آدرس و شماره تماس 10 رادیولوژی در اصفهان

رادیولوژی در اصفهان

فهرست مطالب

رادیولوژی در اصفهان یکی از مراکزی است که نقش مهمی را در تشخیص بسیاری از بیماری‌ها ایفا می‌کند. اما بهترین مرکز رادیولوژی اصفهان کدام است؟ شما برای پیدا کردن بهترین مرکز به شناخت رادیولوژی‌های فعال در شهر اصفهان دارید تا انتخاب درستی داشته باشید.

در این مقاله به بررسی مهم‌ترین مطالب درباره رادیولوژی، مزایا و کاربرد آن می‌پردازیم و در آخر تعدادی از بهترین مراکز رادیولوژی در اصفهان را به شما معرفی می‌کنیم. پس برای کسب اطلاعات مفید در رابطه با رادیولوژی اصفهان با ما همراه باشید.

رادیولوژی چیست؟

رادیولوژی که به عنوان تصویربرداری تشخیصی نیز شناخته می‌شود، مجموعه‌ای از آزمایش‌هایی است که از قسمت‌هایی از بدن عکس می‌گیرد. این رشته شامل دو حوزه رادیولوژی تشخیصی و رادیولوژی مداخله‌ای است که هر دو از انرژی تابشی برای تشخیص و درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنند.

در حالی که چندین آزمایش تصویربرداری مختلف وجود دارند، برخی از رایج‌ترین آنها عبارت‌اند از: اشعه ایکس، MRI، سی تی اسکن و اسکن PET. معمولاً در مراکز رادیولوژی در اصفهان انواع مختلف این آزمایش‌های تصویربرداری ارائه می‌شوند.

رادیولوژیست به نتیجه یک آزمایش تصویربرداری خاص نگاه می‌کند تا تصویر مرتبطی را که تشخیص را ارزیابی و پشتیبانی می‌کند، بیابد. این افراد معمولاً پزشکان MDs با آموزش بسیار تخصصی متمرکز بر تفسیر تصویربرداری پزشکی هستند.

مراکز رادیولوژی در اصفهان

 

رادیولوژی و سونوگرافی چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

تکنسین‌های سونوگرافی و رادیولوژی در اصفهان وظیفه ارائه اطلاعات کلیدی به پزشکان برای تشخیص بهتر و دقیق‌تر بیماری را برعهده دارند. کار هر دو نوع تکنولوژیست می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تهیه و نگهداری تجهیزات پزشکی
  • گرفتن تصاویر
  • بررسی کیفیت تصویر
  • اطمینان حاصل کردن از گرفتن تصاویر از نواحی صحیح بدن

همچنین هر دو با بیماران تعامل دارند و این بیماران ممکن است با آزمایش‌ها آشنا نباشند یا احساس عصبی بودن و استرس داشته باشند. تکنسین‌های سونوگرافی و رادیولوژی در اصفهان مسئول موارد زیر هستند:

  • آشنایی بیماران با روش‌ها
  • اطمینان دادن به بیماران
  • پاسخگویی به سؤالات بیمار
  • دادن دستورات واضح به بیماران
  • راهنمایی بیماران برای گرفتن تصاویر مورد نیاز

تفاوت اصلی بین یک تکنسین رادیولوژی و سونوگرافی به فناوری مورد استفاده هر یک مربوط می‌شود. تکنسین‌های رادیولوژی در اصفهان معمولاً از تجهیزاتی استفاده می‌کنند که از اشعه برای ایجاد تصاویر پزشکی استفاده می‌کنند.

از طرف دیگر، تکنسین‌های سونوگرافی در اصفهان تجهیزاتی را به کار می‌گیرند که از امواج صوتی با فرکانس بالا برای تولید تصاویر استفاده می‌کنند. هر نوع از این تجهیزات نیاز به آموزش‌های تخصصی و ویژه دارند.

تکنیک‌های رادیولوژی

متخصصان رادیولوژی در اصفهان اغلب از تکنیک‌های مختلفی برای کمک به تشخیص و درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنند و در زمینه‌های مختلفی از جمله موارد زیر تخصص دارند:

  • توموگرافی کامپیوتری (CT)
  • تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI)
  • توموسنتز دیجیتال سینه

تکنیک‌های سونوگرافی

در بررسی تفاوت سونوگرافی و رادیولوژی در اصفهان باید تعریف سونوگرافی را هم بدانید. فرایند سونوگرافی شامل تابش امواج صوتی با فرکانس بالا به بدن است که از اندام‌ها یا بافت‌های بیمار منعکس می‌شود و سیگنال‌های الکتریکی ایجاد می‌کند. سپس دستگاه‌های اولتراسوند این سیگنال‌ها را پردازش کرده و آنها را به تصویر تبدیل می‌کنند.

تکنسین‌های سونوگرافی در اصفهان می‌توانند در چندین زمینه سونوگرافی تخصص داشته باشند؛ از جمله:

  • زنان و زایمان: این نوع سونوگرافی تصاویری از جنین در رحم تهیه می‌کند و به پزشکان اجازه می‌دهد تا رشد جنین را زیر نظر بگیرند و هر گونه ناهنجاری را تشخیص دهند. علاوه بر این، متخصصان سونوگرافی تشخیص حاملگی خارج از رحم، کیست تخمدان و سایر مسائل بهداشتی را تسهیل می‌کنند.
  • تصویربرداری داپلر: این نوع سونوگرافی به متخصصان اجازه می‌دهد تا تصاویری از قلب ایجاد کنند و دید دریچه‌های قلب را در اختیار متخصصان قلب قرار می‌دهند و آنها را قادر می‌سازد تا ناهنجاری‌ها را پیدا کنند.
  • سونوگرافی اسکلتی عضلانی: این نوع سونوگرافی تصاویری از آسیب‌های مفاصل، ماهیچه‌ها و رباط‌ها تهیه می‌کند که در غیر این صورت توسط بافت‌های استخوانی متراکم پنهان می‌شوند.

تکنسین‌های سونوگرافی در اصفهان

 

رادیولوژی چه مزایایی دارد؟

رادیولوژی در اصفهان فرایند اصلی مدیریت همه بیماری‌ها است؛ همچنین شامل انواع ابزارها و تکنیک‌ها برای تشخیص، تجزیه و تحلیل و درمان بیماری‌های مختلف به شمار می‌رود. علاوه بر این، روشی است که از طریق آن، پزشک اطلاعات دقیقی در مورد تغییرات ساختاری مرتبط با بیماری پیدا می‌کند.

همه ما می‌دانیم که تشخیص زودهنگام می‌تواند به نجات جان افراد کمک کند و بدون آن، هیچ تشخیص مناسبی وجود ندارد و درنتیجه هیچ درمانی هم انجام نخواهد شد. در ادامه شما را با مزایای رادیولوژی در اصفهان برای تشخیص و درمان بیماری‌ها آشنا می‌کنیم.

مزایای رادیولوژی در اصفهان

 

بررسی و تشخیص بیماری به صورت دیجیتال

مزیت برجسته استفاده از خدمات رادیولوژی در اصفهان، سیستم بایگانی و ارتباط تصاویر کاملاً دیجیتالی است که اجازه می‌دهد تا تصاویر در رسانه‌های ذخیره‌سازی دیجیتال بایگانی شوند و در صورت لزوم توسط هر پزشک در شبکه و در هر زمان مشاهده شوند.

این بدان معناست که تصاویر به‌دست‌آمده در یک مرکز مراقبت‌های بهداشتی مانند بیمارستان می‌توانند به‌صورت الکترونیکی و با استفاده از اینترنت ارسال شوند و تصاویر به طور تصادفی از بین نخواهند رفت.

دریافت دستی تصویر

رادیولوژی در اصفهان برای ایجاد تصویر بدون کنترل خودکار نوردهی مانند تصویربرداری کنار تخت مناسب است. رادیولوژی در حال حاضر به دلیل پیشرفت‌هایی که منجر به کاهش هزینه‌ها و افزایش دردسترس‌بودن واحدهای تصویربرداری همه کاره‌تر و امکان پذیر شده است.

کیفیت بالای تصویر

یکی دیگر از مزایای رادیولوژی در اصفهان، استفاده از تصاویری است که در مقایسه با فیلم‌های معمولی یا تصویربرداری کامپیوتری، قدرت بالاتری دارند. همچنین جداسازی مراحل مختلف مورد نیاز برای ایجاد تصویر نهایی (تولید تصویر، پردازش و مستندسازی) یک پیشرفت مهم محسوب می‌شود.

البته برای حداکثر کاربرد تشخیصی، تصاویر حاصل از رادیولوژی باید در هر مرحله از فرایند بهینه شوند. اگر عملکرد هر جزء کمتر از حد مطلوب باشد، کیفیت تصویر کاهش می‌یابد. پلتفرم‌های جدیدتر، وضوح فضایی بهتر را برای ویژگی‌های آناتومیکی که در مجاورت یکدیگر قرار دارند، ارائه می‌کنند.

دستگاه‌های کارآمدتر

بازدهی دستگاه اشعه ایکس را می‌توان با استفاده از بازده کوانتومی آشکارساز یا DQE اندازه گیری کرد که نشان دهنده سطح کارایی تشخیص فوتون‌ها و میزان نویز در سیگنال پس از تشخیص است. DQE ایده آل خواهد بود؛ به این معنی که تمام فوتون‌های اشعه ایکس در تصویر ثبت شده‌اند و نویز صفر است.

با این حال، DQEها معمولاً تحت تأثیر جذب ناقص اشعه ایکس و نویز داخلی ناشی از دستگاه قرار می‌گیرند. سیستم‌های رادیولوژی در اصفهان دارای DQE حدود ۶۵ درصد هستند که امکان استفاده از دوزهای کمتر اشعه‌ها (در مقایسه با پرتوهای X سنتی) با همان مقدار نویز کوانتومی را فراهم می‌کند.

قرار گرفتن در معرض دوز کاهش یافته به دلیل قرار گرفتن در معرض ناموفق که به اسکن‌های مکرر نیاز دارند، بسیار کمتر است و دوزهای کمتر تشعشع مورد نیاز برای به دست آوردن تصاویر را فراهم می‌کنند.

سیستم‌های رادیولوژی در اصفهان

 

 

سرعت بالای تصویربرداری

افزایش سرعت بازخوانی تصویر یک مزیت بزرگ برای خدمات رادیولوژی در اصفهان محسوب می‌شود که از ادغام شدن، پردازش و ارائه تصویر در یک دستگاه حاصل می‌شود. همچنین این روش قادر به جمع‌آوری داده‌های ساده‌تر و عینی‌تر از تصاویر اشعه ایکس است که امکان تفسیر بهتر و تشخیص دقیق‌تر را فراهم می‌کند.

راندمان بالاتر

دستگاه‌های صفحه تخت نیز امکان مشاهده تصاویر را در حدود ۱۰ ثانیه فراهم می‌کنند. این ارائه تصویر با سرعت بالا، هزینه بالای نصب فناوری جدید را در امکانات تصویربرداری اختصاصی یا بیمارستان‌هایی که بار کاری سنگین اشعه ایکس دارند، جبران می‌کند.

در این صورت توان حرکت بیمار به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. البته باید تغییرات لازم در روند کار و سیستم مدیریت بیمار ایجاد شوند تا از مزایای اقتصادی فناوری جدید رادیولوژی در اصفهان بهره‌مند شوید.

دستگاه‌های صفحه تخت در تصویربرداری واضح از جزئیات آناتومیک در مقایسه با رادیوگرافی معمولی بسیار بهتر هستند. آنها همچنین بیشترین شانس را برای کاهش قرار گرفتن در معرض تابش را در هر محیط فراهم می‌کنند.

تطبیق پذیری

انواع مختلفی از دستگاه‌های رادیوگرافی دیجیتال موجود هستند. صفحات فسفری ذخیره سازی با تمام واحدهای رادیوگرافی فعلی سازگار بوده و در نتیجه استفاده از آنها کمترین هزینه اضافی را به همراه خواهد داشت.

دستگاه‌های صفحه مسطح حتی با دوزهای کم تابش دارای خواص تصویربرداری بسیار خوبی هستند. این مزیت به این دلیل است که لایه نسبتاً ضخیم سوسوزن سبب می‌شود تا نور تولید شده توسط فسفر برای حرکت به سمت لایه زیرین فتودیود در نقطه تولید به درستی جهت گیری کند.

خدمات رادیولوژی در اصفهان

 

محدوده دینامیکی بالاتر

سایر مزایای رادیولوژی در اصفهان شامل محدوده دینامیکی بالاتر همراه با امکان کاهش قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس برای هر بیمار است. این امر بسیار مهم است؛ زیرا این پلتفرم‌ها بازدهی کوانتومی بسیار بهتری دارند.

محدوده دینامیکی محدوده نوردهی اشعه ایکس است که امکان دریافت تصویر قابل قبولی را با قابلیت تفسیر مناسب فراهم می‌کند. محدوده دینامیکی بالاتر به بافت‌های مختلف اجازه می‌دهد تا در یک تصویر بدون تصویربرداری اضافی و با استفاده از جذب‌های بافتی خاص، متمایز شوند.

با این حال، برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض بیش از حد باید مراقب بود. با رادیوگرافی دیجیتال، کیفیت تصویر تنها با نوردهی بیش از حد بهبود می‌یابد.

روش‌های تشخیصی رادیولوژی در اصفهان

در رشته رادیولوژی، هوش مصنوعی دستخوش تحولات زیادی شده است. رادیولوژی به عنوان یک فناوری تکامل یافته است؛ تخصص رادیولوژی در اصفهان از چند راه حل نوآورانه که محدودیت‌های توانایی و پتانسیل را آزمایش می‌کنند و یک سیل مجازی از الگوریتم‌ها، پلتفرم‌ها و راه حل‌ها تشکیل شده است. کاربرد رادیولوژی برای تشخیص انواع بیماری در ادامه بررسی شده است.

اشعه ایکس

اشعه ایکس یا رادیوگرافی ساده اغلب برای بررسی استخوان‌ها، قفسه سینه یا شکم انجام می‌شود. با اشعه ایکس، ساختارهای متراکم‌تر مانند استخوان‌ها سفید به نظر می‌رسند؛ در حالی که مناطق پر از هوا (مانند ریه‌ها) سیاه به نظر می‌رسند. بیشتر ساختارهای بدن در سایه‌های خاکستری بین این دو قرار دارند.

اشعه ایکس ممکن است به تنهایی برای تشخیص شرایطی مانند شکستگی، برخی از ذات‌الریه یا انسداد روده استفاده شود؛ اما اغلب اوقات مطالعات تصویربرداری اضافی در مراکز رادیولوژی در اصفهان مورد نیاز است.

برای مثال، گاهی اوقات ممکن است که رادیوگرافی قفسه سینه، سرطان ریه را شناسایی کند؛ اما ۲۰ تا ۲۳ درصد از این تومورها در افراد مبتلا به علائم سرطان ریه در یک مطالعه نادیده گرفته شدند؛ بنابراین سی تی اسکن برای غربالگری سرطان ریه مورد نیاز است. برخی از شکستگی‌ها نیز تنها با MRI دیده می‌شوند.

ناحیه‌ای از بدن که مورد بررسی قرار می‌گیرد، می‌تواند محدودیت‌هایی را برای اثربخشی اشعه ایکس ایجاد کند. در مناطقی که چندین ساختار روی هم قرار دارند، احتمال کمتری برای استفاده از عکس برداری با اشعه ایکس از ساعد توسط متخصصان رادیولوژی در اصفهان وجود دارد.

ممکن است از تکنیک‌های تخصصی اشعه ایکس برای غربالگری شرایط خاص استفاده شود. به‌عنوان‌مثال، ماموگرافی دیجیتال یک تکنیک اشعه ایکس است که توسط رادیولوژی خانم در اصفهان از اشعه با دوز پایین برای تشخیص سرطان سینه استفاده می‌کند و از اشعه ایکس پانوراما برای تشخیص بیماری‌های دندانی استفاده می‌شود.

روش‌های تشخیصی رادیولوژی در اصفهان

 

توموگرافی کامپیوتری (CT)

توموگرافی محوری کامپیوتری (اسکن‌های CAT یا سی تی اسکن) از یک سری اشعه ایکس به همراه یک کامپیوتر برای تولید تصویر مقطعی از داخل بدن استفاده می‌کند. سی تی جزئیات بیشتری نسبت به اشعه ایکس ارائه می‌دهد و می‌تواند نواحی را که بافت‌ها روی هم قرار دارند بهتر تعریف کند.

سی تی اسکن می‌تواند ناهنجاری‌های کوچک‌تری را نسبت به اشعه ایکس معمولی تشخیص دهد و در برخی از مراکز رادیولوژی در اصفهان به بیماران ارائه می‌شود.

استفاده از رنگ‌های کنتراست برای سی تی اسکن می‌تواند تجسم را در برخی از نواحی مانند دستگاه گوارش بهبود بخشد. در برخی شرایط، روش‌های سی تی مانند سی تی آنژیوگرافی ممکن است اطلاعاتی را ارائه دهند که به روش تهاجمی‌تری نیاز داشته باشد.

توموگرافی کامپیوتری (CT)

 

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI)

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی از میدان‌های مغناطیسی قوی و امواج رادیویی برای تولید تصاویری از داخل بدن استفاده می‌کند. اگرچه CT روش بهتری برای ارزیابی استخوان‌ها و رگ‌های خونی است؛ اما MRI اغلب آزمایش بهتری برای ارزیابی بافت‌های نرم مانند: مغز، نخاع، اعصاب، ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و بافت سینه است.

MRI به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی اجازه می‌دهد تا شرایطی را که در گذشته از نظر بالینی تصور می‌شد، تشخیص دهند. برای مثال، پزشکان اکنون می‌توانند مولتیپل اسکلروزیس را با MRI تشخیص دهند؛ تشخیصی که تنها در کالبد شکافی تأیید می‌شد؛ به همین دلیل است که MRI یکی از مهم‌ترین خدمات رادیولوژی در اصفهان محسوب می‌شود.

برای غربالگری سرطان سینه، MRI دقیق‌تر از ماموگرافی است؛ اما قیمت بالاتر آن سبب شده که این آزمایش برای افرادی که عوامل خطر زمینه‌ای سرطان سینه مانند: سابقه خانوادگی، جهش BRCA یا سابقه سرطان دوران کودکی ندارند، ضروری نباشد.

درست مانند CT، کنتراست MRI که در مرکز رادیولوژی در اصفهان ارائه می‌شود، اغلب برای تعریف بهتر نواحی که در حال اسکن هستند، استفاده می‌شود. فناوری تشدید مغناطیسی همچنین ممکن است به عنوان جایگزینی برای روش‌های تهاجمی‌تر استفاده شود.

مزیت MRI این است که از اشعه یونیزان که منجر به ابتلا به سرطان به ویژه در کودکان می‌شود، استفاده نمی‌کند. محدودیت‌های این روش شامل هزینه و شاخص توده بدنی در افراد دارای اضافه وزن است؛ همچنین در رادیولوژی در اصفهان ممکن است روش MRI برای افرادی که فلز در بدن خود دارند، استفاده نشود.

فلوروسکوپی

فلوروسکوپی از اشعه ایکس در زمان واقعی برای ایجاد تصاویر متحرک از بدن استفاده می‌کند. در برخی موارد، این تصاویر سریع اهمیت ویژه‌ای دارند و در برخی از رادیولوژی‌های اصفهان ارائه می‌شوند.

برای مثال، فلوروسکوپی ممکن است برای یادداشت تغییر در جریان کنتراست مفاصل مرتبط با حرکات مختلف، در دستگاه گوارش با مطالعه دستگاه گوارش فوقانی یا تنقیه باریم یا برای نظارت بر پیشرفت آن در حین قرار دادن ضربان ساز استفاده شود.

فلوروسکوپی در اصفهان

 

اسکن‌های پزشکی هسته‌ای

تصویربرداری پزشکی هسته‌ای شامل تکنیک‌هایی است که از مواد رادیواکتیو استفاده می‌کنند تا تصاویری از داخل بدن تولید کنند. در حالی که بیشتر روش‌های تصویربرداری ساختاری در نظر گرفته می‌شوند؛ یعنی ساختارهای داخل بدن را توصیف می‌کنند، این اسکن‌ها برای ارزیابی نحوه عملکرد نواحی بدن کاربرد دارند.

در برخی موارد، ماده رادیواکتیو ممکن است برای درمان سرطان نیز استفاده شود؛ مانند استفاده از ید رادیواکتیو برای درمان سرطان تیروئید. بهترین رادیولوژی در اصفهان در برخی از موارد این نوع اسکن را هم انجام می‌دهد؛ اما در بیشتر مواقع مراکز ویژه‌ای برای آن وجود دارند.

نمونه‌هایی از اسکن‌های پزشکی هسته‌ای ارائه شده در بهترین رادیولوژی اصفهان شامل موارد زیر می‌شوند.

توموگرافی گسیل پوزیترون (PET اسکن)

با اسکن PET که در مرکز رادیولوژی در اصفهان انجام می‌شود، گلوکز رادیواکتیو (قند) به داخل سیاهرگ تزریق می‌شود و سپس برای انتشار پوزیترون جهت ثبت تشعشعات ساطع شده از اسکنر استفاده می‌شود. گلوکز رادیواکتیو در مناطقی از بدن با سرعت متابولیک بالا (به طور فعال در حال رشد هستند) متمرکز می‌شود.

اسکن PET معمولاً برای ارزیابی متاستازهای سرطانی در هر نقطه از بدن استفاده می‌شود و می‌تواند در برخی شرایط که تشخیص سخت است، مفید باشد. برای مثال، در فردی که سرطان داشته است، احتمال دارد که تعیین اینکه آیا یک ناحیه غیرطبیعی در ریه‌ها به دلیل یک تومور جدید و فعال در حال رشد است یا در عوض بافت اسکار قدیمی مربوط به درمان قبلی مشکل داشته باشد، اهمیت یابد.

توموگرافی کامپیوتری با انتشار تک فوتون (SPECT)

اسکن‌های توموگرافی کامپیوتری گسیل تک فوتونی (SPECT) از مواد رادیواکتیو و یک دوربین مخصوص طراحی شده برای تولید تصاویر سه بعدی از اندام‌ها و بافت‌های شما استفاده می‌کنند.

این نوع تصویربرداری، روشی غیر تهاجمی را برای ارائه دهندگان خدمات رادیولوژی در اصفهان فراهم می‌کند تا سلامت بخش‌های خاصی از بدن شما را که به طور معمول شامل: قلب، مغز و استخوان‌ها می‌شوند، ارزیابی کنند.

اسکن استخوان

با اسکن استخوان، یک ردیاب رادیواکتیو تزریق شده که توسط استخوان‌ها جذب می‌شود. این اسکن می‌تواند سرطان در استخوان‌ها، عفونت استخوان (استئومیلیت)، شکستگی‌ها (مانند شکستگی‌های استرسی که ممکن است در عکس‌برداری با اشعه ایکس ساده از قلم افتاده باشند) و موارد دیگر را شناسایی کند.

اسکن استخوان در اصفهان

 

اسکن تیروئید (تست جذب ید رادیواکتیو)

در اسکن تیروئید، ید رادیواکتیو به داخل سیاهرگ تزریق می‌شود و دوربین، الگوی جذب آن را در غده تیروئید تعیین می‌کند. این اسکن بیشتر برای جستجوی علل پرکاری تیروئید استفاده می‌شود.

تست استرس تالیم و کاردیولیت

در طی تست استرس، یک ردیاب رادیواکتیو (تالیم ۲۰۱ یا کاردیولیت) تزریق می‌شود. ردیاب می‌تواند به تعیین نحوه عملکرد قسمت‌های مختلف قلب و در نتیجه وجود بیماری عروق کرونر کمک کند.

بیوپسی غدد لنفاوی

در سرطان‌هایی مانند سینه یا ملانوم، سرطان معمولاً ابتدا به گره‌های لنفاوی خاصی که به آن گره‌های نگهبان می‌گویند، گسترش می‌یابد. ارزیابی این گره‌ها توسط متخصصان رادیولوژی در اصفهان از نظر وجود سرطان می‌تواند به مرحله بندی سرطان کمک کند.

یک ردیاب مستقیماً به تومور تزریق می‌شود و به آن اجازه داده می‌شود تا مسیر لنفاوی را که سلول‌های سرطانی در حین گسترش دنبال می‌کنند، دنبال کند. این گره‌ها متعاقباً می‌توانند بیوپسی شوند (با استفاده از دوربین به منظور مکان یابی آنها).

کولونوسکوپی مجازی

کولونوسکوپی مجازی که سی تی کولونوگرافی نیز نامیده می‌شود، نوع خاصی از اسکن توموگرافی کامپیوتری است که به عنوان جایگزینی برای کولونوسکوپی معمولی شناخته می‌شود. برخی از مرکزهای رادیولوژی در اصفهان، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها این نوع آزمایش را برای بیماران انجام می‌دهند.

به عنوان یک تست غربالگری سرطان روده بزرگ برای افراد در معرض خطر متوسط، کولونوسکوپی مجازی از نظر توانایی آن در تشخیص سرطان روده بزرگ و پولیپ‌ها (حداقل آنهایی که قطر آنها بیش از ۶ میلی متر هستند) بسیار کاربردی است.

با این حال این کولونوسکوپی با نوع معمولی آن از چند جهت متفاوت است؛ از جمله نحوه انجام آن‌ها که کولونوسکوپی مجازی از یک سری اشعه ایکس برای ایجاد یک تصویر سه بعدی از داخل روده بزرگ استفاده می‌کند، به جای نیاز به قرار دادن یک اسکوپ از طریق راست روده و کولون (روده بزرگ).

تصویربرداری مولکولی

همچنین ممکن است در مرکزهای رادیولوژی در اصفهان از تکنیک‌های تخصصی اضافی به نام تصویربرداری مولکولی استفاده شود. این تکنیک‌ها شامل روش‌هایی مانند: پرفیوژن CT، CT با انرژی دوگانه و تصویربرداری نوری هستند.

روش‌های رادیولوژی مداخله‌ای در اصفهان

در حال حاضر تعداد زیادی از روش‌های رادیولوژی مداخله‌ای در دسترس هستند. در بسیاری از موارد، این روش‌های «کم تهاجمی» می‌توانند جایگزین اقدامات تهاجمی‌تر مانند جراحی شوند که در گذشته استفاده می‌شدند. این روش‌های در بهترین رادیولوژی در اصفهان نیز استفاده می‌شوند.

این تکنیک‌ها به نوبه خود ممکن است عوارض کمتری داشته باشند، برش‌های کوچک‌تری داشته باشند، درد کمتری ایجاد کنند و به افراد کمک کنند تا سریع‌تر بهبود پیدا کنند؛ همچنین لازم به ذکر است که این روش‌ها اغلب ارزان‌تر هستند. برخی از شرایطی که ممکن است با این روش‌ها درمان شوند در زیر ذکر شده است.

روش‌های رادیولوژی مداخله‌ای در اصفهان

 

برای شناسایی و باز کردن یک رگ خونی مسدود شده

رگ‌های خونی (اعم از شریان‌ها یا سیاهرگ‌ها) که در قلب، پاها و ریه‌ها مسدود شده‌اند، می‌توانند با روش‌های مداخله‌ای رادیولوژی در اصفهان درمان شوند. تعدادی از کاربردهای روش‌های مداخله‌ای برای باز کردن رگ‌های خونی مسدود شده در نواحی مختلف بدن شامل موارد زیر می‌شوند.

انسداد عروق کرونر

باریک شدن یا انسداد عروق کرونر ممکن است با آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی و قرار دادن استنت درمان شود. در این روش‌ها، یک سیم به داخل شریان وارد می‌شود و تکنسین‌های رادیولوژی در اصفهان از یک بالون برای باز کردن باریک شدن شریان استفاده می‌کنند. به عنوان یک جایگزین، ممکن است به جای آن یک داروی لخته شکن برای باز کردن شریان تزریق شود.

سپس ممکن است یک استنت قرار داده شود تا شریان را باز نگه دارد و اجازه دهد تا خون به قسمتی از قلب که که آسیب دیده جریان یابد. اگر شریان به طور حاد در قلب (حمله قلبی) یا اندام‌ها مسدود شده باشد، ممکن است داروی لخته ساز تزریق شود تا ابتدا شریان باز شده و در صورت نیاز استنت قرار داده شود.

ترومبوز وریدی عمقی (لخته شدن خون در وریدهای پا یا لگن)

هنگامی که مسدود شدن رگ تشخیص داده شد، ممکن است داروی لخته سازی (ترومبولیتیک) از طریق یک کاتتر قرار داده شده در ورید با کمک تصویربرداری تزریق شود؛ سپس از بالون یا استنت استفاده می‌شود. همچنین امکان دارد که استنت‌ها در رگ‌های خونی که توسط تومور فشرده شده و منجر به عوارض مختلف می‌شوند، قرار داده شوند.

آمبولی ریه

هنگامی که لخته‌های خون (ترومبوز ورید عمقی) در پاها یا لگن ایجاد می‌شوند، احتمال دارد که شکسته شده و به ریه‌ها هدایت شوند؛ به این عارضه آمبولی ریوی گفته می‌شود. وقتی یک لخته بزرگ در ریه‌ها وجود دارد، رادیولوژیست مراکز رادیولوژی در اصفهان گاهی کاتتر را برای شکستن لخته وارد شریان می‌کند.

برای افرادی که لخته‌های مکرر در پاهای خود دارند، رادیولوژیست فیلتری را در رگ خونی بزرگ وارد می‌کند که خون را به قلب بازمی‌گرداند (ورید اجوف تحتانی)؛ در این حالت، فیلتر تا حد زیادی از بروز آمبولی ریوی جلوگیری می‌کند.

برای مسدود کردن رگ‌های خونی

روش دیگر رادیولوژی مداخله‌ای در مرکز رادیولوژی در اصفهان برای مسدود کردن رگ استفاده می‌شود. آمبولیزاسیون ورید معمولاً برای وریدهای واریسی انجام می‌شود؛ در حالی که آمبولیزاسیون شریان (آمبولیزاسیون شریان رحم) ممکن است برای درمان فیبروم تجویز شود.

درمان آنوریسم

آنوریسم‌ها بخش‌هایی از شریان هستند که گشاد شده و ضعیف هستند و از این رو در معرض پارگی یا خونریزی قرار می‌گیرند. از طریق رادیولوژی مداخله‌ای، بهترین رادیولوژیست در اصفهان پیوند استنت را در ناحیه آنوریسم قرار می‌دهد؛ بنابراین اساساً رگ خونی را باز می‌کند.

بهترین رادیولوژیست در اصفهان

 

برای کنترل خونریزی

به عنوان جایگزینی برای جراحی، خدمات رادیولوژی شبانه روزی در اصفهان برای کنترل خونریزی در شرایطی از خونریزی گوارشی، خونریزی پس از زایمان و تروما استفاده ارائه می‌شوند. خونریزی ممکن است با انسداد یک رگ خونی، قرار دادن استنت، استفاده از بالون برای اعمال فشار و غیره کنترل شود.

تعیین خطوط مرکزی بدن

هنگامی که فردی به شدت بیمار است یا داروهای سوزاننده مانند داروهای شیمی درمانی دریافت می‌کند، دسترسی سریع به رگ‌های خونی بزرگ‌تر برای تزریق ضروری است؛ زیرا وریدهای محیطی مانند ورید دست یا ساعد اغلب ناکافی هستند. نمونه‌هایی از خطوط مرکزی بدن، خطوط PICC هستند.

قرار دادن لوله‌های تغذیه

قرار دادن لوله‌های تغذیه (گاستروستومی و ژژنوستومی) یک روش رادیولوژی مداخله‌ای نسبتاً رایج است که جزو خدمات رادیولوژی در اصفهان محسوب می‌شود. این لوله‌ها اغلب زمانی استفاده می‌شوند که فرد به هر دلیلی قادر به خوردن غذا نباشد.

بیوپسی‌های بافتی

تعدادی از انواع مختلف روش‌های بیوپسی توسط رادیولوژیست‌های رادیولوژی‌های دولتی در اصفهان و انواع خصوصی انجام می‌شوند و اغلب با سونوگرافی یا سی تی کنترل می‌شوند. نمونه‌های رایج این روش شامل بیوپسی سوزنی و بیوپسی استریوتاکتیک هستند.

درمان سرطان

علاوه بر پرتودرمانی، تعدادی از روش‌های رادیولوژی در اصفهان برای درمان تومور اولیه یا متاستازها (سرطانی که گسترش یافته است) استفاده می‌شوند. به همین دلیل است که مراجعه به مراکز درمانی خوب برای درمان سرطان از اهمیت زیادی برخوردار است.

تومورها ممکن است با درمان فرسایشی (درمان‌هایی که تومورها را از بین می‌برند) مانند فرسایش با فرکانس رادیویی یا فرسایش مایکروویو یا با آمبولیزاسیون تومور (مسدود کردن رگ خونی که تومور را تغذیه می‌کند تا تومور بمیرد) درمان شوند.

روش دیگر این است که شیمی درمانی یا پرتودرمانی را مستقیماً به ناحیه تومور یا متاستاز (شیمی آمبولیزاسیون یا رادیوامبولیزاسیون) رساند.

درمان سرطان در اصفهان

 

درمان مهره‌های شکسته

روش‌هایی را که به عنوان ورتبروپلاستی یا کیفوپلاستی شناخته می‌شوند، می‌توان برای درمان مهره‌های شکسته استفاده کرد. در این روش‌ها، یک ماده از نوع سیمانی توسط رادیولوژیست رادیولوژی خصوصی در اصفهان برای ترمیم مؤثر شکستگی تزریق می‌شود.

درمان انسداد

هنگامی که انسداد در نواحی مختلف بدن رخ می‌دهد، رادیولوژیست مداخله‌ای در اصفهان احتمال دارد که از استنت استفاده کند. این کار ممکن است برای باز کردن مری مسدود شده، مجاری صفراوی مسدود شده، انسداد مجرای خروج حالب از کلیه یا انسداد در روده انجام شود.

تخلیه ترشحات

هنگامی که مایع در ناحیه‌ای از بدن جمع می‌شود، متخصص رادیولوژی در اصفهان یک لوله را برای خارج کردن مایع یا چرک وارد می‌کند. این کار ممکن است برای تخلیه پلورال افیوژن مکرر (جمع شدن مایع در ناحیه اطراف ریه)، در مغز (شنتینگ) و موارد دیگر انجام شود.

درمان کمر درد

رادیولوژیست‌های اصفهان از طیف گسترده‌ای از روش‌ها برای درمان کمردرد مزمن استفاده می‌کنند. به همین دلیل علم رادیولوژی نقش مهمی را در درمان این عارضه ایفا می‌کند.

پرتو درمانی در اصفهان

روش‌های مختلفی برای انجام پرتودرمانی یا پروتون‌تراپی وجود دارند و استفاده از آن‌ها به هدف درمان بستگی دارد. تصور می‌شود که تقریباً ۵۰% از افراد مبتلا به سرطان تحت نوعی پرتودرمانی قرار می‌گیرند. زیرمجموعه‌های پرتودرمانی را که در مراکز رادیولوژی در اصفهان ارائه می‌شوند، در ادامه توضیح داده‌ایم.

پرتو درمانی خارجی

در پرتودرمانی خارجی، پرتو از خارج از بدن روی میزی شبیه دستگاه سی تی اعمال می‌شود. پرتودرمانی خارجی که توسط متخصص رادیولوژی در اصفهان ارائه می‌شود، ممکن است برای موارد زیر مورد استفاده قرار گیرد:

  • قبل از جراحی (پرتودرمانی نئوادجووانت) برای کاهش اندازه تومور
  • پس از جراحی (پرتودرمانی کمکی) برای پاک‌سازی سلول‌های سرطانی باقیمانده و کاهش خطر عود آن‌ها
  • به عنوان یک درمان تسکینی برای کاهش درد (مانند متاستازهای استخوانی) یا انسداد ناشی از تومور

پرتو درمانی در اصفهان

 

براکی‌تراپی

براکی‌تراپی مشابه پرتودرمانی خارجی است؛ با این تفاوت که پرتو به صورت داخلی و اغلب از طریق مهره‌هایی که در حین جراحی یا بعد از آن در یک ناحیه قرار می‌گیرند، ارسال می‌شود.

رادیوتراپی استریوتاکتیک بدن (SBRT)

رادیوتراپی استریوتاکتیک بدن (SBRT) یا Cyberknife به روشی اطلاق شده که در آن دوز بالایی از تابش به ناحیه موضعی بافت هدایت می‌شود. برخلاف پرتودرمانی سنتی، SBRT اغلب با هدف «درمان‌کننده» یا امیدی برای درمان سرطان به جای افزایش عمر یا کاهش علائم استفاده می‌شود.

SBRT گاهی برای درمان تومورهای کوچک و به عنوان جایگزینی برای جراحی استفاده می‌شود؛ به ویژه در افرادی که انتظار نمی‌رود جراحی را تحمل کنند. همچنین این روش توسط متخصص رادیولوژی در اصفهان برای درمان نواحی متاستاز مانند متاستازهای مغزی ناشی از سرطان ریه استفاده می‌شود.

درمان پرتو پروتون

پرتو درمانی با پرتو پروتون مشابه پرتودرمانی معمولی است؛ اما از پروتون‌های انرژی بالا به جای فوتون یا اشعه ایکس برای آسیب رساندن به تومورها استفاده می‌کند. این روش اولین بار در سال ۱۹۹۰ مورد استفاده قرار گرفت و اثربخشی مشابه پرتودرمانی را ارائه داد.

پرتو پروتون با توجه به نحوه ارسال، ممکن است کمتر به بافت سالم مجاور آسیب برساند. به همین دلیل گاهی اوقات می‌توان از درمان پرتو پروتون در ناحیه‌ای استفاده کرد که قبلاً با پرتو درمان شده است؛ بنابراین نمی‌توان آن را دوباره با پرتوهای معمولی درمان کرد.

عوارض جانبی و موارد منع رادیولوژی

از آنجایی که اشعه ایکس و سی تی اسکن اشکالی از اشعه‌های یونیزان هستند (الکترون‌ها را از اتم‌ها جدا می‌کنند و می‌توانند باعث آسیب DNA شوند)، ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند؛ به همین دلیل مراجعه به رادیولوژی در اصفهان باید برای موارد ضروری تجویز شود.

این موضوع در مورد روش‌هایی مانند سی تی یا فلوروسکوپی بیشتر از اشعه ایکس ساده و در کودکان نگران‌کننده‌تر از بزرگسالان است. با روش‌های رادیولوژی در اصفهان، مهم است که خطرات و مزایای تصویربرداری را سنجید و جایگزین‌های احتمالی را در صورت وجود در نظر گرفت.

روش‌های مداخله‌ای مختلف نیز می‌توانند خطراتی را به همراه داشته باشند و بهتر است تا این موارد را با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود در میان بگذارید.

روش‌های رادیولوژی در اصفهان

از نکات اولیه عوارض مربوط به اشعه ایکس (قبل از اینکه خطرات آن مشخص شود) تا مطالعات جدیدتر که در مورد خطر سرطان بررسی می‌شوند، فکر دریافت پرتوهای یونیزان می‌تواند ترسناک باشد. در بیشتر مواقع مزایای انجام یک روش بیشتر از خطرات آن است.

اما توجه داشته باشید که این کار ارزش آن را دارد که با تکنسین رادیولوژی در اصفهان یا پزشک خود مشورت کنید. در برخی موارد، روشی مانند سونوگرافی یا MRI ممکن است نتایج مشابهی را به همراه داشته باشند؛ بنابراین می‌توان از خطرات و عوارض احتمالی جلوگیری به عمل آورد.

در مورد کودکان، ایده خوبی است که بپرسید آیا دستگاه‌های سی تی برای کودکان کالیبره شده‌اند یا خیر. این نکته در حالی اهمیت دارد که در بیشتر مراکز پزشکی بزرگ در حال تبدیل شدن به یک استاندارد است و لازم است تا در مراکز رادیولوژی در اصفهان نیز مورد توجه قرار بگیرد.

لیست رادیولوژی‌های اصفهان

اگرچه تعداد زیادی مرکز رادیولوژی در اصفهان فعالیت می‌کنند؛ اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب بهترین مرکز می‌تواند تأثیر زیادی بر روند تشخیص و درمان بیماری شما داشته باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا تعدادی از بهترین مراکز سونوگرافی و رادیولوژی در اصفهان را به شما معرفی کنیم.

در صورتی که به دنبال آدرس و شماره تماس رادیولوژی‌های اصفهان هستید، مطالعه جدول زیر می‌تواند برای شما کمک کننده باشد.

نام رادیولوژیست آدرس شماره تماس
سعید خان باباپور اصفهان، خیابان آمادگاه، کنار داروخانه اصفهان، ساختمان بوعلی، رادیولوژی رها ۰۳۱-۳۲۲۲۱۱۸۶
دانیال گلبیدی اصفهان، خیابان آمادگاه، نبش کوی ۱۹، ساختمان امیر، طبقه همکف، رادیولوژی امیر ۰۳۱-۳۱۳۲۱۳۰۰

۰۹۳۵۹۰۹۱۳۰۰

فیروزه فراغی نایینی اصفهان، خیابان شریعتی، مقابل بیمارستان شریعتی، مجتمع نوید ۱، واحد ۱۶ ۰۳۱-۳۶۲۵۷۷۳۶
الهام وارسته اصفهان، خیابان وحید، چهارراه خاقانی، ساختمان پزشکی پاستور، طبقه ۳، واحد ۸ ۰۳۱-۳۱۳۱۳۹۹۳

۰۹۹۲۹۸۳۴۵۱۷

علیرضا نامداران اصفهان، خیابان بزرگمهر، اول خیابان رکن الدوله ۰۳۱-۳۲۶۸۵۵۹۱

۰۹۱۳۰۵۹۳۷۵۵

وحید باطنی اصفهان، اول خیابان بزرگمهر، قبل از بانک شهر ۰۳۱-۳۲۶۷۴۹۴۴
احسان امینی اصفهان، خیابان آمادگاه، ساختمان امیر، طبقه همکف ۰۳۱-۳۱۳۲۱۳۰۰

۰۹۳۵۹۰۹۱۳۰۰

علی نوروزی اصفهان، خیابان بزرگمهر، بین نورباران و پل، مقابل مسجد الکریم، مجتمع بهشت ۰۳۱-۳۲۶۶۷۵۴۷
ساناز شایگان فر اصفهان، خیابان شریعتی، مقابل بیمارستان شریعتی، بن بست دوم (نوید)، مجتمع نوید ۲ ۰۳۱-۳۱۳۱۱۸۹۵

۰۹۱۳۴۴۹۳۶۰۹

علی رضایی اصفهان، خیابان ارباب، کنار کوچه باغ توت، مجتمع جم، واحد زیرزمین، رادیولوژی پاسارگاد ۰۳۱-۳۶۶۵۱۴۱۵

۰۳۱-۳۶۶۵۱۴۱۶

فرزاد افضلی اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، نبش کوچه شماره ۳۷، مجتمع جم ۰۳۱-۳۶۶۱۳۲۳۰
نرگس جهانگرد اصفهان، خیابان آمادگاه، مجتمع آژند، بلوک B، واحد ۷ ۰۳۱-۳۲۲۴۰۸۸۵
سمیه حاجی احمدی اصفهان، خیابان باغ گلدسته، خیابان آیت الله خراسانی، بن بست شماره ۸، رادیولوژی آدینه سبز ۰۳۱-۳۱۳۱۹۶۳۱

۰۹۹۲۹۱۹۷۷۰۱

محمد اعظمی اصفهان، خیابان شمس آبادی، مقابل بیمارستان عیسی بن مریم، مجتمع صبا ۰۳۱-۳۲۲۰۲۷۶۲
بابک توکلی اصفهان، خیابان بزرگمهر، بین چهارراه هشت بهشت و رکن الدوله، مجتمع آمیتیس، طبقه ۲ ۰۳۱-۳۲۶۸۷۴۳۰

۰۹۳۸۵۱۷۶۹۴۴

جواد فرخی اصفهان، خیابان آمادگاه، بن بست میلاد (نبش کوچه شماره ۶)، مجتمع پارسه ۰۳۱-۳۱۳۱۳۷۳۱

۰۳۱-۳۲۲۰۷۶۶۰

مسعود طاهری اصفهان، خیابان توحید میانی، نبش کوچه شماره ۳۱، مجتمع پردیس ۰۳۱-۳۶۲۹۰۱۷۸

۰۳۱-۳۶۲۷۱۷۸۲

شهره اشتری اصفهان، خیابان آمادگاه، نرسیده به چهارراه فلسطین، آخرین بن بست، رادیولوژی پرتو ۰۳۱-۳۲۲۰۸۵۸۱
بهاره غیاثی نژاد اصفهان، میدان آزادی، کنار بانک اقتصاد نوین، ساختمان آزادی، طبقه ۱ ۰۳۱-۳۶۶۳۴۹۱۰
امیرعلی یزدانی اصفهان، خیابان آیت الله طیب، مقابل ارگ جهان نما، مرکز رادیولوژی و تصویربرداری جم ۰۳۱-۳۲۳۵۷۰۱

۰۳۱-۳۲۳۵۷۰۲

۰۳۱-۳۲۳۵۷۰۳

سیمین همتی اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه عباس آباد، روبروی بانک اقتصاد نوین، بن بسن بامداد ۰۳۱-۳۲۳۵۸۰۷۰
اکبر منیعی اصفهان، خیابان آمادگاه، نزدیک چهارراه فلسطین، بن بست بوعلی ۲، مجتمع پرتو ۰۳۱-۳۲۲۰۸۵۸۱
احمد نبی اصفهان، خیابان شریعتی، مجتمع فراز، طبقه ۴، واحد ۴۰۲ ۰۳۱-۳۶۲۸۱۵۸۷
حسین ضرابی اصفهان، دروازه شیراز، خیابان چهارباغ بالا، نزدیک شرکت زمزم، کوچه شماره ۳۷، سی تی اسکن مرکزی ۰۳۱-۳۶۶۲۱۷۰۰

هزینه خدمات رادیولوژی در اصفهان

هزینه از فاکتورهای مهم و بسیار تأثیرگذار در دریافت خدمات درمانی است که همواره مورد توجه بیماران قرار دارد. داشتن بیمه درمانی می‌تواند تا حد زیادی هزینه‌های درمانی شما را جبران کند. در جدول زیر می‌توانید هزینه رادیولوژی در اصفهان را به تفکیک نوع خدمات ارائه شده مشاهده کنید.

خدمت هزینه (با بیمه و بدون بیمه)
رادیوگرافی جمجمه ۲۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ تومان
رادیوگرافی استخوان‌های صورت ۲۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ تومان
رادیوگرافی مجرای گوش داخلی ۲۵۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰ تومان
رادیوگرافی استخوان‌های مخصوص بینی ۲۸۰۰۰ تا ۹۵۰۰۰ تومان
رادیوگرافی دندان ۲۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ تومان
رادیوگرافی سینوس‌های قدامی صورت ۴۵۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰۰ تومان
رادیوگرافی استخوان فک ۲۵۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰ تومان
رادیوگرافی ساده غدد بزاقی ۲۵۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰ تومان
رادیوگرافی قفسه صدری ۲۸۰۰۰ تا ۱۹۰۰۰۰ تومان
رادیوگرافی شانه (یک طرف) ۲۵۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰ تومان
رادیوگرافی دنده‌ها (یک طرف) ۵۰۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰۰ تومان
رادیوگرافی جناغ ۲۵۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰۰ تومان
ماموگرافی (یک طرفه) ۸۰۰۰۰ تا ۲۶۰۰۰۰ تومان
ماموگرافی (دو طرفه) ۱۳۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰۰ تومان
رادیوگرافی لگن خاصره ۳۰۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰۰ تومان
رادیوگرافی معده و اثنی عشر ۱۲۵۰۰۰ تا ۴۲۰۰۰۰ تومان
رادیوگرافی باریم انما ۱۶۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰۰ تومان
اوروگرافی ترشحی ۱۴۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰۰ تومان
نفروتوموگرافی هر کلیشه ۴۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ تومان
رادیوگرافی ترانزیت کولون CTT ۱۳۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰۰ تومان

سؤالات متداول

  1. MRI برای تشخیص چه بیماری‌هایی کاربرد دارد؟

ارزیابی بافت‌های نرم مانند: مغز، نخاع، اعصاب، ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و بافت سینه

  1. چه نوع اسکنی در تشخیص سرطان تیروئید نقش دارد؟

فلوروسکوپی

  1. کولونوسکوپی مجازی چه کاربردی دارد؟

تشخیص سرطان روده و پولیپ‌ها

  1. آیا رادیولوژی خطر دارد؟

اشعه‌های استفاده شده برای تشخیص بیماری‌ها خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند؛ بنابراین رادیولوژی باید در موارد ضروری و تنها با تجویز پزشک انجام شود.

  1. هزینه ماموگرافی دوطرفه چقدر است؟

بین ۱۳۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰۰ تومان متغیر است و بستگی به بیمه درمانی تحت پوشش نیز دارد.

شارینو

برای آشنایی هر چه بیشتر با مراکز درمانی اصفهان می‌توانید به مقالات ما در وبلاگ شارینو که به این موضوع مرتبط هستند، مراجعه کنید؛ این مقالات عبارت‌اند از: آزمایشگاه‌های اصفهان، کلینیک دندانپزشکی در اصفهان، بیمارستان‌های اصفهان، سونوگرافی در اصفهان و آمبولانس در اصفهان.

همواره پیدا کردن تعمیرکار ماهر برای انجام تعمیرات لوازم خانگی دغدغه بسیاری از ما در مواقع بروز مشکل است. از طرف دیگر، گاهی به دلیل در دسترس نبودن تعمیرکار ممکن است بخواهید خودتان دست به کار شده و تعمیر وسیله‌تان را انجام بدهید.

در هر صورت مطالعه مقالات تعمیر یخچال در اصفهان، تعمیر آیفون تصویری در اصفهان، تعمیر پکیج در اصفهان و تعمیر قهوه ساز در اصفهان می‌تواند برای شما مفید باشد.

همچنین تعمیر سیستم‌های گرمایشی به خاطر اهمیتی که در گرم کردن خانه دارند، مهم است و باید به آن توجه شود؛ بنابراین می‌توانید اطلاعات مفیدی از مقالات شارینو با عناوین تعمیر موتورخانه در اصفهان، تعمیر بخاری در اصفهان و تعمیر فن کویل در اصفهان به دست آورید.

در صورتی که قصد سفر به شهر اصفهان را دارید، باید برنامه‌ریزی دقیقی برای تفریح در این شهر داشته باشید؛ زیرا مکان‌های دیدنی اصفهان متنوع و جذاب هستند و بهتر است از همه آن‌ها دیدن کنید. به همین دلیل مطالعه مقالات مراکز تفریحی اصفهان، رستوران‌های اصفهان و کافه‌های اصفهان توصیه می‌شود.

کلام آخر

رادیولوژی‌های اصفهان از مهم‌ترین مراکز درمانی محسوب می‌شوند؛ زیرا خدمات رادیولوژی در اصفهان به تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند. به همین دلیل لازم است تا شناخت دقیق‌تری درباره کاربرد رادیولوژی و بهترین مراکز ارائه دهنده خدمات مربوط به آن داشته باشید.

در این مقاله مهم‌ترین نکات را در رابطه با رادیولوژی در اصفهان، کاربرد آن برای تشخیص بیماری‌ها و خدمات مختلف آن بررسی کردیم. همچنین برای راحتی کار شما، تعدادی از بهترین مراکز رادیولوژی اصفهان را به شما معرفی کردیم.

۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *