رستوران های تبریز

آیا دوست دارید همراه خانواده یک شب به‌یادماندنی را با خوردن لذیذترین غذاها در رستوران های تبریز تجربه کنید؟ پس اجازه دهید یک توصیه برای شما داشته باشیم. اگر به تبریز بروید و از بهترین رستوران در تبریز دیدن نکنید، سفرتان با عرض پوزش بیهوده است.

برای درک بهتر جمله قبل با ما همراه باشید؛ زیرا در این مقاله با لیست رستوران های تبریز و بهترین‌های آن‌ها آشنا خواهید شد. علاوه بر رستوران‌ها، بهترین غذاهای تبریز را به شما معرفی می‌کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید و از سفر خود به تبریز لذت ببرید.

لیست رستوران های تبریز

معیار شما برای انتخاب یک رستوران چیست؟ قطعاً پاسخ اغلب همه به این سؤال، کیفیت غذا خواهد بود. در تبریز رستوران‌های زیادی منوهای متنوعی را سرو می‌کنند؛ اما در دو حالت کلی به شکل سنتی یا ایرانی و بین‌المللی این کار را می‌کنند.

شما ممکن است جزو افرادی باشید که به غذاهای سنتی علاقه‌ای ندارید و شاید به هر دو سبک علاقه‌مند هستید؛ پس ما در اینجا به معرفی رستوران سنتی در تبریز و رستوران‌هایی با منوی بین‌المللی می‌پردازیم.

رستوران‌های سنتی در تبریز

برخی از افراد به فضاهای سنتی و غذاهای سنتی علاقه‌مند هستند و این مسئله در مورد مردم تبریز هم صدق می‌کند؛ اما اگر شما در تبریز مهمان هستید، پیشنهاد ما این است که سری به بهترین رستوران سنتی در تبریز بزنید. انتخاب با شما است؛ اما چشیدن غذای محلی مناطق و شهرهای ایران هرگز شما را پشیمان نخواهد کرد.

رستوران سنتی و باغ آنا

اگر خوردن غذا در طبیعت حس خوبی به شما می‌دهد؛ پس رستوران سنتی و باغ آنا گزینه مناسبی است. این رستوران با پخت غذاهای لذیذ و منوی پر بار خود زبان زد همگان در تبریز است.

اگر مراسم تولد و یا نامزدی در پیش دارید می‌توانید باغ آنا را با مساحت ۳۰۰۰ مترمربع در اولویت قرار دهید. معروف‌ترین غذاهای موجود در منوی این رستوران کوفته تبریزی و آبگوشت است.

فضا و معماری جذاب، منوی محبوب، رفتار پرسنل و کیفیت غذا باعث شده است که این رستوران جزو لیست بهترین رستوران سنتی در تبریز قرار بگیرد.

رستوران قرآنی

یک رستوران با قدمت ۱۰۰ساله که هنوز هم محبوبیت بسیاری میان تبریزی‌ها دارد. این نشان از کیفیت بالای این رستوران از هر لحاظ است. اسم این رستوران را از نام خانوادگی مالک آن انتخاب کرده‌اند.

یک نکته جالب در مورد رستوران قرآنی این است که قیمت منوی این رستوران بر اساس قیمت عباسی است. این ابتکار و ایده باعث جذب مشتری‌های زیادی به این رستوران شده است. اگر در بازار بزرگ تبریز مشغول گشت‌وگذار طولانی شدید و بعد از خرید زیاد، احساس گرسنگی کردید، می‌توانید به این رستوران بروید؛ زیرا در نزدیکی بازار قرار دارد.

رستوران حاج مجید

یکی دیگر از رستوران های تبریز که اگر یک‌بار به آنجا بروید قطعاً بار دوم و سومی هم در کار است، رستوران حاج مجید است. این رستوران در کمال ناباوری فقط با سرو یک غذا در منوی خود جزو بهترین رستوران سنتی تبریز است. چلومرغ، غذایی که باکیفیت بالا و طرز تهیه اعجاب‌انگیز خود در این رستوران محبوبیت بسیاری دارد.

رستوران ایمانی

به‌جرئت می‌توان گفت که رستوران ایمانی بهترین رستوران سنتی تبریز است؛ چون در دو شعبه سنتی و کلاسیک در تبریز بسیار مشهور است. شهرت شعبه سنتی خود را مدیون بهترین دیزی‌های خود است. این رستوران پذیرای افراد مشهور ایرانی و خارجی بسیاری است.

رستوران ایمانی در زمره لیست رستوران تبریز با پیک قرار می‌گیرد. در شعبه سنتی رستوران ایمانی، غذاهایی همچون چلو بختیاری، چلو برگ، چلو ماهی قزل‌آلا و چلوشیشلیک سرو می‌شود.

سفره‌خانه قائم‌مقام فراهانی

آیا انتخاب شما برای یک دورهمی دوستانه به‌صرف شام در یک رستوران سنتی تبریز با موسیقی زنده است؟ پس باید سفره‌خانه قائم‌مقام فراهانی را در خیابان ششگلان تبریز بشناسید. خوردن غذاهای سنتی و اصیل آذربایجانی را با بهترین چاشنی‌ها و سفره‌آرایی در این سفره‌خانه تجربه کنید؛ البته این تمام ماجرا نیست!

پخش موسیقی سنتی آذربایجانی به‌صورت زنده و پلی بک حین چشیدن طعم‌های خوشمزه و اصیل قطعاً جو بهتری را برای شما و دوستانتان فراهم می‌کند.

رستوران نفیس

اصالت یک مفهوم است که شما می‌توانید برای افراد عدیده آن را به کار ببرید. رستوران نفیس اصالت تبریزی بودن خود را حفظ کرده است؛ چون منوی آن سرتاسر غذاهای ترکی است. اگر به خوردن غذاهای ترکی و یا حداقل یک‌بار تست‌کردن آن علاقه‌مند هستید، رستوران نفیس گزینه خوبی است.

رستوران‌های مدرن در تبریز

امروزه اغلب جوانان به رستوران‌های مدرن علاقه بیشتری دارند و انتخاب آن‌ها برای گذراندن وقت و خوردن یک غذای لذیذ یکی از رستوران‌های مدرن یا لاکچری خواهد بود. در ادامه با برخی از بهترین رستوران های تبریز در نوع لاکچری آشنا خواهید شد.

کافه‌رستوران باداس

کافه‌رستوران های تبریز با منویی متفاوت پذیرای شما در وعده‌های مختلف و همچنین میان‌وعده هستند. کافه‌رستوران باداس با سرو غذاهای اسپانیایی، تجربه‌ای متفاوت را برای شما فراهم می‌کند. این رستوران انواع غذاهای بین‌المللی، دریایی و پیتزا را همراه با نوشیدنی‌های متنوع در منوی خود دارد.

موسیقی زنده حضور شبانه در این رستوران را بسیار جذاب‌تر می‌کند. از محبوب‌ترین‌های این کافه‌رستوران می‌توان به‌صرف صبحانه سلف‌سرویس اشاره کرد.

رستوران ساج بالیغ

یک وعده‌غذای دریایی در یک محیط دریایی را در رستوران بالیغ تجربه کنید. دکوراسیون متفاوتی که در نگاه اول شما را جذب می‌کند و باعث می‌شود در طول سرو غذا درگیر فضا و آکواریوم‌های تعبیه شده در آن می‌شوید.

در منوی این رستوران انواع ماهی‌ها به‌صورت گوناگون و دلخواه مشتری پخت می‌شود. طعم خوشمزه این ماهی‌ها برای همیشه در حافظه چشیدنی شما خواهد ماند.

رستوران بام تبریز

باغ‌رستوران های تبریز یک تجربه دل‌انگیز را برای شما فراهم می‌کنند. یکی از این باغ‌رستوران‌ها، بام تبریز است. بلندترین نقطه تبریز که طبیعت بکری دارد. اصولاً غذاخوردن و نگاه‌کردن به زیبایی‌ها در هضم غذا و لذت‌بخش‌تر کردن آن بسیار مؤثر است. منوی این رستوران شامل غذاهای بین‌المللی، ایرانی، تبریزی و انواع دسر و پیش‌غذاهای متنوع است.

رستوران ایپک یولی

رستوران ایپک یولی مخصوص افراد سخت‌پسند در غذا و وسواسی است؛ زیرا در این رستوران، غذاها با بالاترین کیفیت سرو می‌شوند. رستوران های تبریز همگی از یک کادر مجرب، پاکیزه و حرفه‌ای برخوردار هستند. این رستوران دارای یک فضایی مدرن و لوکس است. رستوران ایپک یولی دارای دو شعبه در شهر تبریز است.

کافه‌رستوران بارکد تبریز

راه طولانی طی کرده‌اید و یک وعده‌غذایی دلچسب در یک فضای دنج و لوکس انرژی ازدست‌رفته را بازمی‌گرداند؟ با انتخاب کافه‌رستوران های تبریز این حس را به بهترین شکل تجربه کنید؛ اما اگر می‌گویید دقیقاً کجا؟ باید سری به کافه‌رستوران بارکد در تبریز بزنید.

کافه‌رستوران بارکد پاسخ انتظار شما برای سرو غذا را به بهترین شیوه خواهند داد. پرسنل خوش‌برخورد و منوی متنوع آن نکات برجسته‌ای برای انتخاب درست شما است.

فودکورت لاله پارک

آیا به غذاهای مکزیکی علاقه‌مند هستید؟ یا غذاهای سنتی؟ همراه دوستی هستید که فقط غذای دریایی می‌خورد؟ همه این‌ها را در فودکورت لاله پارک خواهید دید.

فودکورت در یک ساختمان ۷ طبقه در مجتمع تجاری لاله پارک واقع شده است. این قسمت از مجتمع پر از رستوران و کافه‌هایی است که هر یک منوی خاص و متنوعی را سرو می‌کنند. کافی است شما سری به رستوران بالیقچی بزنید، در آنجا غذاهای دریایی سرو می‌شود. پیتزا توسکا فود کورت سرو کننده انواع پیتزا و مرغ سوخاری است.

لیست رستوران های تبریز آدرس
فودکورت لاله پارک تبریز، اتوبان پاسداران، بعد از میدان فهمیده، مجتمع تجاری لاله پارک
باغ‌رستوران آنا تبریز، اول جاده تبریز، آذرشهر، مابین زیر گذر اول و دوم
رستوران بام تبریز تبریز، کوه عینالی
رستوران ایپک یولی تبریز، خیابان دارایی دوم، مرکز تجاری کاسپین
رستوران قرآنی تبریز، خیابان جمهوری اسلامی، پاساژ کیان، طبقه دوم
رستوران حاج مجید تبریز، خیابان تربیت، جنب مسجد امام حسن، طبقه دوم پاساژ تربیت
رستوران ایمانی تبریز، سردرود، میدان امام حسین
سفره‌خانه قائم‌مقام فراهانی تبریز، خیابان ششگلان، نرسیده به پل قاری، کوچه یخچال
رستوران نفیس تبریز، بلوار ولیعصر، خیابان رودکی
رستوران باداس تبریز، رشدیه، ابتدای جاده سلامت
رستوران ساج بالیغی تبریز، بلوار استاد معین، صبا شرقی

غذاهای معروف در رستوران های تبریز

در رستوران های تبریز و کافه‌رستوران های تبریز انواع مختلفی از پیش‌غذا، غذای اصلی، دسر، نوشیدنی‌های گرم و سرد سرو می‌شود.

غذاهای معروف تمام کشورها و مناطق ایران را می‌توانید در منوی بهترین رستوران های تبریز مشاهده کنید؛ اما ما در این بخش از مقاله قصد داریم شم را با غذاهای محلی و سنتی تبریز بیشتر آشنا کنیم.

کوفته‌تبریزی

آیا کسی را می‌شناسید که طعم کوفته‌تبریزی را حتی برای یک‌بار نچشیده باشد؟ یا بهتر است بپرسم آیا کسی را می‌شناسید که طعم کوفته‌تبریزی را نپسندیده باشد؟ قطعاً تابه‌حال هر کسی طعم این غذا را چشیده برای دفعات بعدی هم آن را انتخاب کرده است.

معروف‌ترین غذای تبریزی‌ها از موادی همچون لپه، گوشت چرخ شده، تخم‌مرغ، پیاز و برنج تهیه می‌شود. سرآشپزهای تبریزی به بهترین شکل ممکن آن را سرو می‌کنند. محتویات داخل این کوفته، لذت‌بخش‌ترین قسمت کوفته‌تبریزی است.

اگر قصد سفر به تبریز را دارید، حتماً کوفته‌تبریزی را به‌عنوان یک وعده‌غذایی خوشمزه از دست ندهید.  کوفته‌تبریزی در بهترین رستوران سنتی تبریز و به همراه موسیقی زنده، یک ترکیب عالی و برنده است.

دیزی سنگی

دیزی که درگذشته، تبریزی‌ها آن را در ظروف سنگی میل می‌کردند، امروز هم مشهور است و طرف‌داران رستوران سنتی در تبریز تمایل زیادی به امتحان‌کردن آن دارند. طعم این دیزی با تمام دیزی‌های دیگر متفاوت است. دیزی سنگی همراه انواع ترشیجات، نان تازه، دوغ و پیاز تبریزی در رستوران های تبریز سرو می‌شود.

خورشت هویج آلو

افرادی که به غذای خورشتی شیرین علاقه‌مند هستند، می‌توانند از خوردن خورشت هویج آلو لذت ببرند. گوشت گوسفندی، مرغ، هویج، آلو خورشتی، پیاز، برنج، زعفران، رب و آبلیمو ترکیبات این غذا در باغ‌رستوران های تبریز است.

معیارهای انتخاب رستوران در تبریز

یک رستوران خوب چه معیارهایی دارد؟ بر اساس چه چیزی بهترین رستوران سنتی تبریز مشخص می‌شود؟ اغلب مردم چه رستوران و کافه‌هایی را دوست دارند؟ در این قسمت از مقاله معیارهایی به شما معرفی می‌کنیم که اگر در محیط و شهری ناآشنا باشید، به‌سادگی بتوانید بهترین رستوران‌های آن شهر را پیدا کنید.

غذای خوشمزه

غذای خوشمزه یعنی غذاها را در طعم واقعی که دارند سرو شوند؛ البته طبع و سلیقه مشتری‌ها در این مسئله بسیار دخیل است. اغلب رستوران‌ها غذاهای خوشمزه تهیه می‌کنند؛ اما برخی افراد غذای این رستوران‌ها را بنا به سلیقه و نوع رژیم غذایی خود نمی‌پسندند.

هزینه مناسب

در این مقاله برخی از بهترین رستوران های تبریز را ذکر کردیم که اغلب دارای هزینه مناسبی هستند؛ اما برخی رستوران‌ها باتوجه‌به میزان کیفیت، رعایت استاندارهای جهانی طبخ غذا و معیارهای دیگر هزینه بیشتری دارند.

اگر جزو افراد کمال‌گرا هستید و همه چیز را در استانداردهای بالایی تقاضا می‌کنید؛ پس قطعاً خوردن یک وعده‌غذا با هزینه بالا در لاکچری‌ترین رستوران تبریز برای شما کار دشواری نیست.

خدمات

خدمات ارائه شده توسط پرسنل رستوران یکی از معیارهای تعیین‌کننده در رستوران‌های خوب شهر تبریز است. تجربه عالی و دریافت حس خوب مشتریان نقش مؤثری در انتخاب یک رستوران تراز اول دارد. تحویل به‌موقع خدمات و عدم طولانی‌شدن انتظار مشتریان یکی از عوامل جلب رضایت آن‌ها به شمار می‌رود.

دکوراسیون و فضا

تنوع در دکوراسیون و پیاده‌کردن ایده‌های جذاب در فضای داخلی کافه‌ها و رستوران‌ها باعث جذب مشتری‌های بیشتری می‌شود. رستوران بام تبریز با در بالاترین نقطه تبریز و با ویویی از طبیعت بکر شهر تبریز نمونه بارزی از انتخاب یک فضای مناسب برای پذیرایی از مشتریان است.

فضاهای تنگ برای دکور رستوران‌ها انتخاب چندان درستی نیست. در مقابل، استفاده از گل‌وگیاه در دکوراسیون داخلی رستوران‌ها جذبه بیشتری برای مخاطب ایجاد می‌کند.

موقعیت مکانی رستوران

رستوران‌ها هر چقدر به فضای شهری و مناطق شلوغ نزدیک‌تر باشند، امکان دسترسی مشتریان و در نتیجه افزایش مشتری وجود دارد. حومه شهر و حاشیه شهر موقعیت‌های مناسبی برای راه‌اندازی رستوران نیستند.

شارینو

آن‌قدر کلاس‌های مختلف و پکیج‌های مختلف آموزشی خریده‌اید و نتیجه‌ای دریافت نکردید، خسته شده‌اید؟ حس می‌کنید استعداد یادگیری هیچ‌چیزی را ندارید؟ شارینو پیشنهادی برای شما دارد. آموزشگاه موسیقی در تبریز و آموزشگاه زبان در تبریز به‌گونه‌ای شما را آموزش می‌دهند که استعدادهای شما در زمینه موسیقی و زبان‌های خارجه شکوفا شود.

وقتی وسایل خانه خراب می‌شوند، نمی‌دانید باید چگونه آن‌ها را تعمیر کنید؟ تعمیر جاروبرقی در تبریز، تعمیر کولرگازی در تبریز، تعمیر تلویزیون در تبریز و تعمیر مبل در تبریز امکان تعمیر تضمینی وسائل شما را با کمترین هزینه به وجود آورده‌اند.

خال‌های صورتتان باعث می‌شود مورد تمسخر دیگران قرار بگیرید؟ مرکز لیزر در تبریز ناجی شما در این مشکل است.

طراحی سایت در تبریز و سئو سایت در تبریز تنها را نجات کسب‌وکار شما در این رکود اقتصادی است. با هزینه‌ای مناسب به شغل خود جانی دوباره خواهید داد.

امروز همان شنبه‌ای است که به خودتان قول می‌دهید در باشگاه ثبت‌نام کنید؛ پس همین حالا سری به باشگاه بدنسازی تبریز بزنید.

باربری در تبریز با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه، کادر مجرب حمل بار و ایمنی کامل در اسباب‌کشی‌ها شما را همراهی می‌کند.

 خانم‌هایی که به فکر زیبایی و سلامت پوست و مو خود هستند، می‌توانند با مراجعه به بهترین سالن‌های زیبایی تبریز از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

شب در جاده ماندن و خراب‌شدن خودرو اتفاق غیرمنتظره‌ای است که ممکن است برای هر کسی پیش آید؛ پس همین حالا شماره امداد خودرو تبریز، یدک ‌کش در تبریز و مکانیک سیار در تبریز را پیدا کنید تا در صورت نیاز از خدمات آن‌ها در سریع‌ترین زمان استفاده کنید.

جمع‌بندی

رستوران های تبریز را می‌توان به‌عنوان یکی از جاذبه‌های این شهر معرفی کرد؛ زیرا برخی از آن‌ها بافت سنتی و قدمت دیرینه‌ای دارند و برخی دیگر به دلیل فضا و بافت مدرن خود باعث جذب مشتری می‌شوند. در این مقاله با بهترین رستوران های تبریز در نوع سنتی و مدرن آشنا خواهید شد.

سؤالات متداول

  1. بهترین رستوران لاکچری تبریز کدام است؟

بام تبریز، بارکد و ایپک یولی

  1. آیا در رستوران سنتی در تبریز فقط غذاهای سنتی سرو می‌شود؟

اغلب غذاهای سنتی هستند؛ البته گاهی رستوران‌ها فقط بافت سنتی دارند.

  1. هزینه غذاهای رستوران های تبریز چقدر است؟

بر اساس نوع و کیفیت غذا تعیین می‌شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *