تعمیر سیستم تهویه در اصفهان

تعمیر سیستم تهویه در اصفهان نسبت به خرید آن بسیار به‌صرفه‌تر است. احتمالاً شما هم به همین دلیل به دنبال خدمات تعمیر هستید و این مقاله را برای مطالعه انتخاب کرده‌اید. در بسیاری از مواقع، پیدا کردن بهترین تعمیرکار سیستم تهویه در اصفهان سخت و هزینه‌بر است و برخی از افراد به این نتیجه می‌رسند که خودشان تعمیرات سیستم تهویه را انجام بدهند.

اگر شما هم می‌خواهید که از شر هزینه‌های اضافی خلاص شوید، می‌توانید شیوه تعمیر و سرویس این وسیله را یاد بگیرید و به یک استادکار سیستم تهویه در اصفهان تبدیل شوید. البته برای این کار باید مهارت کافی را داشته باشید تا از خرابی بیشتر دستگاه جلوگیری کنید. در مقاله تعمیر سیستم تهویه در اصفهان با ما همراه شوید تا نکات ضروری را به شما آموزش بدهیم.

تعمیر سیستم تهویه در اصفهان

 

 

 

تعمیر انواع سیستم تهویه در اصفهان

تنوع و کاربردهای متعدد سیستم‌های تهویه باعث شده‌اند تا دسته‌بندی‌های گوناگونی از آن‌ها وجود داشته باشند. یکی از دسته‌بندی‌های مهم و کاربردی در تعمیرات سیستم تهویه در اصفهان بر اساس نوع مولد آن است. این سیستم‌ها توزیع کننده هوای گرم یا سرد هستند و هر کدام مزایا و معایبی دارند.

در ادامه با انواع سیستم‌های پرکاربرد در تعمیر سیستم تهویه در اصفهان و زیرمجموعه‌های آن‌ها آشنا می‌شوید. انواع سیستم‌های تهویه از نظر مولد عبارت‌اند از:

  • مولد سرما
  • مولد گرما
  • مولد چهار فصلی
  • نیمه مولد چهار فصلی

تعمیر انواع سیستم تهویه در اصفهان

 

 

“در مورد خرید فر آشپزخانه اخوان بیشتر بخوانید”

 

تعمیر سیستم تهویه مولد سرما در اصفهان

۲ نوع از سیستم‌های تهویه، توزیع کننده سرما در محیط هستند و در دسته سیستم‌های مولد سرما قرار می‌گیرند. چیلرها و کولرهای آبی جزو این گروه هستند و شناخت آن‌ها برای شما به عنوان یک تعمیرکار سیستم تهویه در اصفهان ضروری است.

تعمیر چیلر در اصفهان

چیلر یک دستگاه مولد سرما است که برای سرد کردن آب استفاده می‌شود. آب پس از سرد شدن در چیلر، توسط یک پمپ به یونیت‌های داخل ساختمان پمپاژ می‌شود تا یونیت‌هایی مانند فن کویل‌ها، دمای هوا را کاهش بدهند. چیلر جذبی مهم‌ترین نوع این دستگاه است که بر پایه سیکل جذبی کار می‌کند.

تعمیر کولر آبی در اصفهان

خنک کننده‌های تبخیری یکی دیگر از سیستم‌های مولد سرما هستند که برای تعمیر سیستم تهویه در اصفهان کاربرد دارند. کولر آبی به عنوان یک خنک کننده تبخیری، از طریق تبخیر آب منجر به خنک شدن هوا می‌شود. سرویس و تعمیر سیستم تهویه در منزل هم امکان‌پذیر است؛ البته باید تخصص لازم را در این زمینه کسب کنید.

تعمیر کولر آبی در اصفهان

 

 

 

تعمیر سیستم تهویه مولد گرما در اصفهان

اکنون لازم است تا با سیستم‌های تهویه‌ای که صرفاً مولد گرما هستند، آشنا شوید. این نوع سیستم‌ها در ساختمان‌های اداری، مسکونی، تجاری و… استفاده می‌شوند و ۳ دسته اصلی دارند. کوره هوای گرم، دیگ‌ها و سیستم گرمایشی تابشی را می‌توان به عنوان سیستم‌های مولد گرما در نظر گرفت.

تعمیر کوره هوای گرم در اصفهان

کوره هوای گرم یک سیستم قدیمی است که هوا را گرم و در بخش‌های مختلف ساختمان توزیع می‌کند. در این کوره، یک مشعل گازسوز یا گازوئیل سوز قرار گرفته که وظیفه گرم کردن هوا را برعهده دارد و در انواع مختلفی ساخته می‌شود. مشعل گازی، فن دار، اتمسفریک و دوگانه سوز از رایج‌ترین این مشعل‌ها به حساب می‌آیند.

تعمیر دیگ‌های سیستم گرمایشی در اصفهان

بویلر یا دیگ در موتورخانه نصب می‌شود و کار آن، گرم کردن آب یا ایجاد بخار داغ است. این دیگ، آب گرم یا بخار را به دستگاه‌هایی مانند: فن کویل، رادیاتور، هواساز، سیستم گرمایش از کف و… می‌رساند تا گرمایش هوا را در واحدهای ساختمان انجام بدهد. به همین دلیل انواع دیگ‌هایی که برای تعمیر سیستم تهویه به صورت سیار استفاده می‌شوند، عبارت‌اند از: دیگ آب داغ، دیگ آب گرم و دیگ بخار.

تعمیر دیگ‌های سیستم گرمایشی در اصفهان

 

 

 

تعمیر سیستم گرمایشی تابشی در اصفهان

این سیستم از یک پنل تشعشعی تشکیل شده که معمولاٌ در اماکن صنعتی و به صورت سقفی نصب می‌شود. از مزایای این نوع سیستم می‌توان به گرم کردن مکان‌های بزرگ به صورت موضعی اشاره کرد. به این ترتیب هر قسمتی که نیاز به گرم کردن داشته باشد، به طور جداگانه گرم شده و بازدهی خوبی را ایجاد می‌کند.

البته باید توجه داشته باشید که این سیستم توانایی تأمین هوای تازه و تنظیم رطوبت و پاک‌سازی هوا را ندارد. واحدهای سیستم گرمایشی تابشی برای تعمیر سیستم تهویه در اصفهان عبارت‌اند از: واحد تشعشعی شعله مستقیم و واحد تشعشعی شعله غیر مستقیم.

تعمیر سیستم تهویه مولد چهار فصلی در اصفهان

این سیستم‌ها هم گرمایشی و هم سرمایشی هستند؛ به همین دلیل به آن‌ها چهار فصل می‌گویند. سیستم این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده که تمامی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی در یک واحد یک پارچه قرار دارند و شما دیگر نیازی به سایر دستگاه‌ها نخواهید داشت. سیستم‌های تهویه چهار فصل به دو دسته تبخیری و تراکمی تقسیم می‌شوند.

تعمیر سیستم تهویه مولد چهار فصلی در اصفهان

 

 

 

تعمیر سیستم مولد چهار فصل تبخیری در اصفهان

به سیستم چهار فصل تبخیری، دستگاه اکونوپک هم گفته می‌شود. این نوع دستگاه دارای یک سیستم گرمایش مشابه با کوره هوای گرم و یک سیستم سرمایشی شبیه کولر آبی در یک سیستم واحد است. در صورت نداشتن تخصص می‌توانید برای رفع مشکلات مربوط به این دستگاه به یک مرکز تعمیر سیستم تهویه در اصفهان مراجعه کنید.

تعمیر سیستم مولد چهار فصل تراکمی در اصفهان

سیستم چهار فصل تراکمی بر اساس سیکل تبرید تراکمی کار می‌کند و عملکرد آن شبیه به چیلر است. این دستگاه از قطعات سیکل تبرید (اواپراتور و کندانسور) و کمپرسور تشکیل شده و اعمال گرمایشی و سرمایشی مربوط به هوای داخل ساختمان را در یک سیستم واحد ارائه می‌دهد.

از انواع سیستم‌های چهار فصل تراکمی متداول می‌توان به پمپ حرارتی الکتریکی VRF، پمپ حرارتی گازسوز GHP و همچنین دستگاه اسپلیت و داکت اسپلیت اشاره کرد.

تعمیر سیستم تهویه نیمه مولد چهار فصلی در اصفهان

معمولاً وظیفه اصلی این سیستم‌ها، سرمایش از نوع تبخیری است و یک کویل آب گرم را در آن تعبیه و به یک دستگاه مولد گرما متصل می‌کنند؛ به همین دلیل به این دستگاه، عنوان نیمه مولد را می‌دهند. سیستم چهار فصلی نیمه مولد مانند نوع مولد دارای ۲ نوع تبخیری و تراکمی است و یک تکنسین تعمیر سیستم تهویه در اصفهان باید با آن‌ها آشنایی داشته باشد.

تعمیر سیستم تهویه نیمه مولد چهار فصلی در اصفهان

 

 

 

تعمیر سیستم نیمه مولد چهار فصل تبخیری در اصفهان

این سیستم از دستگاه‌های ایرواشر سرمایشی به همراه کویل آب گرم و دستگاه زنت سرمایشی به همراه کویل آب گرم تشکیل شده است. این دو دستگاه عمل سرمایش هوا را بر پایه سیستم تبخیری انجام می‌دهند و برای عمل گرمایش هوا از یک یا چند کویل مخصوص آب گرم استفاده می‌کنند.

تعمیر سیستم نیمه مولد چهار فصل تراکمی در اصفهان

این سیستم از دستگاه روفتاپ پکیج به همراه کویل آب گرم استفاده می‌کند و از دو بخش هواساز و چیلر ساخته شده است. کویل آب گرم هم برای عمل گرمایش هوا به بویلر موتورخانه یا آب گرم پکیج گازسوز نیاز دارد تا بتواند عملکرد مناسبی را از خود نشان بدهد.

تا اینجای مقاله با انواع دستگاه‌ها که در تعمیر سیستم تهویه در اصفهان اهمیت دارند، آشنا شدید. اکنون وقت آن رسیده تا قطعات مهم سیستم‌های تهویه را هم بشناسید. قبل از هر چیز، استراحتی کوتاه داشته باشید و با انرژی و تمرکز، ادامه مطلب را بخوانید.

قطعات سیستم تهویه در اصفهان

به طور کلی قطعات اصلی سیستم تهویه در اصفهان، تجهیزات به کار رفته در سیکل تبرید را شامل می‌شوند. اهمیت شناخت این قطعات و عملکرد آن‌ها را برای یادگیری تعمیر سیستم تهویه در اصفهان نادیده نگیرید؛ زیرا این شناخت، پایه و اساس کار شما برای رسیدن به هدف است. قطعات مهم سیستم‌های تهویه را با هم بررسی می‌کنیم.

قطعات سیستم تهویه در اصفهان

 

 

 

کندانسور سیستم تهویه

کندانسور یکی از ۴ جزء اصلی سیستم‌های تهویه است که معمولاً از سیکل تبرید تراکمی استفاده می‌کند. این قطعه، گرما را از مبرد می‌گیرد و پس از تبدیل کردن از حالت گاز به مایع، آن را به شیر انبساط منتقل می‌کند. در کل می‌توان گفت که وظیفه اصلی کندانسور، خنک کردن مبرد در یک سیکل تبرید است.

کندانسورها به ۳ دسته تقسیم می‌شوند؛ کندانسورهای هوایی (هوا خنک)، آبی (آب خنک) و تبخیری از انواع این قطعه هستند. قیمت کندانسور برای تعمیر سیستم تهویه در اصفهان به نوع و ظرفیت آن بستگی دارد و از ۶۰۰۰۰۰ تومان شروع می‌شود.

اواپراتور سیستم تهویه

اواپراتور نقش مهمی را در عملیات سردسازی سیستم تهویه ایفا می‌کند و خرابی آن منجر به اختلال در سیکل تبرید می‌شود. اواپراتور وظیفه تبدیل کردن مایع سیال به گاز را برعهده دارد و بعد از شیر انبساط یا لوله مویین قرار می‌گیرد. در واقع مرحله آخر سیکل تبرید به اواپراتور ختم می‌شود.

اواپراتورها به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم می‌توانند محیط را خنک کنند. هزینه تهیه این قطعه در کارگاه تعمیر سیستم تهویه در اصفهان حدوداً ۵ میلیون تا ۷۰ میلیون تومان است و با ظرفیت و نوع سیستم ارتباط مستقیم دارد.

اواپراتور سیستم تهویه

 

 

 

کمپرسور سیستم تهویه

کمپرسور در میان اجزای اصلی سیکل تبرید، به عنوان قلب تپنده شناخته می‌شود. این قطعه جهت فشردن و افزایش دما و فشار مبرد به کار می‌رود و انواع مختلفی از آن برای کاربردهای گوناگون استفاده می‌شود. کمپرسور اسکرو و کمپرسور اسکرال از جمله کاربردی‌ترین کمپرسورهای استفاده شده در سیستم‌های تهویه هستند. هزینه تهیه این قطعه برای تعمیر سیستم تهویه در اصفهان از ۱۵ میلیون تومان شروع می‌شود.

شیر انبساط سیستم تهویه

آخرین قطعه از ۴ جزء اصلی سیکل تبرید، شیر انبساط است که لوله مویین هم به عنوان تجهیزات این قطعه شناخته می‌شود و به طور کلی به این مجموعه، قطعات انبساط گفته می‌شود. وظیفه قطعات انبساط، کاهش سریع فشار مبرد است و به مبرد اجازه می‌دهند تا قبل از وارد شدن به اواپراتور کاملاً سرد شود.

قیمت شیر انبساط برای خدمات تعمیر سیستم تهویه در اصفهان به طور تقریبی ۳ میلیون تا ۶ میلیون تومان است.

مبرد سیستم تهویه

مبرد به عنوان یک ماده واسطه در سیکل تبرید عمل می‌کند؛ به این صورت که حالت آن در طی سیکل از گاز به مایع و برعکس تغییر می‌یابد. این تغییرات به دلیل خواص ترمودینامیکی مبرد اتفاق می‌افتند و گرما از طریق این تغییرات از یک سیال یا محیط گرفته شده و به یک محیط بیرونی منتقل می‌شود.

در واقع مبرد، یک سیکل تبرید گرما را دریافت کرده و محیط را خنک می‌کند. همچنین پس از این مرحله دوباره تغییر حالت داده و آماده دریافت گرما از سیال یا محیط می‌شود. شناخت این ماده و عملکرد آن در دستگاه در زمان تعمیر سیستم تهویه در اصفهان اهمیت زیادی دارد.

مبرد سیستم تهویه

 

 

 

آکومولاتور سیستم تهویه

آکومولاتور مانع از ورود مایع به کمپرسور می‌شود و از خرابی و وارد شدن خسارت به آن جلوگیری می‌کند. به همین دلیل است که قبل از کمپرسور قرار گرفته تا عمر دستگاه کمپرسور را افزایش بدهد. آکومولاتورها به کمک فیلتر درایر در کنار هم قرار می‌گیرند و وظیفه آن‌ها جلوگیری از ورود مایعات و رطوبت به کمپرسور است.

لازم به ذکر است که آکومولاتور، میزان روغن برگشتی به کمپرسور را تنظیم کرده و در انواع افقی و عمودی ساخته می‌شود. یک نصاب سیستم تهویه در اصفهان باید نوع آکومولاتور را بداند.

فیلتر درایر سیستم تهویه

فیلتر درایر را در زمان نصب سیستم تهویه در اصفهان و به منظور جلوگیری از ورود رطوبت اضافی تعبیه می‌کنند؛ زیرا رطوبت می‌تواند منجر به خراب شدن قطعات اصلی سیکل تبرید شود. البته این فیلتر از ورود هر گونه گردوغبار، رسوب و… جلوگیری می‌کند؛ اما به این دلیل که رطوبت سبب خرابی بیشتر می‌شود، اهمیت زیادی دارد.

این فیلترها در سیستم‌های تهویه‌ای مانند چیلرها کاربرد زیادی دارند و استفاده از آن‌ها، امکان ورود رطوبت و گردوغبار را به درون دستگاه به صفر می‌رساند. قیمت فیلتر درایر برای تعمیر سیستم تهویه در اصفهان ۱۸۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰۰ تومان است.

روغن کمپرسور سیستم تهویه

ماده اصلی که کار کردن کمپرسور به آن وابسته است، روغن کمپرسور نام دارد. طول عمر و بازدهی کمپرسور به نوع روغنی که در دستگاه استفاده می‌شود، بستگی دارد؛ بنابراین استفاده از روغن نامرغوب می‌تواند آسیب و خسارات جدی به کمپرسور وارد کند و عملکرد آن را تحت تأثیر قرار بدهد.

روغن کمپرسور باعث می‌شود تا قطعات بدون سایش در کنار هم کار کنند و از داغ شدن بیش از حد آن‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین این روغن، آب‌بندی کمپرسور را برعهده دارد و آن را مهروموم می‌کند. قیمت روغن ۴ لیتری کمپرسور برای تعمیر سیستم تهویه در اصفهان به طور تقریبی ۷۵۰۰۰۰ تا ۹۵۰۰۰۰ تومان است.

به بخش اصلی مقاله رسیدیم! شناخت مشکلات رایج سیستم تهویه و نحوه عیب یابی آن، مهم‌ترین قسمت از یادگیری تعمیر سیستم تهویه در اصفهان است. پس با دقت هرچه‌تمام‌تر مطالعه مقاله را ادامه بدهید.

عیب یابی سیستم تهویه در اصفهان

شناخت رایج‌ترین مشکلات سیستم تهویه به شما کمک می‌کند تا حتی کوچک‌ترین نواقص را شناسایی کرده و خودتان بتوانید عیب‌یابی و تعمیر سیستم تهویه در اصفهان را انجام دهید. این کار همچنین از خرابی و از کار افتادگی دستگاه هم جلوگیری می‌کند. رایج‌ترین مشکلات سیستم‌های تهویه را با راه‌حل آن‌ها در ادامه توضیح داده‌ایم.

عیب یابی سیستم تهویه در اصفهان

 

 

 

خنک نکردن هوا با وجود روشن بودن دستگاه

ممکن است با این مشکل مواجه شوید که باوجوداینکه سیستم روشن است و ترموستات آن کار می‌کند، هوا خنک نمی‌شود. در این حالت به احتمال زیاد مشکل از کندانسور سیستم است. در صورتی که کندانسور کثیف یا مسدود شده باشد، به تعمیر و سرویس سیستم تهویه در اصفهان نیاز پیدا خواهید کرد. اگر خودتان نمی‌توانید این کار را انجام دهید، از یک متخصص کمک بگیرید.

سروصدای زیاد سیستم تهویه

این مشکل در چیلرهای تراکمی به چشم می‌خورد و دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. حل شدن روغن در مبرد، فاسد شدن روغن مبرد، شارژ بیش از حد گاز و خرابی یاتاقان‌ها از دلایل رایج ایجاد آلودگی صوتی توسط سیستم‌های تهویه به شمار می‌روند. البته عدم سرویس به موقع دستگاه هم از علت‌های بروز این مشکل است.

برای مثال، آب مصرفی چیلرها باید به صورت تصفیه شده باشد؛ بنابراین لازم است تا تدابیری را برای اسیدشویی و سرویس سالیانه دستگاه خود در نظر بگیرید. در صورتی که مهارت کافی را در این زمینه ندارید، سرویس ۶ ماه یک بار یا سالیانه برای تعمیر سیستم تهویه در اصفهان را به یک تکنسین بسپارید.

نشتی آب در سیستم تهویه

این مشکل که بیشتر در فن کویل‌ها ایجاد می‌شود، در اثر جمع شدن قطرات آب در دستگاه بروز می‌کند. این رطوبت می‌تواند اثرات منفی زیادی داشته باشد؛ از جمله: اختلال در کارکرد سیستم، به خطر افتادن سلامت انسان‌ها و… به همین دلیل باید در زمان سرویس و تعمیر سیستم تهویه در اصفهان به این نکته و عیب‌یابی به موقع توجه کنید.

علت این مشکل در بسیاری از موارد، گرفتگی لوله درین است؛ البته در موارد دیگر هم ممکن است مشکل مربوط به یخ زدگی کویل یا مسدود شدن محل اتصال لوله به ورودی باشد. در این صورت باید هر گرفتگی که ایجاد شده را رفع کنید تا مشکل نشتی برطرف گردد.

نشتی آب در سیستم تهویه

 

 

 

مشکل جریان هوا در سیستم تهویه

فن‌ها در واقع برای بارگیری هوا تعبیه می‌شوند و عملکرد آن‌ها بر اساس مقدار معینی از مقاومت هوا است. در صورتی که میزان بارگیری هوا از حد تعیین شده کمتر باشد یا این میزان افزایش پیدا کند، فن فرسوده خواهد شد. فن کویل که یکی از سیستم‌های تهویه است، برای پیش بردن کار خود به فن‌ها نیاز دارد.

به همین دلیل وقتی میزان حجم هوای ورودی در فن کویل تغییر پیدا کند، دستگاه در سردسازی یا گرم سازی دچار مشکل می‌شود. به این ترتیب باید حجم هوای ورودی را بررسی و کنترل کنید. عیب‌یابی به موقع می‌تواند هزینه‌های مربوط به تعمیر سیستم تهویه در اصفهان را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد.

خاموش شدن خود به خود سیستم تهویه

خاموش شدن ناگهانی سیستم‌های تهویه بیشتر برای سیستم‌های سرمایشی مانند کولر گازی اتفاق می‌افتد. عوامل مختلفی در بروز این مشکل در زمان تعمیر سیستم تهویه در اصفهان دخیل هستند که عبارت‌اند از:

  • نیم سوز شدن برد: برد به عنوان مغز دستگاه عمل می‌کند و در صورت خرابی می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد؛ یکی از این مشکلات، خاموش شدن ناگهانی دستگاه بعد از مدتی استفاده است. در این صورت برد دستگاه را باید تعمیر یا تعویض کنید.
  • مشکل کابل‌کشی برق و اتصالات: کابل‌کشی ساختمان را بررسی کنید تا از سلامت سیم‌ها و اتصالات آن مطمئن شوید. بررسی این مشکل در بسیاری از موارد نیازی به تکنسین سرویس و تعمیر سیستم تهویه در اصفهان ندارد و خودتان می‌توانید اتصالات دستگاه را چک کنید.
  • خراب شدن کمپرسور: در صورتی که کمپرسور یا موتور دستگاه استارت نزند، دستگاه روشن نمی‌شود یا اگر روشن شود، بعد از مدتی خاموش می‌شود. به همین دلیل باید بررسی کنید که کمپرسور به درستی عمل می‌کند.

عدم تولید باد گرم توسط سیستم تهویه

اگر دستگاه در حالت گرمایش است و باد گرم تولید نمی‌کند، ابتدا باید ترموستات را چک کنید. در صورتی که این قطعه خاموش باشد یا در حالت سرمایش قرار گرفته باشد، دستگاه نمی‌تواند باد گرم تولید کند. البته اگر دستگاه در حالت گرمایش قرار داشته و باد گرم آن ضعیف باشد، باید شیر الکترونیکی را بررسی کنید.

اول مطمئن شوید که دستگاه در حالت گرمایش قرار دارد؛ سپس سیستم را روشن و ۵ دقیقه صبر کنید تا باد دستگاه شروع به وزیدن کند. در صورتی که زمان گرم شدن پنل داخلی زیاد باشد، به احتمال زیاد باید دستگاه را با گاز شارژ کنید.

عدم تولید باد گرم توسط سیستم تهویه

 

 

 

استشمام بوی بد سیستم تهویه

در مرحله اول باید منبع بوی بد را پیدا کنید؛ ممکن است که یکی از قطعات خراب یا فرسوده شده باشد یا دلیل آن، سوختگی یک قطعه از دستگاه باشد. به هر حال عیب‌یابی باید به دقت انجام شود. در بسیاری از موارد لازم نیست که به دنبال شماره تلفن تعمیرکار سیستم تهویه در اصفهان باشید و خودتان می‌توانید منشأ بوی بد را پیدا کنید.

هزینه تعمیر سیستم تهویه در اصفهان

همواره هزینه نقش مهمی را در ارائه خدمات ایفا می‌کند. هزینه‌های مربوط به تعمیر سیستم تهویه در اصفهان به عوامل مختلفی مانند: نوع سیستم، عمر دستگاه، نوع خرابی، محلی که برای تعمیر یا سرویس انتخاب می‌کنید و … بستگی دارد. داشتن برآورد دقیق از قیمت‌های تعیین شده برای این خدمات می‌تواند کمک زیادی به مدیریت هزینه‌های شما بکند.

قیمت تعمیر سیستم تهویه در اصفهان یکی از فاکتورهایی است که به انتخاب یا عدم انتخاب شما برای دریافت خدمات تعمیر و سرویس تأثیر می‌گذارد. پس قبل از انتخاب مرکز مورد نظر، بهتر است تا از هزینه‌های تعمیر و سرویس مطلع باشید. تعرفه‌های تعمیر در محل سیستم تهویه در اصفهان را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

خدمت هزینه
شارژ گاز ۷۰۰۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰۰۰ تومان
اسیدشویی ۶۵۰۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰۰ تومان
تعویض شیر برقی ۷۵۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰۰ تومان
تعویض کمپرسور ۱۵۰۰۰۰۰ تا ۳۲۰۰۰۰۰ تومان
تعویض روغن ۱۵۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰ تومان
تعویض کندانسور آبی ۱۲۰۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰۰ تومان
تعویض کندانسور هوایی ۱۷۰۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰۰ تومان
نصب یا تعویض لرزه‌گیر ۱۵۰۰۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰۰۰ تومان
نصب و راه‌اندازی دستگاه ۲۵۰۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰۰ تومان

 

سؤالات متداول

  1. یخ زدگی کویل به چه دلیل اتفاق می‌افتد؟

این مشکل یکی از ایرادات رایجی است که برای سیستم‌های تهویه به وجود می‌آید و دلیل اصلی بروز آن، اختلاف دمای بسیار زیاد بین هوای بیرون و عملکرد سیستم است؛ بنابراین سیستم باید توسط تکنسین تعمیر سیستم تهویه در اصفهان بررسی شود.

  1. چرا سیستم تهویه به اندازه کافی هوا را خنک نمی‌کند؟

احتمالاً دستگاه شما نشتی دارد و باید آن را رفع کنید. لوله درین، کویل و محل اتصال لوله به ورودی را بررسی کنید که مسدود نشده باشند. در صورت گرفتگی و مسدود شدن هر یک از این بخش‌های دستگاه، نسبت به رفع آن اقدام کنید. اگر مهارت کافی ندارید، با یک متخصص در زمینه تعمیر سیستم تهویه در اصفهان تماس بگیرید.

  1. آیا پوشاندن یونیت خارجی سیستم تهویه لازم است؟

پوشاندن بخش خارجی دستگاه باعث می‌شود تا از گردوغبار، رطوبت یا تابش مستقیم خورشید در امان باشد و دچار خرابی زودرس نشود. این مسئله در نگهداری سیستم تهویه اهمیت زیادی دارد.

سؤالات متداول

 

 

شارینو

شما می‌توانید علاوه بر مقاله تعمیر سیستم تهویه در اصفهان، مقالات مرتبط ما را با عناوین تعمیر فن کویل در اصفهان، تعمیر چیلر در اصفهان مطالعه کنید تا بیشتر با جزئیات تعمیرات سیستم‌های تهویه آشنا شوید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وسط جاده با مشکل خودرو مواجه شده‌اید یا در یک جای خلوت به خدمات مکانیکی احتیاج پیدا کرده‌اید. در این حالت بهترین کار، تماس با مکانیک سیار در اصفهان یا امداد خودرو اصفهان است.

خیلی‌ها می‌خواهند تغییراتی را در ظاهر خود به وجود بیاورند؛ اما نمی‌دانند چگونه! آشنایی با باشگاه‌های بدنسازی در اصفهان، پزشک پوست و مو و زیبایی در اصفهان، پزشک تغذیه در اصفهان و سالن‌های زیبایی اصفهان به شما کمک می‌کند تا به زیبایی و تناسب اندام دلخواهتان برسید.

زمانی که تصمیم به نقل مکان می‌گیرید، باربری در اصفهان یکی از خدماتی است که به آن نیاز پیدا می‌کنید. پس در انتخاب باربری مناسب دقت لازم را به کار ببرید.

بانوان اصفهانی که به سلامت خود اهمیت می‌دهید و به دنبال بهترین پزشکان هستید، مطالعه مقالات پزشک زنان در اصفهان، پزشک ماما در اصفهان و سونوگرافی در اصفهان به شما کمک می‌کند تا بهترین پزشکان و خدمات را در رابطه با سلامتی زنان پیدا کنید.

آشنایی با هر شهر و امکانات آن می‌تواند به مسافران و گردشگرانی که به آنجا سفر می‌کنند کمک کند تا از سفر خود بیشتر لذت ببرند. اگر مسافر اصفهان هستید، مقالات مراکز تفریحی اصفهان، مراکز خرید اصفهان و رستوران‌های اصفهان برای شما مفید خواهند بود.

 

سخن پایانی

با تمام شدن مقاله تعمیر سیستم تهویه در اصفهان، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید تعمیر دستگاه خود را انجام بدهید یا بهتر است از یک استادکار تعمیر سیستم تهویه در اصفهان کمک بگیرید؟ در برخی از موارد می‌توانید خودتان دست به کار شوید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید؛ اما در بسیاری از موارد بهتر است با یک تکنسین متخصص تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *