مراکز خرید سمنان

آشنایی با بهترین مراکز خرید سمنان

مراکز خرید سمنان یکی از شلوغ‌ترین و محبوب‌ترین مکان‌های این استان کهن و نامدار هستند که بعضی از این بازارها هنوز هم بعد از گذشت چندین سال ظاهر قدیمی و گرم خودشان را حفظ کرده‌اند؛ همچنین برخی دیگر با پیشرفت تکنولوژی تغییر پیدا کرده‌اند و دارای ظاهری لوکس و امروزی هستند.

کمتر شخصی فقط به‌قصد بازدید از مکان‌‌های طبیعی و تاریخی شهر مقصد اقدام به مسافرت می‌کند. اصلاً مسافرت بدون خرید و گشت گذار در پاساژها و بازارهای آن، ‌ هیچ لطف و لذتی ندارد. مسافران در هنگام قدم‌زدن در مرکز خرید سمنان و مراکز خرید ارزان سمنان می‌توانند با فرهنگ،‌ آداب‌ورسوم این شهر آشنا شوند.

شما می‌توانید با بازدید در مراکز خرید سمنان از شلیته و شوی که جزو لباس‌های محلی این شهر به‌حساب می‌آید، ‌ بازدید کنید یا شیرینی‌ها محلی این شهر را در مرکز خرید سوغات سمنان مزه کنید.

مراکز خرید استان سمنان

ساختمان‌های بازار استان سمنان به دلیل آب‌و‌هوای گرم و خشکی که دارند، ‌ مواد اصلی به‌کاررفته شده در آن‌ها ترکیبی از خشت و گل است. قدمت بازار‌های سنتی این شهر به ۱۸۰ سال پیش یعنی سلسله قاجاریه باز می‌گردد.

ازاین‌رو بهترین مراکز خرید سمنان را می‌توانید در تمام شهرهای آن به‌راحتی پیدا کنید؛ زیرا این شهر عمدتاً دارای بازارهای تاریخی مانند بازار بزرگ سمنان، بازار شمالی، ‌ بازار جنوبی و… زیادی هستند.

بازار بزرگ سمنان

بازار بزرگ سمنان یکی از باشکوه‌ترین مکان‌های به‌جای‌مانده از نسل قاجاریه است که برای ساخت آن اهمیت زیادی قائل شده‌اند. این مکان علاوه بر نقش پررنگی که در این شهر ایفا می‌کند، ‌ تأثیر بسزایی در اقتصاد مراکز خرید سمنان داشته است. معماری جذاب و زیبایی که این شهر دارد، نشان‌دهنده یک بازار سنتی تمام‌عیار است که ویژگی‌های آن موجب شده، ‌ این مکان به‌عنوان آثار ملی ایران به ثبت برسد.

این مکان تاریخی و جذاب که هرکسی را برای بازدید ترغیب می‌کند در استان سمنان واقع در خیابان امام و خیابان شهدا قرار دارد. معماری این مکان به سبک معماری دوران کهن ایران بوده که متناسب با شرایط آب‌وهوای خاص و کویری دارد از خشت و آجر ساخته شده است.

بازار بزرگ تهران همانند بازارهای قدیمی از سقف‌های آجری و خشتی برخوردار شده؛ به همین دلیل این مکان در تابستان‌ها خنک و در زمستان‌ها تقریباً گرم است. این مرکز خرید جذاب و سرگرم‌کننده از شیخ علا الدوله، ‌ شمالی و جنوبی تشکیل شده است.

سه بخش شمالی و جنوبی و شیخ علاءالدوله جزو مراکز خرید سمنان به شمار می‌رود. بازار جنوبی دارای ۲۰۰ متر، ‌ بازار شمالی ۱.۵ کیلومتر و مرکز خرید شیخ علاءالدوله نیز به بازار مرده‌ها در میان مردم بومی معروف شده؛ زیرا در مسیر گورستان علم‌دار واقع شده است.

این مراکز خرید سمنان از جاذبه‌های گردشگری زیادی برخوردار است که دیدن و بازدید از آن می‌تواند برای توریست‌ها بسیار لذت‌بخش و سرگرم‌کننده باشد. بخش‌های مختلف بازار بزرگ سمنان عبارت‌اند از:

  • بازار شمالی: این بازار جزو مراکز خرید سمنان به شمار می‌رود که دارای ۵ مسجد، ‌۲۵۴ مغازه، ۴ کاروان‌سرا و ۳ حمام قدیمی است. نمای این بازار از کتیبه‌های زیبا و کاشی‌های لاجوردی تشکیل شده است.
  • بازار جنوبی: این مکان در ابتدای مرکز خرید بازار شمالی قرار گرفته است و به بازار کوچک مشهور شده است. در زمان گذشته راسته‌بازار و بازار حضرت جزو یک مرکز بوده‌اند که همگی به بازار اصلی شهرت داشته‌اند.
  • بازار شیخ علاءالدوله: شیخ علاءالدوله جزو مراکز خرید سمنان به‌حساب می‌آید که تا گورستان قدیمی علمداری ادامه دارد. بسیاری از باستان‌شناسان معتقد هستند که قدمت این مکان به دوره ایلخانی باز می‌گردد.

بازار بزرگ که جزو جذاب‌ترین مراکز خرید سمنان به شمار می‌رود همه ایام به جزو روزهای‌ تعطیل از ۸ صبح تا عصر پذیرای مهمانان و بازدیدکنندگان اصلی به شمار می‌روند. در حال حاضر در این بازار می‌توانید انواع و اقسام مشاغل را در این مکان پیدا کنید.

برج تفریحی، تجاری و اداری ققنوس سمنان

یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید سمنان، ‌ برج تجاری، ‌اداری و تفریحی ققنوس است که با زیربنایی حدود ۴۰ هزار مربع و به تعداد ۱۸ طبقه و با ارتفاعی حدود ۱۱۰ متر طراحی و ساخته شده است. ساخت‌وساز این مجتمع بزرگ در حال حاضر به طور کامل تمام نشده و هنوز بخش‌های از آن افتتاح و قابل‌دسترس است.

این برج دارای ۱۳۰ واحد تجاری نظیر پارچه، لوازم‌خانگی، ‌ صنایع‌دستی، فرش، کامپیوتر، طلا و جواهرات، فست‌فود، لوازم ورزشی، لوازم صوتی و تصویری، ‌ تلفن همراه و… است. باتوجه‌به اطلاعاتی که مسئولان این پروژه داده‌اند، ‌ طرح توسعه برج ققنوس قرار است که تا مساحت حدودی ۶۵ هزار مترمربع مورد بررسی قرار بگیرد.

آدرس برج ققنوس: استان سمنان، میدان امام علی، ‌ برج تجاری، اداری و تفریحی

مرکز خرید سعدی سمنان

مرکز خرید سعدی سمنان

از بهترین تفریحاتی که می‌شود در حین سفر به استان سمنان تجربه کرد، ‌ گشت‌وگذار و بازارگردی در پاساژهای جذاب استان مقصد بوده؛ همچنین این کار به اختصاص برای خانم‌ها خیلی جذاب است. اگر شما به این شهر سفر کرده‌اید و قصد دارید، بخشی از سفر خودتان را در مراکز خرید سمنان بگذرانید یکی از مکان‌های واجب شرایط برای بازدید، ‌ مرکز خرید سعدی سمنان است.

این مرکز خرید دارای بخش‌های تجاری نظیر فروشگاه بدلیجات، لوازم دکوری و تزیینی، ‌ فروشگاه پوشاک و… است. این مکان توریستی از دو کافی‌شاپ بهره‌مند شده که اگر احیاناً در حین خرید کلافه شدید، ‌ بتوانید برای رفع خستگی به این دو مکان مراجعه کنید.

آدرس مرکز خرید سعدتی استان سمنان: این مرکز خرید واقع در استان سمنان، ‌ میدان سعدی، ‌ ابتدای بلوار ۱۷ شهریور، نرسیده به بانک سرمایه

مرکز خرید رفاه سمنان

یکی دیگر از مراکز خرید سمنان که هنگام سفر به این شهر، ‌ بازدید از آن واجب است و نباید آن را از دست داد، فروشگاه رفاه است. این فروشگاه دارای بخش‌های مختلفی مانند لوازم‌خانگی، لوازم‌آرایش و بهداشتی، ‌ مواد غذایی، سبزیجات و میوه، گوشت و مرغ تازه، لبنیات و… است.

مرکز خرید رفاه عنوان تضمین ارزان‌ترین کالا را از آن خودش کرده است، ‌ به‌طوری‌که اگر هرگونه کالایی را از این فروشگاه خریداری کرده، ‌نمی‌توانید نمونه ارزان‌تر از آن را در هیچ نقطه‌ای پیدا کنید.

این فروشگاه دررابطه‌با قیمت محصولاتش آن‌قدر به خودش اطمینان دارد که تعهد داده است در صورت گزارش ۱۵ برابر مابه‌التفاوت قیمت کالا را به مشتری پرداخت کند. این مکان دارای پارکینگ به ظرفیت ۳۰ عدد خودرو است که می‌توانید در صورت خرابی یا مشکل کالا را پس یا تعویض کنید.

آدرس مرکز خرید استان سمنان: میدان معلم، جنب پل شهید شاطری

مرکز خرید اتکا سمنان

یکی دیگر از مراکز خرید سمنان، فروشگاه‌های زنجیره در این شهر هستند که زیر مجموعه سازمان اتکا به شمار می‌روند. سازمان اتکا با بیش از ۶۰ سال تجربه در حوزه صنعتی، کشاورزی و دامپروری، مالی و اقتصادی، فروشگاهی و توزیع کالا، بازرگانی و خارجی به‌عنوان یکی از کامل‌ترین و بزرگ‌ترین مجموعه‌های مادر اقتصادی و تخصصی این شهر به‌حساب می‌آید.

فعالیت‌های عمده سازمان اتکا در بخش‌های زیر است:

  • بازرگانی
  • دام‌پروری
  • فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • گردشگری و خدمات توریستی
  • توسعه ساختمان
  • توزیع و پخش مویرگی
  • گردش و خدمات توریستی
  • پنبه و نساجی
  • لوازم‌خانگی و الکترونیک
  • تصفیه روغن‌های خانگی و روغن‌کشی
  • صنایع تبدیلی و غذایی

ساعات کاری مرکز خرید اتکا سمنان از ۸:۰۰ الی ۲۲:۰۰ است.

روز‌های هفته ساعات کاری
شنبه ۸:۰۰ الی ۲۲:۰۰
یکشنبه ۸:۰۰ الی ۲۲:۰۰
دوشنبه ۸:۰۰ الی ۲۲:۰۰
سه‌شنبه ۸:۰۰ الی ۲۲:۰۰
چهارشنبه ۸:۰۰ الی ۲۲:۰۰
پنجشنبه ۸:۰۰ الی ۲۲:۰۰
جمعه ۸:۰۰ الی ۲۲:۰۰

آدرس سازمان فروشگاه اتکا: سمنان، کوی رضوان، جنب پارک آبشار) تلفن: ۰۲۳-۳۳۴۶۵۹۰۲)

مجتمع اداری و تجاری صدف سمنان

مجتمع تجاری و اداری صدف یکی از مراکز خرید سمنان محسوب می‌شود که در این مجموعه فروشگاه‌های مرکز لباس مجلسی سمنان، ‌ مرکز خرید مانتو در سمنان، فروشگاه پوشاک مردانه، بچگانه و زنانه، ‌گالری فروش لوازم بهداشتی و آرایشی واقع شده است.

مغازه‌ها در این ساختمان بزرگ در طبقه همکف و زیرین واقع شده‌اند و بقیه طبقات دارای کاربری تجاری هستند؛ البته این موضوع را نباید از قلم انداخت که به علت وجود مطب پزشکان زیاد در این مجتمع، به ساختمان پزشکان صدف نیز معروف شده است.

روزهای هفته ساعات اداری
شنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰
یکشنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰
دوشنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰
سه‌شنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰
چهارشنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰
پنج‌شنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰
جمعه تعطیل

آدرس مجتمع اداری و تجاری صدف: استان سمنان، ‌ میدان سعدی، ابتدای بلوار مولوی

مرکز خرید آهوان سمنان

از دیگر مشهورترین مراکز خرید سمنان می‌توان به مرکز خرید سمنان جذاب و دیدنی آهوان اشاره کرد. در این مجتمع می‌توانید تقریباً هر آنچه را که در ذهن دارید، ‌ بدون زحمت پیدا کنید و در حین خریدکردن و قدم ‌زدن داخل این پاساژ نهایت لذت را بدون شک خواهید برد.

همچنین برای این پاساژ دیدنی یک کافی‌شاپ طراحی کرده‌اند تا اگر شخصی در حین خرید خسته شد، ‌ بتواند با استراحتی کوتاه خستگی خودش را برطرف کند.

در نزدیکی این مرکز خرید یک مکان بسیار قشنگ به نام پارک سنگی قرار دارد که بازدید از آن خالی‌ازلطف نیست. این فروشگاه دارای امکاناتی همچون پله‌برقی و آسانسور است که طبقه بالای آن را مختص به دفاتر اداری قرار داده‌اند.

این ساختمان بی‌نظیر از نظر موقعیتی به مراکز مهمی نظیر کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی، مرکز خرید رفاه، باغ امیرکبیر، ‌ آکادمی موسیقی شاهرخ و فروشگاه شهر لب تاپ نزدیک است. در این مرکز خرید می‌توانید به فروشگاه‌های سیسمونی، ‌کیف و کفش و… دسترسی پیدا کنید.

روزهای هفته ساعات کاری
شنبه ۹:۰۰ الی ۲۲:۰۰
یکشنبه ۹:۰۰ الی ۲۲:۰۰
دوشنبه ۹:۰۰ الی ۲۲:۰۰
سه‌شنبه ۹:۰۰ الی ۲۲:۰۰
چهارشنبه ۹:۰۰ الی ۲۲:۰۰
پنج‌شنبه ۹:۰۰ الی ۲۲:۰۰
جمعه ۹:۰۰ الی ۲۲:۰۰

آدرس فروشگاه اداری و تجاری آهوان: استان سمنان، ‌ باغ فردوس

مرکز خرید تیمچه ولیعصر سمنان

مرکز خرید تیمچه ولیعصر سمنان

از دیگر مراکز خرید سمنان می‌توان مرکز خرید تیمچه ولیعصر سمان را معرفی کرد.  بازارگردی و قدم‌زدن در مراکز خرید و پاساژها یکی از جذاب‌ترین بخش تفریحات است که به شما کمک می‌کند، شهر مقصد را به طور واضح‌تری ببینید و با این کار با مردم بومی ارتباط بیشتری خواهید گرفت.

در این مرکز خرید قدیمی و درعین‌حال به‌روز می‌توانید از اجناس مختلفی مانند پوشاک، ‌کیف و کفش و… دیدن و در صورت رضایت از آن‌ها خرید کنید.

روزهای هفته ساعات کاری
شنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۷:۰۰ الی ۲۱:۰۰
یکشنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۷:۰۰ الی ۲۱:۰۰
دوشنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۷:۰۰ الی ۲۱:۰۰
سه‌شنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۷:۰۰ الی ۲۱:۰۰
چهارشنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۷:۰۰ الی ۲۱:۰۰
پنج‌شنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۷:۰۰ الی ۲۱:۰۰
جمعه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۷:۰۰ الی ۲۱:۰۰

آدرس مرکز خرید تیمچه ولیعصر: سمنان، خیابان امام

مرکز اداری و تجاری پارمیس سمنان

مرکز خرید پارمیس نیز جزو مراکز خرید سمنان به شمار می‌رود. گشت‌وگذار و بازارگردی در پاساژها یکی از انواع سرگرمی‌های محبوب در میان خانم‌ها و آقایان به شمار می‌رود. حالا شما تصور کنید که این اتفاق هیجان‌انگیز در سفر شما اتفاق بیفتد.

این اتفاق موجب می‌شود که در حین خرید با مردم بومی شهر مقصد آشنا شوید و در انتها اتفاقت زیبای قشنگ‌تری را به آرشیو خاطراتتان اضافه کنید.

در بهترین پاساژ سمنان یعنی مرکز خرید پارمیس می‌توانید به مجهز‌ترین بازار مانتو سمنان دسترسی پیدا کنید. این مرکز خرید جزو مکان‌های دیدنی این شهر به شمار می‌رود؛ همچنین این ساختمان از دوطبقه تجاری و اداری تشکیل شده است.

این فروشگاه دارای کالاهای مختلفی همچون لوازم آرایشی و بهداشتی، ‌ پوشاک، ‌ مانتو، لوازم کامپیوتر و… بوده؛ همچنین در مرکز خرید پارمیس می‌توانید بهترین آرایشگاه مردانه را پیدا کنید

روزهای هفته ساعات کاری
شنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۶:۰۰ الی ۲۲:۰۰
یکشنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۶:۰۰ الی ۲۲:۰۰
دوشنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۶:۰۰ الی ۲۲:۰۰
سه‌شنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۶:۰۰ الی ۲۲:۰۰
چهارشنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۶:۰۰ الی ۲۲:۰۰
پنج‌شنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۶:۰۰ الی ۲۲:۰۰
جمعه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۶:۰۰ الی ۲۲:۰۰

آدرس مجتمع تجاری پارمیس سمنان: سمنان، ابتدای باغ فردوس

مرکز خرید پردیس سمنان

مرکز خرید پردیس از واحد‌های نظیر مغازه‌های زنانه و بچه گونه، کیف و کفش، ‌پوشاک مردانه و غیر تشکل شده است. عزیزانی که قصد سفر به این استان را دارید، می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه نیاز‌های خود را به‌راحتی برطرف کنید.

پاساژ پردیس جزو مراکز خرید ارزان سمنان به شمار می‌رود که با خرید در این محل می‌توانید یک خرید ارزان و مناسب را تجربه کنید.

روزهای هفته ساعات کاری
شنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۶:۰۰ الی ۲۲:۰۰
یکشنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۶:۰۰ الی ۲۲:۰۰
دوشنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۶:۰۰ الی ۲۲:۰۰
سه‌شنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۶:۰۰ الی ۲۲:۰۰
چهارشنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۶:۰۰ الی ۲۲:۰۰
پنج‌شنبه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۶:۰۰ الی ۲۲:۰۰
جمعه ۹:۰۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۶:۰۰ الی ۲۲:۰۰

آدرس مرکز خرید پردیس استان سمنان: سمنان، میدان ارگ

بازارچه مهر ولایت سمنان

اگر به شهر سمنان سفر کرده‌اید و قصد گشت‌وگذار در مراکز خرید سمنان را دارید، ‌ می‌توانید از بازارچه مهر ولایت این شهر دیدن فرمایید. این بازار جزو جدیدترین مکان‌های این شهر به شمار می‌رود. جالب است بدانید که این مکان هنوز به‌صورت کامل افتتاح نشده؛ ولی به علت ایجاد کسب‌وکار مردم به‌صورت غیررسمی آن را افتتاح کرده‌اند.

بازارچه مهر ولایت دارای ظاهری کاملاً سنتی است که حتی قدم‌زدن در آن و نگاه‌کردن به مردم بومی، ‌ هر شخصی را به وجد می‌آورد. در این مکان می‌توانید انواع و اقسام محصولات موردنیازتان را بدون دردسر پیدا و خریداری کنید.

بیشتر فروشندگان این بازار را افراد محلی تشکیل داده‌اند که هر کدام به جدا یک غرفه مخصوص به خودشان را دارند. برخی از آن‌ها صنایع‌دستی، ‌برخی لباس، ‌ برخی صنایع غذایی و… را به فروش می‌رسانند. از این موضوع اطمینان کامل داشته باشد که خرید از بازارچه مهر ولایت آن‌قدر در هیجان‌انگیز است که هیچ شخصی نمی‌تواند دست‌خالی از آنجا بیرون بیاید.

البته نباید از این موضوع صرف‌نظر کرد که یک بازارچه قدیمی از امکانات محدودی برخوردار شده و نباید انتظار بالای از آن داشت؛ ولی قطعاً در آینده نزدیک جزو یکی از بهترین مراکز خرید سمنان به شمار می‌رود و شاهد بهبود امکانات آن نیز خواهید بود.

مرکز خرید ارگ بردیا سمنان

مرکز خرید ارگ بردیا سمنان

پاساژ ارگ بردیا از دیگر مرکز خرید‌های جذاب و دیدنی استان سمنان به شمار می‌رود که می‌توانید با مراجعه به این مکان یک خرید عالی را تجربه کنید. مرکز خرید ارگ بردیا به فروش صنف خاصی مشغول نشده و شما می‌توانید انواع و اقسام کالاها را در این مکان پیدا و خریداری کنید.

به همین دلیل در میان مراکز خرید سمنان، ‌پاساژ ارگ جزو یکی از بهترین مکان‌ها برای بازارگردی و خرید به شمار می‌رود. با مراجعه به این بازار می‌توانید انواع لوازم تزیینی، ‌زیورآلات، اسباب‌بازی و… را پیدا کنید.

قیمت بیشتر لوازم این پاساژ بسیار مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. در هنگام مراجعه به پاساژ ارگ دقت کنید که این پاساژ درست در میدان ارگ تعبیه شده که جزو پرترددترین مکان‌ها شهر به شمار می‌رود که این امر باعث می‌شود در هنگام پارک خودرو به مشکل بر بخورید.

نباید از این موضوع جذاب صرف‌نظر کرد که بیشتر رستوران‌های قدیمی و معروف در نزدیکی همین میدان واقع شده‌اند و شما می‌توانید به‌راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

مجتمع تجاری اسکان سمنان

از دیگر جذاب‌ترین مراکز خرید سمنان؛ باید به مجتمع تجاری اسکان اشاره کرد. با مراجعه به این مکان می‌توانید انواع اصناف را مشاهده کنید. این پاساژ از انواع بخش‌های بازار لوازم‌خانگی سمنان، لوازم برقی، لوازم کامپیوتری، لبنیات، پوشاک و… برخوردار شده است.

این مجتمع جزو محبوب‌ترین فروشگاه‌های سمنان به شمار می‌رود. اگر قصد مسافرت به این شهر را دارید و به دنبال یک سری وسایل خاص هستید، ‌ بازدید از این مکان را فراموش نکنید؛ زیرا درصد خیلی کمی امکان دارد که از این مکان دست‌خالی بیرون بیاید.

دسترسی پیداکردن به این پاساژ بسیار آسان است. این مجتمع در بلوار باغ فردوس تعبیه شده؛ همچنین این بلوار جزو شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر سمنان به شمار می‌رود.

مرکز خرید رسالت سمنان

از قدیمی‌ترین مراکز خرید در سمنان می‌توان به مرکز خرید رسالت اشاره کرد. این پاساژ جذاب و قدمت دار در خیابان امام خمینی قرار دارد. اگر زمانی به این مکان سفر کردید، ‌ متوجه می‌شوید که قدیمی‌ترین پاساژهای سمنان در این منطقه تعبیه شده‌اند.

این مرکز خرید قدیمی برای خرید انواع و اقسام کالاها به شمار می‌روند. در این مکان می‌توانید انواع کتاب و پوشاک را با بهترین قسمت مناسب و ارزان پیدا و خریداری کرده؛ همچنین در هنگام مراجعه به این مکان توجه کنید که از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۲ باز است؛ ولی این موضوع را به‌خاطر بسپارید که این مکان از ساعت ۱۳:۳۰ الی  ۱۶:۳۰ برای صرف ناهار و نماز بسته خواهد می‌شود.

پس برای خرید زمان درستی را انتخاب کرده‌اید؛ همچنین این نکته را فراموش نکنید که در نزدیکی این پاساژ جای پارک به‌سختی پیدا می‌شود؛ به همین خاطر اگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید، ‌ خیلی راحت‌تر هستید.

مرکز خرید نصر سمنان

پاساژ نصر از دیگر مراکز خرید سمنان به شمار می‌رود که واقع در خیابان امام خمینی است. این مرکز خرید جزو قدیمی‌ترین پاساژهای سمنان به‌حساب می‌آید؛ ولی نباید قدمت آن را با بازار بزرگ یکی دانست. سن‌وسال این مکان تقریباً چند دهه است که در آن می‌توانید انواع پوشاک، ‌ طلا و جواهر، ‌ لوازم خیاطی و… را پیدا و خریداری کنید.

این پاساژ نیز همانند مراکز خرید دیگر به‌ندرت می‌توانید برای خودرو خودتان جای پارک پیدا کنید.

آدرس مرکز خرید نصر سمنان: سمنان، کهنه دژ، ‌ میدان امام خمینی، ‌ خیابان امام. شماره تماس: ۰۲۳۳۳۳۳۳۷۶۵ و ۰۹۱۲۰۵۷۷۰۰۶

کارگاه چرم‌دوزی سمنان

اگر به دنبال بهترین مراکز خرید سمنان می‌گردید؛ نباید بازدید از این کارگاه را فراموش کنید. این مرکز خرید جزو معروف‌ترین مکان‌ها در شهر سمنان است که باتوجه‌به نام این مجموعه می‌توانید حدس بزنید که چه محصولات بی‌نظیری در انتظار انتخاب توسط شما در کلکسیون این مغازه‌ها نشسته‌اند.

چرم‌های این مرکز خرید به طور مستقیم از دباغ‌خانه تهیه می‌شود که در انتها به دست فروشنده‌های این مکان می‌رسد و آن‌ها به کالاهای مختلف تبدیل می‌کنند. اگر در هنگام بازدید قیمت محصولات را بپرسید، ‌ متوجه تفاوت قیمت این کالاها نسبت به سایر فروشگاه‌های کشور خواهید شد.

پس اگر به دنبال محصولات کیف و کفش چرمی باکیفیت و درعین‌حال ارزان می‌گردید حتماً به این مکان خارق‌العاده سر بزنید.

بهترین سوغات و صنایع‌دستی سمنان کدام‌اند؟

بهترین سوغات و صنایع‌دستی سمنان

در هنگام گردش در مراکز خرید سمنان قطع به سوغات این شهر برخواهید خورد. سوغات بی‌نظیر این شهر به دلیل تنوع اقلیمی و آب‌وهوایی که دارند، می‌توانید انواع محصولات کشاورزی باکیفیت و مرغوب را در این در این مناطق پیدا کنید.

شهر‌های مانند گرمسار، دامغان و شهمیرزاد هرکدام به جدا محصولات منحصربه‌فردی را تولید می‌کنند و می‌توان هر کدام را به جدا جزو معروف‌ترین سوغات این شهر معرفی کرد.

شهر شاهرود و انگورهای بهشتی

در هنگام بازدید از مراکز خرید سمنان و شهرهایش دیدن شهرستان شاهرود خالی‌ازلطف نیست. این شهر یکی از مجهزترین و بزرگ‌ترین مراکز تولید انگور باکیفیت در سطح کشور است که امروزه سوغات این شهر به شمار می‌رود.

در هنگام مسافرت به این شهر  ۵۰ نوع از انگورهای صادراتی را با دانه‌های بهشتی و یاقوتی شکل را مشاهده می‌کنید که هرکسی را برای تست کرده مزه‌‌شان ترغیب می‌کند.

اوایل فصل تابستان تا اواخر فصل زمستان بهترین زمان برای دیدن و خرید انگور از این شهر است که با دیدن درخت‌های زیبا و منحصربه‌فردش دل هر بیننده‌ای را آب می‌کند.

مهدی‌شهر و لبنیات بی‌نظیرش

شهرستان مهدی‌شهر علاوه بر پرورش انواع گوسفند در تولید بهترین و باکیفیت‌ترین لبنیات در سطح کشور حرف اول را می‌زند. با بازدید از مراکز خرید سمنان می‌توانید به خرید روغن زرد و ‌شیرینی چیکو که به‌عنوان یک سوغات ارزشمند این شهر به شمار می‌رود، اقدام کنید.

پسته‌های خندان دامغان

اگر بازدید از مراکز خرید سمنان را شروع کرده باشید، به‌احتمال زیاد به پسته‌های دامغان برخورد کرده‌اید. شهرستان دامغان از گذشته‌های دور تا به الان هرساله رتبه برتر تولیدکننده پسته مرغوب را از آن خودش کرده است.

کاشت و برداشت پسته از این شهر دارای قدمتی ۷۰۰ساله است که در رده صادراتی جهان از رتبه ۳ برخوردار شده است. هر ساله پسته تولید از این شهر را می‌توانید در مراکز خرید سمنان یا در فروشگاه‌های معتبر دیگر شهرها پیدا و خریداری کنید؛ اما سفر به شهر دامغان و خرید از مرکز اصلی رشد پسته یک چیز دیگر است، ‌ چرا که یکی از معروف‌ترین و مرغوب‌ترین سوغات این شهر به شمار می‌رود.

نان بقسمات

زمانی که به گردش در مراکز خرید سمنان مشغول هستید به‌احتمال زیاد به بقسمات یا بغسمات برخورد خواهید کرد که یکی از خوشمزه‌ترین نان‌های این شهر به شمار می‌رود. برای درست‌کردن این سوغات شکر، مایه نخود، خمیر به همراه آرد تهیه می‌کرده و سپس آن را به چونه‌های کوچک تبدیل می‌کنند.

برای پخت این محصولات چونه‌ها را باز نمی‌کنند؛ زیرا باید آن‌ها را در کوره‌های مخصوص داش قرار بدهند. این نان‌ها را در هنگام سر صبح و صبحانه بیشترین مصرف را دارند.

نان‌شیرمال

اگر برای خرید سوغاتی به مراکز خرید سمنان سر می‌زنید، تهیه نان‌شیرمال را هرگز از خاطر نبرید. این موضوع کاملاً درست است که نان‌شیرمال به شهر خاصی تعلق ندارد؛ ولی سابقه پخت این خوراکی در شهر سمنان به بیش از ۱۰۰ سال گذشته باز می‌گردد. شما با تهیه و خوردن این محصول به‌راحتی می‌توانید تفاوت مزه را احساس کنید.

نان چای

بهترین سوغات و صنایع‌دستی سمنان

از دیگر سوغاتی‌هایی که هنگام بازدید از مراکز خرید سمنان نباید از آن صرف‌نظر کرد نان چای خوشمزه‌ای است که طرف‌داران مخصوص به خودشان را دارند. جالب است بدانید که این نان همان نابقسمات است که باگذشت زمان خشک می‌شود و به‌عنوان نان چای مورد مصرف قرار می‌گیرد.

نان کاک

شیرینی‌های کاک را نیز می‌توانید در مراکز خرید سمنان پیدا کنید. این محصولات لذیذ در شهرستان شاهرود درست می‌شود که بسیار خوشمزه، ‌ سبک و سرشار از انرژی است. برای تهیه این سوغات پرطرف‌دار از آرد قند یا شکر، ‌ آرد گندم، آب و هل، تخم‌مرغ و دارچین استفاده می‌کنند.

آب‌نبات، حلوای سیاه و انگور

برای تهیه سوغات سمنان این فرصت را دارید که علاوه بر بازدید از مراکز خرید سمنان به شهرستان شاهرود که به قاره کوچک اشتها شهرت پیدا کرده، سر بزنید. شما با رفتن به این مناطق می‌توانید سوغاتی‌های خوشمزه و زیادی مانند نان محلی، نان کاک، ‌ حلوای سیاه، حلوای کنجدی، انگور، نان فتیر را پیدا و خریداری کنید.

اگر قصد دارید که با بازدید از مراکز سمنان وسیله‌هایی نظیر سرامیک، سفال، نمد، ‌ ظروف مسی و… را خریداری کرده؛ پس هرگز رفتن به شاهرود را فراموش نکنید؛ زیرا تمام این وسیله‌ها جز سوغات شهر شاهرود به شمار می‌روند.

صنایع‌دستی

از دیگر اقلام موجود در مراکز خرید سمنان که خرید آن واجب است، ‌‌ صنایع‌دستی بوده که مشهورترین آن‌ها شامل سفالگری، منبت چوب، گلیم‌بافی و چاپ قلمکار می‌شود.

  • سفالگری: با سفر و بازدید به شهر مقصد یعنی سمنان می‌توانید متوجه شوید که استان سمنان در این زمینه از پیشینه درخشانی برخوردار شده است. در کاوش‌هایی که باستان‌شناسان در این زمینه انجام داده‌اند، ‌سفال‌هایی را کشف کرده‌اند که قدمت آن‌ها به بیش از میلاد مسیح بر می‌گردد.
  • منبت چوب: در دوران باستان گذشته روی چوب‌ها برای زیبایی و به‌جاگذاشتن امضا کنده‌کاری انجام می‌داده‌اند که به حرفه منبت چوب گفته می‌شود. با سفر به شهر سمنان نمونه‌های منبت چوب زیادی را مشاهده می‌کنید که قدمت هر یک از آن‌ها به ۲۰۰ سال قبل بر می‌گردد.
  • از دیگر وسیله‌های که هنگام بازدید از مراکز خرید سمنان برای داشتن و خرید آن به‌طورقطع وسوسه خواهید شد، ‌ گلیم‌های این شهر است. صنعت گلیم‌بافی از هنرهای اصلی کشور ایران به شمار می‌رود؛ اما برخلاف روش‌های رایجی که برای بافت گلیم وجود دارد در استان سمان از نخ پشمی برای بافت گلیم استفاده می‌کنند.

شارینو

علاوه بر مراکز خرید سمنان می‌توانید برای لذت و خاطره سازی بیشتر از سفر خود به بهترین کافه‌های سمنان،‌ رستوران‌های سمنان و گل ‌فروشی در سمنان مراجعه کنید؛ به همین خاطر ما مقالاتی را در این باره برای شما عزیزان آماد کرده‌ایم که مطالعه آن خالی‌ازلطف نیست.

خیلی از عزیزان دوست دارند که تعمیر وسایل منزل را خودشان انجام دهند؛ اما چون تخصص کافی ندارند در بسیاری از موارد با مشکل روبه‌رو می‌شوند.

تعمیر یخچال در سمنان، تعمیر پکیج در سمنان، تعمیر ماشین لباسشویی در سمنان، تعمیر ماشین ظرفشویی در سمنان و تعمیر مبل در سمنان از جمله تعمیراتی است که به تخصص نیازمند است؛ همچنین می‌توانید در نیاز از مکانیک سیار در سمنان کمک بگیرید.

شاید شما عزیزان قصد داشته باشید که برای دریافت خدمات درمانی به این شهر سفر کنید؛ اما آیا از خدمات درمانی سمنان مطلع هستید یا بهترین پزشکان آن را می‌شناسید؟ ما در سایت شارینو بهترین مرکز لیزر در سمنان و مرکز کاشت مو در سمنان را به شما معرفی کرده‌ایم؛ تنها کافی است تا سری به مقالات پزشکی ما در سایت شارینو بزنید.

اگر به دنبال امنیت بیشتر در محل کار و زندگی خود می‌گردید، ‌می‌توانید به خرید و استفاده از دوربین مداربسته فکر کنید. دوربین مداربسته در سمنان از دیگر مقالاتی است که می‌توانید با مطالعه آن بهترین نکات را برای خرید و نصب دوربین مداربسته از آن بهره‌مند شوید.

راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار به مشاوره متخصصان و خدمات مختلف نیازمند است. شما می‌توانید در زمینه سئو سایت در سمنان، طراحی سایت در سمنان و ادمین اینستاگرام در سمنان روی مشاوره‌های تیم شارینو حساب باز کنید.

چکیده

شناخت مراکز خرید سمنان به مسافران و گردشگران کمک می‌کند تا قادر باشند مرکز خرید موردنظر خودشان را از بین ۱۰ ها مرکز خرید بی‌عیب پیدا کنند و از سفر خود بیشترین لذت را ببرند. در این مقاله سعی داشتیم که بهترین مراکز خرید سمنان؛ همچنین بهترین سوغات این شهر را برای شما معرفی کنیم تا بتوانید در کمترین زمان بهترین تصمیم را بگیرید.

سؤالات متداول

۱. آدرس مرکز خرید صدف سمنان کجاست؟

میدان سعدی، ابتدای بلوار مولوی

۲. مرکز خرید تیمچه سمنان چه کالاهایی برای خرید دارد؟

پوشاک، ‌کیف و کفش و…

۳. شهرستان شاهرود چه نوع سوغاتی را دارد؟

نان محلی، نان کاک، ‌ حلوای سیاه، حلوای کنجدی، انگور و نان فتیر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *