پزشکان قلب و عروق در یزد

پزشکان قلب و عروق در یزد متخصصانی هستند که با استفاده از تکنیک‌های درمانی و آزمایشات مختلف به حفظ سلامت قلب بیماران کمک می‌کنند. تخصص قلب و عروق یک شاخه بسیار مهم در علم پزشکی است که به بررسی وضعیت قلب و عروق و درمان اختلالات و بیماری‌های قلبی می‌پردازد.

شاید برایتان پیش آمده باشد که در مواقعی دچار تنگی نفس، تپش قلب یا درد در ناحیه قفس سینه شوید؛ لازم است در صورت مواجه با این علائم در اسرع وقت به متخصص قلب در یزد مراجعه کنید تا اقدامات لازم به منظور پیشگیری از پیشرفت بیماری و درمان انجام شود.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با هر آنچه لازم است در مورد حوزه فعالیت پزشکان قلب و عروق در یزد بدانید آشنا کنیم.

پزشکان قلب و عروق در یزد

 

 

ویدیو: پزشکان قلب و عروق در یزد

 

 

وظیفه پزشک قلب و عروق چیست؟

همانطور که میدانید قلب از حیاتی‌ترین اعضای بدن است که هرگونه اختلال و ایراد به وجود آمده در عملکرد آن می‌تواند روی سلامت و جان افراد تأثیرگذار باشد؛ درنتیجه لازم است در مواقع نیاز به منظور چکاپ، پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی و عروقی به این متخصصان مراجعه کنیم.

پزشک قلب و عروق در یزد با استفاده از دانش و تخصص خود و نتایج آزمایشاتی همچون الکتروکاردیوگرام، تست ورزش و غیره به بررسی وضعیت قلب شما پرداخته و سعی می‌کنید با استفاده از روش‌های درمانی و غیر جراحی سبب بهبود شما شود.

تعیین و تشخیص هرگونه بیماری قلبی، علت بیماری، تجویز دارو و غیره بر عهده پزشکان قلب و عروق است؛ اما لازم به ذکر است پزشکان قلب و عروق در یزد عمل‌های جراحی قلب را انجام نمی‌دهد و این وظیفه جراح قلب است.

در واقع پزشک متخصص قلب و جراح قلب هر دو از نظر تشخیص بیماری‌های مختلف قلبی و عروقی عملکرد یکسانی دارند؛ اما تفاوت متخصص قلب و جراح قلب در زمینه درمان مشکلات قلبی است. متخصصان قلب با بهره گیری از روش‌های دارو درمانی به نرمال نگه داشتن وضعیت جسمانی بیماران پرداخته و اقدام به درمان می‌کنند؛ اما جراحان قلب با استفاده از روش‌های جراحی مشکل را برطرف می‌نمایند.

 به طور کلی وظایف پزشکان قلب و عروق در یزد به شرح زیر است:

  • دکتر قلب در یزد ابتدا آزمایش‌ها و تست‌های لازم به منظور تعیین وضعیت قلب بیمار را انجام می‌دهد و حدس‌های ذهنی خود را تا زمان قطعی شدن به بیمار ابلاغ نمی‌کند؛ زیرا استرس و اضطراب سبب تشدید وضعیت بیمار می‌شود.
  • قدم بعدی پزشکان قلب و عروق در یزد بررسی آزمایشات و انجام معاینه فیزیکی روی بیمار است. همچنین لازم است یک پرونده پزشکی کامل برای بیمار در نظر گرفته شود. در این پرونده کلیه نکات مربوط به وضعیت بیمار همچون نتیجه آزمایشات روش درمان دوره درمانی و غیره درج می‌شود.
  • ممکن است پزشکان قلب و عروق در یزد تصمیم بگیرند در حین درمان روش درمانی را تغییر دهند؛ در این شرایط بهتر است بیمار تابع نظر پزشک باشد. البته لازم است متخصص پس از بررسی شرایط بیمار و نتایج آزمایشات یک تصمیم قطعی در مورد روش درمانی بیمار بگیرد.
  • پزشکان قلب و عروق در یزد تلاش می‌کنند تا حد امکان از درمان‌های دارویی و غیر جراحی برای بهبود بیماران استفاده کنند؛ زیرا جراحی آخرین گزینه است و زمانی توسط جراح انجام می‌شود که راه‌های دیگر پاسخگو نبوده باشند. به طور مثال امکان دارد فوق تخصص قلب در یزد تنها به تغییر سبک زندگی بیمار و تجویز دارو بپردازد.

وظیفه پزشک قلب و عروق چیست؟

 

 

 

پزشک قلب و عروق چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

بیماری‌های قلبی و عروقی طیف وسیعی از حالت‌هایی که قلب شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند توصیف می‌کنند. در واقع بیماری‌های قلبی شامل اختلالات و مشکلاتی است که روی قلب و خون رسانی به نواحی مختلف بدن تأثیرگذار هستند و سلامت فرد را در معرض خطر قرار می‌دهند.

هریک از بیماری‌هایی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت نیازمند بررسی توسط پزشکان قلب و عروق در یزد هستند و با روش‌های درمانی مختلف مورد درمان و رسیدگی قرار می‌گیرند. شایع‌ترین انواع بیماری‌ها و عارضه‌های قلبی عبارت‌اند از:

  • حمله یا سکته قلبی
  • بیماری عروق کرونر
  • آریتمی‌ قلبی
  • بیماری کاردیومیوپاتی
  • نارسایی قلبی
  • نقص مادرزادی قلب
  • آنژین
  • نارسایی میترال
  • آترواسکلروزیس یا تصلب شرایین
  • کلسترول و تری گلیسیرید بالای خون
  • فشار خون بالا
  • تاکی‌کاردی بطن
  • پریکاردیت
  • فیبریلاسیون قلبی

پزشک قلب و عروق چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

 

 

 

دلایل مراجعه به پزشک قلب و عروق

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که لازم است در این مطلب به آن اشاره کنیم این است که در چه مواقعی و با مشاهده چه علائمی‌ لازم است به پزشکان قلب و عروق در یزد مراجعه کنیم؟ در صورتی که متوجه علائم زیر شدید، لازم است سریعاً از بهترین دکتر قلب و عروق یزد کمک بگیرید.

درد قفسه سینه

یکی از مهم‌ترین نشانه‌هایی که بیانگر وجود ناهنجاری در سرخرگ قلب است همین احساس درد و ناراحتی در قفسه سینه است. البته این موضوع بدان معنا نیست که هر ضعف و دردی در قفسه سینه نشان دهنده بیماری قلبی است که درنهایت برای تشخیص این موضوع باید از پزشکان قلب و عروق در یزد کمک گرفت.

اگر دچار این ناراحتی شدید و این درد بیشتر شده و به سمت پشت جناغ شما می‌رود، می‌تواند حاکی از بروز یک مشکل جدی در سلامت قلب شما باشد و لازم است برای تشخیص و درمان مشکل به پزشکان قلب و عروق در یزد مراجعه کنید.

تنگی نفس

تنگی نفس یکی از رایج‌ترین علائم بیماری‌ها و مشکلات قلبی و عروقی است که باید به آن توجه ویژه شده و در موارد شدید برای بررسی آن به پزشکان قلب و عروق در یزد مراجعه شود. اگر به هنگام کار و فعالیت یا خوابیدن دچار تنگی نفس به همراه تورم پا شدید، باید این موضوع را جدی گرفته و در اسرع وقت به بهترین دکتر قلب یزد مراجعه نمایید.

دلایل مراجعه به پزشک قلب و عروق

 

 

 

خستگی زودرس

اگر قلب شما دچار نارسایی و ناهنجاری باشد، نمی‌تواند به خوبی به وظیفه خود عمل کرده و به کلیه اعضای بدن خون رسانی کند. درنتیجه اکسیژن و مواد غذایی مورد نیاز اندام‌های بدن تأمین نشده و در چنین حالتی فرد دچار ضعف و خستگی زودرس می‌شود. پزشکان قلب و عروق در یزد با استفاده از آزمایشات مختلف می‌توانند این نارسایی و ناهنجاری قلبی را تشخیص داده و به درمان آن اقدام نمایند.

سرگیجه

سرگیجه از دیگر علائم برخی بیماری‌های قلبی است که در موارد شدید لازم است به منظور بررسی علت آن به دکتر فوق تخصص قلب و عروق در یزد مراجعه کنید. سرگیجه در اثر علل مختلفی بروز می‌کند و حتی یک ناراحتی و فشار روانی نیز می‌تواند منجر به ایجاد یک سرگیجه آزاردهنده شود.

اما به طور کلی سرگیجه جزو نشانه‌های عارضه‌های قلبی به شمار می‌آید و مستلزم توجه است. اگر تا به حال دچار مشکل و بیماری خاصی نشده‌اید که باعث ایجاد سرگیجه شود، لازم است به منظور بررسی علت این مشکل آن را با پزشکان قلب و عروق در یزد در میان بگذارید.

تپش قلب

تپش قلب می‌تواند به علت اضطراب، استرس، فعالیت‌های بدنی زیاد و بیماری‌های وراثتی برای شما پیش بیاید؛ اما گاهی ممکن است هنگامی‌ که در حال استراحت هستید به طور ناگهانی با این حالت روبرو شوید؛ در این صورت به این شرایط آریتمی‌ قلب گفته می‌شود و نیازمند بررسی است.

تپش قلب روی پمپاژ خون و سلامت بافت قلب شما تأثیرگذار است و لازم است پس از بروز چنین علائمی‌ در سریع‌ترین زمان ممکن تحت نظر پزشکان قلب و عروق در یزد قرار بگیرید.

تپش قلب

 

 

 

عرق سرد

عرق سرد از شایع‌ترین علائمی‌ است که در اغلب بیماران قلبی دیده می‌شود و با سایر نشانه‌های بیماری همراه است. نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که در افراد دیابتی نیز عرق سرد دیده می‌شود و برای اینکه تشخیص دهید علت عرق سرد بیماری دیابت است یا عارضه قلبی، لازم است به وضعیت تپش قلب خود توجه کنید.

درنهایت بهتر است به بهترین متخصص قلب در یزد مراجعه کنید تا تست‌های تشخیصی برای شما انجام شود. پزشکان قلب و عروق در یزد عرق سرد را از مهم‌ترین علائم ‌عارضه‌های قلبی میدانند و لازم است در زمان بروز آن اقدامات لازم صورت گیرد.

درد به سمت بازو

یکی دیگر از نشانه‌های رایجی که سبب مراجعه افراد به بهترین پزشک قلب و عروق در یزد می‌شود دردی است که در سمت چپ بدن گسترش میابد. می‌توان گفت این درد تقریباً همیشه از ناحیه سینه شروع شده و به سمت خارج پیش می‌رود. اما برخی از بیماران این درد را در ناحیه بازو احساس می‌کنند که این خود بیانگر وجود عارضه قلبی است.

درد گلو یا فک

معمولاً درد در این دو ناحیه از علائم بیماری قلبی نیست و در اغلب موارد به علت اختلال ماهیچه‌ای، سرماخوردگی یا مشکل سینوسی است؛ اما لازم است بدانید اگر در مرکز قفسه سینه نیز احساس درد یا فشاری می‌کنید که به داخل گلو و فک گسترش یافته است، می‌تواند نشانه حمله قلبی باشد.

در این شرایط باید به منظور بررسی وضعیت و حفظ سلامت خود سریعاً با ۱۱۵ تماس گرفته و از پزشکان قلب و عروق در یزد در این زمینه کمک بگیرید.

درد گلو یا فک

 

 

 

حالت تهوع، درد معده و سو‌هاضمه

برخی از افراد به هنگام بروز مشکلات قلبی دچار سو‌هاضمه، حالت تهوع یا سوزش سر دل می‌شوند و بعضی نیز ممکن است استفراغ کنند. گزارشات حاکی از آن است این نوع علائم در زنان بیشتر از مردان است. البته ناراحتی و درد معده ممکن است دلایل زیادی داشته باشد و هیچ ارتباطی به قلب نداشته باشد.

اما به طور کلی اگر دچار چنین نشانه‌ای هستید و در معرض بیماری‌های قلبی قرار دارید، بهتر است با بروز این مشکل سریعاً از متخصصان بیمارستان قلب در یزد کمک بگیرید و آزمایشات مورد نیاز پزشکان قلب و عروق در یزد را انجام دهید.

سرفه طولانی

در اغلب موارد سرفه‌های طولانی و ادامه دار از علائم هشدار دهنده عارضه‌های قلبی به شمار نمی‌آید؛ اما می‌تواند نشانه نارسایی قلبی باشد. این مشکل زمانی روی می‌دهد که قلب نتواند نیاز‌های بدن را به طور کامل تأمین نماید و درنهایت خون به درون ریه‌های فرد نشت می‌کند.

پس اگر برای مدت طولانی درگیر این مشکل هستید، توصیه می‌کنیم حتماً از خدمات پزشکان قلب و عروق در یزد بهره‌مند شده و به این موضوع توجه ویژه نمایید.

خروپف

خروپف کردن با صدای نرمال و به حالت خرخر امری طبیعی است؛ اما خروپف غیر معمولی با صدای بسیار بلند که گویا در حال نفس نفس زدن یا خفگی هستید می‌تواند نشانه بیماری آپنه خواب باشد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که به هنگام خواب تنفس شما چند بار برای زمان کوتاه قطع می‌شود. این موضوع سبب اضافه شدن بار قلب می‌شود.

در چنین شرایطی پزشکان قلب و عروق در یزد بررسی می‌کنند که آیا شما به مطالعه خواب نیاز دارید یا خیر. در صورت وجود این مشکل ممکن است به جهت روان کردن تنفس در هنگام خواب به دستگاه کمک تنفسی نیاز پیدا کنید.

خروپف

 

 

 

ورم مچ پا

اگر پمپاژ خون توسط قلب شما به طور صحیح و مؤثر انجام نشود، ممکن در ناحیه مچ پا دچار تورم شوید. در این حالت قلب کار پمپاژ را به درستی انجام نداده و خون در ورید‌ها انباشته شده و تورم ایجاد می‌شود. علاوه بر این نارسایی قلبی سبب اختلال در روند دفع آب و سدیم توسط کلیه‌ها می‌شود و تورم شکمی‌ نیز ایجاد می‌گردد.

درنهایت اگر سابقه بیماری قلبی دارید یا امکان وجود این بیماری‌ها در وراثت شما وجود دارد، لازم است به صورت دور‌ه‌ای برای چک کردن وضعیت دستگاه قلبی و عروقی خود به طور منظم به پزشکان قلب و عروق در یزد مراجعه کنید.

علاوه بر این مراجعه به بهترین پزشکان قلب و عروق در یزد برای سالمندان به دلیل پیر شدن و افزایش سن بافت قلبی بسیار اهمیت دارد و احتمال سکته قلبی در این افراد بالا است. پس لازم است مراقبت‌های پزشکی از این افراد به طور جدی انجام شود.

آزمایش‌های ارائه شده توسط پزشک قلب و عروق 

پزشکان قلب و عروق در یزد از روش‌های تشخیصی و آزمایشات بسیاری برای پی بردن به وضعیت قلب بیمار استفاده می‌کنند که در ادامه به طور دقیق با آن‌ها آشنا خواهید شد.

آزمایش‌های ارائه شده توسط پزشک قلب و عروق 

 

 

 

آزمایش خون

در بسیاری موارد آزمایش خون نخستین اقدام پزشکان قلب و عروق در یزد در مسیر تشخیص و شناسایی مشکل بیماران است. در این آزمایش کلسترول و میزان چربی خون شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. درنهایت پزشکان قلب و عروق در یزد می‌توانند با تفسیر نتایج آزمایش خون شما به تعیین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و حمله قلبی بپردازند.

در آزمایش خون سه نوع چربی موجود در خون شما شامل کلسترول لیپوپروتئین کم چگال،  کلسترول لیپوپروتئین پرچگال و تری گلیسیرید‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تست ورزش

این تست به پزشکان متخصص قلب در یزد کمک می‌کند تا ریتم قلب را به هنگام استراحت و فعالیت و ورزش بررسی کنند و از این طریق عملکرد و محدودیت‌های قلب بیمار مشخص شود. در این تست بعد از اینکه بیمار شروع به راه رفتن روی تردمیل و ورزش با دوچرخه ثابت کرد پزشکان قلب و عروق در یزد ضربان قلب، فشار خون و تنفس وی را ثبت می‌کند.

درنهایت وضعیت قلب بیمار به هنگام ورزش با حالت استراحت مقایسه شده و اطلاعات خوبی را در اختیار پزشکان قلب و عروق در یزد قرار می‌دهد.

ام آر آی قلب

ام آر آی قلب از دیگر روش‌های تشخیصی است که توسط پزشک قلب در یزد مورد استفاده قرار می‌گیرد تا عملکرد قلب به ویژه در بیماران مبتلا به بیماری‌های مادرزادی مورد ارزیابی قرار گیرد. در ام آر آی قلب به منظور تصویربرداری از اشعه یونیزان استفاده نمی‌شود. ممکن است در مطالعه و بررسی اندام‌ها یا بافت‌های نرم از ام آر آی به جای سی تی اسکن استفاده شود.

با استفاده از ام آر آی قلبی می‌توان به تشخیص یا نظارت بر موارد زیر پرداخت:

  • تشخیص اختلالات قلبی و عروقی نظیر عفونت‌ها و تومور‌ها
  • ارزیابی اثرات بیماری عروق کرونر نظیر محدود شدن جریان خون به قلب و جای زخم قلب بعد از سکته
  • نظارت بر روند پیشرفت برخی عارضه‌های خاص در طول زمان
  • ارزیابی اثرات جراحی به ویژه در بیماران مادرزادی قلبی
  • ارزیابی آناتومی‌ قلب بیمار و رگ‌های خونی در کودکان و بزرگسالانی مبتلا به اختلالات مادرزادی
  • برنامه ریزی به منظور درمان بیمار مبتلا به اختلالات قلبی و عروقی
  • ارزیابی وضعیت و عملکرد دریچه‌های قلبی

در این آزمایش بیمار روی یک میز متحرک دراز کشیده و از تسمه یا بالشتک‌هایی به منظور نگه داشتن بیمار در حالت ثابت و حفظ موقعیت استفاده می‌شود. دستگاه ام آر آی قلب دارای سیم پیچ‌هایی است که امکان ارسال و دریافت امواج رادیویی را دارند و ممکن است دستگاه در اطراف یا کنار بدن بیمار قرار بگیرد.

در حین انجام این کار به بیمار دستور العمل‌های تنفسی داده شده و از او می‌خواهند که در طول زمان اسکن نفس خود را حبس کند. همچنین ضربان قلب وی مورد بررسی قرار می‌گیرد. ممکن است برای این تصویربرداری از مواد حاجب استفاده شده و به بدن بیمار تزریق شود که در این صوت پیش از انجام ام آر آی پزشکان قلب و عروق در یزد از بیمار در مورد حساسیت به ماده حاجب ید، دارو‌ها و مواد غذایی سوال می‌پرسند.

ام آر آی قلب

 

 

 

نوار قلب یا تست الکتروکاردیوگرام

الکتروکاردیوگرام از دیگر آزمایشات مورد استفاده توسط پزشکان قلب و عروق در یزد است که یک تست ساده و فاقد درد بوده و فعالیت الکتریکی قلب شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این تست لازم است روی تخت دراز کشیده و به طور طبیعی نفس بکشید و در این حالت فعالیت الکتریکی سلول‌های قلب شما توسط دستگاه ثبت شده و روی یک نمودار رسم می‌شود.

تست اکوکاردیوگرم

اکوکاردیوگرافی یا به اختصار اکو نوعی روش تصویربرداری از قلب است که با امواج صورتی کار می‌کند. این روش ساده و کم هزینه بوده و می‌تواند اطلاعات بسیار مهمی‌ را در اختیار پزشکان قلب و عروق در یزد قرار دهد. در این روش امواجی با استفاده از دستگاه به قلب شما فرستاده شده و پس از عبور از عضلات و بافت‌های قلب شما مجدداً به دستگاه برمی‌گردند.

درنهایت اختلاف شدت امواج برگشت داده شده توسط سیستم تجزیه و تحلیل شده و به صورت تصاویر سیاه و سفید روی مانیتور نمایش داده می‌شوند. این روش تشخیصی می‌تواند عفونت‌های قلب، ناهنجاری‌های ساختاری، التهاب بافت قلب، پمپاژ خون و غیره را به خوبی نشان دهد و در تشخیص اختلالات قلبی به متخصص قلب و عروق یزد کمک کند.

با انجام این تست اطلاعات زیر در اختیار پزشک قرار می‌گیرد:

  • اندازه و شکل ظاهری قلب
  • ضخامت و حرکات دیواره‌های قلب
  • میزان قدرت پمپاژ قلب
  • نارسایی دریچه
  • وجود تومور یا رشد عفونی در ناحیه اطراف دریچه‌ها
  • تنگی دریچه
  • بازگشت مجدد خون در دریچه‌ها
  • نحوه حرکات قلب
  • وجود مشکل در رگ‌های ورودی و خروجی قلب
  • وجود سوراخ‌های غیر نرمال بین اتاقک‌های قلب
  • وجود لخته خون
  • وجود مشکل در پوشش بیرونی قلب

این آزمایش توسط افراد متخصص در مطب پزشک، کلینیک، بیمارستان، اورژانس، اتاق عمل و غیره انجام می‌شود و زمان انجام آن حدوداً یک ساعت است. در این آزمایش لازم است فرد روی یک میز دراز بکشد. سپس فرد متخصص دیسک‌های فلزی خاصی را که همان الکترود‌ها هستند روی قفسه سینه فرد قرار می‌دهد.

این دیسک‌ها از سیم‌هایی برخوردار هستند که به یک دستگاه الکتروکاردیوگراف متصل شده‌اند. درنهایت پس از انجام تست امواج صدا به تصویر تبدیل شده و روی صفحه مانیتور به شکل ویدیویی به نمایش درمی‌آیند.

تست اکوکاردیوگرم

 

 

 

مانیتور هولتر

اگر پزشکان قلب و عروق در یزد تشخیص دهند که قلب شما نیاز به مراقبت و بررسی ۲۴ الی ۴۸ ساعته دارد، پزشک از شما می‌خواهد از دستگاهی به نام مانیتور هولتر استفاده نمایید. این دستگاه کوچک مانند الکتروکاردیوگرام به طور مداوم کار می‌کند و پزشک با استفاده از نتایج آن می‌تواند به بررسی بیماری‌هایی همچون آریتمی‌ یا ضربان قلب نامنظم بپردازد.

این دستگاه تستی برای ثبت تعداد ضربان و ریتم قلب است و به طور متوالی به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود. این دستگاه به مدت ۱۲ الی ۴۸ ساعت به بدن بیمار وصل می‌شود و فرد می‌تواند در این زمان به انجام کار‌های روزمره خود بپردازد و هیچ محدودیتی برای وی وجود نخواهد داشت.

همچنین این دستگاه به متخصصان کمک می‌کند بتوانند علت نشانه‌هایی همچون تپش قلب، پرش قلب، سرگیجه، ضعف و غیره را بیابند. تست هولتر مانیتور گاهی به نام الکتروکاردیوگرافی سرپایی نیز خوانده می‌شود. انواع دیگری از این دستگاه‌ها نیز وجود دارند که وضعیت قلب را برای مدت زمان طولانی‌تری می‌سنجند.

سونوگرافی کاروتید

اسکن دوطرفه کاروتید از دیگر تست‌های مورد استفاده توسط دکتر قلب و عروق در یزد است که برای تصویربرداری از شریان‌های کاروتید در هر دو سمت گردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. پزشکان قلب و عروق در یزد با این آزمایش میزان پلاک در شریان‌ها و خطر ابتلا به سکته مغزی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

روش رادیواکتیو

این تست که اسکن هسته‌ای نیز خوانده می‌شود نوعی روش غیر تهاجمی‌ است که در آن پزشکان قلب و عروق در یزد مواد رادیواکتیو را به بدن بیمار وارد می‌کنند و با استفاده از تصویربرداری هسته‌ای از قلب پزشکان می‌توانند از بیماری‌ها و ناهنجاری‌های مربوط به قلب و عروق به طور کامل آگاه شود.

کاتتریزاسیون قلب

از دیگر روش‌های مورد استفاده توسط پزشکان قلب و عروق در یزد می‌توان به کاتتریزاسیون قلب اشاره کرد. در این تست دکتر فوق تخصص قلب یزد لوله کوچکی را از طریق رگ وارد بدن بیمار کرده و تا نزدیکی قلب وی پیش می‌برد. این تست به پزشک کمک می‌کند اطلاعات مفیدی در مورد مسیر انتقال لوله و قلب بیمار به دست بیاورد.

لازم به ذکر است پزشکان قلب و عروق در یزد از این روش به منظور رفع انسداد عروق قلبی نیز استفاده می‌کنند.

کاتتریزاسیون قلب

 

 

 

عوامل ایجاد بیماری‌های قلبی

بیماری‌های قلبی و عرقی امروزه از مهم‌ترین و رایج‌ترین مشکلاتی هستند که بسیاری افراد جامعه با آن‌ها روبرو بوده و تحت درمان آن‌ها قرار دارند. این مشکلات و بیماری‌ها در اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شوند که لازم است با آن‌ها آشنا بوده و سعی کنیم تا حد امکان با رعایت این موارد خود را از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی دور نگه داریم. این عوامل عبارت‌اند از:

استعمال دخانیات

نبکوتین موجود در سیگار و قلیان عروق خونی شما را کاهش داده و مونوکسید کربن می‌تواند به پوشش درونی عروق آسیب بزند و احتمال بروز بیماری آترواسکلروز را افزایش دهد. حملات قبلی در افراد سیگاری بسیار بیشتر از افراد غیر سیگاری روی می‌دهد.

سن

با افزایش سن بافت قلبی دچار پیری و از کار افتادگی شده و درصد سلامت آن کاهش میابد. سالمندان بیشتر از سایر افراد در خطر تنگ شدن عروق و از کار افتادن عضله قلب قرار دارند.

دارو‌های شیمی‌ درمانی و پرتو درمانی

پزشکان قلب و عروق در یزد می‌گویند برخی از دارو‌هایی که در روند شیمی‌ درمانی بیماران مبتلا به سرطان استفاده می‌شوند و اقدامات پرتودرمانی می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش دهند.

وراثت

از مهم‌ترین عوامل بروز بیماری‌های قلبی می‌توان به ژنتیک و سابقه خانوادگی اشاره کرد. اگر در یک خانواده یک یا چند نفر به بیماری‌های قلبی مبتلا باشند، احتمال بروز بیماری در سایر افراد خانواده نیز افزایش خواهد یافت.

فشار خون بالا

بنا به نظر پزشکان قلب و عروق در یزد و گزارشات جهانی، فشار خون بالا و کنترل نشده می‌تواند منجر به سخت و ضخیم شدن شریان‌های بدن فرد شده و انعقاد عروقی که خون از آن‌ها جریان میابد شود.

فشار خون بالا

 

 

 

فشار روانی

همانطور که قبلاً هم شنید‌ه‌اید استرس مادر تمام بیماری‌ها است و ردپای آن در بیماری‌های قلبی نیز به چشم می‌خورد. استرس، اضطراب و فشار روانی می‌تواند به شریان‌های قلب شما آسیب زده و انواع بیماری و حملات قلبی را به دنبال داشته باشد.

کلسترول بالا

سطح کلسترول بالای خون شما می‌تواند خطر ایجاد پلاک‌ها و بیماری آترواسکلروز را چندین برابر افزایش دهد. بنابراین پزشکان قلب و عروق در یزد توصیه می‌کنند در رژیم غذایی خود از غذا‌های کم کلسترول استفاده کرده و به این موضوع توجه زیادی داشته باشید.

دیابت

افراد مبتلا به دیابت بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند و همواره باید تحت نظر پزشکان قلب و عروق در یزد باشند.

 

 

 

دیابت

چاقی

وزن بیش از حد و داشتن توده چربی بالا از مهم‌ترین دلایل بروز بیماری‌های قلبی و عروقی است.

تغذیه نامناسب

پزشکان قلب و عروق در یزد همواره پیشنهاد می‌کنند که برای حفظ سلامت قلب خود از یک رژیم استاندارد و اصولی استفاده نمایید. رژیم غذایی که شامل نمک، چربی، شکر و کلسترول بالا باشد می‌تواند به ایجاد بیماری یا پیشرفت عارضه‌های قلبی کمک کند.

تحرک کم

کمبود فعالیت جسمانی و ورزش با چاقی، فشار خون بالا و بروز انواع بیماری‌های قلبی رابطه مستقیم دارد و افراد را در معرض ابتلا به عارضه‌های مختلف قرار می‌دهد.

ویژگی‌های یک متخصص قلب خوب چیست؟

بهترین دکتر قلب و عروق در یزد از برخی ویژگی‌ها و مشخصات بارز برخوردار است که شناخت آن‌ها می‌تواند در زمینه انتخاب بهترین پزشکان قلب و عروق در یزد به شما کمک کند.

در انتخاب یک پزشک خوب علاوه بر معروفیت وی باید به موارد دیگری نیز توجه کنید که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. ویژگی‌های یک پزشک قلب خوب عبارت‌اند از:

  • برخورداری از دانش و تخصص کافی
  • بررسی کامل بیمار از لحاظ روحی و جسمی‌
  • برخورداری از تجربه کافی و به روز بودن
  • برخورد خوب و احترام به بیمار
  • تشخیص صحیح و به موقع بیماری
  • انتخاب بهترین و مدرن‌ترین روش‌های درمانی
  • برخورداری از آمار رضایت بالای بیماران

ویژگی‌های یک متخصص قلب خوب چیست؟

 

 

 

لیست پزشکان قلب و عروق در یزد

پیدا کردن یک پزشک قلب خوب در یزد برای بسیاری افراد کار سخت و وقت گیری است؛ به همین منظور در ادامه مطلب می‌توانید لیست کاملی از بهترین پزشکان متخصص قلب و عروق یزد را به همراه آدرس و شماره تلفن ببینید و در مواقع نیاز از کمک آن‌ها استفاده نمایید.

نام پزشک آدرس شماره تلفن
دکتر فرشته ضیایی یزد، بلوار آیت الله طالقانی، مقابل پارکینگ خاتم الانبیا، مقابل بیمه ایران، جنب عطاری ۰۳۵۳۱۷۳۵۲۱۰
دکتر زهرا انصاری یزد، خیابان فرخی، درمانگاه بیمارستان شهید رهنمون ۰۳۵۳۶۲۶۰۰۰۰
دکتر عباس اندیشمند یزد، واقع در ساختمان پزشکان رازی ۰۳۵۳۶۲۳۳۳۵۸
دکتر مهدی لطیف یزد، خیابان آیت الله کاشانی، مقابل زایشگاه بهمن ۰۳۵۳۶۲۴۲۶۷۶
دکتر احمد عباسی خلفی یزد، خیابان آیت الله کاشانی، سه راه چمران، اول خیابان چمران، کوچه ۱، پلاک ۳۱ ۰۳۵۳۶۲۹۶۰۶۱
دکتر مصطفی بهجتی اردکانی یزد، بلوار پاکنژاد، چهارراه معلم ۰۳۵۳۷۲۵۴۲۴۵
دکتر حسین ابوالحسنی یزد، واقع در میدان بعثت، ساختمان پزشکان ۰۳۵۳۶۲۶۶۵۸۳
دکتر مصطفی متشکر یزد، میدان بهشتی، خیابان فرخی، جنب بازار روز ۰۳۵۳۶۲۶۴۶۹۲
دکتر منصور رفیعی یزد، بلوار صدوقی، کوچه نسیم ۰۳۵۳۷۴۲۲۸۴۲
دکتر لیلا دهقان یزد، بلوار بسیج، بلوار عاصی زاده، مقابل خان دوحد، طبقه پایین ساختمان پزشکان مهدور ۰۳۵۳۶۲۹۷۰۷۷
دکتر فرخنده خالقی یزد، خیابان آیت الله کاشانی، کوچه بعد از هلال احمر، کوچه مریم، ساختمان پزشکان مریم، طبقه ۲ ۰۳۵۳۶۲۸۳۱۵۹
دکتر جلال دستمالچی یزد، میدان امام حسین، اول بلوار آیت الله بهشتی، کنار کمیته امداد، کوچه سوم، ساختمان قلب مهراد ۰۳۵۳۶۲۹۸۰۰۱
دکتر صدیقه حاجی ‌هاشمی‌ یزد، خیابان آیت الله کاشانی، کنار بیمارستان مجیبیان، کوچه قریشی، ساختمان پزشکان ایران، طبقه همکف ۰۳۵۳۶۲۸۸۰۰۸
دکتر حمیدرضا وارسته روان یزد، محله صفائیه، میدان ابن سینا، ابتدای خیابان اورژانس بیمارستان شهید صدوقی، اولین فرعی، سمت چپ، کوچه هشتم نیلوفر ۰۳۵۳۸۳۳۱۰۰۵
دکتر سید محمد حسین صدر بافقی یزد، خیابان آیت الله کاشانی، مقابل بیمارستان مرتاض، ساختمان پزشکان آبادیس ۰۳۵۳۶۲۶۰۰۰۱
دکتر حسن حقانی نژاد یزد، میدان امام حسین، بلوار آیت الله بهشتی، کوچه سوم بهشتی، کوچه شهید دهقان، ساختمان پزشکان قلب مهراد ۰۳۵۳۶۲۹۵۱۲۱
دکتر حسین نوق یزد، بلوار جمهوری، بیمارستان افشار
دکتر سید مصطفی سید حسینی طرزجانی یزد، بلوار جمهوری، بیمارستان افشار ۰۳۵۳۵۲۵۵۰۱۱
دکتر بتوال السادات حیدری یزد، مقابل بیمارستان مرتاض، ساختمان آبادیس، طبقه دوم، واحد ۲۰۵ ۰۳۵۳۷۲۶۴۷۷۶
دکتر محمود نوری شادکام یزد، خیابان آیت الله کاشانی، اول کوچه حافظ، مجتمع پزشکان حافظ، طبقه اول، واحد ۵ ۰۳۵۳۶۲۹۸۱۹۷
دکتر شهریار مالی یزد، بلوار آیت الله طالقانی، کوچه ۱۱، نخستین بن بست، سمت راست ۰۳۵۳۶۲۷۹۰۹۸
دکتر شایان شاهدی یزد، خیابان آیت الله کاشانی، بیمارستان مجیبیان
دکتر محمد رضا فرح زادی یزد، چهارراه مهدیه، بلوار آیت الله طالقانی، بعد از کوچه حنا، مقابل بیمه ایران ۰۳۵۳۶۲۶۸۱۵۶

 

سؤالات متداول

۱. علائم سکته قلبی چیست؟

معمولاً این عارضه با حالت تهوع، خس خس سینه، سرفه، عرق سرد، درد قفسه سینه، تنگی نفس، احساس سرگیجه و سایر علائم همراه است.

۲. افتادگی درچه قلب چه نشانه‌هایی دارد؟

از علائم این بیماری می‌توان به ناراحتی‌های فکری، درد غیر اختصاصی قلب به صورت نقطه‌ای و گذرا، تپش قلب، اضطراب و غیره اشاره کرد.

۳. آیا ضعف و خستگی زودرس از نشانه‌های بیماری قلبی است؟

برخی بیماری‌های قلبی همچون نارسایی قلب، ضربان پایین قلب و مشکلات دیگر با ضعف و خستگی زودرس همراه هستند؛ اما تشخیص قطعی وجود بیماری بر عهده پزشک متخصص است و با عکسبرداری و آزمایشات مشخص می‌شود.

۴. تست ورزش چیست؟

تست ورزش یکی از آزمایشاتی است که توسط پزشکان قلب و عروق در یزد از شما گرفته می‌شود و لازم است در طول تست روی تردمیل راه رفته یا روی دوچرخه رکاب بزنید. قبل، حین و بعد از تست ورزش از شما نوار قلب، فشار خون و نبض گرفته می‌شود و پزشک با استفاده از آن‌ها به تشخیص وضعیت قلب شما می‌پردازد.

سؤالات متداول

 

 

 

شارینو

اگر دوست دارید با دیگر پزشکان حاذق و مجرب شهر یزد در زمینه‌های درمانی مختلف آشنا شوید، می‌توانید به مطالب پزشک ارتوپد در یزد، فیزیوتراپی در یزد، کلینیک دندانپزشکی در یزد، سونوگرافی در یزد، پزشک ماما در یزد و غیره مراجعه نمایید.

اگر تمایل دارید در مورد حوزه تعمیرات لوازم خانگی اطلاعات مفید و کاربردی داشته باشید و در این زمینه از بهترین و باسابقه‌ترین تعمیرکاران یزد کمک بگیرید، می‌توانید به مقالات وبلاگ شارینو در زمینه تعمیر مخلوط کن در یزد، تعمیر آبمیوه گیری در یزد، تعمیر چرخ گوشت در یزد، تعمیر پکیج در یزد، تعمیر جاروبرقی در یزد، تعمیر ماشین ظرفشویی در یزد و غیره سر بزنید.

پیدا کردن یک سالن خوب آرایشی یکی از دغدغه‌های مهم بانوان است و اهمیت بسیاری دارد. اگر می‌خواهید از خدمات بهترین و محبوب‌ترین مراکز آرایشی و زیبایی یزد بهره‌مند شوید، توصیه می‌کنیم به مطلب سالن‌های زیبایی یزد در وبلاگ شارینو مراجعه فرمایید.

یزد از گذشته تا به امروز مهد تولد بسیاری از شاعران، نویسندگان و فرهیختگان ایرانی است که هریک خدمت بزرگی به عرصه علم و هنر این سرزمین کرد‌ه‌اند. به منظور آشنایی بیشتر با بزرگان و هنرمندان شهر یزد می‌توانید از مطلب نویسندگان یزد استفاده کنید.

اگر به دنبال بهترین اماکن شهر یزد برای تفریح هستید تا بتوانید در یک محیط آرام و دنج به تفریح پرداخته و به خوبی اوقات فراغت خود را بگذرانید، پیشنهاد می‌کنیم از مطلب سینماهای یزد و رستوران‌های یزد استفاده کنید.

سخن پایانی

مراجعه به پزشکان قلب و عروق در یزد برای کسانی سابقه بیماری قلبی دارند یا به تازگی دچار علائم بیماری‌های قلبی و عروقی شد‌ه‌اند یک ضرورت بسیار مهم به شمار می‌آید و لازم است در اولین فرصت نسبت به استفاده از خدمات نوبت دهی دکتر قلب یزد اقدام شود.

در این مطلب سعی کردیم شما را با نکات مهمی‌ در زمینه مراجعه به پزشکان قلب و عروق در یزد آشنا کنیم و لیست کاملی از مجرب‌ترین و ماهر‌ترین پزشکان قلب یزد را به شما ارائه دهیم. امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *