاتی به شرایطی اشاره دارد که بر عضله قلب شما تأثیر می‌گذارد. اگر کاردیومیوپاتی دارید، قلب شما نمی‌تواند خون را به طور مؤثر به بقیه بدن پمپاژ کند؛ در نتیجه ممکن است خستگی، تنگی نفس یا تپش قلب را تجربه کنید.

کاردیومیوپاتی با گذشت زمان بدتر می‌شود. درمان به موقع توسط پزشکان قلب و عروق در اصفهان می‌تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری کند و کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد.

برخی از افراد علائم کاردیومیوپاتی ندارند. با پیشرفت بیماری، تجربه این علائم در بیماران مشهود است:

  • خستگی
  • تپش قلب (ضربان قلب سریع)
  • تنگی نفس
  • تورم ساق یا مچ پا
  • سنکوپ (غش کردن)

درمان کاردیومیوپاتی توسط پزشکان قلب و عروق در اصفهان بر مدیریت علائم شما متمرکز است. این درمان همچنین پیشرفت بیماری را کند می‌کند. برای مراقبت از سلامت قلب خود به معاینات منظم و مشورت با متخصص قلب در اصفهان نیاز خواهید داشت.

مصرف داروها، استفاده از دستگاه اصلاح آریتمی‌ها و دستگاه بهبود جریان خون و جراحی از مهم‌ترین روش‌های درمان بیماری کاردیومیوپاتی هستند که امکان دارد پزشک شما تجویز کند.

لیست پزشکان قلب و عروق در اصفهان

 

لیست پزشکان قلب و عروق در اصفهان

قبل از نوبت دهی دکتر قلب اصفهان باید شناخت زیادی از پزشکان قلب و عروق در اصفهان داشته باشید. همچنین اطلاع از هزینه ویزیت دکتر قلب در اصفهان می‌تواند در برآورد هزینه‌های درمانی به شما کمک کند. لازم به ذکر است که نوبت دهی پزشکان قلب و عروق در اصفهان به صورت حضوری و اینترنتی امکان‌پذیر شده است.

با توجه به پیشرفت خدمات درمانی در شهرهای بزرگی مانند اصفهان، بیمارستان‌های متعددی به ارائه خدمات جها درمان بیماری قلبی تأسیس شده‌اند. بهترین بیمارستان قلب در اصفهان از نظر همه یکسان نیست و باید طبق سلیقه و نیاز شما انتخاب شود.

در جدول زیر، تعدادی از بهترین پزشکان قلب و عروق را به شما معرفی کرده‌ایم تا پیدا کردن بهترین پزشک قلب در اصفهان برای شما راحت‌تر شود.

نام پزشک آدرس شماره تماس
بابک شیرانی اصفهان، خیابان طیب، کنار پمپ بنزین، ساختمان مهتاب ۹، طبقه ۳، واحد ۱۹ ۰۳۱-۳۲۲۳۱۰۶۵
محمد صغیرا اصفهان، خیابان آمادگاه، بن بست ۱۷، ساختمان جامکو، طبقه ۳ ۰۹۲۱۱۳۱۸۶۴۰
بهار مرادی اصفهان، خیابان وحید، نبش خیابان محتشم کاشانی، کوجه شماره ۱۹، مجتمع عزیزخانی، طبقه ۲، واحد ۲۲ ۰۹۰۱۱۲۹۹۴۹۶
الناز صدیقی فرد اصفهان، خیابان کاوه، اول خیابان برازنده، کلینیک حضرت ابوالفضل ۰۹۰۵۱۴۴۳۷۲۰
سید میثم مختاری اصفهان، چهارراه فلسطین، اول خیابان فردوسی، مجتمع حکیم، طبقه ۲، واحد ۲۰ ۰۹۰۲۱۳۲۶۱۶۰
سید وحید شریف اصفهان، چهارراه پلیس، خیابان توحید جنوبی، نبش کوچخ کاویان، مجتمع ژیوار، طبقه ۳، واحد ۳۰۴ ۰۳۱-۳۱۳۱۲۳۴۵

۰۳۱-۳۱۳۱۲۳۴۶

مهدی سلیمانیان اصفهان، خیابان شریف واقفی، ضلع غربی تقاطع گلزار، ساختمان پاراتیکا، طبقه ۳ ۰۹۰۲۷۹۰۸۶۰۳
محمود هادی زاده اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، ساختمان قمرالدوله، طبقه ۳ ۰۹۱۳۸۹۹۱۹۸۰
مزدک خلیلی بروجنی اصفهان،  خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، ساختمان قمرالدوله، طبقه ۱، واحد ۱۰۱ ۰۹۳۸۹۸۹۰۷۰۸
اسماعیل آقابابایی

 

اصفهان، خانه اصفهان، خیابان گلخانه، مقابل مسجد المحمود، مجتمع تیام، طبقه ۳، واحد ۱۴ ۰۹۱۳۰۱۸۲۴۱۵
محمد بیدمشکی اصفهان، خیابان توحید میانی، بعد از چهارراه پلیس، نبش کوچه شماره ۱۳، ساختمان آریانا، طبقه ۲، واحد ۱۲ ۰۹۹۳۱۷۳۴۳۲۳
یلدا کیانی اصفهان، خیابان شمس آبادی، خیابان پارس، ساختمان مریم، بلوک ۲ ۰۹۳۸۱۶۱۶۵۶۶
فرزانه معاضد اصفهان، درمانگاه بیمارستان شریعتی
رضوان نورمند اصفهان، بیمارستان قلب شهید چمران ۰۳۱-۳۳۳۰۰۱۶
علی پورمقدس اصفهان، خیابان فردوسی، مقابل بانک توسعه تعاون، مجتمع میخک، واحد ۳ ۰۳۱-۳۲۲۲۱۴۱۵

۰۳۱-۳۲۲۰۱۴۱۵

احمدرضا نصر اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، مجتمع رودکی، طبقه ۳ ۰۹۱۳۰۱۲۳۴۷۴
علیرضا احمدی اصفهان، خیابان شمس آبادی، کنار MRI، مجتمع هزاره، طبقه ۴، واحد ۴۴ ۰۹۱۳۰۶۱۱۴۶۰
حبیب الله یداللهی فارسانی اصفهان، خیابان وحید، چهارراه خاقانی، ساختمان وحید، طبقه ۱، واحد ۱ ۰۹۱۲۵۴۸۵۱۶۵
سمیه خالصی اصفهان، کلینیک پزشکی فرهنگیان ۰۳۱-۳۲۲۲۶۷۳۱
علیرضا ریاضی اصفهان، خیابان شمس آبادی، نرسیده به چهارراه طالقانی، ساختمان خورشید، طبقه ۴، واحد ۱۸ ۰۳۱-۳۲۲۴۸۳۸۵
حمید فرزام نیا اصفهان، خیابان شمس آبادی، حد فاصل چهارراه کوالالامپور و چهارراه قصر، مجتمع الا، طبقه ۱، واحد ۱۰۵ ۰۹۹۱۳۱۷۴۵۰۰
عباس طوقانی پور اصفهان، خیابان شمس آبادی، کوچه فروهر، ساختمان ایران زمین، طبقه ۶، واحد ۶۰۴ ۰۹۱۳۴۳۱۶۲۰۱
جواد شهابی اصفهان، خیابان توحید میانی، نبش مهرداد شرقی، مجتمع الهیه، طبقه ۵ ۰۳۱-۳۱۳۱۲۱۹۳
اعظم سلیمانی اصفهان، چهارراه فلسطین، خیابان فلسطین، ساختمان کیان، طبقه ۳، واحد ۹ ۰۹۹۳۷۱۹۲۱۲۹
سلمان خامی اصفهان، اتوبان خرازی، خروجی پل فلزی مطهری، ورودی ناژوان، کوچه ۴ ۰۹۱۳۷۸۰۴۰۱۹
جلال نمازی اصفهان، خیابان بزرگمهر، خیابان شریف واقفی، تقاطع گلزار، ساختمان پاراتیکا ۰۳۱-۳۲۶۸۳۰۰۰
مجتبی قاسمی اصفهان، خیابان بزرگمهر، چهارراه هشت بهشت، قبل از رکن‌الدوله، مجتمع آمیتیس، طبقه ۱ ۰۹۱۴۰۰۱۴۸۸۳
مصطفی حکمت اصفهان، اتوبان آقابابایی، خیابان سپهر، ساختمان پزشکی شهرک سلامت، فاز ۱، طبقه ۲ ۰۹۳۵۱۷۰۰۱۶۷
احمد رستمی اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، بن بست سودابه، طبقه همکف ۰۳۱-۳۲۳۶۶۲۶۸
بهار دهقان اصفهان، دروازه شیراز، بلوار دانشگاه، نبش کوچه شماره ۱۱، ساختمان پردیس ۱، طبقه ۲، واحد ۱۲۵ ۰۳۱-۳۶۲۱۰۰۲۵
محمد عاملی اصفهان، خیابان شمس آبادی، نرسیده به چهارراه شیخ بهایی، ساختمان رازی، طبقه ۱ ۰۳۱-۳۲۳۳۰۸۰۰
علیرضا نعمت اللهی اصفهان،  خیابان شمس آبادی، بن بست فرهمند، ساختمان پارس، طبقه ۲، واحد ۸ ۰۳۱-۳۲۴۰۳۸۳۹
احمد میردامادی اصفهان، خیابان آمادگاه، تقاطع باغ گلدسته، ساختمان گلدیس، ورودی دوم ۰۳۱-۳۲۲۳۸۰۲۸
علی نیک نشان اصفهان، بهارستان، چهارراه ایثار، اول خیابان ایثار جنوبی، مجتمع ابن سینا، طبقه همکف ۰۹۲۲۱۲۹۰۷۷۸
حنیفه گنجی اصفهان، سه راه سیمین، شهرک ولیعصر، خیابان شهید بخشی ۰۳۱-۳۷۷۷۴۰۰۱
مهرداد طاهریون اصفهان، خیابان آمادگاه، مجتمع نوین، طبقه ۱ ۰۹۹۰۷۸۲۰۳۸۱
مهرزاد برقی کار اصفهان، خیابان شمس آبادی، جنب کوچه جهان آرا، ساختمان آلا، طبقه ۳، واحد ۳۰۱ ۰۹۳۰۷۸۷۲۴۷۱
امیرحسین ازهری اصفهان، خیابان سپهسالار، نبش کوچه ۲۳، ساختمان سپهسالار، طبقه ۵ ۰۳۱-۳۲۲۴۰۸۱۵
پویا کوشا اصفهان، بزرگراه خرازی، کلینیک قلب فراز ۰۹۱۳۷۸۰۴۰۲۹
احسان محمدی اصفهان، خیابان ابن سینا، بیمارستان امین
فریبرز نیک آیین کوپایی اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، اول خیابان شریعتی، مجتمع شریعتی، طبقه ۱، واحد ۱۱۳ ۰۳۱-۳۶۲۹۰۷۹۰
افشین امیرپور اصفهان، میدان بزرگمهر، خیابان مشتاق سوم، بیمارستان فوق تخصصی قلب شهید چمران ۰۳۱-۳۳۰۳۳۷۱۰
محمد گرگ یراقی اصفهان، تقاطع پل مطهری و خیابان خیام، سمت چپ مجتمع مطهری، طبقه ۱، واحد ۱ ۰۳۱-۳۲۳۷۸۵۷۶
سید علی کاظمی اصفهان، خیابان شمس آبادی، مقابل اورژانس بیمارستان عیسی بن مریم، ساختمان مریم، بلوک ۱، طبقه ۴ ۰۳۱-۳۲۳۴۸۰۵۳
بهرام نشاط دوست اصفهان، خیابان آمادگاه، ساختمان آژند، بلوک A، طبقه ۲، واحد ۲۰۴ ۰۳۱-۳۲۲۴۰۸۴۱
مرضیه تاجمیر ریاحی  اصفهان، دروازه شیراز، ابتدای هزار جریب، کوچه شهید سرابچی، کلینیک رها ۰۹۹۴۴۰۵۰۰۳۷
معصومه صادقی خیابان توحید میانی، کنار بن بست ۳۵، مجتمع مسیح، طبقه ۱ ۰۳۱-۳۶۲۹۰۹۷۰

 

سؤالات متداول

  1. چگونه می‌توانم کلسترول بالا را کنترل کنم؟

با ورزش منظم، رژیم غذایی مناسب و کاهش وزن

  1. کدام سطح از نارسایی قلبی منجر به مرگ می‌شود؟

نارسایی قلبی سطح D که امیدی به بهبودی بیمار نیست.

  1. متخصص قلب از چه روش‌هایی برای تشخیص آترواسکلروز استفاده می‌کند؟

آنژیوگرافی، سی تی اسکن، اشعه ایکس قفسه سینه، اکو، الکتروکاردیوگرام، تست ورزش و سونوگرافی

  1. تفاوت متخصص قلب و جراح قلب در چیست؟

جراح قلب، علاوه بر گذراندن دوره پزشکی، یک دوره ۳ساله جراحی را هم می‌گذارند.

شارینو

در این مقاله با پزشکان قلب و عروق در اصفهان آشنا شدید. اگر می‌خواهید بهترین پزشکان متخصص در حوزه‌های مختلف را بشناسید، می‌توانید مقالات ما را که در این زمینه‌ها آماده شده‌اند، مطالعه کنید.

مقالات پزشک ارتوپد در اصفهان، پزشک مغز و اعصاب در اصفهان، پزشک زنان در اصفهان و بهترین روانشناس‌های اصفهان از جمله این مطالب هستند که در پیدا کردن پزشک مناسب به شما کمک می‌کنند.

در بسیاری از مواقع می‌توانید این پزشکان متخصص را در بیمارستان‌های اصفهان پیدا کنید. تعدادی از این بیمارستان‌ها به عنوان مراکز درمانی با یک تخصص واحد شناخته می‌شوند و بیماران می‌توانند خدمات مربوط به بیماری خود را در این مراکز دریافت کنند.

مقالات شارینو تنها به موضوعات پزشکی محدود نمی‌شوند؛ حوزه تعمیرات لوازم خانگی یکی دیگر از موضوعاتی است که کاربرد زیادی در بین مردم دارد و شاید شما هم یکی از افرادی باشید که بخواهید تعمیر وسایل منزل را خودتان انجان بدهید.

عیب‌یابی و رفع مشکلات مربوط به لوازم آشپزخانه را می‌توانید در مطالب تعمیر هود آشپزخانه در اصفهان، تعمیر آبمیوه گیری در اصفهان و تعمیر چرخ گوشت در اصفهان یاد بگیرید و صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌های خود داشته باشید.

البته تعمیرات تنها شامل لوازم آشپزخانه نمی‌شوند؛ تعمیر سیستم‌های تهویه و گرمایشی هم از حوزه‌های دیگری است که در آن فعالیت می‌کنیم. تعمیر سیستم تهویه در اصفهان، تعمیر موتورخانه در اصفهان، تعمیر فن کویل در اصفهان و تعمیر شومینه در اصفهان از این دسته مقالات ما هستند.

اصفهان‌گردی همیشه لذت‌بخش است؛ زیرا این شهر، مراکز تفریحی و گردشگری زیادی دارد و به همین دلیل هم به آن نصف جهان می‌گویند. مطالعه مقالات مراکز تفریحی اصفهان و رستوران‌های اصفهان، گواهی بر این ادعا هستند.

آیا نویسندگان استان اصفهان را می‌شناسید؟ مقاله نویسندگان اصفهان به شما کمک می‌کند تا با همه نویسندگان این خطه، از دیرباز تا امروز، آشنا شوید و اطلاعات خود را در زمینه ادبیات اصفهان کامل کنید.

 

سخن آخر

آشنایی با پزشکان قلب و عروق در اصفهان می‌تواند در پیدا کردن بهترین فوق تخصص به شما کمک کند تا روند بهبود بیماری خود یا عزیزانتان را تسریع کنید. در این مقاله به بررسی انواع بیماری‌های رایج قلبی پرداختیم و تعدادی از بهترین پزشکان قلب و عروق در اصفهان را به شما معرفی کردیم.

شما می‌توانید بعد از مطالعه این مقاله، نظرات و تجربیات خود را در رابطه با پزشکان قلب و عروق در اصفهان با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *