تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد

فهرست مطالب

تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد یکی از تخصصی‌ترین انواع تعمیرات لوازم خانگی است و به دلیل پیچیده بودن ماشین ظرفشویی نیازمند دقت و حساسیت بالایی است. اگر از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید، ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که متوجه شوید دستگاه روشن نمی‌شود و یا ظروف را به خوبی شستشو نمی‌دهد.

بهترین کار در مواجه با ایرادات و مشکلات ماشین ظرفشویی تماس با تعمیرکار ماشین ظرفشویی در یزد است؛ اما در برخی موارد در صورت وجود ایرادات غیر تخصصی خود شما می‌توانید نسبت به تعمیر ایرادات دستگاه خود اقدام نمایید.

در این مطلب همراه ما باشید تا هر آنچه لازم است در زمینه تعمیرات ظرفشویی در یزد بدانید را به شما ارائه دهیم.

تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد

 

 

 

مهم‌ترین قطعات ماشین ظرفشویی چیست؟

 اولین قدمی که لازم است به منظور تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد بردارید؛ شناخت مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعات سازنده ماشین ظرفشویی است. شناخت این قطعات به شما کمک می‌کند در صورت بروز مشکلات مختلف برای ظرفشویی بتوانید نوع مشکل را تشخیص داده و در برخی موارد خودتان نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

ماشین ظرفشویی یکی از پیچیده‌ترین لوازم برقی است که از قطعات مختلفی تشکیل شده است. هر یک از این قطعات از وظیفه مشخصی در عملکرد دستگاه برخوردار هستند که در مجموع  با همکاری یکدیگر منجر به کار کردن ماشین ظرفشویی می‌شود.

در ابتدا لازم است در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد شما را با یک تقسیم‌بندی کلی از قطعات این دستگاه آشنا کنیم. به طور کلی قطعات ماشین ظرفشویی  در سه دسته زیر طبقه‌بندی می‌شوند:

  • قطعات کنترل ‌کننده

این قطعات وظیفه دارند به طور مداوم و منظم شرایط و عملکرد دستگاه را کنترل نمایند. در صورتی که در کارکرد ظرفشویی مشکلی وجود داشته باشد، این قطعات با متوقف کردن ماشین از وارد شدن آسیب‌های جدی‌تر به دستگاه پیشگیری می‌کنند.

ازجمله مهم‌ترین قطعات کنترل کننده ماشین ظرفشویی که در حوزه تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد حائز اهمیت هستند می‌توان به برد الکتریکی، تایمر، هیدروستات، پانل، شیر برقی و غیره اشاره کرد.

 

  • قطعات مصرف‌ کننده

قطعات مصرف ‌کننده ظرفشویی قطعاتی هستند که زمانی که شما دستگاه را به برق وصل می‌کنید؛ کار خود را آغاز کرده و طبق دستورات داده شده سبب شستشوی ظروف می‌شوند. این قطعات در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد از اهمیت بسیاری برخوردارند.

قطعات مصرف کننده ظرفشویی شامل پمپ اصلی، المنت حرارتی، پمپ تخلیه، مخزن مایع ظرفشویی و غیره هستند.

  • قطعات انتقال دهنده

این قطعات مانند رابطی میان قطعات کنترل کننده و مصرف کننده قرار گرفته‌اند و سبب انتقال پیام به قطعات اصلی ماشین ظرفشویی می‌شوند. سیم‌ها، کابل‌ها و سوکت‌های دستگاه جزو قطعات انتقال دهنده به شمار می‌آیند.

 حال که با دسته‌بندی کلی اجزای تشکیل دهنده ظرفشویی آشنا شدید و یک دید کلی نسبت به قطعات ظرفشویی پیدا کردید؛ لازم است به طور دقیق با ویژگی‌ها و عملکرد قطعات اصلی قطعات ظرفشویی آشنا شوید. این قطعات در ادامه آورده شده‌اند.

مهم‌ترین قطعات ماشین ظرفشویی چیست؟

 

 

 

برد الکتریکی

یکی از مهم‌ترین قطعات ظرفشویی که شناخت آن در تعمیرات ماشین ظرفشویی در یزد به شما کمک می‌کند برد الکتریکی است. برد در هر وسیله برقی و الکترونیکی به عنوان مغز دستگاه وظیفه دارد تا فرمان‌های لازم را به قطعات مختلف در حین فعالیت دستگاه ارسال نماید.

برد ماشین ظرفشویی دستورات لازم را به دیگر قطعات دستگاه در طی فرایند شستشو ارسال می‌کند. در صورت وجود اتصالی در سیم‌کشی‌های دستگاه نخستین قطعه‌ای که ممکن است دچار آسیب شود، برد الکتریکی  ماشین ظرفشویی است‌.

نکته مورد توجه در مورد برد الکتریکی این است که به هنگام بروز ایرادات مختلف در عملکرد اجزای ماشین ظرفشویی، برد ارورهای مختلفی را در صفحه ‌نمایش ظرفشویی نمایان می‌سازد و از این طریق افراد از وجود مشکلات آگاه می‌شوند.

ممکن است به هنگام استفاده از خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی به صورت سیار متوجه شوید که برد ظرفشویی شما نیاز به تعویض دارد. قیمت این قطعه ۶۰۰۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰۰۰ تومان است.

برد الکتریکی

 

 

 

شیر برقی

دومین قطعه‌ای که لازم است در تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد با عملکرد آن آشنا باشید شیر برقی ماشین ظرفشویی است. شیر برقی از بخش‌های مختلفی نظیر لاستیک، خروجی آب، صافی آب ورودی، بدنه، اتصال آب ورودی، بدنه، لاستیک فشار شکن، خروجی آب و غیره ساخته شده است‌.

با توجه به اینکه ظرفشویی برای شستشوی ظروف به آب نیاز دارد؛ شیر برقی در این دستگاه تعبیه شده است تا میزان آب وارد شده به دستگاه را کنترل نماید. قیمت این قطعه در مرکز تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد ۳۵۰۰۰۰ الی ۸۰۰۰۰۰ تومان است.

میکروسوئیچ  فولوتر

میکروسوئیچ یکی دیگر از قطعات مهم ماشین ظرفشویی است که در قسمت پایینی و کف دستگاه قرار دارد. زمانی که ظرفشویی شما دچار نشتی می‌شود و آب خروجی به بخش پایینی و کف سینی وارد می‌شود؛ به بالا رفتن شناور یونولیتی منجر می‌شود.

 با بالا رفتن این شناور، میکروسوئیچ آغاز به کار کرده و به برد الکتریکی فرمان آب ریزی و نشتی دستگاه را منتقل می‌کند. قیمت این قطعه در تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد از ۲۵۰۰۰۰ تومان شروع می‌شود.

هیدروستات

در همه ماشین‌های ظرفشویی، دو هیدروستات تعبیه می‌شوند که در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. وظیفه هیدروستات این است که به کنترل میزان سطح آب وارد شده به دستگاه بپردازد و از نشتی آب به خارج از ظرفشویی جلوگیری نماید.

 این قطعه در مواقعی همچون خالی بودن ماشین ظرفشویی، در حین پر شدن دیگ و زمانی که دیگ ظرفشویی کاملاً پر شده باشد وظیفه خود را به انجام می‌رساند. در صورت خرابی این قطعه لازم است از خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد استفاده نمایید. قیمت این قطعه از ۱۵۰۰۰۰ الی ۷۰۰۰۰۰ تومان است.

موتور شستشو

به جرعت می‌توان گفت موتور شستشو یا جت پمپ ماشین ظرفشویی مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعه ظرفشویی به شمار ‌می‌آید و خراب شدن آن منجر به تمیز نشدن ظروف خواهد شد. این قطعه وظیفه دارد که در حین فرآیند شستشو، محلول شستشو موجود در دستگاه را با فشار زیاد به سوی ظروف قرار گرفته در ظرفشویی اسپری کرده و سبب تمیز شدن آنها شود.

تعمیر موتور شستشو در حوزه تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد با حساسیت و دقت بالایی انجام می‌شود و قیمت این قطعه در مراکز معتبر تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد ۴۵۰۰۰۰ الی ۱۸۰۰۰۰۰ تومان است‌.

موتور شستشو

 

 

 

فیلتر

همانطور که می‌دانید یکی از اصلی‌ترین اصول استفاده از ماشین ظرفشویی این است که پیش از قرار دادن ظرف‌ها در دستگاه کلیه مواد غذایی روی آنها را پاک کنید و بعد ظرف را داخل دستگاه قرار دهید. اما گاهی ممکن است با وجود پاک سازی ظروف، همچنان موادی روی ظرف‌عا باقی مانده باشند و وارد دستگاه شوند.

 به منظور پیشگیری از مسدود شدن قطعات ظرفشویی به علت گیر کردن مواد غذایی، فیلترهایی در مسیر پمپ تخلیه قرار گرفته‌اند و در زمان حرکت محلول شستشو به سوی پمپ، سبب تمیز شدن محلول می‌شوند. فیلتر ظرفشویی در دو نوع وجود دارد.

فیلتر کف که در کف دیگ ظرفشویی تعبیه شده است و فیلتر لوله‌ای که در قسمت مرکزی فیلتر قرار دارد و به درون فیلتر کف قفل می‌شود. این فیلترها از نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت دستگاه برخوردار هستند. قیمت تعویض این قطعه در کارگاه تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد از ۵۰۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰ تومان است.

غلتک قفسه

همان‌طور که می‌دانید در قسمت داخلی دستگاه، قفسه‌ای برای قرار دادن ظروف وجود دارد. در کنار قفسه ظرفشویی قطعه دیگری به نام غلتک قرار گرفته است که سبب راحت حرکت کردن قفسه به سوی داخل و بیرون دستگاه می‌شود.

نکته قابل توجه درمورد این غلتک این است که در اثر استفاده طولانی مدت از ظرفشویی ممکن است این قطعه خراب شده و نیازمند تعویض شود.

خرابی غلتک ظرفشویی می‌تواند منجر به نشتی آب دستگاه، تخلیه شدن غیر صحیح آب، عدم شستشوی صحیح ظرف‌ها، بسته نشدن درب دستگاه و غیره شود. قیمت تعویض این قطعه را از مرکز تخصصی تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد جویا شوید.

درخت سیم‌کشی

درخت سیم کشی یکی دیگر از اجزای تشکیل دهنده سیستم ماشین ظرفشویی است که در فرایند هدایت و انتقال دستورات برد الکتریکی به سایر قطعات ظرفشویی نقش دارد.

 سنسور دما

 این سنسور وظیفه دارد زمانی که دمای آب ظرفشویی به حد مشخصی رسید دستور قطع کردن المنت را به برد الکتریکی دستگاه بدهد. در صورت خرابی این قطعه ممکن است به هنگام استفاده از خدمات مراکز تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد مجبور شوید نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

 سنسور دما

 

 

 

المنت  کف

 المنت کف قطعه‌ای از ماشین ظرفشویی است که در زمینه گرم کردن آبی که از پمپ شستشو گذر می‌کند نقش دارد. قیمت تعویض این قطعه توسط تعمیرکار ماشین ظرفشویی در یزد از ۴۰۰۰۰۰ الی ۶۵۰۰۰۰ تومان است.

ترموستات و هیتر لوله‌ای

هیتر لوله‌ای ‌و ترموستات آب ماشین ظرفشویی را گرم می‌کنند و در صورت خرابی آن‌ها آب گرم در داخل دستگاه وجود نخواهد داشت. هیتر لوله‌ای و ترموستات این کار را  به کمک المنت کف انجام می‌دهند.

کیت

این کیت به منظور تنظیم کردن ارتفاع قفسه ظرفشویی به کار می‌رود و قیمت این قطعه در مراکز معتبر تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد از ۱۰۰۰۰۰ تومان است.

پمپ  تخلیه

 بعد از شستشوی ظروف، آب کثیف دستگاه باید از آن خارج شود که این موضوع بر عهده پمپ آب یا پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی است. قیمت تعویض پمپ تخلیه ظرفشویی در نمایندگی‌های تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد از ۴۰۰۰۰۰ الی ۱۹۰۰۰۰۰ تومان است.

مخزن مایع  ظرفشویی

این مخزن از دو جایگاه برای ریختن مایع جلادهنده و پودر ماشین ظرفشویی برخوردار است. قیمت این مخزن از ۱۰۰۰۰۰ تومان شروع می‌شود.

تایمر

یکی دیگر از قطعاتی که ممکن است به خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد نیاز پیدا کند تایمر ظرف‌شویی است. احتمالاً می‌توانید نقش تایمر را از نام آن تشخیص دهید؛ تایمر زمان لازم به منظور شستشوی ظروف و فعالیت دستگاه را تنظیم می‌کند و شما به کمک تایمر می‌توانید مقدار زمان لازم برای شستشو را کنترل کرده و تنظیم کنید. قیمت تعویض این قطعه از ۸۰۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰۰ تومان است.

تایمر

 

 

 

دستگیره درب

این قطعه کار روشن و خاموش کردن ظرفشویی را به هنگام باز و بسته بودن درب دستگاه به انجام می‌رساند. قیمت تعویض دستگیره درب ظرفشویی در زمینه تعمیرات تخصصی ظرفشویی در یزد از ۵۰۰۰۰ تومان شروع می‌شود.

رایج‌ترین مشکلات ماشین ظرفشویی و عیب یابی آن

دومین موضوعی که باید در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد با آن آشنا باشید رایج‌ترین مشکلات ماشین ظرفشویی است. آشنایی با رایج‌ترین ایرادات و مشکلات ماشین ظرفشویی این امکان عیب‌یابی و تعمیر ظرف‌شویی را به آسانی برای شما میسر می‌سازد.

لازم است بدانید عدم توجه به مشکلات فنی ماشین ظرفشویی می‌تواند  هزینه‌های هنگفتی را برای شما به دنبال داشته باشد. شایع‌ترین مشکلات انواع ماشین ظرفشویی شامل موارد زیر است:

 

 عدم شستشوی ظروف

یکی از مهم‌ترین مشکلات ظرفشویی عدم تمیز کردن و شستشوی بهینه ظرف‌ها است. در صورت بروز این مشکل فرایند شستشوی ظرف‌ها با اختلال مواجه شده و باید آن را علت یابی کرد. علت این مشکل را می‌توان چسبیدن چربی یا ذرات غذا به آبپاش‌های داخلی دستگاه، صفحه صافی، درب ظرفشویی و فیلتر معرفی کرد که درنهایت سبب ممانعت از عملکرد صحیح ماشین ظرفشویی می‌شود.

لازم است بدانید اگر علت این مشکل موردی بود که عنوان کردیم خود شما بدون نیاز به تکنسین تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد می‌توانید مشکل را رفع کنید. در ابتدا لازم است از پاکیزه بودن بخش‌های داخلی دستگاه مطمئن شوید و سپس با روشن کردن ظرفشویی آن هم بدون ظرف به تمیز کردن قسمت‌های داخلی دستگاه کمک کنید.

اگر با این کار باز هم مشکل برطرف نشد لازم است از خدمات تخصصی تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد بهره‌مند شوید.

ایجاد سروصدا به هنگام کار کردن

از دیگر مشکلات ماشین  ظرفشویی می‌توان به ایجاد سروصدا در حین شستشوی ظروف اشاره کرد. این مشکل در اثر علل مختلفی ایجاد می‌شود و از مهم‌ترین آن‌ها ‌می‌توان به خرابی پمپ دستگاه، عدم چیدمان صحیح ظروف، خرابی آبپاش‌ها و بازوهای اسپری آب اشاره کرد.

برای رفع این ایراد حتماً بررسی کنید که ظرف‌ها به طرز صحیح درون دستگاه قرار گرفته باشند و عملکرد درست پمپ را نیز بررسی نمایید. اگر متوجه علت مشکل نشدید لازم است به منظور تعویض بازوهای اسپری آب یا آبپاش‌ها از استادکار تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد کمک بگیرید.

ایجاد سروصدا به هنگام کار کردن

 

 

 خشک نشدن ظروف

در برخی موارد ممکن است پس از اتمام فرایند شستشو، بعد از باز کردن درب دستگاه متوجه جاری شدن آب و عدم خشک کردن ظروف توسط دستگاه شوید. این مشکل موضوعی بسیار مهم تلقی می‌شود و می‌توان علت آن را خرابی مخزن تخلیه و انسداد مسیر پمپ با قرارگیری ذرات مواد غذایی عنوان کرد.

برای حل این مشکل می‌توانید در ابتدا به بررسی دریچه مخزن تخلیه ظرفشویی اقدام نمایید و اگر متوجه کار نکردن این قطعه شدید بررسی کنید که آیا با تکه‌های غذا مسدود شده است یا خیر. اگر مسدود شده باشد می‌توانید به راحتی آن را تمیز کرده و مشکل را برطرف سازید.

اما اگر انسدادی وجود نداشت ناگزیر هستید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید که این کار امری تخصصی است و باید از تعمیرات تخصصی ماشین ظرفشویی در یزد استفاده کنید.

  نشتی آب

نشتی آب از بخش‌های مختلف ظرفشویی یکی از ‌مشکلات ظرفشویی شمرده می‌شود که می‌تواند سبب وارد شدن آسیب‌های جدی به قطعات و ساختار کلی دستگاه شود. معمولاً نشتی آب ظرفشویی در اثر پارگی شیلنگ تخلیه، ترک خوردگی واشرهای اطراف درب دستگاه و خراب شدن پمپ تخلیه آب رخ می‌دهد.

برای حل این مشکل می‌توانید واشرهای دور درب ظرفشویی را بررسی کنید و ببینید آیا آسیبی دیده‌اند یا نه؟ علاوه بر این لازم است به چک کردن پمپ تخلیه بپردازید و در صورت ترک خوردن، پاره شدن و خشک شدن پمپ به کمک متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد آن را تعویض نمایید.

علاوه بر این اطمینان حاصل نمایید که شیر ورودی آب به درستی اتصال داشته باشد و دچار شکاف و بریدگی که سبب نشتی بشود نشده باشد. در صورت خرابی جدی قطعات گفته شده لازم است حتماً از خدمات تعمیر تخصصی ماشین ظرفشویی در یزد بهره‌مند شوید.

  نشتی آب

 

 

 

آبگیری نکردن ظرفشویی

از دیگر ایرادات مورد توجه ماشین ظرفشویی که شناخت آن در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد نیاز است؛ می‌توان به آبگیری نکردن و پر نشدن محفظه دستگاه به جهت شروع کردن فرایند شستشو اشاره نمود. توقف پروسه آبگیری می‌تواند حاصل از خرابی شیر ورودی دستگاه باشد.

دلایل دیگری همچون انسداد مسیر شناور آب با ذرات چربی و مواد غذایی، معیوب بودن سوئیچ شناور و تایمر ظرفشویی نیز در بروز این مشکل تأثیرگذار هستند. راهکار حل این مشکل بررسی دقیق قطعاتی است که به آنها اشاره کردیم. در این زمینه باید ابتدا سلامت شیر ورودی آب را بررسی نماید؛ زیرا در صورت خم شدن یا گرفتگی شیر ورودی، آب به خوبی وارد ظرفشویی ‌نمی‌شود و دستگاه آبگیری نمی‌کند.

 در صورتی که مشکل از این قطعه نباشد باید مسیر شناور آب را چک کنید که مسدود نشده باشد و در آخر نیز باید به بررسی خرابی سوئیچ شناور و تایمر ظرفشویی بپردازید. بهترین راه برای رفع مشکل عدم آبگیری ظرفشویی تماس با نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد و کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه است‌.

روشن نشدن ظرفشویی

یکی از متداول‌ترین مشکلات ماشین ظرفشویی که اغلب مصرف کنندگان را به سمت تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد سوق می‌دهد روشن نشدن ظرفشویی است. این مشکل به عنوان عدم شروع به کار دستگاه به منظور شستشوی ظروف تلقی می‌شود و نیازمند توجه و بررسی دقیق است.

بسته نشدن درب ظرفشویی، خرابی مدارها و فیوزهای دستگاه،  خرابی سیم‌های برق  و دو شاخه و غیره از مهم‌ترین علل بروز این مشکل هستند. برای رفع این مشکل می‌توانید سالم بودن مدارها و فیوزها را چک کنید و به بررسی درست بسته شدن درب دستگاه، خرابی یا پارگی دو شاخه و سیم برق ظرفشویی بپردازید.

درنهایت این مشکل امری و مهم و تخصصی در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد است و باید به کمک استادکار تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد کارشناسی و عیب یابی شود.

روشن نشدن ظرفشویی

 

 

 

بوی بد و نامطبوع ظرفشویی

یکی از آزاردهنده‌ترین مشکلات انواع ظرفشویی تولید بوی بد و نامطبوع پس از اتمام پروسه شستشوی ظرف‌ها است. دلیل بروز این مشکل باقی ماندن ذرات چربی و تکه‌های مواد غذایی در صفحه صافی، لبه پایینی درب دستگاه و اسپری‌های آبپاش است.

برای برطرف کردن این بوی آزاردهنده باید با استفاده از مواد شوینده و خوشبو کننده به شستشوی محفظه داخلی ظرفشویی و تمیز کردن چربی از سطح ظروف بپردازید.

طولانی شدن عملیات شستشو

طولانی شدن یا کامل نشدن مدت زمان پروسه شستشوی ظروف، به عنوان یکی دیگر از ایرادات رایج ماشین ظرفشویی معرفی می‌شود. خرابی برخی قطعات ظرفشویی همچون موتور تایمر و گرماساز ترموستات از علل اصلی ایجاد این نقص فنی هستند.

 به منظور رفع این مشکل باید حتماً از متخصص مراکز تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد کمک بگیرید؛ زیرا ممکن است نیاز به تعویض قطعه باشد که از عهده افراد غیر متخصص خارج است.

پخش نشدن شوینده

یکی از مشکلات شایع ظرفشویی که به علت استفاده غیر صحیح از دستگاه بروز می‌کند و توسط خود شما نیز قابل رفع است پخش نشدن مواد شوینده در محفظه ظرفشویی است. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که مواد شوینده یا پودر ظرفشویی را داخل دستگاه می‌ریزید.

اما ظرفشویی آن را پخش نمی‌کند. این اتفاق ممکن است در اثر کمبود جریان آب داخل محفظه ظرف‌شویی و حل شدن صابون رخ دهد. در استفاده از ماشین ظرفشویی سعی کنید مواد شوینده کمتری را به داخل دستگاه بریزید.

برای رفع این مشکل باید محفظه شوینده دستگاه بررسی شود؛ زیرا امکان دارد هنگام کار کردن دستگاه به درستی باز نشود. حتماً از چیدمان صحیح ظروف نیز اطمینان حاصل نمایید؛ زیرا در برخی موارد همین موضوع سبب ممانعت از پخش کردن صابون در محفظه می‌شود.

پخش نشدن شوینده

 

 

 

 باقی ماندن لک روی ظروف

تشکیل جرم روی  ظروف پس از شستشو در ماشین ظرفشویی یکی دیگر از مشکلات قابل بحث در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد است. جالب است بدانید در اغلب موارد این مشکل آزاردهنده به خاطر خرابی قطعات یا ایرادات ظرفشویی شما نیست؛ بلکه به دلیل سخت بودن آب مصرفی دستگاه است.

 سخت بودن آب به این معنا است که آب منطقه شما از مقادیر بسیار مواد معدنی نظیر منیزیم و کلسیم برخوردار است و در اثر رسوب این مواد در آب گرم، سطوح شیشه‌ای ظروف شما دچار لکه می‌شوند. خوشبختانه برای رفع این موضوع می‌توانید از افزودنی‌های مخصوص ماشین ظرفشویی و شوینده‌های ویژه آب سخت استفاده کنید و از بروز لکه جلوگیری نمایید.

تخلیه نکردن ظرفشویی

یکی از معمول‌ترین مشکلات ماشین ظرفشویی تخلیه نکردن آب است. این مشکل دلایل مختلفی دارد که باید توسط کارشناس تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد مورد بررسی قرار گیرد. اگر مشکلی در سیستم زهکشی  دفع ظرفشویی شما باشد و مواد غذایی رسوب کرده باشند، می‌تواند از تخلیه آب ظرفشویی ممانعت کند.

البته ممکن است لوله تخلیه به ظرف‌شویی متصل نشده باشد‌؛ اگر سیستم تخلیه جدیدی روی دستگاه شما نصب شده است، بررسی کنید که شلنگ تخلیه به درستی به ظرفشویی متصل شده باشد. اجرای مجدد چرخه شستشو می‌تواند در رفع این مشکل مؤثر باشد؛ اما بهترین راه، تماس با نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد است.

 

تمیز شسته نشدن  ظروف

 از مشکلاتی که در اغلب موارد مصرف کنندگان ماشین ظرفشویی بابت آن شکایت دارند، تمیز نشدن ظرف‌ها بعد از شستشو در ماشین ظرفشویی است. این مشکل سبب می‌شود ناکارآمدی ظرفشویی در ذهن کاربر تداعی شود و او را از خرید این دستگاه بسیار ناامید کند‌.

برای رفع این نقص فنی در ابتدا لازم است مطمئن شوید که ذرات ریز غذا به سینی فشار، آبپاش و پاشر دستگاه نچسبیده باشند. برای این کار تنها لازم است ظرفشویی را بدون ظرف روشن کنید و اجازه دهید مواد شوینده داخل دستگاه را از آلودگی و چربی پاک‌سازی کنند.

اگر مشکل برطرف نشد، ممکن است املاح موجود در آب سبب رسوب داخل لوله‌های ظرفشویی شما شده باشند و درنهایت سبب کاهش فشار آب مورد نیاز برای شستشو شده باشد. این امکان نیز وجود دارد که بازوهای ظرفشویی خراب شده باشند. حتماً آن‌ها را نیز بررسی نمایید و اطمینان حاصل کنید که به آسانی باز و بسته می‌شوند.

 اگر متوجه ایرادات بازوهای ظرفشویی شدید، حتماً در اولین فرصت با مراکز تخصصی تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد تماس بگیرید تا آنها را تعویض نمایند. علت بعدی این است که امکان دارد پس از مدتی واشر غلاف تخلیه دستگاه شما  شل شده و حالت اولیه خود را از دست دهد. در استفاده از ظرفشویی حتماً به تاریخ انقضای مواد شوینده توجه نمایید.

تمیز شسته نشدن  ظروف

 

 

 

 کار نکردن دکمه‌های  ظرفشویی

در وهله اول باید مشخص شود که صفحه نمایش کار می‌کند یا مشکل فقط از دکمه‌ها است. در صورت وجود ایراد در صفحه نمایش، ممکن است علت مشکل خرابی برق دستگاه باشد و در این صورت لازم است به کمک تعمیرات ظرفشویی در یزد نسبت به تعویض کنترل پنل و تاچ پد اقدام نمایید.

علت دیگر ایجاد این نقص فنی، خرابی برد دستگاه است که کلیه عملکردهای دستگاه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 جمع شدن آب کف ظرفشویی

یکی از مشکلاتی که می‌تواند سبب نیاز شما به تعمیرات ماشین ظرفشویی در یزد شود تجمع آب در کف ظرفشویی است. چنین مشکلی نمایانگر بروز اختلال در کارکرد سیستم تخلیه آب ظرفشویی است و علل مختلفی می‌تواند داشته باشد. البته توجه داشته باشید که اگر حجم آب به اندازه‌ای است که از بالای پمپ نشتی می‌کند ایراد از مسیر حرکت آب دستگاه است.

ممکن است بخشی از آب به طور صحیح تخلیه نشود و یا شلنگ تخلیه به خوبی کار نکند. در این زمینه می‌توانید با استفاده از مسواک به تمیز کردن فیلتر بالای ظرفشویی پرداخته و تا حدودی مشکل را رفع نمایید. این کار سبب می‌شود اگر فیلتر دچار انسداد شده است برطرف گردد.

البته حتماً پیش از تمیز کردن فیلتر ظرف‌شویی را از برق بکشید. اگر این روش جواب نداد، مسیر تخلیه آب را چک کنید. در صورتی که دریچه تخلیه دچار کثیفی شده بود آن را با برس تمیز کنید. اگر مسدودیت خیلی زیاد باشد، لازم است شلنگ توسط افراد متخصص در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد تعویض شود.

 جمع شدن آب کف ظرفشویی

 

 

 

تعمیر مدل‌های ظرفشویی در یزد

تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد برای مدل‌های مختلفی از ظرفشویی انجام می‌شود که بهتر است با آنها آشنا شوید. محبوبیت ماشین ظرفشویی سبب شده است امروزه شرکت‌های بسیاری در این زمینه فعالیت کنند. از معروف‌ترین برندهای تولید کننده ماشین ظرفشویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در یزد

سامسونگ یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی است که توانسته است ماشین ظرف‌شویی‌هایی با عملکرد عالی و دوام بالا راهی بازار کند.

اگر از ماشین ظرفشویی سامسونگ استفاده می‌کنید و می‌خواهید از بهترین خدمات تعمیر ظرفشویی سامسونگ در یزد بهره‌مند شوید، پیشنهاد می‌کنیم با شماره تعمیرات ظرفشویی سامسونگ در یزد تماس حاصل کرده و از نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در یزد درخواست خدمات نمایید.

تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در یزد

بوش یکی از نام آشناترین برندهای سازنده ماشین ظرفشویی است و محصولات این برند به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد از قیمت بالایی برخوردار هستند. در تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد برای برند بوش حتماً باید از متخصصان مجرب و خبره کمک بگیرید.

نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در یزد آماده است تا با برخورداری از تکنسین‌های مجرب در زمینه تعمیرات، به منظور سرویس کامل و رفع کلیه ایرادات ظرف‌شویی‌های بوش به شما کمک نماید.

تعمیر ماشین ظرفشویی پاکشوما در یزد

ظرف‌شویی‌های مدل پاکشوما جزو مدل‌هایی هستند که توسط متخصصین تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد مورد سرویس یا تعمیر تخصصی قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه پاکشوما شرکتی ایرانی است قطعات این ظرف‌شویی‌ها به راحتی در بازار یافت می‌شود.

شما به منظور تعمیر یا تعویض قطعات ظرفشویی پاکشوما می‌توانید با نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی پاکشوما در یزد تماس حاصل کنید.

تعمیر ماشین ظرفشویی پاکشوما در یزد

 

 

 

تعمیر ماشین ظرفشویی ال‌جی در یزد

ظرافت و دقت بالا در طراحی و ساخت لوازم خانگی ال‌جی سبب شده است که تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد برای برند ال‌جی کار هرکسی نباشد و تنها توسط افراد مجرب انجام شود. قطعات ظرف‌شویی‌های مدل ال‌جی مانند برند بوش به دلیل خارجی بودن کمیاب هستند و بهترین گزینه برای تعویض قطعات این برند مراجعه به نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی ال‌جی در یزد است.

تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک در یزد

ماشین ظرفشویی مجیک یکی از مدل‌هایی است که توسط تعمیرکاران مجرب تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد تعمیر و عیب یابی می‌شود. چنانچه از محصولات این برند استفاده می‌کنید، می‌توانید با مراجعه به نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک در یزد از حرفه‌ای‌ترین خدمات تعمیرات ظرفشویی مجیک استفاده نمایید.

تعمیر ماشین ظرفشویی یونیوا در یزد

یکی دیگر از زمینه‌های فعالیت تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد، ماشین ظرف‌شویی‌های شرکت یونیوا است. ظرف‌شویی‌های یونیوا علاوه بر داشتن امکانات منحصر به فرد از دوام و ماندگاری بالایی نیز برخوردار هستند و مورد توجه خریداران قرار دارند.

اگر از محصولات این برند استفاده می‌کنید و اخیراً متوجه بروز ایراد در روند کار کردن ظرفشویی یونیوا شده‌اید، می‌توانید در اسرع وقت از نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی یونیوا در یزد تقاضای کمک کنید.

تعمیر ماشین ظرفشویی زیرووات در یزد

زیرووات یک شرکت ایتالیایی عرضه کننده لوازم برقی است که در این زمینه فعالیت گسترده دارد و تا به امروز عملکردی عالی داشته است. تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد برای این برند به طور کاملاً حرفه‌ای و تخصصی انجام می‌شود.

ماشین ظرف‌شویی‌های این برند نیز ممکن است دچار نقص‌هایی شوند و لازم است در صورت بروز اختلال در این دستگاه‌ها در اولین فرصت با شماره نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی زیرووات در یزد تماس حاصل نمایید.

متخصصان این نمایندگی با برخورداری از دانش و تجربه بالا در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد می‌توانند بهترین خدمات را به شما ارائه نمایند.

عوامل مؤثر بر قیمت تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که ماشین ظرفشویی آنها دچار مشکل شده است؛ قیمت تعمیر انواع ظرفشویی در یزد است. این موضوع بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

تکنولوژی ظرفشویی

یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت تعمیرات ظرفشویی در یزد مدل و تکنولوژی به کار رفته در ظرفشویی شما است. هرچه قدر تکنولوژی مورد استفاده به‌روزتر و جدیدتر باشد قیمت تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد افزایش میابد.

تکنولوژی ظرفشویی

 

 

 

زمان انجام تعمیر

برخی از تعمیرات تخصصی ماشین ظرفشویی از مدت زمان بیشتری برخوردار هستند و زمان بیشتری از تعمیرکار می‌گیرند. اگر بنا به تشخیص تعمیرکار، تعمیر ماشین ظرفشویی شما نیازمند زمان زیادی باشد قیمت خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد افزایش میابد.

تجربه و مهارت تعمیرکار

میزان تجربه و دانش تعمیرکار یا سرویس‌کار ماشین ظرفشویی در یزد از عوامل مؤثر بر قیمت خدمات تعمیر است. مسلماً اگر بخواهید فردی مجرب و باسابقه دستگاه شما را تعمیر کند مجبور به پرداخت هزینه بیشتری خواهید بود.

نوع خرابی

نوع خرابی و مشکلی که برای ظرفشویی شما پیش آمده مهم‌ترین عامل تعیین کننده تعرفه تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد است‌. اگر قطعات اصلی و حیاتی دستگاه دچار خرابی شده باشند یا نیازمند تعویض باشند هزینه بیشتر خواهد بود.

ایرانی یا خارجی بودن ظرفشویی

مسلماً قیمت تعمیرات برندهایی همچون سامسونگ یا ال‌جی با برندهای ایرانی یکسان نخواهد بود؛ زیرا قطعات ظرف‌شویی‌های غیر ایرانی کمیاب‌تر هستند و قیمت بیشتری دارند. پس حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که ظرفشویی شما تولید شرکت‌های خارجی است یا ایرانی.

ایرانی یا خارجی بودن ظرفشویی

 

 

 

کیفیت قطعات

اگر سرویس‌کار ماشین ظرفشویی در یزد تشخیص دهد که قطعه موردنظر دیگر قابلیت استفاده ندارد و باید با قطعه جدید تعویض شود، در این حالت لازم است قیمت قطعات تعویضی و البته کیفیت آنها را در نظر داشته باشید.

اگر برای دستگاه شما از قطعات اورجینال و درجه یک استفاده شود هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد بیشتر خواهد بود. بهتر است در این زمینه حتماً به دنبال جایگزینی قطعات معیوب با قطعات اصل و باکیفیت باشید تا دستگاه شما برای مدت طولانی‌تری عملکرد صحیح داشته باشد و مجدداً مجبور به استفاده از خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد نشوید.

مدت زمان ضمانت‌نامه

هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد به مورد دیگری نیز بستگی دارد و آن هم مدت زمانی است که تعمیرکار کیفیت تعمیر و عملکرد خوب ظرفشویی را تضمین می‌کند. هرچقدر این مدت بیشتر باشد، شما برای تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد مستلزم صرف هزینه بیشتری هستید.

 

تعرفه تعمیر انواع ماشین ظرفشویی در یزد طبق مصوبه سال ۱۴۰۱ بر اساس لیست زیر تعیین می‌شود. امیدواریم که مطالعه این جدول برای شما خواننده عزیز مفید واقع شود.

کارشناسی و عیب‌یابی ماشین ظرف‌شویی ۸۵۰۰۰ تومان
تعمیر موتور ۴۵۰۰۰۰ الی ۱۲۵۰۰۰۰ تومان
تعویض موتور ۹۰۰۰۰۰ الی ۱۸۰۰۰۰۰ تومان
تعویض چاهک ۱۰۰۰۰۰۰ الی ۲۴۰۰۰۰۰ تومان
تعویض پمپ تخلیه ۴۵۰۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰۰۰ تومان
تعویض آکوا استاپ ۶۰۰۰۰۰ الی ۹۰۰۰۰۰ تومان
تعویض شیر برقی ۳۹۰۰۰۰ الی ۷۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر برد الکتریکی ۶۰۰۰۰۰ الی ۸۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض سنسور آب ۴۰۰۰۰۰ الی ۶۵۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض جت‌ پمپ ۲۱۰۰۰۰۰ الی ۳۸۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض دیسپنسر ۷۸۰۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض هیتر ۶۳۰۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض ترمیستور ۳۰۰۰۰۰ الی ۷۴۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض هیدروستات ۵۷۰۰۰۰ الی ۸۷۰۰۰۰ تومان
رفع نشتی ۲۰۰۰۰۰ الی ۳۹۰۰۰۰۰ تومان
جرم گیری ۳۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض موتور مقسم ۶۰۰۰۰۰ الی ۸۹۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض ترموستات ۴۳۰۰۰۰ الی ۷۱۰۰۰۰ تومان
هزینه ایاب‌وذهاب ۲۵۰۰۰ الی ۳۵۰۰۰ تومان

سؤالات متداول

۱. چرا بعد از شستشو با ماشین ظرفشویی روی ظرف‌ها لکه وجود دارد؟

این مشکل می‌تواند در اثر علل مختلفی همچون استفاده از مواد شوینده زیاد، عدم استفاده از نمک، سخت بودن آب و غیره حاصل شود.

۲. چرا ماشین ظرفشویی ظرف‌ها را خشک نمی‌کند؟

این موضوع ممکن است به این خاطر رخ دهد که دستگاه نمی‌تواند آب را به خوبی تخلیه کند و درنهایت ظروف خیس باقی می‌مانند.

۳. آیا خرابی برد می‌تواند علت روشن نشدن ماشین ظرفشویی باشد؟

بله، برد از قطعات اصلی ظرفشویی به شمار می‌آید ‌و خرابی برد و سیستم برقی می‌توانند در بروز این مشکل دخیل باشند.

۴. چرا ماشین ظرفشویی صدا می‌دهد؟

این مشکل ممکن است در اثر برخورد اسپری ظرفشویی به قفسه یا ظروف و خرابی پمپ دستگاه ایجاد شود.

۵. چرا ماشین ظرفشویی از مواد شوینده استفاده نمی‌کند؟

ممکن است ظرفشویی شما دچار مشکلی در مخزن مواد شوینده شده باشد. این مخزن را بررسی کنید و اگر مشکل رفع نشد از متخصص کمک بگیرید.

مدت زمان ضمانت‌نامه

 

 

شارینو

به منظور مطالعه دیگر مقالات سایت شارینو در زمینه تعمیرات لوازم خانگی می‌توانید به مقالاتی نظیر تعمیر تلویزیون در یزد، تعمیر آبگرمکن در یزد، تعمیر شومینه در یزد، تعمیر پکیج در یزد، تعمیر آیفون تصویری در یزد و سایر موارد مراجعه نمایید.

اگر به دنبال مراجعه به بهترین و مجرب‌ترین پزشکان استان یزد هستید، حتماً سری به مطالب پزشکی سایت شارینو با موضوع پزشک تغذیه در یزد، پزشک ارتوپد در یزد، پزشکان قلب و عروق در یزد، فیزیوتراپی در یزد، پزشک ماما در یزد و غیره بزنید.

به منظور آشنایی بیشتر با هنرمندان، نویسندگان و فرهیختگان شهر یزد، پیشنهاد می‌کنیم به مطلب نویسندگان یزد مراجعه نمایید.

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درمورد کافه و رستوران‌های شهر یزد هستید، نگران نباشید سایت شارینو لیست کاملی از بهترین کافه‌ها و رستوران‌های این شهر زیبا را در مطالبی همچون رستوران‌های یزد و کافه‌ های یزد به شما ارائه کرده است.

شهر یزد در زمینه‌هایی همچون زبان‌های خارجه، آشپزی، موسیقی و غیره از آموزشگاه‌های تخصصی و مجرب بسیاری برخوردار است. اگر می‌خواهید بیشتر با این مراکز آشنا شوید، سری به مطالبی همچون آموزشگاه موسیقی در یزد، آموزشگاه زبان در یزد، آموزشگاه آشپزی در یزد و غیره بزنید.

سخن پایانی

تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد از اهمیت بسیاری برخوردار است و شما باید در صورت مواجه با ایرادات این وسیله، در اسرع وقت به نمایندگی ظرفشویی در یزد مراجعه کنید و نسبت به تعمیر دستگاه اقدام نمایید. در این مطلب سعی کردیم شما را با هر آنچه لازم است در مورد تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد بدانید آشنا کنیم. امیدواریم برای شما کاربردی و مفید بوده باشد. سپاس از همراهی شما‌.

۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *