کافه های تبریز

آیا شما هم به دنبال بهترین کافه های تبریز هستید؟ امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که برای گفت‌وگو با دوستان و قرار ملاقات با همکاران خود، در فضای کافه با هم دیدار کنند و یا جهت برگزاری مراسم تولد و سورپرایز عزیزان خود، فضای کافه را برای چند ساعتی رزرو ‌می‌کنند.

اگر شما هم دوست دارید از کافه‌های دنج تبریز لذت ببرید و یا با بهترین نوشیدنی‌های خنک و گرم آشنا شوید، بهتر است با کافه‌های شیک تبریز آشنا شوید.

ما در این مقاله به بررسی منو کافه و معرفی بهترین کافه‌ها‌ در تبریز می‌پردازیم تا با شناخت منو کافه و ویژگی‌های کافه‌ها در تبریز از خدمات بهترین کافه تبریز بهره‌مند شوید؛ پس با ما همراه باشید.

لیست منو کافه های تبریز

امروزه کافه رفتن یکی از تفریحات اصلی بسیاری از افراد شده است. اگر شما هم اهل کافه گردی هستید، بهتر است با اسامی متفاوت نوشیدنی‌ها، دسرها و مواد ساخت آن آشنا شوید تا باتوجه‌به ذائقه خود نوشیدنی و دسر موردنظر را سفارش دهید. اکنون به بررسی انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد و دسرهای خوشمزه کافه‌ها در تبریز می‌پردازیم.

نوشیدنی‌های گرم

نوشیدنی‌های گرم بخش قابل‌توجهی از منو کافه های تبریز هستند. نوشیدنی‌های گرم در کافی‌شاپ‌ها شامل: چای، دم‌نوش و قهوه‌ها هستند که در جدول زیر به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

نوشیدنی‌ گرم اسم نوشیدنی ترکیبات نوشیدنی‌های گرم
انواع قهوه آمریکانو یک اصطلاح ایتالیایی برای ترکیب اسپرسو با آب داغ است و برای درست‌کردن آن از یک فنجان قهوه استفاده می‌شود.
اسپرسو قهوه‌ای تیره که با آسیاب ریز شده و آب با فشار زیاد از قهوه عبور کرده و بخش اصلی قهوه از دستگاه خارج می‌شود. اگر به مقدار بیشتری اسپرسو نیاز دارید می‌توانید دابل اسپرسو سفارش دهید.
کاپوچینو از ترکیب دو شات اسپرسو با یک‌لایه فراوان فوم شیر داغ درست می‌شود. برخی از کافه های تبریز برای تزیین آن از خامه و پودر قهوه استفاده می‌کنند.
لاته از ترکیب شیر داغ و یک شات اسپرسو درست می‌شود. یک لاته با دو سوم شیر ترکیب می‌شود و در لیوان بلند سرو می‌شود. لاته در طعم‌های نارگیل، کارامل، وانیل و فندق درست می‌شود.
ماکیاتو این اسم ایتالیایی و به معنی خال‌دار یا علامت‌گذاری شده است. حد وسط بین اسپرسو و کاپوچینو است. ماکیاتو در کافه های تبریز با افزودن یک قطره شیر داغ به یک شات اسپرسو درست می‌شود.
موکا ترکیب قهوه با شکلات و شیر داغ است و حتی برای کسانی که به قهوه علاقه ندارند خوشایند است.
قهوه‌ترک ترک‌ها قهوه خود را شیرین می‌کنند؛ ازاین‌رو قهوه را با آب شکر ترکیب می‌کنند.
هات‌چاکلت نوشیدنی داغ و غلیظی است که از ذوب شکلات جامد در آب داغ یا شیر تهیه می‌شود.
نسکافه یک نوع قهوه‌فوری همراه با شیرخشک است و قهوه‌خورهای حرفه‌ای از نوشیدن آن استقبال نمی‌کنند.
انواع دم‌نوش و چای

 

بهارنارنج در کافه های تبریز یک قاشق بهارنارنج خشک همراه با یک لیوان آب جوش را داخل دم‌نوش ساز می‌ریزند و بعد از یک ربع دم می‌کشد که همراه با نبات یا کیک می‌توانید آن را میل کنید.
گل‌گاوزبان و سنبل‌الطبیب گل‌گاوزبان و سنبل‌الطبیب را به نسبت دو به یک با دو لیوان آب جوش مخلوط و چندتکه نبات به آن اضافه می‌کنند. بعد از نیم ساعت دم می‌کشد و رنگ آلبالویی از آن خارج می‌شود.
زنجبیل و لیمو یک لیوان آب، مقداری لیمو، شکر قهوه‌ای و زنجبیل رنده شده را با هم ترکیب و به مدت بیست دقیقه روی حرارت قرار می‌دهند. برای رنگ‌دادن به آن می‌توان از چای کیسه‌ای استفاده کرد؛ سپس آبلیمو و عسل را به آن اضافه می‌کنند.
دم‌نوش میوه‌ای ترش این دم‌نوش در کافه های تبریز با انواع میوه‌هایی مثل: آلبالو، کیوی و سایر میوه‌های ترش آماده می‌شود.
دم‌نوش سیب دارچین این دم‌نوش از ترکیب سیب، دارچین و آب جوش ساخته می‌شود و برای کسانی که به دم‌نوش‌های ترش تمایلی ندارند پیشنهاد می‌شود.
چای سیاه به شکل‌های مختلف کیسه‌ای و دمی ساخته می‌شود که برخی برای طعم‌دهی آن از گل محمدی، هل، اسطوخودوس و دارچین اضافه می‌کنند.
چای سبز این چای در مقابل نور خورشید خشک نمی‌شود و رنگ سبز خود را حفظ می‌کند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.
چای ماسالا ترکیبات آن شامل شیر، چای سیاه و ادویه‌جاتی مثل: فلفل، دارچین و زنجبیل است که به چای سیاه یک طعم جدید ایجاد می‌کند.

نوشیدنی‌های سرد

برخی از افراد طبع گرمی دارند و یا تمایل زیادی به نوشیدنی‌های سرد دارند. انواع نوشیدنی‌های سرد کافه های تبریز شامل: انواع میلک‌شیک، آیس‌کافی و انواع سردنوش هستند. در اینجا با برخی از نوشیدنی‌های سرد و ترکیبات آن‌ها آشنا می‌شوید.

نوشیدنی گرم اسم نوشیدنی ترکیبات نوشیدنی سرد
انواع میلک‌شیک میلک‌شیک موز این میلک‌شیک از ترکیب موز، شیر سرد و بستنی داخل میکسر درست می‌شود و سپس داخل لیوان می‌ریزند.
میلک‌شیک توت از ترکیب توت قرمز، شیر سرد، شکر و بستنی درست می‌شود. می‌توان آن را با انواع توت‌ها مثل: زغال‌اخته، تمشک و توت سیاه ترکیب کرد.
میلک‌شیک قهوه از ترکیب یک شات اسپرسو یا قهوه‌ترک، شیر، یخ و بستنی درست می‌شود. به این ترکیب می‌توان شکلات سفید، شکلات تلخ و بادام اضافه کرد.
شیک انبه شکلات این میلک‌شیک از ترکیب بستنی وانیلی، بستنی شکلاتی، انبه، شکر و شیر درست می‌شود. به این ترکیب می‌توان شکلات تلخ اضافه کرد.
آیس‌کافی آیس‌آمریکانو در کافه های تبریز از ترکیب دو شات اسپرسو، یخ، آب سرد درست می‌شود که ترکیبی خوشمزه برای روزهای گرم محسوب می‌شود.
آیس‌لاته از ترکیب دو یا سه شات اسپرسو، نصف لیوان یخ و شیر سرد درست می‌شود.
آیس‌موکا از ترکیب یک فنجان قهوه، شکر، پودر شکلات، یخ و شیر سرد درست می‌شود. آیس موکا را می‌توان با شکلات، خامه یا پودر کاکائو تزیین کنید.
آفوگاتو کاراملی مواد لازم آفوگاتو کاراملی دو یا سه شات قهوه اسپرسو، یک اسکوپ بستنی و سیروپ شکلات یا کارامل هستند.
سرد‌نوش‌ها موهیتو این سردنوش خوشمزه در کافه های تبریز از ترکیب نعنا تازه، شکر قهوه‌ای، لیموترش تازه، آبلیمو، سیروپ موهیتو، آب‌ گازدار و یخ درست می‌شود.
لیموناد موارد لازم تهیه لیموناد آب سرد، آب ولرم، شکر، لیموترش، نعنای تازه و یخ هستند. برای تهیه لیموناد گازدار می‌توان به آن آب گازدار اضافه کرد.
شربت خیار و سکنجبین از ترکیب شکر، نعنا، خیار، سرکه سفید و آب درست می‌شود.
شربت گلاب و زعفران از ترکیب زعفران ساییده شده، شکر، آب و گلاب درست می‌شود.
شربت خاکشیر از ترکیب خاکشیر، آب، گلاب و شکر درست می‌شود.

کیک و دسر

دسر و کیک‌های خوشمزه کافه‌ها، آن‌ها را از سایر کافه‌ها متمایز می‌کنند. کافی‌شاپ‌هایی که انواع دسر را سرو می‌کنند، معمولاً مشتری‌های بیشتری را به خود جذب می‌کنند. در جدول زیر ترکیبات برخی از دسر و کیک‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

انواع دسر اسم دسر ترکیبات دسر
کیک‌ها چیزکیک این کیک خوشمزه در کافه های تبریز از ترکیب بیسکویت پتی پور خردشده، یک بسته ژله با هر طعمی که می‌خواهید، خامه، پنیر خامه‌ای و شکر درست می‌شود. باید بدانید که درست‌کردن چیزکیک نیازی به فر ندارد.
تیرامیسو این دسر یخچالی از ترکیب تخم‌مرغ، ماسکارپونه (یک نوع پنیر خامه‌ای)، بیسکویت، دو پیمانه قهوه اسپرسو، آب داغ، شکر و وانیل ساخته می‌شود.
وافل این دسر خوشمزه از ترکیب آرد، شکر، بیکینگ‌پودر، تخم‌مرغ، شیر، کره، نمک و وانیل داخل دستگاه وافل‌ساز درست می‌شود که معمولاً با چند اسکوپ بستنی، شکلات و میوه‌های خوشمزه سرو می‌شود.
کیک شکلاتی این کیک پرطرف‌دار از ترکیب آرد، تخم‌مرغ، شکر، شیر گرم، روغن‌مایع، پودر کاکائو، بیکینگ‌پودر و وانیل ساخته می‌شود. در پایان روی کیک، شکلات آب‌شده می‌ریزند.

بهترین کافه های تبریز

اگر ساکن شهر تبریز و یا مسافر این شهر هستید و به دنبال لیست تمام کافه های تبریز هستید، ما به شما پنج تا از بهترین کافه‌ها در تبریز را معرفی می‌کنیم؛ همچنین لیست آدرس تمام کافه‌ها در تبریز را در اختیار شما قرار می‌دهیم. برای دیدن منو بهترین کافه‌ها در تبریز، می‌توانید پیج کافه های تبریز را در اینستاگرام دنبال کنید.

کافه باران

یکی از کافه‌های دنج تبریز است که دکوراسیون ساده و شیکی دارد. اگر طرف‌دار سبک مینیمال هستید، در این کافه احساس خوبی خواهید داشت.

در این کافه امکان سیگارکشیدن وجود دارد و اگر بوی سیگار شما را اذیت می‌کند، فضای آن به‌قدری بزرگ است که دود سیگار به سمت شما نخواهد آمد. ساعت کار این کافه از ۹ صبح تا ۱۱ شب است و انواع نوشیدنی‌ها، غذاهای فرنگی و دسر در آن سرو می‌شود.

کافه بوم‌رنگ

یکی از کافه های تبریز است که با ظاهری زیبا و نورپردازی متفاوت یک لوکیشن مناسب برای عکاسی است. توجه کنید که سیگار در این کافه ممنوع است. فضای داخلی آن دارای دیزاین خوب و میز و صندلی چوبی است. ساعت کاری این کافه ۱۰ صبح تا ۱۲ شب است و در آن صبحانه، نهار و شام با منویی متفاوت سرو می‌شود.

کافه هنر

این کافه ظاهری هنری و زیبا دارد و برای انجام کارهای شخصی و خواندن کتاب بسیار مناسب است. این کافه هم فضای سرپوشیده و هم فضای باز دارد که فضای باز آن برای سیگارکشیدن مناسب است. ساعت کاری این کافه از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب است و انواع غذاها، نوشیدنی‌ها و پیش‌غذاها مثل چیپس و پنیر را در منو خود دارد.

کافه قهوه شنی کاویچ

یکی از بهترین کافه های تبریز است که می‌توانید انواع قهوه‌های شنی را با بهترین کیفیت تجربه کنید. سبک آماده‌سازی این قهوه بسیار خاص است و قهوه را با شن‌های داغ و بدون شوک حرارتی تهیه می‌کنند؛ همچنین در این کافه چای زغالی نیز سرو می‌شود که با سماور زغالی قدیمی آماده می‌شود. زمان کاری کافه از ۱۱ صبح تا ۱۱ شب است.

کافه باقلوای لاله تک

باقلوا یکی از خوشمزه‌ترین سوغات تبریز است؛ به همین دلیل کافه باقلوای لاله تک جزو بهترین کافه‌ها در تبریز است که به‌صورت اختصاصی روی باقلوا تمرکز دارد. در این کافه می‌توانید باقلوا را با انواع چای، دم‌نوش و قهوه میل کنید.

در این کافه امکان سیگارکشیدن وجود ندارد و فضایی خانوادگی محسوب می‌شود. کافه لاله کافه‌ای نقلی، بسیار گرم و صمیمی است. ساعت کاری آن ۸ صبح تا ۱۱:۳۰ شب است. در جدول زیر لیست آدرس تمام کافه های تبریز عنوان شده است.

نام کافه آدرس
کافه بوم‌رنگ تبریز، ولیعصر، خیابان اعتصامی، خیابان شهریار شمالی، بعد از سومین کوچه سمت راست (کوچه نیکو) کافه بوم‌رنگ
قهوه شنی کاویچ تبریز، ولیعصر، رودکی
کافه هنر تبریز، خیابان فردوس
کافه بیرون بر فیل تبریز، ولیعصر، تقاطع سعدی و اعتصامی
داش کافه تبریز، چهارراه شریعتی (شهناز)، مغازه‌های سنگی، ساختمان محقق ارومی، درب قرمز
کافه پارادایس تبریز، جاده ائل‌گلی، ٣٠٠ متر پایین‌تر از میدان ایل گلی، روبروی بستنی شاد
کافه راما تبریز، رشدیه، هرم شیشه‌ای، مرکز خرید شیشه‌ای، طبقه دوم
کافه کیوسک تبریز، جاده ائل گلی، فلکه خیام، ۳۵ متری سینا
کافه گالری لوندویل تبریز، خیابان امام
کافه باقلوای لاله تک تبریز، بلوار بهارستان، بلوار بوستان
کافی‌شاپ پرند تبریز، جاده قدیم باسمنج، ۵۰۰ متر بعد از سه‌راهی خاوران، سمت راست، مجتمع پرند
کافه‌قنادی رکس تبریز، بزرگراه پاسداران، لاله پارک
کافه آرمان تبریز، خیابان امام
کافه شش‌ و‌ بش تبریز، شهرک رشدیه، ضلع غربی ساختمان کوهسار

شارینو

شارینو مقالاتی تحت عنوان تعمیر ماشین لباسشویی در تبریز، تعمیر ماشین ظرفشویی در تبریز و تعمیر یخچال در تبریز را برای شما تهیه کرده است تا مطالب کاربردی درمورد دلایل خرابی و نحوه تعمیر لوازم‌خانگی خود را به دست آورید.

اگر می‌خواهید با منو کافه در تبریز آشنا شوید و یا به دنبال بهترین کافه های تبریز برای تولد و سورپرایز عزیزان خود هستید می‌توانید مقاله کافه های تبریز که توسط تیم شارینو تهیه شده است را مطالعه کنید.

سالن‌های زیبایی و مراکز لیزر همیشه مملو از بانوانی است که به دنبال زیبایی و ظاهر بهتر خود هستند. اگر شما هم در تبریز دغدغه رسیدن به زیبایی بیشتر را دارید و وسواس خاصی در انتخاب مراکز زیبایی و لیزر دارید، می‌توانید مقالات سالن‌های زیبایی تبریز و مرکز لیزر در تبریز را مطالعه کنید.

امروزه بسیاری از افراد مبلمان و قالی‌های خود را به روش سنتی در خانه نمی‌شویند. مقالات شارینو در مورد مبل ‌شویی در تبریز و قالیشویی در تبریز به شما کمک می‌کند تا اطلاعات لازم در مورد شستشو وسایل خانه خود را به دست آورید و بهترین مبل‌شویی و قالیشویی را انتخاب کنید.

همچنین شما می‌توانید با باربری در تبریز تماس بگیرید و وسایل خانه خود مثل مبلمان را جابه‌جا کنید. آموزشگاه زبان در تبریز، آموزشگاه موسیقی در تبریز و آموزشگاه فنی در تبریز از جمله آموزشگاه‌هایی هستند که به شما در یادگیری مهارت‌های جدید کمک می‌کنند.

شما می‌توانید جهت بهبود سلامت روان خود مقاله روانشناس در تبریز را مطالعه کنید و از بهترین مراکز روانشناسی در تبریز مطلع شوید.

اگر خودرو شما دچار خرابی شده است و یا امکان حرکت ندارد، نگران نباشید؛ زیرا امداد خودرو تبریز همراه با مکانیک سیار در تبریز و یدک ‌کش در تبریز همواره در خدمت شما عزیزان است.

سخن پایانی

تبریز یکی از شهرهای توریستی است که سالانه هزاران گردشگر خارجی و داخلی را به خود جذب می‌کند. کافه های تبریز با منو متنوع خود، جزو مکان‌های تفریحی و استراحتی شهر تبریز هستند.

این فضاها علاوه بر این که مکانی برای قرار ملاقات دوستانه و کاری هستند، می‌توانید از کافی‌شاپ‌های تبریز برای تولد و سورپرایز عزیزان خود استفاده کنید.

ما در این مقاله به بررسی برخی از نوشیدنی‌ها و بهترین کافه‌ها در تبریز پرداختیم تا بتوانید با شناخت منو کافه مطابق با ذائقه خود، نوشیدنی موردنظر را انتخاب کنید و فضایی مناسب را برای قرار ملاقات با عزیزان خود انتخاب کنید.

سؤالات متداول

۱. بهترین کافه‌ها در تبریز کدام هستند؟

کافه بوم‌رنگ، قهوه شنی کاویچ، کافه هنر، کافه باران، کافه باقلوای لاله تک

۲. آیا در کافه های تبریز می‌توان سیگار کشید؟

در برخی از آن‌ها که فضای باز یا بزرگ‌تری دارند، امکان سیگارکشیدن وجود دارد.

۳. کافه‌ها در تبریز چه چیزهایی را سرو می‌کنند؟

انواع غذاهای فست‌فودی، پیش ‌غذا، نوشیدنی‌های گرم و سرد، دسرها و کیک‌ها

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *