آمبولانس در سمنان

آمبولانس در سمنان

آمبولانس در سمنان یکی از خدمات اساسی و ضروری هر سامانه بهداشتی و درمانی است و نقش بسیار مهمی را در نجات زندگی بیماران ایفا می‌کند. یک آمبولانس با تیم پزشکی و تجهیزات مناسب قادر است به‌سرعت به محل حادثه برسد، مراقبت پزشکی لازم را فراهم کند و بیمار را به تسریع به بیمارستان منتقل کند.

بنابراین در شرایط حساس تماس‌نگرفتن با آمبولانس می‌تواند خطرات جانی را بیشتر کند. در این مقاله ما درک بهتری از نقش آمبولانس در سمنان و توضیحاتی کلی در مورد آن به شما ارائه خواهیم کرد.

انواع آمبولانس‌ در سمنان بر اساس تیپ‌بندی

طبق استاندارد ملی ایران آمبولانس در سمنان و کل کشور بر اساس نوع و تجهیزات وابسته به سه گروه A، B و C تقسیم می‌شود. این تقسیم‌بندی بر اساس کاربرد، تجهیزات پزشکی، ابعاد کابین و تفاوت‌های کانورژن داخلی انجام شده است.

این استاندارد برای تسهیل بهتر خدمات اورژانس و بهبود زندگی مردم در حوادث ناگوار و ضروری از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه به بررسی این تیپ‌بندی می‌پردازیم.

آمبولانس تیپ A

آمبولانس‌ تیپ A معمولاً در مراکز  ارائه دهنده خدمات آمبولانس خصوصی، درمانگاه‌های شبانه‌روزی، بیمارستان‌ها و… استفاده می‌شود. این آمبولانس مجهز مناسب بیمارانی است که وضعیتی پایداری دارند.

این نوع آمبولانس در سمنان برای مسیرهای دشوار و شهری استفاده می‌شود؛ همچنین استفاده از آمبولانس‌ تیپ A هزینه زیادی برای شما در انتقال بیماران ندارد.

آمبولانس تیپ B

آمبولانس‌ تیپ B یا آمبولانس مراقبت‌های ویژه به تمام تجهیزات موردنیاز بیماران بدحال مجهز است؛ همچنین این آمبولانس همراه با کادر پزشکی مجرب، می‌تواند بیماران بدحالی که در وضعیت ناپایدار هستند را به سمنان و سراسر کشور منتقل کند. این آمبولانس برای انتقال بیماران در تمام رده‌های سنی مورداستفاده قرار می‌گیرد و تجهیزات پرتابل برای نوزادان، کودکان و بزرگسالان نیز داخل آن طراحی شده است.

این آمبولانس در سمنان دارای ۱۰ نوع سیستم و دستگاه پزشکی مانند ونتیلاتور، دستگاه شوک قلبی، مانیتور و… است.

آمبولانس در سمنان

 

آمبولانس تیپ C

آمبولانس Type C یا آمبولانس پیشرفته نوعی آمبولانس بسیار مجهز است که علاوه بر امکان انتقال بیماران، انجام درمان‌های پیشرفته، امکانات احیاء، ICU و CCU را نیز در اختیار دارد. از این نوع آمبولانس اغلب برای حمل بیماران در شرایط حساس بین بیمارستان‌ها به‌خصوص بیماران ICU مورداستفاده قرار می‌گیرد. تجهیزات آمبولانس Type C کامل‌تر از تجهیزات آمبولانس Type B است.

 علاوه‌برآن برخی از تجهیزات حیاتی اورژانس مانند امکانات احیاء  ICU و CCU را نیز دارا است. این نوع آمبولانس در سمنان توانایی تبدیل‌شدن به یک واحد اورژانس سیار را می‌دهد و امکان حمل بیمارانی که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارند را نیز فراهم می‌کند.

انواع آمبولانس در سمنان

 آمبولانس در سمنان می‌تواند بسته به نیاز و شرایط در اشکال و اندازه‌های مختلف طراحی شود. درهرصورت هدف اصلی آمبولانس ارائه خدمات بهداشتی فوری و انتقال سریع بیماران به مراکز درمانی مناسب است. در ادامه انواع آمبولانس و ویژگی‌های هریک از آنها را بررسی می‌کنیم.

آمبولانس هوایی

یکی از بهترین وسایل نقلیه برای انتقال و جابه‌جایی بیماران آمبولانس هوایی است. امروزه بسیاری از مراکز درمانی به آمبولانس هوایی نیاز دارند و به این نوع آمبولانس مجهز شده‌اند. با استفاده از این نوع آمبولانس در سمنان گروه‌های امدادی در شرایط خاص قادر بوده‌اند مصدومان را در مناطق سخت و بحرانی به بیمارستان منتقل کنند و جانشان را نجات دهند.

آمبولانس هوایی در سمنان

 

خدماتی آمبولانس هوایی ارائه

 در طول انتقال مجروحان خدمات پزشکی لازم توسط تیم آموزش‌دیده ارائه می‌شود و در صورت وجود شرایط بحرانی در حین انتقال کادر پزشکی مجرب قادر به کنترل این شرایط است؛ همچنین انتقال بیماران با شرایط جسمی خاص نیز از خدمات ویژه این نوع آمبولانس در سمنان است. از آمبولانس هوایی می‌توان برای انتقال عضوهای پیوندی حساس و انتقال داروها برای بیماران خاص نیز استفاده کرد.

مزایای آمبولانس هوایی

این نوع آمبولانس مزایای بسیاری دارد که چندی از آنها عبارت‌اند از:

  • آمبولانس هوایی به دلیل قابلیت پرواز می‌تواند به‌سرعت به مکان موردنظر برسد.
  • این آمبولانس با امکانات پزشکی کامل و قابلیت ارائه خدمات درمانی پیشرفته می‌تواند به یک بیمارستان متحرک تبدیل شود.
  • فضای درون آمبولانس برای نصب، استقرار تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی بسیار جادار است.
  • این وسیله امکان جابه‌جایی امن و راحت برای بیمارانی که به دلیل شرایط جسمانی خاص نمی‌توانند زمینی منتقل شوند استفاده کرد.
  • امکان ارائه خدمات را به مناطق دورافتاده و غیرقابل‌دسترس را فراهم می‌کند.
  • باتوجه‌به سرعت آمبولانس هوایی زمان لازم برای انتقال بیماران به مراکز درمانی به شکل قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.
  • چنانچه بیمار وضعیت بحرانی داشته باشد این وسیله دارای واحد مراقبت ویژه قلبی (ICU) ،واحد مراقبت ویژه سوختگی (BICU)، واحد مراقبت ویژه پزشکی (MICU)، واحد مراقبت ویژه کودکان (PICU)، نوزادان (NICU)ویژه قلبی (CCU) و … است.

آمبولانس ICU کوچک

 این نوع آمبولانس در سمنان تجهیزات کوچک‌تر و جمع‌وجورتری دارد و برخی ویژگی‌ها مانند تانک‌های اکسیژن نیز با حجم کمتری در آن نصب شده است. آمبولانس I.C.U کوچک و بزرگ هیچ تفاوتی در کیفیت تجهیزات یا سطح خدمات ندارند؛ اما آمبولانس کوچک‌تر اغلب برای مأموریت‌های شهری استفاده می‌شود تا با سرعت بیشتری به بیماران و مصدومین خدمات‌رسانی کند.

آمبولانس VIP

آمبولانس VIP در واقع آمبولانسی با امکانات مراقبت‌های ویژه است و تجهیزات پزشکی آن‌ها همانند سایر آمبولانس‌های مراقبت‌های ویژه دیگر است؛ اما تفاوت اساسی آن‌ها در کادر پزشکی و پرسنل آن‌ها است. برای آمبولانس VIP پرسنلی باتجربه انتخاب می‌شود که جزو بهترین‌ها در این حوزه هستند. این آمبولانس در سمنان برای ارائه خدمات به سفارتخانه‌ها، شرکت‌های خارجی و سازمان‌های بین‌المللی تأسیس شده‌اند.

آمبولانس VIP در سمنان

 

آمبولانس نوزاد

آمبولانس نوزاد یا آمبولانس انکولانس در دسته‌بندی آمبولانس ویژه قرار می‌گیرد. استفاده از این آمبولانس برای نوزادانی که هنگام تولد با تنگی تنفس یا بیماری‌های دیگر مواجه می‌شوند و نیاز به مراقبت ویژه در واحد N.I.C.U دارند و باید بستری شوند ضروری است. هدف اصلی از استفاده از این نوع آمبولانس در سمنان تأمین حمایت و مراقبت ویژه در زمان حمل‌ونقل نوزادان به بخش‌های ویژه نظیر N.I.C.U است.

تجهیزات ویژه در داخل آمبولانس مخصوص نوزاد

آمبولانس نوزاد دارای تجهیزات حیاتی برای ارائه مراقبت به نوزادان در طول انتقال به بیمارستان است. تجهیزات اصلی این نوع آمبولانس در سمنان در ادامه ذکر شده‌اند.

  • دارای تجهیزات تنفسی شامل ونتیلاتورها و دستگاه‌های جریان اکسیژن که به نوزادان تنفس مصنوعی، اکسیژن و کنترل دمای دستگاه را می‌دهد.
  • دارای مانیتورهایی که برای نظارت و نمایش تابع‌های حیاتی نوزادان مانند ضربان قلب، فشارخون، سطح اکسیژن خون، و موارد دیگر مورداستفاده قرار می‌گیرند.
  • دارای انکوباتورها که به محیط تنفسی مصنوعی و حفظ دمای بدن نوزادان کمک می‌کند
  • دارای تجهیزات تغذیه که شامل سرم‌ها، لوله‌ها و تجهیزات ارائه تغذیه به‌صورت مستقیم است.
  • دارای تجهیزات تزریق از جمله سرنگ‌ها، کتترها و تجهیزات مخصوص تزریق داروها و مایعات است.
  • دستگاه‌های CPR (انعطاف‌پذیری پذیرفتن دستی به سینه)، دستگاه‌های فیبرواسکوپی (برای مشاهده و جراحی درونی)، و دستگاه‌های برقی تحریک قلب مثل دفیبریلاتورها در این آمبولانس وجود دارد.

آمبولانس مخصوص بیماران اعصاب و روان

جهت جابه‌جایی بیماران مبتلا به مشکلات عصبی و روانی از این آمبولانس در سمنان استفاده می‌شود. این نوع آمبولانس زمانی به محل بیماران روانی اعزام می‌شوند که بیمار به یک مرحله رسیده باشد که نیاز به بستری‌شدن و استفاده از مراقبت پزشکی و روانپزشکی داشته باشد.

در مواردی که بیماران روانی رفتارهای خطرآفرینی مانند تمایل به خودکشی از خود نشان دهند لازم است آنها سریعاً به بیمارستان‌های روانی منتقل شوند.

آمبولانس مخصوص بیماران اعصاب و روان در سمنان

 

ویژگی آمبولانس بیماران اعصاب و روان

ویژگی آمبولانس مخصوص بیماران اعصاب و روان عبارت‌اند از:

  • آمبولانس روانی باید دارای تخت‌های بستری باکیفیت، کمربندها و جاذب‌های ایمنی باشد.
  • این آمبولانس در سمنان باید پرسنل واجد شرایط داشته باشد و متخصص در حوزه روانپزشکی و مشاوره روانی همراه آن باشد.
  • این آمبولانس باید بتواند یک محیط امن و محافظت‌شده برای بیماران فراهم کند.
  • محیط داخل آمبولانس باید آرام و به‌دور از هرگونه تشنج، اضطراب و استرس باشد.
  • باید آمبولانس به حد کافی سریع باشد؛ زیرا ضرورت انتقال سریع این نوع بیماران به مکان مناسب برای درمان بیماری‌شان الزامی است.

آمبولانس مخصوص افراد چاق

آمبولانس باریاتریک یا آمبولانس برای بیماران چاق یک نوع آمبولانس در سمنان است که برای حمل‌ونقل افراد با وزن بالا که نیاز به تجهیزات خاصی دارند طراحی شده است. بیمارانی که وزن عادی ای ندارند با مشکلات فراوانی مواجه هستند، در این شرایط آمبولانس باریاتریک می‌تواند به‌عنوان یک راه‌حل مناسب برای حمل‌ونقل این بیماران به محل درمانشان مورداستفاده قرار گیرد.

ویژگی و تجهیزات آمبولانس مخصوص افراد چاق

 ویژگی‌ها و تجهیزات داخل یک آمبولانس باریاتریک عموماً شامل موارد زیر هستند:

  • آمبولانس باریاتریک دارای فضای بزرگ برای جابه‌جایی و راحتی بیمار است.
  • تجهیزات تثبیت بیمار مانند برزنت‌ها و کمربندهای ایمنی برای ثابت نمودن بیمار در حین حمل‌ونقل باید موجود باشد.
  • این آمبولانس باید تجهیزات نقل‌وانتقال از جمله تخت باریاتریک برای جابه‌جایی بیمار به طور ایمن و راحت را داشته باشد.
  • باید دارای سامانه‌های تهویه استاندارد یا مکانیکی برای تأمین تهویه مصنوعی بیمار باشد.
  • دستگاه‌های مانیتورینگ از قبیل EKG، تنفس سنج، فشارخون سنج و اکسی‌متر برای رصد و نظارت بر وضعیت بیمار حتماً باید داخل آن باشد.
  • دستگاه‌های احیا مانند دستگاه CPR،دستگاه انفیجن، دستگاه تنفس مصنوعی و دستگاه defibrillatorبرای ارائه مراقبت‌های پیشرفته به بیمار باید موجود باشد.
  • باید دارای کیت‌های پزشکی حیاتی مانند داروهای اورژانسی، کاتترهای وریدی، تزریقات و داروسازی باشد.

متغیرهای بیشتر نیز وجود دارد که به عوامل محیطی، نوع بیماری یا شرایط خاص بیمار مرتبط است. همچنین تجهیزات و ویژگی‌های آمبولانس باریاتریک ممکن است در هر کشور یا منطقه بسته به قوانین و مقررات بهداشت متفاوت باشد.

اتوبوس آمبولانس

یکی از امکانات پیشرفته در حوادث و بحران‌ها اتوبوس‌های آمبولانس هستند. این اتوبوس‌ها ویژه حوادث جاده‌ای و خدمات اورژانس ۱۱۵ هستند و دارای ۹ تا ۱۳ تخت برای مراقبت و درمان افراد مصدوم در حوادث جاده‌ای و حوادثی مانند زلزله و سیل هستند. بعضی از این اتوبوس‌ها حتی قابلیت افزایش به ۱۵ تخت را نیز دارند.

 مزیت اصلی اتوبوس آمبولانس‌ها این است که با تغییراتی در تجهیزات داخلی آنها و با استفاده از حداقل ۳ اتوبوس آمبولانس می‌توان یک بیمارستان سیار را ایجاد کرد.

این اتوبوس‌ها دارای سیستم آب‌رسانی و فاضلاب، سیستم گرمایش و سرمایش، تابلوی پیام‌نما و نمایشگرهای دیجیتال، بالابرهای دستی و برقی، و سیستم برق ۲۴ و ۲۲۰ ولت با ۱۰ تخت برای استفاده در شرایط اضطراری هستند.

ویژگی‌های داخل کابین اتوبوس آمبولانس

داخل کابین این نوع آمبولانس در سمنان وسایل و تجهیزات زیر وجود دارد:

  • کابین دارای سرویس بهداشتی شامل توالت‌فرنگی و دستشویی از جنس فایبرگلاس و ABS است.
  • این کابین دارای سپتیک تانک و سیستم سانترال اکسیژن است که شامل Outlet و Flow meterبه تعداد برانکارهاست.
  • سیستم سرمایش و گرمایش نیز به‌صورت مجزا در کابین بیمار (Split)و با ترموستات قرار دارد.
  • در کابین ۷۰۰ لیتر آب بهداشتی ذخیره شده است.
  • سیستم تهویه هوا در این کابین به‌صورت دوطرفه با دبی ۱۱۰۰ مترمکعب در ساعت عمل می‌کند.
  • سنسورهای اعلام‌خطر جهت گاز CO2 و دود در آن نصب شده‌اند.
  • سیستم اطفا حریق با هلدر لامپ‌های فلورسنت ۲۴ و طلق منعطف به همراه لامپ‌های روشنایی خواب نیز در این کابین وجود دارد.
  • قابلیت اتصال به برق شهر با استاندارد IP44با همراهی شارژر، باطری و مبدل برق نیز فراهم شده است.
  • سیستم اعلام اخباری نیز به همراه چراغ‌های فلاشر بغل (LED)در این کابین موجود است.
  • برای ارتباط کابین بیمار با راننده، سیستم اینترکام نیز ارائه شده است.
  • یک پروژکتور ۲۲۰ ولت روی سقف بالای درب ورودی نصب شده است و دارای سه سطح ولتاژ ۱۲، ۲۴ و ۲۲۰ است.
  • یک موتوربرق باقدرت ۵ کیلووات و استارت بی‌صدا در این کابین استفاده شده است. تابلو برق نیز با رعایت استانداردهای مناسب طراحی شده است.

تجهیزات داخلی آمبولانس‌ در سمنان

برای راه‌اندازی تمامی نیازهای پزشکی و پرستاری در مواقع اضطراری آمبولانس‌ها مجهز به تجهیزات مناسب هستند که این تجهیزات شامل وسایلی برای مراقبت‌های پزشکی و احیای قلبی – ریوی، درمان زخم‌ها و… هستند؛ بنابراین اگر کنجکاو هستید که داخل آمبولانس‌ها چه تجهیزاتی وجود دارد مطالب زیر را بخوانید.

تجهیزات داخلی آمبولانس‌ در سمنان

 

اسپینال بورد

اسپینال بورد یکی از تجهیزات اصلی آمبولانس در سمنان است که برای بی‌حرکت ماندن و حمل‌ونقل ایمن بیماران مشکوک به ضربه ستون فقرات طراحی شده است. این تجهیزات به امدادگران امکان می‌دهد بیمار را در شرایط دشوار و وضعیت بدحال معاینه کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

وینیلاتورهای حمل‌ونقل

ونتیلاتورهای حمل‌ونقل دستگاه‌های مکانیکی ای هستند که در مرکز آمبولانس در سمنان در داخل کابین آمبولانس وصل می‌شود. این وسیله‌ها برای ارائه تهویه مکانیکی در هنگام انتقال بیمار به بیمارستان استفاده می‌شوند؛ بنابراین درصورتی‌که بیمار قادر به تنفس مستقل نباشد این وسیله‌ها جایگزین تهویه دستی می‌شوند.

واحد ساکشن

واحد ساکشن در صورت خونریزی داخلی بیمار و نیاز به ایجاد فشار بر اندام‌های حیاتی استفاده می‌شود. همچنین این واحد برای جذب مایعاتی که در داخل بدن یا دهان بیمار جمع شده‌اند و نیاز به اقدامات اورژانسی قبل از رسیدن به بیمارستان دارند در آمبولانس در سمنان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

پمپ‌های سرنگ تزریقی

پمپ‌های سرنگ تزریق وسایلی هستند که به‌وسیله آن‌ها می‌توان مایعات را با سرعت جریان مشخص و حجم کنترل شده به داخل بدن بیمار تزریق یا خارج کرد. این پمپ‌ها می‌توانند تزریقات دارویی، محلول‌های غذایی یا سایر مایعات درمانی را به‌صورت دقیق انجام دهند.

جامبگ

جامبگ یک وسیله مهم در آمبولانس در سمنان است. جامبگ معمولاً در دسترس تیم‌های اورژانسی قرار دارد و در آمبولانس به طور معمول در جایی قرار می‌گیرد که قابل‌دسترسی سریع باشد تا در صورت نیاز بتوان به‌سرعت از آن استفاده کرد. لوازم داخل جامبگ شامل تجهیزات اورژانسی، لوازم ضدعفونی، پانسمان و کیت‌های اورژانسی است.

مرکز آمبولانس در سمنان

 

آمبولاگ BVM

آمبولاگ به دلیل فراهم‌کردن تنفس مصنوعی سریع و مؤثر یکی از ابزارهای اساسی در تجهیزات انواع آمبولانس است. زمانی که بیمار به مراکز درمانی نقل می‌شود ممکن است نیاز به تنفس مصنوعی داشته باشد در این صورت تیم اورژانس در آمبولانس می‌توانند از آمبولاگ استفاده کنند.

با استفاده از ماسک تنفسی و کیسه تنفسی آن‌ها می‌توانند به بیمار هوا تزریق کرده و تنفس مصنوعی را فراهم کنند.

مانیتور ECG

این دستگاه که به‌عنوان مانیتور دفیبریلاتور هم شناخته می‌شود دارای صفحه‌نمایشی است که اطلاعات الکتروکاردیوگرافی (ECG) را نمایش می‌دهد. با استفاده از مانیتور ECG تیم آمبولانس در سمنان می‌تواند فعالیت قلبی بیمار را مشاهده کند و حالت‌های مختلف مانند آریتمی‌ها (اختلالات ریتم قلب) و بلوک قلبی را تشخیص دهد.

همو گلوکومتر HGT

این تجهیزات برای اندازه‌گیری سطح قند خون استفاده می‌شوند و می‌تواند در آمبولانس در سمنان استفاده شوند. اندازه‌گیری قند خون با همو گلوکومتر در آمبولانس امکان‌پذیر است و برای بیمارانی که مشکلاتی مانند دیابت دارند اطلاعات مهمی را فراهم می‌کنند.

این اطلاعات می‌تواند در تصمیم‌گیری در مورد تزریق انسولین یا مداخلات اورژانسی مرتبط با سطح قند خون بیماران مفید باشد.

 اجاره آمبولانس در سمنان

اجاره آمبولانس در سمنان یکی از خدمات مهم در حوزه بهداشتی و درمانی است. مراکز درمانی نیازمند داشتن آمبولانس هستند؛ اما در برخی موارد تهیه آمبولانس به دلیل هزینه بالای خرید آن ممکن نیست؛ بنابراین این مراکز به اجاره آن متوسل می‌شوند.

از سوی دیگر افرادی ممکن است به هر دلیلی بخواهند آمبولانس را اجاره کنند. در چنین مواقعی قرارداد اجاره آمبولانس بین مالک و مستأجر امضا می‌شود.

این قرارداد شامل بخش‌های مهمی است که می‌توان به شرایط قرارداد، مدت‌زمان اجاره، نحوه اجاره آمبولانس، قیمت اجاره، شرایط استفاده و نگهداری، مسئولیت‌ها و تعهدات طرفین، شرایط فسخ قرارداد و سایر جزئیات پیرامون اجاره آمبولانس اشاره کرد.

 اجاره آمبولانس در سمنان

 

موارد استفاده از آمبولانس اجاره

اجاره انواع آمبولانس در موارد مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد. مثلاً:

  • برخی از رویدادها و فعالیت‌های عمومی نظیر کنسرت‌ها، ورزش‌ها و تجمعات عمومی که نیاز به آمبولانس‌های اضافی برای تأمین مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی وجود دارد.
  • درصورتی‌که یک مرکز درمانی امکان خرید آمبولانس را نداشته باشد آن را از مراکز درمانی بزرگ‌تری که آمبولانس‌های متعددی دارند اجاره می‌کند.
  • در مناسبت‌های مختلف مانند اهدای خون، ویزیت‌های رایگان و… که نیاز به حضور آمبولانس در مناطق مختلف وجود دارد و می‌توان آن را اجاره کرد.
  • درصورتی‌که بعد از فوت بازماندگان قصد داشته باشند جسد را برای خاک‌سپاری به شهر دیگری منتقل شود می‌توان آمبولانس را کرایه کنند.
  • هنگامی که شخص مصدوم یا بیمار تمایل دارد به بیمارستان دیگری منتقل شود یا از شهری به شهر دیگری منتقل گردد آمبولانس می‌تواند این خدمت را برای آنان ارائه دهد.
  • تیم‌های درمانی که به مناطق دورافتاده برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می‌روند؛ ولی انتقال وسایل برای آن‌ها دشوار است می‌توانند در این مواقع نیز آمبولانس اجاره کنند.

تعهدات مستأجر در نمونه قرارداد اجاره آمبولانس

در نمونه قرارداد مرکز اجاره آمبولانس در سمنان تعهدات مستأجر شامل مواردی است که در ادامه بیان می‌شود.

حفظ و نگهداری از آمبولانس

مستأجر متعهد است تا آمبولانس را در شرایط سالم و عملکرد قابل‌قبول نگهداری کرده و هرگونه خسارت یا آسیب به آن را به صاحب آمبولانس اعلام کند.

پیمان‌های تعمیر و نگهداری

 مستأجر مسئول استفاده از سرویس‌های تعمیر و نگهداری دوره‌ای برای حفظ عملکرد و ایمنی آمبولانس است.

ایمنی آمبولانس

 

استفاده مناسب

مستأجر تعهد می‌دهد که آمبولانس را فقط به‌منظور توصیل بیماران و اورژانس‌های پزشکی استفاده کند و در غیر این صورت حق اجاره آمبولانس را از دست بدهد.

بیمه

مستأجر موظف است آمبولانس را در اطلاعات بیمه خود قرار دهد و هزینه‌های مربوط به بیمه را پرداخت کند. همچنین در صورت وقوع حادثه یا ضرر به آمبولانس مستأجر متعهد است خسارت‌ها را جبران کند.

استفاده بر حسب قانون و مقررات

مستأجر متعهد است تا آمبولانس را بر اساس مقررات و قوانین محلی در مورد حمل‌ونقل و پارکینگ استفاده کند و هرگونه تخلف در این زمینه را انجام ندهد.

اطلاع‌رسانی

مستأجر موظف است هرگونه تغییر یا اتلاف مدارک آمبولانس را به صاحب آمبولانس اطلاع دهد و در صورت لزوم تمامی ترمیمات موردنیاز را انجام دهد.

تعهدات مالک در نمونه قرارداد اجاره آمبولانس

در نمونه قرارداد اجاره آمبولانس مالک آمبولانس در سمنان معمولاً تعهدات زیر را باید انجام دهد.

 تضمین عملکرد

مالک باید تضمین کند که آمبولانس در شرایط عملیاتی عالی قرار دارد و قابلیت انجام تمام وظایف امداد و نجات را دارد.

عملکرد آمبولانس

 

 خدمات نگهداری و تعمیر

 مالک باید به طور منظم هزینه خدمات نگهداری و تعمیر را از مستأجر جویا شود تا در صورت لزوم بخشی از این هزینه را متقبل شود. این شامل تعمیرات روزمره، تعویض قطعات سالم و تعمیرات عمده در صورت لزوم می‌شود.

هزینه اجاره

مالک موظف است که هزینه اجاره آمبولانس را طوری تنظیم کند که منصفانه و واقع‌بینانه باشد. در واقع مالک باید برحسب امکانات، مدل ماشین، نوع آمبولانس و… دستگاه را اجاره دهد و تعهدات اضافی ای را روی دوش مستأجر قرار ندهد.

لوازم جانبی و تجهیزات

مالک باید آمبولانس را با لوازم جانبی و تجهیزات مناسبی که برای ارائه خدمات بهتر و بهداشت نیاز است تجهیز کند. این موارد شامل امکانات نورپردازی، دستگاه‌های انتقال تصویر، تجهیزات اورژانسی و سایر تجهیزات مربوط به امداد و نجات است.

بررسی فنی

 مالک باید همواره بررسی‌های فنی را انجام دهد تا از عملکرد صحیح آمبولانس اطمینان حاصل شود و سپس برای عملکرد آنها تعهد دهد. این موارد شامل بررسی موتور، سیستم ترمز، تهویه مکانیکی و سایر اجزای آمبولانس است.

 تعدیل و به‌روزرسانی

در صورت نیاز مالک باید آمبولانس را به‌روزرسانی کند و از لحاظ ظاهری و فنی تعدیل کند تا نیازها و مقتضیات

جدید صنعت امداد و نجات را برآورده سازد.

مراکز اجاره آمبولانس خصوصی در سمنان

مراکز اجاره آمبولانس خصوصی در سمنان

 

مراکز بسیاری برای اجاره آمبولانس در سمنان وجود دارد که شما بر حسب نیاز و خدمت مورد نظر امکان اجاره آنها را دارید. در ادامه لیستی از مراکزی که آمبولانس را اجاره می‌دهند ارائه می دهیم.

ردیف اسم شرکت یا فرد شماره تماس
۱ سروش قمری ۰۹۱۲۸۴۶۹۴۶۸
۲ مرکز آمبولانس خصوصی پارسه شیراز ۰۹۱۷۹۱۷۴۵۴۰
۳ مرکز آمبولانس کسری ۰۹۱۵۶۶۵۰۱۱۵
۴ امداد آمبولانس تخصصی ۰۹۱۲۴۹۲۳۶۰۰
۵ مؤسسه مهرآوران نوین ۰۲۱۲۲۵۱۲۱۹۰
۶ مرکز خدمات پرستاری سلامت اول سمنان ۰۹۲۲۰۴۶۷۷۴۸
۷ مرکز خدمات آمبولانس خصوصی جوادالائمه ۰۲۳۳۳۳۴۸۳۷۸
۸ آمبولانس خصوصی پرند ۰۲۳۳۳۳۲۲۲۷۴
۹ آمبولانس خصوصی سهیل سلامت ۰۹۰۳۸۷۱۸۳۷۰

شارینو

آموزشگاه زبان در سمنان با اساتید باتجربه در حوزه آموزش زبان‌های خارجه فعالیت می‌کنند تا با مشاوره تحصیلی در سمنان و متدهای آموزشی روز شما را بر زبان موردعلاقه‌تان مسلط کند پیدا کنند.

البته که آموزشگاه‌های دیگری مانند آموزشگاه موسیقی در سمنان و آموزشگاه آشپزی در سمنان وجود دارند تا به شما در تحقق آرزوها و علایقتان کمک کنند.

شرکت نظافتی در سمنان آماده‌ی رفع نگرانی‌های شما درباره‌ی بهداشت و تمیزی محیط زندگی‌تان است؛ اما شرکت‌های دیگری از قبیل ایزوگام در سمنان و برق‌کار در سمنان وجود دارد که با خدمات حرفه‌ای و تیمی از کارشناسان و استادکاران ماهر هر گوشه‌ای از خانه‌تان که نیاز به تعمیر یا نصب وسیله جدیدی داشته باشد را رفع می‌کنند.

خدمات باربری در سمنان به‌صورت حرفه‌ای و با سرعت تمامی نگرانی‌های شما را از قبیل حمل‌ونقل وسایلتان رفع کرده است. خدمات امدادخودرو در سمنان نگرانی‌های شما درباره‌ی خرابی وسیله نقلیه‌تان در هرجایی را از بین برده است.

این شرکت با فرستادن مکانیک سیار در سمنان در صورت توان ماشین‌ها را تعمیر می‌کند؛ در غیر این صورت آنها را با یدک‌کش در سمنان حمل می‌کنند. همچنین این شرکت‌های خدماتی دارای بیمه ماشین در سمنان است تا در مسیر با خیال راحت ماشین‌ها را جابه‌جا کنند.

در شهر جذاب سمنان می‌توانید از سینماهای سمنان که در این شهر گسترده شده است لذت ببرید. پس از تماشای فیلم موردعلاقه می‌توانید به رستوران‌های سمنان و کافه‌های سمنان سر بزنید و از غذاهای متنوع و نوشیدنی‌های خوشمزه آنها لذت ببرید و در کنار دوستان و عزیزانتان خاطراتی دلچسب رفقم بزنید

 

سخن پایانی

برنامه‌ریزی دقیق، تجهیزات پزشکی پیشرفته و تیم‌های حرفه‌ای پزشکی آمبولانس را به یک نماد امید و نجات تبدیل کرده است. در سمنان همراه با توسعه‌ی سامانه‌های اورژانس و ارتقای سطح خدمات پزشکی آمبولانس در سمنان به‌عنوان پایگاهِ اولین تواصل با بیمار نقش ویژه‌ای را ایفا می‌کنند. در طول مقاله مفصل در مورد آمبولانس و خدمات ارائه شده توسط آنها صحبت کردیم که امیدواریم مفید بوده باشد.

 

سؤالات متداول

۱ . چگونه می‌توانم یک آمبولانس را درخواست کنیم؟

 برای درخواست یک آمبولانس در سمنان به شماره اضطراری ۱۱۵ یا ۱۱۲ تماس بگیرید و درخواست کمک پزشکی کنید.

۲ . آیا آمبولانس‌های سمنان تجهیزات پزشکی کاملی دارند؟

 آمبولانس‌های سمنان به تجهیزات پزشکی کامل و ضروری مانند دستگاه‌های انعقاد، ترانسفوزیون، دستگاه‌های تنفسی و سایر وسایل اورژانس اساسی مجهز هستند.

۳ . آیا می‌توان از آمبولانس برای انتقال بیماران به شهرهای دیگر استفاده کرد؟

بله امکان استفاده از آمبولانس برای انتقال بیماران به شهرهای دیگر وجود دارد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *