کاشی کار در یزد– معرفی 10کاشی کار با قیمت عالی درسال1402

کاشی کار در یزد

کاشی کار در یزد جزو مشاغلی است که در حوزه ساخت بنا‌های مختلف نقش بسیار مهمی‌ دارد و با بهره‌گیری از دانش و هنر خود حوزه کاشی کاری می‌تواند جلوه زیبایی در ساختمان ایجاد کند. کاشی کاری در یزد از دیرباز به‌عنوان یکی از هنر‌های اصیل ایرانی شناخته می‌شود و باید حتماً توسط افراد ماهر انجام شود.

اگر برای تکمیل مراحل ساخت ساختمان خود به بهترین کاشی کار در یزد نیاز دارید یا می‌خواهید تعمیرات کاشی کاری ساختمان شما به بهترین شیوه انجام شود، تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه به شما ارائه دهیم.

انواع کاشی کاری در یزد

انواع کاشی کاری در یزد

 

لیست کاشی کار های یزد

 

۰۹۱۳۰۶۵۲۹۵۸ کارگر

 

۰۹۹۲۶۱۸۵۸۵۲ خواجه

 

۰۹۹۱۳۵۹۷۴۱۴ بازگرهی

 

۰۹۱۴۰۷۰۵۶۳۲ خاتمی

 

۰۹۱۳۹۵۴۴۴۶۵ کریمی

 

۰۹۱۰۳۳۱۵۲۹۱ نامجو

 

۰۹۰۳۷۰۰۵۸۵۵ محمدی

 

۰۹۹۲۴۵۸۲۷۸۲ لایقی

 

از آنجایی که امروزه کاشی کاری به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مراحل ساخت بنا و نوسازی ساختمان شناخته می‌شود، روش‌های مختلفی برای نصب کاشی توسط کاشی کار در یزد انجام می‌شود که لازم است با آن‌ها آشنا شوید.

کاشی کار در یزد به سه روش دوغاب، چسب و ملات می‌تواند کاشی کاری ساختمان را انجام دهد. در ادامه بیشتر به بررسی هریک از روش‌های کاشی کاری خواهیم پرداخت.

 

کاشی کاری با دوغاب در یزد

اجرای کاشی کاری ساختمان در یزد با روش دوغاب به این صورت است که در ابتدا با استفاده از ماسه نرم زیرسازی انجام می‌شود. در قدم بعدی از گل رس به‌عنوان نگهدارنده کاشی استفاده می‌کنند. در ادامه رج اول کاشی‌ها را نصب می‌کنند و سپس دوغاب را روی آن‌ها می‌ریزند.

در این قسمت کاشی کار در یزد گل رس نگهدارنده را خارج می‌کند. سپس برای بار دیگر دوغاب را روی کاشی‌ها می‌ریزد تا پشت کاشی‌ها به طور کامل دوغابی شود. در پایان کار کاشی کار در یزد کاشی‌ها را از لحاظ نظم و تراز بودن چک می‌کند و پروژه به اتمام می‌رسد.

کاشی کاری با دوغاب در یزد

 

کاشی کاری با چسب در یزد

کاشی کاری با چسب جدیدترین مدل کاشی کاری ساختمان است. این روش به‌عنوان بهترین روش کاشی کاری ساختمان در نزد بسیاری از کاشی کار‌ها شناخته می‌شود و محبوبیت زیادی دارد. معمولاً از این روش بیشتر برای سطوحی استفاده می‌شود که قبلاً کاشی کاری شده‌اند و اکنون به بازسازی و مرمت احتیاج دارند.

در کاشی کاری چسبی کاشی کار در یزد سطح زیرین کار را با استفاده از تیشه زبر و ناهموار می‌کند. سپس آن را شستشو داده و آلودگی‌های موجود در آن را پاک می‌کند. بعد از پایان مراحل زیرسازی، ملات چسب کاشی را آماده می‌کند. سپس ملات چسب را با استفاده از ماله شیاردار روی کف یا دیوار می‌مالد.

پس از پخش ملات بهترین کاشی کار ساختمان در یزد کاشی‌ها را با دقت تمام از یک سمت به ترتیب می‌چیند. سپس ۳ الی ۴ ساعت باید زمان داده شود تا چسب خود را بگیرد و کاشی‌ها به خوبی به کف یا دیوار ساختمان بچسبند.

مرحله آخر کاشی کاری چسبی در یزد بندکشی است. در این مرحله کاشی کار در یزد ملات دوغاب را حاضر کرده و به سرعت از آن استفاده می‌کند؛ زیرا دوغاب سریعاً سفت و سخت می‌شود. در این مرحله دوغاب را میان فواصل خالی کاشی‌ها می‌ریزد و اضافه‌های آن را با یک حوله یا اسفنج مرطوب تمیز می‌کند.

کاشی کاری با چسب در یزد

 

کاشی کاری با ملات در یزد

کاشی کاری با ملات از دیگر روش‌های کاشی کاری است که در آن ابتدا یک ملات خمیری شکل از سیمان و ماسه ساخته می‌شود. در قدم بعدی بهترین کاشی کار در یزد از این ملات به‌منظور زیرسازی استفاده می‌کند. البته لازم به ذکر است به طور معمول رج اول کاشی‌ها را با این روش نصب نمی‌کنند.

کاشی کاری با ملات برای اجرای کاشی در دیوار و سقف ساختمان بسیار مناسب است؛ زیرا در این بخش‌ها امکان استفاده از دوغاب وجود ندارد.

کاشی کاری با ملات در یزد

 

انواع کاشی در یزد

امروزه با توجه به اهمیت هنر کاشی کاری در ایران، انواع کاشی در طرح و رنگ‌های متنوع و زیبا در بازار عرضه می‌شوند که می‌توانند جذابیت بسیاری به دکوراسیون محیط‌های مختلف ببخشند. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که لازم است پیش از تماس با کاشی کار در یزد از آن اطلاع داشته باشید انواع کاشی است.

شناخت انواع کاشی سبب می‌شود بتوانید به خوبی تشخیص دهید که کدام کاشی با کدام ساختار برای ساختمان شما مناسب است. در ادامه مطلب به طور کامل شما را با انواع مدل‌های کاشی در یزد آشنا خواهیم کرد.

کاشی پرسلانی

 از مهم‌ترین انواع کاشی که توسط کاشی کار در یزد نصب می‌شود می‌توان به کاشی‌های پرسلانی اشاره کرد. این نوع کاشی در دمای بسیار بالا ساخته می‌شود و به همین دلیل بسیار متراکم بوده و از سختی و مقاومت بالایی برخوردار است.

این نوع کاشی توانسته است در چند سال اخیر به محبوبیت بسیاری در میان دیگر انواع کاشی دست پیدا کند. یکی از مهم‌ترین مزایای کاشی پرسلان این است که نسبت به سرامیک جذب آب کمتری دارد. استفاده از این نوع کاشی محدودیتی ندارد و می‌توان از آن در پیشخوان، پله‌ها، نما‌های بیرونی ساختمان‌ها، بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها استفاده کرد.

البته لازم به ذکر است ویژگی‌های خوب این کاشی همچون مقاومت و استحکام بالا، ثبات رنگ، ضدحریق بودن، ضدآب بودن و غیره سبب شده است قیمت کاشی پرسلان بیشتر از سایر کاشی‌ها باشد. نصب کاشی پرسلان نیز پروسه سختی دارد و مشکلات کاشی کاری ساختمان در نصب این نوع کاشی بیشتر به چشم می‌خورد.

کاشی کار در یزد- کاشی پرسلانی

 

کاشی سیمانی

کاشی بدنه سیمانی یکی دیگر از انواع کاشی ساختمان است که ماده سازنده آن را درون قالب می‌ریزند و سپس در دمای بالا می‌پزند. علاوه بر این به‌منظور رنگ‌دهی به این نوع کاشی می‌توان در مواد اولیه آن از رنگ استفاده کرد.

به‌منظور پیشگیری از نفوذ نم و رطوبت و افزایش مقاومت کاشی سیمانی در برابر لکه، لازم است استادکار کاشی کاری در یزد بعد از نصب آن‌ حتماً درزگیری کند.

کاشی موزاییکی

کاشی موزاییکی در دو نوع پرسلانی و سرامیکی در ابعاد ۲.۵ سانتی‌متری ساخته می‌شود. این نوع کاشی را معمولاً به‌صورت تکی نیز قابل نصب است؛ همچنین ممکن است که آن را روی صفحه‌های کاغذی یا پلاستیکی نصب کرده و سپس از آن استفاده کنند. کاشی موزاییکی در دو نوع بدون لعاب و لعاب دار ساخته می‌شود.

کاشی سنگ‌فرش

کاشی سنگ‌فرش یکی از محبوب‌ترین انواع کاشی است که می‌تواند جلوه زیبایی به راهرو‌ها و کف ساختمان‌های لوکس ببخشد. البته برای نصب این کاشی لازم است حتماً از بهترین کاشی کار یزد کمک بگیرید تا ظرافت و زیبایی کار حفظ شود. ظاهر این کاشی‌ها تقریباً شبیه به آجر است؛ ولی ضخامت کمتری به نسبت آجر دارند.

از این کاشی‌ها اغلب برای کف ساختمان‌ها، پاسیو و سرویس بهداشتی استفاده می‌شود. بعد از نصب کاشی سنگ‌فرش لازم است کاشی کار در یزد درزگیری یا بندکشی انجام دهد.

کاشی آجری

از این نوع کاشی اغلب برای کاربرد‌های بسیار ویژه استفاده می‌شود و امکان دارد ظاهر آن‌ها شما را یاد آجر بیندازد؛ اما داستان این کاشی‌ها فرق دارد. این نوع کاشی‌ها را می‌توان به شکل‌های خاصی درآورد و از زیبایی و جذابیت آن‌ها بسیار لذت برد.

کاشی لعاب دار

از دیگر انواع کاشی موجود در بازار می‌توان به کاشی لعاب دار اشاره کرد. از مزایای این کاشی می‌توان به استحکام بالا، کاهش جذب آب، مقاومت در برابر مواد اسیدی و بازی، زیبایی سازه به علت براق بودن کاشی و مسطح شدن سطح سازه اشاره کرد.

کاشی لعاب دار به انواع مختلفی همچون لعاب شفاف، لعاب اپ،  لعاب مات، لعاب پرسلان و لعاب معرق تقسیم می‌شود.

بهترین کاشی کار یزد- کاشی لعاب دار

 

کاشی معدنی

کاشی معدنی از دیگر کاشی‌های مورداستفاده در کاشی کاری است که برای نصب آن باید از متخصص کاشی کاری در یزد کمک بگیرید. این نوع کاشی فاقد لعاب است و اگر در بخش‌های مرطوب از آن استفاده شود باید حتماً کاشی کار در یزد درزگیری مناسبی برای آن انجام دهد.

از کاشی معدنی بیشتر در کاشی کاری مراکز تجاری استفاده می‌شود؛ زیرا از دوام بسیار خوب و قیمت پایینی برخوردار است.

کاشی مکزیکی

کاشی سالتیو یا کاشی مکزیکی نوعی کاشی است که پخته نمی‌شود و به شکل طبیعی در معرض هوای آزاد قرار می‌گیرد تا خشک شود. این کاشی از زیبایی خاص خود برخوردار است و مانند دیگر کاشی‌های فاقد لعاب باید کار درزگیری برای آن انجام شود.

کاشی سرامیکی

کاشی سرامیکی از دیگر انواع کاشی است که باید توسط بهترین کاشی کار در یزد با دقت هرچه تمام نصب شود. کاشی سرامیکی در دو نوع لعاب دار و بدون لعاب وجود دارد. این کاشی به طور معمول از رس یا کانی‌های شبیه به آن ساخته می‌شود و کلیه مراحل ساخت آن باید در حرارت بالا انجام شود.

کاشی سرامیکی به دلیل دوام و مقاومت بالایی که دارد جزو محبوب‌ترین انواع کاشی به شمار می‌آید. عمر این نوع کاشی‌ها حدوداً ۷۰ سال است و ممکن است بعد از آن نیازمند بازسازی باشند. کاشی سرامیکی نسبت به بسیاری از محصولات این حوزه از تنوع رنگی بالاتری برخوردار است.

شما می‌توانید از طریق مشورت با استادکار کاشی یزد بهترین رنگ کاشی سرامیکی را متناسب با کاربری و دکوراسیون ساختمان خود انتخاب کنید؛ زیرا رنگ کاشی می‌تواند تأثیر بسیاری زیادی بر حال و هوای فضای موردنظر شما بگذارد.

علاوه بر تنوع رنگی بالا، این نوع کاشی از مزایای دیگری نیز برخوردار است. کاشی‌های سرامیکی از سطحی صاف و صیقلی برخوردار هستند. این سطح صاف و شفاف سبب می‌شود بتوانید هرگونه لک و آلودگی را از روی آن به راحتی پاک کنید.

نکات مهم در انتخاب کاشی

یکی از مهم‌ترین مراحل کاشی کاری ساختمان در یزد انتخاب کاشی مناسب است. این مرحله از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ زیرا اگر کاشی مناسبی انتخاب نکنید، ممکن است بعد از گذشت زمان دچار مشکل و خرابی شده و شما را مجدداً متحمل هزینه کند.

در ادامه مطلب همراه ما باشید تا نکات مهمی‌ در زمینه انتخاب کاشی ساختمان را به شما ارائه کنیم. این نکات مهم و تأثیرگذار شامل موارد زیر هستند:

  • جنس کاشی: حتماً به جنس کاشی توجه کنید؛ برای مثال در آشپزخانه برای قسمت‌های نزدیک به حرارت گاز بهتر است از کاشی‌های نسوز استفاده کنید.
  • شرایط محل نصب: حتماً به شرایط و نوع کاربری محل نصب کاشی توجه کنید و بر اساس آن از کاشی مناسب استفاده کنید.
  • رنگ و زیبایی کاشی: پیش از انتخاب کاشی بهتر است رنگ آن را متناسب با نوع محل نصب تعیین کنید. مثلاً رنگ‌های خنثی برای آشپزخانه و سرویس بهداشتی گزینه مناسبی هستند.
  • بودجه: حتماً پیش از اقدام در زمینه کاشی کاری بودجه خود را مشخص کنید و بر اساس آن کاشی موردنظر خود را انتخاب کنید.
  • اصطکاک کاشی: اگر قرار است کاشی در محل پر رفت‌وآمدی نصب شود، بهتر است از کاشی‌هایی استفاده کنید که اصطکاک خوبی داشته باشند و لیز نباشند.
  • زیرسازی کاشی: حتماً به زیرسازی کاشی توجه کنید؛ زیرا اگر زیرسازی به‌درستی انجام نشود، دوام نصب کاشی کمتر خواهد بود.

کاشی کاری ساختمان در یزد

 

قیمت کاشی کاری ساختمان در یزد

آیا از قیمت کاشی کاری در یزد و دستمزد کاشی کار در یزد خبر دارید؟ قیمت کاشی کاری ساختمان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید حتماً پیش از تماس با کاشی کار در یزد از آن شناخت کافی داشته باشید. هزینه کاشی کاری در یزد بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

مکان ساختمان

دستمزد کاشی کار در یزد تحت‌تأثیر محله‌ای که ساختمان شما در آن قرار گرفته است متغیر است. مثلاً اجرای کاشی کاری ساختمان در یزد در بالا شهر بیشتر از پایین شهر محاسبه می‌شود.

نوع روش نصب کاشی و سرامیک

امروزه دو روش چسب و دوغاب به‌عنوان روش‌های اصلی کاشی کاری در یزد شناخته می‌شوند. این دو روش هزینه‌های مختلفی دارند؛ زیرا در روش دوغاب کاشی کار در یزد باید دقت و توجه بیشتری نسبت به روش چسبی داشته باشد و طبیعتاً نیازمند زمان بیشتری است. درنتیجه در روش دوغاب لازم است هزینه بیشتری بپردازید.

قیمت و ابعاد کاشی

هرچقدر ابعاد کاشی کوچک‌تر باشد و از قیمت بیشتری برخوردار باشد، دستمزد کاشی کار در یزد نیز افزایش پیدا می‌کند.

مهارت کاشی کار

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر دستمزد کاشی کار در یزد سرعت عمل، سابقه کار، میزان مهارت و دور یا نزدیک بودن کاشی کار به ساختمان شما است. هرچقدر کاشی کار موردنظر از دقت و مهارت بیشتری برخوردار باشد، کاشی کاری ساختمان شما با کیفیت بیشتری انجام می‌شود و طبیعتاً لازم است هزینه بیشتری بپردازید.

به این منظور می‌توانید پیش از اقدام در زمینه کاشی کاری، با شماره کاشی کار در یزد تماس گرفته و از قیمت دقیق دستمزد وی اطلاع پیدا کنید.

سختی کار

به هر اندازه که نصب کاشی در یزد نیازمند دقت، توجه و زمان بیشتری باشد، دستمزد کاشی کار افزایش می‌یابد.

قیمت کاشی کاری ساختمان در یزد

 

امور تعمیراتی ساختمان

اگر ساختمان شما دچار ترکیدگی لوله و نم و رطوبت باشد، نم به زیر سرامیک یا کاشی نفوذ کرده و ظاهر کاشی را از بین می‌برد؛ بنابراین، در چنین شرایطی لازم است کاشی کار در یزد بعد از رفع مشکلات کاشی کاری را آغاز کند. زیرسازی جدید همچون قیرگونی کردن و عایق‌بندی، هزینه نصب کاشی و دستمزد استادکار را افزایش می‌دهد.

البته موارد گفته شده تنها فاکتور‌هایی نیستند که دستمزد کاشی کار در یزد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند. از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت کاشی کاری در یزد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شکل هندسی کاشی موردنظر
  • ارتفاع مکان نصب
  • متراژ ساختمان
  • نوع کاشی
  • زمان موردنیاز برای انجام پروژه

در ادامه مطلب لیست کاملی از قیمت تک‌تک خدمات نصب کاشی و سرامیک در یزد را طبق مصوبه سال ۱۴۰۲ برای شما آماده کرده‌ایم.

نوع خدمات قیمت (برحسب ۱ مترمربع)
کاشی کاری با چسب تا ۶۰ مترمربع ۹۰۰۰۰ الی ۱۱۵۰۰۰ تومان
کاشی کاری با چسب بیشتر از ۶۰ مترمربع ۹۰۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰۰ تومان
کاشی کاری با دوغاب تا ۶۰ مترمربع ۱۱۰۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰ تومان
کاشی کاری با دوغاب بیشتر از ۶۰ مترمربع ۱۰۰۰۰۰ الی ۱۱۰۰۰۰ تومان
نصب سرامیک دوغابی و چسبی تا ۶۰ مترمربع ۱۰۰۰۰۰ الی ۱۱۰۰۰۰ تومان
نصب سرامیک دوغابی و چسبی بیشتر از ۶۰ مترمربع ۹۰۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰۰ تومان
موزاییک کاری در یزد ۶۰۰۰۰ الی ۷۰۰۰۰ تومان
نصب کاشی و سرامیک راه‌پله ساختمان ۱۰۰۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰ تومان
نصب کاشی شمشیری کنار پله ۱۸۰۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰۰ تومان
نصب سنگ اسلب ۲۰۰۰۰۰ الی ۲۶۰۰۰۰ تومان
نصب کاشی کابینتی آشپزخانه ۸۰۰۰۰۰ الی ۱۴۰۰۰۰۰ تومان
کاشی کاری و سرامیک کاری سرویس بهداشتی ۲۰۰۰۰۰۰ الی ۴۰۰۰۰۰۰ تومان
کاشی کاری استخر ۱۸۰۰۰۰ الی ۲۵۰۰۰۰ تومان

سؤالات متداول

۱. هزینه کاشی کاری آشپزخانه و سرویس بهداشتی با یکدیگر متفاوت است؟

بله زیرا آشپزخانه و سرویس بهداشتی از لحاظ ابعاد و ویژگی‌ها با یکدیگر تفاوت دارند.

۲. آیا هزینه سرامیک کاری برای ساختمان نوساز بیشتر است؟

بله به دلیل نیاز به اقداماتی همچون عایق کاری دستمزد کاشی کار در یزد در ساختمان‌های نوساز بیشتر است.

۳. خرید چسب و ملات بر عهده کیست؟

خرید کاشی و سرامیک به همراه چسب و ملات بر عهده مشتری قرار دارد.

۴. کاشی کاری بدون بندکشی ارزان‌تر است یا گران‌تر؟

کاشی‌های فاقد بندکشی به ظرافت بیشتری احتیاج دارند و هزینه نصب آن‌ها بیشتر است.

۵. آیا نصب کاشی‌های بزرگ هزینه بیشتری دارد؟

بله نصب کاشی و سرامیک بزرگ بسیار تخصصی و بوده و کاشی کار در یزد دستمزد بیشتری در این حالت دریافت می‌کند.

 

نصب کاشی و سرامیک در یزد- کاشی آجری

 

شارینو

اگر می‌خواهید لوازم خانگی خود را به بهترین شکل تعمیر کنید، پیشنهاد می‌کنیم به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه سری به مطلب تعمیر یخچال در یزد، تعمیر سرخ کن در یزد، تعمیر فر در یزد، تعمیر قهوه ساز در یزد، تعمیر غذاساز در یزد، تعمیر چرخ گوشت در یزد، تعمیر جاروبرقی در یزد و غیره بزنید.

سینما یکی از جذاب‌ترین اماکن تفریحی برای نوجوانان و جوانان و البته خانواده‌ها است که می‌تواند برای ساعت‌ها افراد را در محیطی صمیمی در کنار یکدیگر جمع کند. اگر بهترین سینما‌های یزد را نمی‌شناسید، پیشنهاد می‌کنیم به مطلب معرفی سینما‌ های یزد مراجعه کنید.

به‌منظور شناخت کامل بهترین و معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌های شهر یزد، می‌توانید سری به وبلاگ شارینو و مطالبی همچون رستوران‌ های یزد و کافه‌ های یزد بزنید.

در شهر یزد مراکز تصویربرداری پزشکی به تعداد فراوان وجود دارند و می‌توانند در زمینه‌های مختلف بهترین خدمات را به شما ارائه کنند. اگر می‌خواهید بهترین مراکز تصویربرداری در یزد را بشناسید می‌توانید سری به مطالب سونوگرافی در یزد، رادیولوژی در یزد و غیره بزنید.

بانوان عزیز یزدی اگر می‌خواهید در حوزه‌های درمانی همچون بیماری‌های زنانه، اقدام به بارداری، زایمان و غیره از کمک بهترین متخصصان بهره‌مند شوید و بهترین خدمات در اختیار شما قرار گیرد، توصیه می‌کنیم مطالبی همچون پزشک زنان در یزد، پزشک ماما در یزد و بیمارستان‌ های یزد را مطالعه کنید.

 

کلام آخر

کاشی کاری ساختمان در یزد یکی از مهم‌ترین هنر‌ها و شگفتی‌های ایرانیان است که از گذشته تابه‌حال به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مراحل ساخت بنا شناخته می‌شود. امروزه کاشی‌ در ابعاد و طرح‌های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد و می‌تواند پاسخگوی تمامی‌ سلایق باشد.

ما در این مطلب سعی کردیم موضوعات ارزشمندی در حوزه فعالیت کاشی کار در یزد را در اختیار شما قرار دهیم. اگر می‌خواهید از بهترین و حرفه‌ای‌ترین خدمات تعمیرات کاشی کاری ساختمان در یزد بهره‌مند شوید، می‌توانید در اولین فرصت با شماره استادکار کاشی در یزد تماس حاصل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *