لوله کشی گاز در یزد– شماره تماس 20 لوله کش گاز ساختمان

لوله کشی گاز در یزد

لوله کشی گاز در یزد یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراحل تأسیسات ساختمانی است که باید توسط متخصص به شکل کاملاً دقیق و حرفه‌ای انجام شود. اگر می‌خواهید عملیات لوله کشی گاز ساختمان شما با بهترین کیفیت انجام شود، لازم است از بهترین لوله کش گاز در یزد کمک بگیرید.

لوله کشی گاز ساختمان در یزد شامل مراحل بسیار تخصصی است  و لازم است در تمامی‌ آن‌ها‌‌ به رعایت استاندارد‌ها و نکات اصولی پرداخت تا از خطرات احتمالی جلوگیری کرد. اگر می‌خواهید درمورد لوله کشی گاز در یزد بیشتر بدانید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

انواع لوله گاز در یزد

لوله کشی گاز در یزد

شناخت مدل‌های مختلف لوله گاز می‌تواند در زمینه لوله کشی گاز در یزد به شما کمک زیادی کند. لوله‌های گاز مانند لوله‌های برق و آب بر اساس پارامتر‌های متعدد شامل انواع مختلفی می‌شوند که هریک ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه شما را با انواع لوله‌های گاز از لحاظ جنس مواد تشکیل دهنده آشنا خواهیم کرد.

لوله گاز پلی اتیلن در یزد

لوله‌های پلاستیکی پلی اتیلن از رایج‌ترین و بهترین انواع لوله‌های گاز در یزد هستند که امروزه برای لوله کشی گاز بسیاری از ساختمان‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. لوله‌های پلی اتیلن در مقابل شکل پذیری و خوردگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.

از دیگر مزایای این نوع لوله‌های گاز می‌توان به ماندگاری بالا، راحتی نصب و اجرا، اتصال آسان، انعطاف پذیری بالا و دیگر موارد اشاره کرد. از این لوله‌ها می‌توانید با سایز‌های بزرگ و کوچک برای لوله کشی گاز در یزد استفاده کنید.

لوله گاز پلی اتیلن در یزد

 

لوله گاز مسی در یزد

از دیگر لوله‌هایی که برای لوله کشی گاز ساختمان در یزد مورداستفاده قرار می‌گیرد می‌توان به لوله‌های مسی اشاره کرد. مس نوعی فلز انعطاف پذیر است که در برابر خوردگی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد و این یک مزیت بسیار مهم است. البته لازم است بدانید از لوله‌های مسی چندان در لوله کشی گاز خانگی در یزد استفاده نمی‌شود؛ زیرا مقرون‌به‌صرفه نیست.

لوله گاز مسی در یزد

 

لوله گاز فولادی در یزد

برای نصب لوله کشی گاز در یزد می‌توانید از نوع دیگری از لوله‌های گازی به نام لوله فولادی نیز استفاده کنید. این لوله‌ها از کاربردی‌ترین لوله‌ها در سیستم لوله کشی گاز در یزد هستند. از ویژگی‌های مهم لوله‌های فولادی می‌توان به مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه، ضخامت بسیار مناسب و غیره اشاره کرد.

نکته مهم دیگر درمورد لوله‌های گازی فولادی این است که از وزن بالایی برخوردار هستند و این موضوع می‌تواند سبب افزایش قیمت آن‌ها شود. علاوه بر این، این لوله‌ها ممکن است در اثر افزایش و کاهش دما منقبض یا منبسط شوند. لوله‌های فولادی در انواع مختلفی همچون مانیسمان، گالوانیزه و غیره عرضه می‌شوند که هریک کاربرد‌ها و ویژگی‌های خود را دارند.

عمر مفید این لوله‌ها همانند لوله‌های مسی از ۲۰ الی ۵۰ سال است. در حالی که لوله‌های پلی اتیلن از عمری حدود ۱۰۰ سال یا بیشتر برخوردار هستند.

لوله گاز فولادی در یزد

 

انواع لوله کشی گاز در یزد

بعد از شناخت انواع لوله‌های گاز وقت آن رسیده است شما را با روش‌های لوله کشی گاز آشنا کنیم. لوله کشی گاز در یزد به دو صورت روکار و توکار انجام می‌شود و بهتر است پیش از اقدام در این زمینه آن‌ها را به خوبی بشناسید. در ادامه مطلب به طور کامل شما را با ویژگی‌ها و موارد استفاده از لوله کشی گاز روکار و توکار آشنا خواهیم کرد.

لوله کشی گاز توکار در یزد

لوله کشی توکار یا دفنی از رایج‌ترین انواع لوله کشی گاز است که در آن لوله‌ها در زیر مصالح ساختمانی دفن و پنهان می‌شوند. برای این نوع لوله کشی گاز در یزد از لوله‌های فولادی نوع درزدار یا بدون درز استفاده می‌شود. شاید برایتان سؤال پیش آمده باشد که چرا از لوله‌های پلی اتیلن برای لوله کشی توکار استفاده نمی‌شود؟

در این باره باید بگوییم از لوله‌های پلی اتیلن تنها می‌توان برای لوله کشی محوطه ساختمان‌ها استفاده کرد و طبق قوانین این نوع لوله‌ها برای لوله کشی داخل ساختمان مجاز نیستند. البته استفاده از لوله پلی اتیلن به شکل روکار نیز ممنوع است.

بهترین تعمیرکار لوله کشی گاز در یزد باید لوله کشی توکار را درون کانال‌های حفاری شده انجام دهد. علاوه بر این لوله‌های مسی باید با حداکثر طول ۵/۱ متری و فشار حداکثری ۱۷۲۴ پاسکال نصب شوند. از مهم‌ترین موضوعاتی که باید به هنگام لوله کشی توکار در یزد به آن توجه داشت می‌توان به جوشکاری اصولی و عایق کاری اتصالات و لوله‌ها اشاره کرد.

جوشکاری و عایق کاری باید به‌گونه‌ای انجام شود که اتصالات و لوله‌های توکار در زیر مصالح ساختمانی در امان مانده و دچار خوردگی و آسیب نشوند. لازم به ذکر است کوچک‌ترین سهل انگاری در لوله کشی توکار می‌تواند به ایجاد مشکلات و خطرات بسیاری در سیستم گازرسانی ساختمان منجر شود.

لازم است بدانید اگر لوله گاز توکار از بخش‌های مرطوب ساختمان عبور کند، باید با استفاده از دولایه نوارپیچی از تماس با آب و رطوبت حفظ شود. علاوه بر این لازم است لوله‌ها از دسترس کنتور و سیم کشی برق ساختمان نیز دور باشند.  به طور کلی مزایای لوله کشی گاز در یزد به صورت توکار عبارت‌اند از:

  • حفظ و نگهداری طولانی مدت از لوله‌های گاز
  • در امان ماندن از مواردی همچون صدمات فیزیکی، شکستگی و ضربه
  • حفظ ظاهر ساختمان به دلیل مخفی بودن لوله‌ها و اتصالات

درمورد معایب لوله کشی توکار نیز لازم است بدانید این نوع لوله کشی هزینه بالایی به همراه دارد و اجرای آن انشعابات را افزایش داده و نیاز به بنایی زیادی دارد. علاوه بر این در صورت بروز ایراد در سیستم گازرسانی توکار، یافتن مکان دقیق نشتی گاز به دلیل مخفی بودن لوله‌ها بسیار دشوار و وقت‌گیر است.

همچنین اگر این سیستم به تعمیرات نیاز داشته باشد، لازم است استادکار لوله کشی گاز در یزد محل موردنظر را تخریب کند که در این صورت هزینه بنایی نیز به هزینه تعمیرات لوله افزوده می‌شود.

انواع لوله کشی گاز در یزد

 

لوله کشی گاز روکار در یزد

روش دیگر لوله کشی گاز در یزد لوله کشی روکار است که همان‌طور که از نام آن پیداست لوله‌های گاز روی دیوار‌ها و سطح زمین اجرا می‌شوند. این روش لوله کشی گاز در یزد معمولاً زمانی صورت می‌گیرد که متخصص نتواند از لوله کشی توکار استفاده کند.

برای اجرای این نوع لوله کشی نیازی به حفاری و بنایی نیست و به همین دلیل هزینه پایین‌تری به نسبت لوله کشی توکار دارد. در لوله کشی گاز در یزد به شکل روکار باید از لوله‌هایی با قطر کم استفاده شود و نصب لوله‌ها در بخش‌هایی انجام شود که به زیبایی محیط ساختمان آسیب نزند.

در لوله کشی روکار از لوله‌ها و اتصالات فولادی استفاده می‌شود و به‌کارگیری لوله‌های پلی اتیلن در این روش کاملاً ممنوع است. علاوه بر این در مسیری که لوله‌های گاز از آن عبور می‌کنند باید از بست‌های فلزی متناسب با میزان قطر لوله‌ها به همراه پایه‌های مناسب استفاده شود.

توجه داشته باشید که فاصله میان لوله‌های آب گرم و لوله‌های گاز باید حداقل ۵ سانتی متر باشد. این فاصله با دیوار حدود ۱ سانتی متر و با سیم کشی برق نیز باید حداقل ۱۰ سانتی متر باشد. به طور کلی لوله کشی گاز در یزد به صورت روکار باید کاملاً ایمن انجام شود و لوله‌ها و اتصالات از هرگونه آسیب، فشار و ضربه در امان بمانند. مزایای لوله کشی روکار عبارت‌اند از:

  • هزینه کمتر به نسبت لوله کشی گاز توکار
  • عیب یابی سریع و راحت مکان نشتی گاز و ایرادات لوله کشی
  • راحتی اجرا و عدم نیاز به کنده کاری و بنایی
  • افزایش انشعابات لوله‌ها بدون نیاز به بنایی

درمورد معایب این روش لوله کشی گاز در یزد نیز باید بگوییم که در این روش امکان آسیب رسیدن به لوله‌ها و اتصالات وجود دارد. علاوه بر این اجرای لوله‌ها به شکل روکار می‌تواند ظاهر ناخوشایندی در کف یا دیوار‌های ساختمان ایجاد کند.

لوله کشی گاز روکار در یزد

 

لوله کشی توکار بهتر است یا روکار؟

اینکه لوله کشی روکار بهتر است یا روکار یکی از رایج‌ترین سؤالاتی است که در ذهن افراد شکل می‌گیرد. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم طبق ضوابط و قوانین شرکت گاز ایران تمامی‌ تأسیسات ساختمانی باید به شکل مخفی و توکار انجام شوند؛ اما در برخی موارد به دلیل قدیمی‌ بودن ساختمان اجرای تأسیساتی همچون آب، برق و گاز به شکل توکار می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

در این شرایط لوله کشی تأسیسات ساختمان باید به صورت روکار انجام شوند؛ اما به طور کلی لوله کشی توکار در یزد بهترین روش لوله کشی گاز ساختمان است و باید هم‌زمان با ساخت بنا انجام شود.

لوله کشی توکار در یزد

 

مراحل لوله کشی گاز در یزد

لوله کشی گاز در یزد شامل مراحل بسیار مهمی‌ است که اگر هر یک از آن‌ها به صورت استاندارد و اصولی انجام نشوند، می‌توانند زمینه‌ساز بروز خطرات و خسارات بسیاری شوند. اگر قصد اجرای لوله کشی گاز ساختمان در یزد را دارید، بهتر است پیش از اقدام در این زمینه مراحل کار را به خوبی بشناسید.

نکته بسیار مهم در این زمینه این است که حتماً از بهترین شرکت لوله کشی گاز خانگی در یزد و مراکزی که از مجوز فعالیت از سوی وزارت مسکن و شهرسازی برخوردار هستند کمک بگیرید. در ادامه به طور کامل شما را با مراحل اصلی لوله کشی گاز در یزد آشنا خواهیم کرد.

طراحی شبکه گاز ساختمان

اولین قدم در اجرای لوله کشی گاز در یزد طراحی سیستم لوله کشی داخلی ساختمان است. در این مرحله لوله کش گاز در یزد مسیری که باید لوله‌های گاز و سایر تجهیزات از آن‌ها عبور کنند را مشخص می‌کند. به طور کلی این مرحله شامل موارد زیر است:

  • طراحی مسیر لوله‌های گاز ساختمان
  • مشخص کردن محل نصب وسایل گازسوز همچون بخاری و آب‌گرم‌کن
  • تعیین حداقل ارتفاع و قطر دودکش ساختمان
  • تعیین کردن مکان تأمین هوا

اجرای نقشه

بعد از اینکه نقشه لوله کشی گاز ساختمان موردنظر توسط دستگاه نظارت مورد تأیید قرار گرفت، متخصص زیر نظر مهندس ناظر کار لوله کشی گاز را انجام می‌دهد. لازم به ذکر است ایجاد هرگونه تغییر در نقشه لوله کشی در زمان اجرا ممنوع است، مگر اینکه دستگاه نظارت از آن مطلع باشد.

آزمایش کیفیت کار

سومین مرحله از مراحل لوله کشی گاز در یزد به تست و آزمایش عایق کاری و پیدا کردن منافذ لوله‌ها مربوط است. درمورد عایق کاری اتصالات و لوله‌های گاز باید بدانید لازم است بدون چین و چروک و کاملاً یکسان و یکنواخت انجام شود.

 علاوه بر این با استفاده از دستگاه مخصوص تمام لوله کشی گاز ساختمان بررسی می‌شود تا منفذی در لوله‌ها و اتصالات وجود نداشته باشد. وجود کوچک‌ترین منفذ در این بخش‌ها موجب نشت گاز و بروز اتفاقات جبران ناپذیر می‌شود؛ پس حتماً حواستان باشد که لوله کش گاز سیار در یزد این مرحله را با دقت و حساسیت کافی به انجام برساند.

تزریق گاز

لوله کش بعد از پایان کار لوله کشی و آزمایش آن، فرایند نظارت و تزریق گاز را به مهندس ناظر می‌سپارد. مهندس ناظر مطابق مقررات ملی ساختمان و بعد از بررسی قطر لوله‌ها، تزریق گاز از شیر اصلی به داخل لوله‌ها را انجام می‌دهد.

صادر شدن تأییدیه شرکت ملی گاز

در پایان لوله کشی گاز در یزد با تأیید از سوی مهندس ناظر، شرکت ملی گاز تأییدیه مبنی بر ایمن بودن و تکمیل کار صادر می‌کند. تنها در صورتی که کار لوله کشی ساختمان خود را به متخصصان باتجربه این حوزه بسپارید، می‌توانید این تأییدیه را دریافت کرده و لوله کشی باکیفیتی داشته باشید.

پس حتماً این موضوع را جدی گرفته و از بهترین نصاب و تعمیرکار لوله کشی گاز در یزد برای انجام پروژه لوله کشی ساختمان خود کمک بگیرید؛ زیرا کوچک‌ترین بی‌دقتی و سهل انگاری در این زمینه می‌تواند جان و مال ساکنان را تحت تأثیر قرار دهد.

هزینه لوله کشی گاز در یزد

 

هزینه لوله کشی گاز در یزد

قیمت لوله کشی گاز در یزد از مهم‌ترین موضوعاتی است که به هنگام لوله کشی گاز ساختمان با آن مواجه خواهید شد. شناخت کامل قیمت لوله کشی گاز کمک می‌کند در این زمینه انتخاب بهتری داشته باشید و بودجه مالی خود را مشخص کنید. هزینه لوله کشی گاز تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

متراژ

طبیعتاً هرچقدر متراژ لوله کشی گاز در یزد افزایش پیدا کند، دستمزد لوله کش و هزینه اجرای کار بیشتر می‌شود.

مصالح موردنیاز

لازم است بدانید هزینه لوازم و ابزارآلات مورداستفاده در لوله کشی گاز همچون لوله، نقشه، الکترود و غیره بر عهده مشتری قرار دارد و روی قیمت پروژه تأثیر می‌گذارد.

نقشه لوله کشی گاز

از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت لوله کشی گاز در یزد می‌توان به مسیر لوله گذاری یا نقشه لوله کشی اشاره کرد. اگر مسیر لوله کشی ساختمان شما شامل حیاط و راه پله باشد، لازم است لوله گذاری و بست زنی انجام شود. در برخی موارد نیز لازم است تغییراتی در لوله کشی گاز آشپزخانه انجام شود.

در این شرایط به دلیل تأسیسات آشپزخانه و نیاز به جابه‌جایی و تغییر شکل کابینت‌ها، لازم است هزینه جداگانه‌ای برای این امور بپردازید.

مهارت لوله کش

طبیعتاً هرچقدر لوله کش گاز در یزد از مهارت و تجربه بالاتری در حوزه لوله کشی گاز ساختمان برخوردار باشد، دستمزد وی بیشتر خواهد بود. البته توجه داشته باشید لوله کشی گاز حساسیت بسیار بالایی دارد و نباید به دلیل قیمت پایین دستمزد، کار لوله کشی را به افراد غیر مجرب و کم‌تجربه واگذار کنید.

در این زمینه صرف هزینه بیشتر می‌تواند کاملاً به نفع شما بوده و منجر به کیفیت بالا و ایمنی بیشتر لوله کشی گاز ساختمان شما شود.

زمان پروژه

اگر پروژه لوله کشی گاز ساختمان شما طولانی مدت باشد، طبیعتاً هزینه رفت و آمد لوله کش بیشتر خواهد شد و این موضوع روی دستمزد لوله کش گاز در یزد تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این پروژه بزرگ و طولانی مدت به دقت و زحمت بیشتر و البته مصالح بیشتری نیز نیاز دارد.

هزینه‌های جانبی

در برخی موارد ممکن است متخصص لوله کشی گاز در یزد تشخیص دهد که برای لوله کشی لازم است کار‌های جانبی همچون انسداد لوله، انشعاب گیری، تغییر مسیر لوله کشی آشپزخانه و غیره انجام شوند. در این شرایط ممکن است قیمت نهایی لوله کشی دستخوش تغییر شود؛ پس بهتر است در همان ابتدا از لوله کش بخواهید تمامی‌ شرایط را بررسی کند.

در ادامه مطلب لیست کاملی از قیمت خدمات لوله کشی گاز در یزد طبق مصوبه اتحادیه لوله کشی گاز یزد را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

نوع خدمات قیمت
لوله کشی گاز ساختمان تا ۲ متر طول ۴۲۰۰۰۰ الی ۵۲۰۰۰۰ تومان
لوله کشی گاز ساختمان از ۲ الی ۶ متر طول ۵۳۰۰۰۰ الی ۷۹۰۰۰۰ تومان
لوله کشی گاز ساختمان از ۶ الی ۱۲ متر طول ۸۰۰۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰۰ تومان
مسدود کردن لوله گاز ۳۵۰۰۰۰ تومان
لوله کشی توکار با قطر ۱ اینچ ۷۸۰۰۰ تومان
لوله کشی توکار با قطر ۲ اینچ ۱۱۲۰۰۰ تومان
لوله کشی توکار با قطر ۳ اینچ ۱۵۵۰۰۰ تومان
لوله کشی توکار با قطر ۴ اینچ ۱۹۰۰۰۰ تومان
لوله کشی روکار با قطر ۱ اینچ ۸۰۰۰۰ تومان
لوله کشی روکار با قطر ۲ اینچ ۱۲۰۰۰۰ تومان
لوله کشی روکار با قطر ۳ اینچ ۱۳۵۰۰۰ تومان
لوله کشی روکار با قطر ۴ اینچ ۱۵۵۰۰۰ تومان
نصب شیرآلات با قطر ۱ اینچ ۱۳۰۰۰۰ تومان
نصب شیرآلات با قطر ۲ اینچ ۱۵۰۰۰۰ تومان
نصب شیرآلات با قطر ۲/۱، ۲ الی ۴ اینچ ۱۸۰۰۰۰ تومان
نصب کلکتور برای هر واحد ساختمان ۲۵۰۰۰۰ تومان
طراحی نقشه لوله کشی ساختمان مسکونی ۳۳۷۰۰۰ تومان
طراحی نقشه لوله کشی گاز ساختمان مسکونی برای کنتور تجمیعی ۲۸۵۰۰۰۰ تومان
تست هوا و سلامت اتصالات لوله کشی ۵۴۵۰۰۰ تومان

 

سؤالات متداول

۱. قیمت نصب کنتور گاز چقدر است؟

دستمزد نصب و ساخت کنتور گاز برای هر واحد ساختمان از ۳۵۰۰۰۰۰ الی ۴۵۰۰۰۰۰ تومان است.

۲. عمر مفید لوله گاز پلی اتیلن  چقدر است؟

عمر این لوله‌ها تا ۱۰۰ سال یا بیشتر است.

۳. هزینه لوله کشی روکار بالاتر است یا توکار؟

لوله کشی توکار نسبت به لوله کشی روکار از هزینه بالاتری برخوردار است.

۴. چه عواملی روی هزینه لوله کشی گاز تأثیر می‌گذارند؟

از این عوامل می‌توان به متراژ لوله کشی، نوع اتصالات، قطر لوله‌ها، نقشه لوله کشی و غیره اشاره کرد.

شارینو

اگر می‌خواهید از دیگر خدمات حوزه ساختمان به بهترین شکل بهره‌مند شوید، پیشنهاد می‌کنیم سری به مطالب گچ کار ساختمان در یزد، استادکار کابینت در یزد، نصب سقف کاذب در یزد، ایزوگام در یزد، روشنایی و نورپردازی در یزد، نقاش ساختمان در یزد، نصب لوستر در یزد و غیره بزنید.

در وبلاگ شارینو می‌توانید مطالب بسیار کاربردی و مهمی‌ در زمینه معرفی اماکن مختلف شهر یزد پیدا کنید و به هنگام سفر به شهر دیدنی یزد از آن‌ها کمک بگیرید. از این مطالب می‌توان به مراکز تفریحی یزد، مراکز خرید یزد و سینما‌ های یزد اشاره کرد.

استفاده از خدمات درمانی به بهترین شکل یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های شهروندان یزدی است. به‌منظور شناخت بهترین متخصصان و مراکز درمانی استان یزد، توصیه می‌کنیم به مطالبی همچون بیمارستان‌ های یزد، فیزیوتراپی در یزد، پزشک مغز و اعصاب در یزد، سونوگرافی در یزد، پزشک زنان در یزد و غیره مراجعه کنید.

 

سخن پایانی

یکی از مسائلی که به هنگام ساخت بنا‌های مختلف باید به آن توجه کنید، لوله کشی گاز خانگی در یزد است. لوله کشی گاز در یزد از موارد حساسی است که باید در انجام آن به جنس و قطر لوله‌ها، انتخاب یک لوله کش مجرب، اجرای صحیح لوله کشی و قیمت پروژه توجه ویژه داشته باشید.

برای اجرای بهترین لوله کشی گاز در یزد لازم است، با نکات مهمی‌ در این زمینه آشنا باشید و با شماره تماس لوله کش گاز در یزد تماس حاصل کنید. ما در این مطلب سعی کردیم هرآنچه درمورد لوله کشی گاز حائز اهمیت است را برای شما توضیح دهیم.

۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *