پزشک زنان در سنندج

پزشک زنان در سنندج


پزشک زنان چه وظایفی دارد؟

زنان علاوه بر بیماری‌هایی که در بین مردان و زنان مشترک هستند، به بیماری‌های دیگری هم مبتلا می‌شوند که برای درمان آن‌ها باید به پزشک متخصص مراجعه کنند. یک پزشک زنان در سنندج در پیشگیری، تشخیص، درمان و پیگیری انواع بیماری‌های زنان نقش دارد و مشاوری برای دوران بارداری و همچنین زایمان و ناباروری خانم‌ها است.

رشته زنان و زایمان ترکیبی از دو تخصص Obstetrics و Gynecology است. Obstetrics به مراقبت از زنان قبل، حین و بعد از زایمان می‌پردازد و Gynecology بر تشخیص و درمان انواع بیماری‌های مرتبط با دستگاه تولید مثل بانوان و بیماری‌های مربوط به پستان تمرکز دارد.

به طور کلی وظیفه یک پزشک زنان در سنندج، تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به قاعدگی، تخمدان، رحم، واژن، دهانه رحم، سرطان‌های مختلف زنانه و… است. همچنین روند بارداری، درمان نازایی و زایمان هم تحت نظر پزشک زنان انجام می‌شود.

با دیدن چه علائمی باید به پزشک زنان مراجعه کنیم؟

اکنون که با حوزه تخصصی پزشک زنان آشنا شدید، باید بدانید که در صورت مشاهده چه علائمی به پزشک مراجعه کنید. هر یک از علائم به بیماری خاصی مربوط می‌شود و باید توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد. با دیدن علائم زیر هر چه سریع‌تر با یک پزشک زنان در سنندج مشورت کنید:

  • قاعدگی دردناک و خونریزی بین دوره‌ها
  • احساس درد یا فشار در لگن
  • ترشحات واژن با رنگ غیرطبیعی یا بوی ناخوشایند
  • توده یا زخم در ناحیه تناسلی
  • تکرر ادرار و سوزش هنگام ادرار
  • خونریزی غیرطبیعی واژن
  • احساس درد در زمان مقاربت
  • تورم، خارش، خارش و قرمزی واژن

شایع‌ترین بیماری‌های زنانه کدام‌اند؟

قبل از مراجعه به پزشک زنان در سنندج باید بیماری‌های مربوط به بانوان و علائم آن‌ها را بشناسید. تعداد بیماری‌های مربوط به خانم‌ها زیاد است و هر کدام علائم خاص خود را دارند. در صورت بی‌توجهی به این علائم ممکن است بیماری حادتر شده و عوارض بیشتری را به همراه داشته باشد که در برخی از موارد به سرطان و بیماری‌های وخیم تبدیل شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا شما را با بیماری‌های شایع زنان آشنا کنیم.

تنبلی تخمدان

تخمدان پلی‌کیستیک که با نام تنبلی تخمدان شناخته می‌شود، یک بیماری زنانه رایج است که اختلالات قاعدگی را به دنبال دارد. این بیماری منجر به عملکرد نامنظم تخمدان می‌شود و فرد را با مشکلاتی در باروری مواجه می‌کند.

تنبلی تخمدان به طور مستقیم هورمون‌های جنسی خانم‌ها را نشانه می‌رود و به بروز اختلالات مختلف در عملکرد هورمون‌ها می‌انجامد. اگر علائمی مانند: افزایش موهای زائد، بی‌نظمی قاعدگی، آکنه‌های چرکی و ریزش مو را مشاهده کردید، به یک پزشک زنان در سنندج مراجعه کنید تا تخمدان شما مورد بررسی قرار بگیرد.

کیست تخمدان

کیست تخمدان را با تنبلی تخمدان اشتباه نگیرید! این دو با هم تفاوت‌های زیادی دارند و علائم و شیوه درمان آن‌ها با هم فرق دارد. وجود کیست در تخمدان باعث می‌شود تا قاعدگی مختل شود و دردهای زیادی را در این دوران به همراه دارد. دردهای شدید زیر شکم هم از علائم بارز این بیماری به شمار می‌روند.

چسبندگی رحم

درون لوله‌های رحم با لایه‌های نرمی به نام سروز پوشیده شده که همین لایه سبب می‌شود تا بخش‌های مختلف رحم به هم نچسبند. اگر به هر دلیلی برای سروز مشکلی به وجود بیاید، لوله‌های فالوپ و قسمت‌های داخلی رحم به هم می‌چسبند و چسبندگی رحم ایجاد می‌شود.

این عارضه معمولاً بخشی از رحم را درگیر می‌کند و ممکن است در داخل یا دهانه رحم اتفاق بیفتد. درد لگن در زمان قاعدگی بارزترین نشانه این بیماری است. این عارضه همچنین منجر به ناباروری و سقط‌های مکرر می‌شود. هرگاه در زمان قاعدگی احساس درد در لگن داشتید، با یک پزشک زنان در سنندج مشورت کنید.

بیماری‌های دستگاه تناسلی

در زمان مراجعه به پزشک زنان در سنندج ممکن است با بیماری‌های دستگاه تناسلی درگیر باشید. شناخت این بیماری‌ها برای هر خانمی ضروری است و به درمان به موقع آن کمک زیادی می‌کند. عفونت‌های ادراری، زگیل تناسلی، التهاب لگن، تب‌خال تناسلی و… از رایج‌ترین بیماری‌های دستگاه تناسلی هستند.

فیبروم رحم

فیبروم رحم را می‌توان شایع‌ترین تومور لگنی در میان خانم‌ها به حساب آورد. انواع مختلفی از فیبروم‌های رحمی وجود دارند که بسته به نوع و اندازه به روش‌های گوناگونی درمان می‌شوند. منشأ فیبروم‌ها معمولاً مشکلات ژنتیکی هستند و پزشک زنان در سنندج از طریق سونوگرافی می‌تواند آن را تشخیص بدهد. سنین ۲۵ تا ۴۰ سالگی بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.

عفونت واژن

دلیل اصلی ابتلا به عفونت واژن، عدم رعایت نکات بهداشتی است؛ زیرا تجمع باکتری‌ها در واژن منجر به ایجاد عفونت‌های خفیف تا مزمن می‌شوند. احتمال مبتلا شدن به این بیماری بین سنین ۱۴ تا ۴۹ سالگی بیشتر است.

سرطان تخمدان

در صورتی که در زمان مراجعه به پزشک زنان در سنندج، علائمی مانند: درد و نفخ شکم، تکرر ادرار و احساس بی‌حالی و کسلی داشتید، باید چکاپ کامل شوید. تشخیص این عارضه سخت است و جزو بیماری‌های خاموش به شمار می‌رود؛ بنابراین باید به طور کامل و توسط پزشک متخصص مورد بررسی قرار بگیرد.

سرطان رحم

سرطان رحم یکی از سرطان‌هایی است که ارتباط مستقیمی با ژنتیک دارد. برخلاف تصورات عموم جامعه که فکر می‌کنند، لزوماً سرطان‌ها در افراد میان‌سال به بالا مشاهده می‌شوند؛ اما این بیماری در میان جوانان هم شیوع زیادی پیدا کرده است. البته روند درمان و بهبودی برای جوانان راحت‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

درد شدید در لگن و ترشحات غیرعادی واژن از علائم این بیماری هستند. چکاپ‌های دوره‌ای زیر نظر پزشک زنان در سنندج می‌توانند در پیشگیری و درمان سریع این بیماری مؤثر باشند.

سرطان پستان

سرطان پستان از جمله سرطان‌های رایج در بین بانوان است که بسیاری از افراد را به طور ناگهانی درگیر خود می‌کند. روند تشخیص این نوع سرطان زمان‌بر و سخت است؛ بنابراین هر مدت یک بار لازم است تا چکاپی در این زمینه انجام دهید تا در صورت بروز از پیشروی سریع آن جلوگیری کنید.

تغییر شکل ظاهری پوست، شل شدن غدد لنفاوی، ایجاد فرورفتگی در نوک سینه و تغییر شکل سینه از مهم‌ترین علائم سرطان سینه هستند. البته توجه داشته باشید که داشتن تنها یکی از این علائم نمی‌تواند دلیلی بر ابتلا به این سرطان باشد. بررسی این عارضه باید با آزمایش‌ها و توسط پزشک زنان در سنندج باید انجام شود.

 

بهترین پزشک زنان در سنندج

استفاده از طب سنتی به عنوان درمان از زمانهای بسیار دور برای انواع بیماریها استفاده شده و تا امروز با پیشرفت علم در زمینه پزشکی این عرصه رشد بسیار چشمگیری داشته که در نهایت به علم پزشکی عصر حاضر تبدیل شده است.

پزشک زنان در سنندج

پزشک زنان در سنندج

 

به جرأت می‌توان گفت که در علم پزشکی امروزه تقریباً هر چیزی امکان پذیر است و غیر ممکنی در آن وجود ندارد. شهر سنندج نیز به عنوان یکی از شهرهای قدیمی و دارای قدمت تاریخی در پزشکی و طب سنتی همیشه در این زمینه درخشیده است.

خاک با ارزش این شهر با پرورش فرزندانی نخبه همواره توانسته در میدان رقابت در صدر افراد برتر قرار داشته باشد. از خاک حاصل خیز و با ارزش این شهر حدوداً ۳۲۰ گیاه درمانی استخراج می‌گردد که در تمامی شهرهای کشور عزیزمان در صنعت داروسازی و درمان بیماریها استفاده می‌گردند.

 

بهترین پزشک زنان در سنندج

پزشک زنان در سنندج

 

قدیمی‌ترین نسخه طب سنتی یافت شده در استان کردستان مربوط به دوران قاجار و نوشته شده بر روی یک کاغذ ژاپنی یافت شده است که در آن نسخه به نام علاج الامراض و به زبان فارسی نوشته شده است.

دانشگاه علوم پزشکی کردستان واقع در شهر سنندج در سال ۱۳۶۵ به عنوان اولین مجموعه پژوهش، درمانی در سنندج تأسیس و تا امروز که دارای سه گروه آموزشی، مهندسی بهداشت محیط، مهندسی بهداشت حرفه ای و بهداشت حرفه ای است دارای پیشرفتهای فراوانی در عرصه پزشکی بوده‌ است.

بهترین پزشک زنان در سنندج

پزشک زنان در سنندج

این دانشگاه پذیرش دانشجو را در سال ۱۳۶۴ آغاز و در سال ۱۳۷۰ اولین دوره کاردانی را برگزار نمود. دانشکده بهداشت این دانشگاه در سال ۱۳۸۰ به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و تا به امروز دارای دو گروه پرستاری و مامایی، ۱۱ گروه پزشکی، ۱۰ گروه دندانپزشکی، ۵ گروه پیراپزشکی و بسیاری دانشکده‌های مختلف دیگر که هر ساله توانسته به موفقیتها و پشرفتهای خود بیفزاید.

 

مقاله پیشنهادی:

معرفی کتاب فروشی های سنندج از قدیمی ترین تا به روزترین ها

مقاله پیشنهادی:

بهترین پزشکان قلب و عروق سنندج +آدرس و شماره مطب

مقاله پیشنهادی:

معرفی پزشکان تغذیه در سنندج

 

طبق گفته ایرنا در سال ۲۰۲۱ دانشگاه علوم پزشکی سنندج در رتبه بندی تایمز در رده ۳۰۱ قرار گرفت و عنوان رتبه اول میان تمام دانشگاه‌های ایران را به دست آورد که این خود به وجود پزشکان و افراد متخصص در این شهر را بیان می‌کند.

پزشک زنان در سنندج

پزشک زنان در سنندج

معرفی بهترین پزشک زنان در سنندج

  • کارشناس نوشین الماسی واقع در خیابان مولوی کوچه سوسن جنبه آزمایشگاه پاستور ساختمان پزشکان اریا طبقه ۳ واحد ۷
  • دکتر محبوبه سبکدست به عنوان اولین پزشکی که جراجی رحم را به صورت واژینال در استان کردستان انجام داده است. جراح، متخصص زانان، زایمان و نازایی، ارائه مرابتهای دوران بارداری. واقع در خیابان پاسداران، جنب پاساژ خیام طبقه ۲
  • دکتر عایشه معماری جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی، داری بورد تخصصی، دارای فلوشیب از انگلستان. واقع در خیابان پاسداران، کوچه یغموری، ساختمان پزشکان کوثر طبقه ۴
معرفی بهترین پزشک زنان در سنندج

معرفی بهترین پزشک زنان در سنندج

  • دکتر پروانه مشتاق جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی. واقع در خیابان پاسداران، کوچه یغموری، ساختمان پزشکان باران ۲۳، طبقه اول
  • دکتر فریبا فرهادی فر پروفسور، جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی. واقع در خیابان کشاورز، ساختمان پزشکان راضی طبقه ۳
  • دکتر فرناز زندوکیلی جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی. واقع در خیابان کشاورز، ساختمان پزشکان مدائن
  • دکتر بهار قماشچی جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی، دارای بورد تخصصی. واقع در خیابان صفری، کوچه کوکب، ساختمان پزشکان ژینا
  • دکتر شعله شاه غیبی واقع در خیابان پاسداران مجتمع صدف طبقه ۳
  • دکتر آزیتا هدف جو واقع در خیابان پاسداران کوچه یغموری ساختمان پزشکان ایران طبقه اول
  • دکتر معصومه رضایی واقع در خیابان شهید تعریف، ساختمان ژیوار۲، طبقه ۳
  • دکتر سعیده ذکری واقع در خیابان شهدا ساختمان روژان

معرفی بهترین پزشک زنان در سنندج

  • دکتر عایشه معماری واقع در خیابان فلسطین، کلینیک قدس طبقه ۲
  • دکتر دلارام سهرابی واقع در خیابان صفری، کوچه پزشکی هسته‌ای
  • دکتر مارتینا مسعودی واقع در مولوی کرد، ساختمان پزشکان راژه طبقه ۵
  • دکتر آمنه مرادی واقع در بهاران، خیابان علامه حمدی
  • دکتر نسرین صوفی زاده واقع در خیابان مردوخ جنوبی، کوچه همایون
پزشک زنان در سنندج

پزشک زنان در سنندج

مقاله پیشنهادی:

بهترین روانشناس‌های سنندج را با ما بشناسید

چگونه هر مکانی را در سنندج بیابید؟

شاید باور نکنید اما من ادرس و شماره تلفنهای پزشکان ذکر شده در بالا را فقط در عرض چند دقیقه به راحتی پیدا کردم. می‌پرسید چطور؟!

خیلی راحت فقط با نصب اپلیکیشن شارینو شما هر مکان و هر شغلی را در دسته بندی مربوط به خود و یا با سرچ کردن آن در اپ می‌توانید در عرض چند ثانیه بیابید. اپلیکیشن شارینو یک اپلیکیشن مکان یابی و خدمات شهری مختص به شهر سنندج است که مکان یابی را برای شما آسان نموده. همین حالا آن را در گوشی خود نصب کنید و از خدمات بی نظیر دیگر آن نیز بهره مند شوید.

معرفی بهترین پزشک زنان در سنندج

مشاوره رایگان با پزشک زنان در اپلیکیشن شارینو

یکی دیگر از خدمات ارائه شده به همشهریان و تمامی کاربران شارینو در این اپلیکیشن، مشاوره رایگان با پزشک زنان است. شما می‌توانید فقط با نصب این برنامه در گوشی موبایل خود هر زمان و در هر مکانی که قرار داشته باشید با پزشک زنان شارینو مشکل خود را مطرح کرده و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

پزشک زنان در سنندج-شارینو

پزشک زنان در سنندج

 

سایر خدمات شارینو:😊

طراحی سایت

طراحی اپلیکیشن

سئو در سنندج

تولید محتوا

پشتیبانی اینستاگرام

طراحی و ساخت تیزر

طراحی پوستر

طراحی لوگو

 

طب سنتی در سنندج

گل فروشی در سنندج

مرکز ترک اعتیاد در سنندج

۳۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *