بهترین روانشناس های اصفهان

بهترین روانشناس های اصفهان کدام‌اند؟ در صورتی که با مشکلاتی مانند: افسردگی، اختلاف با همسر، کمبود اعتماد به نفس و… درگیر هستید، با پیدا کردن یک روانشناس خبره می‌توانید مشکلات خود را حل کنید؛ اما آیا همه روانشناس‌ها را می‌شناسید؟ معیار شما برای انتخاب روانشناس خوب چیست؟

امروزه با توجه به اهمیتی که سلامت روان دارد، پیدا کردن یک روانشناس خوب در اصفهان که تخصص کافی را در حوزه فعالیت خود داشته باشد، بسیار مهم است. اگر شما هم می‌خواهید بدانید که بهترین روانشناس های اصفهان در زمینه‌های مختلف چه کسانی هستند، در این مقاله با ما همراه شوید.

شاخه‌های مختلف رشته روانشناسی

بهترین روانشناس های اصفهان، خدمات مربوط به درمان مشکلات و رفتارهای خاص، راهنمایی تخصصی به افراد یا خانواده را ارائه می‌دهند. این متخصصان، دارو تجویز نمی‌کنند و در صورت نیاز بیماران خود را به روانپزشکان ارجاع می‌دهند.

هر یک از روانشناسان معروف اصفهان در حوزه خاصی فعالیت دارند و آموزش‌ها و مطالعات خود را در یک شاخه بخصوص به اتمام رسانده‌اند. در ادامه با ۲۱ شاخه مهم در رشته روانشانسی آشنا می‌شوید.

شاخه‌های مختلف رشته روانشناسی

 

 

روانشناسی رفتاری

هدف روانشناسی رفتار، درک اساسی‌ترین شکل رفتار انسان است. روانشناسان رفتاری، تحقیقاتی را انجام می‌دهند تا بفهمند چه چیزی باعث رفتار انسان می‌شود و چگونه ذهن با رفتار مرتبط است. این نوع روانشناسی ممکن است شامل بهبود رفتارهای منفی مانند اعتیاد باشد.

برخی از معروف‌ترین و بهترین روانشناس های اصفهان در این زمینه تخصص دارند و در مراکز ترک اعتیاد به بیماران کمک می‌کنند تا هر چه زودتر به زندگی عادی برگردند.

زیست روانشناسی

روانشناسی زیستی شامل مطالعه عوامل بیولوژیکی است که بر مغز و رفتار انسان تأثیر می‌گذارند. بهترین روانشناس های اصفهان به مطالعه افراد می‌پردازند و تحقیقاتی را انجام می‌دهند تا ببینند که چه عوامل بیولوژیکی وجود دارند که بر احساس، تفکر و رفتار یک فرد تأثیر می‌گذارد.

این رشته روانشناسی همچنین به چگونگی تأثیر آسیب مغزی و بیماری بر رفتار می‌پردازد. با این اطلاعات، محققان می‌توانند روی کشف راه‌هایی برای پیشگیری و درمان ضربه مغزی کار کنند. بهترین روانشناس اصفهان باید در زمینه زیست روانشناسی مطالعاتی داشته باشد.

روانشناسی بالینی

روانشناسی بالینی که به آن آسیب شناسی روانی یا روانشناسی غیرطبیعی نیز می‌گویند، شامل مطالعه و درمان بیماری‌های روانی است. روانشناس بالینی در اصفهان، درمان بیماری‌های روانی را ارائه می‌دهد و برنامه‌های درمانی را برای بیماران ایجاد می‌کند.

روانشناسی بالینی رشته‌ای است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد و بهترین روانشناس های اصفهان که در این حوزه تحصیل کرده‌اند، در محیط‌هایی از جمله بیمارستان‌ها، کلینیک‌های سلامت روان و حتی در مطب خصوصی کار می‌کنند.

روانشناسی شناختی

روانشناسی شناختی شامل درک نحوه تفکر افراد است. کار روانشناسان شناختی در اصفهان، بررسی این است که مردم چگونه تصمیم می‌گیرند و مشکلات خود را حل می‌کنند؛ اما می‌توانند در مورد موضوعات دیگری مانند رشد زبان، حافظه و درک افراد نیز تحقیق کنند.

لازم به ذکر است که روانشناسی شناختی می‌تواند ناتوانی‌های یادگیری را مورد بررسی قرار دهد. برخی از بهترین روانشناس های اصفهان در این زمینه فعالیت دارند و می‌توانند راهنمای خوبی برای دانش آموزان و دانشجویان باشند.

روانشناسی اجتماعی

روانشناسان اجتماعی در اصفهان برای آموزش جامعه و ایجاد برنامه‌هایی که به جلوگیری از بروز مسائل کمک می‌کند، در مورد مسائل بهداشتی تحقیق می‌کنند. روانشناسان اجتماعی در مدارس، سازمان‌های اجتماعی، مؤسسات خیریه و سازمان‌های دولتی فعالیت دارند.

یکی از اهداف اصلی روانشناسی اجتماعی، بهبود جامعه و افرادی است که در آن زندگی می‌کنند؛ بنابراین از اهمیت زیادی برخوردار است.

روانشناسی اجتماعی

 

 

روانشناسی تطبیقی

روانشناسی تطبیقی در اصفهان به شباهت‌ها و تفاوت‌های بین رفتار انسان‌ها و همتایان حیوانی آنها می‌پردازد. کسانی که در حوزه روانشناسی تطبیقی کار می‌کنند، بررسی می‌کنند که حیوانات چگونه رفتار می‌کنند و به موقعیت‌ها یا محرک‌های خاص واکنش نشان می‌دهند و از این نتایج برای درک بهتر رفتار انسان استفاده می‌کنند.

روانشناسی مصرف کننده

روانشناسی مصرف کننده یا بازاریابی، مطالعه رفتار مصرف کننده در زمان خرید کالاها را بررسی می‌کند. این روانشناسی می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا مخاطبان هدف خود را شناسایی کنند و بدانند که چه چیزی بر خرید آنها تأثیر می‌گذارد، چگونه تصمیم به خرید می‌گیرند و نگرش آنها در مورد یک محصول یا خدمت خاص چیست.

بهترین روانشناس های اصفهان که در این حوزه فعال هستند، نظرسنجی‌های تحقیقاتی بازار را انجام می‌دهند، گروه‌های مختلفی را تشکیل می‌دهند و مصرف کنندگان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

روانشناسی انتقادی

روانشناسان انتقادی در اصفهان به چگونگی تغییر و تحول عملکرد روانشناسی در طول زمان نگاه می‌کنند و به دنبال شناسایی گرایش‌های مرتبطی هستند که ممکن است برای این رشته مفید باشند. برخی از بهترین روانشناس های اصفهان در حوزه روانشناسی انتقادی فعالیت دارند و تحقیقاتی را در این زمینه ارائه می‌دهند.

روانشناسی رشد

روانشناسی رشد بر رشد انسان، رفتارها، زبان و ناتوانی‌هایی که ممکن است در مراحل مختلف زندگی با آن‌ها روبرو شود، تمرکز می‌کند. در حالی که برخی از روانشناسان رشد ممکن است بر مرحله خاصی از زندگی مانند کودکی یا نوجوانی تمرکز کنند، برخی دیگر، کل طول عمر را مطالعه می‌کنند.

روانشناسان رشد در اصفهان، وظایف بسیاری را برعهده دارند؛ از تشخیص تأخیر رشد در کودکان تا تحقیق در مورد مسائل مربوط به سالمندی. به همین جهت است که برخی از بهترین روانشناس های اصفهان در این حوزه فعالیت می‌کنند.

روانشناسی تربیتی

روانشناسی تربیتی بر فرایند یادگیری از جمله هرگونه ناتوانی یادگیری تمرکز دارد. کسانی که در روانشناسی آموزشی کار می‌کنند، ممکن است برای گروه‌های خاصی از دانش آموزان که دارای ناتوانی‌های یادگیری هستند و کسانی که در یادگیری از خود برتری نشان می‌دهند، تکنیک‌های آموزشی ارائه بدهند.

روانشناسان تربیتی در اصفهان تحقیق می‌کنند که چگونه عناصر شناختی و اجتماعی می‌توانند بر یادگیری افراد تأثیر بگذارند. با توجه به اهمیت این حوزه، بسیاری از بهترین روانشناس های اصفهان فعالیت خود را در این زمینه گسترش می‌دهند.

روانشناسی محیطی

روانشناسی محیطی به مطالعه رابطه بین محیط و افرادی که در آن زندگی می‌کنند و در تعامل هستند، می‌پردازد. روانشناسان محیطی در اصفهان همچنین می‌خواهند بدانند که چگونه رفتار انسان بر محیطی که در آن زندگی می‌کند، تأثیر می‌گذارد.

در این مورد، یک محیط می‌تواند معمولی یا مرحله‌ای باشد. بسیاری از بهترین روانشناس های اصفهان در حوزه محیطی ممکن است با سازمان‌های دولتی برای کمک به توسعه سیاست‌های مرتبط با محیط زیست همکاری کنند.

روانشناسی محیطی

 

 

روانشناسی تکاملی

روانشناسی تکاملی در زمینه تعامل بین رفتار انسان و تکامل و چگونگی تنظیم ذهنیت روان‌شناختی برای توضیح فرایند تکامل فعالیت دارد. یک روانشناس تکاملی در اصفهان به سازگاری انسان‌ها و آنچه به ما اجازه داده تا هزاران سال زنده بمانیم، نگاه می‌کند.

روانشناسی قانونی

روانشناسان پزشکی قانونی در اصفهان با مجریان قانون و سایر سازمان‌هایی که ممکن است بخشی از سیستم عدالت کیفری باشند، همکاری نزدیک دارند. این نوع روانشناسی شامل درک بیشتر مجرمان و رفتار آنها و کار با کودکانی است که به عنوان شاهد در یک موقعیت جنایی یا در یک پرونده خدمت می‌کنند.

ارزیابی صحنه جرم برای تعیین اینکه جنایت‌کار چگونه ممکن است صحنه را هدایت کرده باشد، برعهده بهترین روانشناس های اصفهان است که در حوزه قانونی فعالیت دارند. یک روانشناس قانونی می‌تواند جرم درمانی را برای قربانیان ارائه بدهد.

روانشناسی سلامت

روانشناسی سلامت شامل مطالعه درباره سلامت روان و جسم و نحوه تعامل این دو بر اساس عوامل بسیاری مانند رفتار، زیست شناسی و گروه‌های اجتماعی می‌شود. روانشناسان سلامت در اصفهان می‌توانند تحقیق کنند تا بفهمند که چگونه می‌توانند از این عوامل برای بهبود سلامت فرد یا بیماری خاصی که ممکن است با آن دست و پنجه نرم کند، استفاده کنند.

بهترین روانشناس های اصفهان که در زمینه روانشناسی سلامت کار می‌کنند، به بیماران خود در مورد آنچه که می‌توانند انجام دهند تا سالم بمانند، آموزش می‌دهند. آنها درمان‌های لازم را ارائه می‌دهند و به دیگران یاد می‌دهند که چگونه با موقعیت‌های خاص کنار بیایند.

روانشناسی صنعتی و سازمانی

روانشناسی صنعتی و سازمانی در محیط کار اتفاق می‌افتد. این مطالعه در مورد میزان انگیزه کارمندان در محل کار و بررسی می‌کند که چگونه کارفرمایان می‌توانند بهره وری تیم خود را افزایش دهند. این نوع روانشناسی شامل روش‌هایی است که شرکت‌ها می‌توانند از طریق آن‌ها، کارکنان خود را حفظ کنند و رضایت شغلی آنها را افزایش بدهند.

بسیاری از کسب و کارها از روانشناسان صنعتی و سازمانی در اصفهان برای ایجاد تست‌هایی استفاده می‌کنند که به عنوان ابزار غربالگری برای موقعیت‌های خاص در شرکت عمل می‌کنند. تعدادی از بهترین روانشناس های اصفهان در این حوزه فعال هستند.

روانشناسی نظامی

روانشناسان نظامی در محیط‌های نظامی و با پرسنل نظامی برای ارائه خدماتی مانند درمان بیماری‌های روانی کار می‌کنند. آنها همچنین ممکن است سربازان را با زندگی غیرنظامی سازگار کنند و به افرادی که در ارتش هستند، کمک کنند تا استرس خود را مدیریت کنند.

بسیاری از روانشناسان نظامی در اصفهان در توسعه استراتژی‌های استخدام فعالیت دارند و به مدیران کمک می‌کنند تا بفهمند که چگونه به سربازان انگیزه بدهند و با کسانی که ممکن است دچار ناراحتی عاطفی شوند، کار می‌کنند. همواره از بهترین روانشناس های اصفهان در این زمینه استفاده می‌کنند.

روانشناسی نظامی

 

 

 

عصب روانشناسی

عصب روانشناسی در اصفهان به مطالعه مغز و چگونگی تأثیر آن بر رفتارها و افکار روان‌شناختی ما می‌پردازد. یک عصب روانشناس ممکن است با بیمارانی که آسیب یا بیماری مغزی مانند سکته مغزی یا زوال عقل را تجربه می‌کنند، کار کند تا بفهمد که تشخیص آنها چگونه بر رفتارشان تأثیر می‌گذارد.

بهترین روانشناس های اصفهان که در زمینه عصب روانشناسی فعالیت دارند، معمولاً با سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی برای ایجاد برنامه‌های درمانی همکاری می‌کنند.

روانشناسی شخصیت

روانشناسی شخصیت در اصفهان به مطالعه شخصیت افراد و چگونگی تأثیر آن بر رفتار آنها می‌پردازد. این روانشناسان به دنبال درک این هستند که چه عواملی بر شخصیت‌ ما تأثیر می‌گذارند و چگونه شخصیت ما بر مهارت‌های تصمیم‌گیری تأثیر می‌گذارند و آیا ویژگی‌های شخصیتی مرتبط با اختلالات خاص وجود دارد یا خیر؟

روانشناسی روان سنجی

رشته روان ‌سنجی بر توسعه آزمون‌های روان ‌شناختی و کمک به اجرای آن‌ها برای افراد یا گروه‌های خاص تمرکز دارد. این تست‌ها می‌توانند برای شناخت کارمندان، مشتریان، بیماران یا کودکان مفید باشند. از میان بهترین روانشناس های اصفهان، تعدادی از آن‌ها در این رشته تحصیل کرده‌اند.

روانشناسی تحقیقاتی

روانشناسی پژوهشی که روانشناسی تجربی نیز نامیده می‌شود، شامل انجام تحقیق در مورد یک موضوع یا گروهی از افراد است. معمولاً روانشناسان پژوهشی در اصفهان، یافته‌های خود را منتشر می‌کنند و نتایج خود را با سایر افراد به اشتراک می‌گذارند.

تعدادی از بهترین روانشناس های اصفهان که در این زمینه فعالیت می‌کنند، اطلاعات ارزشمندی را ارائه می‌دهند تا دانش این حوزه را گسترش بدهند.

روانشناسی مدرسه

روانشناسان مدرسه در اصفهان در مدارس برای کمک به کودکان فعالیت می‌کنند. این روانشناسان، مسائل مربوط به محیط‌های اجتماعی، دانشگاهی و رفتارهای مختلف در این محیط‌ها را ارزیابی و درمان می‌کنند. روانشناسان مدرسه، برنامه‌هایی را در کنار معلمان، والدین و سایر کارکنان اداری برای رسیدگی به هر موقعیتی که دانش آموز ممکن است با مشکل خاصی مواجه باشد، تدوین می‌کنند.

یکی از اهداف روانشناسی مدرسه در اصفهان، ایجاد یک محیط آموزشی ایمن و سازنده برای همه است. بهترین روانشناس های اصفهان که در روانشناسی مدرسه فعال هستند، با دانش آموزانی ملاقات می‌کنند که از مشاوره و درمان برای مدیریت یک عامل استرس زا در مدرسه بهره‌مند شوند.

روانشناسی مدرسه

 

 

 

تفاوت بین روانشناس و روانپزشک چیست؟

روانپزشک، متخصصی است که می‌تواند شرایط سلامت روان را تشخیص داده و درمان کند. همچنین می‌تواند درمان‌های پزشکی را تجویز کند. بهترین روانشناس های اصفهان در زمینه‌های مختلفی آموزش می‌بینند و می‌توانند به درمان بسیاری از بیماری‌های مربوط به سلامت روان کمک کنند.

روانشناس، مدرک دکترا (PhD) یا (PsyD) دارد و اغلب در زمینه روانشناسی بالینی، آموزش‌های گسترده‌ای دیده است. بهترین روانشناس های اصفهان، شرایط سلامت روان را با روان درمانی (گفتار درمانی) درمان می‌کنند. یک روانشناس معمولاً نمی‌تواند دارو تجویز کند.

یک روانپزشک در اصفهان معمولاً نسبت به روانشناس به درمان بیماری‌های روانی پیچیده‌تری می‌پردازد، به ویژه بیماری‌هایی که به دارو یا درمان‌های پزشکی نیاز دارند. علاوه بر این، روانشناسی به مطالعه ذهن، عواطف و رفتارهای انسان می‌پردازد؛ در حالی که روانپزشکی یک رشته پزشکی است که بر تشخیص و درمان شرایط سلامت روان تمرکز دارد.

روانشناسان چه بیماری‌هایی را درمان می‌کنند؟

لحظه‌ای را در کنار خانواده و دوستان خود تصور کنید که زمان خوبی را در کنار هم سپری می‌کنید و نگران هیچ چیز نیستید. این اتفاق تنها با دریافت یک مشاوره درست از بهترین روانشناس های اصفهان امکان پذیر می‌شود.

اگر با مشکلات سلامت روان خود دست و پنجه نرم می‌کنید، بهتر است بدانید که دریافت مشاوره از دکتر روانشناس معروف در اصفهان بهترین راهکار برای شما است. در ادامه شما را با انواع بیماری‌هایی که بهترین روانشناس های اصفهان قادر به درمان آن‌ها هستند، آشنا می‌کنیم.

روانشناسان چه بیماری‌هایی را درمان می‌کنند؟

 

 

 

افسردگی

افسردگی یک بیماری روانی است که باعث می‌شود تا فرد برای هفته‌ها احساس غمگین بودن کند یا نتواند از چیزی لذت ببرد. افسردگی همچنین می‌تواند علائم دیگری مانند: بی انرژی بودن، حساس بودن یا مشکلات خواب را هم داشته باشد. این بیماری در موارد شدید، ممکن است فرد را به خودکشی ترغیب کند.

بیماری افسردگی می‌تواند مانع از انجام کار، تحصیل یا مراقبت از خود و خانواده شود. مشورت با بهترین روانشناس اصفهان برای درمان افسردگی، فرد مبتلا می‌تواند بهبود یابد و زندگی شاد و رضایت بخشی را داشته باشد.

هیچ دلیل خاصی برای افسردگی وجود ندارد و این بیماری ممکن است به دلایل مختلف در افراد ظاهر شود. ژن‌ها بخش مهمی از دلایل این بیماری به شمار می‌روند؛ البته از نظر بهترین روانشناس های اصفهان، دلایل دیگری برای بروز افسردگی وجود دارند؛ از جمله:

  • استرس و مشکلات زندگی
  • اتفاقات آسیب زای زندگی
  • غم و اندوه از دست دادن عزیزان
  • تنهایی
  • خوب نخوابیدن
  • مشکلات سلامتی
  • سیگار کشیدن
  • فعالیت بدنی کم
  • غذای ناسالم
  • استفاده از الکل یا سایر مواد مخدر
  • داروها

افسردگی مانند هر بیماری دیگری دارای نشانه‌های مشخصی است که باید توسط یک روانشناس خوب در اصفهان مورد ارزیابی قرار بگیرد. این بیماری می‌تواند هر یک از علائم زیر را در فرد ایجاد کند:

  • احساس ناراحتی شدید
  • لذت نبردن از اتفاقات لذت بخش
  • فکر کردن به مرگ یا خودکشی
  • پرخوری یا کمبود اشتها
  • افزایش یا کاهش وزن
  • بیش از حد معمول خوابیدن یا درست نخوابیدن
  • زود خسته شدن و کمبود انرژی
  • نداشتن تمرکز
  • احساس بد نسبت به خود، بی ارزشی یا گناهکاری
  • کند یا تند شدن ناگهانی حرکات فیزیکی
  • حساسیت نشان دادن بیش از حد

درمان مناسب برای شما بستگی به میزان افسردگی، علائم، سبک زندگی، نیازها و شخصیت شما دارد. افسردگی خفیف معمولاً با درمان‌های روان‌شناختی (گفتگو درمانی) بهبود پیدا می‌کند و به دارو نیازی نیست. افسردگی متوسط را می‌توان با درمان‌های روان‌شناختی یا دارو درمان کرد.

اما بیشتر افراد مبتلا به افسردگی شدید به ترکیبی از داروهای ضد افسردگی و درمان روان‌شناختی نیاز دارند. توجه داشته باشید که از خوددرمانی پرهیز کرده و به یکی از بهترین روانشناس های اصفهان مراجعه کنید.

اضطراب

اضطراب زمانی اتفاق می‌افتد که میزان نگرانی درباره مسائل مختلف از کنترل خارج شده و زندگی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اختلالات اضطرابی، شایع‌ترین مشکل سلامت روان در بسیاری از کشورهاست. در صورت مواجه شدن با اضطراب زیاد، لازم است تا با بهترین روانشناس حال حاضر اصفهان مشورت کنید.

داشتن یک اختلال اضطرابی می‌تواند ناراحت کننده باشد و زندگی را برای شما دشوار کند. با این حال، درمان‌ها و راه‌حل‌های مؤثری برای پیشگیری از اضطراب وجود دارند.  افراد مبتلا به اختلال اضطراب احساسات بسیار شدیدی از نگرانی، ناراحتی یا ترس را دارند.

آنها همچنین ممکن است برای اجتناب از افراد، اتفاقات یا مکان‌هایی که آنها را مضطرب می‌کند، از آن‌ها دوری کنند. از علائم اختلالات اضطرابی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس وحشت
  • مشکلات تنفسی
  • درد شدید قلب یا قفسه سینه
  • احساس سرگیجه، لرزش یا بیماری
  • سرخ شدن یا عرق کردن
  • مشکل تمرکز کردن

افراد مبتلا به اضطراب اغلب علائم افسردگی را نیز دارند. اگر متوجه برخی از این علائم شدید و نگران هستید که ممکن است اختلال اضطرابی داشته باشید، باید به دنبال کمک از بهترین روانشناس های اصفهان باشید.

تشخیص اختلالات اضطرابی معمولاً توسط پزشک عمومی، روانپزشک یا روانشناس بالینی در اصفهان انجام می‌شود. تشخیص این بیماری توسط بهترین روانشناس های اصفهان شامل موارد زیر می‌شود:

  • صحبت کردن با بیمار در مورد اینکه چه احساسی دارد، چه چیزی او را نگران می‌کند و مدت زمانی که این احساسات را داشته است.
  • تست‌های روانشناسی انجام می‌شود.
  • معاینه فیزیکی مهم است.
  • پزشک باید بداند که آیا فرد، بیماری‌های دیگری مانند مشکل قلبی یا تیروئید دارد یا خیر.

اختلالات اضطرابی چگونه درمان می‌شوند؟ درمان توصیه شده برای اختلالات اضطرابی، درمان روان‌شناختی (معمولاً درمان شناختی رفتاری) است. حتی شما می‌توانید درمان‌های روان‌شناختی باکیفیت را به‌صورت آنلاین  یا مشاوره روانشناسی تلفنی رایگان در اصفهان دریافت کنید.

اضطراب

 

 

اعتیاد

اعتیاد یک اختلال در سلامت روان محسوب می‌شود که در آن شما نمی‌توانید از انجام کاری که به شما یا دیگران آسیب می‌زند، دست بردارید. شایع‌ترین اعتیادها مربوط به الکل، تنباکو، مواد مخدر و قمار هستند و برای درمان آن‌‌ها باید از بهترین روانشناس های اصفهان کمک گرفت.

اعتیاد اغلب یک بیماری مزمن به شمار می‌رود؛ به این معنی که برای مدت طولانی ادامه دارد. همچنین در طول زمان عود می‌کند و ممکن است چند بار در مسیر بهبودی خود به اعتیادتان برگردید. این اختلال روانی می‌تواند زندگی شما را تحت تأثیر قرار داده و بر سلامتی، کار، تحصیل، روابط و امور مالی شما تأثیر بگذارد.

افرادی که دچار اعتیاد می‌شوند، ممکن است به موارد زیر اعتیاد داشته باشند:

  • نوشیدنی‌های الکلی
  • تنباکو
  • داروهای تجویزی مانند: کدئین و سایر مسکن‌ها، آرام بخش‌ها و قرص‌های خواب
  • مواد مخدر خیابانی مانند: هروئین، ماری‌جوانا و کوکائین
  • حلال‌ها مانند: رنگ، بنزین یا چسب
  • فعالیت‌هایی مانند: قمار، خرید، بازی‌های رایانه‌ای، ورزش یا خوردن

در ابتدا ممکن است متوجه مشکلاتی در روابط نزدیک و خلق و خوی خود شوید. برای درمان بهتر است با یک روانشناس خوب در اصفهان مشورت کنید تا راهکاری مناسب شما را ارائه بدهد.

اعتیاد را می‌توان با موارد زیر درمان کرد:

  • مشاوره (آنلاین، تلفنی یا حضوری)
  • مصاحبه انگیزشی و رفتار درمانی شناختی (انواع درمان روان‌شناختی که شما را تشویق به تغییر رفتار می‌کنند)
  • دارو
  • گروه درمانی
  • خانواده درمانی
  • برنامه‌های سم زدایی در بیمارستان یا خانه
  • توان‌بخشی در بیمارستان یا خانه

هیچ درمان واحدی برای برای همه کار نخواهد کرد. شما می‌توانید با بهترین روانشناس های اصفهان مشورت کرده تا برنامه درمانی مناسب خود را دنبال کنید. توجه داشته باشید که باید برنامه شما واقع‌بینانه باشد و از عود کردن عادت‌های غلط شما جلوگیری کند.

نکته قابل توجه در رابطه با درمان انواع اعتیاد این است که بیمار باید انگیزه لازم را برای کنار گذاشتن اعتیاد خود داشته باشد؛ بنابراین در صورت مواجه شدن با هر نوع اعتیاد، بهتر است تا با بهترین روانشناس انگیزشی در اصفهان مشورت کنید.

اختلالات خوردن

اختلالات خوردن شامل الگوهای غیرعادی خوردن و ورزش هستند که به شدت در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد می‌کنند. برای مثال، ممکن است خیلی کم یا به صورت کنترل نشده غذا بخورید؛ همچنین امکان دارد که به صورت افراطی نگران غذا، وزن بدن و ظاهر خود باشید.

شایع‌ترین اختلالات خوردن شامل بی اشتهایی عصبی، پرخوری عصبی و اختلال پرخوری هستند. اختلال کم خوردن و اجتناب از خوردن غذا بیشتر در کودکان رخ می‌دهد. انواع اختلالات خوردن می‌توانند برای مرد و زن و در هر سنی بروز کنند که برای درمان آن‌ها باید به بهترین روانشناس های اصفهان مراجعه شود.

بهترین روانشناسان اصفهان بر این باور هستند که اختلالات خوردن به دلایل مختلفی رخ می‌دهند. این عوامل می‌توانند بیولوژیکی (روشی که مغز شما کار می‌کند)، ژنتیکی (خانوادگی)، روانی (نحوه تفکر شما)، اجتماعی (روابط شما با دیگران) یا فرهنگی (آداب و رسوم و ارزش‌های جامعه) باشند.

به طور کلی زنان بیشتر از مردان در معرض خطر ابتلا به اختلالات خوردن قرار دارند. برخی دیگر از مواردی که ممکن است شما را در معرض خطر ابتلا به اختلال خوردن قرار دهند؛ عبارت‌اند از:

  • وقتی عزت نفس پایین یا احساس بی ارزشی داشته باشید.
  • زندگی در یک فرهنگ غربی که در آن لاغر بودن حالت ایده آل بدن محسوب می‌شود.
  • زندگی مدرن شهری در بروز این مشکل تأثیرگذار است.
  • شرکت در فعالیت‌هایی مانند: رقص، ژیمناستیک یا مدلینگ که در آن تصویر بدن یک نگرانی محسوب می‌شود.
  • وقتی سابقه رژیم غذایی سخت داشته باشید.
  • زندگی در محیطی که در آن لاغری یا چاقی نگران کننده بوده است.
  • در صورتی که تجربه افسردگی یا تنهایی دارید.
  • اگر کمال گرا هستید یا در مدیریت احساسات خود مشکل دارید.
  • در صورتی که از یک کشور در حال توسعه به یک کشور توسعه یافته غربی مهاجرت کرده باشید.
  • اگر تغییرات استرس زا در زندگی مانند: ترک خانه برای رفتن به دانشگاه، قطع رابطه یا تغییرات فیزیکی بدن در دوران بلوغ را تجربه کرده باشید.
  • وقتی تجربه آزار جسمی، عاطفی یا جنسی را داشته باشید.
  • اگر علائم اختلالات خوردن را دارید.

اکنون سؤالی که ممکن است برای شما هم مطرح شود، این است که از کجا بدانم که به اختلالات خوردن مبتلا هستم؟ موارد زیر از نظر بهترین روانشناس های اصفهان، برخی از علائم اولیه اختلالات خوردن هستند:

  • از افزایش وزن می‌ترسید یا مدام خود را وزن می‌کنید.
  • همیشه به غذا فکر می‌کنید یا در زمان صرف غذا، احساس اضطراب می‌کنید.
  • شروع به محدود کردن مقدار غذایی که می‌خورید، کرده‌اید.
  • به طور غیرقابل‌کنترلی پرخوری می‌کنید.
  • بعد از غذا خوردن خود را وادار به استفراغ می‌کنید.
  • برای کاهش وزن از ملین استفاده می‌کنید.
  • بیش از حد نگران ظاهر خود هستید.
  • مدام خودتان را در آینه چک می‌کنید.
  • دوست ندارید کنار دیگران غذا بخورید.
  • بیش از حد ورزش می‌کنید.

درمان اختلالات خوردن شامل تغذیه سالم همراه با مراقبت‌های پزشکی و درمان روانی است. همچنین ممکن است برای برخی افراد، دارو نیز تجویز شود. بهترین روانشناس های اصفهان، مراقبت‌های بهداشتی را به شما ارائه می‌دهند تا تصمیم بگیرید که کدام ترکیب از درمان‌ها برای شما مناسب است.

اختلالات خوردن

 

 

 

اختلال اضطراب پس از سانحه (PTSD)

اختلال استرس پس از سانحه یک بیماری روانی است و پس از رویدادی رخ می‌دهد که در آن فرد در معرض مرگ یا تهدید به مرگ، آسیب جدی یا خشونت جنسی قرار می‌گیرد. این رویداد ممکن است حادثه‌ای باشد که برای شما اتفاق افتاده یا چیزی باشد که شما دیده‌اید. در هر صورت لازم است تا به یکی از بهترین روانشناس های اصفهان مراجعه کنید.

از وقایعی که به بروز اختلال استرس پس از سانحه منجر می‌شوند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلایای طبیعی مانند: زلزله، سیل یا آتش سوزی
  • تصادف جدی
  • آسیب جسمی شدید
  • تجاوز جنسی
  • خشونت خانگی
  • جنگ
  • مشاهده قتل یا مرگ خشونت آمیز
  • تجربه زایمان آسیب زا

از نظر بهترین روانشناس های اصفهان، درمان‌های مؤثری برای PTSD وجود دارند که شانس خوبی برای بهبودی بیماران فراهم می‌کنند. توجه داشته باشید که همه کسانی که یک رویداد آسیب زا را تجربه می‌کنند، به PTSD مبتلا نمی‌شوند.

افرادی که دچار به اختلال استرس پس از سانحه مبتلا می‌شوند، علائم متفاوتی را تجربه خواهند کرد. برخی از افراد به خودکشی تمایل دارند و می‌خواهند به خود آسیب برسانند. اغلب افراد مبتلا به PTSD افسردگی یا اضطراب نیز دارند یا از الکل و مواد مخدر استفاده می‌کنند.

علائم اختلال استرس پس از سانحه از نظر بهترین روانشناس در اصفهان عبارت‌اند از:

  • مرور مداوم خاطرات بد به‌جامانده از یک رویداد ناگوار
  • کابوس‌ها
  • ناراحتی شدید از حوادث گذشته
  • علائم فیزیکی مانند: تعریق یا تپش قلب
  • مشکل خواب
  • طغیان‌های خشمگین یا عاطفی
  • سرزنش کردن خود برای حوادث ناگوار

اگر متوجه هر یک از این علائم شدید و روی زندگی روزمره شما تأثیر می‌گذارد، باید به دنبال بهترین روانشناس های اصفهان باشید تا در درمان این بیماری به شما کمک کنند.

اختلال اضطراب پس از سانحه (PTSD)

 

 

 

اختلال وسواس فکری – جبری (OCD)

اختلال وسواس فکری – جبری یک بیماری روانی است که برای درمان آن باید به یکی از بهترین روانشناس های اصفهان مراجعه کنید. افراد مبتلا به OCD از موارد زیر رنج ببرند:

  • وسواس فکری: افکار ناخواسته درباره کثیفی و بیماری، اتفاقات وحشتناک، جنسی، خشونت یا مسائل مذهبی
  • اجبار: اصرار شدید برای انجام فعالیت‌هایی مانند: تمیز کردن، چک کردن، شمارش یا دعا کردن

اجبار باعث می‌شود که فرد مبتلا به OCD کمتر احساس گناه یا اضطراب کند. افکار وسواسی می‌توانند بسیار طاقت فرسا باشند، در حالی که اجبار می‌تواند ساعت‌ها از وقت فرد را به خود اختصاص دهد. این اختلال می‌تواند هر فردی را در هر سنی تحت تأثیر قرار دهد و معمولاً از دوران کودکی شروع می‌شود.

افراد مبتلا به OCD اغلب بیماری خود را از دیگران پنهان می‌کنند؛ اما درمان‌های مؤثری برای این بیماری وجود دارند و اگر نگران خود یا یکی از عزیزانتان هستید، باید به دنبال کمک باشید. به همین دلیل توصیه می‌شود که با یکی از بهترین روانشناس های اصفهان مشورت کنید.

علت دقیق OCD ناشناخته است؛ اما شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این بیماری با ژن‌ها و سابقه خانوادگی ارتباط دارد، البته باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود.

نشانه‌های اختلال وسواس فکری – جبری شامل موارد زیر می‌شوند:

  • افکار یا تصاویر ذهنی ناخواسته
  • شستن مرتب دست‌ها
  • تمیز کردن بیش از حد لباس، خانه یا وسایل
  • قرار دادن وسایل با یک نظم خاص
  • شمردن، تکرار کلمات، ضربه زدن یا دعا کردن
  • چک کردن چیزها مانند: قفل درها، لوازم خانگی و شیرها
  • بارها و بارها انجام دادن کارها
  • داشتن روال روزانه

اگر با این موارد درگیر هستید، باید بدانید که افکارتان غیرمنطقی هستند؛ اما قادر به متوقف کردن این وسواس‌ها نیستید. این اختلال می‌تواند برای مدتی بروز کند و از بین برود یا علائم آن با گذشت زمان بهتر یا بدتر شوند. تشخیص OCD تنها باید توسط یک روانشناس بالینی در اصفهان انجام شود.

اختلال وسواس فکری - جبری (OCD)

 

 

 

اختلال شخصیت مرزی (BPD)

از نظر بهترین روانشناس های اصفهان، اختلال شخصیت مرزی (BPD) یک بیماری روانی است که:

  • باعث می‌شود تا فرد احساس راحتی نداشته باشد.
  • منجر به بروز مشکل در کنترل احساسات فرد می‌شود.
  • به مشکلات در برقراری ارتباط با افراد دیگر منجر می‌شود.
  • افراد مبتلا به آن، سطح بالایی از ناراحتی و عصبانیت را تجربه می‌کنند.

افراد مبتلا به BPD ممکن است با افکار و باورهای دردناک در مورد خود و دیگران دست و پنجه نرم کنند. این بیماری می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در زندگی کاری، خانوادگی و اجتماعی آنها شود. برخی از افراد مبتلا به BPD به خود آسیب می‌رسانند و باید تحت نظر یک روانشناس خوب در اصفهان باشند.

برای بیشتر افراد مبتلا به اختلال شخصیت مرزی، علائم در دوران نوجوانی یا جوانی شروع می‌شود، سپس در دوران بزرگسالی بهبود می‌یابد. افراد مبتلا به BPD در بروز بیماری خود هیچ نقشی ندارند و نحوه رفتار با آن‌ها بسیار مهم است.

درمان‌های روان‌شناختی (گفتگو درمانی) بهترین راه برای درمان اختلال شخصیت مرزی هستند. این درمان‌ها معمولاً شامل صحبت با یکی از بهترین روانشناس های اصفهان به صورت فردی یا گاهی شرکت در گروه‌های خاص است. دارو به عنوان درمان اصلی برای BPD توصیه نمی‌شود.

اختلال شخصیت مرزی (BPD)

 

 

 

چاقی

اگر شاخص توده بدنی شما ۴۰ یا بیشتر باشد، شما به عنوان یک فرد مبتلا به چاقی شناخته می‌شوید. شاید در نگاه اول این بیماری با روانشناسی ارتباطی نداشته باشد؛ اما بهتر است بدانید که چاقی تأثیرات منفی زیادی بر روابط فرد و سلامت روان او دارد که برای برطرف کردن علائم روانی آن باید به یک روانشناس بالینی در اصفهان مراجعه کنید.

در ابتدایی‌ترین سطح، چاقی به دلیل مصرف کالری بیشتر از آنچه بدن شما می‌تواند استفاده کند، ایجاد می‌شود. عوامل زیادی در این امر نقش دارند که برخی از آن‌ها فردی هستند و برخی دیگر در ساختار جامعه ما، چه در سطح ملی، محلی یا خانوادگی، شناخته می‌شوند.

پیشگیری از چاقی به آگاهی کامل در برابر این عوامل بستگی دارد. عواملی که منجر به افزایش مصرف کالری شما می‌شوند؛ عبارت‌اند از:

  • خوردن فست‌فودها
  • مصرف زیاد شکر
  • بازاریابی و تبلیغات فریبنده خوراکی‌ها
  • عوامل روانشناسی مانند: بی حوصلگی، تنهایی، اضطراب و افسردگی
  • به هم ریختن هورمون‌ها
  • مصرف یک سری از داروها

اختلالات خواب

اختلالات خواب رایج مانند: بی خوابی، سندرم پاهای بی قرار، نارکولپسی و آپنه خواب می‌توانند بر همه جنبه‌های زندگی شما از جمله ایمنی، روابط، عملکرد در مدرسه و محل کار، تفکر، سلامت روان، وزن و ابتلا به دیابت و بیماری قلبی تأثیر بگذارند. نداشتن خواب کافی و با کیفیت به کیفیت زندگی شما آسیب می‌رساند.

اختلالات خواب به شرایطی گفته می‌شود که خواب شما مختل شده و نمی‌توانید خواب آرامی داشته باشید؛ در نتیجه منجر به خواب آلودگی در طول روز و سایر علائم می‌شوند. هر کسی ممکن است هرازگاهی مشکلاتی را در خواب تجربه کند. با این حال، از نظر بهترین روانشناس های اصفهان، اگر شرایط زیر را تجربه می‌کنید، شما به اختلال خواب مبتلا شده‌اید:

  • به طور منظم مشکل خواب را تجربه می‌کنید.
  • اغلب در طول روز خسته هستید؛ حتی اگر شب قبل حداقل ۷ ساعت خوابیده باشید.
  • توانایی شما در انجام فعالیت‌های روزانه منظم کاهش یافته یا دچار اختلال شده است.

درمان‌های مختلفی توسط بهترین روانشناس های اصفهان توصیه می‌شوند؛ از جمله:

  • مشاوره: برخی از متخصصان خواب درمان شناختی رفتاری را توصیه می‌کنند. چنین مشاوره‌ای به شما کمک می‌کند تا افکار استرس‌زایی را که می‌توانند شما را در شب بیدار نگه دارند، تشخیص و تغییر بدهند.
  • داروها یا مکمل‌ها
  • رعایت بهداشت خواب مانند داشتن برنامه خواب منظم
  • ورزش منظم
  • به حداقل رساندن نور و سروصدای محیط
  • تنظیم دمای محیط

اختلالات خواب

 

 

 

فوبیا (ترس)

فوبیا یک واکنش ترس بیش از حد و غیرمنطقی است. اگر فوبیا دارید، ممکن است وقتی با ترس خود روبرو می‌شوید، وحشت زیادی را تجربه کنید. ترس می‌تواند از یک مکان، موقعیت یا یک شی خاص باشد. بر خلاف اختلالات اضطرابی عمومی، فوبیا معمولاً به چیزی خاص مرتبط است.

تأثیر فوبیا ممکن است از آزاردهنده تا شدیداً ناتوان کننده باشد. افراد مبتلا به فوبیا اغلب متوجه می‌شوند که ترس آنها غیرمنطقی است؛ اما نمی‌توانند کاری در مورد آن انجام دهند. چنین ترس‌هایی ممکن است در کار، مدرسه و روابط شخصی تداخل ایجاد کنند.

اگر ترسی دارید که شما را از داشتن زندگی کامل بازمی‌دارد، از بهترین روانشناس های اصفهان کمک بگیرید؛ آن‌ها می‌توانند با ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه به شما کمک کنند.

عوامل ژنتیکی و محیطی می‌توانند باعث ایجاد فوبیا شوند. کودکانی که یکی از بستگان نزدیکشان مبتلا به اختلال اضطراب است، در معرض خطر ابتلا به فوبیا هستند. رویدادهای ناراحت کننده، مانند نزدیک به غرق شدن در ایجاد فوبیا مؤثر هستند.

همچنین قرار گرفتن در معرض فضاهای بسته، ارتفاع زیاد و نیش حیوانات یا حشرات از نظر بهترین روانشناس های اصفهان از دلایل بروز فوبیا در افراد محسوب می‌شوند.. افراد مبتلا به فوبیا پس از صدمات تروماتیک مغزی، شیوع بالایی دارند. سوء مصرف مواد و افسردگی نیز با فوبیا مرتبط هستند.

فوبیا علائم متفاوتی با بیماری‌های روانی جدی مانند اسکیزوفرنی دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که با یکی از بهترین روانشناس های اصفهان مشورت کنید.

فوبیا (ترس)

 

 

 

هزینه مشاوره روانشناسی در اصفهان

هزینه مشاوره روانشناسی در اصفهان به عوامل مختلفی بستگی دارد و بر اساس میزان تحصیلات روانشناس، طول جلسات و محل درمان تعیین می‌شود. در جدول زیر تعرفه‌های مربوط به درمان توسط بهترین روانشناس های اصفهان را در سال ۱۴۰۱ ذکر کرده‌ایم. توجه داشته باشید که این هزینه‌ها به صورت آزاد بیان شده‌اند.

نوع مشاوره هزینه
مشاوره قبل از ازدواج (دکتری) ۲۴۰۰۰۰ تومان
مشاوره قبل از ازدواج (کارشناسی ارشد) ۱۶۸۰۰۰ تومان
مشاوره روان درمانی و درمان فردی (دکتری) ۲۴۰۰۰۰ تومان
مشاوره روان درمانی و درمان فردی (کارشناسی ارشد) ۱۶۸۰۰۰ تومان
زوج درمانی و مشکلات زناشویی (دکتری) ۲۴۰۰۰۰ تومان
زوج درمانی و مشکلات زناشویی (کارشناسی ارشد) ۱۶۸۰۰۰ تومان

هزینه مشاوره روانشناسی در اصفهان

لیست بهترین روانشناسان اصفهان

فرقی نمی‌کند که به دنبال یک روانشناس خانم در اصفهان باشید یا ترجیح بدهید که با یک روانشناس آقا مشورت کنید؛ در این بخش تعدادی از بهترین روانشناس های اصفهان را به شما معرفی می‌کنیم تا راحت‌تر تصمیم بگیرید که کدام روانشناس را برای درمان خود انتخاب کنید.

شما می‌توانید برای انتخاب درست، از تجربه دوستان و آشنایان خود هم استفاده کنید. در جدول زیر آدرس و شماره تماس بهترین روانشناس های اصفهان را مشاهده می‌کنید.

نام روانشناس آدرس شماره تماس
دکتر امیر کشاورز اصفهان، خیابان توحید میانی، کوچه ارشاد ۲۴، مقابل داروخانه دی، پلاک ۲۲ ۰۹۱۳۳۸۹۱۸۶۷
دکتر غزاله سلطانی اصفهان، خیابان لاهور، نبش کوچه شماره ۵۵، مجتمع پاسارگاد، طبقه ۲، واحد ۳ ۰۹۱۳۲۲۶۳۸۲۰
دکتر صدیقه رضایی اصفهان، خیابان شریف واقفی، بین کوچه ۲۶ و ۲۸، مجتمع آرین، طبقه ۱، واحد ۳ ۰۹۱۳۹۲۶۰۵۹۲
دکتر حسن خوش اخلاق اصفهان، کلینیک توحید (شعبه ۱)، خیابان توحید میانی، کوچه ارشاد ۲۴، مقابل داروخانه دی، پلاک ۲۲

اصفهان، کلینیک توحید (شعبه ۲)، خیابان توحید میانی، قبل از چهارراه مهرداد، جنب داروخانه دی، ساختمان زیتون، طبقه ۲ و ۴

۰۳۱-۳۶۲۶۰۴۳۷

۰۳۱-۳۶۲۶۴۰۸۸

۰۳۱-۳۶۲۹۳۰۰۲۳

دکتر اعظم اعرابی اصفهان، خیابان توحید میانی، کوچه ارشاد ۲۴، مقابل داروخانه دی، پلاک ۲۲ ۰۹۱۳۸۳۶۸۲۵۶
دکتر افروز افشاری اصفهان، جنب گذر اتوبان صیاد شیرازی، بین چهارراه رکن الدوله و پیروزی، نبش بن بست لاله ۲، مجتمع آرامش، طبقه ۴ ۰۳۱-۳۲۶۸۷۹۲۳
دکتر اکرم دهقانی اصفهان، خیابان شمس آبادی، بعد از چهارراه قصر، کوچه شماره ۲۹، ساختمان دوم، طبقه ۳ ۰۹۹۴۵۰۰۰۲۰۲
دکتر آرمیتا نوئین اصفهان، خیابان توحید میانی، کوچه ارشاد ۲۴، مقابل داروخانه دی، پلاک ۲۲ ۰۳۱-۳۱۳۲۳۶۸۸
دکتر محمد سلطانی زاده اصفهان، خیابان حکیم نظامی، اول خیابان محتشم کاشانی، جنب MRI سپاهان، مجتمع النا، طبقه ۴ ۰۳۱-۳۶۲۴۱۰۶۵
دکتر علی فرخزادیان اصفهان، تقاطع خیابان شمس آبادی و شیخ بهایی، چهارراه قصر، بن بست پزشکان ۰۹۱۷۰۴۹۳۵۶۶
نگار برکت اصفهان، خیابان سجاد، فرعی ۱۲، جنب پمپ بنزین، پلاک ۷۷، کلینیک پرتو مهر ۰۹۱۳۹۱۳۱۶۳۱
مصطفی محمودی قهساره اصفهان، خانه اصفهان، میدان گلها، مجتمع پارس، طبقه ۱، واحد ۲ ۰۹۰۳۱۱۸۷۰۳۰
مژده کوشش اصفهان، بزرگراه خرازی، حد فاصی خیابان میرزاطاهر و آتشگاه، نبش کوچه ۳۰، مجتمع امام رضا، مرکز مشاوره لبخند ۰۹۳۸۶۱۸۳۵۳۶
دکتر رعنا برومند اصفهان، خیابان نظر شرقی، ساختمان جلفا، طبقه ۵ ۰۹۱۳۳۰۲۲۵۷۱
علیرضا بابادی اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، هفت دست شرقی، بن بست نمکدان، پلاک ۲۰۳ ۰۳۱-۳۶۶۳۶۳۵۵
سمانه اعظمی اصفهان، دروازه شیراز، مجتمع سپهر، طبقه ۴ ۰۹۲۲۸۷۴۰۳۷۳
گلناز روحانی نیا اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، کوچه شماره ۳۷، مجتمع جم، طبقه ۵، کلینیک رها ۰۳۱-۳۶۶۳۶۶۸۴
دکتر پروین جمشیدیان اصفهان، خیابان شمس آبادی، خیابان پارس غربی، ساختمان مریم، بلوک ۲، طبقه ۲، پلاک ۵۴، کلینیک نیک کار ۰۳۱-۳۲۳۴۷۷۲۷
دکتر فاطمه ابراهیمی اصفهان، خیابان شمس آبادی، کوچه شاهزاده ابراهیم، مرکز مشاوره آفتاب مهر ۰۹۱۰۳۲۵۸۷۲۴
ریحانه تجدد اصفهان، خیابان چهارباغ بالا، خیابان نیکبخت، مقابل دادگستری، مجتمع دیبا، طبقه ۵، واحد ۱۰ ۰۹۱۳۵۵۸۶۴۶۶
دکتر اعظم صالحی اصفهان، خیابان طیب، مقابل پمپ بنزین ۰۹۳۹۳۵۳۵۲۹۹
دکتر اکبر طالب پور اصفهان، خیابان طیب، نبش کوچه شماره ۱۳، مجتمع سامان ۱، طبقه ۲، واحد ۲۱، مرکز مشاوره جم ۰۹۱۳۰۱۷۸۳۹۶
محمد مهدی آیتی اصفهان، خیابان توحید میانی، حد فاصل چهارراه مهرداد و توحید، مقابل کلیسا شماره ۳۵، پلاک ۶۰، مرکز مشاوره رائین ۰۳۱-۳۶۲۶۷۲۴۵
غلامرضا بردبار اصفهان، چهارراه رودکی، خیابان وحید، ساختمان آریا، طبقه ۲ ۰۹۱۳۰۹۱۳۰۲۷
دکتر اکرم دهقانی اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، کوچه ۲۹، مرکز مشاوره مسیر رشد ۰۹۹۴۵۰۰۰۲۰۲
مهناز قطره سامانی اصفهان، خیابان بزرگمهر، خیابان شریف واقفی، ساختمان پارسیان، طبقه ۱ ۰۹۱۰۷۴۴۶۳۶۶
دکتر شقایق کهریزی اصفهان، خیابان توحید میانی، کوچه شماره ۲۵، ساختمان نگین، طبقه ۲ ۰۹۰۳۰۴۶۷۳۳۵
عفت محمودی اصفهان، خیابان آمادگاه، ساختمان سپاهان ۲، طبقه، واحد ۵ ۰۹۱۳۳۱۱۰۷۰۲
وحید سلطانیان اصفهان، سه راه حکیم نظامی، اول خیابان ارتش، مجتمع خورشید، طبقه ۲، واحد ۴، مرکز مشاوره خورشید ۰۹۱۳۷۵۳۳۴۰۷
دکتر فرزانه سادات عمرانی اصفهان، خیابان شیخ مفید غربی، نبش کوچه ۷، جنب داروخانه دکتر عباسی، پلاک ۳، مرکز مشاوره موفقیت ۰۹۱۳۶۰۴۰۵۸۸
ابوالفضل کشاورزی اصفهان، اتوبان خرازی، بین خیابان میرزاطاهر و آتشگاه، نبش کوچه ۳۰، مرکز مشاوره لبخند ۰۹۳۷۱۲۴۸۴۴۴
نسرین جوان اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، هفت دست شرقی، بن بست نمکدان ۰۳۱-۳۶۶۳۶۳۵۶
دکتر نسترن ابراهیمی اصفهان، خیابان توحید میانی، مقابل داروخانه دی، کوچه شماره ۲۴، پلاک ۲۲ ۰۳۱-۳۶۲۶۰۴۳۷
منیز فرزادفر اصفهان، چهارراه پروین، خیابان لاهور، ابتدای خیابان بلال شرقی، درمانگاه تخصص داخلی آل ابراهیم ۰۳۱-۳۲۲۵۸۴۴۴
دکتر علیرضا برنامنش اصفهان، خیابان دانشگاه، کوچه خوشاب، پلاک ۱۳، مجتمع رویش ۰۳۱-۳۶۲۷۷۰۴۷۰
الناز سجادی اصفهان، خیابان شیخ صدوق شمالی، هفت دست شرقی، بن بسن نمکدان، پلاک ۲۰۳، مرکز مشاوره آبان ۰۳۱-۳۳۶۶۳۶۳۵۶
دکتر اصغر محمدزاده اصفهان، خیابان طیب، جنب پمپ بنزین، مجتمع مهتاب ۹، واحد ۱۲، مرکز مشاوره مهر زندگی ۰۳۱-۳۲۲۴۷۲۵۶
دکتر امیر میرزایی اصفهان، خیابان توحید میانی، مقابل داروخانه دی، کوچه شماره ۲۴، پلاک ۲۲ ۰۳۱-۳۶۲۶۰۴۳۷
دکتر حسین مانیان اصفهان، خیابان توحید میانی، کوچه شماره ۳۱، ساختمان زیتون، طبقه ۲، واحد ۶ ۰۳۱-۳۶۲۶۲۰۱۳
مریم امینی اصفهان، پل بزرگمهر، اول خیابان بزرگمهر، بعد از نیاسرم، کنار داروخانه دکتر صداقت، مجتمع ۱۵۲، طبقه ۱، واحد ۲۰۴ ۰۹۱۳۱۳۷۰۶۸۸
زینب زارعی اصفهان، خیابان شیخ مفید، کوچه سعدی جنوبی، بن بسن باربد، مرکز مشاوره کلید ذهن ۰۳۱-۳۶۶۳۳۲۶۸
دکتر حسین رحیمی اصفهان، پل فلزی، خیابان حکیم نظامی، کوچه سعدی، کوچه ناز، پلاک ۸۸ ۰۹۱۳۳۲۴۵۶۹۹
دکتر کوروش سرای زاده اصفهان، میدان بزرگمهر، اول خیابان بزرگمهر، کوچه معراج، مجتمع پزشکان، طبقه ۲، واحد ۶ ۰۳۱-۳۲۶۸۴۴۲۳

لیست بهترین روانشناسان اصفهان

 

 

 

سؤالات متداول

  1. روانشناس چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

بهترین روانشناس های اصفهان به درمان بیماری‌های مربوط به سلامت روان مانند: افسردگی، فوبیا، اضطراب، اختلالات خواب، اختلال شخصیت مرزی و… می‌پردازند.

  1. هزینه مشاوره بهترین روانشناس های اصفهان چقدر است؟

این هزینه برای روانشناسان با مدرک دکتری ۲۴۰۰۰۰ تومان و برای روانشناسان با مدرک کارشناس ارشد ۱۶۸۰۰۰ تومان است.

  1. علائم اختلال استرس پس از سانحه چیست؟

مرور مداوم خاطرات بد، کابوس‌های شبانه، ناراحتی شدید، تعریق یا تپش قلب، مشکل خواب، سرزنش کردن خود برای حوادث ناگوار و… از مهم‌ترین نشانه‌های این بیماری هستند.

شارینو

اگر می‌خواهید بهترین پزشکان متخصص اصفهان را بشناسید، سری به مقالات مشابه ما با عنوان‌های پزشک ارتوپد در اصفهان، پزشک مغز و اعصاب در اصفهان و پزشک زنان در اصفهان بزنید تا پزشک مورد نظر خود را پیدا کنید.

کیفیت خدماتی که مراکز درمانی ارائه می‌دهند، از اهمیت زیادی برخوردار است؛ بنابراین باید با دقت زیادی دست به انتخاب مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی بزنید. مقالات آمبولانس در اصفهان و بیمارستان‌های اصفهان را در این زمینه به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مقالات شارینو تنها به موضوعات پزشکی محدود نمی‌شوند؛ شما می‌توانید مقالات ما را در زمینه تعمیر لوازم خانگی مطالعه کنید و با یادگیری نحوه تعمیر این وسایل آشنا شوید. این امر به شما کمک می‌کند تا در هزینه‌های تعمیر و سرویس لوازم خانگی صرفه‌جویی کنید.

این مقالات عبارت‌اند از: تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان، تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان، تعمیر چرخ گوشت در اصفهان، تعمیر آیفون تصویری در اصفهان، تعمیر جاروبرقی در اصفهان، تعمیر تلویزیون در اصفهان و تعمیر هود آشپزخانه در اصفهان.

تا چه اندازه با شهر اصفهان و تاریخ آن آشنایی دارید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اصفهان، آشنایی با مراکز تفریحی اصفهان و رستوران‌های اصفهان به شما کمک شایانی می‌کند؛ زیرا بسیاری از مراکز تفریحی این شهر، به همان شکل سنتی خود باقی مانده‌اند و نشانه‌هایی از معماری تاریخی این شهر هستند.

در آخر لازم به ذکر است که می‌توانید برای گذراندن یک بعد از ظهر لذت‌بخش با دوستان یا خانواده خود، یکی از سینماهای اصفهان را انتخاب کنید.

کلام پایانی

بهترین روانشناس های اصفهان در طیف وسیعی از بیماری‌های مربوط به ذهن و رفتار افراد تخصص دارند و خدمات متنوعی از جمله درمان علائم سلامت روان را ارائه بدهند. بیشتر روانشناسان اصفهان دارای مدرک دکتری هستند و می‌توانند انواع بیماری‌ها را با ارائه راهکارهای صحیح درمان کنند.

هرکسی که مشکلات روانی، فکری یا رفتاری را تجربه می‌کند، باید با پزشک خود صحبت کند؛ زیرا روانشناس می‌تواند وضعیت را ارزیابی کرده و به بهبود فرد کمک شایانی کند. در این مقاله شاخه‌های مختلف روانشناسی و و وظایف روانشناسان را بررسی کرده و در انتها تعدادی بهترین روانشناس های اصفهان را به شما معرفی کردیم.

۴ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *