قالیشویی در یزد

قالیشویی در یزد

قالیشویی در یزد

قالیشویی در یزد یکی از مهم‌ترین خدماتی است که در روز‌های آخر سال و به هنگام خانه‌تکانی نیاز به آن ‌برای خانواده‌های یزد بسیار احساس می‌شود. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از مدتی از ظاهر کثیف و کدر فرش‌هایتان دل‌زده شده باشید یا لکه‌ای روی فرش، موکت یا مبلمان ‌شما به وجود آمده باشد که خودتان ‌قادر نیستید آن ‌را پاک کنید.

در چنین شرایطی بهترین گزینه تماس با یک قالیشویی خوب در یزد است. اگر یک قالیشویی حرفه‌ای و مجرب را انتخاب کنید می‌توانید در کم‌ترین زمان ‌و با بهترین کیفیت فرش خود را تمیز و آراسته تحویل بگیرید و از نو شدن دوباره آن ‌لذت ببرید. در ادامه مطلب ما را همراهی کنید تا شما را بیشتر با حوزه قالیشویی در یزد آشنا کنیم.

قالیشویی در یزد

 

 

 

چرا باید فرش‌هایمان ‌را به قالیشویی بسپاریم؟

با توجه به اینکه در گذشته خانواده‌های ایرانی خودشان ‌برای شستشوی فرش به‌ویژه در روز‌های خانه‌تکانی اقدام می‌کردند و از نتیجه آن ‌نیز راضی بودند؛ هنوز هم برخی افراد برای سپردن فرش‌های خود به قالیشویی مقاومت می‌کنند.

یکی از رایج‌ترین سؤالات افراد در این زمینه‌ این است که اصلاً چرا باید فرش‌هایمان ‌را به قالیشویی در یزد بسپاریم؟ در این باره باید بگوییم شستشوی فرش، تابلوفرش، موکت، مبلمان ‌و غیره در یک قالیشویی معتبر در یزد مزایای قابل‌توجهی دارد که آشنایی با آن‌ها  می‌تواند شما در این زمینه‌ قانع کند.

اولین مزیت شستشوی فرش توسط قالیشویی در یزد این است که متخصصان ‌این حوزه با برخورداری از آشنایی کافی با انواع جنس فرش می‌توانند با بهترین مواد شوینده و مناسب‌ترین شیوه‌ها فرش‌های شما را شستشو داده و مانند روز اول به شما تحویل دهند.

معمولاً زمانی که افراد خودشان ‌نسبت به شستشوی فرش یا موکت اقدام می‌کنند اتفاقاتی همچون بیش از حد خیس شدن فرش یا استفاده زیاد از مواد شوینده بسیار شایع است و می‌تواند به‌طورجدی به فرش یا موکت آسیب بزند.

 

قالیشویی در یزد

 

 شستشوی فرش در خانه مشکلاتی دیگری نیز دارد که از آن‌ها  می‌توان ‌به قراردادن وسایل سنگین روی فرش بعد از شستشو اشاره کرد. اگر این وسایل از جنس چوب باشند، دچار رنگ‌پریدگی و اگر فلزی باشند دچار زنگ‌زدگی و البته ماندن لکه روی فرش می‌شوند.

در این مراکز پرسنل می‌دانند چگونه از مواد شوینده مخصوص استفاده کنند تا آسیبی به فرش به‌ویژه فرش‌های دستباف و قیمتی وارد نشود؛ اما ممکن است در روش شستشوی دستی توسط خودتان ‌در اثر یک اشتباه کوچک آسیبی بسیاری به تاروپود فرش یا تابلوفرش وارد شده و جبران‌ناپذیر باشد.

علاوه بر این ازبین‌بردن برخی لکه‌ها اصلاً در حیطه توانایی‌های افراد غیرحرفه‌ای نیست و باید حتماً در قالیشویی در یزد توسط دستگاه و مواد لکه بر مخصوص انجام شود.

علاوه بر موارد گفته شده شستشوی فرش مخصوصاً در تعداد بالا نیازمند انرژی و وقت زیادی است که امروزه به دلیل سبک زندگی و مشغله‌های افراد، بسیاری خانواده‌ها نمی‌توانند این وقت و انرژی را صرف شستشوی فرش‌های خود نمایند؛ بنابراین، با توجه به کیفیت بالای شستشوی فرش توسط قالیشویی در یزد، کمک‌گرفتن از این مراکز بهترین گزینه به هنگام خانه‌تکانی و شستشوی فرش‌ها است.

چرا باید فرش‌هایمان ‌را به قالیشویی بسپاریم؟

 

 

 

خدمات قالیشویی در یزد

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که قالیشویی‌های یزد دقیقاً چه خدماتی را به شما ارائه می‌دهند و می‌توانند در چه زمینه‌‌هایی به شما کمک کنند؟ خدمات مراکز قالیشویی در یزد بسیار گسترده است و هریک از مزایا و ویژگی‌های خاصی برخوردارند که در ادامه بیشتر با آن‌ها  آشنا خواهید شد.

خدمات قالیشویی در یزد

 

 

 

شستشوی انواع فرش ماشینی و دستباف

اصلی‌ترین خدمات قالیشویی در یزد به شستشوی انواع فرش‌های ماشینی و دستباف با روش‌های مختلف مربوط می‌شود. شستشوی فرش در یزد مراحل مختلفی دارد که در ادامه با آن‌ها  آشنا خواهید شد. بنا به جنس و الیاف فرش روش شستشو و مواد شوینده مورداستفاده متفاوت خواهد بود.

در پایان ‌کار شستشو، فرش را داخل دستگاه آبگیر قرار می‌دهند و به‌صورت لوله‌ای درمی‌آورند تا آب اضافی آن ‌گرفته شده و خشک شود. لازم به ذکر است به‌منظور شستشوی فرش ابریشمی‌ یا شستشوی فرش دستباف در یزد به‌صورت حرفه‌ای عمل شده و با برخورداری از مهارت و آگاهی، پروسه شستشو و خشک‌کردن به‌گونه‌ای انجام می‌شود که هیچ آسیبی به فرش موردنظر وارد نشود.

ترمیم و رفوگری فرش

از دیگر خدمات مهم قالیشویی در یزد می‌توان ‌به رفوگری و احیای دوباره فرش اشاره کرد. فرش‌ها از باارزش‌ترین متعلقات خانه هستند که ممکن در برخی موارد به دلیل استفاده غیرصحیح دچار آسیب شوند؛ اما جای نگرانی نیست اغلب اوقات می‌توان ‌این آسیب‌ها را با استفاده از خدمات رفوگری فرش در یزد برطرف نمود.

ترمیم و بهسازی بخش‌های سوخته، پاره شده، فرسوده و بیدزده فرش را رفوگری می‌گویند. رفوگری کاری بسیار تخصصی و نیازمند دقت و تجربه بالایی است و در این زمینه باید فرش خود را حتماً به یک قالیشویی باکیفیت در یزد بسپارید تا بهترین نتیجه حاصل شود.

در رفوگری دوباره به فرش‌ها جان ‌داده می‌شود و کار‌هایی همچون رفع چروکیدگی فرش، ریشه بافی، شیرازه‌دوزی، بریدن قسمت‌های سوخته و ترمیم آن‌ها  و سایر موارد به‌منظور نوسازی فرش انجام می‌شود.

ترمیم و رفوگری فرش

 

 

 

رنگ‌برداری

رنگ‌برداری فرش توسط قالیشویی در یزد از آن ‌دسته خدماتی است که بعد از اتفاق‌های ساده‌ای همچون ریختن آب و سایر مایعات روی فرش انجام می‌شود. درواقع رنگ‌برداری حال و هوای رنگی فرش را ریکاوری کرده و به ‌روز اول برمی‌گرداند.

به‌طورکلی فرش‌های دستباف در ۸۰ درصد موارد به هنگام تماس با آب و مایعات دیگر دچار آمیختگی رنگ شده و رنگ‌های تیره آن‌ها  به بخش‌های دیگر سرایت می‌کند که این موضوع درمورد این فرش‌های گران‌قیمت بسیار نگران‌کننده است. البته قالیشویی در یزد برای این مشکل نیز راه‌حل خاص خود را دارد و آن ‌هم رنگ‌برداری است.

رنگ‌برداری امری تخصصی است و لازم است مرمت‌گر فرش حتماً از تجربه بالایی در این زمینه‌ برخوردار باشد تا بتواند به بهترین شیوه شدت رنگ پخش شده را کاهش داده و نمای رنگی فرش را مانند روز اول اصلاح کند. بهتر است برای رنگ‌برداری فرش خودتان ‌اقدام نکنید؛ زیرا حساسیت بالایی دارد و ممکن است در اثر یک اقدام اشتباه فرش شما به‌شدت آسیب ببیند.

دارکشی فرش

شاید دیده باشید که برخی فرش‌ها به علت مکان ‌قرارگیری دائمی‌ پس از مدتی دچار سرکجی یا کجی می‌شوند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که فرش سال‌ها در محلی که با صافی قامت فرش زاویه داشته است قرار داشته و این موضوع بر جان ‌فرش نشسته و آن ‌را به این صورت شکل داده است. حال برای رفع این مشکل چه باید کرد؟

شرکت‌های قالیشویی در یزد در چنین حالتی خدمات دارکشی فرش را پیشنهاد می‌کنند. دارکشی فرش به این صورت است که در ابتدا فرش را در محلی راست و صاف آویزان ‌می‌کنند تا حتی‌الامکان ‌ایرادات کجی و سرکجی آن ‌برطرف شود.

اما اگر مشکل پیچیده‌تر باشد، لازم است فرش معیوب را به یک میزکار بزرگ و مخصوص که کف آن ‌با تخته چوبی پوشیده شده است محکم کنند. سپس ابعاد فرش را روی تخته کف میزکار مشخص کرده و اطراف آن ‌را نخ کشی می‌کنند.

در قدم بعدی چهار طرف فرش را با میخ روی تخته‌ها می‌کوبند تا خوب محکم شود. در این مرحله فرش را خیس می‌کنند و بعد شروع به کشیدن قسمت‌های کج فرش می‌کنند تا صاف شوند.

این کشش‌ها به‌صورت کنترل شده و به‌تدریج انجام می‌شود تا مبادا فرش پاره شود. قالی دارکشی شده تا چند ساعت در آن ‌حالت باقی می‌ماند تا کجی آن ‌به طور کامل از بین برود.

دارکشی فرش

 

 

 

خشک‌شویی مبلمان

امروزه با توجه به افزایش هزینه خرید مبلمان، خدمات تعمیر و شستشوی مبلمان به‌منظور ترمیم و نوسازی این اقلام خانگی بسیار پرطرف‌دار است و جزو خدمات مهم قالیشویی‌های یزد محسوب می‌شود.

مبل‌شویی در یزد برای تمامی‌ مبل‌هایی که بخش‌های پارچه‌ای دارند نظیر تمام پارچه، فلز و پارچه، چوبی و پارچه و غیره قابل‌انجام است.

یکی از سؤالات رایج افراد در مورد شستشوی مبلمان ‌در یزد این است که این کار در محل انجام می‌شود یا کارخانه قالیشویی در یزد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم تمامی‌ خدمات خشک‌شویی نظیر خشک‌شویی مبلمان، خشک‌شویی پشتی، خشک‌شویی تشک خوشخواب، خشک‌شویی فرش، خشک‌شویی موکت‌های چسبیده و غیره در محل انجام می‌شود و نیازی به حمل‌ونقل به کارخانه نیست.

نگرانی که بسیاری از افراد درمورد شستشوی مبلمان ‌توسط قالیشویی در یزد دارند این است مبلمان ‌روشن بعد از شستشو کدر نمی‌شوند؟ در این باره باید بدانید دستگاه‌های مبل‌شویی مورداستفاده توسط قالیشویی در یزد دستگاه‌های مخصوصی هستند که به همین منظور ساخته شده‌اند و هیچ آسیبی به پارچه یا رنگ مبلمان ‌شما وارد نمی‌کنند.

به‌صورت کلی مبل‌شویی هیچ‌گونه ضرری برای مبلمان ‌ندارد و شما می‌توانید به‌منظور نوسازی مبلمان ‌خود از این سرویس استفاده نمایید. در مورد نرخ مبل‌شویی در یزد نیز لازم است بدانید قیمت این نوع خدمات طبق مصوبه اتحادیه بر اساس تعداد مبلمان، تعداد تشک‌ها و پشتی‌های جداشونده تعیین می‌شود.

خشک‌شویی مبلمان ‌

 

 

پرداخت فرش

تمامی‌ فرش‌ها یا تابلوفرش‌ها باید بعد از بافت مورد پرداخت قرار گیرند تا طرح و نقش‌های زیبای آن‌ها  نمایان ‌شود. اگر پرداخت انجام نشود، فرش شما دارای پرز بوده و طرح آن ‌باکیفیت بالا رؤیت نمی‌شود. البته باید بگوییم که پرداخت فرش صرفاً ویژه تابلوفرش یا فرش‌های تازه نیست؛ بلکه برای فرش‌های قدیمی،‌ سوخته و پا خورده نیز کار پرداخت انجام می‌شود.

این کار به این منظور صورت می‌گیرد که اگر بعد از گذشت چند سال از عمر فرش یا تابلوفرش نقش‌ونگار آن ‌زیر پرز پنهان ‌ماند، بتوان ‌دوباره آن‌ها  را نمایان ‌کرده و زیبایی فرش را حفظ نمود. پرداخت به دو صورت ماشینی و دستی انجام می‌شود.

در روش ماشینی دستگاه پرداخت زن روی فرش دستباف کشیده می‌شود و با تیغ قدرتمند خود آن ‌را یکدست و تمیز می‌کند. در پرداخت دستی نیز با استفاده از قیچی پرز‌های فرش توسط فرد بامهارت انجام می‌شود که دقت پایین‌تری به نسبت روش ماشینی دارد و امروزه کمتر انجام می‌شود.

پرداخت فرش

 

 

 

شستشوی موکت

موکت شویی در یزد از دیگر خدمات مراکز قالیشویی در یزد است که با بهره‌گیری از دستگاه مخصوص می‌تواند کلیه آلودگی‌ها و گردوغبار انواع موکت را در کم‌ترین زمان ‌برطرف نماید. موکت‌ها به دلیل رفت‌وآمد زیاد به‌سرعت کثیف شده و ظاهر ناپسندی به خود می‌گیرند.

در این شرایط خدمات شستشوی موکت در یزد می‌تواند در سریع‌ترین زمان ‌موکت شما را مانند روز اول تحویل دهد و البته از چروک شدن و آسیب به موکت نیز جلوگیری نماید. در مراکز قالیشویی در یزد موکت شویی به دو صورت ماشینی و غیر ماشینی صورت می‌پذیرد.

در روش موکت شویی ماشینی، موکت‌ها با استفاده از مواد مخصوص شوینده موکت و دستگاه‌های تخصصی و مکانیزه شسته می‌شوند. در نوع غیر ماشینی از دستگاه‌های مخصوص استفاده نمی‌شود و پرسنل به شکل دستی به لکه‌برداری و شستشوی موکت می‌پردازند که به دلیل عدم استفاده از دستگاه از کیفیت پایینی برخوردار است.

درنهایت اگر قصد شستشوی موکت خانه یا محل کار خود را دارید، حتماً قالیشویی را انتخاب کنید که از روش ماشینی به‌منظور موکت شویی در یزد استفاده کند. در این شرایط کیفیت شستشوی موکت‌های شما تضمین شده و بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد.

نکته مهم دیگر در زمینه‌ شستشوی موکت توسط قالیشویی در یزد این است که برخی موکت‌ها به زمین چسبیده‌اند و امکان جابه‌جایی آن‌ها  به قالیشویی وجود ندارد. نگران ‌نباشید برای این شرایط نیز راه‌حلی وجود دارد. قالیشویی یزد خدمات موکت شویی را به‌صورت سیار و در محل نیز ارائه می‌دهد و شما می‌توانید از افراد متخصص در همان ‌محیط خانه برای شستشوی موکت‌ها کمک بگیرید.

در موکت شویی در محل ابتدا افراد متخصص مکان ‌لکه‌های موکت را پیدا کرده و سپس از مواد لکه‌ بر به‌منظور عمل لکه بری استفاده می‌کنند. در قدم بعدی گردوغبار موکت را با جاروبرقی پاک می‌کنند تا مانع موکت شویی نشود.

درنهایت در مرحله سوم با پس از تعیین نوع مواد و غلظت آن‌ها  با استفاده از دستگاه بخارشور یا دستگاه پولیشر به شستشوی کامل موکت‌ها می‌پردازند.

شستشوی موکت

 

 

 

انواع روش‌های قالیشویی در یزد

امروزه با توجه به نوع و جنس الیاف فرش به ۳ روش مختلف می‌توان ‌فرش‌ را شستشو داده و تمیز کرد. در ادامه شما را با این ۳ روش آشنا خواهیم کرد.

روش سنتی و دستی

تقریباً همه ما از دوران ‌کودکی تابه‌حال با این روش آشنا هستیم. این روش تعبیر همان ‌بوی خانه مادربزرگ‌ها است. در این شیوه اعضای خانواده با همکاری یکدیگر فرش را خیس کرده و با تاید و مواد شوینده دیگر، فرچه و تی به تمیزکردن و شستشوی فرش می‌پردازند. در آخر نیز فرش را روی سطحی پهن می‌کنند یا از دیوار آویزان ‌می‌کنند تا خشک شود.

اما این روش به دلیل غیرتخصصی بودن و انجام توسط افراد غیر آشنا به اصول شستشوی فرش و استفاده از مواد شوینده غیردمناسب می‌توان ‌به تاروپود فرش آسیب جدی بزند و نیازمند زمان ‌و انرژی زیادی است.

قالیشویی نیمه اتوماتیک

همان‌طور که از نام آن ‌پیداست این روش ترکیبی از نیروی انسانی در کنار وسایل اتوماتیک است. یعنی می‌توان ‌گفت که نیرو‌های انسانی شرکت قالیشویی در یزد به کمک ابزار برقی مانند شلاق‌زن و فرچه به شستشو و آبگیری فرش می‌پردازند و یک نیروی انسانی نیز در کنار وسایلی که برقی هستند دخیل است.

قالیشویی اتوماتیک

قالیشویی تمام ‌اتوماتیک در یزد به فرش شویی مکانیزه نیز معروف است و همان‌طور از نام آن ‌نیز می‌توانید ‌حدس بزنید تمامی‌ مراحل شستشوی فرش در این روش توسط ماشین‌های مخصوص انجام می‌شود و نیروی انسانی قالیشویی در یزد تنها در قسمت جابه‌جایی فعالیت دارد.

روش اتوماتیک با استفاده از دو دستگاه ریلی و دیسکی انجام می‌شود و تمام مراحل شستشوی فرش نظیر فرچه زنی و شلاق‌زنی به شکل اتوماتیک انجام شده و با استفاده از آب و مواد شوینده مخصوص فرش شسته می‌شود.

سپس فرش به‌صورت لوله‌ای درآمده و داخل دستگاه آبگیری قرار داده می‌شود تا آب اضافی از منافذ آن ‌خارج شود. در مرحله آخر نیز فرش توسط دستگاه خشک‌کن خشک می‌شود و سپس توسط نیروی انسانی در هوای آزاد قرار می‌گیرد.

انواع روش‌های قالیشویی در یزد

 

 

 

شستشوی انواع فرش در یزد

فرش به‌عنوان ‌یکی از ضروری‌ترین و اساسی‌ترین اقلام خانه‌های ایرانی شناخته می‌شود که از جایگاه بسیار ویژه‌ای در زیبایی دکوراسیون منازل نیز برخوردار است. با توجه به اهمیت فرش در خانه لازم است نسبت به پاکیزگی و آراسته بودن فرش توجه ویژه نشان ‌داده و در مواقع لزوم بهترین گزینه را در این زمینه انتخاب نماییم.

قالیشویی در یزد خدمات شستشوی فرش را برای انواع فرش اعم از فرش دستباف و ابریشمی‌ و فرش‌های ماشینی ارائه می‌دهد و بهتر است پیش از اقدام در این زمینه‌ اطلاعات کافی در مورد هریک از این انواع فرش داشته باشید.

فرش دستباف

فرش دستباف همان‌طور که از نامش پیداست توسط نیروی انسانی بدون دخالت دستگاه بافته و آماده می‌شود و به همین علت از ارزش و قیمت بالاتری به نسبت فرش‌های ماشینی برخوردار است. معمولاً فرش دستباف از الیاف پشمی‌ و رنگ طبیعی بافته می‌شود و به همین علت نیز در شستشوی انواع فرش پشمی‌ و دستباف شاهد مواردی همچون رنگ‌دهی و اختلاط رنگ‌ها هستیم.

یکی از اساسی‌ترین دشواری‌ها در شستشوی فرش دستباف در یزد پس‌دادن رنگ‌های تیره به بخش‌های روشن فرش و رنگی شدن ریشه‌ها است. البته امروزه در مراکز حرفه‌ای قالیشویی در یزد برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی ابتدا تست رنگ انجام می‌دهند و در صورت رنگ‌دهی فرش دستباف از مواد شوینده مخصوص غیر اسیدی و غیر قلیایی به‌منظور شستشو استفاده می‌کنند.

البته برای شستن فرش دستباف در یزد علاوه بر شوینده‌های مخصوص از تکنیک‌های خاصی نیز بهره می‌برند. در قالیشویی اتوماتیک یزد با قراردادن فرش در دستگاه، شستشو با سرعت بالایی صورت می‌گیرد. همچنین استفاده از آب گرم برای شستن این دسته از فرش‌ها ممنوع است؛ زیرا شدت رنگ‌دهی در تماس با آب گرم افزایش می‌یابد.

برای خشک‌کردن فرش‌های دستباف لازم است فرش را در داخل دستگاه به‌صورت خوابیده قرار دهند تا آب اضافی از سطح زیرین آن ‌خارج شود. شاید با خودتان ‌بگویید چرا فرش را آویزان ‌نمی‌کنند؟ زیرا اگر برای خشک‌شدن فرش دستباف آن را آویزان ‌کنند در مسیر آبراه و خروج آب از فرش ممکن است اختلاط رنگ پیش بیاید و ریشه‌های فرش رنگی شوند.

شستشوی انواع فرش در یزد

 

 

 

فرش دستباف ابریشمی‌

در بافت فرش‌های ابریشمی‌ از فیبر ابریشم استفاده می‌شود و این فیبر از پیله کرم ابریشم تهیه شده و به نام ابریشم خام نیز شناخته می‌شود. با توجه به زیبایی و ظرافت بالای فرش‌های ابریشمی‌ باید در شستشوی آن‌ها به‌شدت دقت و حساسیت به خرج داد.

درنتیجه، لازم است فرش‌های ابریشمی‌ خود را به قالیشویی خوب یزد بسپارید تا با بهترین مواد و مهارت کافی کار شستشوی آن‌ها  انجام شود. مهم‌ترین موضوع در شستشوی فرش ابریشمی‌ در یزد لکه بری این نوع فرش است. برای لکه بری فرش ابریشم به‌هیچ‌وجه نباید از مواد شیمیایی قدرتمند و قلیایی استفاده کرد.

معمولاً مراکز معتبر قالیشویی در یزد که تجربه کافی در این زمینه‌ دارند با استفاده از مواد ایمن و ارگانیک لکه‌های فرش ابریشم را پاک می‌کنند. در این میان ‌باید به شستشوی انواع گبه دستباف، فرش قدیمی،‌ عتیقه و صادراتی نیز اشاره کرد.

شستشوی این فرش‌ها از بالا‌ترین درجه حساسیت برخوردار است و برای سپردن این موارد گران‌بها به قالیشویی در یزد باید مهارت و تجربه مجموعه موردنظر در زمینه‌ شستشوی این دسته از فرش‌ها حتماً مورد ارزیابی قرار گیرد.

فرش دستباف ابریشمی‌

 

 

 

فرش ماشینی

اغلب فرش‌هایی که ما امروزه در خانه‌هایمان ‌استفاده می‌کنیم از نوع ماشینی بوده و در طرح‌ها و جنس‌های مختلف تولید می‌شوند. روش شستشوی فرش ماشینی در یزد بر اساس جنس فرش می‌تواند متفاوت باشد؛ اما بهترین روش، شیوه اتوماتیک است.

روش اتوماتیک راحت‌تر بوده و همچنین در آن ‌تمام تاروپود فرش به‌خوبی تمیز می‌شود و می‌توان اطمینان ‌حاصل کرد که با استفاده از مواد شوینده مناسب و دستگاه‌های ویژه، فرش هیچ‌گونه آسیبی نمی‌بیند و به‌خوبی شسته می‌شود.

فرش‌های ماشینی انواع مختلفی دارند و فرش‌های فانتزی و شگی را نیز می‌توان ‌در دسته فرش‌های ماشینی طبقه‌بندی کرد. در فرش‌های ماشینی به علت استفاده از الیاف‌های خاصی همچون اکریلیک، ویسکوز، پلی‌استر و غیره و همچنین نوع رنگ‌آمیزی معمولاً مشکل اختلاط رنگ کمتر پیش می‌آید. معمولاً درصورتی‌که الیاف مورداستفاده در فرش ماشینی بسیار بی‌کیفیت و نامرغوب باشند این مشکل رخ می‌دهد.

مشکل اساسی در شستشوی فرش‌های ماشینی چیز دیگری است. الیاف غیرطبیعی و پلاستیک موجود در الیاف این فرش‌ها بعد از شستشو با روش غیراصولی و مواد شوینده نامناسب نرمی‌ و لطافت خود را از دست می‌دهند. به همین علت میانگین عمر و ماندگاری فرش‌های ماشینی کمتر از فرش‌های دستباف است.

اما این مورد در صورتی رخ می‌دهد که کار را به کاردان ‌نسپرده باشید. یعنی فرش خود را به یک قالیشویی غیرحرفه‌ای داده باشید که از شیوه‌های استاندارد و مواد شوینده مناسب برای شستشوی فرش شما استفاده نکند. اگر فرش‌های ماشینی به شیوه‌ای درست و با مواد مناسب شسته شوند، نرمی‌ و ظاهر زیبای خود را برای سالیان ‌طولانی حفظ می‌کنند.

شستشوی انواع فرش در یزد

 

 

 

مراحل قالیشویی در یزد

در این بخش از مطلب قالیشویی در یزد تصمیم گرفتیم شما را با مراحل قالیشویی در یزد آشنا کنیم تا با دید بازتری نسبت به استفاده از خدمات بهترین قالیشویی‌های یزد اقدام نمایید. هریک از مراحلی که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد بسیار ضروری و مهم است و لازم است تحت کنترل افراد متخصص و مجرب انجام شوند.

زدودن گردوغبار فرش

ابتدایی‌ترین مرحله قالیشویی مرحله غبارگیری فرش است. این کار حتماً باید پیش از خیس شدن فرش انجام شود تا مشکلی به وجود نیاید. در گذشته ایرانیان ‌این کار را با آویزان ‌کردن فرش و ضربه‌زدن به آن ‌انجام میدادند که البته این ضربه‌ها می‌تواند منجر به آسیب به الیاف فرش شود.

امروزه برخی افراد برای مرحله غبارگیری از جاروبرقی استفاده می‌کنند که لازم است بدانید قدرت کافی برای مکش تمام گردوغبار موجود در عمق فرش را ندارد.

در مراکز معتبر قالیشویی در یزد با استفاده از تجهیزات مخصوص و پرسنل مجرب کار زدودن گردوغبار فرش بدون واردشدن هیچ‌گونه آسیبی به فرش انجام می‌شود و معمولاً یک ساعت طول می‌کشد. البته این زمان با توجه به ابعاد فرش متغیر است و برای فرش‌های کوچک به زمان ‌کمتری نیاز است.

شستشوی فرش

بعد از مرحله غبارگیری نوبت به شستن فرش می‌رسد که مرحله اصلی کار است. در این مرحله ابتدا فرش موردنظر را خیس کرده و سپس مواد شوینده را به آن ‌اضافه می‌کنند. در یک قالیشویی باکیفیت در یزد در زمان ‌استفاده از مواد شوینده حتماً به نوع و جنس الیاف فرش توجه ویژه می‌شود.

درنهایت این مرحله اگر با نظارت کادر متخصص و باتجربه و با استفاده از امکانات و مواد تخصصی و باکیفیت انجام شود، مشکلاتی از قبیل زردشدن، اختلاط رنگ، آسیب‌دیدن الیاف و سایر موارد رخ نمی‌دهد و کیفیت شستشو تضمین می‌شود.

در این مرحله با استفاده از تکنیک‌های مخصوص و مواد شوینده مناسب ویژه فرش تمامی‌ آلودگی‌های فرش پاک شده و فرش ظاهر تازه‌ای به خود می‌گیرد.

آبکشی فرش

بعد از اینکه قالیشویی در یزد فرش را به طور کامل مورد شستشو قرار داد نوبت به مرحله آبکشی می‌رسد. در این مرحله با استفاده از دوش‌های فشار آب قوی و دستگاه‌های مخصوص کف و مواد شوینده از فرش به طور کامل خارج می‌شود. این کار دو بار انجام می‌شود تا فرش کاملاً شسته شده و هیچ اثری از مواد شوینده در تاروپود آن ‌باقی نماند.

آبگیری فرش

این مرحله از مهم‌ترین مراحل شستشوی فرش به شمار می‌آید؛ زیرا اگر آب زائد در فرش باقی بماند ممکن است سبب پوسیدگی الیاف و آسیب‌دیدن و زردشدن فرش شود. این مشکل از قبیل مشکلاتی است که در زمان‌ها ی گذشته در روش سنتی و دستی شستن فرش رخ می‌داد و منجر به بوی نامطبوع و آسیب‌دیدگی جدی فرش می‌شد.

در این روش فرش لوله شده و داخل دستگاه قرار می‌گیرد. سپس دستگاه می‌چرخد و با نیروی گریز از مرکز، آب فرش به طور کامل تخلیه می‌شود. این پروسه تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که فرش خالی از آب اضافه شود. سپس فرش را از دستگاه خارج کرده و برای خشک‌کردن آماده می‌کنند.

خشک‌کردن فرش

اگر یادتان ‌باشد در روش‌های سنتی معمولاً فرش را روی زمین پهن می‌کردند یا از دیوار آویزان ‌می‌کردند تا خشک شود؛ اما این روش معایبی دارد. اول اینکه ممکن است فرش‌ دچار آلودگی شود یا حشرات موذی فرش را کثیف کنند و به الیاف آن آسیب بزنند. علاوه بر این اگر هوا سرد باشد، ممکن است زمان خشک‌شدن فرش بسیار طولانی شود.

همچنین آویزان ‌کردن فرش سبب تجمع آب در قسمت‌های پایینی و زردشدن و پوسیدگی ریشه‌ها و لبه‌های فرش می‌شود و درنتیجه بوی نامطبوعی نیز خواهد گرفت. اما امروزه در مراکز تخصصی قالیشویی در یزد برای خشک‌کردن فرش‌ها در مکانی مخصوص از دستگاه‌ها و حرارت‌های مخصوصی استفاده می‌شود و حرارت به شکل یکسان ‌و یکنواخت به تمام قسمت‌های فرش داده می‌شود و مشکلاتی نظیر آلودگی، پوسیدگی و زردی به وجود نمی‌آیند.

خشک‌کردن فرش

 

 

 

اعلاشویی فرش در یزد

سپاسگزاریم که تا اینجای مطلب ما را همراهی کردید؛ امیدواریم که خسته نشده باشید و اطلاعات خوبی از مطالب گفته شده کسب کرده باشید. در این قسمت قصد داریم به یکی از پرتکرار‌ترین سؤالات شما در زمینه‌ خدمات قالیشویی در یزد پاسخ دهیم که آن ‌هم این است که اعلاشویی فرش چیست و چه مزایایی دارد؟

اعلاشویی فرش در یزد یکی از خدمات ویژه‌ای است که توسط شرکت‌های قالیشویی در یزد به مشتریان ‌ارائه می‌شود. اعلاشویی با شستشوی معمولی فرش‌ تفاوت دارد و از مواد مخصوصی در این پروسه استفاده می‌شود. بارز‌ترین تفاوت میان ‌شستشوی عادی و اعلاشویی در دفعات شستن فرش است.

در امر اعلاشویی بنا به درخواست شما شستشوی فرش دوبار انجام می‌شود. در فرش‌هایی که برای مدت طولانی شسته نشده‌اند یا فرش‌هایی که در معرض رفت‌وآمد زیادی هستند نیاز به دفعات شستشو بیشتر می‌شود. علاوه بر این افرادی که از حیوان خانگی در منزل نگهداری می‌کنند یا کودک نوپا دارند نیز در اغلب موارد از خدمات اعلاشویی قالیشویی در یزد استفاده می‌کنند.

دومین تفاوت مربوط به شوینده‌هایی است که در اعلاشویی فرش مورداستفاده قرار می‌گیرند. در این روش با استفاده از نرم‌کننده‌های ویژه فرش، زبری و سختی آن ‌را از بین برده و بار دیگر نرمی‌ و لطافت فرش را بازمی‌گردانند. درضمن مایعاتی که به هنگام اعلاشویی فرش به کار برده می‌شوند به حفظ کیفیت فرش و افزایش عمر آن ‌کمک می‌کنند.

در صورت لزوم در این شیوه سفیدشویی و لکه‌برداری از فرش نیز طبق نظر مشتری انجام می‌شود. هزینه اعلاشویی فرش در یزد بر اساس ابعاد فرش، نوع بافت، جنس فرش، مواد شوینده، تعداد دفعات شستشو و استفاده از لکه شویی و سفیدشویی فرش تعیین می‌شود. برخی از مهم‌ترین مزایای اعلاشویی فرش عبارت‌اند از:

  • افزایش عمر و ماندگاری فرش
  • افزایش زیبایی فرش
  • پاک‌شدن کلیه لکه‌ها و آلودگی‌های برجای‌مانده در بافت زیرین فرش
  • ازبین‌بردن بوی بد فرش
  • رفع تمامی‌ کرک و خز حیوانات خانگی
  • پیشگیری از رشد قارچ و باکتری
  • ایجاد محیطی سالم و بهداشتی در منزل
  • برجسته‌کردن نقاط روشن و سفید فرش
  • حذف تمامی‌ لکه‌ها مانند لکه چربی و قهوه

حتماً اعلاشویی فرش خود را به بهترین قالیشویی در یزد بسپارید و مطمئن شوید از بهترین مواد برای شستشوی فرش‌ها استفاده می‌کنند؛ زیرا اعلاشویی جزو خدمات ویژه است و باید با کیفیت بالایی انجام شود تا نتیجه دلخواه شما حاصل شود.

اعلاشویی فرش در یزد

 

 

 

قیمت قالیشویی در یزد

آیا از قیمت شستشوی قالی در یزد خبر دارید؟ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد به هنگام استفاده از خدمات قالیشویی در یزد موضوع هزینه‌های شستشوی فرش، موکت یا مبلمان ‌است که تحت‌تأثیر عوامل مختلفی تعیین می‌شود. این عوامل عبارت‌اند از:

  • نوع فرش (ماشینی یا دستباف)
  • ابعاد فرش
  • تعمیرات فرش اعم از دارکشی ترمیم سوختگی ریشه زنی فرش ریشه بافی پرزگیری چرم‌دوزی و غیره
  • نوع دستگاه مورداستفاده
  • حمل‌ونقل فرش

در ادامه به‌منظور آشنایی کامل شما با هزینه قالیشویی در یزد تصمیم گرفتیم طبق مصوبه اتحادیه قالیشویی در سال ۱۴۰۱ لیست کاملی از هزینه انواع خدمات قالیشویی در یزد را آماده کنیم. امیدواریم برای شما مفید واقع شود.

قالیشویی در یزد

 

نوع خدمات قیمت
شستشوی فرش دستباف (مترمربع) ۴۵۰۰۰ الی ۸۵۰۰۰ تومان
شستشوی فرش ماشینی (مترمربع) ۱۸۰۰۰ الی ۲۸۰۰۰ تومان
موکت (مترمربع) ۱۰۰۰۰ الی ۱۵۰۰۰ تومان
قالیشویی و اعلاشویی فرش ماشینی (مترمربع) ۳۷۰۰۰ تومان
قالیشویی و اعلاشویی فرش دستباف (مترمربع) ۶۰۰۰۰ تومان
قالیشویی فرش گل‌ابریشم (مترمربع) ۱۰۰۰۰۰ تومان
هزینه حداقل سرویس قالیشویی انواع فرش ماشینی (زیر ۱۲ متر) ۳۰۰۰۰۰ تومان
هزینه کاور هر تخته فرش ۲۰۰۰۰ تومان
حمل‌ونقل ۴۷۰۰۰ تومان

قیمت قالیشویی در یزد

 

 

 

لیست قالیشویی‌های یزد

اگر برای استفاده از خدمات قالیشویی در یزد قصد دارید از بهترین قالیشویی‌های یزد کمک بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه مطلب همراه ما باشید و لیست کاملی که شامل اسامی‌ بهترین شرکت‌های قالیشویی یزد به همراه آدرس قالیشویی در یزد و شماره‌تلفن قالیشویی در یزد است را مطالعه کنید تا بتوانید مناسب‌ترین گزینه را در این زمینه‌ انتخاب نمایید.

نام قالیشویی آدرس شماره‌تلفن
قالیشویی پیروزی یزد، بلوار دانشجو ۰۳۵۳۸۲۴۹۸۹۸
قالیشویی نگین یزد، محله صفائیه، بلوار گلستان، ‌نبش فیضیه ۴۴ ۰۳۵۳۸۲۲۵۱۱۷۷
قالیشویی صدف یزد، چهارراه سلمان، ‌مقابل آموزش‌وپرورش ۰۳۵۳۸۲۴۵۰۰۸
قالیشویی آزادی یزد، بلوار پاک‌نژاد، کوچه جوادالائمه، نبش کوچه صاحب‌الزمان ۰۳۵۳۵۲۵۸۰۰۰
قالیشویی الماس کبیر یزد، آزادشهر، میدان ‌امیرکبیر، ۲۰ متری بتول، نزدیک کوچه ۴، استقلال غربی ۰۳۵۳۷۲۲۸۲۲۴
قالیشویی زیبا یزد، امام شهر، میدان ‌انقلاب، اول کارگر شمالی ۰۳۵۳۵۲۳۸۰۸۰
قالیشویی بیست یزد، آزادشهر، میدان ‌امیرکبیر، اول خیابان ‌استقلال ۰۳۵۳۷۲۰۳۵۲۰
قالیشویی عقیق یزد یزد، خیابان ‌امام خمینی، بین بن‌بست شصتم و بن‌بست شصت و دو ۰۳۵۳۶۲۰۳۱۵۵
قالیشویی درخشان یزد، انتهای خیابان ‌امام خمینی، نرسیده به میدان ‌امام رضا (ع)، بعد از چهارراه موزاییک‌سازی، اول خیابان ‌امام موسی‌بن‌جعفر (ع) ۰۳۵۳۶۲۵۷۵۲۴
قالیشویی نمونه یزد، آزادشهر، بین فلکه سوم و چهارم، بعد از بلوار بهارستان، ‌بعد از کوچه نبوت ۰۳۵۳۷۲۳۹۶۴۶
قالیشویی مهری یزد، آزادشهر، بین فلکه اول و دوم، ابتدای کوچه قائم‌مقام فرا‌هانی، نرسیده به بن‌بست اول ۰۳۵۳۷۲۳۹۶۱۲
قالیشویی هدف یزد، آزادشهر، میدان ‌امیرکبیر، خیابان ‌استقلال، بعد از کوچه خلیلی زاده ۰۳۶۳۷۲۲۸۲۲۵
قالیشویی تابان یزد، آزادشهر، میدان ‌حر خیابان ‌ابوریحان ‌بیرونی، خیابان ‌فردوسی، نزدیک به چهارراه اول ۰۳۵۳۸۳۸۰۰۰۲
قالیشویی پدیده یزد، خیابان ‌امام خمینی، بعد از دانشگاه پیام‌نور، کوچه فرخی یزدی ۰۹۱۳۸۵۰۰۸۰۱
قالیشویی ماندگار ۰۹۱۳۳۵۴۶۴۱۷
قالیشویی بهاران یزد، بلوار مدرس، خیابان ‌سنتو، واقع در خیابان ‌وحدت ۰۹۱۳۸۵۵۸۴۸۴
قالیشویی خورشید یزد یزد، میدان ‌امام حسین، واقع در خیابان ‌آذر یزدی ۰۳۸۲۷۴۵۳۷

لیست قالیشویی‌های یزد

 

 

سؤالات متداول

۱. قالیشویی چه زمانی فرش را تحویل می‌دهد؟

معمولاً مدت‌زمان ‌شستشوی فرش یا موکت به شرکت قالیشویی که آن ‌را انتخاب کردید بستگی دارد؛ اما به طور معمول حداقل ۲ روز و حداکثر ۴ روز زمان ‌لازم است تا خدمات قالیشویی انجام شود.

۲. تفاوت خشک‌شویی با قالیشویی چیست؟

در قالیشویی‌ها با استفاده از دستگاه‌های صنعتی به ازبین‌بردن گردوغبار و آلودگی می‌پردازند. البته در صورت نیاز عملیات ترمیم و درنهایت خشک‌کردن نیز انجام می‌شود. اما در خشک‌شویی‌ها در مدت‌زمان ‌بسیار کوتاهی عملیات بدون شستشو با دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود.

۳. چرا فرش‌هایمان ‌را به قالیشویی بسپاریم؟

شرکت‌های قالیشویی در یزد به تمام اصول شستشوی تمامی‌ فرش‌های ماشینی و دستباف آشنا هستند و با استفاده از پرسنل باتجربه در این زمینه‌ می‌توانند در کم‌ترین زمان ‌و با بالا‌ترین کیفیت بدون آسیب به تاروپود فرش آن‌ها  را شستشو دهند.

۴. آیا شستشوی فرش ماشینی با فرش دستباف تفاوت دارد؟

در مراکز قالیشویی در یزد فرش‌ها بر اساس نوع الیاف و جنس آن‌ها  شسته می‌شوند و ازآنجایی‌که جنس فرش‌های ماشینی و دستباف با یکدیگر فرق دارد؛ درنتیجه از مواد و روش‌های مختلفی برای شستشوی آن‌ها  استفاده می‌شود.

۵. آیا شستشوی فرش در قالیشویی به فرش و ظاهر آن ‌آسیب می‌زند؟

در این باره لازم است بدانید سیستم مبل‌شویی و قالیشویی در یزد امروزه به‌صورت مدرن با استفاده از مواد شوینده بی‌ضرر و تحت کنترل افراد متخصص و دستگاه‌های مخصوص انجام می‌شود در صورت انتخاب یک قالیشویی مناسب آسیبی به فرش‌های شما وارد نخواهد شد.

سؤالات متداول

 

 

 

شارینو

اگر هریک از لوازم‌خانگی شما دچار ایراد شده و نیازمند تعمیر است، پیشنهاد می‌کنیم در اولین قدم حتماً با یک تعمیرکار مجرب و حرفه‌ای تماس بگیرید.

در این راستا برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه تعمیر لوازم‌خانگی و شناخت بهترین تعمیرکاران ‌شهر یزد، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به مقالات وبلاگ شارینو از جمله تعمیر چرخ گوشت در یزد، تعمیر موتورخانه در یزد، تعمیر سرخ‌کن در یزد، تعمیر بخاری در یزد، تعمیر شوفاژ در یزد، تعمیر یخچال در یزد و غیره مراجعه نمایید.

امروزه استفاده از خدمات زیبایی به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نیاز‌های هر خانمی‌ تبدیل شده است. شما به‌منظور آشنایی با بهترین و معروف‌ترین سالن‌ها و آرایشگاه‌های زیبایی یزد می‌توانید از مطلب سالن‌های زیبایی یزد استفاده کنید.

اگر می‌خواهید شهر زیبای یزد را بهتر بشناسید و به بهترین شیوه اوقات فراغت خود را در این شهر پر از جاذبه‌های تاریخی و معماری بگذرانید، پیشنهاد می‌کنیم از مطالبی همچون مراکز تفریحی یزد، مراکز خرید یزد، رستوران‌های یزد و غیره استفاده نمایید.

سلامتی مهم‌ترین دارایی هر یک از ما است و لازم است در مواقع لازم از کمک متخصصان ‌این حوزه استفاده کنیم. اگر با بهترین متخصصان ‌و پزشکان ‌استان ‌یزد آشنا نیستید، اصلاً نگران ‌نباشید؛ زیرا سایت شارینو در این زمینه‌ به فکر شما بوده است.

شما می‌توانید در وبلاگ سایت از مقالاتی همچون پزشک زنان ‌در یزد، بیمارستان‌های یزد، پزشک ارتوپد در یزد، کلینیک دندانپزشکی در یزد، پزشک مغز و اعصاب در یزد و غیره استفاده نمایید.

سخن پایانی

اگر از ظاهر کدر و ناخوشایند فرش، موکت یا مبلمان خود ‌خسته شده‌اید و می‌خواهید دوباره از آن‌ها  ‌مانند روز اول استفاده کنید، بهترین راه تماس با بهترین قالیشویی یزد و استفاده از خدمات حرفه‌ای این مراکز است.

پیش از بهره‌مندی از خدمات قالیشویی در یزد به‌خصوص در روز‌های اخر سال که تقاضای این خدمات افزایش پیدا می‌کند؛ بهتر است با نکات مهمی‌ در این زمینه‌ آشنا باشید که ما در این مطلب به آن‌ها  پرداختیم.

با انتخاب یک قالیشویی خوب در یزد می‌توانید با خیال راحت انواع فرش ماشینی، دستباف، موکت یا مبلمان ‌خود را به این مجموعه سپرده و دراسرع‌وقت آن‌ها  را صحیح‌وسالم و بسیار تمیز و آراسته تحویل بگیرید. امیدواریم این مطلب در زمینه‌ قالیشویی در یزد توانسته باشد به سؤالات شما پاسخ دهد. لطفاً دیدگاه خود را با ما در میان ‌بگذارید.

 

قالیشویی در یزد

۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *