تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان

شماره تماس تعمیرکار ماشین ظرفشویی در اصفهان

 

تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان

تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان یکی از خدمات پرهزینه در حوزه تعمیرات لوازم خانگی در اصفهان به شمار می‌رود؛ پس چرا خودتان تعمیر این وسیله کاربردی را برعهده نگیرید؟ درست است که تعمیر لوازم خانگی به تخصص نیاز دارد، اما شما هم می‌توانید این تخصص را یاد بگیرید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

سؤالی که اکنون ممکن است به ذهن شما هم رسیده باشد این است که چه مهارت‌هایی برای تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان نیاز دارم؟ پاسخ سؤال شما در این چند کلمه خلاصه می‌شود: با شناخت قطعات ماشین ظرفشویی و روش‌های حل ایرادات رایج آن.

پس اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به تعمیرات ظرفشویی در اصفهان علاقه‌مندید و می‌خواهید آن را بیاموزید، با ما در این مقاله همراه شوید.

قطعات ماشین ظرفشویی در اصفهان

مرحله اول از یادگیری تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان، آشنایی با قطعات آن است. ماشین ظرفشویی هم مانند هر وسیله الکتریکی دیگری از اجزای مختلفی تشکیل شده و هماهنگی این اجزاست که عملکرد صحیح دستگاه را به دنبال دارد.

در ابتدا باید بدانید که قطعات این وسیله به ۳ دسته اصلی تقسیم می‌شوند و هر یک از قطعات در یکی از این دسته‌بندی‌ها جای می‌گیرند. این دسته‌بندی‌ها برای تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی در اصفهان شامل موارد زیر می‌شوند:

  • قطعات کنترل‌ کننده
  • قطعات مصرف کننده
  • قطعات انتقال دهنده

تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان

 

 

 

قطعات کنترل کننده ماشین ظرفشویی

همان طور که از نام این دسته‌بندی می‌توانید حدس بزنید، کنترل شرایط دستگاه به طور منظم برعهده این قطعات است. به این صورت که اگر مشکلی در دستگاه به وجود بیاید، این قطعات دستگاه را متوقف کرده و اجازه نمی‌دهد تا به آن آسیب وارد شود. با این قطعات در ادامه مطلب تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان آشنا می‌شوید.

ترموستات ماشین ظرفشویی

ترموستات، دمای آب را در یک درجه مشخص نگه می‌دارد؛ بنابراین در صورت پایین آمدن دمای آب، سعی می‌کند تا آب دستگاه را گرم کند و به حد مورد نیاز برساند. این کار برای تمیز کردن ظرف‌ها اهمیت زیادی دارد؛ زیرا اگر آب به اندازه کافی گرم نباشد، ظرف‌ها تمیز نمی‌شوند و دستگاه عملاً کاری انجام نمی‌دهد.

اگر این قطعه خراب شود، تهیه آن بین ۴۵۰۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰۰ تومان هزینه دارد.

برد الکتریکی ماشین ظرفشویی

برد الکتریکی به اجزای ماشین دستور می‌دهد تا وظایف خود را طی فرایند شستشو انجام بدهند. در صورت بروز هر گونه اتصالی در دستگاه، اولین قطعه‌ای که دچار آسیب می‌شود، برد الکتریکی است. بهتر است بدانید که هر گاه در دستگاه مشکلی به وجود بیاید، ارور مربوطه روی برد نمایش داده می‌شود.

قیمت برد الکتریکی برای تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان ۶۰۰۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰۰ تومان است.

برد الکتریکی ماشین ظرفشویی

 

 

 

هیدروستات ماشین ظرفشویی

سطح آب ورودی به دستگاه توسط هیدروستات کنترل می‌شود. وظیفه دیگر این قطعه جلوگیری از خروج و نشت آب از دستگاه است. برای هر ماشین ظرفشویی ۲ عدد هیدروستات در نظر گرفته شده که در کنار یکدیگر قرار داده می‌شوند.

کار هیدروستات در زمانی که دیگ ماشین خالی است و همچنین هنگامی که در حال پر شدن یا کاملاً پر باشد، آغاز می‌شود. قیمت این قطعه ۱۵۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰۰ تومان است.

شیر برقی ماشین ظرفشویی

واضح است که ماشین ظرفشویی برای کار کردن به آب نیاز دارد. نقش شیر برقی در این دستگاه، رساندن و کنترل میزان آب ورودی به ماشین است. این قطعه از بخش‌های مختلفی مانند: خروجی آب، اتصال آب ورودی، بدنه، صافی آب ورودی، لاستیک فشارشکن و… تشکیل شده است.

قیمت خرید شیر برقی برای تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان ۳۵۰۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰۰ تومان است.

 

شماره تماس تعمیرکار ماشین ظرفشویی در اصفهان

 

موتور شستشو ماشین ظرفشویی

در صورتی که ظرف‌ها به خوبی شسته نشوند، باید مشکل را در موتور شستشوی دستگاه جستجو کنید؛ لذا این قطعه نقش مهمی را در عملکرد کلی دستگاه ایفا می‌کند. این موتور در حین فرایند شستشو، محلول مخصوص را با فشار بالا به ظرف‌ها اسپری می‌کند و ظرف‌ها را تمیز می‌کند.

هزینه تهیه موتور شستشو برای سرویس یا تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان ۴۵۰۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰۰۰ تومان است.

موتور شستشو ماشین ظرفشویی

 

 

 

میکروسوئیچ ماشین ظرفشویی

اگر دستگاه دچار نشتی شود، آب به قسمت پایین و کف سینی ماشین یعنی همان جایی که میکروسوئیچ قرار دارد، هدایت می‌شود. در این حالت شناور یونولیتی بالا می‌رود و میکروسوئیچ شروع به کار می‌کند. این قطعه دستورات آب‌ریزی در ماشین را به برد الکتریکی دستگاه انتقال می‌دهد. قیمت این قطعه از ۲۵۰۰۰۰ تومان آغاز می‌شود.

تایمر ماشین ظرفشویی

اگر از یک دستگاه اتوماتیک استفاده می‌کنید، حتماً با تایمر کار کرده‌اید. این قطعه مشخص می‌کند که هر یک از قطعات دستگاه مانند: هیدروستات، شیر برقی، موتور، المنت، پمپ تخلیه و … وظایف خود را در چه زمانی انجام بدهند.

به طور کلی تایمرها از دو قسمت جعبه اتصالات و موتور تشکیل شده‌اند. موتور تایمر با برق ۲۲۰ ولت کار می‌کند و میدان مغناطیسی لازم را برای چرخش چرخ‌دنده‌ها و شافت اصلی فراهم می‌کند. قیمت این قطعه برای تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان ۸۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰۰ تومان است.

تایمر ماشین ظرفشویی

 

 

 

قطعات مصرف کننده ماشین ظرفشویی

با وصل شدن جریان برق، کار قطعات مصرف کننده ماشین ظرفشویی برای شستشو شروع می‌شود. هر کدام از این قطعات در فرایند شستشو وظیفه‌ای را برعهده دارند که بر عملکرد کلی دستگاه تأثیر می‌گذارد. در ادامه کاربرد این قطعات و هزینه تهیه آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی

آب کثیف به‌جامانده از فرایند شستشو باید از ماشین خارج شود؛ این کار را پمپ تخلیه انجام می‌دهد. به این ترتیب حتی اگر عملیات شستشو به طور کامل اجرا شوند، ظرف‌ها ممکن است در اثر تخلیه نشدن آب کثیف، تمیز نشوند. قیمت این قطعه برای تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان ۴۰۰۰۰۰ تا ۱۹۰۰۰۰۰ تومان است.

المنت ماشین ظرفشویی

حتماً می‌دانید که شستشوی ظرف‌ها با آب سرد تا چه اندازه نتیجه کار را تحت تأثیر قرار می‌دهد و مانع از تمیزی کامل ظرف‌ها می‌شود. المنت (هیتر)، نقش گرم کردن آبی که از پمپ شستشو می‌گذرد را برعهده دارد. ساختار المنت در ماشین ظرفشویی را می‌توان به آب گرم کن در ساختمان تشبیه کرد.

یک قطعه پلاستیکی، آب‌بندی المنت را انجام می‌دهد؛ به همین دلیل باید توجه داشته باشید که هرگز المنت را در زمانی که دستگاه فاقد آب است، راه‌اندازی نکنید. سوختن المنت می‌تواند یکی از دلایل تمیز نشدن کامل ظرف‌ها باشد. قیمت این قطعه برای تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان ۴۰۰۰۰۰ تا ۶۵۰۰۰۰ تومان است.

فیلتر ماشین ظرفشویی

اگر تاکنون از ماشین ظرفشویی استفاده کرده باشید، حتماً می‌دانید که ابتدا باید مواد غذایی را از ظرف‌ها پاک کرده و بعد آن‌ها را درون ماشین قرار دهید. اما با این وجود گاهی ممکن است که مقداری از غذا به ظروف چسبیده باشند.

در اثر گیرکردن این ذرات مواد غذایی در مسیر پمپ تخلیه ممکن است دستگاه با مشکل مواجه شود؛ بنابراین از یک فیلتر در این مسیر استفاده می‌شود که مانع از انسداد قطعات دستگاه بر اثر این مشکل می‌گردد. به این ترتیب زمانی که محلول شستشو به سمت پمپ تخلیه حرکت می‌کند، منجر به تمیز شدن محلول می‌شود.

قیمت این قطعه برای تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان ۵۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ تومان است.

فیلتر ماشین ظرفشویی

 

 

 

غلتک ماشین ظرفشویی

غلتک در کنار قفسه دستگاه قرار دارد و برای راحت کردن حرکت قفسه به طرف داخل و خارج تعبیه می‌شود. استفاده غیراصولی و طولانی مدت از دستگاه منجر به خراب شدن این غلتک می‌شود؛ بنابراین لازم است تا در هر بار استفاده از دستگاه، این قطعه را بررسی کنید.

اهمیت سالم بودن غلتک به این دلیل است که در صورت عدم رفع خرابی، منجر به ایجاد مشکل در بسته شدن درب ماشین، نشتی آب، تمیز نشدن ظرف‌ها، تخلیه نشدن آب به طور کامل و… می‌شود.

قطعات انتقال دهنده ماشین ظرفشویی

قطعاتی که بین قطعات کنترل کننده و انتقال دهنده قرار می‌گیرند، اجزای انتقال دهنده یا رابط گفته می‌شوند. انتقال پیام به اجزای اصلی دستگاه برعهده این قطعات است. سیم‌ها، سوکت‌ها و کابل‌های دستگاه جزو قطعات انتقال دهنده ظرفشویی هستند.

قطعات دیگر ماشین ظرفشویی

در اینجا شما را با تعداد دیگری از قطعاتی که در تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان کاربرد دارند، آشنا می‌کنیم. هر یک از این قطعات را می‌توان در یکی از دسته‌بندی‌های ذکر شده در تعمیرات تخصصی ظرفشویی در اصفهان قرار داد یا به طور جداگانه در نظر گرفت.

اکنون که شناخت دقیق‌تری نسبت به قطعات ماشین ظرفشویی پیدا کردید، بهتر می‌توانید مشکلات به وجود آمده برای دستگاه خود را شناسایی کنید. این بار نوبت به بررسی ایرادات این وسیله است؛ پس بعد از چند دقیقه استراحت، ادامه مقاله را از دست ندهید! چون به بخش اصلی مقاله رسیده‌ایم.

نکته: توجه داشته باشید که در هنگام بررسی هر یک از مشکلات زیر، برق دستگاه را قطع کنید تا دچار حادثه نشوید! این شما و این آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی در منزل.

تعرفه‌های تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان

احتمالاً قیمت تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان برای شما هم اهمیت زیادی دارد. این فاکتور مهم از نوع خرابی دستگاه هم تأثیر می‌پذیرد و به عوامل مختلف دیگری مانند: مدل دستگاه، میزان خرابی و… نیز بستگی دارد.

تعرفه‌های تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان

 

 

 

در ادامه قیمت تعمیر انواع ماشین ظرفشویی در اصفهان را به صورت حدودی در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

نصب ماشین ظرفشویی ۳۵۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض موتور ۴۵۰۰۰۰ تا ۱۹۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض پمپ تخلیه ۷۰۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض المنت ۸۰۰۰۰۰ تا ۳۳۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض شیر برقی ۳۹۰۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض چاهک ۱۰۰۰۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض برد ۶۵۰۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض سنسور آب ۴۰۰۰۰۰ تا ۹۵۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض ترموستات ۴۳۰۰۰۰ تا ۷۱۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض دیسپنسر ۷۵۰۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض هیدروستات ۵۵۰۰۰۰ تا ۹۵۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض جت پمپ ۲۱۰۰۰۰۰ تا ۳۸۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض موتور ساعت ۴۰۰۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض آکوا استاپ ۶۰۰۰۰۰ تا ۹۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض هیتر ۶۵۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰۰ تومان
تعمیر یا تعویض ترمیستور ۳۰۰۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰۰ تومان
جرم گیری دستگاه ۲۵۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰۰ تومان
رفع آب‌ریزی دستگاه ۲۰۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰۰ تومان

رایج‌ترین مشکلات ماشین ظرفشویی

به عنوان یک تعمیرکار ماشین ظرفشویی در اصفهان باید با ایراداتی که ممکن است برای دستگاه به وجود بیاید، آشنایی داشته باشید. این شناخت می‌تواند در برطرف کردن ایرادات بدون دردسر و صرف هزینه‌های گزاف برای تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان بسیار مؤثر باشد.

نشتی آب در ماشین ظرفشویی

نشتی یا چکه کردن آب از مشکلاتی است که به احتمال زیاد با آن مواجه شده‌اید. حتی اگر تخصص زیادی در زمینه نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان نداشته باشید، رفع این مشکل کار سختی نیست؛ تنها کافی است تا دلیل اصلی نشتی را پیدا کنید. متداول‌ترین دلایل نشتی آب در زمان تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان شامل موارد زیر می‌شوند.

مشکل واشر درب

اگر دیدید که جلوی دستگاه چکه می‌کند، پس مشکل می‌تواند مربوط به واشر یا لاستیک درب باشد. زمانی که این لاستیک فرسوده می‌شود، انعطافش را از دست داده و شکننده می‌شود؛ درنتیجه آسیب می‌بیند و در بسیاری از مواقع آب‌بندی را به درستی انجام نمی‌دهد.

پس ابتدا واشرهای دستگاه را بررسی کنید و در صورت مشاهده هر گونه آسیب‌دیدگی یا فرسودگی، آن‌ها را تعویض کنید. همچنین لازم است تا مطمئن شوید که در جای مناسب خود قرار گرفته‌اند. برای این کار می‌توانید پایه‌های تنظیم کننده دستگاه را تراز کنید.

مشکل پمپ تخلیه

محفظه پمپ دستگاه دارای واشری لاستیکی است که آب‌بندی پمپ در بخش زیرین را برعهده دارد. اگر در زمان تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان با این اشکال روبرو شدید، باید پمپ را تعمیر یا تعویض کنید؛ زیرا با گذشت زمان این پمپ فرسوده می‌شود و آب به بیرون نشت پیدا می‌کند.

مشکل شیر ورودی آب

اگر دقت کرده باشید، شیر ورودی دستگاه در پشت روکش پایین قرار گرفته است. لوله‌ای که آب داغ را از طریق شیر ورودی به منبع متصل می‌کند، ممکن است از جنس مس، شلنگ لاستیکی یا فلزی است. سالم بودن نحوه اتصال این دو با هم را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نشتی به این دلیل است یا خیر.

همچنین در زمان تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان باید وجود ترک یا پارگی را در لوله یا شلنگ مربوطه بررسی کنید. اگر در این زمینه مهارت کافی را ندارید، می‌توانید از نمایندگی ماشین ظرفشویی در اصفهان مربوط به برند دستگاه خود کمک بگیرید.

مشکل شیر ورودی آب

 

 

 

مشکل شناور و کلید شناور

شناور یک ابزار امنیتی است که از پر شدن بیش از حد مجاز آب در ماشین جلوگیری می‌کند. وقتی سطح آب در داخل دیگ بالا می‌آید، شناور هم به طرف بالا حرکت می‌کند. اگر شناور یا کلید شناور عملکرد درستی نداشته باشند، سطح آب بیشتر از حد مجاز بالا آمده و منجر به چکه کردن از دستگاه می‌شود.

پس لازم است تا در تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان به عملکرد و سالم بودن شناور و کلید شناور توجه و به طور کامل آن را بررسی کنید.

مشکل بازوهای اسپری کننده

ممکن است در ماشین ظرفشویی شما بازوهای اسپری کننده در قسمت میانی، بخش فوقانی یا هر دو قسمت دستگاه باشند. اگر این بازوها شکسته شوند، الگوی پخش آن‌ها به طور محسوسی تغییر پیدا خواهد کرد. به این ترتیب آب به طرف پایین پاشیده می‌شود و منجر به چکه کردن می‌شود.

ابتدا این بازوها را جدا کرده و با دقت بررسی کنید که آیا دچار انسداد یا شکستگی شده‌اند یا خیر. در صورت مشاهده هر گونه خرابی باید آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید. اگر این کار برای شما سخت است، آن را به یک سرویس کار ماشین ظرفشویی در اصفهان بسپارید.

مشکل دیسپنسرها و گرومت‌ها

مجموعه دیسپنسر در برخی از مدل‌های ماشین ظرفشویی یافت می‌شود؛ بنابراین ممکن است که دستگاه شما تنها یک دیسپنسر داشته باشد. کار این قطعه، جلوگیری از نشتی آب در دستگاه است؛ بنابراین اگر خراب شود، می‌تواند یکی از دلایل مهم چکه کردن آب از دستگاه باشد.

پس در صورت مشاهده چکه کردن آب در جلوی دستگاه، باید این قطعات را هم مورد بررسی قرار دهید. شاید قیمت تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان در این مورد نسبت به بسیاری از تعمیراتی که انجام می‌شود، بیشتر باشد، اما یک مشکل دردسرساز به شمار می‌رود و باید هر چه زودتر نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید.

سروصدای زیاد ماشین ظرفشویی

اگر با سروصدای زیاد دستگاه مواجه شده‌اید، حتماً می‌دانید که این مشکل بسیار آزاردهنده و ناخوشایند است؛ اما این سروصدا به چه دلیل اتفاق می‌افتد؟ در زمان تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان ممکن است با این ایرادات روبرو شوید:

مشکل پمپ تخلیه

در صورتی که تیغه‌های از بین برنده مواد غذایی در دستگاه کار نکنند یا بین آن‌ها زباله گیر کرده باشد، سروصدای زیادی در حین کار ایجاد می‌کنند. حتی ممکن است که تکه‌های مواد غذایی و… در پروانه گیر کرده باشند و سبب ایجاد سروصدا در بخش‌های مختلف دستگاه شوند.

در این صورت باید تمامی قسمت‌های مربوط به پمپ تخلیه را بررسی کرده و مشکل اصلی ایجاد سروصدا را در دستگاه پیدا کنید. قیمت تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان در چنین مواقعی بالا است؛ بنابراین اگر بتوانید خودتان این مشکل را رفع کنید، هزینه بسیار کمتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

مشکل پمپ تخلیه

 

 

 

مشکل یاتاقان

اگر یاتاقان را نمی‌شناسید، باید بگوییم که این قطعه دارای جنس پلاستیکی است و وظیفه نگهداری آب‌پاش را برعهده دارد؛ همچنین منجر به چرخیدن بازوها برای عملیات شستشو می‌شود. پس در صورتی که در حرکت و چرخش آن اشکالی وجود داشته باشد، می‌تواند موجب تولید صدا شود.

برای بررسی این مشکل باید بازوی اسپری دستگاه را به صورت دستی بچرخانید؛ اگر به سختی چرخانده شود، باید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید. چک کردن این ایراد لزوماً به کمک تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان نیاز ندارد.

مشکل بازوهای اسپری کننده

لق بودن بازوهای اسپری کننده یکی از دلایل تولید صدا در دستگاه است. پس ابتدا چک کنید که آیا این بازوها لق هستند یا خیر و در صورت لق بودن، آن‌ها را محکم یا تعویض کنید. همچنین ممکن است صدای دستگاه به خاطر سایش این بازوها با هم باشد؛ در این حالت باید نحوه قرار گرفتن آن‌ها را بررسی کنید و اگر باز هم مشکل برطرف نشد، تعویض بهترین راه‌حل است.

مشکل حلقه‌های بلبرینگ و کاسه نمد

حلقه‌های بلبرینگ و کاسه نمد از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند و فرسودگی آن‌ها می‌تواند به ایجاد سروصدا در دستگاه شما بینجامد. برای رفع این مشکل بهتر است که این دو قطعه را بررسی. در صورت مشاهده هر گونه فرسودگی، آن‌ها را عوض کنید.

روشن نشدن ماشین ظرفشویی

روشن نشدن دستگاه از رایج‌ترین اشکالاتی است که در زمان تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان شاهد هستیم. قبل از هر چیز باید علت اصلی بروز این مشکل را پیدا و در جهت رفع آن اقدام کنید. روشن نشدن دستگاه می‌تواند به دلایل زیر اتفاق بیفتد:

روشن نشدن ماشین ظرفشویی

 

 

 

مشکل چفت درب یا چفت کلید درب

چفت درب دستگاه برای جلوگیری از نشت آب به بیرون در زمان شستشو کاربرد دارد و وظیفه کلید چفت درب، برق‌رسانی کنترل‌های دستگاه است. در صورتی که درب دستگاه شما به درستی بسته نشود، ماشین روشن نمی‌شود؛ بنابراین لازم است تا مجموعه چفت درب را به همراه کلیدهای آن مورد بررسی قرار دهید.

برای این کار باید پیچ‌های داخل پنل درب را باز کرده و سپس درب داخلی و خارجی را جدا کنید. در این حالت مجموعه چفت درب را مشاهده می‌کنید که معمولاً از دو کلید که به صورت سری بسته شده‌اند، تشکیل شده است. دستی زبانه را در چفت درب قرار داده و مطمئن شوید کلیدها فعال می‌شوند.

اگر طراحی دستگاه به گونه‌ای است که هر دو کلید به طور مکانیکی فعال می‌شوند، باید با مولتی متر آن‌ها را بررسی کنید. این کار در زمان تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان سخت است؛ لذا می‌توانید از یک استادکار تعمیرات ظرفشویی در اصفهان کمک بگیرید.

مشکل کنترل الکتریکی یا تایمر

در صورتی که چفت درب را بررسی کردید و باز هم مشکل برطرف نشد، بهتر است به سراغ تایمر و کنترل الکتریکی دستگاه بروید. ابتدا باید عمل تخلیه دستگاه را چک کنید تا مطمئن شوید که آب در دیگ ماشین باقی نمانده باشد.

اگر با روشن شدن پمپ تخلیه، صدایی از آن نمی‌شنوید باید تایمر و کنترل الکتریکی دستگاه را چک کنید. تایمر دارای یک سری اتصالات است که با یک موتور کوچک کار می‌کنند. اتصالات تایمر را به وسیله مولتی متر مورد بررسی قرار دهید تا بدانید که کدام اتصالات، مدارهای شیر ورودی و موتور را کنترل می‌کنند.

در مدل‌هایی که کنترل الکتریکی در آن‌ها تعبیه شده، باید برد مدار اصلی و تمامی موارد مربوط به آن بررسی شوند. این کار به تخصص نیاز دارد، بنابراین می‌توانید با یک تکنسین تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان تماس بگیرید.

مشکل کنترل الکتریکی یا تایمر

 

 

 

مشکل رله استارت موتور

در زمان کار کردن موتور دستگاه، وظیفه تأمین برق سیم پیچ استارت موتور برعهده رله استارت دستگاه است. در صورتی که در زمان تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان، دستگاه شما روشن نمی‌شود و از رسیدن برق به موتور اطمینان دارید، باید رله استارت را بررسی کنید که بدانید خراب شده است یا خیر.

در این حالت باید پیوستگی رله استارت را که در کنار موتور قرار دارد، به وسیله یک مولتی متر چک کنید. بخش سیم پیچ رله و اتصال کلید در زمان فعال بودن باید پیوسته نشان بدهند. تست رله را می‌توانید به صورت دستی هم انجام بدهید؛ به این صورت که باید آن را برعکس کنید تا پلونگر بیفتد و بتوانید مشکل را بررسی کنید.

مشکل رله استارت موتور

 

 

 

مشکل کلید انتخابگر

با کلید انتخابگر می‌توانید گزینه‌های مختلفی را برای شستشو و خشک کردن انتخاب کنید. اگر با فشار دادن این کلید، دستگاه روشن نمی‌شود، باید آن را با دقت بررسی کنید. ابتدا لازم است تا اتصالات این کلید را چک کنید؛ این کار را با استفاده از یک مولتی متر و برای اندازه‌گیری پیوستگی آن انجام دهید.

توجه داشته باشید که کلید انتخابگر دستگاه شما روی پنل کنترل آن قرار دارد. اگر در انجام این مرحله با مشکل مواجه شدید، دست نگه دارید و با یک تعمیرکار متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان تماس بگیرید.

مشکل موتور محرک

گردش آب برای عملیات شستشو توسط موتور محرک انجام می‌شود. اگر این موتور دچار خرابی شود، می‌تواند یک از دلایل روشن نشدن دستگاه باشد. پس لازم است تا در مرحله اول سیم پیچ‌های آن را باز کرده و پیوستگی آن را به وسیله یک مولتی متر بررسی کنید.

در صورتی که از موتور، صدای زیادی به گوشتان می‌رسد، به احتمال زیاد موتور معیوب است و در زمان تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان باید تعمیر یا تعویض شود.

مشکل فیوز حرارتی

فیوز حرارتی در برخی از مدل‌ها جهت پروتست برد کنترل تعبیه می‌شود. این قطعه با دو سیم به قسمت بالای مجموعه برد دستگاه متصل می‌شود و خرابی آن می‌تواند منجر به ایجاد اختلال در روشن شدن دستگاه شود؛ بنابراین عملکرد و خرابی آن باید مورد بررسی قرار بگیرد.

درب داخلی پنل کنترل را بردارید و دو سیمی که از فیوز حرارتی به برد کنترل متصل شده‌اند را جدا کنید. سپس پیوستگی آن را به کمک یک مولتی متر اندازه بگیرید. بهتر است در صورت نداشتن مهارت کافی در این زمینه، این کار را به یک تکنسین تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان واگذار کنید.

عدم آب‌گیری ماشین ظرفشویی

وقتی با مشکل آب‌گیری نکردن دستگاه خود روبرو شدید، باید بررسی کنید که علت چیست و کدام قطعه در بروز این مشکل نقش دارد. در ادامه تعدادی از دلایل رایجی که در به وجود آمدن این اشکال دخیل هستند را بررسی کرده‌ایم.

مشکل شناور

نقش شناور در دستگاه را پیش‌تر بررسی کردیم. اگر شناور دستگاه شما دچار اختلال شد، باید حرکت مکانیکی و سیم‌های آن را مورد بررسی قرار دهید. برای بررسی عملکرد شناور هم می‌تواند سیم‌های آن را جدا کرده و پیوستگی آن را با یک مولتی متر اندازه‌گیری کنید. بهتر است این کار را به تعمیرکار تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان بسپارید.

مشکل شیر ورودی

بررسی منبع ورودی آب و فشار آن در زمان تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان می‌تواند در پیدا کردن علت عدم آب‌گیری دستگاه به شما کمک کند. اگر شیر آب ورودی خراب باشد، باید آن را تعویض کنید.

عدم آب‌گیری ماشین ظرفشویی

 

 

 

مشکل کلید درب

ماشین‌های ظرفشویی طوری طراحی می‌شوند که در زمانی که درب آن‌ها باز باشد، کار نمی‌کنند؛ بنابراین اگر کلید درب خراب باشد، عمل آب‌گیری هم انجام نمی‌شود. درب داخلی و خارجی را جدا کرده و سیم‌های کلید را باز کنید؛ سپس پیوستگی آن را با مولتی متر اندازه بگیرید.

انجام این مرحله حتی برای کسانی که تخصص کافی را در این زمینه ندارند، سخت نیست. با این وجود اگر این کار برای شما دشوار است، با یک تکنسین تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان مشورت کنید.

تمیز نشدن ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی

لحظه‌ای را تصور کنید که با باز کردن ظرفشویی، با ظرف‌هایی مواجه شوید که هنوز کثیف هستند. این مشکل می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه بررسی شده‌اند. رفع این مشکلات به تخصص نیاز دارد و در صورت مشاهده چنین مشکی باید با یک استادکار تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان تماس بگیرید.

  • مشکل پمپ تخلیه و موتور
  • ایراد در المنت
  • مشکل ایمپلرهای پمپ
  • دیسپنسرهای معیوب
  • اختلال در فیلترها
  • مشکل شیر ورودی
  • ایراد در لوله آب‌رسان
  • مشکل پایه اتصال به لوله آب
  • ایراد در واشر محفظه تخلیه بالا

 

شماره تماس تعمیرکار ماشین ظرفشویی در اصفهان

 

تعمیر مدل‌های ماشین ظرفشویی در اصفهان

در تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان ممکن است با مدل‌های مختلفی از این دستگاه روبرو شوید که تعمیر هر کدام نیازمند شناخت قطعات و سیستم آن است. همچنین لازم به ذکر است که تفاوت در تعرفه تعمیر انواع ماشین ظرفشویی در اصفهان لزوم استفاده از خدمات نمایندگی‌های مربوطه بیشتر احساس شود.

در ادامه با انواع مدل‌های محبوب و پرکاربرد در تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان آشنا می‌شوید.

تعمیر مدل‌های ماشین ظرفشویی در اصفهان

 

 

 

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در اصفهان

برند سامسونگ را نمی‌توان در تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان نادیده گرفت. تیم نمایندگی تعمیرات ظرفشویی سامسونگ در اصفهان با ارائه خدمات تخصصی، مشکلات ایجاد شده برای دستگاه شما را برطرف می‌کنند.

تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در اصفهان

نمایندگی ماشین ظرفشویی ال جی در اصفهان یکی دیگر از مجموعه‌های موفق در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان است؛ این مجموعه با تکنسین‌های حرفه‌ای خود به رفع ایرادات دستگاه شما در کمترین زمان ممکن می‌پردازد.

تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در اصفهان

اگر چه بسیاری از تعمیرکاران در زمینه تعمیرات لوازم خانگی بوش فعالیت دارند، اما استفاده از خدمات نمایندگی ماشین ظرفشویی بوش در اصفهان دارای مزایایی است که شما را از هر تعمیرکار دیگری بی‌نیاز می‌کند.

تعمیر ماشین ظرفشویی الگانس در اصفهان

نمایندگی ماشین ظرفشویی الگانس در اصفهان یکی از مراکز مجاز و تخصصی در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان است که تمامی خدمات خود را با ضمانت معتبر و همراه با گارنتی ارائه می‌دهد. پس در صورت مواجه با هر گونه مشکل با تکنسین‌های این مجموعه تماس بگیرید.

تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک در اصفهان

اگر ساکن اصفهان هستید و از برند مجیک استفاده می‌کنید، در صورت خرابی ظرفشویی خود می‌توانید با نمایندگی ماشین ظرفشویی مجیک در اصفهان تماس بگیرید. با این کار از خدمات تخصصی این مرکز در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان بهره‌مند می‌شوید.

تعمیر ماشین ظرفشویی مجیک در اصفهان

 

 

 

تعمیر ماشین ظرفشویی پاکشوما در اصفهان

تعمیر ماشین ظرفشویی به صورت سیار از خدمات برخی از شعبه‌های نمایندگی ماشین ظرفشویی پاکشوما در اصفهان است. به این ترتیب کار شما راحت می‌شود و با صرفه‌جویی در زمان خود، می‌توانید به کارهای روزمره خود با خیالی آسوده برسید.

تعمیر ماشین ظرفشویی بکو در اصفهان

نوع خرابی دستگاه در تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان تأثیر زیادی دارد؛ اما آیا هر کسی توانایی تشخیص صحیح نوع خرابی ماشین را دارد؟ نمایندگی ماشین ظرفشویی بکو در اصفهان از تکنسین‌های باتجربه‌ای برخوردار است که نوع خرابی را در سریع‌ترین زمان ممکن پیدا کرده و در جهت رفع آن اقدام می‌کنند.

تعمیر ماشین ظرفشویی موریس در اصفهان

ایراداتی که برای هر دستگاه به وجود می‌آیند باید توسط متخصصین آن حوزه بررسی و رفع شوند. در صورت مواجه شدن با مشکلات مختلف، نمایندگی ماشین ظرفشویی موریس در اصفهان می‌تواند با کمترین دردسر به شما کمک کند.

تعمیر ماشین ظرفشویی میدیا در اصفهان

نصب، عیب‌یابی، سرویس و تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان را باید به متخصصین آن واگذار کنید. نمایندگی ماشین ظرفشویی میدیا در اصفهان بهترین گزینه برای انجام تعمیرات لازم برای دستگاه شماست.

سؤالات متداول

  1. چرا قرص ماشین ظرفشویی به خوبی در آن حل نمی‌شود؟

علت اصلی این مشکل مربوط به دیسپنسر دستگاه است که وظیفه آن رقیق کردن قرص یا مواد شوینده برای عملیات شستشو است. البته عوامل دیگری مانند: کیفیت پایین مواد شوینده، قطع شدن چرخه شستشو، کلید سوئیچ معیوب و غرق شدن قفسه هم می‌توانند از دلایل حل نشدن قرص باشند.

  1. علت بوی بد ماشین ظرفشویی چیست؟

اگر از دستگاه برای مدتی طولانی استفاده نکنید یا ماشین به خوبی تمیز نشده باشد، بوی نامطبوعی از آن به مشام می‌رسد. تمیز کردن مداوم فیلتر و قفسه‌ها به برطرف کردن این بوی بد کمک زیادی می‌کند.

  1. چرا ماشین ظرفشویی ظرف‌ها را خوب خشک نمی‌کند؟

این اشکال ممکن است به دلایل مختلفی رخ بدهد که باید توسط تکنسین مربوطه بررسی شوند؛ از جمله: مشکل ترموستات، المنت و توزیع کننده مایع کمک آب‌کشی.

  1. چرا ماشین ظرفشویی آب را گرم نمی‌کند؟

خرابی برد یا پمپ حرارتی می‌تواند در بروز چنین مشکلی مؤثر باشد. البته مشکلات شیر و اتصالات مربوط به آب گرم یا سنسور حرارتی معیوب هم در به وجود آمدن این اشکال دخیل هستند.

شارینو

قصد دارید برای مداوا به اصفهان سفر کنید و پزشکان قلب و عروق در اصفهان را نمی‌شناسید؟ یا شاید می‌خواهید بهترین کلینیک دندانپزشکی در اصفهان را پیدا کنید؛ در هر حال می‌توانید با مطالعه مقالات شارینو به خواسته خود برسید.

برای تفریح در شهر اصفهان چه برنامه‌ای دارید؟ سینما؟ کافه؟ اماکن دیدنی؟ یا … با مطالعه مقالات ما در وب‌سایت شارینو با عناوین کافه‌های اصفهان، سینماهای اصفهان و همچنین مراکز تفریحی اصفهان بهتر می‌توانید تصمیم‌گیری کنید.

در صورتی که بعد از مطالعه مقاله تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان به مطالعه مقالات مشابه نیاز پیدا کردید، پیشنهاد ما تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان، تعمیر یخچال در اصفهان، تعمیر تلویزیون در اصفهان، تعمیر پکیج در اصفهان و تعمیر جاروبرقی در اصفهان است.

در دنیای پیشرفته امروز، هر کسب‌وکاری به دیده شدن نیاز دارد و چه جایی بهتر از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی؟ شما می‌توانید برای دیده شدن کسب‌وکار خود از خدمات طراحی تیزر، طراحی سایت، ادمینی پیج و تولید محتوا تیم حرفه‌ای شارینو بهره ببرید.

در آخر

اکنون با مطالعه مقاله تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان می‌توانید بسیاری از مشکلاتی که برای این وسیله به وجود می‌آیند را خودتان برطرف کنید. با این حال هر کجا که احساس کردید تخصص یا حوصله کافی را برای این کار ندارید، با تکنسین تعمیر ظرفشویی در اصفهان تماس بگیرید.

در آخر

 

 

 

شماره تماس تعمیرکار ماشین ظرفشویی در اصفهان

۵ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *