تعمیر مبل در تبریز

آیا شما هم به دنبال تعمیر مبل در تبریز هستید؟ با توجه بالابودن قیمت مبل در تبریز بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که در صورت خرابی مبل‌ها به‌جای تعویض، آن را تعمیر کنند.

ما در این مقاله به بررسی مراحل تعمیر مبل، تعمیر انواع مبل، انواع پارچه مبلمان و عوامل مؤثر بر قیمت تعمیر مبلمان در تبریز می‎پردازیم تا بتوانید در صورت بروز هرگونه مشکل و یا خراش و تورفتگی در مبلمان خانه خود، از خدمات تخصصی تعمیر مبلمان در تبریز بهره‌مند شوید؛ پس با ما همراه باشید.

مراحل تعمیر مبل در تبریز

اگر مبل‌های شما قدیمی شده، می‌توانید آن‌ها را تعمیر و دوباره استفاده کنید. مراحل تعمیر مبل در تبریز باتوجه‌به میزان فرسودگی آن متفاوت است. در زیر مراحل تعمیر مبل را بررسی می‌کنیم.

رنگ‌کاری مبلمان

اولین نکته‌ای که در تعمیر مبلمان اهمیت دارد، بررسی کیفیت چوب، رنگ‌پریدگی و میزان خراش مبلمان است. در کارگاه‌های تولیدی مبل در تبریز، تعمیرکاران باتوجه‌به میزان آسیب و با دستگاه‌های مخصوص سطح قسمت آسیب‌دیده چوب را صیقل داده و آن را پرداخت، ترمیم و رنگ‌آمیزی می‌کنند.

شکافتن مبل

در مرحله بعد تعمیرکار در تبریز باید مبل را شکاف دهد و محتویات داخل آن شامل: اسفنج، گونی، فوم و تسمه را خارج کند. این کار باید بادقت بالا انجام شود تا به پارچه آسیبی نرسد؛ زیرا الگوی پارچه بسیار مهم است و از آن برای برش پارچه جدید استفاده می‌شود.

نصب گونی و تسمه

بعد از تخلیه محتویات داخل مبل، باید گونی و تسمه جدید نصب شود. این کار باید توسط افراد متخصص تعمیر مبل در تبریز انجام شود؛ زیرا هرچه این مرحله درست‌تر انجام شود، رویه‌کوبی آن راحت‌تر خواهد بود و باعث می‌شود پارچه رویه‌کوبی، چین‌وچروک نداشته و جلوه خاصی داشته باشد.

تعمیر کلاف مبل

کلاف مبل شامل بخش‌های مختلفی مثل: فوم یا ابر، تسمه، فنر و چوب است. در بعضی مبلمان، طراحی آن دیده نمی‌شود و یک فرد متخصص باید نوع اتصال کلاف را بررسی و تعمیر کند و یا در صورت نیاز به فنر، تسمه یا هر نوع دیگری آن را تعمیر کند.

تعویض پارچه رویه مبل

اگر مبل شما پارچه‌ای یا چرمی باشد، در این مرحله از کار باید الگوگیری، برش پارچه یا چرم و خیاطی انجام شود. برای انتخاب پارچه مناسب، چگونگی برش و خیاطی آن باید به ضخامت اسفنج و فوم دقت کنید. تعمیرکاران تولیدی مبل تبریز این کار را به‌خوبی انجام می‌دهند و پارچه یا چرم مبل را آماده می‌کنند.

رویه‌کوبی

مرحله آخر تعمیر مبل در تبریز رویه‌کوبی است. تعمیرکار مبل در تبریز، به‌خوبی رویه جدید مبل را روی آن می‌اندازد. رویه‌کوبی مبل تبریز باید بادقت و ظرافت بالایی انجام شود و پارچه جدید باید به نحوی روی مبل قرار بگیرد که محکم و زیبا باشد.

تعمیر انواع مبل در تبریز

تعمیر مبلمان در تبریز بر اساس نوع مبلمان و میزان خرابی آن‌ها به روش‌های مختلفی انجام می‌شوند که توسط متخصصان مربوطه قابل‌انجام هستند. برای اطلاع از قیمت تعمیر و تولید انواع مبل ارزان‌قیمت در تبریز و قیمت سرویس خواب در تبریز می‌توانید با کارشناسان تماس بگیرید.

تولیدی‌های مبل اقساطی تبریز با استفاده از مواد باکیفیت و تجهیزات مناسب اقدام به تولید و تعمیر مبل در تبریز می‌کنند. در زیر به بررسی نحوه تعمیر انواع مبل در تبریز می‌پردازیم.

تعمیر مبل سلطنتی در تبریز

به دلیل بالابودن قیمت مبل سلطنتی تبریز نسبت به مبلمان‌های دیگر، نمی‌توان به‌راحتی برای تغییر دکوراسیون اقدام به تعویض آن کرد. تعمیر مبل سلطنتی بادقت و ظرافت خاصی انجام می‌شود؛ زیرا ممکن است نیاز به رنگ‌کاری و یا طلاکاری داشته باشد.

نکات مهم در تعمیر مبل سلطنتی در تبریز شامل موارد زیر هستند:

  • هنگام تعویض پارچه رویه مبل سلطنتی باید از پارچه‌های اصیل و باکیفیت استفاده شود.
  • در صورت خرابی و تورفتگی اسفنج و فوم‌های مبل می‌توانید با تعویض فوم مبل سلطنتی و هزینه کم، مثل روز اول از آن استفاده کنید.
  • در صورت هرگونه لقی کلاف و شکستگی به دلیل استفاده غیراصولی و استهلاک مبل، باید در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به تعمیر مبل در تبریز اقدام کنید؛ زیرا در صورت بی‌توجهی دیگر امکان تعمیر مبل سلطنتی شما وجود ندارد.
  • رویه‌کوبی مبل سلطنتی مهارت بالایی نیاز دارد؛ زیرا هرگونه سهل‌انگاری در آن باعث ازدست‌رفتن ظرافت مبل می‌شود.

تعمیر مبل استیل در تبریز

مبل استیل یکی از مبل‌های محبوب بین ایرانی‌ها است که ماندگاری، کارایی و قیمت بالایی دارد؛ اما گاهی اوقات به دلیل استفاده طولانی‌مدت از آن، ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد.

برای تعمیر مبل در تبریز نوع استیل رعایت نکات زیر اهمیت زیادی دارد:

  • اگر پارچه مبل استیل از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، بعد از مدت کوتاهی خراب می‌شود و باید توسط طراحان و تولیدکنندگان مبل استیل، تعویض و رویه‌کوبی شوند.
  • جنس پارچه در خرید پارچه‌ مبل استیل اهمیت زیادی دارد. پارچه‌های ریزبافت و طرح‌دار که بیشتر برای سبک انگلیسی کاربرد دارند، مناسب رویه مبل استیل هستند. برای شستشو راحت مبلمان، پارچه‌های نانو هم مناسب هستند.
  • فوم مبل استیل، بعد از مدتی استفاده کیفیت خود را از دست داده و پف آن می‌خوابد. باید پارچه مبل را جدا و فوم آن را تعویض کنید. اگر اسکلت‌بندی آن آسیب‌ندیده باشد، آن را رویه‌کوبی کنید.

تعمیر مبل راحتی در تبریز

قبل از تعمیر مبل در تبریز، دقت کنید که این نوع مبل کلاف خوبی داشته و یا هیچ‌گونه شکستگی نداشته باشد؛ در این صورت می‌توانید به فکر تعمیر مبل راحتی خود باشید.

در زیر نکات مهم تعمیر مبل راحتی را بیان می‌کنیم:

  • زمانی که رنگ چوب مبلمان شما یا پرداخت آن سالم است و جای فرورفتگی زیادی در آن دیده نمی‌شود می‌توانید سطح خراشیده را ترمیم کنید.
  • اگر بخش زیادی از سطح پرداخت چوب مبل راحتی شما آسیب‌دیده، حتماً باید پارچه و رویه مبل راحتی را درآورده و به کمک دستگاه خاص سطح آن را صیقل داده و چوب مبل را دوباره و از نو، پرداخت و رنگ‌آمیزی کنید.
  • همیشه پارچه رویه مبلمان خود را بررسی کنید و در صورت دیدن هرگونه پارگی یا پوسیدگی حتماً به فکر تعویض رویه آن و تعمیر مبل در تبریز باشید.
  • زمانی که شکل اسفنج، فوم و یا انعطاف مبلمان شما ازدست‌رفته، نیازی نیست پارچه آن را عوض کنید. اگر پارچه رویه مبل هنوز کیفیت لازم را دارد، می‌توانید پارچه رویه مبل را جدا کرده و فقط اسفنج و فوم را عوض کنید و دوباره پارچه قبلی را رویه‌کوبی کنید.

تعمیر مبل کلاسیک در تبریز

تعمیر مبلمان کلاسیک می‌تواند راه‌حل مناسبی برای حفظ کارایی و زیبایی مبلمان شما باشد. مهم‌ترین نکات تعمیر مبلمان کلاسیک شامل موارد زیر هستند:

  • تعمیرکاران ابتدا پایه‌ها و چوب‌های مبل را بررسی می‌کنند و در صورت رنگ‌پریدگی یا خراش، آن‌ها را در لیست رنگ‌کاری قرار می‌دهند.
  • رویه‌کوبی مبل از تخصصی‌ترین قسمت‌های تعمیر مبل در تبریز محسوب می‌شود. اولین بخش رویه‌کوبی مبل، یافتن خرابی‌ها و نواقص است. تعمیرکار باید استحکام مبل را بررسی و قسمت‌های خالی آن را توسط اسپری و ابر پر کند.
  • در تعویض تشک مبل کلاسیک در نوع دوبل، از فوم‌های سرد ۱۵ سانتی‌متری استفاده می‌شود.
  • در مرحله سرمه‌کاری دورتادور پارچه، نوار کشیده می‌شود.

تعمیر مبل چرمی در تبریز

مبلمان چرمی پس از مدتی بر اثر عوامل مختلفی مثل: جابه‌جایی نادرست، گذشت زمان، تابش مستقیم آفتاب و استهلاک خراب می‌شوند.

در ادامه نکات مربوط به تعمیر مبل در تبریز در نوع چرمی را بررسی می‌کنیم:

  • برای تعمیر ترک‌خوردگی مبل چرمی، حتماً باید از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.
  • ترمیم آسیب کم به علت سوختگی جزئی و یا لکه روی قسمتی از مبل، هزینه‌ای کمتر از رنگ مجدد یا ترمیم کامل دارد.
  • ترمیم کامل مبل چرمی شامل: تعویض چرم تا پرکردن مجدد بالشتک‌ها، تعمیر تکیه‌گاه‌ها یا فنرها و جایگزین‌کردن چوب‌های تاب‌خورده یا فرسوده است.
  • چرم باکیفیت پوسته نمی‌شود و یا ترک نمی‌خورد. چرم باند شده که در قیمت مبل ارزان در تبریز مؤثر است، دارای مواد بی‌کیفیت بوده و دوام بالایی ندارد. چرم واقعی از پوست حیوان ساخته شده که باید آن را حفظ و مرطوب کرد.

انواع پارچه مبل در تبریز

پیش از خرید، تولید و تعمیر مبل در تبریز بهتر است با انواع پارچه‌های مبلمان و ویژگی‌های آن آشنا شوید تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید و تعویض پارچه مبل داشته باشید. در زیر به بررسی انواع پارچه مبل و ویژگی‌های هریک می‌پردازیم.

انواع پارچه مبل ویژگی‌ها
پارچه مبلی مازراتی جنس شبیه به مخمل و ناهمواری کمتر، دارای دانه‌های کوچک و ریز به شکل منظم، سایش در آن به‌مرورزمان و ازدست‌دادن رطوبت خود
پارچه مبلی نخی یا پنبه‌ای پارچه نرم و بادوام، لکه‌گیری آن با پارچه و آب و مواد شوینده مناسب، مقاومت در مقابل سایش، ازدست‌دادن رنگ خود در مقابل نور خورشید، چروک سریع و گرفتن بو به خود
پارچه رومبلی کتان دارای بافت یکسان و درخشان، امکان سایش و چروک شدن، دشوار بودن شستشو و لکه‌گیری آن، مناسب نبودن برای افراد دارای که حیوان خانگی
پارچه مبلی نانو ضدآب بودن، ضدحریق، ضد لک، آنتی‌باکتریال، دارای ظاهر شیک
پارچه رومبلی پشمی بافت لطیف و سبک، قابلیت کشش بالا، مقاومت در برابر چروک شدن و پارگی، مناسب برای افراد دارای حیوان خانگی و کودک خردسال، دشواری تمیزکردن آن
پارچه مبلی چرم عدم نفوذ آب در آن، آسیب‌پذیر در مقابل اجسام تیز و پنجه حیوانات خانگی، عبورندادن هوا از بافت خود، طیف رنگی محدود این جنس
پارچه مبلی مخمل دارای استحکام و ظاهر خاص، دارای بافت لطیف، تنوع رنگی بالا، انتخاب عالی برای کوسن
پارچه رومبلی جیر به‌دست‌آمده از پوست گوساله و جیر، حساسیت داشتن به آب، قابل شستشو با اسپری‌های مخصوص
پارچه رومبلی ریون سبک و مقاوم در مقابل سایش، داشتن قابلیت ارتجاعی، مقاومت در مقابل چروک شدن و رطوبت، لغزنده بودن همچون پارچه ساتن
پارچه مبلی نایلونی مقاوم در برابر کشیده‌شدن و ساییدن، عدم جذب رطوبت، حساس‌بودن نسبت به نور خورشید
پارچه مبلی پلی‌استر مقاوم‌بودن در برابر نور مستقیم و چروک شدن، عدم جذب رطوبت

هزینه تعمیر مبل در تبریز

در محاسبه هزینه تعمیر مبلمان در تبریز امکان افزایش و یا تغییر تعرفه وجود دارد. این موضوع به دلیل متغیر بودن مشکلات و شرایط تعمیرات در هرکدام از سفارش‌ها است.

عوامل مؤثر بر قیمت تعمیر مبل در تبریز شامل موارد زیر هستند:

  • تعداد مبل: درصورتی‌که تعداد مبل‌ها بالا باشد، ممکن است تعمیرکاران قیمت‌ها را به‌صورت کنترات یا توافقی محاسبه کنند. این کار به نفع مشتری و برای سرشکن‌ کردن هزینه‌ها است.
  • نوع و جنس پارچه رومبلی: این مسئله شامل اجرت رویه‌کوبی و هزینه پارچه است. مقدار پارچه و جنس آن از عوامل تأثیرگذار در هزینه تعمیر روکش مبل است.
  • زیرساخت خدمات: هزینه انجام زیرساخت‌ و فنر شامل تعویض و تعمیر فنرها و فوم مبل، به دلیل وجود ایراد در آن‌ است.
  • نوع مبل: مبل‌های کلاسیک و استیل به دلیل وزن بالا، نوع فنرکشی تسمه‌ها و اتصالات به ‌زحمت و مهارت بیشتری نیاز دارند؛ به همین دلیل اجرت تعمیر مبل در تبریز در این دو مدل از سایر مبلمان بالاتر است.

شارینو

اگر شما هم می‌خواهید کسب‌وکار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید، تیم شارینو علاوه بر خدمات اینستاگرام، سئو سایت در تبریز و طراحی سایت در تبریز را برای رونق کسب‌وکار و معرفی برند شما انجام می‌دهد.

مبل ‌شویی در تبریز و قالیشویی در تبریز با بهره‌بردن از تیمی ماهر و متخصص، تمام امور شستشو و نظافتی منزل شما را انجام می‌دهند؛ همچنین در صورت لزوم مراکز باربری در تبریز، مبلمان و قالی‌های شما را به شرکت‌های نظافتی انتقال می‌دهند.

اگر لوازم‌خانگی شما نیاز به تعمیر دارند، می‌توانید مقالات شاینو در مورد تعمیر جاروبرقی در تبریز، تعمیر پکیج در تبریز، تعمیر ماشین ظرفشویی در تبریز و تعمیر مبل در تبریز را مطالعه کنید.

بانوان عزیزی که به زیبایی صورت و اندام خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید با مطالعه مقالات باشگاه بدنسازی تبریز و سالن‌های زیبایی تبریز اطلاعات و نکات لازم جهت تناسب‌اندام و زیبایی صورت خود را به دست آورید.

اگر قصد سفر به تبریز در ایام تعطیل سال را دارید و از مکان‌های تفریحی و استراحتی تبریز اطلاعی ندارید، می‌توانید مقالات کافه‌های تبریز و رستوران‌های تبریز را مطالعه کنید.

آیا می‌خواهید مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرید؟ با مطالعه مقالات آموزشگاه زبان در تبریز، آموزشگاه موسیقی در تبریز و آموزشگاه فنی در تبریز، می‌توانید اطلاعات لازم جهت یادگیری مهارت جدید و کسب درآمد بیشتر را کسب کنید.

سخن پایانی

مبلمان یکی از لوازم‌خانگی کاربردی محسوب می‌شوند که ممکن است به دلایل مختلفی مثل: استفاده بیش از حد از آن و یا گذر زمان دچار فرسودگی شوند. امروزه به دلیل قیمت بالای مبلمان در تبریز، نیاز به تعمیر مبل در تبریز بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

ما در این مقاله مراحل تعمیر مبل، تعمیر انواع مبل، نوع پارچه مبل و عوامل مؤثر بر قیمت تعمیر مبلمان در تبریز را بررسی کردیم تا بتوانید قبل از آسیب بیشتر به مبلمان خانه خود، سریع‌تر نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.

سؤالات متداول

۱. در رنگ‌کاری مبلمان چه چیزهایی اهمیت دارند؟

بررسی کیفیت چوب، رنگ‌پریدگی و میزان خراش مبلمان

۲. کلاف مبل از چه چیزی تشکیل شده است؟

شامل بخش‌های مختلفی مثل: فوم یا ابر، تسمه، فنر و چوب است.

۳. هزینه تعمیر مبل در تبریز چقدر است؟

به دلیل متغیر بودن مشکلات و شرایط تعمیرات در هرکدام از سفارش‌ها، هزینه تعمیرات متفاوت است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *