پزشک تغذیه در یزد

پزشک تغذیه در یزد


پزشک تغذیه در یزد

پزشک تغذیه در یزد متخصصی است که به حفظ سلامت دستگاه گوارش و بدن شما با بهبود تغذیه و رژیم درمانی کمک می‌کند. اگر می‌خواهید رژیم غذایی سالمی‌ را تجربه کنید یا لازم است برای بهبود بیماری خاص رژیم روزانه خود را رعایت کنید، متخصص تغذیه در یزد می‌تواند به شما کمک کند.

متخصصان تغذیه وضعیت سلامت شما را بررسی کرده و متناسب با نیاز‌های شما یک رژیم غذایی سالم را مشخص می‌کنند تا به اهداف خود از چاقی گرفته تا لاغری و تناسب اندام دست پیدا کنید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به طور کامل شما را با وظایف پزشکان تغذیه در یزد آشنا کنیم.

 

پزشک تغذیه کیست و چه وظایفی دارد؟

از آنجایی که تغذیه ارتباط مستقیمی‌ با سلامت روح و جسم انسان دارد، داشتن یک رژیم غذایی اصولی و سالم اولین قدم در مسیر تندرستی و تناسب اندام شناخته می‌شود. علم تغذیه دانشی است که به انسان‌ها در رسیدن به یک تغذیه مناسب کمک می‌کند. در این علم به ارزش مواد غذایی، املاح، ویتامین‌ها و دیگر مواد توجه شده و آن‌ها را از لحاظ ارزش طبقه بندی می‌کنند.

با توجه به اهمیت تغذیه در حفظ سلامتی، متخصصانی در این حوزه به کسب علم و مهارت می‌پردازند تا بتواند در ابعاد مختلف جامعه به بهبود تغذیه و ارتقای سطح سلامتی کمک کند. این متخصصان می‌توانند برای گروه‌های مختلف شامل کودکان، بیماران، سالمندان، افراد چاق و لاغر متناسب با شرایط آن‌ها برنامه غذایی آماده کنند.

پزشک تغذیه در یزد همان‌طور که از نامش پیداست متخصصی است که در زمینه رژیم غذایی و تغذیه تخصص کافی دارد و با آگاهی به تأثیر غذا بر سلامت انسان برنامه غذایی سالمی‌ برای شما طراحی می‌کند. کارشناس تغذیه در یزد در ۴ زمینه اصلی شامل مدیریت خدمات غذایی، تغذیه بالینی، جامعه و تحقیقات فعالیت می‌کند و به بهبود تغذیه افراد می‌پردازد.

پزشک تغذیه در یزد در موقعیت‌های بالینی به مراقبت از بیماران سرپایی یا بستری در بیمارستان‌ها می‌پردازد. این متخصصان به خانواده بیماران مشورت داده و به آن‌ها در طراحی و اجرای یک رژیم غذایی مناسب برای درمان بیماری‌های تغذیه‌ای فرد کمک می‌کنند.

در اغلب موارد پزشک تغذیه در یزد برای افرادی که دچار مشکلاتی همچون فشار خون بالا، چاقی، دیابت و غیره هستند یک برنامه غذایی ویژه ارائه می‌کند. دیگر تخصص‌های تغذیه نیز مرتبط با بیماران و بیمارستان‌ها نیستند و در زمینه اجرای برنامه‌های تغذیه برای جامعه و نظارت بر روند تولید مواد غذایی فعالیت دارند.

اما به طور کلی وظایف دکتر تغذیه در یزد شامل موارد زیر است:

  • تشخیص بیماری‌های تغذیه‌ای در جامعه
  • طراحی برنامه غذایی متناسب با وضعیت بیمار
  • کمک به افزایش یا کاهش وزن اصولی با ارائه برنامه غذایی
  • مشاوره و انگیزه دادن به مراجعین برای ادامه دادن رژیم غذایی
  • ارائه برنامه برای افزایش ارزش غذایی مواد
  • شناخت جدیدترین و به‌روزترین اطلاعات در زمینه تغذیه
  • درمان بیماری‌های تغذیه‌ای همچون رفلکس معده، کلون، سلیاک و غیره
  • کمک به کنترل حساسیت‌های غذایی
  • ارائه رژیم به ورزشکاران
  • کمک به کنترل بیماری‌هایی نظیر دیابت و فشار خون با ارائه برنامه غذایی مناسب
پزشک تغذیه کیست و چه وظایفی دارد؟

پزشک تغذیه در یزد

 

 

چه زمانی باید به متخصص تغذیه مراجعه کنیم؟

بسیاری از افرادی که نام پزشک تغذیه به گوششان می‌رسد با این پرسش مواجه می‌شوند که در چه شرایطی باید به متخصص تغذیه مراجعه کرد؟ در این باره باید بگوییم نشانه‌ها و علائم بسیاری وجود دارند که به شما می‌گویند وقت آن رسیده است از پزشک تغذیه در یزد برای بهبود رژیم غذایی خود کمک بگیرید. در ادامه با این نشانه‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

حساسیت به مواد غذایی

هریک از ما ممکن است بعد از مصرف برخی مواد غذایی واکنش آلرژیک داشته و دچار حساسیت شویم. در این شرایط پیش از قطع مصرف مواد غذایی لازم است از بهترین پزشک تغذیه در یزد کمک بگیریم؛ زیرا پزشک کمک می‌کند متوجه شویم که علائم ما نشان از آلرژی به یک ماده غذایی هستند یا به مشکلات دیگری مربوط می‌شوند.

حساسیت یا عدم تحمل مواد غذایی مشکلی است که با داشتن یک رژیم غذایی متناسب با آن حساسیت کنترل و درمان می‌شود. مثلاً برخی افراد به گلوکز حساسیت دارند و با مصرف آن دچار واکنش آلرژیک می‌شوند. پزشک تغذیه در یزد برای کمک به این بیماران ابتدا از آن‌ها آزمایش می‌گیرد.

سپس یک برنامه غذایی اصولی را برای فرد تعریف می‌کند تا در زمان رژیم دچار کمبود مواد مغذی نشود. حساسیت به مواد غذایی مشکلی نیست که بتوانید خودسرانه آن را کنترل کرده و تنها با قطع مصرف مواد غذایی آن را درمان کنید؛ پس باید توجه داشته باشید در صورت ابتلا به این اختلال حتماً از پزشک تغذیه در یزد کمک بگیرید.

عادی نبودن عملکرد دستگاه گوارش

پزشکان معتقدند هر انسانی باید در طول روز ۱ الی ۲ بار بیرون وری داشته باشد و سیستم گوارش او کار کند. اگر چند روز است که دفع ندارید، لازم است در اسرع وقت به بهترین پزشک متخصص تغذیه در یزد مراجعه کنید. در این شرایط لازم است پزشک تغذیه در یزد تغییراتی در رژیم غذایی شما ایجاد کند.

پزشک برای افرادی که دچار بیرون روی زیاد یا برعکس آن یبوست هستند، یک برنامه غذایی طراحی می‌کند تا مشکل کاهش پیدا کرده و سیستم گوارش فرد بتواند به عملکرد معمولی خود ادامه دهد.

دل درد بعد از مصرف لبنیات

از دیگر علائمی‌ که نشان می‌دهد باید به بهترین فوق تخصص تغذیه در یزد مراجعه کنید تجربه دل‌پیچه بعد از خوردن شیر و لبنیات است. برخی از تولیدکنندگان محصولات لبنی ادعا دارند که تولیدات آن‌ها برای درمان نفخ، گاز و اسهال کاربرد دارند؛ اما واقعیت این است که ترکیبات موجود در این محصولات علت تمامی‌ مشکلات گفته شده هستند.

برخی افراد نمی‌تواند قند شیر یا همان لاکتوز را تحمل کنند و دچار حساسیت می‌شوند. بیماری عدم تحمل لاکتوز به مقدار مصرف شما بستگی دارد. مثلاً ممکن است فردی بعد از مصرف دو قاشق بستنی دچار هیچ مشکلی نشود؛ اما خوردن یک بستنی کامل او را دچار دل درد کند.

پزشک تغذیه در یزد مشکل شما را تشخیص داده و تلاش می‌کند علائم بیماری کاهش پیدا کنند. در کلینیک تغذیه و رژیم درمانی در یزد به شما کمک می‌شود بدانید که آیا می‌توانید لبنیات مصرف کنید یا خیر؟ تنها راه کنترل چنین مشکلاتی داشتن یک برنامه غذایی مناسب با در نظر گرفتن حساسیت به لاکتوز است.

نداشتن تناسب اندام

اگر به دنبال رسیدن به وزن ایده‌آل خود هستید؛ اما تمام رژیم‌های لاغری و چاقی را امتحان کرده‌اید و نتیجه‌ای نگرفته‌اید، وقت آن رسیده است که از پزشک فوق تخصص تغذیه در یزد کمک بگیرید. برای رسیدن به یک وزن مناسب و اصولی لازم است سبک زندگی و عادات غذایی خود را تغییر دهید.

لازم نیست بیش از حد غذا مصرف کنید یا از طرف دیگر گرسنگی بکشید؛ تنها کافی است به کمک پزشک تغذیه در یزد بدانید چه مواد غذایی را به چه میزان مصرف کنید تا به‌مرورزمان به وزن موردنظر دست پیدا کنید. متخصص تغذیه درباره مواد مغذی موردنیاز بدن و تنظیم یک رژیم غذایی صحیح راهنمایی‌تان می‌کند.

سپس شما می‌توانید با روشی اصولی و متعادل مسیر افزایش یا کاهش وزن را پیش ببرید و از عوارض دم‌نوش‌ها، پودر‌ها و قرص‌های چاقی و لاغری که بسیار خطرناک هستند در امان بمانید.

نداشتن تناسب اندام

پزشک تغذیه در یزد

 

 

رفلاکس معده

اگر دچار سوزش سر دل یا برگشت اسید معده هستید، باید حتماً به بهترین دکتر تغذیه در یزد مراجعه کنید؛ زیرا بی‌توجهی به این مشکل می‌تواند به ضعیف و تنگ شدن مری منجر شده و عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد. پزشک تغذیه در یزد با بررسی شرح حال شما کمک می‌کند از مصرف موادی که منجر به این مشکل می‌شوند خودداری کنید.

رعایت رژیم غذایی مهم‌ترین موضوع در کنترل رفلاکس معده است که باید به آن توجه بسیاری داشته باشید. به‌هرحال مشورت با پزشک تغذیه در یزد می‌تواند کمک مؤثری به کنترل این بیماری و بهبود آن کند.

داشتن کلسترول بالا

اگر اخیراً متوجه شده‌اید که میزان کلسترول خون شما بالا است، لازم است برای کنترل این مشکل از پزشک تغذیه در یزد کمک بخواهید. پزشک شما را راهنمایی می‌کند که کدام غذا‌ها را از رژیم خود خارج کنید تا میزان کلسترول خون شما کاهش پیدا کند.

لازم است بدانید بالا بودن کلسترول خون می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و حمله قلبی را افزایش دهد؛ پس حتماً برای کنترل این بیماری اقدام کرده و رژیم غذایی مناسبی در پیش بگیرید.

بارداری

اگر قصد دارید باردارید شوید، لازم است پیش از اقدام در این زمینه با داشتن یک برنامه غذایی سالم و حرفه‌ای، بدن خود را به بالاترین حد سلامتی برسانید؛ زیرا در دوران بارداری جنین از بدن شما تغذیه می‌کند و این موضوع می‌توانند سبب ضعف بدنی به‌ویژه در استخوان‌ها شود.

بنابراین، اگر می‌خواهید دوران بارداری خوبی را پشت سر بگذارید و نیاز‌های فرزند شما کاملاً تأمین شود، باید حتماً پیش از بارداری، دوران بارداری و پس از آن تحت نظر پزشک تغذیه در یزد باشید.

قرار گرفتن در معرض اضطراب

اگر جزو افرادی هستید که همواره در معرض استرس قرار دارید، باید بدانید این موضوع می‌تواند روی تغذیه و وضعیت سلامت شما بسیار تأثیرگذار باشد. استرس می‌تواند اشتها را کاهش یا در مواردی افزایش بدهد. در این شرایط ممکن است بدن شما با میزان زیادی مواد غذایی روبرو شده یا دچار کمبود برخی مواد مغذی شود.

بهترین راه برای کنترل وضعیت بدن در زمان استرس مشورت با پزشک تغذیه در یزد است. متخصص یک برنامه غذایی متناسب با نیاز‌های شما تعیین کرده و از بروز عوارض جدی حاصل از استرس جلوگیری می‌کند.

پزشک تغذیه چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

شاید برایتان سؤال باشد که پزشک تغذیه در یزد در زمینه درمان چه بیماری‌ها و مشکلاتی تخصص دارد؟ در این باره باید بگوییم پزشک متخصص تغذیه در یزد می‌تواند بسیاری از بیماری‌های حاد یا مزمن در زمینه تغذیه را تشخیص داده و درمان کند.

راهکار‌های ارائه شده از سوی پزشک تغذیه در یزد می‌تواند به مدیریت و درمان بیماری‌های مختلفی کمک کند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

پزشک تغذیه چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

پزشک تغذیه در یزد

 

 

بیماری سلیاک

سلیاک بیماری است که فرد مبتلا به آن به پروتئین گلوتن حساسیت بسیاری دارد. این نوع پروتئین در دانه‌های چاودار، گندم و جو وجود دارد و اگر فرد غذا‌های حاوی این پروتئین را مصرف کند دچار حساسیت می‌شود. در این شرایط بدن پاسخ ایمنی ایجاد می‌کند و به روده کوچک بیمار آسیب جدی وارد می‌شود.

شاید برایتان سؤال باشد که چگونه می‌توان این بیماری را درمان کرد؟ در این باره باید بدانید تنها راه درمان و کنترل این بیماری داشتن یک رژیم غذایی بدون گلوتن است. بسیاری از غذا‌ها بدون پروتئین گلوتن هستند و با در نظر گرفتن آن‌ها فرد می‌تواند رژیم غذایی سالم و بی‌ضرری داشته باشد.

از این مواد می‌توان به مرغ، ماهی، آجیل، تخم مرغ، گوشت، میوه‌ها و سبزیجات اشاره کرد. پزشک تغذیه در یزد برای درمان این بیماری فرد را راهنمایی می‌کند که کدام غذا‌ها را مصرف کرده و از خوردن چه غذاهایی خودداری کند. علاوه بر این برنامه غذایی پزشک تغذیه در یزد برای این بیماران به گونه‌ای است که چه در داخل خانه و چه خارج از آن کاربرد داشته باشد.

لازم است بدانید مصرف تمامی‌ مواد پرانرژی و مغذی برای این افراد توصیه می‌شود و ضروری هستند. اگر به بیماری سلیاک دچار هستید، باید حتماً از پزشک تغذیه در یزد برای داشتن یک رژیم استاندارد و کنترل وزن خود کمک بگیرید.

بیماری کرون

این بیماری به التهاب روده مربوط می‌شود و از آن دسته مشکلاتی است که تا آخر عمر همراه بیمار باقی می‌ماند. در بیماری کرون بخش‌هایی از دستگاه گوارش دچار التهاب شده و این موضوع سبب ایجاد زخم می‌شود. از علائم این بیماری می‌توان به اسهال و شکم درد مداوم اشاره کرد.

این مشکل به طور معمول در بخش انتهایی روده کوچک و ابتدای روده بزرگ به وجود می‌آید؛ اما می‌تواند در هر بخشی از سیستم گوارشی از بخش د‌هان تا مقعد نیز خود را نشان دهد. لازم است بدانید با توجه به قسمت گوارشی که درگیر این مشکل شده است، این بیماری با نام‌های مختلفی خوانده می‌شود.

مثلاً در صورت درگیر شدن مقعد و رکتوم این بیماری با نام پری آنال شناخته می‌شود یا چنانچه ناحیه‌ای که روده کوچک و بزرگ را به هم وصل می‌کند درگیر شود، بیماری ایلئوسکال نام می‌گیرد. برای درمان این بیماری لازم است فرد علاوه بر درمان‌ پزشکی و مصرف دارو به تغذیه خود توجه زیادی داشته باشد.

در این شرایط پزشک تغذیه در یزد می‌تواند به این بیماران کمک کند. کسانی که دچار بیماری کرون هستند، در فرایند جذب مواد مغذی مشکل دارند و رژیم غذایی آن‌ها باید سرشار از پروتئین و کالری باشد. علاوه بر این، این افراد باید در کنار مصرف ۳ وعده غذایی اصلی، ۲ الی ۳ میان وعده نیز میل کنند.

به طور کلی بیماران مبتلا به سلیاک یا کرون باید همواره تحت نظر فوق تخصص تغذیه در یزد قرار داشته باشند تا بتوانند یک رژیم غذایی سالم و کامل را تجربه کنند.

حساسیت غذایی

از دیگر مشکلاتی که به کمک پزشک تغذیه در یزد می‌توان آن را کنترل و درمان کرد حساسیت غذایی است. آلرژی و عدم تحمل نوعی ماده غذایی از مشکلات شایعی است که امروزه بسیاری افراد با آن درگیر هستند. بهترین پزشک تغذیه در یزد به این افراد کمک می‌کند مواد غذایی بی‌خطر را تشخیص داده و از خوردن موادی که سبب حساسیت می‌شوند خودداری کنند.

ممکن است برای حفظ سلامت این بیماران لازم باشد برخی مواد معدنی و ویتامین‌ها از رژیم غذایی حذف شوند. در این شرایط پزشک تغذیه در یزد مواد غذایی دیگری را جایگزین آن‌ها می‌کند تا سلامت بدن فرد به خطر نیفتد.

حساسیت غذایی

پزشک تغذیه در یزد

 

 

رفلاکس معده

رفلاکس اسید معده بیماری است که در زمانی که اسید معده به سمت مری برمی‌گردد ایجاد می‌شود. اگر برای درمان این بیماری اقدام نکنید، با عوارض بسیار جدی همچون تنگ شدن مری مواجه خواهید شد. افراد مبتلا به این بیماری باید علاوه بر درمان‌های پزشکی، رژیم غذایی خود را کاملاً رعایت کنند و هر چیزی را مصرف نکنند.

پزشک تغذیه در یزد مواد غذایی که سبب برگشت اسید می‌شوند را در رژیم فرد کاهش می‌دهد و مواد مغذی دیگری را به جای آن‌ها پیشنهاد می‌کند. اگر از این بیماری رنج می‌برید، پزشک تغذیه در یزد می‌تواند به شما کمک کند آن را کنترل کرده و درمان کنید.

بالا بودن کلسترول خون

کلسترول بالا یک موضوع بسیار جدی در سلامتی انسان است که می‌تواند به بروز بیماری‌های قلبی و سکته قلبی منجر شود. افرادی که درگیر این بیماری می‌شوند یا سابقه خانوادگی بالا بودن کلسترول را دارند، باید همواره به رژیم غذایی خود توجه داشته باشند.

پزشک تغذیه در یزد به این افراد توصیه می‌کند مصرف مواد غذایی دارای کلسترول بالا و چربی‌های اشباع را محدود کنند تا دچار مشکل نشوند. چنانچه درگیر این بیماری هستید، باید همواره برنامه غذایی خود را به صورت کم‌چربی پیش برده و سطح کلسترول خون را کنترل کنید.

بیماری التهاب روده

از دیگر بیماری‌هایی که در حیطه تخصصی پزشک تغذیه در یزد قرار دارند می‌توان به بیماری التهاب روده اشاره کرد. این بیماری مشکلی است که می‌تواند روده بزرگ یا هر بخش دیگری از سیستم گوارش انسان را درگیر کند. این بیماری سبب بروز التهاب مدام می‌شود و با علائمی‌ همچون تب و لرز، اسهال، کاهش وزن، خستگی، شکم درد و غیره همراه است.

این بیماری می‌تواند خفیف یا بسیار شدید باشد و بخش‌های دیگری همچون مفاصل و حتی چشم‌ها را نیز درگیر کند. این مشکل ممکن است چندین دفعه در زندگی بیمار عود کرده و سبب آزار و اذیت وی شود. درمان این بیماری تنها با مصرف دارو و رعایت رژیم غذایی میسر است.

مصرف برخی غذا‌ها می‌تواند به تشدید این مشکل کمک کند که در این حالت پزشکان تغذیه یزد می‌توانند این نوع غذا‌ها را از برنامه غذایی فرد حذف کرده و مواد مفید و مؤثر دیگری را جایگزین کنند. اگر با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنید و رژیم غذایی مناسبی ندارید، حتماً در اسرع وقت به پزشک تغذیه در یزد مراجعه کنید.

سندروم روده تحریک پذیر

این بیماری نوعی اختلال مربوط به روده است که با نشانه‌هایی همچون گرفتگی یا نفخ، یبوست، اسهال، درد شکم و غیره خود را نشان می‌دهد. این بیماری در طول زندگی بیمار همواره با او همراه است و باید حتماً کنترل شود. اولین گام برای درمان سندروم روده تحریک پذیر تعیین عادات غذایی مناسب و فعالیت‌هایی همچون ورزش است.

مصرف برخی مواد غذایی بیماری را تشدید می‌کند. برای مثال این بیماران باید مصرف الکل و کافئین را بسیار محدود کرده و از مصرف غذا‌های چرب نیز تا حد زیادی خودداری کنند. علاوه بر این اگر دچار اسهال باشید، پزشک تغذیه در یزد مصرف مواد قندی مصنوعی، لبنیات و میوه‌ها را نیز برای شما محدود می‌کند.

کارشناس تغذیه در یزد همواره به این بیماران توصیه می‌کند مقدار بالایی فیبر به صورت روزانه مصرف کنند تا علائم این بیماری کمتر خود را نشان دهند.

دیابت

دیابت بیماری است که در آن سطح قند خون بیمار افزایش پیدا کرده و در نوع ۱ آن لوزالمعده مقدار کمی‌ انسولین تولید می‌کند. در نوع ۲ دیابت نیز سلول‌های بدن نمی‌توانند به‌درستی از انسولین تولید شده استفاده کنند و قند خون را کاهش دهند. بیماری دیابت از آن دسته بیماری‌هایی است که باید حتماً تحت کنترل و درمان قرار گیرد.

علت این موضوع این است که سهل انگاری در درمان دیابت می‌تواند عوارضی همچون آسیب عصبی و بینایی، بیماری‌های کلیوی، ضعیف بودن گردش خون، سکته مغزی، عفونت لثه و انواع بیماری‌های قلبی را به همراه داشته باشد. توجه به تغذیه و رژیم غذایی یک اصل مهم در درمان بیماری دیابت است.

اگر دچار این بیماری هستید، لازم است حتماً از بهترین دکتر تغذیه در یزد برای تعیین یک رژیم غذایی بی‌ضرر و سالم کمک بگیرید. پزشک تغذیه در یزد کربوهیدرات مصرفی روزانه شما را تعیین می‌کند و کمک می‌کند سطح قند خون شما کنترل شود.

سرطان

سرطان در انواع مختلف یکی از شایع‌ترین بیماری‌های امروزی است که ارتباط مستقیمی با رژیم غذایی دارد. در واقع داشتن یک رژیم غذایی سالم یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از سرطان شناخته شده است؛ زیرا مصرف برخی مواد غذایی سطح ایمنی بدن را کاهش داد یا قند و چربی خون را از کنترل خارج می‌کند.

اگر در اطرافیان خود سابقه ابتلا به سرطان دارید یا به هر دلیلی پزشک تشخیص داده است که در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارید، بهتر است تحت نظر پزشک تغذیه در یزد قرار بگیرید. پزشک متخصص تغذیه در یزد برنامه غذایی سالمی‌ به شما ارائه می‌دهد که در کاهش خطر ابتلا به سرطان بسیار تأثیرگذار است.

علاوه بر این افرادی که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند باید در طول دوره درمان خود رژیم غذایی خاصی داشته باشند و تغذیه آن‌ها تحت کنترل باشد. معمولاً بیمارانی که شیمی‌ درمانی انجام می‌دهند، دچار کم اشتهایی شده و پرتو درمانی سبب آسیب به پوشش دستگاه گوارش آن‌ها می‌شود.

در این شرایط غذا خوردن برای این افراد موضوعی دردناک است و به‌راحتی نمی‌توانند هضم غذا را انجام دهند. به همین علت می‌توان گفت بسیاری از مبتلایان به سرطان در معرض خطر سوءتغذیه قرار دارند. پزشک تغذیه در یزد متناسب با شرایط بیمار یک رژیم غذایی پرکالری با غذا‌های غنی از پروتئین و چربی برای این بیماران طراحی می‌کند.

سرطان

پزشک تغذیه در یزد

 

 

چاقی

بسیاری افراد به‌اشتباه فکر می‌کنند تنها در صورتی که کمتر غذا بخورند و گرسنگی بکشند می‌توانند لاغر شوند؛ اما لازم است بدانید چاقی مشکلی است که در کوتاه مدت حل نمی‌شود و برای کنترل آن باید صبر و تحمل زیادی داشته باشید.

 اگر برای کاهش وزن راه‌های بسیاری را امتحان کرده‌ و نتیجه‌ای نگرفته‌اید، پیشنهاد ما به شما بهترین دکتر تغذیه برای لاغری در یزد است. دکتر تغذیه لاغری در یزد به شما کمک می‌کند متناسب با وضعیت سلامت، میزان تحرک، وزن بدن و غیره یک رژیم غذایی اصولی داشته باشید و با صبر و تحمل به وزن ایده‌آل خود برسید.

پزشک تغذیه در یزد ترجیحات غذایی، سابقه پزشکی و سبک زندگی شما را به طور کامل بررسی می‌کند و یک برنامه غذایی منحصربه‌فرد برای شما ارائه می‌کند. با رعایت کردن این برنامه دیگر دچار عوارض حاصل از لاغری‌های غیر اصولی نخواهید شد و در کمال صحت و سلامت کاهش وزنی عالی و بی‌نقص را تجربه خواهید کرد.

لاغری

اگر به لاغری و کاهش وزن بیش از اندازه دچار هستید، پزشک تغذیه در یزد می‌تواند به شما کمک کند تا به وزن استاندارد خود دست پیدا کنید. لاغری بیش از حد علل مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سبک زندگی، میزان تحرک و برخی بیماری‌ها اشاره کرد.

دکتر تغذیه برای چاقی در یزد در ابتدا سابقه پزشکی شما را بررسی می‌کنند و درمورد عادات غذایی که دارید از شما سؤال می‌پرسد و درنهایت برای شما چکاپ تجویز می‌کند. اگر لاغری شما در اثر یک بیماری زمینه‌ای ایجاد شده باشد، لازم است در اولین قدم بیماری را درمان کرده و در کنار آن یک رژیم غذایی اصولی و سالم را پیش ببرید.

رژیم غذایی چاقی در یزد باید متناسب با وضعیت سلامتی و سبک زندگی شما طراحی شود؛ زیرا شرایط بدن هرکس با دیگری تفاوت دارد و تمامی‌ افراد برای افزایش وزن نمی‌توانند از یک رژیم واحد استفاده کنند.

بیماری‌های قلبی و عروقی

بیماری‌های قلبی شامل طیف وسیعی از بیماری‌ها هستند که روی عملکرد صحیح قلب شما تأثیر می‌گذارند. اگر فرد دچار مشکلاتی همچون تجمع پلاک در شریان‌ها، نامنظم بودن ضربان قلب و فشار خون بالا باشد؛ اما به آن‌ها توجه نکند، ممکن است دچار مشکلاتی همچون نارسایی قلبی، سکته مغزی، حمله قلبی و غیره شود.

دانشمندان معتقدند مصرف بیش از حد تری گلیسیرید و چربی و داشتن یک رژیم غذایی نامناسب سبب افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود. پزشکان متخصص تغذیه در یزد برای بهبود و درمان وضعیت قلب استفاده از چربی اشباع، کلسترول و سدیم را در رژیم غذایی بیمار کاهش می‌دهند و از آن طرف مصرف سبزیجات و میوه‌ها را بیشتر می‌کنند.

ازآنجایی که چاقی و اضافه وزن به‌عنوان یک عامل مؤثر در ابتدا به بیماری‌های قلبی و عروقی شناخته می‌شود، لازم است افراد برای دستیابی به وزن استاندارد رژیم خود را رعایت کرده و بیشتر از کالری تعریف شده مصرف نکنند.

بیماری‌های قلبی و عروقی

پزشک تغذیه در یزد

 

 

بیماری‌های کلیوی

از دیگر بیماری‌هایی که پزشک تغذیه در یزد می‌تواند به بهبود و کنترل آن‌ها کمک کند بیماری کلیوی است. بروز اختلال در عملکرد کلیه‌ها سبب می‌شود خون به شکل طبیعی و معمولی فیلتر نشود و مشکلاتی همچون افزایش سطح پتاسیم و کلسیم خون، ضعف استخوان‌ها، نارسایی کلیه و کمبود آهن در بدن بیمار ایجاد شوند.

بنابراین، لازم است افراد مبتلا به بیماری‌های کلیوی بیشتر از سایر افراد به رژیم غذایی خود توجه داشته باشند. برای مثال متخصصان تغذیه در یزد به این بیماران توصیه می‌کنند موادی همچون پتاسیم، فسفر، سدیم و پروتئین را کمتر مصرف کنند. از سوی دیگر برخی از بیماران نیز باید محدودیت‌های خاصی را در مصرف مایعات رعایت کنند.

درواقع پزشک تغذیه در یزد متناسب با مرحله و شدت بیماری‌های کلیوی یک رژیم بی‌خطر و اصولی را برای فرد تعیین می‌کند تا شدت علائم کاهش پیدا کنند.

پوکی استخوان

هریک از ما باید در تمامی‌ مراحل زندگی به‌منظور حفظ سلامت استخوان‌ها و مفاصل از یک رژیم غذایی سالم به همراه ورزش استفاده کنیم. لازم است بدانید برخی اقدامات در سنین پایین و دوران جوانی سبب ضعیف شدن استخوان‌ها و شکستگی آن‌ها می‌شوند.

برخی افراد به دلیل داشتن بیماری‌های زمینه‌ای یا حساسیت نمی‌توانند در برنامه غذایی خود از شیر و لبنیات یا به طور کلی مواد حاوی کلسیم استفاده کنند. این افراد بیشتر از سایرین در معرض پوکی استخوان قرار دارند و به همین دلیل باید همواره تحت نظر پزشک تغذیه در یزد باشند.

در صورت ابتلا به بیماری پوکی استخوان، لازم است فرد بیمار از مکمل‌های کلسیم به‌منظور تأمین نیاز‌های بدن استفاده کند تا دچار ضعف و دیگر بیماری‌ها نشود. در این حالت متخصص تغذیه و رژیم درمانی در یزد می‌تواند یک برنامه غذایی کامل ارائه کند تا نیاز فرد به کلسیم کاملاً برطرف شود.

بیماری‌های گوارشی

امروزه بیماری‌های گوارشی به یکی از شایع‌ترین انواع بیمار‌ی‌ها تبدیل شده‌اند که برای بهبود و درمان آن‌ها حتماً باید از پزشک تغذیه در یزد کمک گرفت. از مهم‌ترین این بیماری‌ها می‌توان به سلیاک، کولیت اولسراتیو، سوزش سر دل، بیماری‌های روده و غیره اشاره کرد.

افراد مبتلا به این بیماری‌ها باید همواره به رژیم غذایی خود توجه ویژه داشته باشند تا دچار مشکل نشوند. لازم است بدانید بیماری‌های گوارشی عوارضی همچون کاهش وزن، سوءتغذیه، افزایش میزان سموم بدن در روده بزرگ، التهاب، ضعیف شدن جذب مواد مغذی و غیره را به همراه دارند.

درنتیجه، اگر به هریک از انواع عارضه‌های گوارشی مبتلا هستید، حتماً از پزشک تغذیه در یزد کمک بگیرید؛ زیرا متخصص با توجه به نیاز‌هایتان یک رژیم غذایی مناسب برای بهبود کیفیت زندگی شما طراحی می‌کند.

بیماری‌های گوارشی

پزشک تغذیه در یزد

 

 

اختلال اشتها

مشکلات مربوط به اشتها در انواع مختلفی وجود دارند که شامل پرخوری، پرخوری عصبی و بی‌اشتهایی می‌شوند. در صورت ابتلا به این بیماری‌ها پزشک تغذیه در یزد برای افزایش یا کاهش میزان اشتهای بیمار برنامه غذایی خاصی طراحی می‌کند. لازم است بدانید افرادی که دچار پرخوری هستند و در زمان کمی‌ حجم زیادی غذا مصرف می‌کنند، باید ابتدا به روان‌شناس و سپس به متخصص تغذیه مراجعه کنند.

زیرا این بیماری ریشه در وضعیت روحی فرد نیز دارد و با نظارت روان‌شناس و پزشک تغذیه در یزد می‌توان آن را کنترل کرد. بیمارانی که به بی‌اشتهایی مبتلا هستند، از افزایش وزن به‌شدت ترس دارند و ترجیح می‌دهند در کنار ورزش بیش از اندازه، رژیم خود را سفت و سخت رعایت کنند.

این بیماران نیز باید در ابتدا وضعیت روحی خود را بهبود داده و به روان‌شناس مراجعه کنند؛ سپس در قدم بعدی برای دستیابی به تناسب اندام از بهترین دکتر تغذیه یزد رژیم غذایی دریافت کنند.

فشار خون بالا

فشار خون بالا از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که امروزه در بسیاری از افراد جامعه مشاهده می‌شود. در این بیماری به دلیل وارد شدن فشار به دیواره عروق خونی ممکن است مشکلات بسیاری برای سلامتی قلب بیمار ایجاد شوند. این بیماری به‌راحتی تشخیص داده می‌شود و باید برای درمان آن به‌موقع اقدام کرد.

افراد مبتلا به فشار خون از دیگر بیمارانی هستند که در طول زندگی خود باید به پزشک تغذیه در یزد مراجعه کنند. این بیماران باید در برنامه غذایی خود مصرف نمک را به حداقل برسانند. ورزش کردن، دستیابی به وزن مناسب و کاهش مصرف الکل از دیگر موارد مهمی‌ است که افراد دارای فشار خون بالا باید به آن توجه کنند.

قیمت ویزیت پزشک تغذیه در یزد

شناخت هزینه ویزیت پزشک یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید پیش از مراجعه به مطب پزشکان به آن توجه کنیم. درمورد هزینه ویزیت پزشکان تغذیه در یزد لازم است بدانید این هزینه در بخش‌های دولتی و خصوصی با یکدیگر تفاوت دارد. برای شناخت دقیق هزینه ویزیت پزشک تغذیه در یزد پیشنهاد می‌کنیم جدول زیر را مطالعه کنید.

خدمات قیمت
پزشک متخصص تغذیه (بخش دولتی) ۳۸۰۰۰ تومان
پزشک متخصص تغذیه (بخش خصوصی) ۱۳۵۰۰۰ تومان
پزشک فوق تخصص تغذیه (بخش دولتی) ۴۶۰۰۰ تومان
پزشک فوق تخصص تغذیه (بخش خصوصی) ۱۷۲۰۰۰ تومان
پزشک متخصص تغذیه کودکان ۱۶۰۰۰۰ تومان
قیمت ویزیت پزشک تغذیه در یزد

پزشک تغذیه در یزد

لیست پزشکان تغذیه در یزد

آیا بهترین متخصصان تغذیه در یزد را می‌شناسید؟ پیش از مراجعه به پزشک تغذیه در یزد لازم است مجرب‌ترین و بهترین متخصصان این حوزه را بشناسید تا نتیجه خوبی از رژیم و درمان بیماری‌ها دریافت کنید. ما در ادامه مطلب لیست کاملی از مشخصات پزشکان متخصص تغذیه در یزد برای شما آماده کرده‌ایم.

نام پزشک آدرس شماره تلفن
دکتر آزاده نجارزاده یزد، بلوار دانشجو، دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی ۰۳۵۳۶۲۳۸۶۲۶
دکتر حسن مظفری خسروی یزد، خیابان آیت الله کاشانی، کنار آزمایشگاه مرکزی، کلینیک تخصص و فوق تخصصی خاتم‌الانبیا ۰۳۵۳۷۲۶۶۸۶۰
دکتر روح ‌الله عیوضی یزد، محله صفاییه، خیابان دانشگاه، خیابان وزیری، نبش وزیری ۱۰ ۰۳۵۳۱۳۸۱۱۲۹
دکتر مهدیه حسین زاده یزد، بلوار آیت الله کاشانی، کنار آزمایشگاه مرکزی، کلینیک تخصص و فوق تخصصی خاتم‌الانبیا ۰۳۵۳۷۲۶۶۸۶۰
دکتر فاطمه کاسب یزد، میدان مهدیه، بلوار منتظر قائم، اولین کوچه سمت راست، مجتمع نیلوفر ۰۳۵۳۶۲۲۸۰۰۹۶
دکتر رضا زارع ده آبادی یزد، خیابان ولیعصر، خیابان ۱۵ خرداد، پلاک ۹ ۰۳۵۳۵۲۲۷۷۸۷
دکتر علی عزیزی یزد، خیابان آیت الله کاشانی، کوچه بیمارستان بهمن، پلاک ۱۰ ۰۳۵۳۶۲۸۵۳۸۸
سید ابوالقاسم میر فخرالدین یزد، محله صفاییه، نبش خیابان فلسطین، درمانگاه کسری ۰۳۵۳۸۲۱۴۲۳۴
دکتر گلناز ملک یزد، خیابان کاشانی، بیمارستان دکتر مرتاض ۰۳۵۳۸۲۲۴۸۰۰۰
دکتر ندا روستا یزد، خیابان فرخی یزدی، بیمارستان شهید رهنمون ۰۳۵۳۶۲۲۶۰۰۰۱
محمد حسن آسایش یزد، خیابان مدرس، میدان نماز، درمانگاه تخصصی بیمارستان شهدای کارگر یزد ۰۹۳۶۶۷۸۸۴۵۰
آزاده سادات پورحسینی یزد، خیابان آیت الله طالقانی، کنار کلینیک خاتم‌الانبیا، کوچه گلچین، کلینیک تخصص لاغری و رژیم درمانی تندیس ۰۳۵۳۷۲۸۲۶۸۰
دکتر فاطمه یاوری یزد، میدان امام حسین، به‌سوی بلوار باهنر، کنار دفتر قضایی، کلینیک شمیم ۰۳۵۳۷۲۵۸۴۸۱
مژگان خوش‌بین یزد، میدان شهید باهنر، کوچه تالار هنر، کلینیک خانی ۰۳۵۳۷۲۸۰۲۲۸
طاهره جمع اشکذری یزد، خیابان فرخی یزدی، بیمارستان شهید دکتر رهنمون ۰۳۵۳۶۲۲۶۰۰۰۱
دکتر پریسا کوچک زاده یزد، خیابان جمهوری، کلینیک پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق ۰۳۵۳۸۲۷۵۲۱۸
دکتر زینب یزدان پناه یزد، خیابان فرخی، بیمارستان دکتر شهید رهنمون ۰۳۵۳۶۲۲۶۰۰۰۱
دکتر علیرضا ابوالفضلی یزد، خیابان کاشانی، مرکز بهداشت ۰۳۵۳۶۲۴۰۵۹۱

 

سؤالات متداول

۱. یک متخصص تغذیه خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین پزشک تغذیه در یزد باید از اخلاق خوب، دانش کافی، آگاهی درمورد سلامت روحی، توجه به شرایط فرد و غیره برخوردار باشد.

۲. بهترین راه برای لاغری چیست؟

بهترین راه برای لاغری و تناسب اندام این است که در ابتدا با پزشک تغذیه در یزد مشورت کنید و یک رژیم اصولی بگیرید.

۳. برای درمان دل‌پیچه بعد از خوردن شیر به کدام متخصص مراجعه کنیم؟

اگر بعد از نوشیدن لبنیات دچار دل‌پیچه می‌شوید، لازم است در اسرع وقت به متخصص تغذیه مراجعه کنید.

۴. متخصص تغذیه ورزشی کیست؟

این متخصص به ورزشکاران و افراد فعال در حوزه‌های ورزشی کمک می‌کند عملکرد ورزشی خود را بهبود دهند.

۵. آیا پزشک تغذیه می‌تواند رفلکس معده را درمان کند؟

بله اگر دچار سوزش یا رفلکس معده هستید، لازم است در اولین قدم به متخصص تغذیه مراجعه کنید.

شارینو

اگر می‌خواهید دیگر پزشکان متخصص در شهر یزد را بشناسید، پیشنهاد می‌کنیم سری به مطالب پزشکان قلب و عروق در یزد، پزشک ماما در یزد، پزشک زنان در یزد، پزشک مغز و اعصاب در یزد، پزشک ارتوپد در یزد و غیره بزنید.

اگر از توالت ایرانی خسته شده‌اید و از زانو درد و کمر درد رنج می‌برید، استفاده از توالت فرنگی بهترین گزینه است. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید توالت فرنگی حتماً به مطلب نصب توالت فرنگی در یزد سر بزنید.

اگر می‌خواهید ظاهر تازه و جذابی در دکوراسیون منزل خود به وجود بیاورید و تغییری اساسی ایجاد کنید، توصیه می‌کنیم از مطالب وبلاگ شارینو با موضوعاتی نظیر روشنایی و نورپردازی در یزد، کناف کار در یزد، نصب لوستر در یزد، نصب سقف کاذب در یزد، گچ کار ساختمان در یزد، استادکار کابینت در یزد و غیره استفاده کنید.

اگر می‌خواهید لحظات به‌یادماندنی و خاطره‌انگیزی را به همراه دوستان خود در اماکن تفریحی و دیدنی شهر یزد بگذرانید؛ اما این مراکز را نمی‌شناسید، پیشنهاد می‌کنیم به وبلاگ شارینو سر بزنید. در این وبلاگ می‌توانید از مطالبی همچون معرفی مراکز تفریحی یزد، کافه‌ های یزد، سینما‌ های یزد و غیره استفاده کنید و اطلاعات خوبی به دست بیاورید.

کلام آخر

اگر دچار کاهش وزن هستید و می‌خواهید به اندام ایده‌آل خود برسید یا اضافه وزن دارید و هر روشی را امتحان کرده‌اید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به پزشک تغذیه در یزد است. متخصص تغذیه با بررسی وضعیت سلامت و تغذیه شما، به درمان بیماری‌های گوارشی کمک کرده و یک رژیم غذایی منحصربه‌فرد برای شما تعیین می‌کند.

کمک گرفتن از متخصص تغذیه در یزد بهترین راه برای داشتن یک رژیم غذایی اصولی و سالم است. ما در این مطلب سعی کردیم شما را با تمام آنچه لازم است پیش از مراجعه به پزشک تغذیه در یزد بدانید آشنا کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *