پزشک تغذیه در اراک

پزشک تغذیه در اراک

فهرست مطالب

از کجا بهترین پزشک تغذیه در اراک را پیدا کنیم؟ مهم‌ترین مسئله برای داشتن یک سبک زندگی سالم، تغذیه صحیح است. غذای مناسب موجب سلامتی و افزایش طول عمر می‌شود به شرطی که ورزش نیز به‌عنوان جزئی جدانشدنی در کنار آن باشد.

با داشتن یک سبک زندگی سالم یا دستیابی به یک هدف خاص مرتبط با سلامتی به یک برنامه غذایی مطلوبی دست پیدا می‌کنید. درصورتی‌که به دنبال معتبرترین دکتر تغذیه کودکان در اراک، متخصص تغذیه آنلاین در اراک یا یک رژیم غذایی لاغری رایگان در اراک هستید؛ ادامه مطالب را با ما همراهی کنید.

ویژگی‌های بهترین پزشک تغذیه در اراک

رشته پزشک تغذیه رشته‌ای بسیار حساس و مهمی بوده که هر پزشک فارغ‌التحصیل شده‌ای از این رشته برای موفق شدن می‌بایست از یکسری ویژگی‌های مثبتی برخوردار باشد تا در بین سایر پزشکان متمایز باشد.

داشتن این ویژگی‌ها به پزشک برتری داده و با داشتن این مزایا با بیماران و مراجعه‌کنندگان خود ارتباط مؤثری برقرار می‌کند. در این بخش به معرفی وظایف یک پزشک تغذیه در اراک خواهیم پرداخت.

بهترین پزشک تغذیه در اراک

متفکر و دلسوز بودن

یکی از مزایای مهم پزشک تغذیه در اراک این است که بسیار دلسوز و متفکر باشد. منظور از سطح تفکر بالا و دلسوز بودن این است که در تمامی ‌مراحل درمانی بیمار را همراهی کرده و پیگیر مسائل و روند درمان وی باشد.

برای اینکه متخصص تغذیه بتواند همراه خوبی برای بیمار باشد، باید از حالات مریض آگاهی کامل داشته که این آگاه‌بودن مستلزم سطح تفکر بالای پزشک است.

داشتن قابلیت حل مسائل

یک پزشک تغذیه در اراک برای اینکه بتواند مسائل و چالش‌های یک بیمار را به‌خوبی شناسایی کند باید مهارت بالایی در این زمینه داشته باشد. داشتن سطح دانش و اطلاعات علمی ‌در تمام ‌زمینه‌های مربوط به تغذیه موجب می‌شود که وی بتواند کلیه ‌مسائل پیشروی درمانگری را به نحو احسن برطرف کند.

قابلیت شنونده خوب‌بودن

پزشک تغذیه در اراک باید بداند قبل از اینکه یک دکتر است همچنین یک مشاور خوب هم باشد که مهم‌ترین ویژگی یک مشاور شنونده بودن دائمی ‌اوست.

متخصص در نقش خود به‌عنوان یک مشاور باید تمامی تلاشش را برای توجه به صحبت‌های بیمار به کار بگیرد. سپس بعد از اتمام کامل حرف‌های مریض با بررسی تمامی جوانب اقدام به تشخیص و درمانگری وی کند.

انعطاف‌پذیری در گفتار و رفتار

ویژگی بعدی یک پزشک تغذیه در اراک، این است که در کلام خود منعطف باشد. مطالعات نشان می‌دهد که موفق‌ترین متخصصان تغذیه همگی انعطاف‌پذیری بالایی در گفتار خود دارند.

منعطف بودن کار پزشکان نتخصص از دو جنبه مهم قابل بررسی است. اول اینکه در کار خودشان توانایی کارکردن در شیفت‌های گوناگون را داشته باشند و به ساعات مختلف بیمارستان عادت کنند.

دوم اینکه درک کنند در اغلب مواقع باید به نظر سایر پزشکان توجه کنند و نظر آن‌ها را در تصمیم‌گیری‌های نهایی خود دخیل کنند.

تخصص و مهارت بالا

ویژگی‌ مهم دیگر پزشک تغذیه در اراک، داشتن مدرک تخصصی و هم چنین تجربه و دانش وی در خصوص تغذیه و رژیم‌درمانی است تا بتواند باتوجه‌به شرایط فرد مانند جنسیت، وزن، وضعیت سلامتی، سن و… رژیم مناسبی را برای او در نظر بگیرد.

تجربه و سوابق درمانی

پزشک تغذیه در اراک باید تجربه بسیار زیادی در زمینه رژیم‌درمانی داشته باشد و دارای بازخورد مثبتی از مراجعه‌کنندگان خود در خصوص نتایج مطلوب آن‌ها از رژیم‌درمانی باشد؛ بنابراین تجربه بالا و سوابق درخشان درمانی یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین پزشک تغذیه در اراک است.

بهترین پزشک تغذیه در اراک

اخلاق و رفتار خوب

نحوه برخورد یک متخصص با مراجعه‌کنندگان خود علاوه بر تجربه و مهارت‌هایش از اهمیت بالایی برخوردار است و در واقع پزشک تغذیه در اراک باید از اخلاق و رفتار خوبی برخوردار بوده و با بیماران خود به‌درستی ارتباط برقرار کرده و صبور و باحوصله باشد.

اخلاق خوب یک پزشک باعث شده تا بیمار به‌راحتی مشکلات خود را با وی در میان بگذارد و همین امر موجب پیشرفت روند درمان با سرعت بیشتری می‌شود.

به‌روز بودن اطلاعات

به دلیل پیشرفت و تغییرات روزافزون علم پزشکی یک متخصص خوب باید اطلاعات خود را به‌روز کرده و با تغییرات پیش برود و اطلاعات او مطابق با علم روز دنیا باشد. بهترین پزشک تغذیه در اراک باید اطلاعات به روزی از رژیم‌های جدید برای دریافت نتیجه بهتر در دست داشته باشد.

موقعیت مکانی پزشک

علاوه بر تمام مواردی که برای ویژگی‌های یک پزشک تغذیه در اراک بیان شد، موقعیت مکانی وی نیز جهت دسترسی راحت افراد به وی یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود.

ارائه مشاوره صحیح

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم بهترین دکتر تغذیه در اراک، ارائه مشاوره درست و اصولی قبل از ارائه هرگونه خدماتی از قبیل رژیم‌درمانی است تا افراد به‌خوبی با مشکلات پیش‌روی خود و شرایط درمان آشنا شوند.

توانایی در برقراری ارتباط مؤثر

دیگر فواید پزشک تغذیه در اراک این است که بتواند با افراد مختلفی از جمله بیمار، خانواده بیمار و همچنین همکاران خود ارتباط خوبی داشته باشد.

متخصص تغذیه در صورت برقراری ارتباط مؤثر با اینگونه افراد می‌تواند ضمن گسترده‌تر شدن دایره روابط خود با ارائه بهترین شیوه درمان به مراجعه‌کننده کمک زیادی کند.

مهم‌ترین وظایف پزشک تغذیه در اراک

ماهرترین پزشک تغذیه اراک، اغلب به‌عنوان بخشی از یک تیم مراقبت بهداشتی که شامل پزشکان، مددکاران اجتماعی، پرستاران و… است، فعالیت می‌کند تا به درمان بهینه در کلیه زمینه‌ها از آلرژی‌ها، عدم تحمل مواد غذایی و اختلالات خوردن گرفته تا اختلالات گوارشی و مشکلات وزن کمک کند.

پزشک تغذیه در اراک معمولاً وظایف زیر را برعهده دارد:

·       نیازهای تغذیه‌ای و بهداشتی بیماران و مراجعین را ارزیابی می‌کند.

·       به بیماران در مورد مسائل تغذیه‌ای و عادات غذایی سالم، مشاوره ‌می‌دهد.

·       اثرات برنامه‌های غذایی را بررسی کرده و در صورت نیاز برنامه‌های غذایی را تغییر می‌دهد.

·       هنگام اجرای برنامه‌های غذایی، پیشرفت بیماران را جهت مقایسه و بررسی‌های بعدی ثبت ‌می‌کند.

·       برنامه‌های غذایی و تغذیه‌ای را با درنظرگرفتن ترجیحات و بودجه مراجعین، تنظیم و تدوین می‌کند.

·       خود را با آخرین تحقیقات علم تغذیه و مواد غذایی آپدیت کرده و گاهی در انجام این تحقیقات مشارکت دارد.

·       مطالعات علمی را تفسیر و علم تغذیه را به توصیه‌های عملی غذایی، تبدیل کند.

چه زمانی به پزشک تغذیه در اراک نیاز داریم؟

بعد از بررسی اینکه پزشک تغذیه کیست و چه زمانی به این دکتر نیاز داریم، حالا نوبت به عوامل مهمی که امکان مراجعه افراد به دکتر تغذیه با به‌کاربردن رژیم‌های خاص را افزایش می‌دهد، می‌رسد. درهرصورت چه به دنبال کاهش وزن و چه دنبال یک رژیم غذایی سالم باشید فرقی نمی‌کند.

حال به ذکرکردن چند نشانه می‌پردازیم که در هنگام روبه‌روشدن با آن‌ها بهتر است سریعاً به پزشک تغذیه در اراک مراجعه کنید.

بهترین پزشک تغذیه در اراک

نامنظم کارکردن شکم

به گفته بسیاری از متخصصان، حرکات روده در طول روز حتماً باید یک یا ۲ بار اتفاق بیفتد. درصورتی‌که شما یک روز را بدون رفتن به توالت به سر بردید، حتما باید به یک پزشک تغذیه در اراک مراجعه کنید و  تحت هیچ شرایطی از خوردن مواد غذایی که موجب یبوست می‌شوند، استفاده نکنید.

رژیم نامناسب

شما با داشتن انواع تغذیه، رژیمهای مختلف و خوردن قرص‌های مضر هیچ­وقت به نتایج درستی از کاهش وزن نمی‌رسید یا درصورتی‌که چنین نتیجه­ای را مشاهده کردید سریع به حالت اولیه خود بر می‌گردید.

با مراجعه‌ به دکتر تغذیه در اراک به‌جای برنامه غذایی سنگین و نامناسب یک برنامه غذایی مناسب و مخصوص به خود برایتان تجویز می‌شود که شما را به هدفتان می‌رساند.

سوزش و رفلکس معده

تجویز برنامه غذایی پزشک تغذیه در اراک، می‌تواند به شما کمک کند علائم اسید معده‌تان به حداقل برسد و این اطمینان را کسب می‌کنید که هیچ بیماری در زمینه مشکلات معده برایتان پیش نمی‌آید.

کاهش و افزایش اشتها

کاهش و افزایش اشتها می‌تواند علائم هشداردهنده و مهم برای هر شخصی باشد و پزشک تغذیه در اراک با بررسی‌کردن این موضوع می­تواند بفهمد چه اتفاقی رخ داده است.

کلسترول بالا

با راهنمایی‌های پزشک تغذیه در اراک، پی می‌برید که باید از چه خوردنی‌هایی استفاده کنید تا سطح کلسترول خونتان را پایین بیاورید و منجر به بیماری‌های قلبی و سکته نشوید.

بااین‌حال، حتی وقتی کلسترول بالا ندارید، می‌توانید از مشاوره‌های یک متخصص تغذیه خوب در اراک برای حفظ سطح کلسترول خونتان استفاده کنید. با دنبال‌کردن یک رژیم غذایی سالم می‌توانید سبب پایین آوردن کلسترولتان شوید و احتمال بیماری قلبی و حمله قلبی را از خود دور کنید.

فعالیت زیاد و کم‌نکردن وزن

برخی از افراد با اینکه فعالیت زیادی دارند، نه‌تنها وزن کم نمی‌کنند، بلکه مرتب به وزنشان اضافه می­شود. همچنین هنگامی که همه نکات اصلی را رعایت کرده­اند باز هم با عدم توانایی برای کاهش وزن روبه‌رو می‌شوند. بهترین کار برای این افراد در میان گذاشتن مشکل خود با پزشک تغذیه در اراک است.

پزشک تغذیه در اراک

پرخوری‌کردن

هنگامی که شما ناراحت، غمگین و حتی خوشحال هستید و نمی‌توانید احساسات خود را کنترل کنید، این عمل می‌تواند موجب افزایش وزن و بیماری‌های مربوط به آن از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی و سرطان شود.

برای جلوگیری از این معضل مشورت‌گرفتن با یک پزشک تغذیه در اراک انتخاب مناسبی برای شما است.

لاغری زیاد

اگر شما تمام طول روز را در حال فعالیت و کار هستید و کاهش وزن هم دارید، داشتن یک برنامه رژیم غذایی مناسب باعث می‌شود مغز و ماهیچه‌های شما سوخت را فراهم کرده و مهم‌تر اینکه از پایین آمدن انرژی نیز جلوگیری کند.

بارداری

پزشک تغذیه در اراک میتواند برنامه غذایی مناسب و سالم را مخصوص خانمهای باردار تجویز کند که در طی بارداری اطمینان کامل داشته باشند همه مواد موردنیاز برای نوزادشان تأمین میشود.

رژیم غذایی مناسب و مزایای آن

یکی از ضروری‌ترین سبک زندگی سالم، پیروی‌کردن از برنامه تغذیه درست و به جا است. یک رژیم غذایی متعادل و متشکل از تمام گروه‌های غذایی می‌تواند سلامتی جسمی و حتی روحی افراد را تا حد زیادی تأمین کند. اکنون به بررسی فواید بسیار مفید و جالب رژیم غذایی، می‌پردازیم.

مدیریت وزن و حفظ سلامتی

یکی از رایج‌ترین و مهم‌ترین فواید داشتن برنامه غذایی سالم، مدیریت وزن زیر نظر بهترین دکتر تغذیه برای چاقی در اراک است. رژیم غذایی صحیح‌وسالم می‌تواند به شما کمک کند تا وزن سالمی داشته باشید و خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با چاقی مانند بیماری‌های قلبی، دیابت و بعضی سرطان‌ها را در شما کاهش دهد.

پیشگیری از انواع بیماری‌ها

فایده دیگر داشتنِ برنامه غذایی، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی و برخی سرطان‌ها است. رژیم غذایی صحیح که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ و ترکیبات ضدالتهابی است با تجویز مناسب‌ترین پزشک تغذیه در اراک می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش دهد.

بهره‌بردن از میوه و سبزیجات در طول روز

میوه و سبزیجات فیبر بالایی دارند و مدت زیادی در بدن باقی می‌مانند؛ بنابراین موجب احساس سیری در مدت‌زمان زیادی می‌شونند. همچنین حجم زیادی از معده را پر کرده و باعث می‌شوند سراغ غذاهای ناسالم مثل چیپس، پیتزا و… نروید.

سعی کنید که انواع مختلف میوه و سبزی‌ها را بخورید؛ چون هر کدام مواد مغذی مختلف مخصوص به خود را دارند. مثلاً میوه و سبزی‌های سبزرنگ دارای آهن و کلسیم فوق‌العاده بالایی هستند.

محرومیت غذایی ندارد.

برخی افراد با شروع رژیم در ذهن خود فکر می‌کنند دیگر غذاهای موردعلاقه‌شان را نمی‌خورند؛ اما وقتی با راهنمایی باتجربه‌ترین پزشک تغذیه در اراک رژیم می‌گیرند این افکار به واقعیت تبدیل می‌شود و احساس آن‌ها بیشتر شده و میل بیشتری به غذا دارند.

هیچ‌کدام از وعده‌های غذایی حذف نمی‌شوند.

وقتی در رژیمی وعده‌های غذایی حذف می‌شود سبب افزایش چربی شکمی و خطر مقاومت به انسولین می‌شود.

همچنین سوخت‌وساز، قدرت، عملکرد بدن و مقاومت به بیماری‌ها کم می‌شود و مشکلات بیشتری برای فرد به وجود می‌آید؛ چون در صورت حذف یک وعده غذایی، بدن از مواد مغذی ضروری نیز محروم می‌شود.

انواع رژیم غذایی تحت‌نظر  پزشک تغذیه در اراک

در میان بسیاری از رژیم‌های غذایی متنوع انتخاب رژیم مناسب امری دشوار است. اگرچه کاهش وزن مهم‏ترین دلیل شروع یک رژیم غذایی خاص بوده؛ اما دلیل اصلی به‌وجودآمدن رژیم‌های غذایی، اصلاح سبک تغذیه افراد است.

حتماً خوردوخوراک خود را برای سلامت بودن بدن انتخاب کنید. رژیم‌های غذایی مختلفی وجود دارند که هر کدام برای هدف خاصی در تمام دنیا توسط کسانی که می‌خواهند یک بدن ورزشی و فیت داشته باشند مورداستفاده قرار می‌گیرند.

رژیم گیاه‌خواری

این نوع رژیم مزایای خاص خود را دارد. خطر ابتلا به دیابت و مشکلات قلبی عروقی در افرادی که پیرو رژیم گیاهی و گیاهخواری هستند بسیار کمتر از دیگر افراد است.

اگر شما بر اساس باور و اعتقادات درونی خود در این مسیر قرار می‌گیرید، باید بدانید که برقراری تعادل بین مواد غذایی دریافتی موردنیاز بدن در رژیم‌های غذایی امری بسیار مهمی است. پرهیز از برخی مواد غذایی باعث می‌شود عناصری مانند کلسیم، زینک، ویتامین د و ب ۱۲ در بدن کاهش یابند.

انواع رژیم غذایی

رژیم مدیترانه‌ای

رژیمی که پزشک تغذیه در اراک بسیار روی آن تأکید دارد، رژیم غذایی مدیترانه‌ای است؛ زیرا می‌تواند موجب بهبود سلامتی قلب و عروق، کاهش خطر بیماری‌های مزمن، بهبود سطح کلسترول و کاهش وزن شود.

این رژیم اصول اولیه تغذیه درست و سالم را با غذاهای سنتی و شیوه‌های آشپزی مدیترانه‌ای ترکیب می‌کند. همچنین توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) به‌عنوان یک الگوی غذایی سالم و پایدار تأیید شده است.

رژیم غذایی کم کربوهیدرات

در این رژیم غذایی، کربوهیدرات کمتری مصرف می‌شود و به‌جای آن بیشتر از پروتئین و چربی استفاده می‌شود. این رژیم غذایی می‌تواند باعث کاهش وزن، قند خون و بهبود سلامتی دستگاه گوارش شود.

برخی از غذاهای مناسب برای این رژیم غذایی شامل گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، خرما، سبزی‌ها و میوه‌های کم قند مانند انگور و توت هستند.

رژیم غذایی بشقاب کوچک

این رژیم غذایی شامل مصرف مواد غذایی با اندازه کمتر و سبک‌تر مانند سبزی‌ها، میوه‌ها، ماهی، گوشت مرغ و محصولات لبنی است. رژیم غذایی بشقاب کوچک می‌تواند باعث کاهش وزن، بهبود سلامت قلب و عروق و بهبود سلامتی دستگاه گوارش شود.

رژیم غذایی وگان

در رژیم وگان، مواد غذایی حیوانی مانند گوشت، ماهی، تخم‌مرغ و محصولات لبنی مصرف نمی‌شوند و به‌جای آن سبزی‌ها، میوه‌ها، حبوبات و محصولات گیاهی مانند سویا و توفو استفاده می‌شوند.

به گفته پزشک تغذیه در اراک این رژیم غذایی باعث کاهش وزن، بهبود سلامت قلب و عروق، کاهش التهابات و بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود.

رژیم غذایی کم‌چرب

در رژیم غذایی کم‌چرب، مصرف چربی کمتر از حد معمول است و به‌جای آن، مواد غذایی کم‌چرب و پر مقدار از فیبر و پروتئین مانند ماهی، گوشت مرغ، سبزی‌ها و میوه‌ها مصرف می‌شود.

همچنین مراجعه به یک دکتر تغذیه برای چاقی در اراک می‌تواند به شما در حیطه کاهش وزن، بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند دیابت و چاقی کمک فراوانی کند.

رژیم غذایی کم گلوتن

رژیم غذایی کم گلوتن رژیمی است که در آن مصرف غذاهایی با کمترین میزان گلوتن مانند سبوس‌دار، کینوا، سبزیجات، میوه‌ها، ماهی و گوشت مرغ بسیار توصیه می‌شود.

این رژیم غذایی برای افرادی که حساسیت یا ناحیه‌ای مبتلا به بیماری‌های مرتبط با گلوتن مانند بیماری سلیاک یا آلرژی به گلوتن دارند، مناسب است.

رژیم غذایی whole 30

در این رژیم غذایی، مصرف غذاهایی با مواد تشکیل‌دهنده ساده و فراورده‌های غذایی مصنوعی مانند شکر، غلات حاوی گلوتن، لبنیات، سبزی‌ها پخته شده و روغن‌های نامناسب ممنوع است.

مصرف مواد غذایی سالم و طبیعی مانند میوه‌ها، سبزی، گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، مغزها و روغن‌های طبیعی توصیه می‌شود. این رژیم غذایی می‌تواند بهبود گوارش، افزایش انرژی و کاهش وزن را درمان کند.

رژیم غذایی متخصصین

رژیم غذایی متخصصین توسط انواع داروخانه‌ و مجهزترین پزشک تغذیه در اراک تجویز می‌شود که شامل مصرف مواد غذایی مشخصی برای بهبود وضعیت سلامتی فرد است.

این رژیم ممکن است شامل محدودیت‌های خاصی مانند محدودیت در مصرف شکر، چربی و نمک باشد و برای هر فرد باید بر اساس وضعیت سلامتی و نیازهای شخصی تنظیم شود.

انواع رژیم غذایی

رژیم چربی‌سوزی

رژیم چربی‌سوزی یک رژیم غذایی سم‌زدا وظیفه این را دارد که کبد را از هرگونه سموم پاکسازی کند. (سمومی که موجب افزایش وزن و دیگر بیماری‌ها ‌همچون فشارخون بالا و نوسان ایجاد شده‌اند.)

تحقیقات نشان داده است که با این رژیم غذایی به مدت ۲ الی ۳ هفته چربی‌های باسن، دور کمر و ران‌ها به‌راحتی می‌سوزند.

رژیم کم‌سدیم

در این رژیم پزشک تغذیه در اراک بر اساس نوع بیماری افراد قوانین خاصی را برای رژیم آن‌ها تعیین کرده است. این رژیم مناسب بیماران باسابقه مشکل قلبی است. سدیم زیاد در بدن باعث انباشته‌شدن مایعات می‌شود و این انباشته‌شدن موجب ایجاد بیماری و سخت‌تر شدن کار قلب می‌شود.

همچنین مقدار زیاد نمک در غذا برای بیماران منجر فشارخون بالا نیز بسیار ضرر دارد؛ بنابراین به این بیماران توصیه می‌شود تا می‌توانند غذاهای کم‌سدیم مصرف کنند. استفاده از مواد غذایی تازه و پرهیز از مواد غذایی دارای افزودنی‌های مجاز یا غیرمجاز شیوه مهمی برای کاهش محتوای سدیم غذاها است.

رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک یک الگوی غذایی مهمی بوده که شامل مقادیر زیاد چربی، مقادیر کم تا متوسط پروتئین و کربوهیدرات بسیار محدودی است. رژیم غذایی کتوژنیک سرشار از مواد غذایی مانند کره، پنیر، تخم‌مرغ، گوشت، آجیل، روغن، غذاهای دریایی و دانه‌ها است.

در این رژیم باید از خوردن غذاهای شیرین و نشاسته‌‌ای اکیداً خودداری شود. نتیجه پایانی این رژیم کاهش سریع وزن و احساس سیری با اشتهای کم است. طرفداران این رژیم ادعا می‌کنند رژیم کتوژنیک خلق‌وخو، تمرکز ذهنی و انرژی را خیلی افزایش می‌دهد.

رژیم غذایی پالئو

مهم‌ترین رژیم غذایی که بسیار کامل بوده، رژیم پالئو است. این رژیم از طریق ارائه تغذیه متعادل و کامل، باعث بهبود سلامت افراد می‌شود. این بهبودی در نتیجه اجتناب از غذاهای فراوری شده و تصفیه شده، حاصل می‌شود.

رژیم غذایی پالئو بسیار محدودکننده بوده که در آن از غذا‌های بسیاری نظیر غلات، حبوبات، لبنیات، شکر و روغن‌های گیاهی تصفیه شده، سیب‌زمینی، غذاهای فراوری شده و نمک اجتناب می‌شود. البته باید با پزشک تغذیه در اراک مشورت داشته باشید.

رژیم غذایی گروه خونی

رژیم گروه خونی بر اساس این ایده که مواد غذایی به طور شیمیایی به انواع مختلف گروه‌های خونی واکنش نشان می‌دهند، است. رژیم غذایی گروه خونی شخصی‌ترین سیستم رژیم غذایی است؛ اما بااین‌وجود رژیم گروه خونی پشتوانه علمی ندارد.

علاوه بر این به دلیل وجود گروه‌های خونی متفاوت در یک خانواده، دنبال‌کردن این رژیم دشوار است. برخی از توصیه‌های مهم و ویژه یک پزشک تغذیه در اراک درباره این رژیم غذایی عبارت‌اند از:

·       گروه خونی O نباید دانه‌ها، لوبیا یا انواع لبنیات مصرف کند.

·       گروه خونی A از مصرف گوشت و پروتئین‌های سنگین پرهیز کند.

·       گروه خونی B از ذرت، گندم، گندم‌سیاه، عدس، گوجه‌فرنگی، بادام‌زمینی، دانه کنجد و مرغ اجتناب کند.

·        گروه خونی AB از مصرف کافئین، الکل، گوشت دودی و خشک جلوگیری کند.

رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن

وقتی نوبت به رژیم غذایی برای کاهش وزن می‌رسد، همه فکر می‌کنند که قرار است کم بخورند یا یک سری مواد غذایی مثل نان و برنج را حذف کنند در واقع این افکار غلط است. رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن هم به کالری نیاز دارد و هم به محتوای درشت‌مغذی‌ها.

این رژیم معمولاً شامل مصرف ترکیبی متعادل از مواد مغذی مختلف است که کالری کمی دارند، اما دارای فیبر، پروتئین و سایر مواد مغذی مهم هستند. با مشورت بهترین دکتر تغذیه برای لاغری در اراک می‌توانید به این موضوع پی ببرید و مشکل رژیم خود را برطرف کنید.

رژیم غذایی سالم برای افزایش وزن

یک رژیم غذایی سالم برای افزایش وزن باید بر مصرف کالری بیشتر از آنچه در روز می‌سوزانید، متمرکز شود؛ درعین‌حال می‌بایست شامل مواد مغذی مفید و ارزشمند هم باشد. این فکر که کسی می‌خواهد چاق شود باید سراغ کیک و شیرینی و فست‌فود برود فکری کاملا غلط و مضر است.

به یاد داشته باشید، افزایش وزن به روشی سالم نیاز به زمان و برنامه تغذیه چاقی اصولی دارد. برای داشتن یک برنامه شخصی که نیازهای فردی شما را برآورده می‌کند، حتماً با یک دکتر تغذیه برای چاق شدن در اراک مشورت کنید!

جدول زیر لیست شماره تماس و آدرس پزشکان تغذیه در اراک را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

نام پزشک تغذیه در اراک

آدرس

شماره تماس

سوسن خدام

اراک، خیابان شهید بهشتی، روبه روی پاساژ اسلامی، کوچه امامی، ساختمان گلبرگ

۰۸۶۳۲۲۱۰۹۳۹

آرزو باجلانی

اراک، خیابان خرم، بلوار قدوسی، روبه روی هتل زاگرس، ساختمان دماوند، طبقه چهارم، کلینیک نویان

۰۹۱۶۲۷۹۲۳۸۲

آیدا غفاری

اراک، میدان هفت‌تیر، خیابان نیسانیان، ساختمان دکتر نیسانیان، طبقه ۲ واحد ۲۰۱

۰۸۶۳۲۲۱۳۴۷۴

حامد جعفری

اراک، خیابان شهید شیرودی (خرم)

۰۸۶۳۳۸۹۰

معصومه بیک وردی

اراک، چهارراه هلال‌احمر، ابتدای خیابان عضد، بن‌بست نور، ساختمان آراد، طبقه ۵

۰۹۹۳۹۹۲۲۷۰۴

۰۸۶۳۲۲۳۵۸۱۲

علیرضا خواجه لکزایی

اراک، خیابان شکرایی، بن‌بست گاندی، ساختمان پارسیان، طبقه ۲

۰۹۳۰۱۱۴۹۴۵۳

۰۸۶۳۴۲۲۰۰۲۶

عباس بنکدار

اراک، کوی فاطمیه، نبش اصالت ۶

۰۸۶۳۳۶۸۲۱۴۵

نسترن شمس

اراک، چهارراه هلال‌احمر، خیابان عضد، ساختمان پزشکان کیان مهر، طبقه پنجم، واحد ۲۰

۰۸۶۳۲۲۱۵۱۸۴

۰۹۹۳۹۹۲۲۷۰۴

میترا یاری

اراک، انتهای خیابان مخابرات، خیابان ۲۲ بهمن، مجتمع ژاله، طبقه دوم

۰۸۶۳۲۲۲۰۰۰۶

 

شارینو

قطعاً آسودگی خاطر نسبت به امنیت و ایمنی اماکن در زمان حضور یا به هنگام ترک آن امری مهم و ضروری است تا هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی بابت آسیبهای احتمالی نداشته باشید. برای رفع این نگرانی نیاز به سیستم‌های حفاظتی هوشمندی دارید؛ پس مطالعه مقاله دوربین مدار بسته در اراک بهترین راه‌حل برای نیاز شما است.

اصلاً نمی‌شود حتی لحظه‌ای به این جمله فکر کنید که می‌توانیم خودمان لوازم‌خانگی را تعمیر کنیم؛ زیرا تعمیر لوازم‌خانگی یک کار تخصصی و حرفه‌ای است که هر کسی از عهده آن برنمی‌آید.

توصیه می‌شود خود را به مجموعه معتبر شارینو بسپارید. این مرکز یکی از مجموعه‌های فعال بوده که در حوزه تعمیر جاروبرقی در اراک، تعمیر تلویزیون در اراک، تعمیر پکیج در اراک، تعمیر آبگرمکن در اراک و تعمیر مبل در اراک خدمات بسیار خوب و مناسبی را به مخاطبان ارائه می‌دهد.

 راهاندازی کسبوکاری در فضای پر ریسک و وضعیت اقتصادی، اصلاً کار راحتی نیست. مثلاً با هزار مکافات قرض یا وامی را برای کسبوکار خود جور می‌کنید بعد شرایط فعلی خوب پیش میرود؛ اما پس از مدتی همه چیز به حالت سکون میرسد. در این حالت چهکار میکنید؟ به سراغ تحقیق در اینترنت میروید؟

یا احتمالاً مطالبی پیدا میکنید که بهصورت کلی نوشتهشده و هیچ یک از راهکارهای ارائهشده به کسبوکار شما نمیخورد! بااین‌حال پیشنهاد می‌کنیم مقالات جالب شارینو در خصوص ادمین اینستاگرام در اراک، طراحی سایت  در اراک و سئو سایت در اراک را بخوانید و پاسخ تمام سؤالهایتان را در این بخش پیدا کنید.

ناگفته نماند که وبلاگ شارینو همچنین موضوعات جذاب دیگری درباره شرکت نظافتی در اراک، مکانیک سیار در اراک، مرکز لیزر در اراک،  قالیشویی در اراک و… را در اختیار شما قرار داده است.  

در انتها جهت کسب اطلاعات بیشتری در مورد کافه‌های اراک و رستوران‌های اراک حتماً این سایت را دنبال کنید و از مطالب بی‌نظیر آن بهره کافی را ببرید.

کلام پایانی

اگر احساس می‌کنید زمان آن رسیده است که عادات غذایی خود را تغییر دهید تا سبک زندگی سالم‌تری داشته باشید. همچنین وزن خود را مدیریت کرده و در حالت ایده‌آل قرار دهید یا اینکه تصمیم گرفته‌اید تغذیه سالمی داشته باشید، می‌توانید با مراجعه به بهترین پزشک تغذیه در اراک شروع کنید.

سؤالات متداول

۱. در رژیم غذایی پالئو باید از خوردن چه غذاهایی جلوگیری کرد؟

از غذا‌هایی نظیر غلات، حبوبات، لبنیات، شکر و روغن‌های گیاهی تصفیه شده، سیب‌زمینی، غذاهای فراوری شده و نمک اجتناب کنید.

۲. در کدام نوع گروه خونی باید از مصرف گوشت و پروتئین‌های سنگین پرهیز شود؟

گروه خونی A

۳. آیا خانمهای باردار با رژیم گرفتن در طول بارداری موادغذایی نوزادشان تأمین می‌شود؟

بله چنانچه تحت‌نظر یک پزشک تغذیه خوب باشند و برنامه غذایی مناسب و سالمی برای آن‌ها تجویز کند این اطمینان برایشان وجود دارد که همه مواد موردنیاز برای نوزادشان هم به‌خوبی تأمین میشود.

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *