هرس باغ در یزد

هرس باغ در یزد


هرس باغ در یزد

هرس باغ در یزد یکی از مهم‌ترین راه‌های مراقبت از درختان میوه است که مزایای بسیاری به همراه دارد. اگر می‌خواهید درخت شما سریع‌تر رشد کند یا میوه‌های باکیفیت‌تری داشته باشد، می‌توانید به‌منظور تحریک آن در زمان مناسب درخت را هرس کنید.

هرس درختان در یزد اگر به شیوه اصولی و مدیریت شده انجام شود، می‌تواند روی باروری درخت و محصولات آن تأثیر بسیاری داشته باشد. اگر می‌خواهید درختان باغ خود را به بهترین شکل هرس کنید؛ اما در این زمینه تجربه‌ای ندارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا شما را با موضوعات مهمی‌ در زمینه هرس باغ در یزد آشنا کنیم.

هرس باغ چگونه انجام می‌شود؟

درختان و گیا‌هان به شکل طبیعی رشد می‌کنند و اگر انسان در این روند دخالتی نداشته باشد، بعد از اینکه درختان به باروری رسیدند، به شکلی به‌هم‌ریخته و نامنظم تبدیل می‌شوند. این موضوع علاوه بر اینکه روی ظاهر و آراستگی درختان تأثیرگذار است، در کیفیت میوه‌ها و باردهی درختان نیز مؤثر است.

برای مثال شاخه‌های سطحی درخت ممکن است نور را به شاخه‌های داخلی منتقل نکرده و این موضوع سبب رشد نکردن یا خشک شدن شاخه‌های درونی شود. با توجه به این موضوع و تأثیر بالای هرس باغ در یزدب، هرس درختان میوه را جدی گرفت و در زمان‌های معین نسبت به این کار اقدام کرد.

هرس باغ موضوع جدیدی نیست و از قدیم‌الایام باغبان‌ها از این کار به‌منظور مراقبت و رشد بهتر درختان باغ استفاده می‌کردند. به طور کلی هرس گیاه در یزد فرایندی است که در آن شاخ و برگ و اندام‌های زائد قطع می‌شوند تا گیاه بهتر رشد کرده و ثمره بیشتر و بهتری داشته باشد.

انواع هرس باغ در یزد

هرس باغ فرایندی پیچیده‌تر از بریدن شاخ و برگ‌های درختان است و می‌توان آن را تلفیقی از علم و هنر معرفی کرد. امروزه هرس باغ در یزد در حوزه باغبانی به شکل علمی‌ صورت می‌گیرد و بر زیبایی و سلامت درختان میوه تأثیر بسیاری می‌گذارد.

اگر می‌خواهید هرس باغ شما به بهترین شکل انجام شود، لازم است انواع هرس باغ در یزد را بشناسید. هرس باغ در یزد را می‌توان از لحاظ زمان انجام کار و شدت هرس به انواع مختلفی تقسیم کرد. در ادامه می‌توانید به طور کامل با انواع هرس درخت و ویژگی‌های آن‌ها از لحاظ زمان انجام کار آشنا شوید.

انواع هرس باغ در یزد

هرس باغ در یزد

هرس زمستانه در یزد

زمان دقیق هرس درختان میوه در یزد تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار دارد که شامل آب و هوا، روش هرس و نوع درخت موردنظر هستند. هرس زمستانه یکی از مهم‌ترین انواع هرس باغ در یزد است که با نام هرس خشک هم شناخته می‌شود. این هرس از زمان ابتدای ریزش برگ‌های درخت تا بیدار شدن آن از خواب زمستانی انجام می‌شود.

البته زمان هرس بنا به نوع درخت می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال درخت هلو را باید اواخر فصل زمستان هرس کنید؛ زیرا این نوع درخت نسبت به سرما حساسیت بسیاری دارد. علاوه بر این هرس درختان در مناطقی با آب و هوای سرد و خشک نیز در روز‌های پایانی فصل زمستان انجام می‌شود.

در این زمان جریان شیره درخت کند است و مواد مغذی موردنیاز درخت در تنه آن جمع می‌شوند؛ بنابراین، برای نهال مشکلی به وجود نخواهد آمد. یکی از انواع هرس زمستانه در یزد، هرس فرم نهال است. این هرس برای نهال‌های ۱ الی ۳ساله انجام می‌شود و به شکل‌دهی درخت کمک بسیاری می‌کند.

هرس تابستانه در یزد

هرس تابستان از دیگر انواع هرس باغ در یزد است که بعد از هرس زمستانه انجام می‌شود. ممکن است بعد از انجام هرس باغ در زمستان، باز هم شاهد رشد اندام‌های اضافه درختان در فصول بهار و تابستان باشید. در این شرایط شاخ و برگ‌های اضافی انرژی درخت را مصرف می‌کنند و به‌مرور سبب ضعیف شدن آن می‌شوند.

هرس تابستانه برای درخت‌هایی نظیر انجیر، هلو، انگور و غیره انجام می‌شود و تأثیر بیشتری روی رشد درختان دارد؛ به همین دلیل باید به شکل سبک انجام شود. لازم است بدانید هرس باغ در یزد برای درخت عناب کمی‌ متفاوت‌تر از سایر درختان میوه است.

 درخت عناب هرسال بدون انجام هرس بار می‌دهد و فاقد تناوب باردهی است. هرس این درخت به دلیل خار‌های قوی و تیزی که دارد، شامل از بین بردن شاخه‌های خشک و آفت زده است. علاوه بر هرس زمستانه و تابستانه، انواع دیگری از هرس بر اساس شدت هرس وجود دارند که به ۳ دسته هرس شدید، متوسط و ضعیف تقسیم می‌شوند.

هرس شدید درخت زمانی انجام می‌شود که مقدار شاخه‌های باقی مانده درخت کمتر شاخه‌های هرس شده آن باشد. بالعکس این حالت را نیز هرس ضعیف باغ می‌گویند.

حال اگر حجم شاخه‌های بریده شده و باقی مانده با یکدیگر برابر باشد، هرس متوسط نامیده می‌شود. در ادامه درمورد انواع هرس درخت میوه در یزد از لحاظ شدت هرس صحبت خواهیم کرد.

هرس هرمی‌ درخت در یزد

یکی از انواع هرس باغ در یزد هرس هرمی‌ شکل است که اغلب برای درختان تزیینی نظیر تبریزی، چنار و کاج کاربرد دارد. در این نوع هرس باغبان حذف شاخه‌های فرعی و پایینی تنه را در اولویت قرار می‌دهد و به صورتی درخت را هرس می‌کند که شکل هرمی‌ بگیرد.

هرس شلجمی‌ درخت در یزد

هرس شلجمی‌ توسط متخصص هرس باغ در یزد برای درختانی همچون پسته، خرمالو، بادام، زردآلو، گلابی و گردو انجام می‌شود. ویژگی مهم این روش هرس این است که هیچ شاخه‌ای از درخت حالت مرکزی یا لیدر نخواهد داشت. در واقع زمانی که باغبان متوجه تسلط یک شاخه بر شاخه دیگر می‌شود، سریعاً انتهای آن را قطع می‌کند.

این موضوع باعث می‌شود درخت موردنظر از همه جهات شاخه‌های نیرومندی داشته باشد و ثمره بیشتری بدهد. علاوه بر این جالب است بدانید هرس شلجمی‌ سبب می‌شود شاخه‌هایی که هرس شده‌اند، استحکام و مقاومت بیشتری داشته باشند و وزن و فشار وارد شده از سوی میوه‌ها را به خوبی تحمل کنند.

هرس کوردون درخت در یزد

هرس کوردون به درخت فرم پهنی می‌دهد و باغبان‌ها بیشتر از آن برای درختانی استفاده می‌کنند که روی میخچه خود میوه می‌دهند. در این شیوه، درخت میوه از ساقه اصلی برخوردار است و لازم است شاخه‌های فرعی آن در تابستان و زمستان هرس شوند. در واقع هرس کوردون به‌منظور تقویت کردن تشکیل میخچه‌ها صورت می‌گیرد.

هرس کوردون درخت در یزد

هرس باغ در یزد

هرس جامی‌ درخت در یزد

باغبان هرس باغ در یزد برای درختان هلو، گیلاس، گلابی و آلو از این روش هرس استفاده می‌کند. هرس جامی‌ بسیار شبیه به هرس شلجمی‌ است و تنها تفاوت این دو در این است که در روش جامی‌ شاخه اصلی درخت هرس می‌شود و درخت به صورت یک جام توخالی درمی‌آید.

حال ممکن است این سؤال برایتان پیش آمده باشد که هرس جامی‌ چه مزیتی برای درخت دارد؟ در این باره باید بگوییم این نوع هرس سبب می‌شود بخش تاج خالی باشد و نور کافی به درون شاخه‌های درخت نفوذ کند.

هرس اسپالیه درخت در یزد

هرس اسپالیه نوع دیگری از هرس با فرم پهن است که با کمک آن تنه درخت به شکل عمودی رشد کرده و بالا می‌رود. شاخه‌های اصلی درخت در ۲ تا ۳ ردیف در اطراف تنه رشد می‌کنند و پایین‌ترین شاخه اصلی در فاصله ۴۵ سانتی متری زمین قرار می‌گیرد.

در این روش به‌منظور حمایت از شاخه‌های فرعی از سیم فلزی استفاده می‌کنند. در واقع در این نوع هرس باغ در یزد شاخه‌هایی که میوه می‌دهند به‌جای اینکه روی شاخه‌های اصلی درخت قرار بگیرند، روی شاخه‌های فرعی قرار گرفته و رشد می‌کنند.

مزایای هرس باغ چیست؟

شاید این سؤال برایتان پیش آمده باشد که هرس درختان در یزد دقیقاً چه فایده‌ای برای درخت دارد؟ هرس باغ در یزد اگر به شکل اصولی و تحت کنترل افراد متخصص انجام شود، به سلامت درختان و به بار نشستن میوه کمک کرده و ظاهر آن‌ها را نیز زیباتر می‌کند. در ادامه بیشتر درمورد مزایای هرس باغ در یزد صحبت خواهیم کرد.

مزایای هرس باغ چیست؟

هرس باغ در یزد

افزایش امنیت

زمانی که درختان را به‌موقع هرس کنید، دیگر لازم نیست نگران برخورد شاخ و برگ‌های درخت با عابران و خودرو‌ها باشید. علاوه بر این اگر درختان سر پیچ خیابان‌ها رشد کرده باشند، ممکن است شاخه‌های اضافی آن‌ها دید رانندگان را دچار مشکل کنند؛ پس لازم است با هرس به‌موقع درختان به حفظ امنیت افرادی که از کنار آن‌ها عبور می‌کنند کمک کنید.

کمک به رشد درخت

اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزیت اجرای هرس باغ در یزد این است که شاخه‌های اضافی حذف شده و درخت روند رشد بهتری را طی می‌کند. بوته‌های ر‌ها شده را می‌توان هرس کرده و به درختچه‌های کوچک و زیبا تبدیل کرد. برای این کار تنها کافی است شاخه‌های پایینی قطع شوند و شاخ‌های بالاتر نیز قدری سروسامان داده شوند.

علاوه بر این با هرس درخت می‌توان تعیین کرد که شاخه‌های جوان درخت در کدام جهت رشد کنند. در واقع وقتی که شاخه‌ای قطع می‌شود، این موضوع مانع از رشد آن در آن جهت می‌شود و شاخه بعدی در سمت دیگری رشد می‌کند.

جلوگیری از رشد نامطلوب درخت

اگر درختان باغ خود را به صورت منظم هرس کنید، از رشد ناخواسته شاخ و برگ‌های درخت جلوگیری می‌شود. کافی است شاخه‌هایی که به صورت کج رشد کرده و نازک هستند یا از داخل ریشه‌های درخت رشد کرده‌اند را هرس کنید.

مزایای هرس باغ چیست؟

هرس باغ در یزد

زیبایی درخت

هرس باغ میوه در یزد علاوه بر اینکه به سلامت و رشد درختان کمک می‌کند، سبب جلوه زیباتر و ظاهر منظم‌تر آن‌ها نیز می‌شود. باغبان متخصص می‌تواند تعدادی از درختان و بوته‌های نزدیک به هم را طوری هرس کند که مانند یک پرچین به نظر برسند. علاوه بر این امروزه روش‌های بسیاری برای شکل دادن به درختان و گیا‌هان وجود دارد که به زیبایی بیشتر محیط کمک می‌کنند.

افزایش کیفیت میوه

گیا‌هان گل‌دار و درختان میوه را می‌توانید با هرس کردن بارورتر کنید و کیفیت میوه‌های آن‌ها را افزایش دهید. برای مثال باید گل‌های خشکیده را در زمان گلدهی از بوته‌های رز جدا کنید. علاوه بر این برای درخت میوه لازم است با حوصله و دقت کافی شاخه‌های نازک آن را هرس کنید.

درنتیجه، درخت یا گیاه شما در زمان باردهی محصولات بیشتر و باکیفیت‌تری تولید می‌کند و عملکرد بهتری خواهد داشت.

مراحل هرس باغ در یزد

از دیگر موضوعاتی که در زمینه هرس باغ در یزد می‌تواند به شما کمک کند آشنایی با مراحل هرس کاری است. علاوه بر این که لازم است در بهترین زمان هرس باغ در یزد اقدام به این کار کنید، باید بدانید نحوه درست هرس باغ چگونه است. به طور کلی امروزه هرس درختان در ۳ مرحله مهم انجام می‌شود که در ادامه درمورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

مراحل هرس باغ در یزد

هرس باغ در یزد

تمیز کردن درخت

در این مرحله باغبان هرگونه چوب مرده، بیمار یا آسیب دیده را حذف می‌کند؛ زیرا این بخش‌ها به‌عنوان مکنده شناخته می‌شوند. درمورد جوانه‌های مستقیمی‌ که از شاخه‌های اصلی رشد می‌کنند نیز باید بدانید این شاخه‌های عمودی و کاملاً قائم هم باید از بین بروند.

در این مرحله باید توجه کنید که شاخه‌ها را به‌سوی اندام بزرگ‌تری که منشأ آن‌ها است هرس کنید. علاوه بر این شاخه‌ها را از انتهای آن‌ها هرس کنید و اجازه ندهید ته آن‌ها باقی بماند؛ زیرا این موضوع سبب می‌شود شاخه رشد نکند و بعد از مدتی پوسیده شود. در این حالت این شاخه به محل زندگی آفات و بیماری‌های درختی تبدیل می‌شود.

تنک کردن درخت

هدف اصلی تنک کردن درختان و گیا‌هان راه یافتن نور و هوای آزاد به درون سایبان است. این موضوع سبب افزایش باروری و کاهش مشکلات ناشی از آفات و بیماری‌ها می‌شود. در این مرحله باغبان شاخه‌هایی که به سمت پایین مرکز درخت یا در مسیر‌هایی با دیگر شاخه‌ها قرار دارند را هرس می‌کند.

به طور کلی در این روش اگر شاخه‌هایی از یک نقطه منشعب شده باشند یا به صورت موازی یکی معلق روی دیگری قرار داشته باشد، سالم‌ترین شاخه با بهترین زاویه حفظ شده و دیگری هرس می‌شود. شاخه‌هایی که زاویه باز دارند، ممکن است به هنگام میوه و باردهی در اثر سنگینی زیاد دچار شکستگی شوند.

علاوه بر این زاویه‌های بسته‌تر نیز می‌توانند منجر به بلند شدن بیش از حد شاخه‌ها و بوته‌ای شدن آن‌ها شوند. در این شاخه‌ها میوه‌ها برای برداشت بیش از اندازه بالا هستند که مشکل‌ساز است.

سرزنی درخت

سرزنی راحت‌ترین مرحله هرس درخت در یزد است که در آن اصل درخت کوتاه می‌شود. در واقع باغبان در این مرحله خارجی‌ترین قسمت درخت را حذف می‌کند تا شاخه‌ها به جای اینکه طولانی و باریک شوند، کوتاه‌تر و ضخیم‌تر رشد کنند. مزیت این کار این است که شاخه‌ها زیر بار سنگین میوه‌ها نمی‌شکنند.

هرس انواع درخت در یزد

امروزه هرس کردن باغ در یزد برای درختان مختلفی انجام می‌شود و طبق نوع درخت و ویژگی‌های آن می‌تواند متفاوت باشد. شناخت نکات مهم هرس هریک از انواع درخت می‌تواند کمک کند در این زمینه با آگاهی بیشتری قدم بردارید و نتیجه مؤثری دریافت کنید. در ادامه به طور کامل شما را با هرس انواع درخت در یزد آشنا می‌کنیم.

هرس انواع درخت در یزد

هرس باغ در یزد

هرس درخت گردو در یزد

هرس درخت گردو به افزایش طول عمر و کیفیت باروری آن کمک بسیاری می‌کند و معمولاً در دو نوبت انجام می‌شود. اولین نوبت هرس فرم دهی است که در آخرین روز‌های تابستان و شروع فصل سرما صورت می‌گیرد. در این مرحله بخش‌هایی از درخت که از رسیدن نور به نقاط پایین‌تر ممانعت می‌کنند قطع می‌شوند.

هرس باردهی نیز در اواخر فصل زمستان انجام می‌شود. معمولاً این نوع هرس هرسال باید انجام شود تا درختان گردو با انرژی کامل وارد فصل میوه دهی شوند. اگر درخت گردو جوان باشد و ضخامت کمی‌ داشته باشد، هرس آن با استفاده قیچی‌های باغبانی انجام می‌شود و اگر بزرگ‌تر و پیرتر باشد، از اره‌های دستی یا برقی استفاده می‌شود.

هرس درخت بادام در یزد

هرس باغ در یزد برای درخت بادام باید در زمانی که این درخت در خواب زمستانی است انجام شود. این زمان را یک بازه ۴ماهه از اول آبان تا اوایل اسفند ماه در نظر می‌گیرند. در هرس درخت بادام شاخ و برگ‌های بیمار حذف می‌شوند و توان درخت برای میوه دهی افزایش پیدا می‌کند.

هرس درخت انگور در یزد

هرس درخت انگور از دیگر خدمات هرس باغ در یزد است که به طور معمول در فصل زمستان و هنگامی‌ که نهال هیچ گونه برگی ندارد انجام می‌شود. هرس انگور به دلیل تراکم زیاد شاخ و برگ‌های آن کار سختی است و زمان زیادی نیاز دارد.

جالب است بدانید در حوزه باغبانی نهال انگور به عنوان یک گیاه حساس و زودرنج شناخته می‌شود؛ یعنی اگر در هرس کاری آن دقت نشود و شاخه‌های اصلی ندانسته قطع شوند، ممکن است سبب خشکیدگی و مرگ کامل درخت شود.

ازآنجایی که ممکن است درختان انگور دچار سرمازدگی شوند، بهتر است هرس این گونه درختان به اواخر فصل زمستان موکول شود. علاوه بر این لازم است بدانید هرس درختان انگور با توجه به اقلیم جغرافیایی و نوع درخت می‌تواند متفاوت انجام شود.

هرس درخت پسته در یزد

هرس زمینی در یزد برای درخت پسته در دو نوبت فرم دهی و باردهی انجام می‌شود. لازم است این کار توسط متخصصان باغبانی در یزد صورت گیرد؛ زیرا هرگونه هرس غیر صحیح می‌تواند سبب نابودی گیاه شود. بهترین زمان برای هرس کردن درختان پسته اواخر زمستان و اوایل فروردین ماه است.

هرس درخت هلو در یزد

نهال هلو از تراکم بالایی از شاخ و برگ برخوردار است و به همین دلیل پیشنهاد می‌شود به‌منظور تهویه هوا و رسیدن نور کافی به سایر بخش‌های درخت، هرسال از هرس فرم دهی برای کمک به درخت استفاده شود. لازم است بدانید این نوع درخت به سرعت درگیر بیماری‌ها و آفات می‌شود و به همین دلیل لازم است شاخه‌هایی که با سم‌پاشی از بین نمی‌روند را هرس کرد.

اوایل فصل بهار و روز‌های پایانی تابستان بهترین زمان برای هرس درختان هلو است. در ضمن بهتر است بعد از پایان هرس کاری بخش هرس شده را با پارچه‌ای تمیز یا چسب باغبانی بپوشانید؛ زیرا این بخش‌ها مانند زخم بدن انسان هستند و می‌توانند به راحتی سبب بروز بیماری شوند.

هرس درخت انجیر در یزد

هرس درخت انجیر روش‌های مختلفی دارد که شامل هرس پایه بلند، بوته‌ای و باردهی هستند. هریک از روش‌های هرس باغ در یزد به درخت انجیر کمک می‌کنند که رشد و ثمره بیشتری داشته باشد. در هرس این نوع درخت بهتر است شاخه‌هایی که نزدیک به هم هستند را قطع کرده و شاخه‌هایی با زاویه ۴۵ درجه را جدا کنید.

علت این کار این است که این شاخه‌ها سبب جلوگیری از رسیدن نور و هوای کافی به شاخه‌های بارده درخت می‌شوند. نکته مهم دیگر درمورد هرس درخت انجیر این است که این درخت به آلودگی بسیار حساس است و باید وسایل باغبانی کاملاً ضدعفونی باشند. درمورد بهترین زمان هرس کاری درخت انجیر باید بگوییم، اواسط فصل بهار بسیار مناسب است.

هرس درخت سیب در یزد

هرس درخت سیب مانند سایر درختان نیست و بهتر است هرساله انجام نشود؛ زیرا شاخه‌های بارده درختان سیب کندتر از سایر درختان میوه رشد می‌کنند. بهترین باغبان یزد پیشنهاد می‌کند هر ۳ سال یکبار هرس کاری درخت سیب را انجام دهید. بهترین زمان برای انجام این کار اواخر فصل تابستان و روز‌های نخست پاییز است.

در این زمان احتمال بیماری و آلودگی درختان سیب کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این جوانه‌ها و شاخه‌هایی که در بهار رشد کرده‌اند نیز اشتباهاً به عنوان شاخه‌های اضافی تشخیص داده نمی‌شوند.

هرس درخت سیب در یزد

هرس باغ در یزد

هرس درخت زرد آلو در یزد

هرس باغچه در یزد برای درخت زردآلو شامل هرس فرم دهی، باردهی و جوان‌سازی است. درمورد هرس جوان‌سازی باید بگوییم به شاخه‌های بارده که رشد کمی‌ دارند یا رشد آن‌ها متوقف شده است مربوط می‌شود. لازم است این شاخه‌ها قطع شوند تا امکان رشد شاخه‌های جدید و تازه فراهم شود.

در هرس کاری درخت زردآلو رعایت فاصله بین شاخه‌ها اهمیت بسیاری دارد و بهتر است شاخه‌هایی که در نزدیکی یکدیگر قرار دارند را در اوایل فصل بهار هرس کنید.

هرس درخت انار در یزد

هرس درخت انار در دو نوع فرم دهی و باردهی انجام می‌شود. هرس فرم دهی در سال اول تا پنجم عمر درخت صورت می‌گیرد و اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا در این بازه زمانی درخت انار به تنه و شاخه‌های اصلی خود شکل می‌دهد.

هرس باردهی درخت انار نیز به‌منظور تقویت آن صورت می‌گیرد و در این نوع هرس لازم است شاخه‌های بیمار و آسیب دیده درخت حذف شوند. اصلاً نباید نهال انار را در فصل تابستان هرس کرد؛ زیرا این درخت به نور آفتاب بسیار حساس است و ممکن است به سرعت خشک شود.

هرس درخت آلو در یزد

هرس درخت آلو بهتر است در زمان خواب بودن این نوع درخت انجام شود. هرس باغ در یزد برای نهال آلو معمولاً یک ماه پس از پایان میوه دهی است؛ زیرا در این زمان درخت بارده و جوانه‌های غیر بارور جدید رشد کرده‌اند و می‌توان به راحتی آن‌ها را از یکدیگر تفکیک کرد.

در هرس کاری درخت آلو باید شاخه‌هایی که روی تنه اصلی درخت رشد کرده‌اند و بسیار نزدیک به خاک هستند را قطع کنید؛ زیرا از رسیدن مواد معدنی لازم به بخش‌های بالایی درخت ممانعت می‌کنند.

هرس درخت گیلاس در یزد

درخت گیلاس از جمله گیا‌هانی است که در برابر بیماری‌های باکتریایی و قارچی مقاومت کافی ندارد و سریعاً بیمار می‌شود. امکان دارد این بیماری در زمان هرس کاری در شاخه‌های هرس شده بیشتر دیده شود. بهترین زمان هرس درخت گیلاس را می‌توان روز‌های پایانی تابستان و اوایل فصل بهار معرفی کرد.

 برای هرس بهتر این نوع درخت باید علاوه بر قطع شاخه‌های نزدیک به هم و آن‌هایی که بار ندارند، شاخه‌های بارده نیز نوک چینی شوند.

هرس درخت گلابی در یزد

هرس درخت گلابی نیز مانند بسیاری درختان دیگر به صورت فرم دهی و باردهی انجام می‌شود. به شاخه‌های انتهایی درخت گلابی کورسون گفته می‌شود و بیش‌ترین هرس کاری در آن‌ها انجام می‌شود. هرس باردهی این درخت با توجه به نژاد و نوع درخت متفاوت است.

به طور کلی هرس باغ در یزد برای درخت گلابی این‌گونه است که شاخه‌هایی که فاقد باردهی هستند یا محصول باکیفیتی ندارند و ضعیف هستند از بین می‌روند. مناسب‌ترین زمان برای هرس کاری گلابی، فصل زمستان و زمانی است که درخت در خواب زمستانی به سر می‌برد.

قیمت هرس باغ در یزد

اگر می‌خواهید برای هرس باغ در یزد از مراکز تخصصی و باغبان‌های باتجربه در این زمینه کمک بگیرید، لازم است حتماً از قیمت هرس باغ در یزد خبر داشته باشید. این قیمت بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

قیمت هرس باغ در یزد

هرس باغ در یزد

نیاز درخت

اولین موضوعی که روی هزینه هرس باغ در یزد تأثیرگذار است، نیاز درختان به هرس کاری است. هرس باغ در یزد به صورت سالانه و در دو نوبت انجام می‌شود و گاهی ممکن است به دلیل شرایط درخت اصلاً نیازی به هرس نباشد. درنتیجه، برای تشخیص این موضوع لازم است از بهترین باغبان در یزد کمک بگیرید.

روش هرس

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، روش‌های مختلفی برای هرس باغ در یزد وجود دارند که شاید روند مشابهی داشته باشند؛ اما امکان دارد با تغییر نوع خدمات، هزینه هرس باغ تغییر پیدا کند.

نوع درخت

درختان میوه انواع مختلفی دارند که هرس آن‌ها باید بر اساس نوع درخت و شرایط آن انجام شود. قیمت هرس برخی درختان به دلیل حساسیت‌های آن‌ها یا شکل ظاهری بیشتر از سایر درختان است.

مواد مورداستفاده

باغبان برای اینکه بتواند درختان باغ شما را به بهترین شکل هرس کند نیازمند استفاده از مواد و ابزار‌هایی است. هزینه این مواد و وسایل روی قیمت نهایی هرس باغ در یزد تأثیرگذار است. از خدمات جانبی که به همراه هرس باغ در یزد ارائه می‌شوند می‌توان به کوددهی، بررسی خاک، بررسی وجود آفت و غیره اشاره کرد.

قیمت هرس باغ در یزد

هرس باغ در یزد

متراژ باغ

طبیعی است هرچقدر باغ شما متراژ بالاتری داشته باشد، درختان بیشتری خواهد داشت و در این حالت هزینه هرس باغ در یزد افزایش می‌یابد. برای مثال هزینه هرس یک باغ دارای ۶۰ اصله درخت بیشتر از باغ یا حیاطی است که تنها ۱۰ اصله درخت دارد. در ادامه لیست کاملی از خدمات باغبانی در یزد را برای شما آماده کرده‌ایم.

نوع خدمات قیمت
هرس باغ در یزد (هر یک ساعت) ۳۰۰۰۰ الی ۵۰۰۰۰ تومان
کاشت گل و گیاه ۵۰۰۰۰ تومان به‌ازای هر متر مربع
خرید خاک برای باغچه کاری بسته‌ای ۷۰۰۰۰ تومان
ساخت دیوار سبز ۱۰۰۰۰۰۰ الی ۳۰۰۰۰۰۰۰ تومان
ایاب و ذ‌هاب باغچه کاری ۱۶۰۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰۰ تومان
بیل زدن باغ ۲۵۰۰۰۰ تومان
اجرای روف‌گاردن ۳۰۰۰۰۰۰۰ تومان
کوددهی ۳۰۰۰۰۰ تومان
مراقبت از باغچه ۲۰۰۰۰۰۰ تومان
سم‌پاشی درخت ۲۰۰۰۰۰ تومان

سؤالات متداول

۱. چرا درختان را باید هرس کنیم؟

زیرا هرس کردن به رشد بیشتر و بهبود میوه درختان کمک زیادی می‌کند.

۲. آیا درخت انجیر باید هرس شود؟

بله درختان انجیر برای رشد بهتر نیاز به هرس دارند.

۳. چه درخت‌هایی را نباید هرس کرد؟

درختانی همچون افرا، توس، صنوبر، کاج، سرو و درختانی که هنوز در حال تشکیل ریشه هستند را نباید هرس کرد.

۴. بهترین زمان برای هرس درخت انگور چیست؟

بهتر است هرس باغ در یزد برای درخت انگور در اواخر فصل زمستان یا روز‌های اول بهار انجام شود.

۵. معایب هرس باغ چیست؟

اگر هرس باغ به شیوه غیرصحیح انجام شود، می‌تواند سبب رشد ناقص درخت و کاهش بار آن شود.

شارینو

چنانچه به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درمورد خدمات مربوط به حوزه ساختمان هستید، پیشنهاد می‌کنیم به وبلاگ شارینو و مقالاتی همچون گچ کار ساختمان در یزد، نقاش ساختمان در یزد، نماشویی در یزد، کاشی کار در یزد، ایزوگام در یزد، کناف کار در یزد، نرده استیل در یزد و غیره سری بزنید.

بعد از یک گشت و گذار لذت بخش و جذاب در دل شهر تاریخی یزد، خوردن یک نوشیدنی خنک در کنار یک غذای لذیذ می‌تواند برایتان تجربه‌ای خاطره‌انگیزی باشد.

در شهر یزد کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری دایر هستند که همه‌روزه به شهروندان یزدی و گردشگران خدمات خوبی ارائه می‌دهند. به‌منظور شناخت این اماکن می‌توانید سری به مطلب کافه‌ های یزد و رستوران‌ های یزد بزنید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید، در شهر زیبای یزد مشاهیر بسیاری اعم از شاعران و نویسندگان نام‌آور ایرانی متولد شده‌اند و آثار بسیاری از خود به جای گذاشته‌اند. اگر می‌خواهید آن‌ها را به خوبی بشناسید، می‌توانید سری به مطلب نویسندگان یزد بزنید.

اگر به هریک از خدمات درمانی در شهر یزد نیاز دارید و نمی‌دانید به کدام پزشک متخصص مراجعه کنید، مطالعه مقالات مطالب شارینو با موضوعاتی همچون بیمارستان‌ های یزد، فیزیوتراپی در یزد، پزشکان قلب و عروق در یزد، پزشک مغز و اعصاب در یزد، سونوگرافی در یزد و غیره می‌تواند به شما کمک کند.

کلام آخر

هرس باغ یکی از مهم‌ترین خدمات باغبانی است که می‌تواند به سلامت درختان شما کمک کرده و رشد بهتر و ثمره بیشتر را به دنبال داشته باشد. با انجام منظم هرس باغ در یزد می‌توانید نتایج شگفت‌انگیزی از این کار دریافت کنید؛ اما به شرط اینکه به د این کار به صورت حرفه‌ای انجام دهید.

در این زمینه بهتر است از باغبان‌های متخصص و باتجربه کمک بگیرید تا هرس باغ شما به بهترین شکل انجام شود. به همین منظور می‌توانید در اولین فرصت با شماره تماس باغبان هرس باغ در یزد تماس حاصل کنید.

ما در این مطالب سعی کردیم اطلاعات مفیدی درمورد هرس باغ در یزد در اختیار شما قرار دهیم. لطفاً اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید با ما به اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *