باشگاه های بدنسازی در اصفهان

باشگاه های بدنسازی در اصفهان

آیا بهترین باشگاه های بدنسازی در اصفهان را می‌شناسید؟ یک باشگاه بدنسازی خوب از نظر شما چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ هدف شما از رفتن به باشگاه بدنسازی هر چه باشد، بهتر است تا در انتخاب باشگاه خود دقت کافی را داشته باشید تا نتیجه دلخواه خود را بگیرید.

پس در صورتی که می‌خواهید با خدمات ارائه شده در باشگاه‌های بدنسازی، ویژگی‌های یک باشگاه خوب و هزینه استفاده از خدمات باشگاه های بدنسازی در اصفهان آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله به بسیاری از سؤالات شما در این زمینه پاسخ داده و تعدادی از بهترین باشگاه‌های بدنسازی در شهر اصفهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

بدنسازی چیست؟

قبل از اینکه با باشگاه های بدنسازی در اصفهان آشنا شوید، شاید بخواهید ورزش بدنسازی را بیشتر بشناسید. وقتی از کسی می‌شنوید که بدنساز است، چه چیزی به ذهنتان می‌رسد؟ احتمالاً شخصی را تصور می‌کنید که در یک مسابقه بدنسازی عضلات بزرگ و شکم‌ ۶ تکه‌اش را خم می‌کند و در اطراف صحنه در حال حرکت است. این یک ورزش حرفه‌ای است؛ اما این تمام ماجرا نیست.

اگر شما یک مادر خانه‌دار هستید و می‌خواهید بعد از بچه‌دار شدن، اندام خود را حفظ کنید، می‌توانید یک بدنساز باشید. یا شاید تنها بخواهید که سالم باشید و از اضافه‌وزن خود پیشگیری کنید. مهم نیست که چقدر حرفه‌ای هستید؛ به هر حال می‌توانید در بهترین باشگاه بدنسازی اصفهان ثبت نام کنید.

بدنسازی ورزش رشد عضلات از طریق تمرینات هیپرتروفیک است. به منظور دستیابی به رشد عضلانی، ورزشکار عضلات خود را به تدریج از طریق تمرینات مقاومتی پرورش می‌دهد. ورزش بدنسازی بر زیبایی شناسی قسمت‌های مختلف بدن تمرکز دارد و در باشگاه های بدنسازی در اصفهان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

تفاوت زیادی بین بدنسازی و سایر فرم‌های تمرین مقاومتی مانند: وزنه برداری المپیک یا پاورلیفتینگ وجود دارد. مسابقات بدنسازی بر اساس میزان وزنه‌ای که یک ورزشکار می‌تواند بلند کند یا حرکت بدهد، نیست؛ بلکه معیارهای این مسابقات، ظاهر بدن فرد هستند.

بدنسازی چیست؟

 

 

 

مزایای ورزش بدنسازی چیست؟

بدنسازی نه تنها اندامی متناسب، بلکه ذهنی سالم را نیز ایجاد می‌کند. اکنون درک معنای این کلمه و اینکه این ورزش در مورد چیست، بسیار آسان است. بدنسازی بهترین ورزش برای ایجاد فرم متناسب با بدن شماست و به همین دلیل پیدا کردن بهترین باشگاه های بدنسازی در اصفهان اهمیت زیادی دارد.

آیا به دنبال فواید ورزش با وزنه و ورزش هوازی برای سلامتی هستید؟ بدنسازی همه این مزایا را به طور یکجا دارد. در ادامه به بررسی مزایای این ورزش و دلیل محبوبیت آن در باشگاه های بدنسازی در اصفهان می‌پردازیم.

بهبود سلامت جسمی

بدنسازی خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می‌دهد. با انجام فعالیت‌های بدنی مانند: تمرینات وزنه برداری و ورزش‌های هوازی، شانس بیشتری برای کاهش و کنترل فشار خون بالا، چاقی و کلسترول بالا دارید.

بدنسازی تأثیر بسیار خوبی بر عضلات، استخوان‌ها و مفاصل شما دارد؛ همچنین بدن و عضلات شما را قوی و انعطاف پذیر نگه می‌دارد. بدنسازی و وزنه برداری قطعاً می‌توانند در درمان پوکی استخوان و آرتروز به شما کمک کند.

در صورتی که بتوانید بدن خود را سالم و متناسب نگه دارید، ذهن شما نیز سالم خواهد ماند؛ بنابراین ثبت نام در یکی از بهترین باشگاه های بدنسازی در اصفهان می‌تواند آغازی برای به دست آوردن سلامتی شما باشد.

بهبود سلامت روان

تمرینات بدنسازی، وزنه برداری و هوازی می‌توانند ذهن و سلامت روانی شما را تقویت کرده و به کاهش استرس، اضطراب و افسردگی کمک زیادی می‌کند. همچنین این تمرینات می‌توانند به افزایش اعتماد به نفس کمک کنند. این مزایا برای افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند، بسیار مهم است.

شرکت در تمرینات باشگاه های بدنسازی در اصفهان، خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشد و به شما کمک کند تا با احساسات منفی خود بهتر و راحت‌تر مقابله کنید.

فعالیت بدنی، تمرین با وزنه و ورزش‌های هوازی به ترشح اندورفین در بدن شما کمک می‌کنند. اندورفین یک ماده شیمیایی مغز است که بر خلق و خوی تأثیر می‌گذارد. همچنین ورزش بدنسازی می‌تواند بر خواب بهتر، کاهش خستگی و تنش روانی تأثیر زیادی داشته باشد.

مزایای ورزش بدنسازی چیست؟

 

 

 

انواع بدنسازی

شناخت انواع مختلف ورزش بدنسازی بخصوص برای کسانی که می‌خواهند به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا قبل از معرفی خدمات باشگاه های بدنسازی در اصفهان، انواع مختلف این ورزش را بررسی کنیم. اولین دسته بندی بدنسازی به بدنسازی مردانه و زنانه محدود می‌شود.

بدنسازی مردان

بدنسازی مردان دارای ۳ بخش اصلی بدنسازی است که افراد با اهداف مختلف می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند. در ادامه مطلب به بررسی این ۳ بخش که در بهترین باشگاه های بدنسازی در اصفهان محبوب هستند، می‌پردازیم.

بخش بدنسازی

حوزه بدنسازی مردان به بیشترین حجم عضلانی نیاز دارد و بر اساس وزن به سطوح مختلفی تقسیم می‌شود. در این حوزه، حجیم بودن عضلات، کمر باریک و پشت ورزیده اهمیت زیادی دارد. خدمات مربوط به این حوزه در بیشتر باشگاه های بدنسازی در اصفهان ارائه می‌شوند.

در بدنسازی مردانه، کل بدن باید از نظر زیبایی شناسی بسیار متعادل باشد؛ به این معنی که هر گروه عضلانی باید متناسب با دیگری باشد. داوران تصمیمات خود را از چند ژست مختلف از جمله ژست دو سر، دو سر جلو، اسپرد لت عقب و جلو و شکم با ران اتخاذ خواهند کرد.

فیزیک کلاسیک مردانه

هیکل کلاسیک مردان از نظر هیکل، عضلات خشک بدون چربی یا سایز عضلانی به اندازه بخش بدنسازی تهاجمی نیست. در این بخش، هدف این است که ظاهر بدنساز مطابق با استانداردهای تعریف شده باشد؛ به این معنی که عضلات گرد بزرگ، کمر کوچک، لاغر و… را شامل شوند. البته فیزیک کلاسیک الزاماتی از جمله ژست گرفتن و همچنین قد و وزن نیز دارد.

فیزیک مردان

بخش فیزیک مردان شاید ساده‌ترین راه برای ورود به بدنسازی و مسابقات باشد. در این بخش، ورزشکاران از شورت‌های تخته‌ای استفاده می‌کنند که تأکید و تمرکز بیشتری بر زیبایی شناسی بالاتنه ایجاد می‌کند. باز هم، این تقسیم بندی مانند بقیه بخش‌ها روی سایز کمر کوچک تمرکز می‌کند.

داوران روی تقارن و همچنین تعادل و اندازه عضلات تمرکز خواهند کرد تا ظاهری منسجم و متناسب را داوری کنند. این حوزه در بهترین باشگاه های بدنسازی در اصفهان نیز ارائه می‌شود.

انواع بدنسازی

 

 

 

بدنسازی زنان

بدنسازی زنان بسیار شبیه بدنسازی مردان است و بر اندازه ماهیچه‌ها، زیبایی شناسی متعادل و کشیدگی عضلات تمرکز دارد. تنها هدف بدنسازی زنان، داشتن بیشترین عضله در بخش‌های مختلف بدن است.

البته داشتن عضلات با اندازه بسیار بزرگ برای زنان جذابیت کمتری دارد و در باشگاه های بدنسازی در اصفهان بیشتر به زیبایی شناسی و تناسب اهمیت داده می‌شود.

فیزیک زنان

تقسیم بندی فیزیک زنان مانند بدنسازی زنان است. با توجه به اینکه ماهیچه‌های کشیده و متقارن زنانگی را به نمایش می‌گذارند، باید از عضلات متراکم و ضخیم در این تقسیم بندی اجتناب شود.

فیگور زنان

فیگور زنان بر کمر کوچک، شانه‌های پهن و پشت پهن تأکید دارد. ورزشکاران فیگور با خطوط عضلات خود شناخته می‌شوند. ماهیچه‌ها نباید آن‌قدر جدا از هم باشند که بتوانید خطوط را ببینید؛ بلکه باید پر باشند و بیش از حد عروقی نباشند.

فیگور زنان

 

 

 

سلامتی زنان

بخش بدنسازی سلامتی زنان یک بخش جدیدتر بوده که در سال ۲۰۲۰ معرفی شده است. ظاهر و هدف زیبایی شناختی مطلوب برای این بخش روی بدن‌هایی متمرکز شده که بالاتنه لاغر و پایین تنه بسیار عضلانی است. این بخش در حال حاضر در باشگاه های بدنسازی در اصفهان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

در حالی که هر زن می‌تواند در این رده شرکت کند، به دلیل اندازه عضله مورد نیاز بزرگ‌تر، ممکن است برای ورزشکاران زن مسابقه بیکینی که پایین تنه عضلانی‌تری نسبت به بخش بیکینی دارند، ایده‌آل‌تر باشد.

همچنین برای زنانی که به طور طبیعی ماهیچه‌های بیشتری را در پاهای خود دارند و ظاهر مطلوبی برای سطح فیزیک زنان را دارند ایده آل هستند.

بخش تناسب اندام

بخش تناسب اندام زنان اولین بار توسط IFBB و در اوایل دهه ۹۰ معرفی شد. زنانی که عضلات کمتری دارند و در عین حال ورزشکار هستند نیز می‌توانند فیزیک خود را در حرکت نشان دهند. این بخش بر تعادل عضلانی، فرم بدن، فیزیک بدنی و نمایش کلی تأکید دارد.

بخش بیکینی

بیکینی زنانه محبوب‌ترین بخش بدنسازی NPC است. در بیکینی، داوران به دنبال قسمت میانی کوچک، باسن گرد و محکم، با جداسازی خوب همسترینگ با ترکیبی بین لاغر و عضلانی هستند. این بخش در حرفه‌ای‌ترین باشگاه های بدنسازی در اصفهان نیز مورد توجه قرار دارد.

خدمات باشگاه های بدنسازی در اصفهان

بیشتر باشگاه های بدنسازی در اصفهان دارای رشته‌های ورزشی مجزا برای بانوان و آقایان هستند. انواع ورزش‌های پرطرف‌دار در مجهزترین باشگاه بدنسازی اصفهان ارائه می‌شوند. محبوب‌ترین ورزش‌هایی که در باشگاه‌های بدنسازی ارائه می‌شوند؛ عبارت‌اند از:

  • پیلاتس
  • آمادگی جسمانی
  • ایروبیک
  • یوگا
  • ماساژ ورزشی
  • ورزش‌های رزمی
  • تی آر ایکس (TRX)

پیلاتس

پیلاتس نوعی ورزش سبک است که با هدف تقویت عضلات و در عین حال تناسب اندام و بهبود انعطاف پذیری انجام می‌شود. معمولاً تمرینات پیلاتس در باشگاه های بدنسازی در اصفهان ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت طول می‌کشد.

شما می‌توانید پیلاتس را با تجهیزات یا بدون تجهیزات انجام دهید. تنها نکته مهم در این رابطه این است که حرکات آهسته، دقیق و با کنترل نفس اجرا شوند.

حرکات پیلاتس بر هسته بدن شما تمرکز دارد؛ اگرچه این تمرینات روی سایر نواحی بدن شما نیز تأثیرگذار هستند. این ورزش به قسمت‌های خاصی از بدن محدود نمی‌شود و بسیاری از حرکات آن بر تنه شما تمرکز دارند.

اگرچه پیلاتس به طور خاص به عنوان ورزش عضلات مرکزی یا شکم تعریف می‌شود؛ اما ورزشکاران باید بدانند که هسته بدن شامل کل تنه است و تنه شامل: شکم، باسن، قسمت داخلی و خارجی ران‌ها و پشت است.

بسیاری از مربیان پیلاتس باشگاه های بدنسازی در اصفهان، حرکاتی را انجام می‌دهند که به طور خاص برای درگیر شدن بازوها، باسن و ساق پا انجام می‌شود. پس انتظار یک تمرین کامل بدن را با ورزش پیلاتس داشته باشید.

مزایای پیلاتس چیست؟

ممکن است بپرسید که فواید پیلاتس برای بدن چیست؟ پیلاتس یک روش تمرینی برای کل بدن است که به شما کمک می‌کند تا همه کارها را بهتر انجام دهید. این ورزش تنه شما را تقویت و تثبیت می‌کند؛ به‌طوری‌که می‌توانید به طور مؤثر حرکت کنید و در عین حال وضعیت بدنی، انعطاف پذیری و تحرک خود را بهبود ببخشید.

یک مطالعه که در سال ۲۰۱۸ روی ۹۰ نفر انجام و در مجله توان‌بخشی ورزش منتشر شد، نشان داد که شرکت‌کنندگانی که به مدت ۸ هفته و ۳ بار در هفته به مدت ۱ ساعت پیلاتس تمرین کردند، تعادل، ثبات و تحرک خود را بهبود بخشیدند.

آمادگی جسمانی

ورزش آمادگی جسمانی برای بهبود سلامتی و تناسب اندام شما مناسب است و در بسیاری از باشگاه های بدنسازی در اصفهان نیز توسط مربیان حرفه‌ای ارائه می‌شود. آمادگی جسمانی خود دارای انواع مختلفی است و به هر ورزشی که به بهبود آمادگی بدن شما کمک کند، اطلاق می‌شود.

بهترین تمرینات آمادگی جسمانی که می‌توانید به تنهایی هم انجام دهید؛ عبارت‌اند از:

  • لانژ
  • پوش آپ
  • اسکات
  • پرس دمبل بالای سر
  • ردیف دمبل
  • ددلیفت تک پا
  • بورپی
  • حرکت تخته
  • حرکت پلانک
  • پل گلوت

آمادگی جسمانی

لانژ

به چالش کشیدن تعادل بخشی ضروری از یک برنامه ورزشی جامع است. لانژ دقیقاً این کار را انجام می‌دهد و حرکت عملکردی را تقویت می‌کند و در عین حال قدرت را در پاها و باسن شما افزایش می‌دهد. با ایستادن در حالی که پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کرده و بازوها را به پهلوها پایین بیاورید، شروع کنید.

با پای راست خود یک قدم به جلو بردارید و در حین انجام این کار، زانوی راست خود را خم کنید و زمانی که ران شما موازی با زمین است، بایستید. اطمینان حاصل کنید که زانوی راست شما در امتداد پای راست شما قرار ندارد.

پای راست خود را به سمت بالا فشار دهید و به حالت اولیه بازگردید. این کار را با پای چپ خود تکرار کنید. این یک تکرار است. ۳ ست ۱۰ تکراری را کامل کنید. اگر نمی‌دانید که این تمرینات را چگونه انجام دهید، با بهترین مربی باشگاه های بدنسازی در اصفهان مشورت کنید و از او کمک بگیرید.

پوش آپ

پوش آپ یکی از اساسی‌ترین و در عین حال مؤثرترین حرکات ورزشی برای کنترل وزن بدن است که می‌توانید آن را در هر مکانی انجام دهید. در این تمرین، تعدادی از عضلات بدن برای انجام آن به کار گرفته می‌شوند و درگیر هستند.

در حالت درازکش روی پنجه پا و آرنج شروع کنید. بدن شما باید سفت باشد، شانه‌ها به سمت پایین و عقب کشیده شده و گردن شما بی حرکت باشد. برای درست انجام دادن این حرکت می‌توانید از مربیان باشگاه های بدنسازی در اصفهان کمک بگیرید.

آرنج‌های خود را خم کرده و شروع به پایین آوردن بدن خود به سمت زمین کنید. آرنج‌های خود را دراز کنید و به نقطه شروع بازگردید. در حین حرکت، روی نگه داشتن آرنج‌ها به بدن خود تمرکز کنید. ۳ ست را با حداکثر تعداد تکرار انجام دهید.

اسکات

اسکات قدرت پایین تنه و مرکز بدن و همچنین انعطاف پذیری در قسمت پایین کمر و باسن را افزایش می‌دهد. از آنجایی که این تمرینات برخی از بزرگ‌ترین ماهیچه‌های بدن را درگیر می‌کنند، از نظر کالری سوزانده شده نیز بسیار مورد توجه هستند و توسط مربیان باشگاه های بدنسازی در اصفهان توصیه می‌شوند.

با ایستادن صاف شروع کنید؛ پاهای خود را کمی بازتر از عرض شانه باز کرده و بازوها را در پهلو قرار دهید. قسمت مرکزی بدن خود را محکم نگه داشته و سینه و چانه خود را بالا نگه دارید؛ باسن خود را به سمت عقب فشار دهید و زانوهای خود را خم کنید، انگار می‌خواهید روی صندلی بنشینید.

اطمینان حاصل کنید که زانوهایتان به سمت داخل یا خارج خم نمی‌شوند، تا زمانی که ران‌هایتان موازی زمین شوند، دست‌هایتان را در موقعیتی راحت از مقابلتان بیرون بیاورید. ۱ ثانیه مکث کنید، سپس پاهای خود را دراز کنید و به حالت اولیه بازگردید. ۳ ست ۲۰ تکراری را کامل کنید.

پرس دمبل بالای سر

تمرینات ترکیبی که از مفاصل و ماهیچه‌های متعدد استفاده می‌کنند، برای افراد پرمشغله مناسب هستند؛ زیرا به طور هم‌زمان چندین قسمت از بدن شما را درگیر می‌کنند. پرس ایستاده بالای سر نه تنها یکی از بهترین تمریناتی است که می‌توانید برای شانه‌های خود انجام دهید، بلکه قسمت بالایی پشت و قسمت مرکزی بدن شما را نیز درگیر می‌کند.

چند دمبل سبک را انتخاب کنید؛ برای شروع توصیه می‌کنیم که از وزنه‌های سبک‌تر و با ایستادن شروع کنید یا پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید. وزنه‌ها را بالای سر حرکت دهید تا بازوهای شما موازی با زمین باشند. مرکز بدن خود را محکم و شروع به فشار دادن به سمت بالا کنید تا زمانی که بازوهای شما کاملاً بالای سر شما کشیده شوند.

مربیان باشگاه های بدنسازی در اصفهان معمولاً توصیه می‌کنند که در هنگام انجام این تمرین، سر و گردن خود را ثابت نگه دارید. پس از یک مکث کوتاه، آرنج‌های خود را خم کنید و وزنه را به سمت پایین بیاورید تا ماهیچه سه سر شما دوباره موازی زمین شود. ۳ ست ۱۲ تکراری را کامل کنید.

پرس دمبل بالای سر

 

 

 

ردیف‌های دمبل

ردیف‌های دمبل یکی دیگر از تمرین‌های ترکیبی است که چندین ماهیچه بالاتنه شما را تقویت می‌کند. یک دمبل با وزن متوسط انتخاب کنید و مطمئن شوید که فشار مناسبی به قسمت بالا وارد می‌کنید.  با یک دمبل در هر دست شروع کنید. باشگاه های بدنسازی در اصفهان وزنه سنگین را برای مبتدیان توصیه نمی‌کنند.

از ناحیه کمر به جلو خم شوید؛ به‌طوری‌که کمر شما با زمین زاویه ۴۵ درجه داشته باشد. مطمئن شوید که کمر خود را قوس نداده‌اید. اجازه دهید تا بازوهایتان صاف و به سمت پایین آویزان شوند. اطمینان حاصل کنید که گردن شما در یک راستا با پشت شما قرار دارد و مرکز بدن شما درگیر است.

از بازوی راست خود شروع کنید، آرنج خود را خم کنید و وزنه را مستقیماً به سمت قفسه سینه خود بکشید، مطمئن شوید که تنه خود را درگیر کرده و درست زیر سینه خود بایستید. به حالت اولیه برگردید و با بازوی چپ این کار را تکرار کنید. این تمرین را ۱۰ بار و برای ۳ ست تکرار کنید.

ددلیفت تک پا

این تمرین ورزشی تعادل شما را به چالش می‌کشد. ددلیفت تک پا به ثبات و قدرت پا نیاز دارد. برای تکمیل این حرکت از یک دمبل سبک تا متوسط استفاده کنید. ددلیفت تک پا را با یک دمبل در دست راست و به صورت ایستاده شروع کرده و زانوهای خود را کمی خم کنید.

سپس شروع به لگد زدن به پای چپ خود به سمت عقب کنید و دمبل را به سمت زمین پایین بیاورید. شیوه صحیح انجام این حرکت را می‌توانید از مربیان حرفه‌ای باشگاه های بدنسازی در اصفهان بپرسید.

بعد از این مرحله به آرامی با یک حرکت کنترل شده به حالت اولیه برگردید و با فشار دادن عضلات سرینی راست خود به تمرین ادامه دهید. اطمینان حاصل کنید که لگن شما در طول حرکت با زاویه ۹۰ درجه با زمین باقی می‌ماند.

قبل از حرکت وزنه به دست چپ و تکرار همان مراحل روی پای چپ، این حرکت را ۱۰ تا ۱۲ بار تکرار کنید. پیشنهاد می‌شود که ۳ ست ۱۰ تا ۱۲ تکراری را در هر طرف انجام دهید.

بورپی

بورپی یک حرکت فوق‌العاده مؤثر برای کل بدن است که جهت بهبود استقامت قلبی عروقی و قدرت عضلانی توصیه می‌شود. این حرکت را با ایستادن در حالت قائم شروع کنید و پاها را به اندازه عرض شانه باز کرده و بازوها را پایین بیاورید.

در حالی که دستان خود را در مقابل خود قرار داده‌اید، شروع به چمباتمه زدن کنید. وقتی دست‌هایتان به زمین رسید، پاهایتان را مستقیماً به حالت فشار برگردانید. پاهای خود را با لولا کردن به کمر تا کف دست خود بپرید. پاهای خود را تا جایی که می‌توانید به دستان خود نزدیک کنید و در صورت لزوم آنها را خارج از دستان خود قرار دهید.

در این حرکت باید صاف بایستید و بازوهایتان را بالای سرتان بیاورید و بپرید. شما به عنوان مبتدی ۳ ست ۱۰ تکراری را انجام دهید. البته برای تعداد تکرار مناسب می‌توانید از یک مربی حرفه‌ای در باشگاه های بدنسازی در اصفهان کمک بگیرید.

بورپی

 

 

 

حرکت تخته

یک بدن سالم به یک تنه قوی نیاز دارد؛ بنابراین از حرکات مخصوص تنه مانند تخته کناری غافل نشوید. بر ارتباط ذهن و ماهیچه و حرکات کنترل شده تمرکز کنید تا مطمئن شوید که این حرکت را به طور مؤثر انجام می‌دهید. بهتر است با مربیان باشگاه های بدنسازی در اصفهان مشورت کنید.

به پهلوی راست دراز بکشید و پای چپ خود را روی پای راست قرار دهید. بالاتنه خود را با قرار دادن ساعد راست روی زمین و آرنج مستقیماً زیر شانه خود نگه دارید. تنه خود را منقبض کنید تا ستون فقرات شما سفت شود و باسن و زانوهای خود را از زمین بلند کرده و یک خط مستقیم با بدن خود ایجاد کنید.

به صورت کنترل شده به نقطه شروع بازگردید. ۳ ست ۱۰ تا ۱۵ تکراری را در یک طرف تکرار کنید، سپس تغییر دهید.

حرکت پلانک

پلانک روشی مؤثر برای هدف قرار دادن عضلات شکم و کل بدن شماست. پلانک مرکز بدن شما را تثبیت می‌کند؛ بدون اینکه به کمر شما فشار بیاورد، همان‌طور که دراز و نشست یا کرانچ این تأثیرات را دارند. این حرکت در بسیاری از باشگاه های بدنسازی در اصفهان انجام می‌شود.

در حالی که دستان و انگشتان پای خود را محکم روی زمین قرار می‌دهید، پشت خود را صاف و تنه خود را محکم کنید و در وضعیت فشاری شروع کنید. چانه خود را کمی جمع کنید و نگاه خود را درست جلوی دستان خود نگه دارید.

نفس‌های عمیق و کنترل شده بکشید؛ در حالی که کل بدن خود حفظ می‌کنید، به‌طوری‌که شکم، شانه‌ها، عضلات سه سر، عضلات سرینی و چهار سر شما درگیر هستند. برای شروع ۲ تا ۳ ست ۳۰ ثانیه‌ای را تکمیل کنید.

پل گلوت

پل گلوت به طور مؤثر کل پایین تنه شما را درگیر می‌کند که نه تنها برای شما خوب است؛ بلکه اندام شما را نیز جذاب‌تر می‌کند. با دراز کشیدن روی زمین در حالی که زانوهای خود را خم کرده‌اید، پاها را صاف روی زمین قرار داده و بازوها را مستقیماً در پهلوها قرار دهید و کف دست‌ها روبه‌پایین باشد.

با فشار دادن پاشنه‌های پا، باسن خود را با فشردن مرکز بدن، باسن و همسترینگ از زمین بلند کنید. قسمت بالایی پشت و شانه‌های شما باید همچنان با زمین در تماس باشند و قسمت پایین تا زانو باید یک خط مستقیم تشکیل دهد.

۱ تا ۲ ثانیه در بالا مکث کنید و به موقعیت شروع بازگردید. ۱۰ تا ۱۲ تکرار را برای ۳ ست انجام دهید. البته برای مشخص کردن تعداد ست‌ها باید با مربیان باشگاه های بدنسازی در اصفهان هماهنگ کنید.

پل گلوت

 

 

 

ایروبیک یا هوازی

ورزش‌های هوازی یا ایروبیک از ورزش‌هایی هستند که در باشگاه های بدنسازی در اصفهان ارائه می‌شوند. اصطلاح هوازی در واقع به معنای «با اکسیژن» است؛ به این معنی که تنفس میزان اکسیژنی را که می‌تواند به ماهیچه‌ها برسد، کنترل می‌کند تا به سوختن و حرکت آن‌ها کمک کند.

فواید ورزش هوازی عبارت‌اند از:

  • تهویه قلبی عروقی را بهبود می‌بخشد.
  • خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.
  • فشار خون را تنظیم می‌کند.
  • HDL یا کلسترول را تنظیم می‌کند.
  • به مدیریت بهتر قند خون کمک می‌کند.
  • به مدیریت یا کاهش وزن کمک می‌کند.
  • عملکرد ریه را بهبود می‌بخشد.
  • ضربان قلب را در حالت استراحت نگه می‌دارد.
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

توصیه می‌شود که قبل از شروع یک برنامه ورزشی با پزشک خود صحبت کنید و از او بپرسید که چه محدودیت‌هایی برای شما وجود دارند. افرادی که از دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی، آرتریت، بیماری‌های ریوی و… رنج می‌برند، ممکن است به دستورالعمل‌های ایمنی بیشتری برای ورزش نیاز داشته باشند.

اگر در حین ورزش علائمی از جمله تنگی نفس غیرمعمول، احساس درد در قفسه سینه، شانه یا فک، گیجی، سرگیجه یا درد مفاصل داشتید، باید فوراً ورزش را متوقف کرده و با مربی باشگاه های بدنسازی در اصفهان یا پزشک خود تماس بگیرید.

چند نمونه از ورزش‌های هوازی سبک عبارت‌اند از:

  • شنا
  • دوچرخه سواری
  • پیاده روی
  • قایقرانی

البته تمرینات هوازی سنگین‌تری با تأثیر بیشتر وجود دارند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • دویدن
  • طناب زدن
  • ایروبیک

برای انجام صحیح حرکات ایروبیک بهتر است تا در یک باشگاه ایروبیک بانوان در اصفهان که به صورت تخصصی این خدمات را ارائه می‌دهند، ثبت نام کنید.

یوگا

یوگا یکی دیگر از ورزش‌هایی است که در بهترین باشگاه های بدنسازی در اصفهان ارائه می‌شوند. ممکن است از تعداد آساناها و نام‌های عجیب و غریب آن‌ها سردرگم شوید؛ اما یوگا آن‌قدرها هم پیچیده نیست. اگر امروز صبح از رختخواب بلند شوید و دستان خود را روی سر خود دراز کنید، در واقع یک وضعیت یوگا را انجام داده‌اید.

به یاد داشته باشید که تمرین یوگا شما یک پیگیری مادام‌العمر است و همین امر، زمان زیادی را برای یادگیری چندین وضعیت به شما می‌دهد. بسیاری از وضعیت‌های اولیه یوگا آشنا به نظر می‌رسند؛ زیرا بدن ما به طور طبیعی خم می‌شود و در حالت‌های مختلفی قرار می‌گیرد.

با هوشیاری و نفس‌های کنترل شده، ابتدا آساناهای یوگای مبتدی را یاد بگیرید. این ایده خوبی است که وقتی تازه شروع می‌کنید، همه چیز را از ساده‌ترین‌ها شروع کنید. وضعیت‌های یوگا برای مبتدیان به اندازه کافی مفید هستند که شما را برای مدت طولانی مشغول نگه دارند.

یوگا معمولاً در بهترین باشگاه بدنسازی بانوان در اصفهان ارائه می‌شود؛ زیرا مزایای زیادی برای افراد و بخصوص بانوان دارد. از مهم‌ترین مزایای ورزش یوگا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یوگا قدرت تمام بدن را ایجاد می‌کند.
  • یوگا به کاهش استرس و ایجاد انعطاف پذیری در برابر استرس کمک می‌کند.
  • ورزش یوگا می‌تواند علائم اضطراب و افسردگی را کاهش دهد.
  • ورزش یوگا سیستم عصبی شما را تنظیم می‌کند.
  • انواع مختلفی از یوگا برای ساعات مختلف روز وجود دارند.
  • یوگا را می‌توان برای تمام سطوح مهارتی به کار برد.
  • یوگا می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.
  • یوگا می‌تواند به پرورش ذهن کمک کند.
  • انجام ورزش یوگا آسان است.
  • یوگا می‌تواند مشکلات خواب را کاهش دهد.
  • یوگا (با اجازه پزشک) در دوران بارداری قابل انجام است.
  • ورزش یوگا تعادل را بهبود می‌بخشد.

یوگا

 

 

 

ماساژ ورزشی

حرکات و تکنیک‌های مختلفی برای کمک به بدن ورزشکار جهت دستیابی به حداکثر عملکرد و آمادگی جسمانی همراه با کاهش احتمال آسیب یا درد و بهبودی سریع‌تر استفاده می‌شوند. یکی از این روش‌ها که در برخی از باشگاه های بدنسازی در اصفهان هم انجام می‌شود، ماساژ ورزشی است.

یک جلسه ماساژ ورزشی به طور خاص برای نیازهای فرد طراحی شده است. برخی از تکنیک‌های ماساژ ورزشی در فیزیوتراپی و برای درمان شرایط خارج از ورزش مانند سندرم تونل کارپال استفاده می‌شوند.

نمونه‌هایی از تکنیک‌های مورد استفاده در ماساژ ورزشی عبارت‌اند از:

  • ماساژ به سبک سوئدی
  • افلوراژ
  • پتریسیاژ
  • تاپوتمنت (ضربه زنی ریتمیک)
  • ویبره
  • کشش
  • پرکاشن
  • ماساژ ماشه ای
  • و…

بسیاری از مزایای ماساژ ورزشی باشگاه های بدنسازی در اصفهان که تنها بر اساس تجربه و مشاهدات گزارش شده‌اند؛ عبارت‌اند از:

  • افزایش دامنه حرکتی مفصل
  • افزایش انعطاف پذیری
  • کاهش تنش عضلانی
  • کاهش تحریک پذیری عصبی
  • کاهش اسپاسم عضلانی
  • افزایش حس خوب
  • کاهش اضطراب و بهبود خلق و خو
  • خواب بهتر
  • افزایش جریان خون
  • دفع مواد زائد
  • کاهش احتمال آسیب دیدگی
  • کاهش زمان ریکاوری بین تمرینات

ماساژ ورزشی

 

 

 

ورزش‌های رزمی

انواع مختلفی از هنرهای رزمی وجود دارند که در برخی از باشگاه های بدنسازی در اصفهان آموزش داده می‌شوند. در ادامه شما را با معروف‌ترین ورزش‌های رزمی در باشگاه بدنسازی اصفهان بانوان و آقایان آشنا می‌کنیم.

آیکیدو

آیکیدو یک هنر رزمی محسوب می‌شود و اصالتی ژاپنی دارد. این ورزش با حرکت مهاجم انجام می‌شود و به قدرت بدنی کمی نیاز دارد؛ زیرا ورزشکار حرکت مهاجم را با حرکات ورود و چرخش و به دنبال آن پرتاب‌های مختلف یا قفل‌های مفصلی هدایت می‌کند.

هاپکیدو

هاپکیدو به عنوان یکی از ورزش‌هایی که در برخی از باشگاه های بدنسازی در اصفهان ارائه می‌شود، یک هنر رزمی کره‌ای است که از قفل‌های مفصلی، لگد، مشت و سایر حملات ضربتی استفاده می‌کند. در این ورزش از سلاح‌هایی مانند: شمشیر، نونچاکو و طناب نیز استفاده می‌شود که البته کاربرد آنها متفاوت است.

هاپکیدو بر استفاده از حرکات دایره‌ای، بدون مقاومت و کنترل حریف، استفاده از حرکت پا و موقعیت بدن برای به دست آوردن اهرم و اجتناب از قدرت در برابر قدرت تمرکز دارد. اگرچه تصور می‌شود که آیکیدو و هاپکیدو تاریخچه مشترکی دارند؛ اما از نظر فلسفه، دامنه پاسخ‌ها و اجرای تکنیک‌ها تفاوت چشمگیری دارند.

جودو

جودو یک هنر رزمی نسبتاً مدرن ژاپنی است که جزو خدمات باشگاه های بدنسازی در اصفهان نیز محسوب می‌شود. هدف ورزش جودو، پرتاب کردن یا پایین آوردن حریف روی زمین و بی حرکت کردن یا تحت سلطه گرفتن او با مانورهای گیر و دار، قفل مفصل یا خفه کردن است.

ضربات و فشار با دست و پا یا اسلحه فقط به شکل‌های از پیش تعیین شده (کاتا) مجاز است و در مسابقه یا تمرین آزاد مجاز نیست.

جیو جیتسو (جوجیتسو، جوجوتسو)

جیو جیتسو یک هنر رزمی ژاپنی برای شکست دادن حریف مسلح و زره پوش است که در آن فرد از هیچ سلاحی استفاده نمی‌کند. ورزشکاران با استفاده از انرژی مهاجم علیه او، حریف را با پین‌ها، قفل‌های مفصلی و پرتاب‌ها خنثی می‌کنند.

کاراته

کاراته به عنوان یکی دیگر از خدمات برخی از باشگاه های بدنسازی در اصفهان شناخته می‌شود و یک هنر رزمی توسعه یافته با تکیه بر تکنیک‌های ضربه‌ای مانند: مشت زدن، لگد زدن، ضربه‌های زانو و آرنج و تکنیک‌های دست باز مانند چاقو به دست تأکید دارد.

در مقایسه با تکواندو، کاراته بیشتر بر ضربات دست تمرکز می‌کند؛ در حالی که تکواندو بر تکنیک‌های ضربه زدن تأکید دارد. سبک‌های سنتی اصلی کاراته، شوتوکان، شیتو ریو، گوجو ریو و وادو ریو هستند.

کاراته

 

 

 

کراو ماگا

کراوماگا یک سیستم مبارزه تن به تن اسرائیلی به شمار می‌رود که شامل فنون کشتی، گیر و دار و ضربه زدن است که عمدتاً به دلیل ضد حملات بسیار کارآمد و وحشیانه‌اش شناخته می‌شود که برای ایمن نگه داشتن ورزشکار و ناتوانی حریف از هر وسیله لازم استفاده می‌شود.

به طور کلی در کراو ماگا قوانینی وجود نداشته و فدراسیون ورزشی هم ندارد. علاوه بر این، هیچ لباس رسمی برای آن در نظر گرفته نشده است. به ندرت می‌توان این ورزش را در مجهزترین باشگاه های بدنسازی در اصفهان پیدا کرد.

کونگ فو

کونگ فو تعدادی از سبک‌های مبارزه که در طول قرن‌ها در چین توسعه یافته‌اند را شامل می‌شود. برخی از سبک‌ها شامل تمرینات بدنی هستند که حرکات حیوانات را تقلید می‌کنند؛ در حالی که برخی دیگر از فلسفه‌ها، ادیان و افسانه‌های چینی الهام گرفته شده‌اند.

موی تای

موی تای یکی از پرطرف‌دارترین ورزش‌های رزمی است که در سال‌های اخیر در باشگاه های بدنسازی در اصفهان مورد توجه قرار گرفته است. موی تای یک هنر رزمی از کشور تایلند است که از تکنیک‌های ضربه‌ای ایستاده و کلینچ استفاده می‌کند.

بر خلاف دست و پا (چهار نقطه تماس) که بیشتر در سایر هنرهای رزمی به آنها تکیه می‌شود، از مشت، لگد، ضربه آرنج و ضربه زانو، با استفاده از هشت نقطه تماس استفاده می‌کند. تکنیک‌های متعدد مرتبط با موی تای را می‌توان در MMA (ترکیب هنرهای رزمی) یافت.

موی تای

 

 

 

تکواندو

هنر کره‌ای دفاع شخصی یکی از قدیمی‌ترین هنرهای رزمی (با قدمت بیش از ۲۰۰۰ سال پیش) و پرکاربردترین هنر رزمی در جهان است. تمرینات این ورزش شامل یادگیری لگدها، مشت‌ها و ضربات با دست باز و همچنین انواع مختلفی از پرتاب‌ها و قفل‌های مفصلی است که همگی منجر به افزایش قدرت، سرعت، تعادل، انعطاف پذیری و استقامت می‌شوند.

تکواندو در مقایسه با سایر هنرهای رزمی مانند کاراته به دلیل تأکید بر تکنیک‌های لگد زدن معروف است. علاوه بر آموزش دفاع شخصی، ورزشکاران دنباله‌های از پیش تعیین‌شده تکنیک‌هایی را می‌آموزند که به عنوان فرم‌ها یا پومسه (که در سایر هنرهای رزمی به نام کاتا شناخته می‌شوند) شناخته می‌شوند.

 تکواندو و جودو تنها دو هنر رزمی هستند که در بازی‌های المپیک گنجانده شده‌اند؛ بنابراین در برخی از بهترین باشگاه های بدنسازی در اصفهان نیز آموزش داده می‌شوند.

تای چی

تای چی یک هنر رزمی چینی است که هم برای تمرینات دفاعی و هم برای فواید سلامتی آن مورد توجه قرار می‌گیرد. این ورزش رزمی هم در برخی از باشگاه های بدنسازی در اصفهان برای طرف‌داران این سبک آموزش داده می‌شود.

تی آر ایکس (TRX)

تی آر ایکس از محبوب‌ترین ورزش‌های باشگاه های بدنسازی در اصفهان است که در سال‌های اخیر طرف‌داران زیادی را به خود جذب کرده است. این ورزش مزایای زیادی برای سلامت و فرم دهی بدن دارد؛ از مهم‌ترین مزایای تی آر ایکس برای بدن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یک تمرین سریع و مؤثر را برای کل بدن ارائه می‌دهد.
  • به ساخت یک بدن سفت و مقاوم کمک می‌کند.
  • در هر مکانی قابل استفاده است.

لیست باشگاه های بدنسازی در اصفهان

در این بخش قصد داریم تا تعدادی از باشگاه های بدنسازی در اصفهان را به شما معرفی کنیم. شما همچنین می‌توانید برای اطلاع از شهریه باشگاه بدنسازی اصفهان به باشگاه مورد نظر خود مراجعه کرده و در هنگام ثبت نام در دوره مورد نظر خود، از هزینه باشگاه های بدنسازی در اصفهان مطلع شوید.

نام باشگاه آدرس شماره تماس
نقش جهان اصفهان، اول خیابان رزمندگان، بعد از خیابان سپاه ۰۳۱-۳۳۳۴۰۲۷۱
سروش اصفهان، خیابان عسگریه، نبش کوچه مهدیه ۰۹۱۳۱۸۸۶۴۲۳
آراد اصفهان، خیابان پروین، خیابان عسگریه دوم، بلوار ملاصدرا ۰۹۱۳۸۶۸۸۱۴۴
آپادانا اصفهان، آپادانا دوم، مقابل کاظمیه، نبش کوچه بهمن ۰۳۱-۳۶۴۱۳۸۱۰
اصفهان جیم اصفهان، خیابان مرداویج، انتهای خیابان آزادی ۰۳۱-۳۶۶۹۲۶۳۱
خورشید اصفهان، خیابان کهندژ، کنار مسجد حبیب بن مظاهر ۰۳۱-۳۷۶۵۰۳۰۸
مهکیا اصفهان، بهارستان، فاز ۱، محله ۵، خیابان فردوسی، خیابان مینو ۰۳۱-۳۶۸۰۱۲۴۵
آرشام اصفهان، خیابان بزرگمهر، حد فاصل خیابان آراسته و چهارراه بهشت ۰۳۱-۳۲۶۵۲۱۰۹
شایان اصفهان، خیابان کاوه، خیابان گلخانه، چهارراه دوم ۰۳۱-۳۴۴۰۰۸۹۰
همگام اصفهان، خیابان آبشار سوم، مجتمع ساحل ۰۳۱-۳۶۴۱۳۵۲۸
فرادیس اصفهان، بلوار آیینه خانه ۰۳۱-۳۶۶۷۲۵۸۸
هرمس راد اصفهان، خانه اصفهان، پنج طبقه، اول خیابان گلستانه، مقابل پارک گلستانه ۰۹۱۳۳۱۷۰۴۴۴
فلات ایران اصفهان، خیابان سجاد، خیابان حجتیه ۰۳۱-۳۶۶۳۱۹۹۱
خاقانی اصفهان، خیابان خاقانی، مقابل پارکینگ خاقانی ۰۳۱-۳۶۲۸۳۴۳۳
سارسس اصفهان، خیابان امام خمینی، خانه اصفهان، بعد از تقاطع دوم، کنار رستوران عدل ۰۹۱۳۹۶۸۶۲۳۱
باران اصفهان، خیابان حکیم نظامی، انتهای کوچه سنگتراش‌ها، مجتمع خورشید ۰۳۱-۳۶۲۹۰۲۷۱
گلها اصفهان، بهارستان، بلوار بهشت، خیابان فرشته، گذر گلها، پلاک ۲۰ ۰۳۱-۳۶۸۱۴۱۰۰
البرز اصفهان، شهرک شهید کشوری، بلوار گلستان، خیابان گلستان چهارم، خیابان کاج ۰۹۱۳۵۵۸۶۷۱۱
هیرمند اصفهان، خیابان حکیم نظامی، نرسیده به چهارراه حکیم نظامی ۰۳۱-۳۷۷۷۷۵۲۰
اساطیر اصفهان، خیابان رودکی، زیرزمین امام زاده محسن ۰۳۱-۳۷۸۶۷۰۶۰
باربد اصفهان، چهارراه نقاشی، اول خیابان شریف واقفی، مقابل مسجد سید لطیف ۰۳۱-۳۲۶۶۵۹۱۳
هدف اصفهان، بزرگراه شهید چمران، بلوار زینبیه، نبش خیابان باغبان ۰۹۱۳۲۱۲۵۱۴۱
آراسته اصفهان، خیابان بزرگمهر، ابتدای خیابان آراسته ۰۳۱-۳۲۶۸۸۵۲۰
سپید بانو اصفهان، خیابان باغ گلدسته، کنار درمانگاه فرهنگیان، کوچه شهید جعفر عقیلی ۰۳۱-۳۲۲۳۱۶۵۲
باتیس اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، طبقه فوقانی ساختمان اوسان ۰۳۱-۳۶۶۷۱۶۶۲
بایان اصفهان، خیابان طالقانی، چهارراه خلجا، نبش خیابان زاهد ۰۳۱-۳۲۳۳۱۹۶۶
اورست اصفهان، خیابان مجلسی، خیابان مدرس، نرسیده به متروی شهدا ۰۳۱-۳۳۳۸۷۲۰۷
آریامن اصفهان، خیابان چهارباغ بالا خواجو، بعد از خیابان منوچهری، جنب بانک ملی ۰۹۱۳۹۶۰۱۷۱۱
طلوع اصفهان، خیابان دکتر شریعتی، نبش چهارراه پلیس ۰۳۱-۳۶۲۶۷۳۰۱
قهرمانان شهر اصفهان، خیابان شیخ بهایی، چهارراه آذر، طبقه زیرین افق کوروش ۰۹۱۳۸۱۴۵۹۶۰
اندیشه اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، کوچه علاءالملک، پلاک شماره ۳۰ ۰۳۱-۳۶۲۵۸۸۶۶
اکسین اصفهان، چهارراه هشت بهشت، انتهای خیابان هشت بهشت شرقی، حدفاصل خیابان نیرو و سه راه سعدی، مقابل بانک سپه ۰۹۱۳۹۲۶۷۳۰۶

لیست باشگاه های بدنسازی در اصفهان

 

 

 

سؤالات متداول

  1. آیا بدنسازی زنان و مردان با هم فرق می‌کنند؟

بله بدنسازی زنان و مردان به دلیل تفاوت در هدف، تفاوت‌های زیبایی شناختی و… متفاوت است.

  1. محبوب‌ترین ورزش‌های باشگاه های بدنسازی در اصفهان کدام‌اند؟

ایروبیک، بدنسازی، ورزش‌های رزمی، یوگا، تی آر ایکس و پیلاتس

  1. آیا ماساژ ورزشی به افزایش جریان خون کمک می‌کند؟

بله یکی از مزایای ماساژ ورزشی افزایش جریان خون و بهبود عملکرد بدن است.

شارینو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع خدمات ارائه شده در شهر اصفهان در زمینه‌های مختلف می‌توانید به مقالات ما با عنوان‌های کفسابی در اصفهان، سمپاشی در اصفهان، تعمیر آبمیوه گیری در اصفهان و تعمیر دزدگیر در اصفهان مراجعه کنید.

توجه به خرابی‌های سیستم‌های گرمایشی می‌تواند به افزایش عمر آن‌ها و جلوگیری از خرابی‌های بیشتر کمک کند. کسب اطلاعات در رابطه با تعمیر بخاری در اصفهان، تعمیر فن کویل در اصفهان و تعمیر موتورخانه در اصفهان می‌تواند در این زمینه شما را راهنمایی کند.

شناخت بهترین پزشکان اصفهان نقش مهمی در روند درمان شما دارد؛ بنابراین شناخت بهترین پزشک ماما در اصفهان، پزشک ارتوپد در اصفهان و پزشک تغذیه در اصفهان کمک شایانی به روند بهبود شما می‌کند.

علاوه بر پزشکان متخصص، آشنایی با مراکز درمانی نیز دغدغه بسیاری از افرادی است که به سلامت خود اهمیت می‌دهند. بیمارستان‌های اصفهان و فیزیوتراپی در اصفهان از جمله مراکز درمانی مهم هستند که شناخت آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

در آخر هم شما را به کسب اطلاعات عمومی درباره شهر اصفهان دعوت می‌کنیم. مطالعه مقالات نویسندگان اصفهان، مراکز خرید اصفهان و کافه‌های اصفهان را در این زمینه به شما توصیه می‌کنیم.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی ورزش‌های محبوبی که در باشگاه های بدنسازی در اصفهان آموزش داده می‌شوند، پرداختیم. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله، اطلاعات دقیق در رابطه با خدمات باشگاه های بدنسازی در اصفهان کسب کنید. همچنین می‌توانید تعدادی از بهترین باشگاه‌های بدنسازی بانوان و آقایان در اصفهان را مشاهده کنید.

۸ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *