رادیولوژی در همدان

رادیولوژی در همدان یکی از روش‌‌های تصویربرداری در علم پزشکی است که از تأثیر بسیار بالایی در تشخیص مشکلات داخلی اندام‌های بدن برخوردار است. معمولاً افراد پیش از مراجعه به رادیولوژی‌های همدان با ‌پرسش‌های مختلفی درمورد نحوه انجام کار رادیولوژی، مزایا و معایب آن، تفاوت آن با سونوگرافی و غیره مواجه هستند که در این مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت.

رادیولوژی در همدان

 

 

رادیولوژی چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟

رادیولوژی در همدان یکی از شاخه‌‌های علم پزشکی است که در آن متخصصان با استفاده از روش‌‌های غیر تهاجمی‌ تصویربرداری نظیر اشعه ایکس، به پزشکان در تشخیص و درمان انواع بیماری‌‌ها کمک بزرگی می‌‌کنند. رادیولوژی در بعضی موارد به‌منظور تشخیص عارضه‌‌های مختلفی همانند سرطان نیز مورداستفاده قرار می‌‌گیرد.

اشعه مورداستفاده در بهترین رادیولوژی‌های همدان از ریزموج‌هایی برخوردار است که از هر ماده‌ای عبور می‌‌کنند و به دلیل پراکندگی زیاد قابل‌مشاهده نیستند. در این میان تنها ماد‌ه‌ای که اجازه عبور به این ریزموج‌ها را نمی‌دهد سرب است.

به همین علت در مراکز رادیولوژی در همدان از سرب در ساختار دیوار‌‌ها استفاده شده است تا اشعه خارج نشود. رادیولوژی امروزه به یکی از مهم‌ترین حوزه‌های علوم پزشکی تبدیل شده است و در تمام مراکز درمانی ارائه می‌شود. رادیولوژی در همدان علاوه بر تأثیر چشمگیر در تشخیص بیمار‌ها و درمان، در صنعت نیز کاربرد بسیاری دارد.

از کاربرد رادیولوژی در همدان نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسیب‌شناسی علت‌های کمردرد به‌جز امکان تشخیص آسیب‌شناسی ستون فقرات
  • تعیین دقیق تعداد درجه انحنا در تغییر شکل ستون فقرات
  • تشخیص لغزش مهره کمر یا ستون فقرات نظیر اسپیدیلولیستزیس و آرتروز
  • عکس‌برداری از ریه
  • عکس‌برداری رنگی با کنتراست از بخش‌هایی همچون مری، معده، کلیه و غیره
  • بررسی بخش‌های داخلی بدن نظیر شکم، معده، مری، روده، کلیه‌ها، سنگ کلیه و غیره
  • تشخیص شکستگی

رادیولوژی چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟

 

 

رادیولوژیست کیست؟

به متخصصانی که در مراکز رادیولوژی در همدان کار می‌کنند رادیولوژیست گفته می‌شود. رادیولوژیست درواقع پزشکی است که پس از پشت سر گذاشتن دوره پزشکی عمومی‌، تخصص خود را رشته رادیولوژی انتخاب می‌کند و تحصیلات را ادامه می‌‌دهد.

این پزشکان به‌وسیله دانش و تخصصی که از شیوه تشخیص و درمان بیماری‌‌های مختلف دارند و داشتن مهارت‌های استفاده از روش‌‌های تشخیصی و درمانی رادیولوژی، می‌‌توانند در تشخیص دقیق‌ ناهنجاری‌‌ها و بیماری‌‌های مختلف به پزشکان متخصص کمک کنند.

در مراکز رادیولوژی در همدان به همراه رادیولوژیست‌‌ها، افرادی برای کمک به آن‌ها فعالیت دارند که تکنسین گفته می‌شوند. علاوه بر این فردی در کنار تکنسین و رادیولوژیست کار می‌کند که او را فیزیک‌دان پزشکی می‌‌نامند و تخصص و دانش این افراد در کیفیت و سلامت دوز مناسب و استاندارد دستگاه‌‌های تصویربرداری است.

مزایا و معایب رادیولوژی

پیش از مراجعه به مراکز رادیولوژی در همدان لازم است از مزایا و معایب رادیولوژی آگاه باشید. پرتو‌های اشعه ایکس با جداسازی الکترون از اتم‌‌ها می‌‌تواند منجر به آسیب رساندن به DNA سلول‌‌های بدن افراد شوند. ازاین‌رو، افرادی که به‌صورت مستمر در معرض اشعه ایکس هستند در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند.

استفاده از انواع رادیولوژی در سنین کودکی و در مادران باردار باید با رعایت ملاحظات خاصی انجام شود. اما در کنار همه این‌ها تصویربرداری با اشعه ایکس از مزایای بسیاری نیز برخوردار است و رادیولوژی می‌تواند تا حد زیادی در زمان بیماران صرفه‌جویی کرده و به اقدامات پیشگیرانه و درمانی مؤثر کمک کند.

مزایا و معایب رادیولوژی

 

 

فرق رادیولوژی با سونوگرافی چیست؟

یکی از پرسش‌های رایج افراد پیش از مراجعه به مراکز رادیولوژی در همدان، تفاوت رادیولوژی و سونوگرافی و کاربرد هریک از آن‌ها است. در این باره باید بگوییم سونوگرافی و رادیولوژی هر دو از انواع روش‌های عکس‌برداری از اندام‌های مختلف بدن هستند که از تفاوت مهم بین آن‌ها می‌توان به استفاده از اشعه ایکس در جلسات رادیولوژی در همدان و عدم استفاده از این اشعه در سونوگرافی اشاره کرد.

همین موضوع نیز سبب می‌شود سونوگرافی به نسبت رادیولوژی کم‌خطرتر باشد و در طول دوران بارداری به‌منظور بررسی وضعیت رشد و سلامت جنین از سونوگرافی استفاده شود. به علت کاربرد اشعه ایکس در مراکز رادیولوژی در همدان نمی‌توان از رادیولوژی بیشتر از یک‌بار در روز استفاده کرد.

تفاوت دیگر این دو روش تصویربرداری پزشکی، این است که به‌وسیله سونوگرافی از بخش‌های نرم و غیر سخت بدن مانند مثانه، رحم و پستان تصویربرداری می‌شود و از طریق رادیولوژی به بررسی قسمت‌های سخت بدن نظیر استخوان می‌پردازند.

انواع رادیولوژی

این شاخه از علم پزشکی را می‌توان به چهار دسته مهم تقسیم‌بندی کرد که شامل رادیولوژی تشخیصی، رادیولوژی مداخله‌ای، انکولوژی رادیولوژی و فیزیک پزشکی است.

انواع رادیولوژی

 

 

رادیولوژی تشخیصی

این نوع رادیولوژی شامل رادیولوژی عمومی‌ مغز و اعصاب، قفسه سینه، اسکلتی عضلانی، شکمی‌، کودکان و پستان است. رادیولوژی تشخیصی در مراکز رادیولوژی در همدان به‌منظور دریافت اطلاعاتی در مورد مشکلات درونی ساختار‌های بدن و تشخیص بیماری کمک می‌کند.

رادیولوژی تشخیصی به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که شامل سی‌تی‌اسکن، ام آر آی، فلوروسکوپی، سونوگرافی، ماموگرافی و پزشکی هسته‌ای است.

 رادیولوژی مداخله‌ای

یکی دیگر از انواع خدمات رادیولوژی ارائه شده در مراکز رادیولوژی در همدان، رادیولوژی مداخله‌ای است که پزشکان از این تصویربرداری پزشکی به‌منظور ارائه روش‌های درمانی به افراد برخوردار از شرایط غیر سرطانی استفاده می‌نمایند. مثلاً متخصص مداخله‌ای می‌تواند از تصویربرداری پزشکی در جهت پشتیبانی از یک عمل جراحی مهم استفاده نماید.

در این حالت برای هدایت عمل از روش‌هایی استفاده می‌شود که معمولاً در آن‌ها سوزن یا لوله‌های باریک به نام کاتر به کار گرفته می‌شود. بعضی از این ‌روش‌ها برای فرایند‌های تشخیصی مانند آنژیوگرافی انجام می‌‌شود. درحالی‌که موارد دیگر به‌عنوان قسمتی از درمان‌های خاص مانند آنژیوپلاستی انجام می‌پذیرد.

در این میان تصاویر راهنما به متخصص رادیولوژی در همدان این امکان را می‌دهند تا ابزار‌ها را به‌وسیله بدن به‌سوی بخش‌هایی که مورد معالجه قرار می‌‌گیرند سوق دهد. این روش با کاهش احتمال آسیب جسمی‌ به بیمار، سطح بهبودی فرد را افزایش داده و مدت‌زمان بستری را کاهش می‌دهد.

به‌طورکلی هدف اصلی پاتولوژی مداخله‌ای تشخیص و درمان پاتولوژی‌ها با استفاده از تکنیک حداقل تهاجمی‌ در راستای بهبود بیمار است.

در این روش‌ها با استفاده از تکنیک‌های مختلف تصویربرداری مانند سونوگرافی، اشعه ایکس، رزونانس مغناطیسی، سی‌تی‌اسکن و غیره می‌‌توان با هدایت ابزار‌های کوچک شامل سوند و موارد شبیه به آن به‌وسیله رگ‌های خونی طیف گسترده‌ای از بیماری‌‌ها را معالجه کرد.

از دیگر موارد استفاده از رادیولوژی مداخله‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نمونه‌برداری یا بیوپسی از پستان
  • قرار دادن کاتر وریدی
  • آمبولیزاسیون کردن به‌منظور درمان انواع سرطان
  • کنترل خونریزی توسط آمبولیزاسیون
  • نمونه‌برداری از اندام‌هایی همچون ریه و تیروئید
  • درمان انواع سرطان
  • درمان کمردرد
  • درمان مشکلات کبد و کلیه

 رادیولوژی مداخله‌ای

 

 

 انکولوژی رادیولوژی

نوع دیگری از خدمات رادیولوژی در همدان انکولوژی رادیولوژی است. یک متخصص انکولوژیست از پرتونگاری در جهت درمان و معالجه انواع سرطان استفاده می‌نماید. در این روش درمانی از پرتودرمانی با انرژی بالا به‌منظور آسیب رساندن به سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود و این کار از گسترش بیشتر بیماری جلوگیری می‌کند. همچنین این روش می‌تواند در کاهش علائم مؤثر بوده یا در برخی موارد، بیماری را کاملاً درمان نماید.

 فیزیک پزشکی

افراد فعال در حوزه فیزیک پزشکی از درک و دانش خود در مورد فیزیک در مسیر کمک به تشخیص پزشکی بهره می‌گیرند. در مراکز رادیولوژی در همدان فیزیک‌دانان در مورد ابعاد فنی تصویربرداری پزشکی خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند و امنیت بیماران و اثربخشی نتایج را تضمین می‌کنند.

البته برخی از این افراد نیز محقق هستند و در راستای توسعه و پیشرفت فناوری جدید علم پزشکی نقش قدم برمی‌دارند. فیزیک‌دانان پزشکی دستگاه‌های بسیاری را توسعه داده‌اند که امروزه پزشکان رادیولوژی در همدان معمولاً از آن‌ها بهره می‌گیرند؛ مانند تصویربرداری با رزونانس مغناطیسی یا ام آر آی.

مضرات رادیولوژی و نکات ایمنی

امواج پونیزه شده در مراکز رادیولوژی در همدان از قدرت نفوذ و تخریب بالایی برخوردار هستند و تابش مداوم و مکرر آن‌ها سبب تخریب بافت‌های سلولی بدن انسان می‌شود؛ بنابراین لازم است عایق‌بندی کاملی برای محل تصویربرداری انجام شود و افراد از محافظ‌های سربی استفاده نمایند.

همچنین با پیشرفت تکنولوژی پزشکی، رادیولوژی در همدان نیز دچار پیشرفت‌ها و تغییراتی شد که ازجمله آن‌ها می‌توان به رادیولوژی دیجیتال اشاره کرد.

جالب است بدانید در رادیولوژی دیجیتال میزان دوز دریافتی اشعه و تکرار آن پایین بوده است و تصاویر از کیفیت بالاتری برخوردار هستند؛ ازاین‌رو بیماران مدت‌زمان کمتری در معرض اشعه قرار دارند. تصاویر حاصل از رادیولوژی دیجیتال قابلیت آرشیو دارند که این موضوع از تکرار عکس‌برداری پیشگیری به عمل می‌آورد.

مضرات رادیولوژی و نکات ایمنی

 

 

انواع دستگاه رادیولوژی

امروزه در مراکز رادیولوژی در همدان با توجه به طیف وسیع کاربرد‌های رادیولوژی از دستگاه‌های بسیار متنوعی استفاده می‌شود. این دستگاه‌‌ها معمولاً از اشعه ایکس برای تصویربرداری از بخش موردنظر استفاده می‌کنند. اما بااین‌حال رادیولوژی در همدان تنها محدود به استفاده از اشعه ایکس نیست؛ بلکه در روش‌‌هایی نظیر ام آر آی، سونوگرافی و پزشکی هسته‌ای از امواجی همچون امواج مغناطیسی، صوتی، و رادیواکتیو نیز استفاده می‌‌شود.

به‌طورکلی دستگاه‌‌های رادیولوژی بر اساس نوع و ماهیت استفاده به بخش‌های زیر تقسیم‌بندی می‌‌شوند:

رادیوگرافی ساده

دستگاه رادیوگرافی ساده برای ثبت تصاویر رادیوگرافی ساده به کار می‌رود و دو نوع ثابت و متحرک دارد. در نوع ثابت یک اتاق مجزا به‌منظور نصب تجهیزات تصویربرداری در نظر گرفته می‌‌شود و تکنسین مربوطه در فضای مجزا به ثبت تصاویر می‌پردازد. از دستگاه‌‌های متحرک یا پرتابل نیز در شرایطی که امکان حرکت دادن بیمار و انتقال به بخش رادیولوژی وجود ندارد استفاده می‌شود.

دستگاه‌‌های پرتو تشخیصی فلوروسکوپی

این نوع دستگاه‌‌ها در ثبت تصاویر متحرک از بخش‌‌های مختلف بدن بیمار نقش دارند. البته با توجه به دوز بالای تابش اشعه در این دستگاه‌ها، استفاده از آن‌ها از ریسک بالاتری به نسبت رادیوگرافی ساده برخوردار است.

از دیگر دستگاه‌های رادیولوژی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه‌‌های توموگرافی یا سی‌تی‌اسکن
  • دستگاه‌‌های ماموگرافی
  • دستگاه‌‌های رادیولوژی دندان
  • دستگاه سونوگرافی
  • دستگاه اکوکاردیوگرافی

دستگاه‌‌های پرتو تشخیصی فلوروسکوپی

 

 

لیست رادیولوژی‌های همدان

جهت آشنایی بیشتر شما با بهترین رادیولوژی‌های همدان در ادامه شما را با انواع رادیولوژی خصوصی در همدان و رادیولوژی‌های دولتی در همدان را به همراه آدرس رادیولوژی‌های همدان و شماره تماس رادیولوژی‌های همدان آشنا خواهیم کرد تا بتوانید در این حوزه درمانی بهترین نتیجه را کسب نمایید.

رادیولوژی و سونوگرافی بیمارستان اکباتان

شماره تلفن: ۰۸۱۳۸۲۵۱۲۴۴

آدرس: همدان، خیابان طالقانی

رادیولوژی و سونوگرافی بیمارستان تأمین اجتماعی

شماره تلفن: ۰۸۱۳۴۲۹۰۲۳۱

آدرس: همدان، شهرک مدنی

رادیولوژی و سونوگرافی سفیدآبی

شماره تلفن: ۰۸۱۳۸۲۶۶۸۶۰

آدرس: همدان، ابتدای خیابان پاستور، میدان آرامگاه بوعلی، مجتمع فدک

رادیولوژی و سونوگرافی پارس

شماره تلفن: ۰۸۱۳۲۵۲۲۸۳۷

آدرس: همدان، خیابان بوعلی، مجتمع پارس

رادیولوژی و سونوگرافی طلوع

شماره تلفن: ۰۸۱۳۲۵۱۷۶۴۶

آدرس: همدان، خیابان خواجه رشید، کوچه هواپیمایی

رادیولوژی و سونوگرافی سایه

شماره تلفن: ۰۸۱۳۸۲۶۷۵۹۵

آدرس: همدان، خیابان پاستور، جنب آزمایشگاه دی

لیست رادیولوژی‌های همدان

 

مرکز رادیولوژی و سونوگرافی پژواک

شماره تلفن: ۰۸۱۳۲۵۱۳۰۴۰

آدرس همدان خیابان بوعلی، بالاتر از شهرداری،  روبروی کوچه دادگستری، ساختمان پزشکان رازی، طبقه دوم

دکتر یلدا پیشوا

شماره تلفن: ۰۸۱۳۲۵۲۰۷۴۱

آدرس: خیابان بوعلی، سر پل یخچال، ساختمان پزشکان شفا، طبقه سوم

رادیولوژی و سونوگرافی پرتو

شماره تلفن: ۰۸۱۳۲۵۳۰۹۲۱

آدرس: همدان، نرسیده به آرامگاه بوعلی، کوچه رفاه، ساختمان پزشکان سینا

درمانگاه مهدیه شماره ۱

شماره تلفن: ۸۲۷۱۰۴۹

آدرس: همدان، خیابان مهدیه، پلاک ۱۹۳

رادیولوژی اسکندرلو

شماره تلفن: ۲۵۲۰۷۴۰

آدرس: همدان، خیابان بوعلی، ساختمان خاتم‌الانبیا

لیست رادیولوژی‌های همدان

 

 

رادیولوژی جباری

شماره تلفن: ۲۵۱۴۷۶۹

آدرس: همدان، خیابان بوعلی، سرپل یخچال، مجتمع پزشکی خاتم‌الانبیا

رادیولوژی جوادی

شماره تلفن: ۲۵۲۲۲۲۳

آدرس: همدان، خیابان بوعلی، پاساژ هما

رادیولوژی دکتر سالمی‌‌

شماره تلفن: ۲۵۱۶۸۶۲

آدرس: همدان، خیابان بوعلی، روبروی بانک رفاه مرکزی، ساختمان آریا

رادیولوژی شکری مرنی

شماره تلفن: ۸۲۸۳۷۷۷

آدرس: همدان، میدان آرامگاه، ساختمان فدک، واحد ۵

رادیولوژی شمعدانی (آبان)

شماره تلفن: ۰۸۱۳۲۲۵۱۳۰۱

آدرس: ملایر، ساختمان پزشکان مرکزی، کلینیک آبان

رادیولوژی مرکزی دکتر توکلی

شماره تلفن: ۲۵۱۱۸۶۶۶

آدرس: همدان، خیابان بوعلی، پایین‌تر از سینما، بن‌بست شیخ

مرکز بهداشت اسدآباد

شماره تلفن: ۳۲۲۳۰۷۰

آدرس: اسدآباد، خیابان رفسنجانی

مرکز بهداشت بهار

شماره تلفن: ۴۲۲۴۵۵۵

آدرس: بهار، خیابان سی متری، بلوار شهید بهشتی

مرکز بهداشت تویسرکان

شماره تلفن: ۴۲۲۲۱۸۱۲

آدرس: تویسرکان، میدان فرشید

مرکز بهداشت رزن

شماره تلفن: ۰۸۱۲۶۲۲۵۸۰۰

آدرس: رزن، جاده تهران، سه‌راهی قروه، روبروی بانک صادرات

مرکز بهداشت کبودرآهنگ

شماره تلفن: ۰۸۱۲۵۲۲۳۷۲۱

آدرس: کبودرآهنگ، میدان امام حسین

لیست رادیولوژی‌های همدان

 

 

مرکز بهداشت ملایر

شماره تلفن: ۳۳۴۶۰۰۶

آدرس: ملایر، خیابان همدان، جنب اداره راه و ترابری

مرکز بهداشت همدان

شماره تلفن: ۸۲۶۰۵۳۰

آدرس: همدان، دانشگاه پشت بیمارستان اکباتان

بیمارستان آیت اله بهاری

شماره تلفن: ۸۱۲۴۲۲۰۴۴۰

آدرس: بهار، بلوار کشاورز

بیمارستان فاطمیه

شماره تلفن: ۸۲۷۷۰۶۶

آدرس: همدان، خیابان کرمانشاه، پاسداران

بیمارستان فرشچیان

شماره تلفن: ۰۸۱۳۸۳۸۱۷۴۰

آدرس: همدان، بلوار شهید فهمیده، نرسیده به فلکه قائم

بیمارستان بعثت همدان

شماره تلفن:  ۰۸۱۳۲۶۵۰۰۳۰

آدرس: همدان، میدان رسالت، بلوار شهید مطهری

بیمارستان بهشتی دانشگاهی

شماره تلفن: ۰۸۱۳۸۳۸۰۷۰۳

آدرس: همدان، ابتدای بلوار ارم

بیمارستان بوعلی

شماره تلفن: ۰۸۱۳۸۳۸۱۰۲۵

آدرس: همدان، خیابان مهدیه

بیمارستان تأمین اجتماعی دکتر غرضی

شماره تلفن: ۰۸۱۳۳۳۴۰۰۴۲

آدرس: ملایر، بلوار نبوت

بیمارستان نیرو‌‌های مسلح نزاجا  ۵۵۷ ارتش

شماره تلفن: ۰۸۱۳۴۲۷۲۲۶۰

آدرس: همدان، ابتدای جاده کرمانشاه

بیمارستان شهید حیدری نهاوند

شماره تلفن: ۰۸۱۳۳۲۳۷۱۸۱

آدرس: نهاوند، بلوار شهید حیدری

رادیولوژی و سونوگرافی پیشوا

شماره تلفن: ۲۵۲۰۷۴۱

آدرس: همدان، ساختمان ارم در خیابان بوعلی، طبقه همکف

رادیولوژی و سونوگرافی دکتر جعفریه

شماره تلفن: ۴۲۲۹۰۵۳

آدرس: تویسرکان، خیابان باهنر، ساختمان پزشکان قائم

رادیولوژی و سونوگرافی دکتر رضایی

شماره تلفن: ۰۸۵۱۲۲۲۴۴۳۳

آدرس: ملایر، ضلع غربی پارک چمران، زیر آزمایشگاه دانش

رادیولوژی و سونوگرافی شارق

شماره تلفن: ۰۸۵۱۲۲۳۲۱۱۶

آدرس: ملایر، ساختمان پزشکان سینا در ضلع غربی پارک چمران

رادیولوژی و سونوگرافی صادقی

شماره تلفن: ۳۲۲۳۷۷۱۰۸۵۲

آدرس: نهاوند، خیابان ۱۷ شهریور، کوچه دکتر صالح

لیست رادیولوژی‌های همدان

 

شارینو

اگر به دنبال مراجعه به بهترین و باتجربه‌ترین پزشکان شهر همدان هستید؛ مطالعه مقالات سایت شارینو با موضوعاتی همچون پزشک مغز و اعصاب در همدان، پزشک ارتوپد در همدان، فیزیوتراپی در همدان، پزشک ماما در همدان و غیره می‌تواند به شما کمک کند.

به‌منظور رفع مشکلات پوستی و داشتن پوستی سالم، زیبا و درخشان مراجعه به پزشک پوست و مو از الزامات زندگی هر فرد محسوب می‌شود. جهت شناخت بهترین پزشکان حوزه پوست، مو و زیبایی می‌توانید به مطالب سایت شارینو در زمینه پزشک پوست، مو و زیبایی در همدان مراجعه نمایید.

اگر قصد راه‌اندازی یک وب‌سایت کاری و حضور فعال و گسترده در موتور جستجو گوگل را دارید؛ تیم برنامه نویسان و طراحان شارینو می‌توانند در زمینه‌هایی همچون طراحی سایت در همدان، سئو وب‌سایت، تولید محتوا و غیره به شما کمک کنند.

اگر قصد تعمیر لوازم‌خانگی خود را در همدان دارید؛ پیشنهاد می‌کنیم حتماً به مطالب سایت شارینو با موضوعاتی همچون تعمیر پکیج در همدان، تعمیر مبل در همدان، تعمیر تلویزیون در همدان و غیره سری بزنید.

رادیولوژی در همدان

 

سالن‌‌ های زیبایی در همدان
مبل شویی در همدان
 قالیشویی در همدان

 

کلام آخر

همان‌طور که می‌دانید رادیولوژی یا علم تصویربرداری، شاخه‌ای از علوم پزشکی است که با استفاده از انرژی تابشی نقش بسیار مهمی‌ در تشخیص و درمان انواع بیماری‌ها ایفا می‌کند و جهت آشنایی بیشتر شما با این حوزه درمانی در این مطلب به ارائه مطالب مفیدی همچون مزایا و معایب رادیولوژی، تفاوت رادیولوژی و سونوگرافی، انواع رادیولوژی، لیست رادیولوژی‌های همدان و غیره پرداختیم.

کلام آخر

 

 

 

۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *