تعمیر شومینه در یزد

تعمیر شومینه در یزد

تعمیر شومینه در یزد یکی از انواع تعمیرات سیستم گرمایشی است که باید حتماً توسط تعمیرکار ماهر انجام شود تا ایمنی شومینه تأمین شود. آیا اخیراً متوجه شده‌اید که شومینه شما به طور ناگهانی خاموش می‌شود یا از خود سروصدا تولید می‌کند؟

به هنگام مواجه با چنین موضوعاتی لازم است در اولین فرصت از خدمات تخصصی تعمیر شومینه در یزد استفاده کنید. البته در برخی موارد مشکل شومینه چندان جدی نیست و خودتان می‌توانید آن را رفع کنید. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با نکات مهمی‌ در زمینه تعمیر شومینه در یزد آشنا کنیم.

تعمیر شومینه در یزد

 

 

 

تعمیر انواع شومینه در یزد

شومینه علاوه بر این که به عنوان یک وسیله گرمایشی شناخته می‌شود از نقش بسیار مهمی‌ در زیبایی دکوراسیون و افزایش جلوه بصری فضای اطراف برخوردار است. به دلیل پرطرف‌دار بودن شومینه، امروزه شومینه‌ها از نظر سوخت و شکل ظاهری به انواع مختلفی تقسیم‌ می‌شوند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

امروزه شومینه‌های متنوعی در بازار وجود دارند که از منابع انرژی مختلفی استفاده می‌کنند و افراد می‌توانند بنا به نیاز و سلیقه خود هریک از آن‌ها را خریداری کنند. در ادامه با انواع شومینه از نظر نوع سوخت آشنا خواهید شد.

تعمیر شومینه هیزمی‌ در یزد

شومینه هیزمی‌ از قدیمی‌ترین انواع شومینه است که از گذشته‌های دور تابه‌حال توانسته است جایگاه خود را در خانه‌ها حفظ کند. آشنایی با شومینه هیزمی‌ در حوزه تعمیرات شومینه در یزد حائز اهمیت است. این شومینه سنتی از سوختن چوب برای تولید گرما استفاده می‌کند که باعث ایجاد فضایی آرام‌بخش و زیبا در خانه می‌شود.

بزرگ‌ترین مشکل شومینه هیزمی‌ این است که تعمیر و نگهداری آن از هزینه بالایی برخوردار است و علاوه بر این گرمای تولید شده توسط این شومینه قابل کنترل نیست. به همین دلیل میزان هدر رفتن انرژی بالا است. به دلیل ایجاد دود بسیار نیز لازم است به طور مداوم فضای اطراف شومینه هیزمی‌ تمیز شود.

اگر در استفاده از شومینه‌های هیزمی‌ دچار مشکل شدید و نتوانستید علت را تشخیص دهید، می‌توانید از خدمات تعمیر شومینه هیزمی‌ در یزد استفاده کرده و از تعمیرکار شومینه در یزد کمک بگیرید. علاوه بر این به هنگام راه اندازه این نوع شومینه‌ها نیز لازم است متخصص تعمیر شومینه در یزد حضور داشته باشد تا مسیر خروج دود به‌خوبی مهیا شود.

تعمیر شومینه گازی در یزد

از دیگر انواع شومینه که تعمیر و رسیدگی به آن جزو خدمات تعمیر در محل شومینه در یزد است می‌توان به شومینه گازی اشاره کرد. شومینه گازی از انواع شومینه‌های امروزی است که ظاهری شبیه به شومینه هیزمی‌ دارد. البته این نوع شومینه به‌جای استفاده از چوب از گاز شهری برای گرم کردن فضا استفاده می‌کند.

مزیت شومینه گازی نسبت به نوع هیزمی‌ این است که دوده تولید نمی‌کند و حرارت بیشتری نسبت به شومینه هیزمی‌ یا چوبی ایجاد می‌کند. شعله شومینه‌های گازی قابلیت تنظیم دارد و به همین دلیل استفاده از آن‌ها مقرون به صرفه است.

شومینه‌های گازی به دلیل استفاده از گاز لازم است هرچند وقت یکبار مورد بررسی قرار گیرند و در صورت بروز مشکل تعمیر شوند. اگر شومینه گازی شما دچار ایراد شده است، می‌توانید از طریق تماس با کارگاه تعمیر شومینه در یزد از خدمات تعمیر شومینه در یزد یا سرویس شومینه در یزد به بهترین شکل بهره‌مند شوید.

تعمیر شومینه گازی در یزد

 

تعمیر شومینه برقی در یزد

از دیگر خدمات حوزه تعمیر شومینه در یزد می‌توان به تعمیر شومینه‌های برقی اشاره کرد. شومینه برقی یکی دیگر از انواع شومینه‌های امروزی است که از نیروی برق برای مصرف انرژی استفاده می‌کند. این شومینه‌ها قابل تنظیم هستند و می‌توانید با کنترل میزان حرارت آن‌ها دمای محیط را به‌خوبی کنترل کنید.

نصب شومینه برقی نسبت به سایر شومینه‌ها راحت‌تر است و باید حتماً توسط متخصص تعمیر شومینه در یزد انجام شود تا ایمنی و سلامت دستگاه حفظ شود. امروزه شومینه‌های برقی در اولویت بسیاری از خریداران قرار دارند؛ زیرا نگهداری از آن‌ها آسان بوده و کمتر به خدمات مرکز تعمیر شومینه در یزد نیاز پیدا می‌کنند.

علاوه بر این مشکلات تولید دوده و گاز‌های سمی‌ نیز درمورد شومینه‌های برقی وجود ندارد و به‌طورکلی گزینه بسیار مناسبی برای گرمایش منازل هستند. دیگر مزیت شومینه‌های برقی این است که ظاهر بسیار شیک و زیبایی به محیط می‌دهند و از آن‌ها می‌توانید به ‌عنوان یک عنصر تأثیرگذار در جذابیت دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

اگر از شومینه‌های برقی استفاده می‌کنید و متوجه شده‌اید که شومینه شما دچار مشکل شده است، لازم نیست نگران باشید؛ تنها کافی است با استادکار تعمیر شومینه در یزد تماس گرفته و در زمینه تعمیر شومینه برقی در یزد از آن‌ها کمک بخواهید.

از آنجایی که شومینه در دکوراسیون نیز نقش بسیار مهمی‌ دارند، امروزه شومینه از نظر ظاهری به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که شامل موارد زیر هستند:

  • شومینه سنگی
  • شومینه آجری
  • شومینه چدنی
  • شومینه کنجی
  • شومینه شیشه‌ای
  • شومینه دیواری

قطعات شومینه در یزد

از هریک از انواع شومینه که استفاده می‌کنید بهتر است قطعات مهم آن و ویژگی‌های آن‌ها را بشناسید. این موضوع در زمینه تعمیر شومینه در یزد می‌تواند به شما کمک بسیاری کند. از آنجایی که شومینه در انواع مختلفی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد، لازم است در زمینه معرفی قطعات شومینه به شرح مختصر مهم‌ترین قطعات شومینه‌های هیزمی‌، گازی و برقی بپردازیم.

قطعات شومینه در یزد

 

قطعات شومینه هیزمی‌ در یزد

شومینه هیزمی‌ نوعی گودال آتش است که به‌ویژه در گذشته برای گرمایش محیط خانه از آن استفاده می‌شد و همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است. این نوع شومینه به لوازم و تجهیزات مختلفی برای ایجاد گرما نیاز دارد که شامل موارد زیر هستند:

  • نرده: وظیفه دارد از پرت‌ شدن شعله و گدازه‌های آتش به بیرون از شومینه جلوگیری کند.
  • محافظ: به منظور محافظت از افراد به‌ویژه کودکان استفاده می‌شود.
  • جارو: برای تمیز کردن باقی مانده چوب و خاکستر از شومینه کاربرد دارد.
  • میله‌های نگهدارنده: از این میله‌ها به منظور مرتب کردن و دسته بندی هیزم‌ها در شومینه هیزمی‌ استفاده می‌شود.
  • سیخ: برای هدایت آتش به محل دلخواه مورداستفاده قرار می‌گیرد.

قطعات شومینه گازی در یزد

یکی از مهم‌ترین موضوعات در زمینه تعمیر شومینه در یزد برای شومینه گازی آشنایی به نقش هریک از قطعات سازنده دستگاه است. شومینه گازی یکی از پرطرف‌دارترین انواع شومینه است که از قطعات مختلفی ساخته می‌شود و از گاز شهری استفاده می‌کند. مهم‌ترین قطعات سازنده شومینه گازی عبارت‌اند از:

  • لوله شومینه: وظیفه این لوله رساندن گاز به مشعل شومینه است.
  • لوله شمعک: این لوله در رساندن گاز به پایه پیلوت یا شمعک نقش دارد.
  • فندک شومینه: شامل مجموعه‌ای از شمعک، ترموکوپل و چینی جرقه‌زن است.
  • هیزم شومینه: علاوه بر ایجاد زیبایی، در گرمایش محیط نیز نقش دارد.
  • ترموکوپل شومینه: با خاموش شدن شمعک سر ترموکوپل خنک شده و به بوبین فرمان می‌دهد و سبب قطع گاز می‌شود.

قطعات شومینه برقی در یزد

شومینه برقی یکی دیگر از انواع شومینه است که با مصرف انرژی برق کار می‌کند و در زمینه تعمیر شومینه در یزد اهمیت بسیاری دارد. قطعات اصلی شومینه برقی شامل موارد زیر هستند:

  • بدنه شومینه: معمولاً از جنس آهنی بوده و تمامی‌ اجزای مربوط به شومینه در داخل آن قرار داده می‌شوند.
  • فن بلوور: وظیفه دمیدن هوای داغ هیتر به فضای بیرون را بر عهده دارد.
  • میله آتش: این میله آهنی حالت شعله را با کمک نور LED به وجود می‌آورد.
  • الکتروموتور: این بخش میله آتش را به حرکت درمی‌آورد.
  • برد شومینه: تمامی‌ فعالیت‌های دستگاه را کنترل می‌کند.
  • شیشه داخلی: از نوع سکوریت است و با رنگ‌های برنزی، رفلکس یا طلایی ساخته می‌شود.
  • نمای شومینه: جنبه زیبایی دارد و معمولاً از جنس چوب، شیشه یا فلز است.

در برخی موارد متخصص تعمیر شومینه در یزد تشخیص می‌دهد که قطعه موردنظر قابلیت استفاده ندارد و باید حتماً با قطعه جدید تعویض شود؛ به همین دلیل بهتر است از قیمت قطعات شومینه آگاه باشید. در ادامه می‌توانید لیست کاملی از قیمت قطعات انواع شومینه طبق مصوبه سال ۱۴۰۲ را مشاهده کنید.

نام قطعه قیمت
برد شومینه ۷۰۰۰۰۰ الی ۲۰۰۰۰۰۰ تومان
منقل شومینه ۲۰۰۰۰۰۰ تومان
اکسی پیلوت ۳۰۰۰۰۰ تومان
مشعل چدنی ۲۷۰۰۰۰ تومان
ترموکوپل ۱۵۰۰۰۰ تومان
هیزم شومینه ۲۹۰۰۰۰ تومان
لوله رابط شمعک ۱۲۰۰۰۰ تومان
المنت ۲۴۰۰۰۰ تومان

قطعات شومینه برقی در یزد

مهم‌ترین مشکلات انواع شومینه

بعد از شناخت اصلی‌ترین قطعات شومینه لازم است رایجترین ایرادات شومینه را بشناسید. شومینه ممکن است مانند سایر وسایل گرمایشی به دلیل نصب غیرصحیح، عدم رعایت نکات ایمنی و در اثر گذشت زمان دچار مشکلاتی شود و به خدمات تعمیر تخصصی شومینه در یزد نیاز پیدا کند. در ادامه شما را با مشکلات اصلی و مهم شومینه آشنا خواهیم کرد.

خاموش شدن شومینه گازی

بسیاری از افرادی که از شومینه‌های گازی برای گرم کردن خانه خود استفاده می‌کنند از این موضوع شکایت دارند که شومینه به طور ناگهانی خاموش می‌شود. خاموش شدن شومینه گازی یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی است که در حوزه تعمیر شومینه در یزد به آن رسیدگی می‌شود. از مهم‌ترین دلایل مشکل خاموش شدن شومینه گازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وجود ایراد در بوبین دستگاه
  • خرابی ترموکوپل شومینه
  • ایراد در دودکش
  • انسداد مسیر گاز در مشعل

برای حل این مشکل می‌توانید دودکش را بررسی کنید که توسط لانه پرنده‌ها مسدود نشده باشد و البته بهتر است از یک کلاهک H مانند استفاده کنید. اگر مشکل از دودکش نبود، احتمالاً اجزای اصلی دستگاه دچار ایراد شده‌اند و لازم است برای رفع این مشکل در اولین فرصت با تعمیرکار تعمیر شومینه در یزد تماس بگیرید تا سریعاً مشکل شومینه شما حل شود.

دود دادن شومینه هیزمی‌

دود دادن یکی از اصلی‌ترین ایرادات شومینه‌های چوبی است که به دلایل مختلفی رخ می‌دهد و مستلزم بررسی است. از مهم‌ترین علل ایجاد این مشکل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بسته بودن دمپر شومینه
  • سرد بودن دودکش
  • گرفتگی دودکش
  • اندازه غیرصحیح دمپر شومینه
  • فشار هوای محیط
  • نبود فن
  • خیس بودن هیزم
  • ایرادات ساختاری شومینه

در اولین قدم برای حل این موضوع بهتر است بررسی کنید که هیزم‌های شومینه خیس نباشند. در قدم بعدی از باز بودن دمپر اطمینان حاصل کنید و علاوه بر این بررسی کنید که مسیر دودکش با چیزی مسدود نشده باشد. اگر بازهم مشکل حل نشد، لازم است از بهترین تعمیرکار شومینه در یزد کمک بگیرید.

روشن نشدن شومینه

برخی از افرادی که به مراکز تعمیر شومینه در یزد مراجعه می‌کنند از این موضوع شکایت دارند که شومینه آن‌ها روشن نمی‌شود. روشن نشدن شومینه به دلایل مختلفی رخ می‌دهد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 اولین دلیل این مشکل نرسیدن گاز به شمعک شومینه است. دلیل نرسیدن گاز را نیز می‌توان ایراد در ترموکوپل و بوبین دستگاه معرفی کرد. در چنین شرایطی ابتدا استادکار تعمیر شومینه در یزد بوبین و ترموکوپل را بررسی می‌کند.

علت بعدی گرفتگی مسیر دودکش است. کلیه وسایل گازسوز باید از کلاهک و دودکش استاندارد برخوردار باشند تا مشکلی برای خروج دود ایجاد نشود. برای حل مشکل می‌توانید دودکش را بررسی کرده و از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید. انسداد مسیر دودکش علاوه بر روشن نشدن شومینه می‌تواند سوختن ناقص گاز و انتشار گاز‌های سمی‌ را نیز به دنبال داشته باشد.

نرسیدن گاز شهری به شومینه از دیگر دلایل روشن نشدن شومینه است. در برخی موارد گاز ساختمان قطع شده و درنتیجه، شمعک شومینه روشن نمی‌شود. بهتر است پیش از هر اقدامی‌ در زمینه تعمیر شومینه در یزد از رسیدن گاز به شومینه خود مطمئن شوید.

از دیگر علل روشن نشدن شومینه می‌توان به خرابی جرقه‌زن اشاره کرد. هنگامی‌ که جرقه‌زن به‌درستی کار نکند، حتی اگر جریان گاز نیز وجود داشته باشد، شمعک روشن نمی‌شود. اگر علت مشکل خرابی جرقه‌زن باشد، لازم است تکنسین تعمیر شومینه در یزد جرقه‌زن را تعمیر یا تعویض کنید.

آخرین دلیل روشن نشدن شومینه گازی، خرابی یک قطعه مهم به نام ترموکوپل است. اگر تمامی‌ موارد گفته شده را بررسی کردید و باز هم مشکل حل نشد، احتمالاً ایراد از ترموکوپل شومینه است. هنگامی‌ که شمعک کار نمی‌کند، مشکلی در ترموکوپل ایجاد شده است که باید حتماً مورد بررسی قرار گیرد.

روشن نشدن شومینه

 

قطع شدن گاز

از دیگر ایرادات مهم شومینه‌های گازی می‌توان به قطع شدن گاز اشاره کرد. معمولاً زمانی این مشکل ایجاد می‌شود که یکی از قطعات اصلی شومینه نظیر شمعک، ترموکوپل، ترموپیل یا لوله شمعک دچار مشکل باشند. از آنجایی که این مشکل می‌تواند خطرساز باشد بهتر است در همان ابتدا از خدمات تعمیر شومینه به‌صورت سیار در یزد استفاده کنید.

تعمیرکار شومینه در یزد قطعات اصلی شومینه را بررسی می‌کند و اقدامات لازم برای حل مشکل را انجام می‌دهد. از این اقدامات می‌توان به تعویض ترموپیل و ترموکوپل اشاره کرد.

سروصدای شومینه

صدای زیاد شومینه یکی از مشکلات فنی شایع در انواع شومینه است که معمولاً به دلیل خرابی شمعک رخ می‌دهد. در برخی موارد سروصدای شومینه سبب خاموش شدن شومینه می‌شود؛ بنابراین، باید این سروصدا‌ها را جدی گرفت. با گذشت زمان گردوغبارهایی روی اجزای شومینه جمع می‌شوند و سبب انسداد مسیر عبور گاز می‌شوند.

درنتیجه، با انسداد جریان ورودی اکسیژن و گاز به شمعک شومینه، این نوع صدا‌های غیرطبیعی ایجاد می‌شوند. تکنسین تعمیر شومینه در یزد می‌تواند علت مشکل را عیب‌یابی کرده و با تمیز کردن کامل شومینه و بررسی شمعک در کمترین زمان مشکل را رفع ‌کند.

هزینه تعمیر شومینه در یزد

آیا می‌دانید که برای تعویض ترموکوپل شومینه یا سرویس شومینه لازم است چه مقدار هزینه‌ای بپردازید؟ بهتر است پیش از اقدام در زمینه تعمیر شومینه در یزد و تماس با تعمیرکار شومینه در یزد حتماً درمورد قیمت تعمیرات اطلاعات کافی داشته باشید. ما در ادامه مطلب لیست کاملی از قیمت تعمیرات شومینه در یزد را برای شما آماده کرده‌ایم.

نوع خدمات قیمت
نصب شومینه در یزد ۲۸۰۰۰۰ تومان
سرویس شومینه در یزد ۲۵۰۰۰۰ تومان
تعمیر فندک شومینه در یزد ۲۴۰۰۰۰ تومان
تعویض ترموکوپل ۱۰۰۰۰۰ الی ۱۷۰۰۰۰ تومان
تعمیر فندک ۷۰۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰۰ تومان
تعویض پایه پیلوت ۳۵۰۰۰۰ الی ۴۵۰۰۰۰ تومان
تعویض شیشه ۷۰۰۰۰ الی ۱۳۰۰۰۰ تومان
تعویض جرقه‌زن شومینه ۲۵۰۰۰۰ تومان
تعویض آجر نسوز شومینه ۱۸۰۰۰۰ الی ۲۱۰۰۰۰ تومان
نصب ترموکوپل ۱۸۰۰۰۰ الی ۲۹۰۰۰۰ تومان

هزینه تعمیر شومینه در یزد

 

 

 

سؤالات متداول

۱. چرا شومینه ناگهان خاموش می‌شود؟

اگر ترموکوپل به‌درستی گرم نشود پیغام وصل شدن گاز به بوبین نمی‌رسد و درنتیجه مسیر گاز به شمعک شومینه قطع می‌شود.

۲. شومینه دیواری از چه سوختی استفاده می‌کند؟

شومینه دیواری می‌تواند از هیزم، گاز، الکل، برق و غیره برای مصرف انرژی استفاده کند.

۳. گران‌ترین نوع شومینه کدام است؟

شومینه چدنی نسبت به سایر مدل‌ها قیمت بالاتری دارد.

۴. شومینه سنگی مناسب چه فضا‌هایی است؟

بهتر است از این نوع شومینه در ویلا و خانه‌هایی با وسعت بالا استفاده شود.

سؤالات متداول تعمیر شومینه در یزد

 

 

 

شارینو

اگر می‌خواهید درمورد تعمیرات سایر لوازم گرمایشی اطلاعات مفیدی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به مطلب تعمیر بخاری در یزد، تعمیر آبگرمکن در یزد، تعمیر شوفاژ در یزد، تعمیر پکیج در یزد و غیره بزنید.

چنانچه می‌خواهید برای شرکت در کلاس آشپزی، زبان‌های خارجه، موسیقی و غیره در بهترین آموزشگاه‌های یزد ثبت‌نام کنید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از اقدام در این زمینه حتماً سری به مطالب وبلاگ شارینو در زمینه آموزشگاه موسیقی در یزد، آموزشگاه آشپزی در یزد، آموزشگاه زبان در یزد و غیره بزنید.

شهر یزد مملو از شگفتی‌های طبیعی و تاریخی است که نگاه هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کنند. اگر می‌خواهید اماکن تاریخی و سنتی و تفریحگاه‌های شهر یزد را بیشتر بشناسید، می‌توانید سری به مطلب مراکز تفریحی یزد، رستوران‌های یزد، کافه‌ های یزد و غیره بزنید.

شهر یزد یکی از اصلی‌ترین قطب‌های پزشکی کشور است و مراکز درمانی بسیار مجهز و پیشرفته‌ای در آن فعالیت می‌کنند. اگر می‌خواهید بهترین مراکز درمانی و پزشکان استان یزد را بشناسید، توصیه می‌کنیم به مطالب بیمارستان‌ های یزد، پزشک ارتوپد در یزد، فیزیوتراپی در یزد، رادیولوژی در یزد، پزشکان قلب و عروق در یزد و غیره سر بزنید.

کلام آخر

شومینه یکی از محبوب‌ترین انواع سیستم‌های گرمایشی است که سالیان سال است در بسیاری منازل و ویلا‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. ایجاد گرمای مناسب در کنار زیبایی شومینه سبب شده است بسیاری افراد آن را به سایر اقلام گرمایشی ترجیح دهند.

اما ممکن است شومینه به دلایل مختلف دچار ایراد شود و به خدمات تعمیر شومینه در یزد نیاز پیدا کند. در این شرایط بهترین کار تماس با شماره تماس تعمیرکار شومینه در یزد است تا در کمترین زمان مشکل شومینه حل شود. ما در این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی در زمینه تعمیرات تخصصی شومینه در یزد در اختیار شما قرار دهیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *