آتلیه های اصفهان

فهرست مطالب

آیا علاقه‌مند به داشتن یک آتلیه معتبر و به نام در کنار آتلیه های اصفهان هستید؟ آیا اطلاعات لازم در رابطه تجهیزات لازم و مکان برای شروع این کار را دارید؟ آیا می‌دانید که نیرو‌های متخصص جهت انجام این کار باید چه شاخصه‌های داشته باشند؟ در مورد نحوه قرارداد بستن و مطالب مندرج در آن آگاهی دارید؟

طی این مقاله به بیان مطالبی در رابطه با چگونگی شروع کار، تجهیزات و عوامل مؤثر بر تعیین قیمت در آتلیه های اصفهان پرداخته شده است. در صورت علاقه جهت شروع این کار هیجان‌انگیز و جذاب، به شما پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

تجهیزات اصلی آتلیه های اصفهان

مطمئناً برای شروع کار به عنوان یک آتلیه حرفه‌ای علاوه بر نیرو متخصص دوربین‌های عکاسی و فیلم‌برداری، نیاز‌مند تجهیزاتی نیز هستید. بدون شک نبود هر یک از آن‌ها، فرایند عکاسی در آتلیه شما را با مشکل مواجه می‌کند. در ادامه به بیان توضیحاتی درباره با برخی از این ابزار‌آلات، پرداخته شده است.

تجهیزات اصلی آتلیه های اصفهان

 

 

سافت باکس

یکی از پرکاربرد‌ترین و اصلی‌ترین تجهیزات در آتلیه های اصفهان، سافت باکس است. این ابزار پرکاربرد، معمولاً در سایز‌های مختلف و به شکل‌های مربع یا مستطیل تولید می‌شود. از بزرگ‌ترین این تجهیزات، برای گرفتن عکس‌های تمام پرسنلی یا پرتره‌ای استفاده می‌شود.

بنابراین شما باید در آتلیه خود، سافت باکس‌ها در چند سایز مختلف به ویژه بزرگ‌ترین آن را داشته باشید تا در زمان گرفتن عکس، با مشکل مواجه نشوید.

خیمه نور

یکی دیگر از مهم‌ترین تجهیزات هنگام عکاسی در آتلیه‌های شهر زیبا اصفهان، خیمه نور است. وجود این ابزار به ویژه در زمان گرفتن عکس‌های تبلیغاتی، بسیار مهم بوده و باید یک نمونه از آن را برای آتلیه خود، خریداری کنید.

البته با وجود خیمه نور، عکس گرفتن از ظروف شیشه‌ای یا سفال لعاب دار جهت انتشار انعکاس نور بسیار راحت‌تر شده و همچنین تصاویر فوق‌العاده‌ با وجود آن خلق خواهند شد.

اکتاباکس

یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که در آتلیه های اصفهان استفاده می‌شود، اکتاباکس است. اکتاباکس‌ها نمونه چند ضلعی سافت باکس هستند و در خلق تصاویر نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

پانتوگراف

میله‌های ریلی که از سقف آویزان می‌شوند، پانتوگراف می‌گویند. استفاده از این پانتوگراف‌ها، با استقبال بسیاری مواجه شده و البته به نوعی این ابزار را باید، جای‌گزین ایده‌آلی برای سه پایه جهت فلاش معرفی کرد. با وجود این نکته مهم در مورد پانتو گراف در کنار نیاز آن برای ایجاد اتصال بین نور و نورپردازی، حتماً یکی برای آتلیه خود بخرید.

کاسه بکگراند

یکی از اصلی‌ترین تجهیزات در آتلیه‌های شهر اصفهان، کاسه بک‌گراند جهت روشن‌سازی نور پس زمینه بوده و در نتیجه این مسئله، باعث ایجاد زیبایی در عکس‌ها می‌شود. شما هنگام استفاده از کاسه بک‌گراند، پس زمینه عکس‌ها را روشن می‌کنید.

کاسه بکگراند

 

 

شیدر

شیدر دارای چهار لبه تاریک است که به واسطه آن، امکان تنظیم نور برای شما وجود دارد.

زنبوری

دلیل نام‌گذاری این اسم روی زنبوری، به دلیل شباهت ظاهری آن بوده و افراد متخصص در زمان عکس گرفتن در آتلیه های اصفهان، برای شکست نور بهره می‌برند. البته به واسطه این شکست نور، تشخیص بافت سوژه بسیار راحت‌تر می‌شود.

کاسه استاندارد

کاسه استاندارد از پخش و پراکنده شدن نا منظم نور فلاش، جلوگیری کرده و در نتیجه یک محدوده نوردهی، می‌توان با آن ایجاد کنید.

اسنوت یا خرطومی

در زمان خرید تجهیزات برای آتلیه خود، حتماً یک خرطومی یا اسنوات خریداری کنید تا به کمک آن، فرایند متمرکز نور رو یک قسمت از سوژه را راحت‌تر انجام دهید.

چتر نور

افراد متخصص از چتر نور استفاده می‌کنند تا نور به واسطه آن، به داخل چتر تابیده شده تا بازتاب یا انعکاسی ملایمی از نور به وجود بیاید. مطمئناً هنگام استفاده از چتر نور در آتلیه های اصفهان، عکس‌های فوق‌العاده ثبت می‌شود.

فوت و فن عکاسی در آتلیه های اصفهان

در صورتی که به تازگی در زمینه فیلم‌برداری یا عکس‌برداری در اصفهان، شروع به کار کرده‌اید؛ مطمئناً آشنایی با فوت و فن‌های عکاسی و فیلم‌برداری، به شما کمک می‌کند. بدون تردید با کسب اطلاعات لازم در زمینه عکاسی و فیلمبرداری در اصفهان، خیلی زود پله‌های موفقیت را طی می‌کنید.

در ادامه به بیان مطالبی در رابطه با فوت و فن‌های عکس‌برداری در اصفهان، پرداخته شده است.

فوت و فن عکاسی در آتلیه های اصفهان

 

 

 

بازتاب فلاش

در صورتی که قصد عکس گرفتن در فضا بسته آتلیه های اصفهان را دارید، ابتدا نور فلاش را به سقف بتابانید. سپس با استفاده از بازتاب نور، عکس‌های منحصر به فردی را ثبت می‌کنید که سایه‌های تیز و تند، در عکس‌های شما وجود ندارند.

استفاده از دیافراگم باز

یکی از مهم‌ترین نکاتی که افراد متخصص آتلیه‌های در اصفهان به شما توصیه می‌کنند؛ استفاده از دیافراگم باز است. بدون شک شما با استفاده از این نکته مهم، افکت‌های زیبایی در تصاویر و عکس مراسم تولد در اصفهان یا عروسی به وجود می‌آورید.

البته در عین حال، از سوژه فوکوس بهره ببرید تا قسمت‌های پس زمینه، محو شوند. البته در زمان به‌کارگیری از این فن در آتلیه های اصفهان، حتماً دقت فوکوس را بالا ببرید.

ارائه ژست‌های به سوژه

در صورتی که سوژه مورد نظر شما در آتلیه های اصفهان، عروس و داماد هستند؛ حتماً به آن‌ها، سوژه‌های ارائه دهید تا با انجام آن ژست‌ها، عکس‌های زیبا‌تری بگیرید. البته برای به دست آوردن ‌ایده‌های جدید، می‌توانید در موتور‌های جستجوگر و اینترنت یا مجله‌های مد کمک بگیرید.

فلاش همگام‌سازی آهسته

در زمان استفاده از فلاش در آتلیه های اصفهان، سرعت شاتر را در حدود ۱۵/۱ تا ۲۵/۱ تنظیم کنید. مطمئناً با استفاده از این روش، می‌توانید از بیشترین نور محیطی بهره ببرید. همچنین همراه با عروس و داماد یا سوژه‌های دیگر خود، حرکت کرده و عکس بگیرید تا عکس‌های از حرکت سوژه مورد نظر با حذف پس زمینه داشته باشید.

فلاش همگام‌سازی آهسته

 

 

 

استفاده خلاقانه از نور

بدون شک به عنوان یک عکاس معتبر در آتلیه های اصفهان، متوجه می‌شوید که نور طبیعی و الگو‌های آن خیلی زود، ناپدید می‌شوند. بنابراین در زمان گرفتن عکس‌های فرمالیته در اصفهان برای عروس و داماد، حتماً از این شیوه نور بهره ببرید تا تصاویر احساسی و عاشقانه جذابی، ثبت کنید.

ترکیب‌بندی زیرکانه

قبل از عکس گرفتن از سوژه، پیش فوکوس و ترکیب‌بندی لازم را انجام دهید. سپس با حرف زدن یا لبخند زدن با او، حواس او پرت کنید تا متوجه عکس گرفتن شما، نشوند. بدون شک با انجام این کار، عکس‌های فوق‌العاده‌ای خواهید داشت که نام شما را در بین آتلیه های اصفهان، زبانزد می‌کند.

اریب گذاشتن دوربین عکاسی

مطمئناً در زمان آموزش توسط افراد متخصص آتلیه های اصفهان، متوجه می‌شوید که زاویه دادن به دوربین، حس حرکت به تصاویر شما اضافه خواهد کرد. البته برای اینکه، عکس‌های جذاب‌تری داشته باشید؛ می‌توانید با اریب نگه داشتن دوربین و عکس گرفتن، جلوه‌های منحصر به فردی از سوژه‌های خود بگیرید.

یک نکته بسیار مهم در این مورد این فن، رعایت اعتدال است.

توجه به سایه

در صورتی که هنگام عکاسی در آتلیه های اصفهان، باغ یا تالار دارای نور خورشید بسیاری است؛ حتماً به سایه‌های توجه کنید. به طور مثال از عروس و داماد، خواهش کنید که در زیر سایه درختی بروند تا یک عکس فوق‌العاده از این روز زیبا، ثبت کنید.

توجه به سایه

 

 

 

استفاده از تکنیک مات یا محو شدگی

بدون شک یکی از زیبا‌ترین صحنه‌های عروسی، رقص عروس و داماد است؛ بنابراین در این موقعیت، حتماً با سرعت شاتر پایین از آن‌ها عکس بگیرید تا حس حرکت رقص آن‌ها در عکس‌های شما، ثبت شود. به طور حتم به کار بردن فلاش دوربین در این زمان، زیبایی عکس‌های شما را دو برابر می‌کند.

خلاقیت و کادربندی

در زمان عکاسی مراسم تولد در اصفهان یا عکس‌های عروس و داماد، از کادر‌بندی‌های خلاق استفاده کنید. به طور مثال هنگام عکاسی از عروس و داماد، کادر‌بندی خلاقانه با شیشه ماشین فراموش نکنید. مطمئناً با گرفتن عکس‌های فوق‌العاده با استفاده از کادر‌بندی‌های خلاقانه، خیلی زود به شهرت در بین آتلیه های اصفهان می‌رسید.

براکت فلاش

یکی از اصلی‌ترین نکات در آموزش متخصصان آتلیه های اصفهان، اتصال فلاش اکسترنالی روی براکت فلاش است. در صورت استفاده از این تکنیک، سایه‌های عروس و داماد نیز در عکس‌های شما ثبت شده و همین امر، نشان دهنده مهارت شما است.

استفاده نکردن از افکت‌های دوربین

از دیگر نکات مهمی که افراد متخصص در آتلیه های اصفهان به شما آموزش خواهند داد؛ استفاده نکردن از افکت‌های دوربین‌های دیجیتال است؛ بنابراین در زمان عکاسی و فیلمبرداری در اصفهان، تصاویر را به صورت استاندارد و معمولی بگیرد.

سپس با استفاده از نرم‌افزار‌های ویژه روی رایانه آتلیه خود، تغییرات لازم را روی آن به وجود بیاورید.

استفاده نکردن از افکت‌های دوربین

 

 

 

استفاده از لنز تله فوتو

مطمئناً استفاده از لنز‌های بلند، امکان عکس گرفتن از دور دست‌ها را برای شما فراهم می‌کند تا حس عاشقانه عکس‌های شما، دو برابر می‌شود. البته یک نکته بسیار مهم در زمان استفاده از لنز تله فوتو، این است که افراد متخصص آتلیه های اصفهان، از سه پایه استفاده می‌کنند.

توجه به خطوط

برای اینکه تبدیل به بهترین آتلیه فیلمبرداری در اصفهان شوید، حتماً به خطوط توجه کنید. به طور مثال با کمک گرفتن از ستون‌ها در پس زمینه عکس سوژه خود، نهایت بهره ببرید. البته استفاده از کادر‌بندی درست، برای ایجاد پس زمینه زیبا را از یاد نبرید.

در صورتی شما به عنوان یک عکاس خوش ذوق در آتلیه های اصفهان، برای گرفتن عکس یا فیلم‌برداری فرمالیته در اصفهان از سوی عروس و داماد انتخاب شده‌اید؛ حتماً روز قبل به محل برگزاری عروسی بروید تا نقاط زیبا برای عکس و فیلم را انتخاب کنید.

غیرفعال‌کردن شارپ‌سازی خودکار

قبل از شروع به عکس گرفتن، به قسمت تنظیمات دوربین عکاسی خود بروید. سپس قابلیت شارپ‌سازی خودکار آن را غیر فعال کرده و همچنین تا جایی که برای شما امکان‌پذیر است، عکس‌های خود را در فرمت Raw ثبت کنید.

کلیدی‌ترین نکات جهت راه‌اندازی آتلیه

تصور این عقیده که با وجود نیرو متخصص و تجهیزات، شما می‌توانید به راحتی یک آتلیه راه‌اندازی کنید؛ کاملاً اشتباه است. برای شروع کار و داشتن یک آتلیه موفق در بین آتلیه‌های شهر اصفهان، نیازمند توجه به چند نکته هستید که در ادامه به طور مختصر به آن‌ها، پرداخته شده است.

کلیدی‌ترین نکات جهت راه‌اندازی آتلیه

 

 

 

تهیه یک فضا مناسب

در صورتی که تصمیم واقعی برای داشتن آتلیه گرفتید، ابتدا یک مکان مناسب را اجاره یا خرید کنید. سپس آن محیط را بر اساس خلاقیت و نوآوری، زیبا کنید تا مشتریان احساس راحتی داشته باشند. مطمئناً ظاهر جذاب و منحصر به فرد آتلیه شما، افرادی بسیاری را برای دریافت خدمات به سوی شما جذب می‌کند.

ابعاد و سقف اتاق

بزرگ‌ترین اتاق آتلیه را به لحاظ ابعاد و سقف برای عکاسی، انتخاب کنید. ‌ایده‌آل‌ترین متراژ اتاق برای به وجود آوردن استودیو، ۸ الی ۱۰ متر است. زیرا این‌گونه امکان گرفتن عکس‌های با زاویه‌های مناسب، برای شما وجود دارد.

همچنین بلند بودن ارتفاع اتاق در زمان عکاسی بسیار مهم بوده و فاصله ۱ متری بین نور تا سقف، ‌ایده‌آل‌ترین حالت ارتفاع استودیو است. مطمئناً در صورت وجود این شرایط در استودیو، نور بیشترین و بهترین انعکاس یا بازتاب را خواهد داشت.

ایجاد پس زمینه زیبا

برای گرفتن عکس‌های متفاوت، ایجاد پس زمینه مناسب در اتاق استودیو آتلیه بسیار مهم است. از مهم‌ترین ویژگی‌های چنین پس زمینه‌ای، تمیزی و سادگی است. البته امروزه پس زمینه‌های مختلفی، با طرح‌ها و رنگ‌های جذاب وجود دارند که در صورت خرید آن‌ها، باید در محیطی مناست نگهداری کنید تا چروک نشوند.

توجه به نورپردازی و روشنایی

از مهم‌ترین نکات در زمان تأسیس آتلیه های اصفهان، توجه به امر نورپردازی و روشنایی است؛ بنابراین شما برای ایجاد بهترین حالت روشنایی و نورپردازی، باید از چراغ‌های ثابتی که تمام روشن باشند؛ استفاده کنید. این چراغ‌ها امکان مشاهده نور روی سوژه مورد نظر را به شما می‌دهند.

از دیگر وسایل برای ایجاد روشنایی، تریگو برای کنترل هم‌زمانی فلاش‌ها بوده و همچنین نصب چند فلاش پرقدرت، روی دیوار استودیو است. با وجود این سه عامل، روشنایی استودیو آتلیه شما تأمین می‌شود.

توجه به نورپردازی و روشنایی

 

 

 

انتخاب اصلاح‌کننده‌های مناسب نور

در زمان عکاسی برای کنترل نور و انعکاس آن، باید چند اصلاح‌کننده مناسب خریداری کنید. از مهم‌ترین تجهیزاتی که چنین کارایی در آتلیه دارند، می‌توان به چتر نور و سافت باکس اشاره کرد.

تهیه تجهیزات لازم و اضافی

در کنار تجهیزات اصلی عکاسی مانند خیمه نور یا شیدر، باید یک سری تجهیزات اضافه و البته لازم نیز برای آتلیه خود تهیه کنید. این تجهیزات اضافه شامل کارت‌های دیجیتال، سه پایه، لنز‌های مختلف دوربین و رایانه است که همگی این وسایل برای رشد شما در آتلیه‌های شهر اصفهان لازم هستند.

ثبت رسمی آتلیه

یکی از مهم‌ترین نکات برای شروع کار آتلیه، ثبت آن است. اینکه آتلیه شما بزرگ یا کوچک است، در چنین موقعیتی اصلاً اهمیت ندارد. شما باید آتلیه خود را به ثبت برسانید تا با وجود مدارک و مجوز‌های لازم، امکان فعالیت بدون دردسری را داشته باشید.

حساب بانکی

حتماً یک حساب بانکی جدا و تجاری برای آتلیه خود در نظر بگیرید، زیرا این‌گونه حسابرسی درآمد یا مخارج برای شما آسان‌تر می‌شود. همچنین در صورتی که برای گسترش کار نیاز به سرمایه‌گذار داشته باشید، وجود این حساب بانکی کمک بسیاری برای شما است؛ زیرا این ارقام و اعداد حساب بانکی، شفافیت و قانونی بودن کار را نشان می‌دهند.

بیمه

حتماً تیم کاری خود و تجهیزات را بیمه کنید. این مسئله به ویژه در رابطه با تجهیزات، بسیار مهم است. زیرا به دلایل بسیار از جمله نوسانات ارز، قیمت‌ها روند افزایشی دارند؛ بنابراین در صورت آسیب دیدن تجهیزات، خیال شما با وجود کمی آسوده خواهد شد.

همچنین در صورت بیمه کردن کارکنان و تیم حرفه‌ای آتلیه، آن‌ها با جان و دل برای شما کار می‌کنند.

انتخاب یک اسم

بدون تردید با انتخاب اسم و برند‌سازی تجاری، آتلیه شما در بین آتلیه های اصفهان معروف می‌شود؛ بنابراین با ارائه بهترین خدمات به مشتریان، زیبا‌سازی آتلیه و انتخاب افراد متخصص و با شخصیت عملکرد عالی خود را به همه نشان دهید تا تحت تأثیر کار‌ها و طرح‌های شما قرار بگیرند.

سبک عکاسی

مطمئناً انتخاب سبک عکاسی، کمی دشوار و سخت است. اما در صورت مشخص کردن این مسئله و ثبت عکس‌های زیبا با طرح‌های جذاب، مشتریان بیشتری به سمت آتلیه شما جذب می‌شوند. به طور مثال با عکاسی از کودکان در یک محیط زیبا و مدل‌های جدید، همیشه استودیو شما شلوغ خواهد بود.

مهم‌ترین ویژگی‌های فیلم‌بردار یا عکاس آتلیه های اصفهان

بدون شک برای اینکه آتلیه تازه تأسیس شما در بین آتلیه‌های شهر اصفهان، به شهرت و اعتبار دست پیدا کند؛ نیاز‌مند استخدام افراد جدید در زمینه فیلم‌برداری یا عکاسی هستید. البته این عزیزان، باید دارای ویژگی‌های باشند که در ادامه به برخی از آن‌ها، اشاره شده است.

مهم‌ترین ویژگی‌های فیلم‌بردار یا عکاس آتلیه های اصفهان

 

 

 

ارائه مدرک تحصیلی مرتبط

در طول چند سال گذشته، تحصیلات حرف اول در هر زمینه شغلی را می‌زند؛ بنابراین افرادی را به تیم کاری خود اضافه کنید که در زمینه عکاسی یا فیلم‌برداری، تحصیل کرده باشند. مطمئناً آن‌ها در طول تحصیل خود، اطلاعات بسیاری را کسب کرده‌اند که برای موفقیت کار شما، می‌توانند کمک بزرگی باشند.

تجربه

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های شخص عکاس یا فیلم‌بردار، داشتن تجربه است. البته در صورت مشاهده استعداد، پشتکار و داشتن تحصیلات مرتبط با رشته عکاسی یا فیلم‌برداری در شخصی، حتماً او را استخدام کنید. زیرا چنین شخصی پس از آشنایی با محیط کار، خیلی زود پیشرفت می‌کند.

دید خلاقانه

بدون شک شخصی که از دید خلاقانه در زمینه عکاسی یا فیلم‌برداری برخوردار باشد، مسیر پیشرفت و موفقیت را سریعاً طی می‌کند. بدون شک چنین شخصی، باعث پیشرفت شما و آتلیه نیز می‌شود.

اخلاق خوب

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک فرد با شخصیت، بهره‌مندی از اخلاق خوب است. در طول مراسم به ویژه مراسم عروسی، همه استرس دارند؛ بنابراین احتمال ایجاد تشنج بین گروه فیلم‌برداری با هم یا عروس و داماد بسیار زیاد است.

در چنین موقعیتی، وجود یک شخص خوش اخلاق و قدرتمند برای حل مشکلات یا رفع استرس بسیار لازم است؛ بنابراین در صورتی که شخص جویای کار، دارای این خصلت نیکو است؛ حتماً او را به گروه خود اضافه کنید.

نکات مهم هنگام بستن قرار داد کاری در آتلیه های اصفهان

در صورتی که قصد بستن یک قرار داد معتبر با مشتریان خود به ویژه عروس و داماد دارید، باید چند نکته بسیار مهم را رعایت کنید تا بعداً دچار مشکلات حقوقی نشوید. از اصلی‌ترین نکات در بستن قرار داد جهت انجام عکاسی و فیلم‌برداری مراسم عروسی، شامل لیست زیر است:

  • در سر برگ قرارداد بین شما و زوج جوان، حتماً تاریخ دقیق زمان بستن قرارداد در کنار شماره درج شده باشد.
  • حتماً از زوج جوان اطلاعات دقیق شامل آدرس خانه، شماره تلفن و همراه را بخواهید تا در سربرگ قرارداد، ثبت شود.
  • بیان اطلاعاتی از قبیل روز مراسم، ساعت شروع و پایان مراسم عروسی ثبت شود. معمولاً تالار‌های عروسی در شب تا ساعت ۱۱ باز هستند، بنابراین ساعت کار آتلیه های اصفهان نیز، این ساعت است. در صورتی که زوج علاقه به حضور بیشتر تیم کاری شما هستند، حتماً در قرارداد ثبت شود. زیرا میزان هزینه و قیمت فیلمبرداری مراسم عروسی، افزایش پیدا می‌کند.
  • از دیگر مباحثی که در قرار داد باید عنوان شود شامل نوع تصویر‌برداری، تعداد دوربین‌ها، تعداد فیلم‌بردار و جنسیت آن‌ها در کنار هزینه ورودی به آتلیه عکاسی جهت عکس‌برداری در اصفهان و همچنین هزینه ورودی باغ باید دقیق ذکر شود.
  • در قرارداد بین دو طرف باید تعداد عکس آتلیه و باغ، انجام عکاسی در طی مراسم عروسی در تالار و سفره عقد، عکس اسپرت، ساخت کلیپ، پخش آن در مراسم و تصویربرداری کرین مشخص شود. به طور مثال در صورت تمایل به ساخت کلیپ، باید اجاره تجهیزات فیلمبرداری در اصفهان به ویژه هلی شات کار در اصفهان در قرار داد بیان شود.
  • از دیگر مسائلی که باید در قرارداد بین شما و زوج جوان ثبت شود شامل مونتاژ فیلم، آلبوم عکس عروسی و اسپرت (سایز، تعداد برگ و نوع جلد) چاپ عکس روی شاسی و سایز آن اشاره شود.
  • هزینه پرداخت باغ و حمل و نقل گروه فیلمبرداری با شما است یا زوج، باید دقیق مشخص شود.
  • حتماً در قرارداد قید کنید که ۳۰ درصد از کل مبلغ به عنوان بیعانه، باید پرداخت شود. همچنین زوج جوان ۵۰ درصد از هزینه را نهایتاً ۲ روز قبل از تاریخ عروسی، پرداخت کنند. مابقی هزینه عکاسی و فیلم‌برداری در آتلیه های اصفهان، زمان تحویل عکس‌ها و فیلم باید پرداخت شود.

بدون شک با ثبت تمام این نکات، خیال شما به عنوان عکاس و فیلم‌بردار در کنار زوج جوان راحت می‌شود.

ایده‌های جهت عکاسی در آتلیه های اصفهان

با ‌ایده‌های جدید و جذاب عکاسی، می‌توانید خیلی زود در بین آتلیه های اصفهان شناخته شوید. در نتیجه افراد زیادی برای ایجاد عقد قرارداد با شما و تیم تخصصی استودیو تحت مدیریت شما، مراجعه می‌کنند. در این بخش به بیان برخی از ایده‌‌های جذاب، پرداخته شده است.

ایده‌های جهت عکاسی در آتلیه های اصفهان

 

 

 

عکاسی در شب

بدون شک با عکس گرفتن در شب و ایجاد نورپردازی خاص، می‌توانید عکس‌های زیبا را ثبت کنید. البته این مدل عکس‌ها، بیشتر مناسب زوج‌های جوان جهت گرفتن عکس‌های اسپرت هستند.

عکس گرفتن از جزئیات

مطمئناً با عکس گرفتن از اکسسوری یا جزئیاتی مانند حلقه و کیف یا دسته گل عروس، می‌توانید تصاویر منحصر به فردی را خلق کنید. هر کدام از این عکس‌ها، خاطره‌های شیرینی برای عروس و داماد رقم زده و تصاویر بسیار جذابی خلق خواهند شد.

عکس از اعضاء خانواده

بدون شک عکاسی از اعضاء خانواده هنگام آماده شدن در آتلیه های اصفهان، لازم هستند. به طور مثال عکس‌های از پدر و مادری که به تازگی بچه دار شدند، بعد‌ها تبدیل به یک خاطره دلنشین می‌شود.

چند ‌ایده جذاب برای فیلمبرداری در آتلیه های اصفهان

در گذشته فیلم‌بردار فقط از مراسم و جشن مانند عروسی، فیلم‌برداری می‌کرد؛ اما امروزه برای فیلم‌برداری از یک مراسم به ویژه عروسی، سناریوی از قبل بین عروس و داماد و گروه فیلم‌برداری نوشته می‌شود. سپس با توجه به آن سناریو، فیلم‌برداری شروع شده و به پایان می‌رسد.

مطمئناً ارائه‌ ایده‌های جذاب از سوی تیم تخصصی، باعث مشهور شدن آتلیه شما در بین آتلیه های اصفهان به دلیل فیلم‌برداری خاص تبدیل می‌شود؛ بنابراین پس از عقد قرارداد به ویژه با زوج‌های جوان جهت فیلم‌برداری از مراسم عروسی، حتماً از تیم خود بخواهید که ‌ایده‌های جذابی را به شما بدهند.

برخی از ایده‌‌های که در زمان فیلم‌برداری می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، عبارت هستند از:

  • پوشیدن لباس سنتی از سوی عروس و داماد
  • گرفتن فیلم فرمالیته در شمال و کنار ساحل یا جنگل
  • فیلم‌برداری در آرایشگاه از آرایش عروس
  • ساخت کلیپی از دوچرخه‌سواری عروس و داماد
  • طراحی و تولید عروس و داماد در باغ
  • تولید کلیپی از ساقدوش‌ها

چند ‌ایده جذاب برای فیلمبرداری در آتلیه های اصفهان

 

 

 

فاکتور‌های تعیین قیمت عکاسی و فیلمبرداری در آتلیه های اصفهان

بدون شک آتلیه شما برای انجام عکاسی و فیلم‌برداری، باید یک قیمتی را مشتری ارائه دهد. البته عوامل متعددی در تعیین قیمت فیلمبرداری مراسم عروسی یا عکاسی در آتلیه های اصفهان نقش دارند. بدون تردید قیمت فرمالیته اصفهان، کمی ارزان‌تر از قیمت فرمالیته شمال است.

اما از اصلی‌ترین عوامل تعیین‌کننده قیمت فیلم‌برداری و عکاسی به ویژه مراسم‌های عروسی در آتلیه های اصفهان، شامل لیست زیر هستند:

  • مدت زمان جشن
  • تخصص فیلم‌بردار و عکاس
  • زمان برگزاری مراسم
  • تجهیزات استفاده شده در زمان عکاسی یا فیلم‌برداری
  • محل برگزاری مراسم
  • ارائه آلبوم عکاسی و تعداد عکس‌ها
  • ارائه فیلم خام و نحوه مونتاژ آن

لیست بهترین آتلیه عکاسی در اصفهان

شناخت دقیق از آتلیه های اصفهان به مشتریان، کمک می‌کند که در مسیر انتخاب، آزادی عمل داشته باشند. مطمئناً آن‌ها در زمان انتخاب آتلیه مناسب برای خود، ویژگی‌های بسیاری از جمله تخصص و اخلاق حرفه‌ای را مد نظر دارند.

پس شما با ارائه بهترین خدمات به مشتریان، تبلیغ مناسبی برای آتلیه خود داشته باشید. در ادامه در جدولی، به بخشی از مهم‌ترین و معتبرترین آتلیه های اصفهان، اشاره شده است.

نام آتلیه آدرس شماره تلفن
ورونیکا اصفهان- چهار باغ عباسی- ابتدای خیابان سید علی خان- پاساژ سیتی سنتر- طبقه دوم- واحد ۱۳ ۰۹۱۳۷۳۰۴۳۶۱
معاصر اصفهان- خیابان چهار باغ بالا- مجتمع تجاری پارک- ورودی پهارم- طبقه سوم- واحد ۵۹۱ ۰۳۱۳۶۲۴۸۲۵۵
مستر حکمت اصفهان- خیابان چهارباغ بالا- مجتمع تجاری اداری پارک- ورودی شماره۴- طبقه ۳- واحد ۵۸۷ ۰۹۱۲۳۰۹۱۸۹۲
چشمان سیاه اصفهان- خیابان جهار باغ عباسی- ابتدای خیابان عباس آباد ۰۹۱۳۱۱۸۸۱۵۶
فوتو پلاس اصفهان- شیخ صدوق شمالی- کاخ سعادت آباد شرقی ۰۹۱۳۶۴۵۹۰۳۱
پاپیون اصفهان- خیابان اصفهان- مجتمع زیتون ۰۹۱۳۳۱۳۱۶۲۵
شادمان اصفهان- خیابان شیخ صدوق شمالی- خیابان شیخ مفید ۰۹۰۱۳۹۷۳۰۶۱
مهران اصفهان- خیابان امام سجاد (ع)- روبروی بانک مهر اقتصاد ۰۳۱۳۶۶۰۵۶۶۹
حامد اصفهان- خیابان مولوی- حد فاصل کوچه ۱۳ و ۱۵ ۰۳۱۳۴۴۵۲۸۲۵
سایان اصفهان- خیابان مطهری- پل شیری- ساختمان سرو ۰۳۱۳۲۳۶۳۴۶۴
چشمگیر اصفهان- خیابان کاشانی- بعد از چهار راه وفایی ۰۳۱۳۳۲۳۹۸۴۸
سوین اصفهان- توحید میانی- کوچه ۳۱ ۰۹۱۳۰۷۵۳۴۷۵

سؤالات متدوال

  1. اصلی‌ترین تجهیزات برای شروع کار آتلیه کدام هستند؟

شیدر، زنبوری، پانتوگراف و سافت باکس

  1. عوامل مؤثر بر قیمت فیلمبرداری فرمالیته مراسم عروسی را نام ببرید؟

مدت زمان فیلمبرداری، ارائه آلبوم و تعداد عکس‌های اسپرت یا فرمالیته و ساخت کلیپ فرمالیته

  1. مهم‌ترین ویژگی‌های عکاس یا فیلمبردار چیست؟

تحصیلات، تجربه، اخلاق و شخصیت حرفه‌ای و دید خلاقانه

سؤالات متدوال

 

 

شارینو

در این مقاله به بیان اطلاعاتی درباره آتلیه های اصفهان و مسائل مختلف آن پرداخته شد. برای کسب اطلاعات در رابطه با تعمیر لوازم خانگی، به شما توصیه می‌کنیم که مطالبی مانند تعمیر تلویزیون در اصفهان، تعمیر پکیج در اصفهان، تعمیر موتورخانه در اصفهان و تعمیر سیستم تهویه در اصفهان را مطالعه کنید.

همچنین امکان مطالعه مقاله‌های تعمیر شومینه در اصفهان، تعمیر مبل در اصفهان و تعمیر دزدگیر در اصفهان را دارید. یکی از جذاب‌ترین مقاله‌های پیشنهادی به شما عزیزان، مطلب نویسندگان اصفهان است.

در صورتی که قصد مسافرت به اصفهان را دارید، حتماً دو مطلب مراکز تفریحی اصفهان و سینما‌های اصفهان را بخوانید.در صورت نیاز به داشتن اطلاعاتی درباره بیمارستان‌های اصفهان و فیزیوتراپی در اصفهان، مطالعه مطالب بیان شده در شارینو به شما توصیه می‌شود.

البته در صورت نیاز تخصصی به پزشکان قلب و عروق در اصفهان، پزشک مغز و اعصاب در اصفهان یا کلینیک دندانپزشکی در اصفهان دارید، حتماً از سایت شارینو دیدن کنید.

سخن پایانی

عکاسی و فیلمبرداری از مراسم‌ها به ویژه عروسی، جذاب بوده و در صورت علاقه به انجام چنین کار هیجان‌انگیزی، باید ابتدا یک آتلیه داشته باشید. بدون شک با تهیه یک مکان مناسب و استودیو با تجهیزات کامل در کنار نیرو‌های متخصص، خیلی زود تبدیل به یک آتلیه مشهور می‌شوید.

البته برای اینکه در بین آتلیه های اصفهان، شناخته شوید؛ باید ‌ایده‌های جذاب و کار‌های با کیفیت ارائه دهید. مطمئناً انتخاب یک سبک خاص جهت عکاسی یا فیلم‌برداری مانند عکاسی کودک، بهترین روش برای جذب مشتریان تازه خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *