پزشک تغذیه در اهواز

پزشک تغذیه در اهواز

آیا تاکنون برای رسیدن به اندام ایده‌آل خود از پزشک تغذیه در اهواز مشاوره گرفته‌اید؟ آیا به دنبال کاهش یا افزایش وزن خود هستید؟ امروزه باتوجه‌به ماشینی‌شدن سبک شدن اغلب افراد تحرک کافی و رژیم غذایی مناسبی ندارند و به همین دلیل در معرض خطر چاقی و دیگر بیماری‌ها قرار دارند.

بسیاری از افراد علی‌رغم تلاش بسیار و امتحان‌کردن روش‌های مختلف، در رسیدن به اندام ایده‌آل خود توفیق چندانی نمی‌یابند و دائم به در بسته می‌خورند. یکی از دلایل مهم این مسئله کمبود دانش کافی در زمینه علم تغذیه است؛ زیرا در پروسه لاغری یا چاقی، تغذیه مناسب مؤثرترین عامل است.

اگر شما هم به دنبال تناسب اندام و داشتن یک سبک زندگی اصولی هستید، با ما در مقاله پزشک تغذیه در اهواز همراه باشید تا به بررسی موضوعات مهمی در این زمینه و معرفی بهترین پزشکان تغذیه در اهواز بپردازیم.

تاریخچه علم تغذیه

پزشک تغذیه

علم تغذیه علمی است دررابطه‌با غذا و مواد مفید و مغذی و همچنین مواد مضر موجود در آن. همچنین علم تغذیه به تأثیر مواد مغذی بر یکدیگر و رابطه مقادیر آن‌ها با سلامتی و بیماری افراد مختلف می‌پردازد.

علم تغذیه دانش نسبتاً جدیدی به شمار می‌‌رود زیرا در سال ۱۹۳۴ توسط انستیتو تغذیه امریکا به‌عنوان یک‌رشته دانشگاهی مجزا در نظر گرفته شد و رشته پزشک تغذیه به‌مرورزمان و با پیشرفت علم و تکنیک‌های شیمی‌دان‌ها و بیولوژیست‌ها، دچار پیشرفت شد.

 علم تغذیه مبتنی بر یافته‌های فیزیولوژیکی، شیمیایی، میکروبیولوژی، بیوشیمی، پزشکی و بیولوژی بوده و پزشک تغذیه در اهواز در تمام این علوم سررشته دارد.

دلایل چاقی و لاغری و رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی سالم

دلایل مختلفی برای چاقی و لاغری وجود دارد؛ اما اگر از عواملی مانند ژنتیک و بیماری صرف‌نظر کنیم، مهم‌ترین دلیل چاقی و لاغری عدم برقراری تعادل میان کالری دریافتی و سوزاندن انرژی است. عدم تحرک کافی و تغذیه ناسالم باعث بروز چاقی و افزایش وزن می‌شود.

رژیم غذایی سالم رژیمی است که انواع مواد مغذی موردنیاز بدن شامل درشت‌مغذی‌ها و ریز مغذی‌ها را به بدن ما برساند و به‌این‌ترتیب سلامت کلی بدن را حفظ کرده یا بهبود بخشد. گروه‌های غذایی متنوعی وجود دارد که شامل پروتئین‌ها، چربی‌های سالم، میوه‌ها، سبزیجات و غلات هستند.

 در یک رژیم غذایی سالم بدن از تمام گروه‌های غذایی گفته شده، غذاهای سالم و مفید را دریافت می‌کند. در نتیجه بدون داشتن رژیم غذایی سالم هرگز نمی‌توان به اندام ایده‌آل رسید. رژیم‌های غذای بسیار متنوعی وجود دارد که باید بسته به شرایط جسمی و فیزیکی شما انتخاب شود.

 توجه داشته باشید که تدوین برنامه غذایی مناسب شما بدون داشتن آگاهی و دانش کافی در زمینه علم تغذیه میسر نیست. دقیقاً به همین دلیل است که مراجعه به پزشک تغذیه در اهواز ضرورت دارد.

پزشک تغذیه در اهواز چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

پزشکان تغذیه در اهواز با داشتن دانش تخصصی در زمینه تغذیه می‌توانند به گروه‌های سنی مختلف مشاوره بدهند. کودکان، افراد سالمند، بیماران و افراد چاق یا لاغر می‌توانند از دکتر تغذیه در اهواز برای داشتن یک رژیم غذایی متناسب با سن، وضعیت سلامت و شرایط فیزیکی و جسمانی خود مشاوره بگیرند.

اصلی‌ترین وظایف یک پزشک تغذیه در اهواز عبارت‌اند از:

  • تشخیص بیماری‌های تغذیه‌ای و ارائه راهکار درمانی و تغذیه‌ای برای آن‌ها
  • تدوین برنامه غذایی باتوجه‌به ارزش غذایی هر ماده
  • تدوین رژیم غذایی برای ورزشکاران
  • ارائه راهکار برای کمک به درمان مشکلات گوارشی مانند کلون و رفلکس معده
  • ارائه برنامه غذایی برای کاهش و همچنین افزایش وزن
  • درنظرگرفتن روحیات فرد و سبک زندگی او در تدوین رژیم غذایی
  • ارائه نکات مشاوره‌ای و راهنمایی افراد و ایجاد انگیزه برای ادامه رژیم غذایی
  • به‌روز کردن اطلاعات و دانش خود در زمینه علم تغذیه
  • درنظرگرفتن وضعیت سلامت فرد و آلرژی‌های غذایی
  • تدوین برنامه غذایی برای کنترل فشارخون

چه کسانی لازم است به پزشک تغذیه در اهواز مراجعه کنند؟

پزشک تغذیه

مراجعه به پزشک تغذیه در اهواز کاری است که باید هر فردی که به‌سلامت جسمی و تناسب‌اندام خود اهمیت می‌دهد؛ هرچند وقت یک‌بار انجام دهد؛ اما برای برخی افراد به دلیل داشتن مشکلات و بیماری‌های جسمی علی‌الخصوص بیماری‌های سیستم گوارشی، این مراجعه اهمیت و اولویت بیشتری دارد.

همچنین برخی مراکز اقدام به ارائه مشاوره و رژیم غذایی لاغری رایگان در اهواز می‌کنند. افرادی که مبتلا به بیماری‌های گوارشی هستند، علاوه بر درمان بیماری خود زیر نظر یک پزشک متخصص گوارش، لازم است برنامه غذایی و شیوه تغذیه خود را نیز اصلاح کنند.

زیرا حتی اگر بیماری آنها به کمک دارو درمان شود، درصورتی‌که در سبک زندگی و تغذیه خود تجدیدنظر نکنند امکان بازگشت بیماری همواره وجود دارد. البته تدوین برنامه غذایی مناسب فرد باید زیر نظر یک پزشک تغذیه در اهواز صورت گیرد.

از جمله بیماری‌هایی که در صورت بروز آن‌ها باید حتماً به پزشک تغذیه مراجعه کرد می‌توان موارد زیر را نام برد:

سندرم روده تحریک‌پذیر

سندروم روده تحریک‌پذیر (IBS) که به آن کولیت عصبی هم گفته می‌شود؛ نوعی اختلال در دستگاه گوارش است همراه با علائمی نظیر شکم‌درد، سردرد، کمبود انرژی، نفخ، اسهال یا یبوست و به‌طورکلی تغییر در عادات دفع و در نتیجه ناراحتی عمومی. نکته مهم در تشخیص این بیماری آن است که علائم گفته شده نه برای یک مدت بلکه دائمی است.

برای این بیماری دلایل مختلفی ذکر شده است از جمله استرس و اضطراب زیاد، عفونت‌های حاد دستگاه گوارش، حساسیت به نوع خاصی از مواد غذایی و همچنین تغذیه نامناسب است. به همین دلیل است که افراد مبتلا به این بیماری لازم است به پزشک تغذیه در اهواز مراجعه کنند.

انواع اختلالات اشتها

از نظر پزشک تغذیه در اهواز، اختلالات اشتها انواع مختلفی دارند از جمله اختلال پرخوری، پرخوری عصبی، بی‌اشتهایی عصبی، اختلال هرزه‌خواری و غیره. این اختلالات بر اساس معاینات بالینی، علائم و همچنین عادات غذایی فرد تشخیص داده می‌شوند و به‌منظور تشخیص دقیق‌تر نوع اختلال، آزمایشاتی توسط پزشک برای بیمار تجویز می‌شود.

در بیماران مبتلا به اختلالات اشتها ارزیابی روان‌شناختی نیز ضرورت دارد. زیرا ریشه این اختلالات را می‌توان در شرایط عصبی و روحی و روانی بیمار جست‌وجو کرد.

 در واقع در درمان اختلالات اشتها باید تیمی متشکل از پزشک متخصص گوارش، پزشک تغذیه و یک روان‌‌پزشک، بیمار را تحت‌نظر داشته باشند تا اختلال او برطرف شود و به همین دلیل برای این بیماران مراجعه به پزشک تغذیه در اهواز بسیار ضروری است.

بیماری کرون

بیماری کرون روده که به آن ایلئیت یا انتریت هم گفته می‌شود؛ نوعی بیماری مزمن و طولانی‌مدت است که منجر به ایجاد التهاب در دستگاه گوارش و به‌خصوص التهاب روده می‌شود. این بیماری می‌تواند بسیار دردناک و ناتوان‌کننده باشد و باعث التهاب و در نتیجه زخم شدن هر قسمتی از لوله گوارشی از دهان تا مقعد شود.

حتی در برخی موارد دیده شده که بیماری کرون باعث به‌خطرافتادن زندگی فرد نیز شده است. دلیل این بیماری به طور دقیق مشخص نیست؛ اما پزشکان این بیماری را ناشی از نوعی واکنش غیرعادی در سیستم ایمنی بدن می‌دانند. پزشک تغذیه در اهواز باید به فرد مبتلا به کرون یک رژیم غذایی مناسب و سرشار از پروتئین و کالری دهد.

چاقی

امروزه نرخ بیماری چاقی در سراسر جهان بسیار بیشتر از گذشته شده است. یکی از دلایل مهم این امر تغییرات سبک زندگی و مصرف مواد غذایی پرکالری است. بهترین راه پیشگیری از ابتلا به چاقی، داشتن یک رژیم غذایی سالم و ورزش‌کردن به طور منظم است. دکتر تغذیه برای چاقی در اهواز، رژیم‌های غذایی خاصی را برای بیماران مبتلا به چاقی تدوین می‌کند.

البته برای درمان چاقی روش‌های دیگری نیز وجود دارد که یکی از آنها جراحی لاغری است؛ اما این روش‌ها تنها مناسب افرادی است که روش‌های معمول درمان چاقی تأثیری در درمان آن‌ها نداشته است. این روش‌های تهاجمی آخرین گزینه تجویزی پزشک تغذیه در اهواز است.

رفلاکس معده

رفلاکس معده (GERD) نوعی اختلال گوارشی متأثر بر اسفنکتر تحتانی مری (LES) است. (LES)در حقیقت یک حلقه عضلانی است که وظیفه تنگ کردن قسمت پایینی مری را به عهده دارد. رفلاکس معده عبارت است از بازگشت محتویات معده به داخل مری. سوزش معده و سوءهاضمه از دیگر مشکلات افراد مبتلا به رفلاکس معده است.

افرادی که از مشکل رفلاکس معده رنج می‌برند؛ درصورتی‌که بیشتر از دو بار در هفته دچار این عارضه می‌شوند، لازم است به پزشک تغذیه در اهواز مراجعه کنند. پزشک تغذیه با تدوین یک برنامه غذایی مناسب، مواد غذایی مضر و تحریک‌کننده را حذف کرده و موادی را که هضم راحت‌تری دارند در اولویت مصرف شخص قرار می‌دهد.

خانم‌های باردار

کاهش یا افزایش وزن از مشکلات رایج دوران بارداری هستند. چاقی و لاغری بیش از اندازه، هر دو می‌تواند برای خانم‌های باردار خطرساز باشد. به‌خصوص مشکل اضافه‌وزن در دوران بارداری که می‌تواند باعث بروز مشکلات دیگری نیز شود. همچنین برخی از خانم‌ها به دلیل چاقی یا لاغری بیش از حد برای باردارشدن دچار مشکل می‌شوند.

این گروه از خانم‌ها باید علاوه بر پزشک متخصص زنان و زایمان، به یک پزشک تغذیه در اهواز مراجعه کنند تا برنامه غذایی لازم برای کاهش یا افزایش وزن را برای آن‌ها تنظیم کند. البته داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب، تنها محدود به دوران قبل از بارداری نمی‌شود.

تغذیه خانم‌های باردار لازم است در تمام طول دوران بارداری، توسط بهترین دکتر تغذیه در اهواز تحت‌نظر قرار گیرد تا جنین، رشد سالم و طبیعی خود را کامل کند.

ورزشکاران

فرقی نمی‌کند که یک ورزشکار حرفه‌ای باشید یا آماتور. در هر دو صورت لازم است بدانید که با ورزش‌کردن نیاز بدن شما به مواد غذایی تغییر می‌کند که در صورت عدم توجه به این نیازها و کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی، سلامت بدن شما با تهدید روبه‌رو می‌شود.

به‌علاوه برای‌آنکه از ورزش نتیجه مطلوب خود را بگیرید؛ لازم است در کنار برنامه تمرینی خود یک برنامه غذایی مناسب نیز داشته باشید؛ چون در غیر این صورت از تمرینات خود هیچ نتیجه‌ای نخواهید گرفت.

پزشک تغذیه در اهواز  با ارائه یک رژیم غذایی مخصوص که باتوجه‌به نیازها و شرایط جسمی و فیزیکی شما تدوین شده است؛ در این مسیر شما را یاری خواهد داد.

افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن

افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن

بیماری‌های مزمن به بیماری‌هایی گفته می‌شود که به‌مرورزمان ایجاد شده و برای مدت طولانی ادامه داشته باشد. شدت برخی بیماری‌های مزمن و علائم آن‌ها به‌مرورزمان افزایش می‌یابد. فشارخون، دیابت، بیماری‌های قلبی، اختلالات تیروئید، آرتروز و… نمونه‌هایی از بیماری‌های مزمن هستند.

اغلب پزشکان معتقدند داشتن یک رژیم غذایی سالم  می‌تواند از شدت بیماری‌های مزمن کاسته و علائم آن‌ها را از بین ببرد.

در واقع یکی از وظایف پزشک تغذیه در اهواز، تدوین یک برنامه غذایی سالم باتوجه‌به شرایط جسمی و نوع بیماری فرد است. اهمیت این موضوع بسیار زیاد است؛ زیرا با یک برنامه غذایی مناسب و اصولی می‌توان به‌خوبی بیماری‌های مزمن را کنترل کرده و از شدت‌گرفتن علائم آن‌ها پیشگیری کرد.

نتیجه نگرفتن از رژیم‌های غذایی مختلف

همان‌طور که می‌دانید امروزه رژیم‌های غذایی متعدد و متنوعی برای کاهش و افزایش وزن وجود دارد که بسته به شرایط و هدفتان می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید؛ اما گاهی رژیم‌های غذایی معمول برای برخی افراد مؤثر واقع نمی‌شوند و فرد را به وزن ایده‌آل خود نمی‌رسانند. یکی از دلایل این امر داشتن عادات غذایی نادرست است.

در این صورت بهترین راه‌حل مراجعه به یک پزشک تغذیه در اهواز است. پزشکان متخصص تغذیه راهکارهای جالبی برای ترک عادات بدغذایی به شما توصیه می‌کنند. یک پزشک تغذیه باتوجه‌به دانشی که در زمینه تغذیه دارد، شرایط سوخت‌وساز بدن شما را می‌سنجد و یک برنامه غذایی مخصوص برایتان تدوین می‌کند که از آن نتیجه دلخواهتان را خواهید گرفت.

انواع رژیم‌های غذایی

داشتن رژیم‌ غذایی سالم و متناسب با شرایط و نیاز بدن، مهم‌ترین عامل در سلامت بدن و رسیدن به اندام ایده‌آل است؛ اما اینکه از میان رژیم‌های غذایی متنوعی که وجود دارد کدام رژیم مناسب شما و شرایط جسمانی‌تان است، مسئله‌ای است که باید بادقت و دانش بیشتری مورد بررسی قرار گیرد و اینجاست که نقش پزشک تغذیه در اهواز پر رنگ می‌شود.

پزشک تغذیه در اهواز باتوجه‌به تخصصی که در این زمینه دارد بهترین رژیم غذایی را به شما معرفی می‌کند. رژیم‌های غذایی بسیار متنوع هستند؛ اما برخی از معروف‌ترین رژیم‌های غذایی عبارت‌اند از:

رژیم غذایی اتکینز (Atkins Diet)

این رژیم یکی از محبوب‌ترین رژیم‌های لاغری است که در تمام دنیا مورداستفاده قرار می‌گیرد رژیم اتکینز رژیم غذایی محدودکننده مصرف شکر و کربوهیدرات است. در این رژیم غذایی بیشتر کالری موردنیاز بدن از طریق مصرف پروتئین‌ها و چربی‌ها تأمین می‌شود و کربوهیدرات‌ها سهم بسیار اندکی در برنامه غذایی فرد دارند.

از مزایای این رژیم غذایی لاغری سریع، آب‌شدن شکم و پهلو و کنترل قند، کلسترول و فشارخون است و به همین دلیل توسط پزشک تغذیه در اهواز تجویز می‌شود.

رژیم غذایی کتوژنیک  (Ketogenic Diet)

رژیم کتوژنیک هم یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین رژیم‌های غذایی برای لاغری است. اساس این رژیم غذایی بر کاهش وزن با استفاده از کربوهیدرات کم و چربی زیاد استوار است.

در رژیم غذایی کتوژنیک چربی‌های سالم و غیراشباع به‌عنوان منبع سوخت‌وساز بدن مورداستفاده قرار می‌گیرد که به این کار کتوزیس می‌گویند و با جایگزین‌کردن چربی به‌جای قند، چربی‌های اضافه خود را می‌سوزانید. رژیم کتوژنیک یکی از رژیم‌هایی است که ممکن است توسط پزشک تغذیه در اهواز به شما توصیه شود.

رژیم غذایی زون  (Zone Diet)

رژیم زون متمرکز بر کنترل انسولین است و به همین دلیل امکان کاهش وزن دقیق‌تری را برای فرد فراهم می‌کند. در رژیم زون درصد مصرفی مواد غذایی به‌صورت ۴۰٪ کربوهیدرات، ۳۰٪ پروتئین و ۳۰٪ چربی است.

از مزایای این نوع رژیم، کاهش  التهابات بدن، کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید و کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی است. رژیم غذایی زون یکی از رژیم‌های مورد تأیید پزشک تغذیه در اهواز است.

رژیم گیاه‌خواری Vegetarian Diet

رژیم گیاه‌خواری Vegetarian Diet

بسیاری از مردم به دلایل اخلاقی و همچنین به‌منظور دست‌یافتن به‌سلامتی بیشتر، از رژیم گیاه‌خواری استفاده می‌کنند. رژیم‌های گیاه‌خواری انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر است:

  • رژیم وگان (مصرف هر نوع گوشت و محصولات حیوانی ممنوع است.)
  • رژیم لاکتو گیاه‌خواری (مصرف لبنیات مجاز است.)
  • رژیم پسکترین (مصرف انواع ماهی، تخم‌مرغ و لبنیات مجاز است.)
  • رژیم اوو گیاه‌خواری (مصرف تخم‌مرغ و گوشت پرندگان مجاز است.)
  • رژیم لاکتو – اوو گیاه‌خواری (مصرف لبنیات و تخم‌مرغ مجاز است.)

پزشک تغذیه در اهواز رژیم‌های گیاه‌خواری را به‌شرط دریافت پروتئین کافی تأیید می‌کند.

تفاوت وجترین‌ها و وگان‌ها

وجترین‌ها، گیاه‌خوارانی هستند که از مصرف هر نوع گوشتی اجتناب می‌کنند و به‌جای آن از انواع میوه‌ها، حبوبات، غلات، آجیل‌ها و سبزیجات استفاده می‌کنند. برخی از گروه‌های وجترین مواد غذایی مانند تخم‌مرغ، لبنیات و عسل نیز مصرف می‌کنند. رژیم غذایی وجترین یکی از رژیم‌های مورد تأیید پزشک تغذیه در اهواز است.

وگان‌ها اما رژیم غذایی سخت‌گیرانه‌تری دارند. در واقع وگانیسم نه‌تنها یک رژیم غذایی که یک سبک زندگی است که مبتنی بر پرهیز از هر گونه بهره‌برداری از حیوانات است؛ بنابراین وگان‌ها علاوه بر انواع گوشت تمام محصولات حیوانی مانند لبنیات، تخم‌مرغ و عسل را از برنامه غذایی خود حذف کرده‌اند.

برنامه غذایی برای چاق شدن

برنامه تغذیه چاقی دربرگیرنده مواد غذایی پرکالری است. همان گونه که کاهش وزن و رعایت رژیم غذایی لاغری برای افراد چاق سخت و چالش‌برانگیز است، ممکن است رعایت رژیم چاقی نیز برای افراد لاغر دشوار باشد. برای دریافت یک برنامه اصولی برای افزایش وزن پیشنهاد می‌شود که به یک دکتر تغذیه برای چاق شدن اهواز مراجعه کنید.

بهترین دکتر تغذیه برای چاقی در اهواز برنامه شما را باتوجه‌به شرایط جسمانی، وضعیت سلامتی و سوخت‌وساز بدنتان تنظیم می‌کند. همچنین اگر به دنبال یک برنامه اصولی و مخصوص به خود هستید؛ اما به دلیل مشغله زیاد فرصت مراجعه حضوری به پزشک را ندارید، توصیه ما به شما گرفتن مشاوره از متخصص تغذیه آنلاین در اهواز است.

انواع رژیم‌های چاقی

رژیم‌های چاقی

 همان‌طور که برای لاغری رژیم‌های غذایی متنوعی وجود دارد؛ پزشک تغذیه در اهواز برای چاقی و افزایش وزن نیز رژیم‌هایی را توصیه می‌کنند. این رژیم‌ها با افزایش میزان کالری مصرفی شما و گنجاندن مواد غذایی مقوی در برنامه غذایی‌تان در نهایت باعث افزایش وزن شما می‌شوند.

در این رژیم‌ها قد و وزن شما در نظر گرفته می‌شود. در ادامه چند مورد از بهترین رژیم‌های غذایی مخصوص افزایش وزن را به شما معرفی خواهیم کرد:

 رژیم افزایش وزن با اسموتی پروتئینی

در این رژیم از اسموتی‌های خانگی برای افزایش وزن استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که اسموتی‌های غیر خانگی حاوی شکر زیاد و مواد مغذی اندک هستند و به همین دلیل توسط پزشک تغذیه در اهواز توصیه نمی‌شوند. اسموتی پروتئینی از شیر، موز، شکلات و کره بادام‌زمینی تهیه می‌شود.

 رژیم افزایش وزن با شیر

شیر حاوی چربی، پروتئین و نیز کربوهیدرات است. همچنین شیر یک نوشیدنی سرشار از کلسیم است. با مشورت پزشک خود، قبل و بعد از انجام تمرینات ورزشی  مقداری شیر مصرف کنید؛ زیرا برای پرورش ماهیچه‌های بدن بسیار مفید است و به همین دلیل توسط پزشک تغذیه در اهواز توصیه می‌شود.

 رژیم افزایش وزن با انواع مغز و کره

آجیل و کره مواد غذایی بسیار مغذی و پرکالری هستند و به همین دلیل انتخاب بسیار مناسبی برای گنجاندن در رژیم غذایی چاقی محسوب می‌شوند. بدین منظور بهتر است از کره‌های بدون شکر استفاده کنید.

 رژیم افزایش وزن با مواد حاوی نشاسته

 سیب‌زمینی یک ماده غذایی سرشار از نشاسته است که برای چاقی و افزایش وزن بسیار توصیه می‌شود. همچنین مواد غذایی مانند جو دوسر، گندم، ذرت و حبوبات سرشار از نشاسته هستند و پزشک تغذیه در اهواز معمولاً این مواد را در برنامه غذایی فرد جای می‌دهند.

 زیرا مواد دارای نشاسته علاوه بر تأمین کربوهیدرات، باعث افزایش ذخایر گلیکوژن ماهیچه‌ای بدن  نیز می‌شوند.

رژیم افزایش وزن با تخم‌مرغ

تخم‌مرغ یک منبع غنی از پروتئین و چربی است و در عضله‌سازی نیز نقش دارد. اگر به دنبال افزایش وزن خود هستید؛ توصیه پزشک تغذیه در اهواز مصرف یک تخم‌مرغ کامل در وعده‌های غذایی‌تان است. بیشتر مواد مغذی موجود در تخم‌مرغ در قسمت زرده آن قرار دارد.

تعداد مجاز تخم‌مرغ برای هر فرد ۳ عدد در طول شبانه روز است که این تعداد برای ورزشکاران و به خصوص بدن‌سازان بیشتر است.

لیست پزشکان متخصص تغذیه در اهواز

پزشکان متخصص تغذیه در اهواز

برای رسیدن به وزن ایده‌آل خود بهتر است به برنامه غذایی پزشک تغذیه در اهواز بادقت عمل کنید. اگر به دنبال دکتر تغذیه برای لاغری در اهواز هستید؛ در ادامه مقاله ما را همراهی کنید تا با برخی از بهترین پزشکان تغذیه این شهر آشنا شوید.

نام دکتر تخصص آدرس
دکتر رضا ملیحی کارشناس علوم تغذیه و رژیم‌های درمانی اهواز، کیان پارس، خیابان اسفند شرقی، نبش اردیبهشت، مجتمع آپادانا طبقه دوم
مهران زمانی علویجه کارشناس علوم تغذیه و بیوشیمی بالینی اهواز، زیتون، خیابان بندر، مجتمع الماس جنوب، طبقه ۴ واحد۱۳
نوید علاقه‌مند رژیم درمانگر و مشاور تغذیه اهواز، زیتون کارمندی، خیابان زاویه (توحید).، نبش فیلسوف، مرکز فوق‌تخصصی قلب مانا
الهام پیر عباسی دکترای علوم تغذیه اهواز، کیان پارس خیابان ۸ شرقی، مجتمع آسمانه طبقه ۲ واحد ۱۲

دکتر تغذیه کودکان در اهواز

اگر به دنبال دکتر تغذیه کودکان در اهواز هستید تا وضعیت تغذیه و رشد کودکتان را بررسی کند؛ بهتر است با چند تن از بهترین پزشکان متخصص کودکان و تغذیه در شهر اهواز آشنا شوید:

نام پزشک تخصص شماره‌تلفن
دکتر بیژن حلی متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی ۰۹۱۶۷۹۷۲۶۰۵
دکتر شهلا وزیری اسفرجانی متخصص کودکان ۰۶۱۳۲۲۳۳۳۳۶
دکتر رضا باباپور متخصص کودکان و نوزادان ۰۶۱۳۳۹۱۱۶۶۷
دکتر محمدرضا اسلامیان فوق تخصص غدد و رشد کودکان ۰۳۱۳۶۲۹۴۷۳۳

شارینو

امروزه یادگیری مهارت‌های پول‌ساز بسیار بیش‌ازپیش موردتوجه افراد و به‌خصوص جوانان قرار گرفته است. مهارت‌هایی مانند طراحی سایت، ادمین اینستاگرام، سئو سایت و… طرف‌داران بسیاری پیدا کرده‌اند و نکته جال توجه آن است که یادگیری این مهارت‌ها به‌شرط تمرین و تکرار فراوان حتی در منزل نیز امکان‌پذیر است و زمان چندانی نمی‌برد.

برای آشنایی با این مهارت‌های پول‌ساز مقاله‌های طراحی سایت در اهواز، ادمین اینستاگرام در اهواز و سئو سایت در اهواز را مطالعه کنید.

اگر در زمینه مهارت‌های فنی مانند تعمیر لوازم‌خانگی تخصص و سررشته‌ای ندارید؛ احتمالاً هنگام خرابی وسایل منزلتان دچار مشکل می‌شوید؛ اما جای هیچ نگرانی وجود ندارد؛ زیرا به‌ازای هر وسیله‌ای تعداد بسیار زیادی تعمیرکار خبره وجود دارد که می‌تواند وسیله شما را تعمیر و نگرانی شما را برطرف کند.

اگر برای تعمیر لوازم‌خانگی نظیر یخچال، پکیج و آب‌گرم‌کن به تعمیرکار نیاز دارید؛ می‌توانید با مطالعه مقالات تعمیر یخچال در اهواز، تعمیر پکیج در اهواز و تعمیر آبگرمکن در اهواز شماره بهترین تعمیرکارهای شهر اهواز را پیدا کنید.

داشتن شماره‌های اضطراری نظیر شماره امداد خودرو اهواز، یدک‌کش در اهواز و مکانیک سیار در اهواز برای هر راننده‌ای واجب است. زیرا حادثه همواره در کمین است و امکان خرابی خودرو در جاده همواره وجود دارد. همچنین داشتن شماره باربری در اهواز برای مواقعی که نیاز به ماشین باربری دارید بسیار کارآمد است. برای پیداکردن شماره‌های اضطراری گفته شده به مقالات سایت شارینو مراجعه کنید.

بانوان عزیز اهوازی! اگر به دنبال بهترین و حرفه‌ای‌ترین سالن‌های زیبایی شهر اهواز هستید، دیگر لازم نیست از این بابت دغدغه‌ای داشته باشید؛ زیرا ما در مقاله سالن‌های زیبایی اهواز به معرفی برترین و معروف‌ترین مراکز زیبایی اهواز پرداخته‌ایم.

راه‌های مختلفی برای گذراندن اوقات فراغت وجود دارد و چه راهی بهتر از یادگیری یک مهارت جدید! فرقی نمی‌کند که این مهارت تازه یک مهارت فنی باشد یا یک مهارت هنری و حتی صحبت‌کردن به یک‌زبان جدید. درهرصورت هیچگاه دیده نشده کسی از یادگیری یک مهارت جدید احساس پشیمانی کند.

آموزشگاه موسیقی در اهواز، آموزشگاه زبان در اهواز و آموزشگاه فنی در اهواز دقیقاً همان جایی هستند که می‌توانید در آن‌ها از اوقات فراغت خود استفاده مفیدی کنید.

خلاص‌شدن از موهای زائد یکی از دغدغه‌های همیشگی مردم و به‌خصوص خانم‌ها است. راه‌های مختلفی برای خلاصی از موهای زائد وجود دارد از استفاده از کرم موبر گرفته تا اپیلاسیون. اما در این میان استفاده از لیزر برای رفع دائمی موهای زائد بسیار موردتوجه قرار گرفته و تبدیل به روش موردعلاقه بسیاری از افراد برای خلاصی از موهای زائد شده است.

اگر به دنبال مرکز لیزر در اهواز هستید؛ می‌توانید شماره بهترین مراکز لیزر شهر اهواز را در مقالات شارینو بیابید.

سخن پایانی

نقش یک رژیم غذایی سالم در سلامت بدن و رسیدن به اندام ایده‌آل چنان پر رنگ است که به‌هیچ‌وجه نمی‌توان آن را نادیده گرفت. پس در کنار ورزش منظم، با مراجعه به پزشک تغذیه در اهواز و دریافت یک برنامه غذایی مناسب، به اندام و وزن ایده‌آل خود برسید.

از این رو ما در این مطلب به هر آنچه لازم است پیش از مراجعه به پزشکان تغذیه اهواز بدانید پرداختیم.

 

سؤالات متداول

۱. چه افرادی باید به پزشک تغذیه در اهواز مراجعه کنند؟

افراد مبتلا به بیماری‌هایی همچون کرون، رفلاکس معده، اختلالات اشتها و غیره.

  1. چه رژیم‌های غذایی مورد تأیید پزشک تغذیه در اهواز است؟

رژیم غذایی‌ اتکینز، زون، کتوژنیک، گیاه‌خواری و… از سوی پزشک تغذیه مورد تأیید هستند.

  1. چه رژیم‌هایی برای چاقی وجود دارد؟

رژیم افزایش وزن با اسموتی، آجیل و کره‌ها، شیر، مواد غذایی دارای نشاسته و…

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *