پزشک ماما در سمنان

معرفی ۱۵ پزشک ماما در سمنان

پزشک ماما در سمنان کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ درگذشته زایمان زنان باردار به دست ماماها یا زنان محلی انجام می‌گرفت، اما امروزه ماماها در دانشگاه‌های معتبری تحصیل می‌کنند و به‌صورت حرفه‌ای آموزش‌های لازم را می‌بینند.

اگر به دنبال بهترین دکتر زنان و زایمان و مامایی، بهترین کلینیک مامایی و هزینه ویزیت ماما در سمنان هستید، ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

معرفی رشته مامایی

مهم‌ترین هدف پزشک ماما در سمنان فراگیری در رشته مامایی، پیشگیری از بارداری‌های دشوار و به‌خطرافتادن سلامت نوزاد و مادر است که این امر برای یک جامعه بسیار مهم و اساسی خواهد بود. از دیگر اهداف رشته مامایی می‌توان به مراقبت، تضمین و زایمان مادر اشاره کرد و پزشک ماما باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد.

مزایای رشته مامایی

رشته مامایی رشته‌ آسانی نیست، چرا که درجه بسیار بالایی دارد و با تولد هر نوزادی احساس خشنودی و رضایت بالایی به پزشک ماما دست خواهد یافت؛ پس جایگاه مهم و ارزشمندی در میان همه افراد دارد. یکی از بزرگترین مزایای رشته مامایی این است که پزشک با ارائه خدمات باکیفیتی که به افراد هدیه می‌دهد احساس رضایت خوبی از خود و بیمار دارد.

از مهم‌ترین مزیت‌های رشته مامایی به شرح زیر هستند:

  • احساس شادی و لذت پس از تولد نوزاد
  • امکان مهاجرت و درآمد مامایی در سایر کشورها
  • آسان‌تر بودن دروس آن در مقایسه با دروس رشته‌های پزشکی و پرستاری
  • نداشتن شیفت شبانه، ساعات آزاد بیشتر و رسیدگی به سایر امور شخصی خود
  • نرخ اشتغال بسیار بالا

رشته مامایی

معایب رشته مامایی

پزشک ماما در سمنان به ابعاد گوناگون بهداشت زنان در قبل، حین و بعد از بارداری می‌پردازد و این موضوع برای وی دشواری‌هایی را به وجود می‌آورد. رایج‌ترین معایب رشته مامایی عبارت‌اند از:

  • گسترده حوزه کاری آن
  • مسئولیت سنگین
  • فشار روانی بالای ماما برای حفظ سلامتی مادر و نوزاد در شرایط بحرانی
  • واردشدن دانشجویان به مراکز درمانی از ترم ۲
  • نگرانی‌های مداوم ماما از وضعیت جسمی مادر و نوزاد و حساسیت بالای وی

بازار کار رشته مامایی

اگرچه یکی از بزرگترین نارضایتی‌های ماماها، پرداختن به مشاغلی فارغ از حوزه تخصصی‌شان است، اما این امر مفید واقع شده و نشانی بر گستردگی شغل‌های مناسب مامایی است. برای کسب درآمد از این حرفه، می‌توانید بلافاصله پس از گرفتن مدرک کارشناسی در بیمارستان‌ها، زایشگاه‌ها، کلینیک‌ها، مراکز درمانی دولتی و خصوصی مشغول به کار شوید.

زمانی می‌توانید یک مطب خصوصی تأسیس کنید که شماره نظام‌پزشکی را به دست آورده و ۷۵ عمل زایمان طبیعی را با موفقیت‌آمیز انجام داده باشید. فارغ‌التحصیلان دوره کاردانی این رشته می‌توانند به‌عنوان مربی بهداشت یا کارشناس خدمات بهداشتی فعالیت کنند، البته امکان رسیدن به مراتب بالاتر با داشتن مدرک فوق‌لیسانس نیز وجود دارد.

انواع پزشک ماما در سمنان

ماماها بر اساس تخصص و خدماتی که ارائه می‌دهند به چند دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند. یک پزشک ماما در سمنان از زمان بارداری تا تولد نوزاد و بعد از آن خدماتی را به مادر و نوزاد ارائه می‌دهد، اما دامنه انجام‌دادن خدمات آن‌ها با تخصصشان مرتبط دارد.

انواع پزشک ماما در سمنان

 

امروزه برخی از ماماها بیشتر به مادر نزدیک هستند و خدمات عاطفی نیز به زائو دارند. حوزه عملکرد ماماها بسیار متفاوت شده است. در این بخش می‌خواهیم به معرفی انواع بهترین ماما در سمنان می‌پردازیم.

پرستار ماما

پرستارانی که از یک برنامه آموزشی و البته معتبر پرستاری فارغ‌التحصیل شده‌اند و آزمون سراسری را با موفقیت به پایان رسانده‌اند.

ماماهای خبره

ماماهای خبره درجه بالاتری نسبت به پرستار ماما دارند که شامل مدرک کارشناسی و بالاتر از کارشناسی هستند. ماماهای خبره همانند پرستار ماماها برنامه آموزشی و همچنین آزمون سراسری را با موفقیت به اتمام رسانده‌اند.

ماماهای حرفه‌ای

این نوع ماماها نسبت به دو نوع بالا متمایزترند، زیرا دارای آموزش و تجربه بالینی در زمینه زایمان خارج از بیمارستان هستند.

ماما دولا

ماما دولا یا همراه باید در همان اوایل دوران بارداری به حمایت روانی، روحی و فیزیکی مادر کمک فراوانی کند. همراهی مادر در اتاق درد، مراقبت از او بعد از به‌دنیاآمدن نوزاد از دیگر وظایف مامای همراه است. این همراه شدن بر حسب نیاز و درخواست مادر می‌تواند تا مدت‌ها بعد از تولد نوزاد نیز ادامه داشته باشد.

ویژگی‌های پزشک مامای خوب

امروزه متخصصان زیادی در زمینه تخصصی زنان و زایمان مشغول به فعالیت هستند؛ بنابراین ما باید ویژگی‌های مهم پزشک زنان را خوبی تشخیص دهیم تا بتوانیم به‌عنوان بهترین دکتر متخصص ماما برای خود انتخاب مناسبی داشته باشیم. تعیین پزشک ماما در سمنان یا سایر شهرها یکی از معضلات خانم‌هاست که نمی‌توانند درست تصمیم بگیرند باید به کدام یک از پزشکان مراجعه کنند.

در این جا سعی کردیم همه نکات مربوط به انتخاب بهترین پزشک ماما در سمنان و شهرهای دیگر را در اختیار شما قرار دهیم.

صبور، خوش‌رو و خونسرد

شاید هیچ‌کسی به‌اندازه یک ماما نمی‌تواند کمک‌کننده به مادر برای ورود به مرحله جدیدی از زندگی‌اش باشد؛ پس باید بتواند با صبر و خوش‌رویی آموزش‌های لازم برای مراقبت از یک کودک را به مادر بدهد و در جهت رشد و سلامت نوزاد به او کمک کند.

بهترین دکتر متخصص ماما

 

برخورد خوب با بیماران

یکی از وظایف پزشک ماما در سمنان جلب‌اعتماد مراجعه‌کنندگان و سپس به‌دست‌آوردن اطلاعات لازم از آن‌ها است. این اطلاعات معمولاً شامل بیماری‌های مادر یا سقط‌های جنین احتمالی درگذشته است و اگر بیمار برخورد خوبی از ماما نداشته باشد، اطمینان نمی‌کند که اطلاعات خود را در اختیار او قرار دهد.

قدرت تمرکز در شرایط سخت

متخصصان زنان همه‌روزه با شرایط سخت و اضطراری زیادی مواجه می‌شوند و باید در این مواقع دشوار بتوانند تمرکز خود را حفظ کرده و ایده‌آل‌ترین تصمیم درست را بگیرند.

قدرت تشخیص درست

از مهم‌ترین نکاتی که بسیار حائز اهمیت خواهد بود، تشخیص به‌موقع و صحیح پزشک است تا بتواند در زمانی مناسب جلوی روند پیشرفت بیماری را گرفته و آن را به‌خوبی کنترل کند. برای اینکه درمانی صحیح و کامل انجام دهد ابتدا ملزم به تشخیص درست بیماری و علت پیدایش آن است.

توانایی برقراری ارتباط

پزشک ماما در سمنان باید توانایی خوبی در برقراری ارتباط صحیح و صمیمانه با افراد مختلف داشته باشد تا مراجعه‌کننده بتواند مشکلات و مسائل ذهنی خود را بدون هیچ خجالتی مطرح کند. خانم‌ها اشخاصی حساس هستند که با بروز کوچکترین علائمی از یک بیماری به نگرانی و تنش‌های شدید فکری و روحی منجر می‌شوند. یک مامای خوب با رفتاری خوش و ملایم آرامش ازدست‌رفته بیماران خود را باز می‌گرداند و با صداقت کامل آن‌ها را راهنمایی می‌کند.

اعتمادبه‌نفس

پزشک ماما در سمنان باید کوچکترین تردیدی به خود و کارش  راه ندهد. او باید به خود اطمینان داشته باشد و بهترین تصمیمات را در لحظه کنونی بگیرد.

ماما چه وظایفی بر عهده دارد؟

پزشک ماما در سمنان یک متخصص بهداشت حرفه‌ای است که به‌صورت گسترده‌ و کاملاً تخصصی در زمینه زنان بخصوص مراقبت‌های ویژه بارداری، زایمان و پس از زایمان دوره‌‌های مختلفی را گذرانده است. خدمات متفاوتی که ماما باید به بیماران ارائه دهد به شرح زیر هستند.

پزشک ماما در سمنان

 

مسئولیت در برابر خانواده

پزشک ماما در سمنان با بسیاری از خانواده‌ها و مسائل محرمانه آن‌ها در ارتباط است؛ پس موظف است در برابر اطلاعات خصوصی که از خانواده‌ها دارد رازنگه‌دار باشد و مسئولیت ماما بودن خود را به نحو درستی انجام دهد.

مسئولیت طی دوران بارداری

پزشک ماما در سمنان با تسلط داشتن بر اصول تغذیه در دوران بارداری به مادران کمک می‌کند تا مواد مغذی و ضروری را به میزان نیاز دریافت کنند و همچنین با آشناکردن آن‌ها به زایمان طبیعی و سزارین، مزایا و معایب هر کدام مادر را در شناخت بیشتر روش‌های زایمان کمک می‌کند.

مسئولیت در قبال حرفه

پزشک ماما در سمنان  باید برای حفظ استانداردهای شغل و بهبود مراقبت‌ها همیشه فعالیت داشته باشد که لازمه این کارآگاهی داشتن از فعالیت‌های سازمان‌های حرفه‌ای و هیئت‌های قانونی است و برای عرضه بهترین مراقبت‌ها باید همیشه خودش را از نظر علمی به‌روز نگه دارد.

مسئولیت هنگام زایمان

در هنگام زایمان بررسی لحظه‌به‌لحظه وضعیت مادر، جنین و کنترل نوزاد در طی زایمان طبیعی بر عهده ماما خواهد بود. اصولاً زایمان‌های طبیعی نیز با کمک ماماها انجام می‌شود و در صورت خارج‌شدن زایمان از روال طبیعی ممکن است که ما با پزشک جراح یا متخصص زنان تماس بگیریم.

مسئولیت در مقابل جامعه

پزشکان ماما ممکن است در وضعیتی قرار بگیرند که با مسائلی مانند محرومیت‌های اجتماعی، مکان‌های نامناسب، تعصبات، پرخاشگری‌ها و شیوع بیماری‌ها سروکار داشته باشند و وظایف آن‌ها در مقابل این اوضاع، هوشیاری و تدبیر اندیشی خواهد بود.

پزشک ماما در سمنان در مقابل اعتمادی که جامعه به مهارت‌های او کرده موظف است فعالیت‌های خود را به بهترین شکل ممکن در اختیار افراد قرار دهد. ماما باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا در هر موقعیتی از مادر و نوزاد حمایت و نگهداری کند. در هنگام رخ‌دادن بیماری اگر دکتر ماما از پزشکی تقاضای کمک کند حتی با نظارت پزشک باز هم ماما موظف به نگهداری از مادر و فرزند است، نباید وظایف خود را به دکتر دیگری محول کند و از انجام وظایفی که به او واگذار شده کوتاهی کند.

خدمات ماما به افراد غیرباردار

پزشک ماما در سمنان می‌تواند به دختران و زنان جوان در خصوص رعایت بهداشت شخصی مشاوره دهد و همچنین به زوجین در تنظیم خانواده برای آشنایی بیشتر با روش‌های جلوگیری کمک کند.

متخصص مامایی در سمنان

 

مسئولیت حفظ و نگهداری گزارش کتبی

پزشک ماما در سمنان موظف است که گزارش‌های کتبی را با جزئیات کامل حفظ و نگهداری کند. گزارشی که ماما جمع‌آوری کرده با گزارشی که پزشک تهیه می‌کند متمایز است. دکتر ماما باید همه گزارش‌ها از قبیل تاریخچه مامایی و وضعیت بیمار قبل از زایمان را انجام دهد و در کنار خود نگه دارد.

دکتر ماما شرح‌دادن معاینه‌هایی را که انجام می‌دهد، یادداشت و نگهداری خواهد کرد و تمام آن‌ها را با جزئیات کامل بیان می‌کند. این مدارک باید در بایگانی بیمارستان نگهداری شوند، زیرا ممکن است بعد از مدتی به آن‌ها نیاز داشته باشند. مدت‌زمان نگهداری این مدارک حداقل باید ۲۵ سال باشد، زیرا در زمان دادخواهی یا شکایت مورد نیاز هستند.

تخصص مامایی در سمنان

تخصص مامایی یکی از رشته‌های زیر مجموعه علوم پزشکی که در مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته، کارشناسی ناپیوسته و دکتری در داخل کشور برقرار است. فارغ‌التحصیلان کارشناسی مامایی می‌توانند در رشته‌هایی چون بهداشت باروری، آناتومی، فیزیولوژی، آموزش بهداشت و… ادامه تحصیل دهند.

پزشک ماما در سمنان شامل نقش‌های گسترده‌ای اعم از نقش مشاوره‌ای، مراقبتی، حمایتی، درمانگری، آموزشی و تحقیقاتی دارد. همه این نقش‌ها در ارتباط با مادر، کودک و آموزش به دختران است. حرفه مامایی از دوران پیش از بارداری آغاز می‌شود و تا پس از زایمان و ۶ سالگی کودک ادامه دارد.

مهارت‌های پزشک ماما

متخصص مامایی در سمنان جزو مراقبت‌های بهداشتی است که نوزادان را در محیط‌های مختلف از جمله خانه، بیمارستان و مراکز زایمان به دنیا می‌آورند. پزشک ماما در سمنان برای انجام وظایف خود و عرضه فعالیت‌های مامایی به مجموعه گسترده‌ای از مهارت‌ها نیاز دارد که هر یک از آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

مهارت‌های پزشکی

پزشک ماما در سمنان به مهارت‌های پزشکی خاصی نیاز دارد او باید زنان را در دوران بارداری تحت نظارت داشته باشد و مواردی چون علائم حیاتی مادر و جنین را بررسی کند و مهم‌تر اینکه وضعیت نوزاد و مادر را ارزیابی کند. ماماها باید به هر گونه عارضه توجه داشته باشند و درمان مناسب را برای آن پیدا کنند.

اغلب پزشکان ماما زمانی که لازم باشد عمل اپیزیوتومی (برش میان دوراه ناحیه تناسلی) را نیز انجام می‌دهند و محل برش را بعد از زایمان به طور کامل بخیه می‌زنند. پزشک مامای دارای مجوز در صورت نیاز می‌توانند دارو تجویز کنند.

متخصص مامایی در سمنان

 

مهارت‌های ارتباطی قوی

پزشک ماما در سمنان علاوه بر ارائه خدمات مامایی به مهارت‌های ارتباطی خوب و سطح بالایی نیاز دارد. او باید نگرانی‌ها و خواسته‌های والدین را به‌خوبی درک کند و به زوج‌ها درباره بارداری و زایمان آموزش جامعی دهد.

پزشکان مامایی باید همیشه با سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی از قبیل پرستاران و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی در ارتباط باشند تا در صورت ایجاد موارد اورژانسی، هنگام زایمان در خانه بتوانند سریعاً از آن‌ها کمک بگیرند.

انعطاف‌پذیری مناسب

پزشک ماما در سمنان باید انعطاف‌پذیر باشد، زیرا زایمان ممکن است در هر ساعتی از شبانه‌روز یا در روزهای تعطیل رخ دهد، چون آن‌ها دائماً نمی‌توانند با یک برنامه ثابتی پیش بروند. تعداد زیادی از زایمان‌ها سریع اتفاق می‌افتند، اما برخی دیگر مدت طولانی زمان می‌برند؛ پس ماماها باید برنامه‌ریزی‌های از قبل تعیین شده‌ای را برای ارائه انواع خدمات مامایی به بیماران داشته باشند.

آن‌ها باید در پاسخ به نیازهای والدین با پیشینه‌های مختلف و تمایلات گوناگون در مورد تولد فرزندشان منعطف باشند. مثلاً برخی از والدین می‌خواهند که افراد زیادی در هنگام تولد فرزندشان حضور داشته باشند درحالی‌که برخی دیگر خواستار حریم خصوصی خود هستند. اغلب زنان باردار خواهان زایمان طبیعی هستند و برخی دیگر از سزارین استقبال می‌کنند.

حفظ خونسردی در مواقع اضطراری

پزشک ماما در سمنان باید در مواقع اضطراری، آرامش خود را حفظ کند، بسیار عالی عکس‌العمل نشان دهد و تا جایی که می‌تواند به والدین اطمینان خاطر و آرامش دهد. اغلب زایمان‌ها مانند زایمان‌های بدون خطر به‌آهستگی انجام می‌شوند شاید تعداد محدودی در میان این موارد اورژانسی اتفاق بیفتند. ماماها باید در مواقع اضطراری باید بتوانند بر استرس خود غلبه کنند و اجازه ندهند این اضطراب در انجام‌دادن کارشان تأثیرات مخربی بر جای بگذارد.

پزشک ماما در سمنان

 

تفکر سریع

شرایط اورژانسی ممکن است ناگهانی رخ دهد، ماماها باید در این مواقع سریع فکر کنند. زایمان بدون خطر امکان دارد در عرض چند دقیقه به یک موقعیت تهدیدکننده زندگی تبدیل شود و پزشکان ماما باید در چنین شرایطی فوراً و به طور مناسب عکس‌العمل نشان دهند. آن‌ها باید عوامل متعددی را بسنجند و در مواقع ضروری زود تصمیم بگیرند و برای جلوگیری از فاجعه، قاطعانه عمل کنند.

تفاوت دکتر ماما و دکتر زنان

تفاوت‌های پزشک ماما در سمنان با دکتر زنان در چیست؟ حرفه مامایی و تخصص زنان دو حرفه مستقل از یکدیگر است که به موضوع بهداشت و سلامت زنان می‌پردازد. وجود ماما و متخصص زنان بسیار واجب بوده و مادر را پیش از بارداری تا پس از آن یاری می‌کند. به چند مورد از تفاوت دکتر ماما سمنان و دکتر زنان در سمنان اشاره می‌کنیم که عبارت‌اند از:

  • ماما به بیماری‌ها و مشکلات جزئی زنان و بهداشت فردی ایشان می‌پردازد درحالی‌که متخصص زنان با بیماری‌های تخصصی‌تر و پیچیده‌تر سروکار دارد.
  • ماما قبل و بعد از بارداری، مراقبت‌های جسمانی، روحی و عاطفی را برعهده دارد، ولی دکتر زنان فقط به مشکلات تخصصی پزشکی می‌پردازد.
  • پزشک زنان نسبت به ماما مهارت بالایی در زمینه بیماری‌های زنان دارد چرا که دوره پزشکی عمومی را طی کرده و سپس تخصص خود را در این حیطه به اتمام رسانده است.
  • پزشک زنان و زایمان برای انجام عمل‌های جراحی آموزش‌دیده‌اند درحالی‌که ماماها قادر به انجام عمل نیستند.

چه زمانی به ماما و دکتر زنان مراجعه کنیم؟

هر زمان که مشکلات خاصی در ناحیه تناسلی مانند خونریزی‌های بی‌دلیل، درد در ناحیه شکم، درد در سینه و مشکلاتی ازاین‌قبیل برای بانوان به وجود بیاید، لازم است که به دکتر زنان مراجعه کنید تا با بررسی‌های دقیق و اصولی مشکلات آن‌ها مشخص شده و اقدام به درمان آن کنند.

بهتر است دختران از سن بلوغ و پدیدارشدن علائم آن به بهترین مراکز مامایی سمنان مراجعه کنند. همچنین برای انجام معاینات موقت در سنین بارداری برای جلوگیری، درمان و دنبال‌کردن بیماری‌های مرتبط با دستگاه تولیدمثل زنان و بیماری‌های پستان لازم است با پزشک ماما مشورت کنند. زنان یائسه نیز برای درمان مشکلات یائسگی خود به بهترین پزشک ماما در سمنان مراجعه کنند.

نکات مهم در انتخاب پزشک ماما خوب

نخستین معیار هر بیمار برای خوب‌بودن نوع پزشک ماما، تجارب فردی خود یا آشنایانش است. معیار عمومی که اکثر افراد برای عالی‌ترین پزشک ماما در سمنان مدنظر دارند این است که به دغدغه‌های آن‌ها بادقت گوش دهد و رفتاری محترمانه و دوستانه داشته باشد. اکنون می‌خواهیم نکات مهم در انتخاب پزشک ماما را برایتان شرح دهیم تا تردیدهای شما در این زمینه رفع شوند.

بهترین دکتر مامایی در سمنان

 

تحصیلات

یکی از مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب یک پزشک ماما در سمنان، بورد تخصصی او است؛ زیرا بیان‌کننده میزان مهارت، دانش و آگاهی پزشک زنان در آن زمینه است. شما می‌توانید اطلاعات مربوط به محل تحصیل، مدارک تحصیلی، بیمارستان محل آموزش و سابقه حرفه‌ای پزشک موردنظر را در اینترنت پیدا کنید.

 تجربه

پزشک ماما در سمنان کسی است که دسترسی به سابقه کاری و تجربه وی به‌راحتی امکان‌پذیر باشد. اعتبار پزشکان ماما به تجربه کاری آن‌ها بستگی دارد؛ پس توجه به این مورد بسیار حائز اهمیت است.

تخصص

پزشک ماما در سمنان در حوزه‌های مراقبت بارداری، یائسگی، عفونت، زایمان و… تخصص دارد. مراجعه‌کنندگان وی باید از خدمات، شیوه کاری و درمانی پزشک موردنظر رضایت کامل داشته باشند.

جنسیت

یکی از اصلی‌ترین عوامل در زمینه زنان و زایمان، راحت‌تر بودن بیماران با جنس زن است. اینکه شما با متخصص زن راحت هستید یا مرد، اهمیت بسیاری در انتخاب پزشک ماما در سمنان دارد. اگر پزشک موردنظرتان را انتخاب کردید، اما بعد از مدتی احساس کردید که با او راحت نیستید باید سریعاً دکتر خود را عوض کنید.

دیدگاه مشترک

هدف شما از مراجعه به پزشک ماما در سمنان، جلوگیری از ایجاد بیماری‌هایی چون عفونت‌، کیست تخمدان و… است. داشتن دیدگاه مشترک با دکتر موردنظر خود اهمیت فراوانی برای رضایت‌مندی شما در طول پروسه درمان دارد.

اعتبار و اعتماد

بیماران باید بدانند که قرار است خصوصی‌ترین مشکلات خود را با پزشک موردنظرشان در میان بگذارند؛ پس باید در تعیین پزشک ماما دقت لازم و بسیار بالایی به خرج دهند تا یک دکتر خوب و حرفه‌ای انتخاب کنند. همچنین قادر خواهید بود بدون هیچ دغدغه و نگرانی بیماری‌های زنان و مشکلات جنسی خود را مطرح کنید.

لیست دکتر مامایی در سمنان

بانوان به دلیل سبک زندگی خود ممکن است به بیماری‌های فیزیولوژیکی بدن، تخمدان‌ها، رحم و واژن مبتلا شوند؛ بنابراین باید به بهترین دکتر مامایی در سمنان یا در زمینه سلامت زنان مراجعه کنند. در جدول زیر بهترین دکتر کارشناس مامایی در سمنان، بهترین متخصص ماما در سمنان به همراه آدرس و شماره‌تلفن برایتان آورده شده است.

دکتر مامایی در سمنان

 

نام پزشک آدرس شماره‌ تلفن
دکتر فریبا حسین‌زاده سمنان، بلوار ولیعصر، نزدیک پارک سنگی، طبقه ۳، واحد ۳۰۱، ساختمان پزشکان قومس ۳۳۳۴۳۳۰۱ ـ ۰۲۳
دکتر الهام صفاریه سمنان، بلوار امیرکبیر، خیابان پردیس، مجتمع بوعلی ۳۳۴۹۰۵۱۹ ـ ۰۲۳
دکتر سمیه واحدی دارستانی سمنان، خیابان طالقانی، کنار طالقانی ۱۱، کنار املاک نوین ۳۳۳۴۲۵۵۷ ـ ۰۲۳
دکتر زیبا میخوش سمنان، بلوار ۱۷ شهریور، مقابل دانشکده دندانپزشکی، کنار داروخانه ۱۷ شهریور، طبقه همکف ۳۳۳۳۲۱۳۰ ـ ۰۲۳
دکتر مرجان بهرامی سمنان، بلوار ولیعصر، مجتمع قومس، طبقه ۱، واحد شماره ۱۰۲ ۳۳۳۳۲۳۲۳ ـ ۰۲۳
دکتر سارا چوبتاشانی سمنان، بلوار ولیعصر، نزدیک پارک سنگی، ساختمان پزشکان قومس، واحد شماره ۵۰۳ ۳۳۳۳۶۰۹۰ ـ ۰۲۳
دکتر صنم مرادان سمنان، میدان سعدی، مجتمع صدف، واحد ۸ ۳۳۳۳۳۹۵۳ ـ ۰۲۳
دکتر لاله رزمی سمنان، بلوار ولیعصر، مجتمع قومس، طبقه ۶، واحد شماره ۶۰۴ ۳۳۳۷۳۷۴ ـ ۰۲۳

۳۳۳۱۵۴۴ ـ ۰۲۳

دکتر مژگان رحمانیان سمنان، میدان سعدی، مجتمع صدف، طبقه ۲ ۳۳۳۲۰۶۸۰ ـ ۰۲۳
دکتر سیما مهری انصاری نیاکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان ۳۳۴۴۰۶۵۲ ـ ۰۲۳
دکتر فاطمه کرم الدین سمنان، بلوار امیرکبیر، زیر پل نهضت، مجتمع بوعلی، واحد شماره ۷۰۵ ۳۳۳۳۴۹۹۴ ـ ۰۲۳
دکتر نجمه فایز سمنان، باغ فردوس، مقابل مدرسه راهنمایی هراتی، مجتمع تجاری پاریس، طبقه اول، واحد ۱۳ ۳۳۳۲۷۷۷۶ ـ ۰۲۳
دکتر گوهر جورابلو سمنان، بلوار امیرکبیر، ۲۰ متری وحدت، بیمارستان شفا ۳۳۴۲۳۲۱۲ ـ ۰۲۳
دکتر زهرا غلامی سمنان، بلوار قائم، مجتمع طلوع، طبقه فوقانی داروخانه شریعتی ۳۳۳۴۸۱۹۷ ـ ۰۲۳
دکتر شهرزاد آقا عمو سمنان، میدان سعدی، پاساژ صدف، طبقه دوم، واحد ۳ ۳۳۳۴۵۱۰۲ ـ ۰۲۳

شارینو

امروز تجهیزات سیستمی از جایگاه بالایی برخوردارند و جزو نیازهای کاری افراد محسوب شده‌اند؛ پس در حفظ و نگهداری آن‌ها باید تلاش کنیم و اگر از کار بیفتند کاسبی اغلب افراد را مختل می‌کنند. در صورت خرابی این تجهیزات می‌توانید به سایت شارینو مراجعه کرده و مباحثی در حوزه تعمیر پرینتر در سمنان و تعمیر لپ تاپ در سمنان را مطالعه بفرمایید.

اگر به دنبال بهترین مراکز آموزشی در سمنان هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقالات آموزشگاه آشپزی در سمنان، آموزشگاه زبان در سمنان، آموزشگاه موسیقی در سمنان و… را دنبال کنید. همچنین برای نظافت وسایل منازل خود با بهترین امکانات ویژه سری به مطالب شرکت نظافتی در سمنان بزنید.

عوامل بسیاری وجود دارند که ممکن است موجب خرابی خودرویتان شود اگر می‌خواهید از باکیفیت‌ترین خدمات خودرو در سمنان بهره‌مند شوید بد نیست موضوعاتی چون امداد خودرو در سمنان، یدک کش در سمنان، بیمه ماشین در سمنان و غیره را بخوانید تا اطلاعات جامعی را کسب کنید و همچنین برای ایمنی درب‌های منازل و سایر اماکن خود مطلب کلیدسازی در سمنان را مرور کنید.

اگر طرفدار زیبایی و تناسب‌اندام هستید حتماً از وبلاگ سایت شارینو در زمینه‌های باشگاه های بدنسازی در سمنان و سالن های زیبایی در سمنان دیدن فرمایید.

استان سمنان با داشتن جاهای دیدنی و زیبایی که دارد توانسته طرفداران زیادی را مجذوب شهر زیبای خود کند چنان چه علاقه‌مند به سایر اماکن این استان هستید موضوع‌هایی همچون مراکز تفریحی سمنان و مراکز خرید سمنان را بخوانید همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر از آثار برجسته ادبیات افراد در این استان مطالب مهمی نظیر نویسندگان سمنان را حتماً مطالعه کنید.

 

سخن پایانی

بهداشت و سلامت زنان همیشه در اولویت قرار داشته و می‌بایست به آن توجه لازم و کافی را داشت. در این مقاله پیرامون تفاوت پزشک ماما، دکتر زنان سمنان و وظایفی که بر عهده هر یک قرار گرفته صحبت کردیم تا شما عزیزان بدانید که چه زمانی باید به پزشک زنان و چه مواقعی به ماما مراجعه نمایید و مهم‌تر اینکه با رفتن به کلینیک مامایی در سمنان می‌توانید درمان بیماری خود را تضمین شده بدانید.

 

سؤالات متداول

  1. ۱. حرفه مامایی از چه زمانی آغاز می‌شود؟

از دوران پیش از بارداری آغاز می‌شود و تا پس از زایمان و ۶ سالگی کودک ادامه دارد.

  1. کدام ماماها دارای آموزش و تجربه بالینی در خارج از بیمارستان هستند؟

ماماهای حرفه‌ای

  1. آیا پزشک ماما می‌تواند دارو تجویز کند؟

 اگر مجوز داشته باشد، بله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *