کلینیک دندانپزشکی در یزد

کلینیک دندانپزشکی در یزد از مهم‌ترین مراکز خدمات درمانی و زیبایی در یزد است که تمامی‌ افراد برای داشتن لبخندی زیبا و دندان‌هایی سالم نیازمند خدمات این مرکز هستند. حتماً برای شما هم پیش آمده که درد بسیار آزاردهنده دندان را تجربه کنید یا هنگام برانداز کردن خودتان در آینه احساس کنید دندان‌هایتان کدر شده‌اند و زیبایی کافی را به چهره شما نمی‌دهند؟

در چنین شرایطی تنها راه مراجعه به بهترین پزشکان دندانپزشک در یزد یا بهترین کلینیک‌های دندانپزشکی در یزد است. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا شما را بیشتر با این حوزه درمانی و نکات مربوط به آن آشنا کنیم.

کلینیک دندانپزشکی در یزد

 

 

 

دندانپزشک کیست و چه وظیفه ای دارد؟

دندانپزشک فردی است که با کسب مهارت‌ها و دانش لازم در زمینه بهداشت و مراقبت‌های د‌هان و دندان آماده است تا هرگونه اقدام پزشکی لازم برای ترمیم، درمان و زیباسازی د‌هان، دندان و فک شما را انجام دهد. عصب کشی، ترمیم و پر کردن، ارتودنسی، جرم‌گیری، بلیچینگ، کامپوزیت، لمینت، جراحی لثه و بسیاری موارد دیگر توسط دندانپزشک در کلینیک دندانپزشکی در یزد انجام می‌شوند.

دکتر دندانپزشک در یزد در ابتدا شرح حال مراجع را دریافت کرده و سپس با معاینه و عکس‌برداری به بررسی علت مشکل و به‌کارگیری بهترین راه درمانی می‌پردازد. هیچگاه برای درمان درد دندان از روش‌های سنتی استفاده نکنید و حتماً از یک دکتر دندانپزشک در یزد کمک بگیرید.

نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که دندانپزشکی نیز مانند بسیاری از رشته‌های پزشکی دیگر در دو بخش عمومی‌ و تخصصی فعالیت می‌کند و دندانپزشکان بعد از گذراندن دوران عمومی‌ می‌توانند نسبت به دریافت تخصص در زمینه‌ای خاص اقدام نمایند.

دندانپزشک عمومی‌ در یزد تمامی‌ مشکلات دندان‌های شما را ترمیم و درمان می‌کند و در صورتی که درمان شما در حیطه کاری وی نبود شما را به متخصص ارجاع می‌دهد. برای مثال برای انجام ایمپلنت، ارتودنسی، جراحی د‌هان، فک و صورت، بیماری‌های لثه امور، مربوط به اطفال و غیره لازم است به متخصصان دندانپزشک در آن حوزه مراجعه فرمایید.

در واقع امور ابتدایی دندانپزشکی همچون معاینات اولیه، عصب کشی، جرم‌گیری، پر کردن دندان، درمان زخم‌های د‌هانی، تشخیص عفونت و بیماری‌های د‌هان و کشیدن دندان، اسکن دیجیتال، رفع دندان‌قروچه، تجویز گارد د‌هان و دندان و غیره در حیطه کاری بهترین دکتر دندانپزشک عمومی‌ یزد قرار دارد.

انواع متخصصان دندانپزشکی در یزد عبارت‌اند از:

  • متخصص ارتودنسی
  • متخصص درمان ریشه
  • متخصص دندانپزشکی کودکان
  • متخصص دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی
  • متخصص بیماری‌های لثه
  • متخصص رادیولوژی فک و صورت
  • متخصص پروتز‌های دندانی و ایمپلنت
  • متخصص آسیب شناسی د‌هان، فک و صورت
  • متخصص بیماری‌های د‌هان

دندانپزشک کیست و چه وظیفه ای دارد؟

 

 

 

خدمات کلینیک دندانپزشکی در یزد

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که پیش از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی در یزد لازم است بدانید، این است که در این مراکز درمانی چه خدماتی به شما ارائه خواهد شد؟ خدماتی که در این حوزه درمانی به بیماران ارائه می‌شوند، تنوع بالایی دارند و به تخصص زیادی زیادی نیاز دارند.

در واقع امروزه تنها هدف دکتر دندانپزشک در یزد درمان و رفع مشکلات د‌هان و دندان نیست؛ بلکه امروزه با پیشرفت علم دندانپزشکی، انواع خدمات زیبایی نیز در کلینیک دندانپزشکی در یزد در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

از این رو خدمات کلینیک دندانپزشکی در یزد در دو دسته درمانی و زیبایی به افراد ارائه می‌شوند که در ادامه شما را با هریک از این خدمات و جزئیات آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

خدمات درمانی و ترمیمی دندان

خدمات درمانی و ترمیمی مهم‌ترین بخش دندانپزشکی است که به طور گسترده با استفاده از روش‌های مختلف انجام می‌شود. خدمات درمانی بهترین کلینیک دندانپزشکی در یزد به منظور بهبود سلامت د‌هان و دندان، رفع درد دندان و پیشگیری و درمان انواع عفونت‌ها و بیماری‌های دندان صورت می‌گیرد و شامل موارد زیر است:

خدمات درمانی و ترمیمی دندان

 

 

 

معاینات دندانپزشکی

به طور کلی پیشنهاد می‌شود به منظور پیشگیری از بروز انواع مشکلات د‌هان و دندان به خصوص در خردسالان و کودکان هر دو سال یکبار برای معاینه دندان به کلینیک دندانپزشکی در یزد مراجعه شود.

در زمان مراجعه بهترین دندانپزشک در یزد با پرسیدن سؤالات عمومی‌ در مورد شرایط دندان‌ها اطلاعات لازم را به منظور رفع مشکل بیمار کسب می‌کند.

سپس با استفاده از ابزارآلات مخصوص همچون آینه و پروب تمامی‌ دندان‌ها را بررسی کرده و مشکلاتی همچون پوسیدگی، بیماری‌های لثه، شکستگی و غیره را تشخیص می‌دهد. علاوه بر این کلیه بافت‌های نرم د‌هان همچون زبان، لب، لثه را از نظر سرطان و سایر مشکلات احتمالی بررسی می‌کند.

البته در مواردی همچون پوسیدگی و عفونت تشخیص چشمی‌ به سختی امکان‌پذیر است و متخصص کلینیک دندانپزشکی در یزد در این شرایط از عکس‌برداری با اشعه ایکس استفاده می‌کند و به طور دقیق مشکلات را مورد بررسی قرار می‌دهد.

درنهایت در صورت وجود هرگونه مشکل در سلامت د‌هان و دندان شما پزشک گزینه‌های درمانی را پیشنهاد خواهد کرد و طبق نظر شما آن‌ها را به کار خواهد گرفت.

جراحی فک

جراحی فک از جمله خدمات مهم کلینیک‌های دندانپزشکی یزد است که جزو موارد تخصصی بوده و در بسیاری زمینه‌ها در کنار سایر روش‌های درمانی دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلاً در بسیاری مواقع در کنار ارتودنسی به منظور صاف کردن بهتر دندان‌ها لازم است استخوان‌های فک بیمار جراحی شده و جابه‌جا شوند.

 البته در برخی موارد نیز این روش درمانی برای رفع مشکلات فک نظیر نامتقارن بودن فک بالا و پایین یا جلو بودن فک به کار می‌رود. جراحی فک اقدامی تخصصی است و باید توسط جراح دندانپزشک در یزد انجام شود تا بهترین نتیجه حاصل شده و بیمار دچار مشکل نشود.

جراحی فک

 

 

 

جرم‌گیری

از دیگر خدمات اورژانس دندانپزشکی یزد می‌توان به تمیز کردن و جرم‌گیری دندان‌ها اشاره کرد. برای تمامی‌ افراد دیدن ظاهر زرد و کدر دندان‌ها امری ناخوشایند است و بر زیبایی ظاهر افراد تأثیر زیادی می‌گذارد؛ به همین منظور امروزه بسیاری افراد به جهت استفاده از خدمات جرم‌گیری به کلینیک دندانپزشکی در یزد مراجعه می‌کنند.

در کلینیک دندانپزشکی در یزد در طی فرایند جرم‌گیری دندان به حذف مواد زائد تجمع یافته در دندان با استفاده از مواد و ابزارآلات مخصوص می‌پردازند. این مواد زائد ممکن است شامل ذرات غذا، پلاک‌های نرم ناشی از باکتری‌ها یا جرم‌های سخت حاصل از تجمع پلاک و مواد معدنی موجود در بزاق باشند.

لازم است بدانید پلاک و جرم‌های دندان از اصلی‌ترین عوامل ایجاد بیماری‌های لثه هستند و ظاهر ناخوشایندی در دندان‌ها ایجاد می‌کنند. در جرم‌گیری دندان دندانپزشک با به‌کارگیری یک برس چرخان و خمیر پولیش دندان‌های شما را جلا داده و تمیز می‌کند و به پیشگیری از بیماری‌های لثه می‌پردازد.

پر کردن سوراخ‌ها و شکاف‌های بین دندان‌ها

بهترین کلینیک دندانپزشکی یزد خدماتی را به عنوان پر کردن سوراخ و شکاف‌های میان دندان‌ها ارائه می‌کند که از پرطرف‌دارترین خدمات دندانپزشکی است. در این روش با استفاده از متریالی مخصوص درز‌ها و شکاف‌های میان دندان‌ها پر می‌شود و جزو خدمات ترمیمی دندانپزشکی به شمار می‌آید.

مواد مورد استفاده در این روش که سیلانت نام دارد از دندان‌ها در برابر پوسیدگی محافظت می‌کند. به طور کلی هر دندانی که دارای شیار یا شکاف شده باشد قابل درمان است؛ اما معمولاً دندان‌های آسیاب دچار این مشکل می‌شوند و در کلینیک دندانپزشکی در یزد مورد درمان قرار می‌گیرند.

پر کردن سوراخ‌ها و شکاف‌های بین دندان‌ها

 

 

 

پر کردن دندان

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید پوسیدگی‌های دندان که منجر به ایجاد سوراخ در دندان می‌شوند با استفاده از روش پر کردن قابل درمان هستند. این شیوه درمانی را می‌توان از رایج‌ترین گزینه‌ها در میان خدمات کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی یزد معرفی کرد.

در کلینیک دندانپزشکی در یزد متخصص از مته و سایر ابزار‌ها به منظور از بین بردن پوسیدگی استفاده کرده و حفره موردنظر را آماده پذیرش مواد می‌کند. مواد مختلفی برای پر کردن دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند و بر اساس اندازه، شکل و محل پر کردن دندان مناسب‌ترین آن‌ها برای شما استفاده می‌شوند.

معمولاً مواد پرکننده همرنگ دندان در این زمینه استفاده می‌شود که سبب ایجاد ظاهری طبیعی و زیبا در دندان‌ها می‌گردد.

عصب کشی دندان

در این نوع از خدمات کلینیک دندانپزشکی در یزد پالپ (عصب دندان) آسیب دیده یا عفونی دندان با پر کردن جایگزین و درمان می‌شود. در واقع پالپ بافت بسیار حساسی است که مواد مغذی، اکسیژن و احساس را برای دندان‌های ما فراهم می‌کند و در مرکز توخالی دندان به همراه رگ‌های خونی و اعصاب قرار دارد.

مواردی همچون پوسیدگی و ضربه می‌توانند به طور غیر قابل برگشت به عصب دندان آسیب وارد کرده و سبب عفونی شدن آن شوند. درنتیجه عصب کشی در کلینیک دندانپزشکی در یزد به منظور درمان عفونت و خونریزی لثه انجام می‌شود. در طول درمان ریشه دندان، عصب آسیب دیده خارج می‌شود.

متخصص دندانپزشکی در یزد با استفاده از مته و فایل‌های کوچک کانال‌های ریشه را تمیز کرده و به آن‌ها شکل می‌دهد. درنهایت داخل دندان تمیز و خشک شده و با مواد پرکننده مخصوص که تا انتهای ریشه را پر می‌کنند پوشانده می‌شود.

بعد از عصب کشی از مواد پرکننده‌ای که به رنگ دندان یا نقره‌ای رنگ هستند، به عنوان روکش استفاده می‌شود. این مواد از شکستگی‌های بعد از درمان ریشه و عصب کشی نیز جلوگیری می‌کنند. عصب کشی در کلینیک دندانپزشکی در یزد ممکن است در چند جلسه انجام شود تا کانال کشی ریشه تکمیل شود.

عصب کشی دندان

 

 

 

کشیدن دندان

اغلب ما از دوران کودکی تابه‌حال از دندانپزشکی به علت کار‌هایی مانند دندان کشیدن و درد آن می‌ترسیم و برخی به همین علت از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی در یزد امتناع می‌کنند. یکی از رایج‌ترین خدمات کلینیک دندانپزشکی دولتی یزد که به دنبال درد دندان انجام می‌شود کشیدن دندان و خارج کردن آن از لثه است.

معمولاً کشیدن دندان برای کودکان یا افراد مسن به دنبال شدید شدن پوسیدگی دندان و عفونت لثه و ریشه بیشتر صورت می‌گیرد. البته پس از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی در یزد نوع دندان، شدت عفونت و محل قرارگیری دندان مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس از بهترین روش درمانی استفاده می‌شود.

در برخی موارد به راحتی نمی‌توان مشکل را با کشیدن دندان برطرف کرد و به علت نوع رشد ریشه، لازم است دندان معیوب توسط جراح دندانپزشک در یزد جراحی شود. معمولاً برای دندان عقل از جراحی استفاده می‌شود و به دلیل حساسیت آن حتماً باید توسط جراح دندان و متخصص ریشه انجام شود.

باندینگ دندان

امروزه برای ترمیم دندان‌های آسیب دیده، بریده شده، تغییر رنگ یافته، شکاف خورده و دارای ظاهری غیر عادی از روش باندینگ استفاده می‌شود. در این شیوه از نوعی پرکننده رزینی همرنگ با دندان به منظور ایجاد ظاهری منظم‌تر برای دندان استفاده می‌شود.

البته ممکن است این رزین با گذشت زمان به تعویض نیاز پیدا کند یا دچار سایش و لکه شود. باندینگ دندان از مهم‌ترین خدمات کلینیک دندانپزشکی در یزد است که به آن پیوند دندان نیز گفته می‌شود و امروزه مورد توجه بسیاری از افرادی که به ظاهر دندان‌های خود اهمیت می‌دهند قرار گرفته است و هزینه نسبتاً مناسبی نیز دارد.

باندینگ دندان

 

 

 

روکش دندان

از دیگر خدمات حوزه ترمیمی دندان که توسط دندانپزشکان کلینیک دندانپزشکی در یزد ارائه می‌شود می‌توان به روکش دندان اشاره کرد. روکش لایه نازکی از رزین یا پرسلن است که به شکل دائمی‌ به جلوی دندان چسبانده شده سبب ترمیم دندان‌های آسیب دیده می‌شود.

گاهی لازم است به منظور ایجاد فضای کافی برای انجام روکش دندان‌ها کمی‌ تغییر شکل یابند.

تاج گذاشتن روی دندان

تاج گذاشتن برای دندان نیز از دیگر روش‌های ترمیمی دندان محسوب می‌شود که متخصصان کلینیک دندانپزشکی در یزد در این روش روی دندان‌ها کلاهک‌هایی جای‌گذاری می‌کنند. معمولاً تاج دندان‌ها در اثر آسیب‌های شدید و دائمی‌ آسیب دیده و اندازه آن‌ها غیر عادی می‌شود؛ به همین علت یک دندانپزشک خوب در یزد از این روش برای ترمیم تاج‌های دندان استفاده می‌کند.

در این روش کلاهک‌هایی به شکل دائمی‌ روی دندان موردنظر سیمان شده و به آن متصل می‌شوند. این روکش‌ها دندان را پوشانده و متناسب با نیاز‌های زیباشناختی یا عملکردی دندان می‌توانند متریال مختلفی داشته باشند. از این متریال می‌توان به فلز، سرامیک یا ترکیبی از این دو اشاره کرد.

خدمات زیبایی د‌هان و دندان

دسته دیگر خدمات کلینیک دندانپزشکی در یزد شامل خدماتی است که با هدف زیباسازی د‌هان و دندان انجام می‌شوند و وجه ترمیم و درمانی ندارند. البته در برخی موارد روش‌های درمانی با روش‌های زیبایی هم‌پوشانی دارند و ممکن است در کنار درمان این روش‌ها به منظور زیبایی بیشتر مدنظر قرار بگیرند.

از این موارد می‌توان به ایمپلنت، ارتودنسی، جراحی فک و اصلاح خطوط لثه اشاره کرد. مهم‌ترین خدمات زیبایی بهترین کلینیک دندانپزشکی یزد عبارت‌اند از:

خدمات زیبایی د‌هان و دندان

 

 

 

 

مینا کاری دندان

مینای دندان یک روکش طبیعی روی دندان انسان است که ظاهر سالم و یکدستی برای دندان‌ها ایجاد می‌کند؛ اما متأسفانه به‌مرورزمان به دلیل عدم مراقبت از دندان‌ها یا مصرف بیش از اندازه مواد قندی و اسیدی مینای دندان از بین رفته و دندان‌ها ظاهر ناپسندی به خود می‌گیرند.

اما نگران نباشید کلینیک دندانپزشکی در یزد برای این مشکل نیز راه حلی دارد. یکی از مهم‌ترین خدمات حوزه زیبایی میناکاری دندان است که برای ترمیم ایراد‌های دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولاً بهترین دندانپزشک در یزد این روش را به همراه سایر متد‌های زیبایی دندان همچون ونیز یا باندینگ انجام می‌دهد.

میناکاری با نام شکل دهی زیبایی دندان نیز شناخته می‌شود و یک روش ترکیبی زیبایی و ترمیمی در کلینیک دندانپزشکی در یزد است. دندانپزشک می‌تواند با استفاده از سو‌هان و برداشتن مقداری از مینای دندان سبب تغییر شکل آن شود و معمولاً این روش دردناک نیست و اثرات فوری به دنبال دارد.

وایتینگ دندان

وایتینگ دندان یا سفید کردن دندان از دیگر خدمات زیبایی کلینیک دندانپزشکی در یزد است که توسط بهترین دکتر دندانپزشک در یزد به منظور رفع زردی، سیاهی و لکه دندان‌ها انجام می‌شود. یکی از روش‌های سفید کردن دندان بلیچینگ دندان است که با استفاده از آن می‌توانید دندان‌هایی بسیار سفید و زیبا داشته باشید.

اگر به دنبال داشتن لبخندی زیبا و جذاب با داشتن دندان‌های سفید و براق هستید، این روش بهترین گزینه است. البته دندان تمامی‌ افراد را نمی‌توان با این روش سفید کرد و لازم است حتماً به کلینیک دندانپزشکی در یزد مراجعه کرده و با دندانپزشک مشورت نمایید.

بلیچینگ یا سفید کردن دندان از محبوب‌ترین انواع خدمات کلینیک دندانپزشکی در یزد است که به افراد در داشتن یک لبخند زیبا و ظاهری جذاب کمک بسیار زیادی می‌کند.

وایتینگ دندان

 

 

 

باندینگ زیبایی

اگر دندان شما دچار شکستگی، بریدگی یا لکه شدید شده است، باندینگ زیبایی می‌تواند مشکل شما را رفع کند. باندینگ فرایندی است که در آن مواد هم رنگ دندان به دندان موردنظر می‌چسبد و به اصطلاح باند می‌شود. این شیوه درمانی از پرتقاضا‌ترین روش‌ها برای زیبایی دندان در کلینیک دندانپزشکی در یزد است.

ارتودنسی

از دیگر خدمات حوزه زیبایی دندان که توسط بهترین دندانپزشکان یزد در کلینیک دندانپزشکی در یزد ارائه می‌شود می‌توان به ارتودنسی اشاره کرد. ارتودنسی در کودکان بیشتر به عنوان روش درمان دندان و ظاهر فک انجام می‌شود؛ اما امروزه در بزرگسالان هدف اصلی ارتودنسی ابعاد زیبایی دندان است.

به طور کلی افراد به منظور رفع عیوب دندان‌ها و بهبود ظاهر خود از بین روش‌های درمانی و زیبایی دندان ارتودنسی را انتخاب می‌کنند. این روش مستلزم صبر و حوصله است و متناسب با وضعیت دندان‌های شما از ۶ الی ۳۶ ماه ادامه خواهد داشت.

لمینت یا وینر دندان

لمینت و وینر دندان از انواع روکش‌های زیبایی هستند که ظاهری یکدست، منظم، تمیز و سالم به دندان‌های شما می‌دهند و سبب بهبود طرح لبخند شما می‌شوند. این روکش‌ها از تنوع بالایی برخوردار بوده و با استفاده از متریال مختلف تولید می‌شوند.

با توجه به شرایط د‌هان و دندان مراجعه کننده، پزشک کلینیک دندانپزشکی در یزد از این روکش‌های برای افزایش زیبایی دندان‌های فرد استفاده می‌کند.

کرادینگ دندان

کرادینگ دندان از دیگر درمان‌های زیبایی در کلینیک دندانپزشکی در یزد است که مانند ارتودنسی سبب منظم و یکدست شدن دندان‌ها می‌شود؛ اما در این روش ترمیم دندان‌ها از طریق روش‌های پیچیده ارتودنسی صورت نمی‌گیرد.

بهترین دکتر دندانپزشک یزد در این روش از ترکیبات و متریال ترمیمی استفاده کرده و با استفاده از آن‌ها دندان‌ها را منظم و یکدست می‌کند و ایراد‌های ظاهری آن‌ها را برطرف می‌نماید.

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان از پرطرف‌دارترین انواع خدمات زیبایی کلینیک دندانپزشکی در یزد است که مانند آمالگام دندانی از آن به منظور بازسازی ساختار دندان از دست رفته به دلیل   ضربه یا بیماری استفاده می‌شود. همچنین از کامپوزیت‌ها می‌توان به عنوان سیمان برای روکش‌های سیمانی استفاده کرد.

امروزه به تدریج آمالگام دندانی در حال حذف شدن است و کامپوزیت‌ها به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین مواد ترمیمی دندانپزشکی شناخته می‌شوند.

کامپوزیت دندان

 

 

 

اوردنچر دندان

زمانی که بیمار تمامی‌ دندان‌های لثه بالایی و پایینی خود را از دست می‌دهد، گزینه‌های مختلفی برای جایگزین کردن این دندان‌ها در دسترس او قرار می‌گیرد. برخی افراد دندان‌های مصنوعی یا پروتز‌های دندانی که روی لثه قرار می‌گیرند را ترجیح می‌دهند.

اما برخی افراد گزینه کاشت دندان یا اوردنچر دندان را انتخاب می‌کنند. این متد زیبایی برای افرادی که به دنبال زیبایی و افزایش عملکرد هستند بسیار مناسب است. این پروتز‌ها متحرک بوده و به دندان طبیعی یا ایمپلنت‌های دندانی متصل می‌شوند.

در واقع اوردنچر روش بسیار عالی برای جایگزینی دندان‌ها است. دندانپزشکان زیبایی یزد در این روش ایمپلنت‌های دندانی را با پروتز ترکیب کرده و به فرد کمک می‌کنند احساس کند دندان‌های طبیعی دارد. بعد از انجام این روش هیچ محدودیتی برای فرد وجود نخواهد داشت. این روش در مقایسه با سایر روش‌ها از قیمت مقرون به صرفه‌ای نیز برخوردار است.

اصلاح طرح لبخند

شاید تا‌به‌حال نام اصلاح طرح لبخند به گوشتان خورده باشد؛ این روش از معروف‌ترین اقدامات زیبایی در کلینیک دندانپزشکی در یزد است که به منظور تغییر شکل ظاهری لثه و اصلاح خطوط لثه انجام می‌شود.

دندانپزشک زیبایی در یزد با تغییر در شکل و زوایای لثه‌ها سبب تغییر و اصلاح طرح لبخند می‌شود و به طور چشمگیری روی زیبایی دندان، فک و د‌هان تأثیر می‌گذارد.

در این شیوه درمانی و زیبایی متخصص با توجه به جزئیات چهره نظیر بینی، سایز و مدل لب‌ها، گونه‌ها، زاویه فک و نمای کلی صورت یک طرح لبخند بسیار زیبا برای فرد ایجاد می‌کند.

اصلاح طرح لبخند

 

 

 

لکه گیری دندان

یکی دیگر از رویکرد‌های زیبایی دندان که توسط بهترین دندانپزشک زیبایی در یزد انجام می‌شود لکه گیری دندان است. در این روش درمانی و زیبایی لکه‌های ناخوشایند روی دندان‌ها از بین می‌روند و درست مانند روش سفید کردن دندان ظاهر دندان‌ها سفید و بدون لکه می‌شود.

در کلینیک دندانپزشکی در یزد برای لکه گیری ابتدا لکه‌های دندان را در لایه خارجی از بین می‌برند. علاوه بر این لکه‌های قرار گرفته در زیر سطح مینای دندان نیز حذف می‌شوند. در لکه گیری از روش‌های فیزیکی همچون سایش لکه و مواد شیمیایی مخصوص استفاده می‌شود.

درنهایت با استفاده از این روش در کلینیک دندانپزشکی در یزد می‌توانید دندان‌هایی درخشان‌تر و سفیدتر داشته باشید. چنانچه لکه‌های ایجاد شده روی دندان شما سرسخت‌تر باشند از روش بلیچینگ استفاده می‌شود.

در واقع بهترین دکتر‌های دندانپزشک یزد می‌توانند از روش‌های بسیاری برای از بین بردن لکه‌های دندان استفاده کنند و هریک از آن‌ها با توجه به نوع، ماهیت لکه‌ها و میزان سختی آن‌ها به کار می‌رود.

لکه گیری و بلیچینگ در کنار یکدیگر از پرتقاضا‌ترین خدمات زیبایی کلینیک دندانپزشکی در یزد به شمار می‌آیند.

چه تفاوتی بین مطب و کلینیک دندانپزشکی وجود دارد؟

یکی از سؤالات رایج افراد در زمینه مراجعه به کلینیک دندانپزشکی در یزد تفاوت‌های میان مطب و کلینیک دندانپزشکی است که تصمیم گرفتیم در ادامه مطلب این موضوع را برای شما روشن کنیم. پس با ما همراه باشید.

اولین تفاوت مطب و کلینیک دندانپزشکی در یزد با یکدیگر در تعداد دندانپزشکان این مراکز است. در مطب دندانپزشکی تنها یک پزشک متخصص فعالیت دارد و بیماران را ویزیت می‌کند؛ اما در کلینیک‌ها حداقل ۲ الی ۳ پزشک مشغول فعالیت هستند و این موضوع سبب می‌شود بتوانند به بیماران بیشتری خدمات ارائه دهند.

تفاوت دیگر این دو این است که کلینیک‌ها از فضای کلی و سالن‌های بزرگ‌تری به نسبت مطب‌ها برخوردار هستند. معمولاً در مطب دندانپزشک در یزد بخش پذیرش و سالن انتظار یکی است؛ اما در کلینیک دندانپزشکی در یزد این دو بخش جدا بوده و سالن انتظار بزرگ و پرامکاناتی برای مراجعان در نظر گرفته شده است.

دومین تفاوت میان مطب و کلینیک دندانپزشکی در یزد در زمینه تعداد اتاق درمان و یونیت‌های دندانپزشکی است. هر مطب دندانپزشکی تنها یک یونیت یا صندلی برای پذیرش یک بیمار دارد و پزشک در ساعت‌های مختلف تنها روی درمان یک بیمار کار می‌کند.

اما در کلینیک دندانپزشکی در یزد تعداد یونیت‌ها بسیار بیشتر است و معمولاً در این مراکز بیش از یک یا دو دندانپزشک مشغول به کار هستند. معمولاً در کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی یزد یک واحد یونیت برای درمان‌های اورژانسی اختصاص داده می‌شود.

سومین تفاوت میان دو مرکز درمانی مربوط به تجهیزات رادیوگرافی دندانپزشکی است. اگر تا‌به‌حال به مطب دندانپزشکان یزد مراجعه کرده باشید، احتمالاً برای یکبار هم که شده شما را برای عکس‌برداری از دندان‌هایتان به مراکز رادیولوژی ارجاع داد‌ه‌اند. این موضوع ممکن است سبب اتلاف وقت شما شود و رفت و آمد برای شما سخت کند.

اما در کلینیک دندانپزشکی در یزد معمولاً تجهیزات لازم برای تصویربرداری از دندان به طور کامل وجود دارد و در اغلب موارد کلیه نیاز‌های بیمار رفع می‌شود.

یکی دیگر از تفاوت‌های کلینیک دندانپزشکی در یزد با مطب دندانپزشکی ساعات کاری آن‌ها است. در واقع به علت وجود دندانپزشکان بیشتر در کلینیک امکان شبانه روزی کار کردن این مرکز و تعیین شیفت برای پرسنل وجود دارد؛ اما برای مطب دندانپزشکی به علت وجود تنها یک دندانپزشک این موضوع امکان‌پذیر نیست.

مزیت فعالیت شبانه روزی کلینیک دندانپزشکی در یزد این است که می‌توانید در مواقع اضطراری و اورژانسی به آن مراجعه کرده و در کم‌ترین زمان مورد درمان قرار بگیرید.

چه تفاوتی بین مطب و کلینیک دندانپزشکی وجود دارد؟

 

 

 

تعرفه دندانپزشکی یزد

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد پیش از مراجعه به کلینیک دندانپزشکی در یزد، هزینه دندانپزشکی در یزد است که متناسب با نوع خدمات متغیر است.

همان‌طور که می‌دانید امروزه خدمات دندانپزشکی به عنوان گران‌قیمت‌ترین خدمات درمانی و زیبایی شناخته می‌شوند و بهتر است پیش از اقدام در این زمینه در مورد تعرفه دندانپزشکی یزد اطلاعات کافی داشته باشید.

در ادامه لیست کاملی از تعرفه دندانپزشکی در یزد را برای شما آماده کرد‌ه‌ایم تا بتوانید با اطلاع قبلی نسبت به استفاده از خدمات کلینیک دندانپزشکی در یزد اقدام نمایید.

نوع خدمات قیمت (تومان)
ویزیت دندانپزشک عمومی‌ ۵۰۰۰۰
ویزیت دندانپزشک متخصص ۸۰۰۰۰
گرافی پری اپیکال دکتر عمومی‌ ۵۰۰۰۰
گرافی پری اپیکال دکتر متخصص ۸۰۰۰۰
عکس اکلوزال ۷۰۰۰۰
کشیدن هر دندان قدامی‌ ۴۰۰۰۰۰
شیدن هر دندان خلفی ۶۰۰۰۰۰
خارج کردن دندان نیش نهفته ۲۰۰۰۰۰۰
عکس بابت وینگ ۴۲۰۰۰
جراحی دندان عقل نسج سخت ۲۰۰۰۰۰۰
جراحی دندان عقل نسج نرم ۱۵۰۰۰۰۰
فرنکتومی‌ ۶۵۰۰۰۰
درناژ آبسه داخل د‌هان ۴۵۰۰۰۰
درمان درای ساکت ۴۰۰۰۰۰
درمان کیست و تومور‌های کوچک استخوانی ۹۰۰۰۰۰
اکسپوز کردن دندان ۱۵۰۰۰۰۰
درمان ریشه یک الی چهار کاناله دندان ۷ از ۹۵۰۰۰۰ الی ۱۵۰۰۰۰۰
درمان ریشه یک الی چهار کاناله دندان ۸ از ۸۵۰۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰۰
لمینت سرامیکی ۳۵۰۰۰۰۰
پروتز کامل هر فک ۵۰۰۰۰۰۰
چسباندن روکش‌های قدیمی‌ ۲۰۰۰۰۰
خارج کردن روکش‌های قدیمی‌ ۲۰۰۰۰۰
ارتودنسی ثابت یک فک ۶۵۰۰۰۰۰
ارتودنسی ثابت پیچیده یک فک ۷۰۰۰۰۰۰
ارتودنسی سرامیکی ۸۰۰۰۰۰۰
ارتودنسی متحرک دو فک ۱۶۰۰۰۰۰
ارتودنسی دیمون ۸۰۰۰۰۰۰
الکتروسرجری ۵۰۰۰۰۰
نیات گارد سخت ۳۲۰۰۰۰۰
نایت گارد نرم ۱۰۰۰۰۰۰
پروتز کامل هر فک ۵۰۰۰۰۰۰
بلیچینگ از ۱۵۰۰۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰۰
پین معمولی ۲۰۰۰۰۰
فایبر پست ۲۰۰۰۰۰
ایمپلنت ۱۲۰۰۰۰۰ الی ۸۰۰۰۰۰۰
فیشور سیلانت هر دندان ۵۰۰۰۰۰
پالتومی‌ شیری ۵۰۰۰۰۰
پالپکتومی‌ شیری ۶۰۰۰۰۰

لیست کلینیک‌های دندانپزشکی در یزد

آیا بهترین کلینیک‌های دندانپزشکی یزد را می‌شناسید؟ یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمینه مراجعه به کلینیک دندانپزشکی در یزد انتخاب یک کلینیک مجرب و حرفه‌ای در زمینه ارائه انواع خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی است.

در این راستا در ادامه مطلب لیست کاملی از بهترین کلینیک‌های دندانپزشکی در یزد را آماده کرد‌ه‌ایم تا بتوانید در کم‌ترین زمان از بهترین خدمات دندانپزشکی در یزد بهره‌مند شوید.

نام کلینیک آدرس شماره تلفن
دندانپزشکی مهر شفا یزد، بلوار ۲۲ بهمن، واقع در کوچه مسجد اعظم ۰۳۵۳۵۲۵۴۳۴۸
کلینیک دندانپزشکی بهار یزد یزد، بلوار امام جعفر صادق (ع)، کنار فروشگاه رفاه ۰۳۵۳۶۲۸۸۱۴۴
درمانگاه دندانپزشکی سعید مقدم یزد، بلوار شهید قندی، نبش میدان ریاضی، کوچه ساقی ۳ ۰۳۵۳۸۲۲۹۵۲۲
کلینیک دندانپزشکی یادگاران یزد، چهارراه مهدیه اول، بلوار منتظر قائم، کنار داروخانه امامزاده یزدی ۰۳۵۳۶۲۶۸۴۹۸
کلینیک دندانپزشکی ایران یزد، میدان اطلسی، بلوار شهید قندی، آخر بلوار صیاد شیرازی، میدان توحید ۰۳۵۳۸۲۸۸۸۸۳
پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی خاتم الانبیا یزد، خیابان آیت الله طالقانی، مقابل آتش‌نشانی ۰۳۵۳۷۲۶۶۸۶۰
کلینیک دندانپزشکی آراد یزد، میدان اطلسی، بلوار دانشگاه، کوچه آیت الله فرساد ۱۱ ۰۳۵۳۸۲۵۳۳۰۰
کلینیک دندانپزشکی پارس یزد، آزادشهر، میان فلکه سوم و چهارم، بعد از بلوار بهارستان، بعد از کوچه نبوت ۰۳۵۳۷۲۱۰۸۵۳
کلینیک دندانپزشکی ابن سینا یزد، سه راه آزادشهر، اول بلوار واعظ، سمت چپ ۰۳۵۳۷۲۰۲۴۸۵

لیست کلینیک‌های دندانپزشکی در یزد

 

 

 

لیست بهترین دندانپزشکان یزد

علاوه بر شناخت بهترین کلینیک‌های دندانپزشکی شهر یزد لازم است با بهترین دندانپزشکان یزد نیز آشنا باشید و سپس بنا به انتخاب خود به مطب پزشک یا کلینیک دندانپزشکی در یزد مراجعه نمایید.

نام پزشک آدرس شماره تلفن
دکتر محمد زمانی یزد، میدان امام علی (ع)، شهرک رزمندگان، واقع در خیابان شرافت، نبش شرافت ۱۰ ۰۳۵۳۸۲۰۲۲۴۰
دکتر پریسا سید میر یزد، میدان آزادی، کوچه منصوری، ساختمان پزشکان ابن سینا ۰۳۵۳۷۲۵۱۶۳۱
دکتر داوود زارع یزد، میدان آزادی، اول بلوار آیت الله طالقانی، کوچه منصوری، پلاک ۳۶ ۰۳۵۳۷۲۵۳۱۳۴
دکتر زهرا بحرالعلومی‌ یزد، ابتدای بلوار آیت الله طالقانی، کوچه مجاهد، جنب ساختمان پزشکان رازی، ساختمان پزشکان امید، طبقه ۳ ۰۳۵۳۷۲۲۵۲۵۸۴
دکتر کمال انتظاری یزد، ابتدای بلوار آیت الله طالقانی، کوچه مجاهد، مقابل کوچه کیوان، پلاک ۲۸ ۰۳۵۳۷۲۶۰۴۱۴
دکتر سیده آرزو زهرایی یزد، بلوار آیت الله طالقانی، کوچه مجاهد، مقابل ساختمان حکیم، ساختمان پزشکان رازی، طبقه ۲ ۰۳۵۳۷۲۵۴۳۴۳
دکتر فریدون سلطانی یزد، ابتدای بلوار آیت الله طالقانی، کوچه مجاهد، کنار ساختمان رازی، ساختمان پزشکان امید، طبقه ۳ ۰۳۵۳۷۲۶۱۶۷۹
دکتر سید نوید عسگری یزد، خیابان آیت الله طالقانی، کوچه ۲۱ ۰۹۱۳۰۱۸۹۱۹۴
دکتر علی توکلی یزد، خیابان امام خمینی، کوچه برخوردار، مقابل مسجد، کنار عینک فرزاد ۰۳۵۳۶۲۶۶۶۶۳
دکتر امیر حسین حمیدی یزد، خیابان امام خمینی، کوچه برخوردار، ساختمان ولیعصر، طبقه پایین ۰۹۱۳۱۵۱۲۴۷۲
دکتر ستاره داوودی یزد، خیابان امام خمینی، کوچه برخوردار، داخل کوچه ۶ رازی ۰۳۵۳۶۲۶۵۵۶۲
دکتر آرزو خبازیان یزد، خیابان امام خمینی، کوچه برخوردار، مقابل مسجد، کنار عینک فرزاد ۰۳۵۳۶۲۶۶۶۶۳
دکتر حسن فتوحی یزد، سه راه آزادشهر، بلوار واعظ، بین بن بست یاس و قائم مقام فرا‌هانی، بالای سوپر ۲۰۰۰ ۰۳۵۳۷۲۱۶۲۳۹
دکتر کاظم جعفری یزد، آزادشهر، بین میدان حر و میدان ولایت، کوچه نرگس ۰۳۵۳۷۲۲۰۶۹۷
دکتر حسین جعفری یزد، خیابان مطهری، مقابل درمانگاه نیکوپور ۰۳۵۳۷۲۵۴۳۸۰
دکتر مهدیه امتیازی یزد، میدان ابوذر، خیابان فلاحی، کنار کیان کارواش ۰۳۵۳۸۲۴۶۵۲۰
دکتر محمد مهدی توحیدی یزد، خیابان فلاحی، نبش بلوار جهاد ۰۳۵۳۸۲۴۹۹۹۲
دکتر محمد صادق دهقان پور یزد، خیابان تیمسار فلاحی، مقابل پارک آزادگان، کوچه ۱۶، بنفشه پلاک ۳، طبقه ۲ ۰۳۵۳۸۲۶۷۱۵۰
دکتر محمد زارع بیدکی یزد، محله صفائیه، بلوار شهید قندی، قندی ۱۶، کنار املاک ژاک ۰۳۵۳۸۲۴۶۱۴۶
دکتر علی عقیلی یزد، محله صفائیه، خیابان تیمسار فلاحی، اول خیابان بوعلی، ساختمان گروه پیشگامان کویر یزد ۰۳۵۳۸۲۴۱۱۱۴
دکتر کمالی یزد، میدان باهنر اول، کوچه امیرالمؤمنین ۰۳۵۳۷۲۵۵۷۱۹
دکتر محمد مهدی سروش یزد، خیابان امام خمینی، کوچه برخوردار، داخل کوچه گلزاری، ساختمان پزشکان ولیعصر ۲ ۰۳۵۳۶۲۶۰۰۲۸
دکتر سید محمود مصطفوی یزد، خیابان امام خمینی، کوچه برخوردار، داخل کوچه گلزاری، ساختمان پزشکان ولیعصر ۲ ۰۳۵۳۶۲۲۰۵۲۰
دکتر فاطمه اکابری یزد، خیابان امام، آخر کوچه برخوردار، سمت چپ ۰۳۵۳۶۲۷۲۳۱۶
دکتر غلامحسین دهقان یزد، خیابان کاشانی، خیابان نعیم آباد، نرسیده به کوچه ۲۳ ۰۹۱۳۱۵۲۰۶۳۳
دکتر محمد علی درستکار یزدی یزد، خیابان آیت الله کاشانی، بعد از پارک هفتم تیر، طبقه بالای چوب و فلز درستکار ۰۳۵۳۸۲۴۷۳۱۴
مطب دندانپزشکی ‌هاشمیان یزد، خیابان آیت الله کاشانی، اول کوچه بیمارستان بهمن ۰۳۵۳۶۲۴۸۰۲۸
دکتر امیر بهرام خسروی مقدم یزد، بلوار شهید قندی، نرسیده به میدان اطلسی، کوچه قندی ۲، طبقه سوم ساختمان پزشکان اطلسی ۰۳۵۳۸۲۷۲۳۷۴
دکتر آمنه امامی‌ یزد، بلوار شهید قندی، نرسیده به میدان اطلسی، داخل کوچه قندی ۲، طبقه سوم ساختمان پزشکان اطلسی ۰۳۵۳۸۲۶۱۲۷۴
دکتر محمد علی لطفعلیان یزد، بلوار شهید قندی، نرسیده به میدان اطلسی، داخل کوچه قندی ۲، طبقه سوم، ساختمان پزشکان اطلسی ۰۳۵۳۸۲۵۱۱۶۰
دکتر غلامحسین انصاری یزد، آزادشهر، میان فلکه اول و دوم، کوچه فاضلی نیا ۰۳۵۳۷۲۱۱۳۳۱

سؤالات متداول

۱. تفاوت دندانپزشک عمومی‌ با متخصص دندانپزشکی چیست؟

دندانپزشک عمومی‌ امور غیر تخصصی و عمومی‌ دندانپزشکی همچون کشیدن دندان، جرم‌گیری، عصب کشی و غیره را انجام می‌دهد؛ اما متخصصان دندانپزشکی در حوزه‌های تخصصی دندانپزشکی همچون اطفال، ارتودنسی، درمان ریشه، جراحی د‌هان، فک و صورت و غیره امور تخصصی مربوط به همان حوزه را انجام می‌دهند که در تخصص دندانپزشک عمومی‌ نیست.

۲. چرا دندانپزشکی در دوران بارداری خطرناک است؟

در دوران بارداری تنها اعمالی همچون درمان پوسیدگی، جرم‌گیری دندان و غیره انجام می‌شود؛ زیرا ممکن است در خدمات دندانپزشکی از جیوه استفاده شود یا مادر به دلیل وضعیت خود نتواند ساعت‌های طولانی روی صندلی دراز بکشد.

۳. آیا با وجود تبخال می‌توان از خدمات دندانپزشکی استفاده کرد؟

خیر معمولاً در کلینیک دندانپزشکی در یزد به دلیل ویروسی بودن تبخال و احتمال سرایت به سایر افراد از ارائه خدمات به مراجعین دارای تبخال خودداری می‌شود.

۴. ایمپلنت دندانی چیست؟

در ایمپلنت یک پیچ تیتانیومی‌ داخل فک فرد قرار گرفته و درنهایت تاچ‌های ایمپلنت به آن متصل می‌شوند و ظاهری شبیه به یک دندان طبیعی ایجاد می‌کنند.

شارینو

آیا با بهترین پزشکان و متخصصان شهر یزد آشنا هستید؟ اگر از مقاله بالا لذت بردید و برای شما مفید بود، می‌توانید از سایر مقالات وبلاگ شارینو در زمینه پزشکی همچون پزشک زنان در یزد، پزشک ارتوپد در یزد، فیزیوتراپی در یزد، پزشک مغز و اعصاب در یزد، پزشکان قلب و عروق در یزد و غیره استفاده نمایید.

اگر به دنبال یک گشت و گذار لذت بخش و خاطره انگیز در شهر تاریخی یزد هستید، حتماً سری به مطلب مراکز تفریحی در یزد در وبلاگ شارینو بزنید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و شناخت بهترین و معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌های شهر یزد، توصیه می‌کنیم به مقالات رستوران‌های یزد و کافه‌های یزد مراجعه نمایید.

اگر به منظور استفاده از بهترین خدمات زیبایی پوست، مو و ناخن قصد دارید به بهترین و مجرب‌ترین سالن‌های زیبایی یزد مراجعه نمایید، مطلب سالن‌های زیبایی یزد با معرفی بهترین مراکز زیبایی یزد می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.

چنانچه یکی از لوازم خانگی شما دچار ایراد شده است و قصد تعمیر آن را دارید، توصیه می‌کنیم حتماً پیش از اقدام در این زمینه به وبلاگ شارینو و مقالاتی همچون تعمیر یخچال در یزد، تعمیر ماشین لباسشویی در یزد، تعمیر سرخ کن در یزد، تعمیر چرخ گوشت در یزد، تعمیر آبمیوه گیری در یزد، تعمیر شوفاژ در یزد و غیره سر بزنید و با بهترین تعمیرکاران یزد آشنا شوید.

سخن پایانی

دندان‌های زیبا، سالم و یکدست می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت افراد داشته و اعتماد به نفس آن‌ها را افزایش دهد. در این زمینه لازم است افراد به منظور خدمات زیبایی و درمانی به کلینیک دندانپزشکی در یزد مراجعه کنند و از خدمات متنوع این مراکز در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شوند.

در این مطلب سعی کردیم تا تمام نکاتی که در زمینه مراجعه به کلینیک دندانپزشکی یزد می‌تواند برای شما مفید باشد را به شما معرفی کنیم. امیدواریم این مطلب توانسته باشد تا به سؤالات شما درباره کلینیک‌های دندانپزشکی پاسخ داده و مفید واقع شده باشد.

۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *