سونوگرافی در اصفهان

سونوگرافی در اصفهان

فهرست مطالب

بهترین مرکز سونوگرافی در اصفهان کجاست؟ این سؤالی است که در زمان پیدا کردن یک مرکز سونوگرافی باید از خودتان بپرسید؛ چرا؟ چون با دریافت خدمات باکیفیت می‌توانید از نتیجه نهایی درمان خود مطمئن باشید و به بهبود خود یا عزیزانتان کمک شایانی بکنید.

در صورتی که به دنبال یک مرکز سونوگرافی در اصفهان هستید، با ما در این مقاله همراه شوید تا علاوه بر کسب اطلاعات کامل درباره خدمات سونوگرافی و کاربرد آن‌ها، تعدادی از بهترین مراکز سونوگرافی اصفهان را به همراه آدرس و شماره تماس به شما معرفی کنیم.

سونوگرافی چیست؟

سونوگرافی یک آزمایش پزشکی تشخیصی است که از امواج صوتی با فرکانس بالا یا اولتراسوند برای دریافت تصاویری از بافت‌ها، غدد، اندام‌ها و جریان خون یا مایع در بدن استفاده می‌کند. سونوگرافی از دستگاهی به نام مبدل روی سطح پوست برای ارسال امواج اولتراسوند و گوش دادن به اکو استفاده می‌کند. یک کامپیوتر امواج اولتراسوند را به تصویر تبدیل می‌کند.

یک تکنسین سونوگرافی در اصفهان می‌تواند تصاویر را ببیند، آن‌ها را بررسی و علائم را شناسایی کند. سپس یک متخصص، تصاویر را بررسی می‌کند تا به تشخیص مشکل یا بیماری کمک کند.

تکنسین سونوگرافی در اصفهان

 

سونوگرافی و رادیولوژی چه تفاوتی با هم دارند؟

شاید بعضی از مردم فرق رادیولوژی با سونوگرافی را ندانند و تصور کنند که این دو کاربردهای کاملاً یکسانی دارند؛ اما در واقع این طور نیست و خدمات سونوگرافی در اصفهان با خدمات مربوط به رادیولوژی تفاوت دارند. تفاوت‌های سونوگرافی و رادیولوژی از جنبه‌های مختلف به شرح زیر هستند.

فناوری

تفاوت اصلی بین این دو رشته پزشکی، فناوری استفاده شده در هر یک از آن‌ها است. رادیولوژی شامل استفاده از انواع مختلفی از فناوری از جمله مواردی است که پرتو می‌شوند؛ مانند: سی تی اسکن و MRI. در حالی که متخصصان سونوگرافی در اصفهان از امواج فراصوت یا امواج صوتی با فرکانس بالا برای ایجاد تصاویری از داخل بدن استفاده می‌کنند. سونوگرافی شامل استفاده از اشعه نمی‌شود.

کاربردهای تشخیصی

رادیولوژی و سونوگرافی در نحوه استفاده برای اهداف تشخیصی نیز متفاوت هستند. رادیولوژی طیف وسیع‌تری از کاربردها را در برمی‌گیرد و به همین دلیل می‌توان از آن برای تشخیص تعدادی زیادی از بیماری‌ها و علائم استفاده کرد. موارد رایجی که برای تشخیص آن‌ها از رادیولوژی استفاده می‌شود، شامل: تشخیص سرطان، ناهنجاری‌ها و شکستگی استخوان هستند.

سونوگرافی در اصفهان بیشتر بر قسمت‌های خاص بدن از جمله: سینه‌ها، سیستم عروقی، قلب، شکم و سیستم اسکلتی عضلانی تمرکز دارد. رایج‌ترین کاربرد سونوگرافی در طول بارداری زنان برای نظارت بر جنین و بررسی عملکرد قلب با اکوکاردیوگرافی است.

پروتکل‌های حفاظتی

رادیولوژی در مقایسه با سونوگرافی، باید سطح بالاتری از پروتکل‌های حفاظتی را داشته باشد. این مزیت به این دلیل است که تشعشعات می‌توانند برای برخی از افراد و در برخی شرایط مانند دوران بارداری مضر باشند. سونوگرافی به این پروتکل‌های ایمنی نیاز ندارد و معمولاً برای استفاده هر کسی بی خطر است.

هدف از سونوگرافی چیست؟

سونوگرافی یک تصویر زنده و واقعی را از آنچه در داخل بدن می‌گذرد، ثبت می‌کند. دوربین استفاده شده در این نوع آزمایش به گونه‌ای عمل می‌کند که از قسمت‌های بدن یا اعمال بدن در زمان واقعی عکس می‌گیرد. سونوگرافی برای ارزیابی اندازه، شکل و تراکم بافت‌ها برای کمک به تشخیص برخی از بیماری‌ها مفید است.

به طور کلی، تصویربرداری اولتراسوند برای نگاه کردن به قسمت‌های مختلف شکم بدون نیاز به باز کردن شکم عالی است. به همین دلیل توصیه می‌شود که در انتخاب مرکز سونوگرافی در اصفهان دقت لازم را داشته و قبل از انتخاب بهتر است تا درباره آن‌ها تحقیق کنید.

هدف از سونوگرافی

 

سونوگرافی چه مزایایی دارد؟

سونوگرافی مزایای بی شماری را برای درمان بیماران فراهم می‌کند؛ به همین دلیل است که به عنوان یکی از مؤثرترین ابزارها برای تشخیص بیماری‌های مختلف و درمان بعدی آنها مطرح شده است. در ادامه به برخی از اصلی‌ترین مزایا و دلایل رایج شدن سونوگرافی در اصفهان اشاره کرده‌ایم.

ایمن بودن

سونوگرافی یکی از روش‌هایی است که ایمنی بالایی دارد و برای بسیاری از افراد حتی زنان باردار بی‌خطر شناخته می‌شود. دلایل ایمن بودن سونوگرافی در اصفهان شامل موارد زیر می‌شوند که به طور دقیق بررسی شده‌اند.

سونوگرافی بدون تشعشعات یونیزه است؛ مزیت اصلی تصویربرداری اولتراسوند این است که از امواج صوتی اولتراسونیک برای ایجاد تصاویر استفاده می‌کند. تکنیک‌های اولتراسوند با سایر روش‌های تصویربرداری متفاوت است؛ زیرا در آن از اشعه استفاده نمی‌شود و هیچ گونه عوارضی را برای بیماران ایجاد نمی‌کند.

سایر آزمایش‌های تصویربرداری اغلب به موادی به نام مواد حاجب نیاز دارند. این عوامل کنتراست بر نواحی خاصی در بدن و رفع مشکلاتی که در طول تصویربرداری تشخیصی ایجاد می‌شوند، تمرکز دارند. بیماران معمولاً این داروها را از طریق داروهای خوراکی یا تزریق در مسیرهای گردش خون مصرف می‌کنند.

بسیاری از افراد به این مواد واکنش‌های آلرژیک دارند. مواد حاجب مشابه برای تصویربرداری اولتراسوند در بیشتر موارد مورد نیاز نیست؛ بنابراین سونوگرافی در اصفهان ایمنی بیمار را تضمین می‌کند.

رویکرد غیر تهاجمی

معاینه سونوگرافی نیازی به روش‌های تهاجمی ندارد. تکنسین‌های سونوگرافی در اصفهان تنها باید مبدل‌های صوتی مناسب را در تماس مستقیم با پوست و روی نواحی خاصی که نیاز به بررسی دارند، قرار دهند. برای مثال، جهت بررسی غده تیروئید بیمار، پروب روی گردن او قرار می‌گیرد و برای زنان باردار روی شکم گذاشته می‌شود.

در برخی موارد، تکنسین‌ها اغلب کاوشگر اولتراسونیک را در داخل حفره‌های بدن قرار می‌دهند تا تصاویری از اندام‌های خاص تولید کنند. این کار به روش‌های تهاجمی (برای مثال شکستن پوست) نیاز ندارد؛ به همین دلیل بیماران پس از عمل از درد و اسکار مرتبط با بسیاری از اقدامات پزشکی رنج نمی‌برند.

بدون درد بودن

به طور کلی روش‌های تشخیصی اولتراسوند بدون درد هستند و نیازی به تزریق، برش دادن یا سوزن زدن ندارند. در نتیجه، بیماران از درد مزمن بعد از عمل یا عوارض جراحی در امان هستند و دردی احساس نمی‌کنند.

برای مثال، قرار دادن یک کاوشگر روی شکم یک زن باردار، تصویر واضحی از جنین را ایجاد می‌کند؛ بسیار راحت و بدون درد. این مزیت باعث می‌شود که معاینه سونوگرافی در اصفهان برای کاربردهای مختلف مناسب باشد.

بدون درد بودن سونوگرافی

بدون نیاز به زمان ریکاوری

معمولاً روش‌های غیرتهاجمی نیازی به دوره نقاهت ندارند؛ این در حالی است که روش‌های تهاجمی نیاز به برش دادن دارند و در این صورت مدیریت مناسب برش‌ها پس از عمل نیز اهمیت پیدا می‌کند. هنگام معاینه سونوگرافی در اصفهان، بیماران نیازی به نگرانی در مورد این موضوع ندارند.

از آنجایی که دوره نقاهتی برای سونوگرافی وجود ندارد، بیماران می‌توانند در هر زمانی تحت آزمایش سونوگرافی قرار گیرند و به راحتی جلسات را در برنامه خود قرار دهند. معاینات سونوگرافی باعث اختلال در فعالیت‌های روزانه یا ورزش معمولی نمی‌شود و در عین حال بسیار سریع و بدون دردسر است.

کارکرد آسان

بیشتر تکنسین‌های مراکز سونوگرافی شبانه‌روزی اصفهان، کارکرد دستگاه اولتراسوند را آسان می‌دانند و اعتقاد دارند که کل فرایند بسیار ساده است. یک ژل اولتراسوند روی پوست بیمار اعمال می‌شود تا از مسدود شدن امواج اولتراسونیک توسط حفره‌های هوا جلوگیری کند.

سپس تکنسین یک پروب دستی را روی ناحیه خاص فشار داده و آن را به اطراف حرکت می‌دهد تا تصویری واضح به دست آورد. حتی زمانی که تصاویر واضح‌تری مورد نیاز است، یک مبدل پیزوالکتریک به سادگی به پروب متصل می‌شود و در یک حفره طبیعی در بدن قرار می‌گیرد. این سهولت استفاده نیز به محبوبیت سونوگرافی در اصفهان کمک کرده است.

دسترسی مناسب و سرعت بالا

جلسات سونوگرافی در اصفهان اغلب سریع هستند و بیشتر آن‌ها تنها چند دقیقه طول می‌کشند. جالب است بدانید که فشرده‌ترین معاینات اولتراسوند حداکثر تا ۱ ساعت طول می‌کشند. این مزیت باعث می‌شود تا برای افرادی که سرشان شلوغ است، گزینه راحتی باشد.

نسبتاً ارزان بودن

از آنجایی که تکنیک‌های سونوگرافی در اصفهان در مقایسه با سایر آزمایش‌های تصویربرداری تشخیصی نسبتاً ارزان هستند، این روش برای بسیاری از بیماران مقرون به صرفه است.

تنها محصول مصرفی مورد نیاز در این روش غیرتهاجمی، ژلی است که مبتنی بر آب ساخته می‌شود و به سیگنال‌ها اجازه می‌دهد تا از طریق پوست عبور کنند. به همین دلیل است که پزشکان اغلب در صورت نیاز، سونوگرافی را توصیه می‌کنند.

قابل حمل بودن

دستگاه‌های سونوگرافی در اصفهان قابل حمل هستند؛ به این معنی که می‌توان از آنها در کنار تخت استفاده کرد و نیازی به انتقال بیماران به آزمایشگاه‌های پزشکی یا اتاق‌های تصویربرداری نیست. این ویژگی قابلیت حمل، آزمایش تشخیصی در نقطه مراقبت را آسان می‌کند.

پاک کردن تصاویر

تصاویر واضحی که از طریق سونوگرافی تولید می‌شوند، یک مزیت بزرگ به حساب می‌آیند که می‌توانند به پزشکان در تصمیم گیری مربوط به بهترین رویکرد برای درمان کمک کنند. بیشتر دستگاه‌های اولتراسوند دارای گزینه‌هایی هستند که از تولید تصاویر واضح پشتیبانی می‌کنند.

تصاویر پویا در زمان واقعی

تصویربرداری سه‌بعدی پویا و بلادرنگ تضمین می‌کند که تکنسین‌ها می‌توانند به تصاویر باکیفیت و اطلاعات مکانی به‌موقع ناحیه‌ای که اسکن می‌شود، تکیه کنند. با حرکت کاوشگر در ناحیه اسکن شده، تصاویر تولید می‌شوند و بافت‌های نرم را با جزئیات زیاد نشان می‌دهند.

برخلاف سایر روش‌های تصویربرداری مانند اشعه ایکس که برای بررسی بافت‌های سخت مانند استخوان‌ها استفاده می‌شوند، انواع سونوگرافی در اصفهان برای تجسم بافت‌های نرم ایده آل است.

هنگامی که امواج اولتراسوند با بافت‌های با چگالی‌های متفاوت برخورد می‌کنند، این امواج الگوهای پژواک متفاوتی را منعکس می‌کنند که می‌توان آن‌ها را اندازه‌گیری کرد. توجه داشته باشید که ویژگی‌های اکو توسط ویژگی‌های خاص بافت‌ها تعیین می‌شود.

تصاویر پویا در زمان واقعی سونوگرافی در اصفهان

 

جایگزینی عالی به جای MRI برای بیماران کلاستروفوبیک

اسکن ام آر آی می‌تواند بسیار طولانی و گیج کننده باشد و فضای محدود دستگاه می‌تواند برای بیماران کلاستروفوبیک آزاردهنده به نظر برسد. با این حال، استفاده از پروب‌های اولتراسونیک دستی از هرگونه احساس محدود بودن فضای دستگاه جلوگیری می‌کند.

قابل استفاده برای انواع موارد پزشکی

سونوگرافی نقطه‌ای، درمانی، چشمی، حین عمل، مولکولی و تصویربرداری اولتراسوند با کنتراست، به لطف طیف وسیعی از موارد استفاده محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. در حالی که بسیاری از افراد ممکن است تصور کنند که سونوگرافی تنها با بارداری مرتبط است.

این تصور اشتباهی است که ذهن بسیاری از مردم را به خود معطوف کرده است. سونوگرافی یک تکنیک تصویربرداری همه کاره است که می‌تواند به درمان بیماری‌های مختلف کمک کند. همچنین برای بررسی غده تیروئید و ارزیابی جریان خون ایده آل است.

علاوه بر موارد ذکر شده، اسکن اولتراسوند به تشخیص درد مزمن، گردن درد، ترومبوز ورید عمقی و بسیاری از شرایط دیگر کمک شایانی می‌کند.

معایب سونوگرافی چیست؟

هر روش درمانی علاوه بر مزایایی که دارد، دارای معایبی نیز هست که سونوگرافی در اصفهان از این قاعده مستثنی نیست. معایب سونوگرافی عبارت‌اند از:

  • نفوذ امواج آن از طریق استخوان یا هوا بخصوص برای بیماران چاق محدود است.
  • کیفیت نتایج و استفاده از تجهیزات به مهارت اپراتور بستگی دارد.
  • تفسیر تصاویر ممکن است دشوار باشد و به اپراتورهای مجرب یا رادیولوژیست نیاز دارد.
  • وضوح تصویر در مقایسه با سی تی اسکن و ام آر آی کمتر است.
  • هوا یا گاز روده از مشاهده ساختارهای بدن جلوگیری می‌کند.

معایب سونوگرافی در اصفهان

 

سونوگرافی چه کاربردهایی دارد؟

فناوری سونوگرافی از امواج صوتی با فرکانس بالا استفاده می‌کند که شنوایی انسان قادر به تشخیص آن‌ها نیست. هنگامی که موج از طریق چگالی‌های مختلف مواد در بدن حرکت می‌کند، یک تغییر فرکانس به وجود می‌آید که ناشی از خواص مکانیکی متفاوت آنها است و این تغییرات توسط پردازنده‌های دیجیتال ثبت شده و به تصویر سونوگرافی تبدیل می‌شود.

بخشی از بدن که باید بررسی شود، فرکانس امواج صوتی انتخاب شده برای اهداف تصویربرداری را تعیین می‌کند. این فرایند از پالس‌های الکتریکی ساطع شده توسط یک مولد پالس فرستنده استفاده می‌کند. مبدل پیزوالکتریک، این پالس‌های الکتریکی را به ارتعاشاتی تبدیل می‌کند که امواج صوتی را به وجود می‌آورند.

در ادامه، کاربردهای سونوگرافی در اصفهان که در تشخیص پزشکی به کار می‌روند، توضیح داده شده‌اند. این کاربردها به تفکیک بخش‌های مختلف بدن و تخصص‌های مربوط به آن دسته‌بندی شده‌اند.

کاربردهای سونوگرافی در اصفهان

 

سونوگرافی شکمی در اصفهان

دستگاه سونوگرافی برای تشخیص علت هر درد یا ناراحتی شکمی ایده آل است و می‌تواند مشکلات بافت‌های نرم شکم را که به درستی کار نمی‌کنند، اسکن و شناسایی کند. این نوع سونوگرافی در اصفهان، بسیاری از بیماری‌هایی را که در ناحیه شکم و اطراف آن قابل تشخیص هستند، به خوبی شناسایی می‌کند.

سونوگرافی نفرولوژی در اصفهان

اسکن اولتراسوند یا همان سونوگرافی تنها فناوری مورد استفاده برای تشخیص سنگ کلیه است؛ حتی این روش می‌تواند تعداد و اندازه هر سنگ را به طور دقیق تشخیص دهد. به همین دلیل است که نفرولوژی یکی از کاربردهای مهم خدمات سونوگرافی در اصفهان محسوب می‌شود.

لیتوتریپتور کلیه با استفاده از امواج اولتراسونیک نیز می‌تواند سنگ کلیه را بشکند؛ این فرایند به عنوان سنگ شکنی شناخته می‌شود. با سنگ شکنی، پالس‌های اولتراسوند سنگ‌های بزرگ کلیه را به قطعات کوچک‌تر می‌شکنند و قطعات کوچک‌تر می‌توانند به راحتی از دستگاه ادراری عبور کنند.

سونوگرافی عضلانی اسکلتی در اصفهان

معاینات سونوگرافی به پزشکان اجازه می‌دهد تا رگ‌های خونی، ماهیچه‌ها و مفاصل داخل بدن را ببینند. این تصاویر به بررسی کشیدگی عضلات، پارگی، مشکلات عصبی و بیماری‌هایی مانند: آرتروز و پوکی استخوان کمک زیادی می‌کند.

سونوگرافی در اصفهان برای درمان بیماری‌های بافت نرم، بورسیت، بیماری‌های کلاژن و آسیب‌های بافت نرم استفاده می‌شود. کاهش درد و سفتی بافت نرم منجر به بهبودی سریع‌تر مفاصل می‌شود.

سونوگرافی عضلانی اسکلتی در اصفهان

 

سونوگرافی سرطان در اصفهان

با کمک الاستوگرافی سونوگرافی، متخصصان پزشکی می‌توانند تومورهایی را در بیماران تشخیص دهند که با سایر فناوری‌های تصویربرداری پزشکی قابل مشاهده نیستند. به همین جهت مراکز سونوگرافی در اصفهان یکی از مهم‌ترین مراکز درمانی در زمینه تشخیص انواع سرطان به شمار می‌روند.

یکی از کاربردهای گسترده امواج اولتراسونیک، معاینه پستان و مطالعه سرطان سینه است. تصویربرداری اولتراسوند پزشکی به تشخیص توده‌های سینه کمک می‌کند و سوزن را در نمونه برداری از این توده برای تجزیه و تحلیل بیشتر هدایت می‌کند.

جدای از الاستوگرافی اولتراسوند، توسعه مداوم استفاده از هیپرترمی اولتراسونیک برای درمان سرطان نیز امیدوار کننده است. هایپرترمی اولتراسونیک دمای ناحیه مورد نظر را بالاتر از یک سطح خاص افزایش می‌دهد. در این دمای بالا، انتظار می‌رود که بدخیمی سرطان متوقف شود.

سونوگرافی عمل جراحی در اصفهان

یک دستگاه سونوگرافی جراحی می‌تواند بافت را به طور عمد تخریب کند. در برخی از انواع جراحی، یک سیستم تخصصی دارای مبدل‌های پیزوالکتریک متعددی است که روی بافت محل متمرکز شده‌اند و در عین حال از هرگونه بافت مداخله‌ای جلوگیری می‌کنند. کاربرد دیگر این نوع سونوگرافی در اصفهان برای درمان جراحی بیماری پارکینسون با برداشتن ماده سیاه است.

سونوگرافی اورولوژی در اصفهان

از معاینات اولتراسوند برای بررسی دستگاه ادراری و تشخیص هر گونه نقص یا بیماری استفاده می‌شود. همچنین با این روش که در سونوگرافی‌های اصفهان انجام می‌شود، می‌توان عفونت‌های دستگاه ادراری و مشکلات دفع ادرار را تشخیص داد.

بسیاری از انواع تجهیزات تخصصی با استفاده از فناوری اولتراسوند توسعه یافته‌اند و در درمان بیماری منیر بسیار موفق عمل کرده‌اند. بیماری منیر منجر به عملکرد نامناسب گوش داخلی و ایجاد احساس سرگیجه در بیمار می‌شود.

سونوگرافی خطر این جراحی را از بین می‌برد، سرگیجه را متوقف می‌کند و خطر فلج عصب صورت را کاهش می‌دهد؛ بنابراین تشخیص به موقع علائم در زمان انجام سونوگرافی در اصفهان از اهمیت بالایی برخوردار است.

سونوگرافی زنان و زایمان در اصفهان

از معاینه سونوگرافی برای بررسی اندام‌های لگن زنانه؛ مانند: تخمدان‌ها، لوله‌های فالوپ، رحم، مثانه، آدنکسا و کیسه رکتوم رحمی استفاده می‌شود. این روش می‌تواند التهاب آپاندیس (آپاندیسیت) را تشخیص دهد. سونوگرافی همچنین می‌تواند اندومتریوز، کیست تخمدان، ضایعات و سرطان زنان را تشخیص دهد.

مامایی یکی از رایج‌ترین کاربردهای سونوگرافی در اصفهان است و به عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل آشنایی بسیاری از افراد با معاینات سونوگرافی محسوب می‌شود. در دوران بارداری، سونوگرافی جنین یک تصویر دو بعدی با کیفیت بالا از جنین را ارائه می‌دهد. از آنجایی که اشعه ایکس برای جنین خطرناک است، سونوگرافی جنین روش ایمن‌تری برای نظارت بر دوران بارداری ارائه می‌دهد.

در عرض ۱۸ تا ۲۲ هفته پس از بارداری، سونوگرافی جنین می‌تواند هر گونه ناهنجاری در رشد یا هر مشکل دیگری مرتبط با بارداری را تشخیص دهد. انواع مختلفی از سونوگرافی زنان و زایمان در اصفهان وجود دارند؛ برخی از موارد رایج عبارت‌اند از: سونوگرافی سه بعدی که تصویری سه بعدی از جنین ایجاد و سونوگرافی داپلر که امکان شنیدن ضربان قلب کودک را فراهم می‌کند.

سونوگرافی زنان و زایمان در اصفهان

 

سونوگرافی چشم در اصفهان

فاکوامولسیفایر برای درمان جراحی آب مروارید در چشم استفاده می‌شود. این ابزار جراحی از یک سوزن ارتعاشی در فرکانس اولتراسونیک استفاده می‌کند. انرژی بالایی که در این روش توسط ارتعاشات آزاد می‌شوند، به عنوان یک امولسیفایر برای عدسی مرده عمل می‌کند.

فیکوامولسیفایر همچنین حاوی یک محفظه مکش است که ضایعات ایجاد شده در این فرایند را حذف می‌کند و زمان جراحی و دوره نقاهت سریع‌تری را برای بیمار فراهم می‌کند.

سونوگرافی بیوپسی در اصفهان

سونوگرافی Critical Care در هنگام بیهوشی و برای مطالعه جریان خون استفاده می‌شود. پزشکان از اکوکاردیوگرافی ترانس مری (TEE) برای تعیین عمق فضای اپیدورال در بیماران با آناتومی دشوار استفاده می‌کنند. این روش از خدمات سونوگرافی در اصفهان باید با دقت بسیار زیادی انجام شود؛ زیرا چشم عضوی حساس در بدن محسوب می‌شود.

سونوگرافی غدد درون ریز در اصفهان

استفاده از پرتو اولتراسونیک برای ایجاد تصاویر سه بعدی می‌تواند به شناسایی ناهنجاری‌هایی مانند: تیروئیدیت در غدد تیروئید و پاراتیروئید کمک کند. تصاویر سه بعدی، ابعاد غده‌ها را برای شناسایی هرگونه تورم نشان می‌دهند و یکی از انواع مهم سونوگرافی در اصفهان به حساب می‌آید.

سونوگرافی غدد درون ریز در اصفهان

 

سونوگرافی گوارش در اصفهان

در گوارش، آندوسکوپ اولتراسونیک به تشخیص مشکلات دستگاه گوارش و بافت‌های نرم و اندام‌های مجاور می‌پردازد. بررسی اندام‌های گوارشی و بیماری‌های مربوط به آنها نیازی به برش با این روش ندارد و آن را به یک روش کم تهاجمی تبدیل می‌کند.

سونوگرافی عروق در اصفهان

سونوگرافی‌های مورد استفاده برای معاینه عروق بیمار به ارزیابی جهت جریان خون و وضعیت رگ‌های خونی کمک می‌کنند. معاینه عروق مغزی می‌تواند سرعت جریان خون در مغز را از طریق حجم نمونه کوچک اندازه گیری کند.

سونوگرافی کاروتید نیز هر شریان مسدود یا باریک را تشخیص می‌دهد؛ این اطلاعات به تشخیص احتمال سکته قبل از هر حادثه کمک زیادی می‌کند و اهمیت زیادی در خدمات سونوگرافی در اصفهان دارد.

سونوگرافی ریه در اصفهان

در مطالعه بیماری‌های قفسه سینه از سونوگرافی ریه استفاده می‌شود. در بخش‌های اورژانس، سونوگرافی ریه برای کنترل بیماری‌های تنفسی استفاده می‌شود و یکی از مهم‌ترین کاربردهای سونوگرافی در اصفهان به شمار می‌رود.

تصویربرداری از ریه‌ها می‌تواند تا حدودی چالش برانگیز باشد؛ زیرا سونوگرافی‌ها روی عبور امواج صوتی کار می‌کنند. در مورد ریه‌ها، حفره‌های هوا می‌توانند رفتار امواج صوتی را تغییر دهند و مانع از تشکیل تصویربرداری بهینه شوند.

سونوگرافی قلب در اصفهان

اکوکاردیوگرافی از سونوگرافی استاندارد یا داپلر برای ایجاد تصویر استفاده می‌کند؛ این تصویر معمولاً اکوکاردیوگرام، اکو یا اکو قلب نامیده می‌شود. با سونوگرافی قلب و عروق در اصفهان می‌توان هرگونه بیماری قلبی را در بیمار تشخیص داد. اکوکاردیوگرام به نظارت بر افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی دارند، کمک می‌کند.

اطلاعات ارائه شده توسط سونوگرافی قلب گسترده هستند؛ به‌طوری‌که معمولاً تنها آزمایش تصویربرداری مورد نیاز برای بررسی دقیق قلب بیمار به شمار می‌روند. این جزئیات در مورد اندازه قلب، شکل آن، هرگونه آسیب احتمالی بافتی و اندازه آسیب، ظرفیت پمپاژ، جت جریان خون و بسیاری موارد دیگر را ارائه می‌دهند.

با این نوع سونوگرافی در اصفهان، پزشکان می‌توانند انفارکتوس میوکارد را زود تشخیص دهند و ناهنجاری حرکت دیواره منطقه‌ای را مشاهده کنند. برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، یکی از ضروری‌ترین ابزار مورد استفاده در درمان، سونوگرافی است.

اکوکاردیوگرام می‌تواند انواع کاردیومیوپاتی را تشخیص دهد. پزشکان همچنین از اکوکاردیوگرافی برای تشخیص اینکه آیا بیماری قلبی علت درد قفسه سینه در بیمار است یا خیر، استفاده می‌کنند. تکنسین‌های سونوگرافی در اصفهان به آموزش اکوکاردیوگرافی نیاز دارند. چنین تکنسین‌هایی را اکو سونوگرافی یا فیزیولوژیست قلب می‌نامند.

سونوگرافی قلب در اصفهان

 

ماموگرافی در اصفهان

اشعه ایکسی که برای غربالگری سرطان سینه در معاینات زنان استفاده می‌شود، فرایندی به نام ماموگرافی است. با این حال، تابش زیاد اشعه ایکس باعث نگرانی برای سلامتی زنان به خصوص در دوران بارداری می‌شود. ماموگرافی یکی از کاربردی‌ترین خدمات سونوگرافی در اصفهان است.

سونوگرافی سینه، روشی بهتر و ایمن‌تر برای بررسی سینه‌ها از نظر توده‌های غیرعادی که می‌توانند سرطانی باشند، ارائه می‌کند. بیوپسی از پستان تقریباً همیشه با هدایت اولتراسونیک انجام می‌شود و پروب را برای برداشتن بخشی از بافت نرم برای معاینه هدایت می‌کند.

سونوگرافی دامپزشکی در اصفهان

سونوگرافی تنها به علم آناتومی انسان محدود نمی‌شود؛ دامپزشکی نیز از سونوگرافی به روشی مشابه پزشکی انسانی استفاده می‌کند. از آنجایی که سونوگرافی یک تکنیک تصویربرداری غیر تهاجمی است، به نجات حیوانات از استرس‌های ناخواسته ناشی از جراحی‌های معمولی کمک می‌کند. برای بسیاری از حیوانات، ناراحتی ناشی از جراحی می‌تواند منجر به بروز بیماری‌های دیگر شود.

برخورد اجسام خارجی به حیوانات خانگی معمول است. با کمک سونوگرافی، دامپزشک می‌تواند نوع جسمی را که حیوان خانگی بلعیده است و هر خطری که دارد، تشخیص دهد. سپس دامپزشک می‌تواند در مورد بهترین روش درمانی تصمیم بگیرد.

خدمات سونوگرافی در اصفهان می‌توانند سطوح بالای آنزیم‌های کبدی را که می‌تواند یک مشکل رایج در بسیاری از حیوانات باشد، کنترل کنند؛ سایر بیماری‌های قابل تشخیص به وسیله سونوگرافی عبارت‌اند از: عفونت‌های دستگاه ادراری، اختلالات گوارشی، نئوپلازی، تروما، اختلالات غدد درون ریز و تب با منشأ ناشناخته.

سونوگرافی می‌تواند مایع، تکه‌های بافت سالم و اجسام خارجی را تشخیص دهد؛ این تمایز با جایگزین‌هایی مانند اشعه ایکس غیرممکن است. برای حاملگی حیوانات، دامپزشکان می‌توانند تعداد فرزندان را با اسکن اولتراسونیک تعیین کنند؛ نظارت بر رشد جنین در تمام دوران بارداری از طریق سونوگرافی نیز آسان است.

سونوگرافی دامپزشکی در اصفهان

 

مراحل انجام سونوگرافی در اصفهان

سونوگرافی در اصفهان به چند مرحله مختلف تقسیم می‌شود؛ قبل از سونوگرافی، در حین سونوگرافی و بعد از سونوگرافی از مراحل انجام این روش تشخیص پزشکی هستند که در سونوگرافی‌های دولتی اصفهان و مراکز خصوصی به بیماران ارائه می‌شوند. در ادامه به بررسی مراحل انجام سونوگرافی در اصفهان می‌پردازیم.

قبل از سونوگرافی

معمولاً پزشکان متخصص، سونوگرافی را به همراه آزمایش خون برای بیمار تجویز می‌کنند. قبل از اینکه برای انجام سونوگرافی آماده شوید، لازم است تا از پزشک یا تکنسین سؤال کنید که برای آماده شدن باید چه کارهایی را انجام دهید.

برای انجام این آزمایش باید بدانید که قبل از آزمایش چیزی بخورید یا خیر. شرایط برای همه افراد یکسان نیست و ممکن است ناشتا بودن یا نبودن بسته به هدف سونوگرافی، تغییر کند. این نکته را می‌توانید از تکنسین سونوگرافی در اصفهان سؤال کنید.

مراحل انجام سونوگرافی در اصفهان

برای مثال، ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی اغلب از بیماران می‌خواهند که ۶ ساعت قبل از سونوگرافی شکم و برای مشاهده کیسه صفرا چیزی نخورند و ننوشند؛ اما ممکن است به شما بگویند قبل از سونوگرافی مثانه چندین لیوان آب بنوشید و ادرار نکنید.

نکات مهمی که باید قبل از دریافت خدمات سونوگرافی در اصفهان بدانید، در ادامه به طور کامل توضیح داده شده‌اند. توجه داشته باشید که این نکات ممکن است بسته به شرایط شما متفاوت باشد.

زمان بندی

سونوگرافی معمولاً بیشتر از ۳۰ دقیقه طول نمی‌کشد. در بیشتر موارد، حضور در حدود ۱۵ دقیقه قبل از آزمایش برای پر کردن فرم‌ها و احتمالاً پاسخ دادن به سؤالات دیگر مهم است. اگر آزمایش نیاز به نوشیدن مایعات برای پر کردن مثانه دارد، ممکن است لازم باشد قبل از آزمایش آب زیادی بنوشید.

هنگامی که تکنسین همه تصاویر را دریافت کرد، با رادیولوژیست بررسی می‌کند تا مطمئن شود که نیازی به نماهای دیگری نیست. پروتکل‌های پزشکی از رادیولوژیست می‌خواهند که تصاویر سونوگرافی را قبل از ارسال گزارش به ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی تفسیر کند. سپس ارائه دهنده، نتایج را با بیمار به اشتراک می‌گذارد.

محل انجام

سونوگرافی در اصفهان در بیشتر مراکز تصویربرداری، بیمارستان‌ها و برخی مطب‌های زنان و زایمان انجام می‌شود. دستگاه سونوگرافی کمی شبیه به کامپیوتر با میکروفون متصل به نظر می‌رسد و تقریباً شبیه یک دستگاه کارائوکه است.

لباس مناسب

برای رفتن به مرکز سونوگرافی در اصفهان، یک لباس مناسب و راحت بپوشید. در بیشتر موارد، شما تنها باید پوشت بدن خود را که تکنسین نیاز به دسترسی به آن دارد، در معرض دید قرار دهید. برای مثال، سونوگرافی شکم را می‌توان در حالی که شلوار و پیراهن پوشیده‌اید، انجام داد؛ فقط باید پیراهن خود را به سمت بالا بکشید تا شکمتان نمایان شود. در مورد سونوگرافی واژینال قضیه فرق می‌کند.

لباس مناسب سونوگرافی

 

هزینه درمان و بیمه سلامت

سونوگرافی یک تست تصویربرداری نسبتاً ارزان است و توسط بیشتر بیمه‌ها پوشش داده می‌شود. سونوگرافی سه بعدی یا چهار بعدی یک آزمایش سفارشی است که برخی از بانوان در دوران بارداری انجام می‌دهند. تصویر سه بعدی رندر سه بعدی از کودک را نشان می‌دهد.

D4 به یک تصویر متحرک از جنین در رحم اشاره دارد که در طول زمان ضبط شده است؛ این تست‌ها تحت پوشش اکثر بیمه‌نامه‌های درمانی نیستند و جزو خدمات کاربردی سونوگرافی در اصفهان به شمار نمی‌روند.

در طول سونوگرافی

در بسیاری از موارد، سونوگرافی خیلی زودتر از آن زمانی که انتظار دارید، تمام می‌شود. در حین این آزمایش چیزی که می‌توانید انتظار داشته باشید این است که سونوگرافی در اصفهان توسط یک تکنسین متخصص درست در کنار تخت شما انجام می‌شود.

تکنسین از شما می‌خواهد لباس‌هایتان را به اندازه‌ای در بیاورید که ناحیه‌ای که آزمایش انجام می‌شود در معرض دید قرار گیرد و روی تخت دراز بکشید. سپس تکنسین، مبدل را با ژل رسانا می‌پوشاند؛ در صورت امکان، بسته به ابزار و لوازم موجود، ژل گرم خواهد بود.

بعد از آن تکنسین، مبدل را روی پوست بدن شما می‌کشد؛ گاهی اوقات با فشار محکم این کار را انجام می‌دهد تا دستگاه تصویر دقیقی را نمایش بدهد. گاهی اوقات، فشار می‌تواند باعث ناراحتی خفیف شود.

بعد از سونوگرافی

وقتی سونوگرافی تمام شد، تکنسین معمولاً یک حوله برای پاک کردن ژل رسانا به شما می‌دهد. هنگامی که تکنسین تأیید کرد که تمام تصاویر لازم گرفته شده است، شما آزاد هستید تا لباس بپوشید. هیچ دستورالعمل یا عوارض جانبی خاصی برای این آزمایش وجود ندارد.

لیست سونوگرافی‌های اصفهان

اگر به دنبال مراکز سونوگرافی خصوصی در اصفهان هستید یا می‌خواهید از خدمات دولتی استفاده کنید، در این بخش می‌توانید گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید. تعدادی از مراکز سونوگرافی در اصفهان را به شما معرفی می‌کنیم؛ شما می‌توانید آدرس و شماره تماس سونوگرافی‌های اصفهان را در جدول زیر مشاهده کنید.

لیست سونوگرافی‌های اصفهان

نام مرکز سونوگرافی آدرس شماره تماس
علیرضا نامداران اصفهان، خیابان بزرگمهر، اول خیابان رکن الدوله ۰۳۱-۳۲۶۸۵۵۹۱

۰۹۱۳۰۵۹۳۷۵۵

دانیال گلبیدی اصفهان، خیابان آمادگاه، نبش کوچه شماره ۱۹، ساختمان امیر، طبقه همکف ۰۳۱-۳۱۳۲۱۳۰۰

۰۹۳۵۹۰۹۱۳۰۰

سمانه اعتزازیان اصفهان، خیابان بزرگمهر، بین چهارراه هشت بهشت و رکن الدوله، مجتمع آمیتیس، طبقه ۲ ۰۳۱-۳۲۶۸۷۴۳۰

۰۹۳۸۵۱۷۶۹۴۴

شمیم (فیروزه فارغی نایینی) اصفهان، خیابان شریعتی، نبش بن بست کسایی، مجتمع نوید ۱، واحد ۱۶ ۰۳۱-۳۶۲۵۷۷۳۶
جواد فرخی اصفهان، خیابان آمادگاه، بن بست شماره ۶، مجتمع پارسه، طبقه منفی یک ۰۳۱-۳۱۳۱۳۷۳۱
رایان پرتو (الهام وارسته) اصفهان، خیابان وحید، چهارراه خاقانی، مجتمع پزشکی پاستور، طبقه ۳، واحد ۸ ۰۳۱-۳۱۳۱۳۹۹۳

۰۹۹۲۹۸۳۴۵۱۷

حامی (کامران حامی) اصفهان، خیابان سهروردی، بین سه راه سیمین و رودکی، ساختمان کاژه، طبقه ۴ ۰۳۱-۳۷۷۸۸۴۱۹

۰۹۲۰۹۲۱۲۳۲۷

زهرا مقصودی اصفهان، بلوار کشاورز، حد فاصل چهارراه مفتح و سه راه سیمین، مجتمع دی، واحد ۱۳ شرقی ۰۳۱-۳۷۷۶۸۹۳۸

۰۹۰۲۱۱۲۱۷۱۴

رها (سعید خان باباپور) اصفهان، خیابان آمادگاه، ساختمان بوعلی ۰۳۱-۳۲۲۲۱۱۸۶
امیر (احسان امینی) اصفهان، خیابان آمادگاه، نرسیده به چهارراه فلسطین، ساختمان امیر، طبقه همکف ۰۳۱-۳۱۳۲۱۳۰۰

۰۹۳۵۹۰۹۱۳۰۰

تینا زاهدی نژاد اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، بین سه راه شیخ مفید و چهارراه نیکبخت، مجتمع سرو، طبقه ۱، واحد ۵ ۰۳۱-۳۶۶۲۵۲۱۰

۰۹۱۳۴۴۲۲۶۰۴

میلاد (محبوبه طباباییان) اصفهان، خیابان توحید میانی، نبش کوچه شماره ۲۰، مجتمع میلاد، طبقه ۱ ۰۳۱-۳۶۲۸۹۵۹۰

۰۳۱-۳۶۲۶۹۷۶۳

محمود حاجیان نیا اصفهان، چهارراه فلسطین، اول خیابان آمادگاه، نبش کوچه شماره ۱۲ ۰۳۱-۳۲۲۲۱۷۶۶
پیمان انصاری اصفهان، خیابان شمس آبادی، ساختمان قمرالدوله، طبقه ۶، واحد ۶۰۷ ۰۳۱-۳۲۲۴۵۸۶۰
مسعود عصارزادگان اصفهان، خیابان عسکریه، کوچه حکیم شفایی، مجتمع رازی ۰۳۱-۳۲۲۹۲۹۹۲

۰۹۳۰۷۱۵۲۵۰۲

الهام ربیعی اصفهان، خیابان بزرگمهر، چهارراه هشت بهشت، کوچه سخنور ۰۳۱-۳۲۶۶۳۳۰۷

۰۹۱۶۲۹۷۵۹۵۷

کسری (مرجان حکیمی نیا) اصفهان، دروازه شیراز، اول خیابان چهارباغ بالا، کوچه شماره ۳۷، مجتمع جم، طبقه ۲ ۰۳۱-۳۶۶۱۳۲۳۰

۰۳۱-۳۶۶۲۸۳۸۴

مهر (اعظم نجفیان) اصفهان، خیابان توحید میانی، ساختمان میلاد، طبقه ۱ ۰۳۱-۳۶۲۸۹۵۹۰

۰۹۱۶۲۰۰۵۶۶۰

ساره برومند اصفهان، چهارراه رزمندگان، خیابان رباط اول، ساختمان پزشکی جالینوس، طبقه ۳ ۰۳۱-۳۴۳۸۹۹۴۵

۰۹۰۲۲۰۸۰۲۸۱

ارگ (شهرام جعفری) اصفهان، خیابان جی، نبش کوچه شماره ۸۳، ساختمان آریا ۰۳۱-۳۵۲۴۷۴۰۵

۰۹۳۳۱۲۴۳۰۷۶

هزینه سونوگرافی در اصفهان

یکی از سؤالاتی که در زمان مراجعه به مراکز سونوگرافی مطرح می‌شود این است که قیمت سونوگرافی در اصفهان چقدر است؟ پاسخ به این سؤال به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ نوع مرکز (دولتی یا خصوصی)، نوع سونوگرافی و نوع بیمه بیمار در تعیین هزینه سونوگرافی نقش دارند.

هزینه سونوگرافی در اصفهان

برای پیدا کردن بهترین سونوگرافی اصفهان، لازم است تا با هزینه‌های این نوع آزمایش آشنایی داشته باشید. در جدول زیر می‌توانید تعرفه‌های مربوط به برخی از خدمات سونوگرافی در اصفهان را بر اساس قیمت‌های سال ۱۴۰۱ مشاهده کنید.

نوع سونوگرافی هزینه (دولتی و خصوصی)
سونوگرافی پستان ۸۰۰۰۰ تا ۲۸۰۰۰۰ تومان
سونوگرافی رحم و تخمدان ۵۰۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰۰ تومان
سونوگرافی ترانس واژینال ۷۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰ تومان
سونوگرافی کلیه‌ها ۷۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰ تومان
سونوگرافی کامل لگن ۶۰۰۰۰ تا ۱۹۰۰۰۰ تومان
سونوگرافی مربوط به جنین و نوزاد ۵۰۰۰۰ تا ۲۸۰۰۰۰ تومان
سونوگرافی کالرداپلر ۱۵۰۰۰۰ تا ۶۵۰۰۰۰ تومان
سونوگرافی شکم و لگن ۹۰۰۰۰ تا ۶۵۰۰۰۰ تومان
سونوگرافی کلیه و مجاری ادراری ۶۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰ تومان
سونوگرافی تیروئید ۴۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ تومان
سونوگرافی غدد بزاقی ۳۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ تومان
سونوگرافی قفسه سینه ۳۵۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ تومان
سونوگرافی کبد و کیسه صفرا ۴۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ تومان
سونوگرافی پانکراس ۳۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ تومان
سونوگرافی طحال ۳۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ تومان
سونوگرافی پروستات ۸۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰ تومان
سونوگرافی شانه یا زانو ۴۵۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰۰ تومان

سؤالات متداول

  1. سونوگرافی بی‌خطرتر است یا رادیولوژی؟

سونوگرافی نسبت به رادیولوژی خطرات کمتری را برای افراد، بخصوص زنان باردار، ایجاد می‌کند؛ این تفاوت به دلیل تفاوت در فناوری به کار رفته در آن‌ها است.

  1. چه نوع سونوگرافی سنگ کلیه را تشخیص می‌دهد؟

سونوگرافی نفرولوژی

  1. ماموگرافی برای تشخیص چه بیماری تجویز می‌شود؟

سرطان سینه در زنان

  1. هزینه سونوگرافی در اصفهان چقدر است؟

این هزینه به نوع سونوگرافی، مرکز مورد نظر و نوع بیمه شما بستگی دارد.

  1. قیمت سونوگرافی کلیه‌ها در اصفهان چقدر است؟

این هزینه در مراکز دولتی و خصوصی با هم تفاوت دارد و بین ۷۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰ تومان متغیر است.

شارینو

علاوه بر مراکز سونوگرافی در اصفهان، شما می‌توانید برای پیدا کردن بهترین مرکز فیزیوتراپی در اصفهان، بیمارستان‌های اصفهان و کلینیک دندانپزشکی در اصفهان به مقالات ما در وبلاگ شارینو مراجعه کنید.

همچنین با مقالات آماده شده در رابطه با پزشک زنان در اصفهان و پزشک مغز و اعصاب در اصفهان می‌توانید به بهترین پزشکان متخصص، آدرس و شماره تماس آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

تعمیرات لوازم خانگی یکی از دغدغه‌های مردم است؛ بنابراین مقالات ما در زمینه‌های تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان، تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان و تعمیر هود آشپزخانه در اصفهان می‌توانند به رفع مشکلات شما کمک شایانی بکنند.

همچنین می‌توانید مقالات خدماتی ما در زمینه‌های کفسابی در اصفهان و سم‌پاشی در اصفهان را مطالعه کرده و خدمات مهم در این موارد را مورد مطالعه قرار دهید.

در انتها می‌توانید برای شناخت هر چه بیشتر شهر اصفهان به مقالات ما با عنوان‌های نویسندگان اصفهان، رستوران‌های اصفهان و کافه‌های اصفهان مراجعه کنید و اطلاعات خود را در این زمینه‌ها گسترش دهید.

در آخر

فرقی نمی‌کند که به دنبال سونوگرافی خانم در اصفهان می‌گردید یا تنها می‌خواهید بهترین سونوگرافی اصفهان را پیدا کنید؛ در هر صورت با مطالعه این مقاله می‌توانید به اطلاعات دقیقی در رابطه با کاربرد سونوگرافی، انواع، هزینه، مزایا و معایب آن دسترسی داشته باشید.

شناخت مراکز سونوگرافی در اصفهان به شما کمک می‌کند تا انتخاب درستی را بر اساس نیازهای خود داشته باشید. در این مطلب آدرس سونوگرافی‌های اصفهان را مشاهده می‌کنید. لطفاً نظرات خود را درباره مقاله سونوگرافی در اصفهان با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *