آموزشگاه فنی در یزد

آموزشگاه فنی در یزد

آموزشگاه فنی در یزد یکی از مهم‌ترین مراکز آموزشی استان یزد به شمار می‌آید که در زمینه‌های مختلف فنی به برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای در یزد اقدام می‌نماید. اگر می‌خواهید بدون تحصیلات دانشگاهی وارد بازار کار شوید و در حرفه موردعلاقه خود مهارت کسب کنید، ثبت در کلاس‌های آموزشی آموزشگاه‌های فنی یزد بهترین انتخاب است.

آموزشگاه فنی در یزد با فراهم‌ کردن امکانات لازم و استفاده از اساتید مجرب و باتجربه در هریک از حوزه‌های فنی همچون برنامه‌نویسی، خیاطی، آرایشگری و غیره به علاقه‌مندان کمک می‌کند در هر حوزه‌ای که به آن علاقه‌مند هستند به یادگیری و آزمون‌وخطا بپردازند. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را بیشتر با خدمات آموزشگاه فنی در یزد آشنا کنیم.

آموزشگاه فنی در یزد

 

لیست دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در یزد

اولین قدم برای ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشگاه فنی در یزد شناخت خدمات آموزشگاه‌های فنی در یزد است. آموزشگاه فنی در یزد کلاس‌های تخصصی در زمینه‌های مختلف آموزشی برگزار می‌کند و خدمات بسیاری به علاقه‌مندان ارائه می‌نماید. حوزه‌های فعالیت آموزشگاه فنی و حرفه‌ای یزد شامل موارد زیر هستند:

  • حوزه خدمات شامل امور مربوط به رایانه، طراحی و دوخت، مانتو دوز، شلواردوز، ضخیم دوز، نازک‌دوز، تعمیرکار لباس، دوخت چادرنماز، الگوساز و غیره
  • حوزه صنعت شامل سنگ‌کار، کاشی‌کار، گچ‌کار، سیمان‌کار، نقاش ساختمان، نصب کاغذدیواری، برق‌کار ساختمان، کنترل‌گر کیفیت و غیره
  • حوزه فرهنگ و هنر شامل نقاشی روی سفال، سازنده تزئینات عروس، نقاشی با آبرنگ و گواش، نقاشی دیجیتال و غیره
  • کشاورزی شامل ماشین‌آلات کشاورزی، گیا‌هان دارویی و دارو‌های گیاهی، صنایع غذایی، امور زراعی، زیست‌فناوری، امور باغی و غیره

تعداد دوره‌های فنی و حرفه‌ای یزد بسیار بالا است و نمی‌توان در این مقاله به تمام رشته‌های فنی اشاره کرد؛ اما شما می‌توانید به‌منظور آشنایی با تمام رشته‌های فنی آموزشگاه فنی در یزد به وب‌سایت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مراجعه نمایید.

لیست دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در یزد

 

 

 

مزایای دوره‌های آموزشگاه فنی در یزد

یکی از رایج‌ترین پرسش‌های افراد در زمینه ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در یزد این است که اصلاً چرا باید در این دوره‌ها شرکت کنیم و ثبت‌نام در این دوره‌ها چه مزیتی دارد؟ ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشگاه فنی در یزد مزایای بسیاری دارد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم:

  • مهم‌ترین مزیت شرکت در دوره‌های آموزشی آموزشگاه فنی در یزد، آشنایی شما با استعداد و مهارت‌هایتان و شکوفاسازی آن‌ها است. این کلاس‌ها فرصت بسیار خوبی هستند تا شما بفهمید که به چه حوزه‌ای علاقه‌مند هستید و در چه مشاغلی می‌توانید به‌خوبی عمل کنید و بدرخشید.
  • شرکت در دوره‌های آموزشگاه‌های فنی یزد هیچ محدودیت سنی ندارد.
  • شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشگاه فنی در یزد به شکل عملی آموزش دیده و به‌راحتی وارد بازار کار شوید.
  • کلیه اصول و تکنیک‌های لازم برای رشته موردنظر شما در این دوره‌ها آموزش داده می‌شوند.
  • شرکت در آموزش‌های آموزشگاه فنی در یزد بهترین فرصت برای اخذ یکی از بهترین مدارک مهاجرت است.
  • در پایان این دوره‌ها گواهینامه معتبر مورد تأیید سازمان جهانی کار را دریافت می‌کنید.
  • مدارک فنی و حرفه‌ای در بسیاری از کشور‌های دنیا معتبر هستند و از این طریق می‌توانید به تحصیل، مهاجرت و اخذ ویزای کاری در سایر کشور‌های دنیا اقدام نمایید.
  • فرصت‌های شغلی بیشتر و بهتری در اختیار شما قرار می‌گیرد و می‌توانید به‌عنوان کارآفرین فعالیت خود را در رشته موردنظر آغاز نمایید.
  • بدون شرکت در کنکور و گذراندن تحصیلات دانشگاهی می‌توانید در رشته موردعلاقه‌تان به فعالیت پرداخته و مهارت‌های لازم را فرابگیرید.
  • با داشتن مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای می‌توانید از تسهیلات و وام‌های بانکی استفاده نمایید.
  • با صرف کم‌ترین هزینه در آموزشگاه فنی در یزد می‌توانید در یک رشته فنی و حرفه‌ای به یادگیری مهارت پرداخته و کار را یاد بگیرید.
  • ارتباط با سایر متقاضیان رشته‌های فنی و اساتید باتجربه و ماهر در این حوزه می‌تواند سبب افزایش تعاملات اجتماعی شما و کسب تجربه‌های جدید در زندگی شود.
  • مدت‌زمان کوتاه دوره‌ها از دیگر مزایای این کلاس‌ها به شمار می‌آید.

مزایای دوره‌های آموزشگاه فنی در یزد

 

 

 

آزمون‌های آموزشگاه فنی در یزد

بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی در آموزشگاه فنی در یزد نوبت آن است که شما با یک آزمون سنجشی خود را ارزیابی کنید و ببینید تا چه حد آموزش‌ها را یاد گرفته و در آن رشته مهارت دارید. شرکت در این آزمون‌ها و قبولی در آن‌ها مزایای بسیاری برای شما به دنبال دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

اگر تمایل دارید از مزایای مدرک فنی و حرفه‌ای همچون امکان دریافت وام، مهاجرت، فرصت‌های شغلی بهتر و غیره بهره‌مند شوید، لازم است پس از پایان دوره آموزشی در آموزشگاه فنی در یزد به ثبت‌نام در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای اقدام نمایید.

انواع آزمون آموزشگاه‌های فنی یزد

آزمون‌های آموزشگاه فنی در یزد به ۳ شکل آزمون هماهنگ کتبی، آزمون عملی و آزمون ادواری برگزار می‌شوند. زمان برگزاری آزمون‌ها با توجه به تاریخ پایان کلاس‌های آموزشی مشخص شده و از سوی آموزشگاه فنی در یزد به داوطلبان اعلام می‌شود.

آزمون‌های هماهنگ که معمولاً در چند مرحله تدوین می‌شوند در تاریخ‌های معینی که از طریق سامانه نظام فنی و حرفه‌ای اعلام می‌شود برگزار می‌شوند. آگاهی از زمان دقیق برگزاری آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در یزد الزامی‌ است؛ زیرا داوطلبان بایستی قبل از حضور در جلسه کارت ورود به جلسه خود را پرینت گرفته و در زمان آزمون همراه داشته باشند.

علاوه بر این در صورت عدم آگاهی از زمان آزمون و شرکت نکردن، فرد مردود می‌شود. به‌منظور دریافت کارت ورود به جلسه آزمون‌های آموزشگاه فنی در یزد تنها لازم است به سایت فنی و حرفه‌ای کشور مراجعه نمایید. درنهایت اسامی‌ پذیرفتگان آزمون عملی همراه با روز و ساعت دقیق مراجعه به آموزشگاه فنی در یزد در سایت محل آموزش داوطلبان درج می‌شود.

در صورت قبولی در آزمون عملی به داوطلبان کارت مهارت فنی و حرفه‌ای تعلق می‌گیرد. حال لازم است درمورد آزمون‌های ادواری فنی و حرفه‌ای برای شما توضیح دهیم. این آزمون‌ها مختص کسانی است که در کلاس‌های آموزشگاه فنی در یزد شرکت نکرده‌اند؛ اما بنا به تجربه کاری از مهارت بالایی در یک رشته فنی برخوردار هستند.

این دسته از افراد برای دریافت مدرک معتبر باید در آزمون‌های ادواری فنی و حرفه‌ای شرکت نمایند. آزمون‌های ادواری آموزشگاه فنی در یزد به طور معمول در ۴ مرحله برگزار شده و نتایج آن توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اعلام می‌گردد.

حداقل نمره قبولی در آزمون کتبی آموزشگاه فنی در یزد ۵۰ از ۱۰۰ و حداقل نمره قبولی آزمون عملی ۷۰ از ۱۰۰ است. در صورتی که نتوانید نمرات ذکرشده را کسب کنید مردود شده و لازم است مجدداً در آزمون فنی و حرفه‌ای رشته خود شرکت نمایید.

قبولی در این آزمون‌ها نیازمند دقت بالا در تدریس اساتید، توجه به تکالیف، تمرین و تکرار زیاد و علاقه است. لازم است در طول دوره آموزشی آموزشگاه فنی در یزد به طور منظم و جدی آموزش‌ها را دنبال کنید و در مواقع نیاز سؤالات خود را از اساتید بپرسید.

آزمون‌های آموزشگاه فنی در یزد

 

 

 

مزایای رشته‌های فنی

رشته‌های فنی اگر با علاقه و استمرار دنبال شوند، فرصت‌های بسیاری عالی برای شکوفایی استعداد‌ها و توانایی افراد به‌خصوص قشر جوان خواهند بود و می‌توانند به آن‌ها در رسیدن به رؤیاهایشان کمک کنند. برای قبولی در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای در درجه اول باید علاقه کافی به رشته فنی موردنظر داشته باشید و در قدم بعدی در کلاس‌های آموزشی بسیار خوب شرکت کرده باشید.

بهترین کلاس‌های آموزشی با اساتید بسیار مجرب می‌توانند در موفقیت شما تأثیرگذار بوده و در این مسیر به شما کمک کنند. درنهایت با تلاش و کوشش شما قبولی در آزمون‌های فنی و حرفه‌ای کار بسیار سختی نخواهد بود.

انواع مدرک فنی و حرفه‌ای در یزد

شما بعد از گذراندن کلاس‌های آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در یزد باید در آزمون‌های کتبی و عملی سازمان فنی و حرفه‌ای ثبت‌نام کرده و شرکت کنید. درنهایت اگر نمره قبولی را کسب کنید می‌توانید مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای را دریافت نمایید.

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که افراد در زمینه مراجعه به آموزشگاه فنی در یزد با آن روبرو هستند این است که مؤسسه فنی در یزد چند نوع مدرک به هنرجویان اعطا می‌کند و هریک از آن‌ها چه ویژگی‌ها و مزایایی دارند. مدارک فنی و حرفه‌ای آموزشگاه فنی در یزد به ۳ دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه با هریک از آن‌ها آشنا خواهید شد.

انواع مدرک فنی و حرفه‌ای در یزد

 

 

 

مدارک رسمی‌ فنی و حرفه‌ای

مدرک رسمی‌ آموزشگاه فنی در یزد به علت داشتن کد ملی آموزش شغلی علاوه بر ایران در سایر کشور‌ها همچون استرالیا، کانادا و آلمان معتبر است و می‌توان از آن به‌منظور مهاجرت استفاده کرد. شما باید برای دریافت مدرک رسمی‌ فنی و حرفه‌ای، دوره‌های آموزشی آموزشگاه فنی در یزد را به اتمام برسانید.

لازم به ذکر است صدور این مدرک به دلیل طی کردن فرایند آزمون کتبی و عملی زمان‌بر است. درنهایت لازم است در آزمون‌های هماهنگ فنی و حرفه‌ای که به دو صورت کتبی و عملی برگزار می‌شوند شرکت کرده و موفق به کسب نمره قبولی شوید.

این مدرک از معتبر‌ترین و مهم‌ترین مدارک سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است و هرساله متقاضیان بسیاری به‌منظور دریافت این مدرک در کلاس‌های آموزشگاه فنی در یزد ثبت‌نام می‌کنند. دریافت این مدرک معتبر نیازمند صبر و تلاش بسیاری است؛ اما به علت مزایای بسیار این مدرک بین‌المللی ارزش این تلاش و صبر زیاد را دارد و نتایج خوبی برای شما به دنبال خواهد داشت.

از آنجایی ‌که ایران جزو کشور‌های عضو سازمان جهانی کار است شما می‌توانید این مدرک معتبر را ترجمه کرده و از آن برای دریافت ویزا و مهاجرت به کشور‌های دیگر دنیا استفاده نمایید. از مزایای مدرک رسمی‌ فنی و حرفه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این مدرک آموزشگاه فنی در یزد بین‌المللی بوده و از کد ملی آموزش شغلی برخوردار است.
  • قابلیت ترجمه رسمی‌ دارد.
  • به دلیل برخورداری از کد بین‌المللی در سازمان جهانی کار در ۱۸۶ کشور دنیا معتبر است.
  • با مدرک رسمی‌ فنی و حرفه‌ای می‌توانید به‌منظور دریافت وام‌های بانکی خوداشتغالی اقدام نمایید.

مدارک مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای

این دسته از مدارک مرکز فنی و حرفه‌ای در یزد به مدارکی گفته می‌شود که از سوی مراکز آموزشی آزاد یزد و آموزشگاه‌های فنی خصوصی یزد صادر شده و توسط سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مورد تأیید است. این مدارک به این دلیل که مستقیماً از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای به داوطلبان ارائه نمی‌شوند، فاقد مزایای مدرک رسمی‌ و اعتبار بین‌المللی هستند.

برخی افراد درمورد این دسته از مدارک فنی و حرفه‌ای می‌پرسند که آیا می‌توان با استفاده از این مدرک نسبت به مهاجرت به سایر کشور‌ها اقدام نمود؟ در پاسخ به این سؤال باید بدانید از این مدارک برای تحصیل یا مهاجرت به سایر کشور‌ها نمی‌توانید استفاده کنید و تنها در داخل ایران کاربرد دارند. به‌طورکلی از ویژگی‌های اصلی این مدرک آموزشگاه فنی در یزد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این مدرک مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است.
  • نام و آرم آموزشگاه فنی در یزد و امضا مدیر مؤسسه در کنار آرم سازمان فنی و حرفه‌ای کشور وجود دارد.
  • متأسفانه، این مدرک قابلیت استعلام ندارد.
  • این مدرک قابل ترجمه رسمی‌ نبوده و از اعتبار بین‌المللی یا استناد در سفارتخانه برخوردار نیست.
  • با داشتن این مدرک نمی‌توانید نسبت به دریافت وام‌های بانکی اقدام نمایید.

مدارک مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای

 

 

 

مدارک گذر مهارتی فنی و حرفه‌ای

همان‌طور که از اسم این مدرک مشخص است از این گواهی می‌توان برای گذر از یک مرحله آموزشی استفاده کرد. برای مثال کسانی که قصد برگزاری سمینار یا کارگاه‌های چندساعته دارند می‌توانند این مدرک را به شکل رایگان از آموزشگاه فنی در یزد دریافت کرده و به آغاز فعالیت خود اقدام بپردازند. ویژگی‌های اصلی این مدرک به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • این مدرک جزو مدارک غیررسمی فنی و حرفه‌ای بوده و دارای شرایط ذکرشده برای مدرک مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای است.
  • برای آموزش‌های یک الی دوساعته در نمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و سمینارها توسط آموزشگاه‌های آزاد فنی در یزد صادر می‌شود.
  • دریافت این مدرک رایگان بوده و هزینه‌ای ندارد.

همان‌طور که گفته شد کاربرد مدارک آموزشگاه فنی یزد برای هریک از داوطلبان متفاوت بوده و افراد می‌توانند از آن با توجه به اهداف خود در موقعیت‌های مختلفی استفاده نمایند. علاوه بر این مدارک فنی و حرفه‌ای آموزشگاه فنی در یزد با مدارک دانشگاهی برابری می‌کنند.

مهاجرت با مدرک فنی و حرفه‌ای

بی‌شک یکی از مهم‌ترین مزایای مدرک آموزشگاه فنی در یزد امکان مهاجرت با این مدرک و معتبر بودن آن در ۱۸۶ کشور دنیا است. بسیاری افراد که آینده بهتری در دیگر کشور‌های دنیا برای خود می‌بینند و قصد مهاجرت دارند، سعی می‌کنند از طریق شرکت در کلاس‌های فنی مجتمع فنی و حرفه‌ای در یزد و اخذ مدرک رسمی‌ فنی و حرفه‌ای اقدام به مهاجرت کنند.

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم در صورت شرکت در کلاس‌های آموزشی بهترین آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در یزد و کسب حداقل نمره لازم در آزمون فنی و حرفه‌ای می‌توانید مدرک رسمی‌ فنی و حرفه‌ای را در رشته‌های مختلف دریافت کرده و با آن مهاجرت کنید؛ اما لازم است درمورد مهاجرت با مدرک فنی و حرفه‌ای اطلاعات کافی داشته باشید.

حال که به ارزش مدرک رسمی‌ فنی و حرفه‌ای پی بردید؛ لازم است بدانید شما می‌توانید به ۳ طریق برای مهاجرت با مدرک آموزشگاه فنی در یزد اقدام نمایید. این ۳ روش عبارت‌اند از:

  • کاری
  • سرمایه‌گذاری
  • تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به این صورت است که شما باید قبل از اقدام به مهاجرت با مدرک مؤسسات فنی در یزد دیپلم ۱۲ساله فنی و حرفه را داشته باشید. به این منظور دانش‌آموزان پایه نهم می‌توانند از میان زیرگروه‌های رشته فنی و حرفه‌ای که شامل چهار بخش کلی مدیریت، خدمات، هنر، صنعت و کشاورزی است بنا به علاقه خود یکی را انتخاب کنند.

برای مهاجرت سرمایه‌گذاری با استفاده از مدرک آموزشگاه فنی در یزد نیز لازم است به دو شیوه عمل نمایید. راه اول ثبت شرکت است. در این روش بایستی به جز مدرک بهترین آموزشگاه‌های فنی یزد سابقه کاری مرتبط با آن رشته داشته باشید. در مرحله بعد نیز لازم است شرکت را ثبت کرده و سپس به ارائه بیزینس پلن و راه‌اندازی کسب‌وکار بپردازید.

شیوه دوم در مهاجرت سرمایه‌گذاری با مدرک فنی و حرفه‌ای این است که باید در ابتدا تمکن مالی خود را ثابت کنید تا بتوانید اقامت کشور موردنظر خود را به دست بیاورید. سپس می‌توانید در حوزه‌ای که در آن تجربه و تخصص دارید خوداشتغالی کنید.

نوع دیگری از مهاجرت با استفاده از مدرک رسمی‌ فنی و حرفه‌ای مهاجرت کاری است. این نوع مهاجرت در هر کشوری شرایط خاص خود را دارد؛ اما به طور کلی لازم است شرایط زیر را داشته باشید:

  • مدرک دیپلم
  • مدرم زبان کشور موردنظر برای مهاجرت
  • سن کمتر از ۴۴ سال
  • تمکن و ثروت مالی
  • سابقه کاری
  • پیشنهاد شغلی از کارفرما
  • مدرک فنی و حرفه‌ای رسمی‌ کشور

یکی از پرتکرار‌ترین سؤالات افراد درمورد مهاجرت با مدرک بهترین آموزشگاه فنی یزد این است که کدام کشور‌ها برای مهاجرت با این مدرک بهتر هستند؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم از میان ۱۸۶ کشوری که مدرک فنی و حرفه‌ای ایران در آن‌ها معتبر است کشور‌هایی همچون استرالیا، کانادا، سوئد و آلمان بهترین گزینه برای مهاجرت به شمار می‌آیند.

البته شایان‌ذکر است در میان این ۴ کشور به دلیل رقابت بیشتر متقاضیان، شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا و استرالیا به‌مراتب سخت‌تر است؛ زیرا مهاجرت به آلمان نیازمند تسلط به زبان سخت آلمانی است که برای بسیاری افراد بسیار دشوار و وقت‌گیر است.

پیشنهاد می‌کنیم چنانچه قصد دارید به کشور‌های خارجی مهاجرت کنید و با مدرک فنی و حرفه‌ای در آنجا مشغول به کار شوید، حتماً پیش از اقدام در این زمینه بازار کار آن کشور را به طور کامل مطالعه نمایید. اگر به کشور‌های توسعه‌یافته نظیر استرالیا، هلند، آلمان، هند، کانادا و غیره مهاجرت کنید، شانس بیشتری برای داشتن یک شغل خوب خواهید داشت.

حال لازم است به بررسی شرایط مهاجرت با استفاده از مدرک رسمی‌ فنی و حرفه‌ای در ۳ کشور کانادا، استرالیا و آلمان بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات ارزشمندی درمورد مهاجرت با مدرک فنی و حرفه‌ای آموزشگاه فنی در یزد در اختیار شما قرار دهیم.

مهاجرت با مدرک فنی و حرفه‌ای

 

 

 

مهاجرت به آلمان با مدرک فنی و حرفه‌ای

آلمان جزو کشور‌های مهاجرپذیر است، به صورتی که هرساله ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در این کشور ایجاد می‌شود. بازار کار آلمان به شغل‌های زیر نیاز دارد:

  • کارگر فلز
  • جوشکار
  • کابینت‌ساز
  • شغل‌های مربوط به مکاترونیک
  • کشاورزی و دامپروری
  • برق صنعتی
  • الکترونیک در انرژی، اتوماسیون، ساختمان و صنایع‌دستی
  • کوره و سیستم‌های گرمایشی هوا
  • مدیر عملیات تهویه‌مطبوع، لوله‌کشی و گرمایشی
  • فناوری ساخت
  • مکانیک ساخت‌وساز

البته یادتان باشد که مهاجرت با مدارک فنی و حرفه‌ای مربوط به رشته‌های بالا هم می‌توانند کاری باشند هم تحصیلی. مهاجرت تحصیلی به آلمان این‌گونه است که لازم است حتماً سابقه کاری مرتبط با آن رشته را داشته باشید. سپس در کالج‌های کشور آلمان تحصیل‌ کرده و درنهایت مشغول به کار شوید.

مهاجرت کاری نیز به این صورت است که یا باید ویزای جستجو کار بگیرید یا به دریافت ویزای کاری اقدام نمایید. متوسط درآمد ماهیانه مشاغل فنی در آلمان ۴۵ هزار یورو است که البته در رشته‌های مختلف تفاوت دارد.

مهاجرت به آلمان با مدرک فنی و حرفه‌ای

 

 

 

مهاجرت با مدرک فنی و حرفه‌ای به استرالیا

اگر شما هم مانند بسیاری متقاضیان دیگر حوصله و زمان کافی برای یادگیری زبان سخت آلمانی را ندارید، می‌توانید برای مهاجرت سراغ یک کشور انگلیسی‌زبان مانند استرالیا بروید. استرالیا از سال ۲۰۱۸ الی ۲۰۲۳ اعلام کرده است که قرار است بیش از صدهزار مهاجر را بپذیرد که مدرک فنی و حرفه‌ای دارند و دوره‌های فنی و حرفه‌ای را گذرانده‌اند.

اما لازم است بدانید با شرکت در تمام کلاس‌های بهترین آموزشگاه فنی در یزد نمی‌توانید به استرالیا مهاجرت کنید. دولت استرالیا در حوزه‌هایی همچون کشاورزی، هنر و صنعت نیاز به نیروی متخصص دارد. مشاغلی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت بیشتر از بقیه مورد استقبال بازار کار کشور استرالیا هستند:

  • آرایشگر
  • سازنده دیگ بخار
  • کابینت‌ساز
  • نجار
  • بنا
  • شکل‌دهنده فلز
  • قناد
  • حسابدار
  • معمار
  • لوله‌کش
  • مهندس کامپیوتر
  • مهندس الکترونیک
  • معمار
  • نقاش
  • کشاورز
  • دامپرور
  • باغبان
  • مکانیک برق
  • نقاشی اتومبیل
  • برق صنعتی و عمومی‌
  • مربی ورزش
  • نقشه‌بردار
  • نوازنده و موسیقی‌دان
  • معلم کودک
  • ریخته‌گری با ماشین‌آلات فلزی
  • جوشکار
  • آشپز
  • نصاب

البته پیش از اینکه در مشاغل گفته شده در استرالیا مشغول به کار شوید به برخی شرایط نیازمند هستید. مثلاً ممکن است لازم باشد دوره فنی و حرفه‌ای استرالیا را نیز پشت سر بگذارید. طول دوره مهارت فنی و حرفه‌ای بر اساس مدرک تحصیلی و سوابق کاری شما از ۶ ماه تا دو سال متغیر است. هزینه شرکت در این دوره‌های آموزشی نیز نزدیک ۲۵ هزار دلار در سال است.

مورد دیگر این است که چنانچه مدرک فنی و حرفه‌ای این رشته‌ها را دارید، به‌منظور ارزیابی مدرک باید آزمون عملی بدهید. برای انجام مصاحبه فنی نیز به طور معمول به‌وسیله برنامه اسکایپ شیوه کار و توانایی‌های شما مورد سنجش و بررسی قرار می‌گیرد.

موضوع دیگر در مهاجرت به استرالیا این است که باید مدرک کارآموزی یا صلاحیت حرفه‌ای داشته باشید تا نشان دهد که حداقل پنج سال سابقه فعالیت داشتید. البته اگر مدرک فنی و حرفه‌ای خود کشور استرالیا را داشته باشید، ۳۶۰ ساعت آموزش معادل ۳ سال سابقه کار محاسبه می‌شود.

شرط دیگر برای مهاجرت به استرالیا با مدرک مرکز فنی و حرفه‌ای در یزد مصاحبه حضوری است. برخی رشته‌ها همچون جوشکاری نیازمند مصاحبه حضوری هستند و در این مورد باید یک ویزای توریستی بگیرید و به‌منظور انجام مصاحبه به استرالیا سفر کنید.

درنهایت نوبت به ارزیابی مدارک می‌رسد. این مرحله و اعلام نتیجه آن تقریباً ۹۰ روز طول می‌کشد. اگر مدارک فنی و حرفه‌ای و سابقه کار مرتبط تأیید شود، گواهی ارزیابی موقت برای شما صادر می‌شود. در این مرحله می‌توانید به دریافت ویزای کاری استرالیا اقدام نمایید.

مزیت ویزای تخصص و مهارت این است که اقامت خانوادگی به شما می‌دهند که شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال است. درآمد رشته‌های فنی در استرالیا وضعیت خوبی دارد و برای مثال برای صاحبان سالن آرایشگری که ۵ الی ۹ سال سابقه کاری دارند بین ۳۵ الی ۶۵ هزار دلار در سال است.

مهاجرت با مدرک فنی و حرفه‌ای به استرالیا

 

 

 

مهاجرت به کانادا با مدرک فنی و ‌حرفه‌‌ای

تا به اینجای مطلب درمورد روش‌های مهاجرت به آلمان و کانادا با استفاده از مدرک آموزشگاه فنی و حرفه‌ای یزد صحبت کردیم؛ اما اگر به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط هستید، می‌توانید به مهاجرت به کشور کانادا نیز فکر کنید.

دولت کانادا تصمیم گرفته است از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ بیش از یک میلیون مهاجر را تأیید کرده و بپذیرد. کانادا به مشاغل زیر نیاز دارد:

  • آشپز
  • سرآشپز
  • مشاغل مربوط به نظارت منابع طبیعی، کشاورزی، دامداری و تولیدات وابسته به آن‌ها
  • مهارت‌های تعمیر، نگهداری و بهره‌برداری ماشین‌آلات معدنی، تولیدی و اپراتور‌های صنعتی
  • مشاغل صنعتی، ساختمانی و الکترونیکی
  • قصاب
  • نانوا
  • مزرعه‌دار
  • سرپرست گلخانه
  • پیمانکار باغبانی
  • بازاریابی
  • کامپیوتر و آی‌تیی تیآ
  • شبکه، امنیت کاربری و کامپیوتر
  • بهداشت، درمان و مراقبت
  • هتلداری
  • توریسم
  • شیرینی‌پزی
  • آهنگر
  • متخصص دکوراسیون داخلی و خارجی
  • تعمیرکار اتوبوس و کامیون

از شرایط مهاجرت به استرالیا با استفاده از مدرک آموزشگاه فنی در یزد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سابقه کار مرتبط
  • مدرک تحصیلی برای بالابردن امتیاز
  • سن زیر ۴۵ سال
  • پاسپورت
  • شناسنامه
  • گواهی اشتغال به کار
  • سابقه بیمه
  • جواز کسب
  • مدارک هویتی اعضای خانواده
  • سند ازدواج
  • حداقل یک مدرک فنی و حرفه‌ای

درنهایت بعد از اینکه کلیه موارد گفته شده را فراهم کردید باید فرم درخواست ارزیابی برای کارفرمای کانادایی و سایر مراکز کاریابی ارسال کنید تا آن‌ها ارزیابی کنند. سپس مجوز‌های لازم را دریافت می‌کنید. برای آزمون عملی نیز در یک مصاحبه فنی به‌وسیله اسکایپ شیوه کار و توانمندی‌هایتان را به کارفرما نشان می‌دهید.

بعد از ثابت شدن توانایی‌ها، به عقد قرارداد با کارفرما می‌پردازید و کد تأمین اجتماعی را ارائه می‌دهید. حال که مدرک فنی کانادا و سابقه کاری شما ارزیابی شده است باید با برنامه مهاجرتی اکسپرس انتری امتیاز کسب کنید.

قدم بعدی دریافت ویزای کار کانادا از طریق پارامتر‌هایی همچون زبان، میزان تحصیلات، سن بین ۲۵ الی ۴۵، میزان سازگاری با کانادا، میزان تجربه کاری، پیشنهاد کاری و غیره است. به طور کلی شیوه‌های مهاجرت به کانادا نیز شامل خوداشتغالی، سرمایه‌گذاری و اسپانسرشیپ هستند.

عواملی همچون رزومه قوی، مدارک بین‌المللی فنی و حرفه‌ای، سن، زبان و امتیازات دریافتی می‌توانند بر سریع‌تر شدن روند مهاجرت شما به کشور‌های خارجی تأثیرگذار باشند. در صورتی که مدرک فنی و حرفه‌ای داشته باشید، می‌توانید بهتر و سریع‌تر در کشور‌هایی مانند کانادا شغل موردعلاقه خود را پیدا کنید.

افرادی که در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل کرده و آموزش دیده‌اند می‌توانند به کشور‌های پیشرفته دنیا مهاجرت کرده و در شغل‌های بسیار خوبی فعالیت کنند. نکته بسیار مهمی‌ که باید در زمینه مهاجرت با مدرک آموزشگاه فنی در یزد بدانید این است که سعی کنید در رشته موردعلاقه‌تان به سطح بالایی از مهارت و تجربه برسید.

کاملاً روشن است که در هرجای دنیا زمینه فعالیت و درآمدزایی برای افراد توانمند و باتجربه فراهم است و این افراد همواره می‌توانند در ارزیابی‌های مختلف مورد تأیید قرار گرفته و پیشرفت کنند. درواقع توصیه ما این است که به هنگام ثبت‌نام در کلاس‌های مجتمع فنی و حرفه‌ای در یزد سعی کنید حتماً در حوزه‌ای که به آن علاقمند هستید و در آن استعداد دارید فعالیت کنید.

رشته‌های فنی رشته‌هایی هستند که مستقیماً با عملکرد افراد در ارتباط‌اند و شما باید ابتدا با یادگیری دانش لازم و سپس استمرار و تمرین به جایگاه خوبی رسیده و در آن رشته به طور حرفه‌ای عمل کنید. در هریک از کشور‌های دنیا به هنگام مهاجرت با مدرک فنی و حرفه‌ای، شما مورد ارزیابی‌های عملی قرار می‌گیرد.

در این ارزیابی توانایی‌ها و استعداد‌های شما به طور دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرند؛ پس لازم است حتماً در حوزه کاری خود توانمند و حرفه‌ای شده و سپس در این مسیر گام بردارید. به این منظور لازم است ابتدا رشته موردنظر خود را انتخاب کرده و هدف خود را مشخص کنید.

سپس در بهترین آموزشگاه‌های فنی یزد ثبت‌نام کرده و تحت آموزش و نظارت افراد متخصص و اساتید کاربلد قرار بگیرد. رشته‌های فنی و حرفه‌ای رشته‌هایی هستند که به تمرین و تکرار زیاد و پشتکار بالا نیاز دارند. لازم است برای موفقیت در آن‌ها و مهاجرت با مدرک فنی با جدیت تمام کار را دنبال کرده و روز به روز به دانش و تخصص خود بیفزایید.

مهارت و تجربه بالا و داشتن سابقه کاری مرتبط از اصلی‌ترین شرایط لازم برای مهاجرت در بهترین کشور‌های دنیا است و متقاضیان بر این اساس از یکدیگر تفکیک می‌شوند؛ پس لازم است به این موضوع توجه ویژه داشته باشید و با انگیزه و علاقه در مسیر موردعلاقه خود پیش بروید.

البته لازم است حتماً به این نکته توجه داشته باشید که در زمینه مهاجرت با مدرک آموزشگاه فنی در یزد لازم است حتماً از خدمات بهترین آموزشگاه‌های فنی یزد استفاده نمایید؛ زیرا یک آموزشگاه فنی خوب در یزد نه نرای آموزش متقاضیان از اساتید ماهر و مجرب استفاده می‌کند، بلکه در پایان دوره آموزشی مدرک معتبری را نیز در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد.

بهترین آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در یزد از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مورد تأیید هستند و مدرکی که به شما ارائه می‌کنند نیز از طرف همین سازمان دارای تأییدیه معتبر است. درنتیجه لازم است به‌منظور فراهم‌کردن شرایط مهاجرت با مدرک رسمی‌ فنی و حرفه‌ای حتماً از خدمات بهترین آموزشگاه فنی در یزد بهره‌مند شوید.

 

 

 

هزینه دوره‌های آموزشگاه‌های فنی در یزد

شهریه دوره‌های فنی و حرفه‌ای در یزد یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید پیش از اقدام به ثبت‌نام در کلاس‌های آموزشگاه فنی در یزد از آن اطلاع کافی داشته باشید. لازم به ذکر است قیمت کلاس‌های آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان یزد بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود که شامل موارد زیر هستند:

  • میزان تجربه و سابقه کاری آموزشگاه فنی در یزد
  • تخصص و تبحر اساتید
  • امکانات آموزشگاه
  • میزان مهارت‌های عملی هر رشته
  • ساعات کلاس
  • تعداد جلسات و مدت‌زمان کلی دوره آموزشی

در ادامه مطلب قصد داریم شما را با هزینه دوره‌های آموزشگاه‌های فنی در یزد در برخی رشته‌های پرطرفدار آشنا کنیم.

نام رشته شهریه
آرایشگر و پیرایشگر زنانه ۳۸۰۰۰۰۰ تومان
آرایش موی عروس ۵۴۰۰۰۰ تومان
خودآرایی ۳۲۰۰۰۰ تومان
آشپزی ۱۶۸۶۰۰۰ تومان
بازاریاب ۱۶۳۷۰۰۰ تومان
حسابدار ۳۴۷۰۰۰۰ تومان
صندوقدار فروشگاه ۸۲۲۰۰۰ تومان
فروشنده ۱۳۵۰۰۰۰ تومان
مدیر مالی ۳۷۰۰۰۰۰ تومان
خیاط لباس شب و عروس ۲۲۵۰۰۰۰ تومان
تریکو دوز ۲۳۷۳۰۰۰ تومان
تعمیر ساده لباس ۲۰۰۰۰۰۰ تومان
سری‌دوز حرفه‌ای ۱۶۸۰۰۰۰ تومان
مانتو دوز ۲۰۰۰۰۰۰ تومان
برنامه‌نویسی از ۱۶۰۰۰۰۰ الی ۲۵۰۰۰۰۰ تومان
پیرایشگر مردانه ۲۴۰۰۰۰۰ تومان
رنگ موی زنانه ۶۸۰۰۰۰۰ تومان
تعمیرکار تلویزیون ۶۲۵۵۰۰۰ تومان
برق‌کار ۸۰۰۰۰۰۰ تومان
کیف دوزی زنانه ۴۵۰۰۰۰۰ تومان
رنگ‌کاری ساختمان ۱۰۰۰۰۰۰ تومان
کاشی‌کار ۲۰۰۰۰۰۰ تومان
گچ‌کار ۲۲۰۰۰۰۰ تومان
تراشکار ۷۵۰۰۰۰۰ تومان
طراح کفش ۱۱۰۰۰۰۰ تومان
بافنده عروسک ۱۹۶۰۰۰۰ تومان
شال‌باف ۹۷۰۰۰۰ تومان
گل‌دوزی ۱۶۰۰۰۰۰ تومان
نوازنده ساز از ۷۰۰۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰۰۰ تومان
جواهرساز ۶۰۰۰۰۰۰ تومان
سرویس‌کار خودرو ۱۵۰۰۰۰۰ تومان
نقشه‌کشی سازه ۵۳۰۰۰۰۰ تومان

هزینه دوره‌های آموزشگاه‌های فنی در یزد

لیست آموزشگاه‌های فنی در یزد

آیا بهترین آموزشگاه‌های فنی یزد را می‌شناسید؟ یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد به هنگام ثبت‌نام در آموزشگاه فنی در یزد انتخاب یک آموزشگاه حرفه‌ای و معتبر است. به‌منظور تصمیم گرفتیم در ادامه مطلب لیست کاملی از آموزشگاه‌های فنی یزد را به همراه آدرس آموزشگاه فنی در یزد و شماره تماس آموزشگاه فنی در یزد ارائه کنیم.

نام آموزشگاه آدرس شماره تماس
مرکز شماره ۳ (ویژه خواهران) یزد، اول بلوار ۵۲ متری امام شهر ۰۳۵۳۵۲۵۳۱۹۸
مرکز شماره ۱ (ویژه برادران) یزد، بلوار جمهوری، بلوار یزد باف، میدان یزد باف ۰۳۵۳۵۲۵۳۰۰۶
آموزشگاه جواهر (ویژه صنایع و پوشاک) یزد، میدان مسکن، خیابان مقداد، کوچه پرستو ۰۳۵۳۶۲۳۵۶۶۵
آموزشگاه آرنا (ویژه مراقبت و زیبایی پوست) یزد، واقع در خیابان خرمشهر، کوچه شهید دهقان، بن‌بست میر وکیلی، پلاک ۵۳ ۰۳۵۳۶۲۴۰۲۹۰
آموزشگاه پیشگامان کویر (ویژه فناوری اطلاعات) یزد، محله صفائیه، خیابان تیمسار فلاحی، خیابان مریم، کوچه لادن ۱، پلاک ۱۹ ۰۳۵۳۱۰۲۱۴۴۵
آموزشگاه پارسان الکترونیک یزد، خیابان شهید مطهری، مرکز فناوری اقبال، واحد b18 ۰۳۵۳۷۲۶۰۰۹۰
آموزشگاه ممتاز (ویژه هنر‌های تجسمی‌) یزد، بلوار جمهوری اسلامی‌، بعد از سه‌راه استقلال، کوچه مقداد، کوچه مهتاب ۰۳۵۳۵۲۶۴۹۷۲
آموزشگاه دلارام (ویژه امور اداری) یزد، بلوار دانشجو، مقابل پمپ‌بنزین، کوچه امام حسن مجتبی (ع) ۰۳۵۳۸۲۴۲۹۶۶
آموزشگاه فاضل (ویژه مکانیک) یزد، خیابان کاشانی، مقابل بیمارستان بهمن، کوچه خورشید تابان، ساختمان ۲۴ ۰۳۵۳۶۲۸۴۲۲۴
آموزشگاه میلاد صنعت (ویژه معماری) یزد، بلوار شهید بهشتی، کوچه اول توحید، مقابل دبیرستان پسرانه امام حسین (ع) ۰۳۵۳۷۲۴۰۰۰۷

 

سؤالات متداول

۱. آیا مدرک فنی و حرفه‌ای معتبر است؟

بله مدرک فنی و حرفه‌ای علاوه بر ایران در بسیاری از کشور‌های خارجی نیز دارای اعتبار بالایی است و مزایای بسیاری دارد.

۲. مدرک فنی و حرفه‌ای در کدام کشور‌های معتبر است؟

مدرک فنی و حرفه‌ای آموزشگاه فنی در یزد در حال حاضر در بیش از ۲۸۶ کشور جهان اعم از آلمان، کانادا و استرالیا و سوئد معتبر است.

۳. بهترین مدرک فنی و حرفه‌ای برای مهاجرت به استرالیا چیست؟

از محبوب‌ترین و پرمتقاضی‌ترین رشته‌های موردنیاز در استرالیا می‌توان به جوشکاری، حسابداری، نوازنده موسیقی، نقشه‌برداری، کشاورزی، باغبانی و غیره اشاره کرد.

۴. مدارک فنی و حرفه‌ای چند نوع است؟

مدارک فنی و حرفه‌ای آموزشگاه فنی در یزد را می‌توان در سه دسته مدارک رسمی‌، مدارک مورد تأیید سازمان فنی و حرفه‌ای، مدارک گذر مهارتی تقسیم کرد.

۵. مدت‌زمان دوره حسابداری آموزشگاه فنی در یزد چقدر است؟

کارآموز می‌تواند مهارت‌های دیپلم حسابداری فنی و حرفه‌ای را در مدت‌زمان ۱۲ الی ۱۶ ماه کاری آموزش ببیند و در آزمون فنی و حرفه‌ای شرکت نماید.

 

سؤالات متداول

 

 

 

شارینو

اگر دوست دارید در مورد سایر آموزشگاه‌های شهر یزد بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به مقالات وبلاگ شارینو همچون آموزشگاه موسیقی در یزد، آموزشگاه آشپزی در یزد، آموزشگاه زبان در یزد و غیره بزنید.

به‌منظور شناخت مجرب‌ترین مراکز تعمیر لوازم‌خانگی و بهترین تعمیرکاران شهر یزد، می‌توانید به مطالبی همچون تعمیر چرخ‌ گوشت در یزد، تعمیر ماشین ظرف‌شویی در یزد، تعمیر شوفاژ در یزد و غیره سر بزنید.

یکی از مهم‌ترین خدمات وب‌سایت شارینو، معرفی بهترین و مجرب‌ترین پزشکان و متخصصان شهر یزد است؛ به این منظور می‌توانید به مطالبی نظیر بیمارستان‌های یزد، پزشکان قلب و عروق در یزد، پزشک مغز و اعصاب در یزد، فیزیوتراپی در یزد، پزشک زنان در یزد و غیره مراجعه نمایید.

اگر می‌خواهید شهر بزرگ و دیدنی یزد را بیشتر بشناسید و با دوستان و خانواده خود در این شهر زیبا وقت بگذرانید، پیشنهاد می‌کنیم سری به مطالب سینما‌های یزد، مراکز تفریحی یزد، رستوران‌های یزد و غیره بزنید.

سخن پایانی

اگر دوست دارید در هریک از رشته‌های فنی همچون خیاطی، خودآرایی، حسابداری، برق و غیره با صرف هزینه مناسبی حرفه‌ای شده و از این طریق درآمدزایی کنید، کلاس‌های آموزشگاه فنی در یزد با برخورداری از اساتید مجرب و البته اعطای مدرک معتبر و رسمی‌ می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

در این مطلب سعی کردیم شما را با تمام موارد مهم در زمینه دوره‌های آموزشگاه‌های فنی در یزد آشنا کنیم. امیدواریم برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. لطفاً نظر خود را درمورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید. سپاس از همراهی شما.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *