تعمیر چیلر در اصفهان

تعمیر چیلر در اصفهان

آیا چیلر شما به خوبی کار نمی‌کند و برای تعمیر چیلر در اصفهان دچار دردسر و سردرگمی شده‌اید؟ تعمیر تخصصی چیلر در اصفهان می‌تواند شما را از دردسرهای تعویض آن و هزینه‌های بالا خلاص کند. برای این کار بهتر است با متخصصان این حوزه و افراد ماهر در نمایندگی تعمیر چیلر در اصفهان تماس بگیرید.

 گاهی تعمیر چیلر بسیار آسان است و با دانستن چندین نکته می‌توانید خودتان در منزل آن را تعمیر کرده و از هزینه تعمیر چیلر در اصفهان بی‌نیاز شوید. در این صورت شما از تماس با تعمیر کار چیلر در اصفهان بی نیاز خواهید شد. برای تعمیر تخصصی چیلر در اصفهان باید ابتدا قطعات آن را بشناسید.

اگر چیلر شما به خوبی کار نمی‌کند و فضای محیط کار یا خانه شما از تهویه مناسب و مطبوع محروم است، این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله نکات ارزشمندی در خصوص تعمیر انواع چیلر در اصفهان وجود دارد.

چیلر چیست و چگونه کار می‌کند؟

چیلر همان طور که از نامش پیدا است وسیله‌ای برای سرد کردن و تهویه مطبوع و خنک در روزهای گرم سال است. نام این دستگاه از کلمه انگلیسی chill گرفته شده است که به معنی سرما است. چیلر در واقع گرما را از محیط گرفته و آن را به محیط دیگری می‌برد.

این دستگاه یک خنک کننده مایع است. هدف چیلر خنک کردن مواد مایع و تأمین سرما برای سایر فرایندهای تبادل حرارت است. این واحد یا محصول مایع را مستقیماً خنک می‌کند. خروجی این دستگاه آب سرد است و در کارخانه‌های صنعتی به عنوان یک وسیله سرمایشی بسیار پر کاربرد است.

آب سردی که چیلرها تولید می‌کنند برای خنک کردن دستگاه‌ها استفاده می‌شود. چیلرها انواع مختلف با کاربردهای متفاوت دارند. همچنین از این واحدها در پزشکی، تهویه مطبوع اماکن صنعتی و تجاری و سردخانه‌های یخ استفاده می‌شود.

چیلر چیست و چگونه کار می‌کند؟

 

 

 

چه قطعاتی در دستگاه چیلر وجود دارند؟

برای تعمیر چیلر خود باید ابتدا قطعات آن را بشناسید و کاربرد و نحوه عملکرد هر یک را بدانید. شناخت قطعات مهم چیلر به شما در امر خدمات تعمیر چیلر در اصفهان کمک می‌کند. در ادامه قطعات مهم به کار رفته در چیلرها و کاربرد آن‌ها معرفی می‌شوند.

چه قطعاتی در دستگاه چیلر وجود دارند؟

 

 

 

موتور چیلر

موتور اصلی‌ترین قطعه هر دستگاه است و انرژی الکتریکی لازم برای سرد کردن را در اختیار چیلر می‌گذارد. بدون موتور هیچ دستگاهی نمی‌تواند وظایف خود را انجام دهد. به همین دلیل موتور بسیار مهم است و علت بسیاری از نقص‌های دستگاه اختلال در کارکرد موتور است. همچنین برای تعمیر موتور چیلر در اصفهان بهتر است، ابتدا آن را باز کرده و به خوبی بررسی کنید.

در خصوص چیلرها باید بگوییم که برای تعمیر چیلر در اصفهان ریسک نکنید. این دستگاه قیمت بالایی دارد و موتور آن نیز پیچیده است و افراد مبتدی نمی‌توانند از آن سر در بیاورند. اگر چیلر شما نقصی در موتور دارد، تعمیر آن را به افراد متخصص یا استادکار ماهر بسپارید.

کمپرسور یا موتور چیلر مبرد سیکل را متراکم می‌کند. این قطعه اصلی و مهم ۴ نوع پرکاربرد دارد که در ادامه به بررسی و معرفی آن‌ها می‌پردازیم تا بتوانید تعمیر چیلر در اصفهان را انجام دهید.

کمپرسور پیستونی

این قطعه را با نام پیستونی یا رفت و برگشتی می‌شناسند و جزو قطعات پرکاربرد است. خود قطعه کمپرسور پیستونی به سه دسته هرمتیک، نیمه هرمتیک و باز تقسیم می‌شود. هر کدام از این دسته‌ها وظیفه معین و مشخصی در چیلر دارند؛ اما هر سه قطعه به طور مشابه یک کار انجام می‌دهند که با حرکت‌های رفت و برگشتی مبرد گازی را متراکم می‌کنند.

این نوع از قطعه صدای زیادی تولید می‌کنند. به همین دلیل توصیه می‌شود چیلر را در خارج از کارخانه و در فضای بیرون نصب کنید. ساختار کمپرسور پیستونی بسیار ساده است و طبیعتاً خدمات تعمیر چیلر در اصفهان نیز به آسانی قابل انجام است.

این نوع کمپرسور فشار بالای گرما و حرارت را تحمل می‌کند و به همین دلیل در جنوب کشور بسیار پر کاربرد و پر طرف‌دار است.

کمپرسور اسکرال

دو قطعه حلزونی شکل که یکی ثابت و دیگری متحرک است به موتور متصل شده و کمپرسور اسکرال را تشکیل می‌دهند. بر خلاف کمپرسور پیستونی این نوع از کمپرسور قابلیت تحمل دما بالا و فشار زیاد را ندارد و بیشتر برای سیستم‌های تهویه تجاری و خانگی سبک استفاده می‌شود.

ظرفیت کمپرسور اسکرال ۳ تا ۱۲۰ کیلووات بوده و اگر از این نوع کمپرسور در مناطق بسیار گرم استفاده شود، نمی‌تواند فشار بالا را تحمل کند و خیلی زود فرسوده می‌شود.

اما یکی از مزیت‌های آن صدای کم و ملایم است که باعث ایجاد آلودگی صوتی نمی‌شود و به صورت آرام و بدون لرزش کار می‌کند. چیلرهایی که قطعه کمپرسور اسکرال در آن‌ها نصب شده است با نام چیلر اسکرال نیز در بازار شناخته می‌شوند.

کمپرسور اسکرو

یکی دیگر از قطعات پرکاربرد چیلر کمپرسور اسکرو است که از دو مارپیچ روتو تشکیل شده است که با چرخش این روتوها مبرد متراکم می‌شود. کمپرسور اسکرو نیاز به روغن کاری فراوان دارد و شما باید به طور منظم آن را  روغن کاری کنید تا روان باشد و دچار اصطکاک نشود.

کمپرسور اسکرو

 

 

 

کمپرسور سانتریفیوژ

کمپرسور سانتریفیوژ آخرین دسته از انواع کمپرسورهای چیلر بوده که شامل محفظه، شفت و پروانه است. کمپرسور سانتریفیوژ دارای ظرفیت متغیر است. این قطعه در چیلرهای بزرگ با ظرفیت بالا در کارخانه‌ها و مراکز تجاری و صنعتی بزرگ به کار می‌رود و دارای ظرفیت تحمل فشارهای بالا است.

کندانسور چیلر

کندانسور یکی دیگر از قطعات چیلر است که وظیفه آن خنک سازی و کنترل دما در چیلر و سیستم‌های تهویه هوا است. کندانسور بخار آب را فشرده کرده و به مایع سرد تبدیل می‌کند.

از این مایع سرد برای تولید برق و تهویه مطبوع در پالایشگاه‌ها و مراکز صنعتی و تجاری استفاده می‌شود. کندانسور در واقع یک فن و پمپ است که مانند تقطیر کننده سیالات را از گاز به مایع تبدیل می‌کند.

کندانسور نیز بر سه نوع مختلف کندانسور آبی و کندانسور خنک کننده و کندانسور تبخیری است که جهت بالا رفتن اطلاعات و آشنایی شما برای تعمیر چیلر در اصفهان به معرفی و توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

کندانسور خنک کننده هوا

کندانسور خنک کننده هوا به دلیل ظرفیت کم بیشتر برای وسایلی مانند یخچال‌های خانگی و کوچک کاربرد دارد. پاک‌سازی و شستشو این قطعه بسیار آسان است و توصیه می‌شود همیشه سطح کویل و پره‌های آن تمیز باشد. این کار سبب افزایش کارکرد بهینه دستگاه می‌شود.

نصب قطعه کندانسور خنک کننده هوا بسیار آسان است؛ اما در کنار آن قطعه  کندانسور خنک کننده هوا معایبی همچون احتمال یخ زدگی و نوسان فشار در سیستم نیز دارد.

کندانسور آبی

این قطعه آب را برای خنک سازی در لوله به جریان می‌اندازد. این قطعه نسبت به کندانسور خنک کننده هوا کوچک‌تر است و قیمت کمتری دارد و به طبع انرژی کمتری هم مصرف می‌کند.

کندانسور آبی فشار کمتری لازم دارد؛ اما اگر دمای پایین داشته باشد، امکان یخ زدگی آن وجود دارد در این صورت به تعمیر چیلر در اصفهان نیاز خواهید داشت.

کندانسور آبی

 

 

 

کندانسور تبخیری

کندانسور تبخیری برای حذف گرمای اضافی از سیستم خنک کننده استفاده می‌شود. گرمای اضافی در این سیستم از طریق تبخیر آب از بین می‌رود. کندانسور تبخیری مجهز به محفظه‌ای برای پاشش آب و معمولاً یک تا چند فن است.

کندانسورهای تبخیری که قیمت بیشتری نسبت به خنک کننده‌های خشک دارند، عمدتاً در سیستم‌های خنک کننده بزرگ یا سیستم‌هایی با دمای بیرونی بالا استفاده می‌شوند. 

اپراتور چیلر

اپراتور یکی دیگر از قطعات چیلر است که در واقع مبدل حرارتی دستگاه است و انواع مختلفی دارد. مبدل حرارتی برای سرد کردن آب حرارت را از محیط جذب کرده و آن را به اپراتور منتقل می‌کند تا سرد شود. خود کلمه اپراتور به معنی خنک کننده است.

وظیفه اصلی این قطعه در واقع تبخیر مایع گرم و سرد کردن آن است. انواع اپراتور چیلر شامل مدل‌های زیر است.

اپراتور پوسته و لوله

اپراتور پوسته و لوله یک مبدل حرارتی است که برای خنک کردن آب، محلول‌های آبی پروپیلن و اتیلن گلیکول یا سایر خنک‌کننده‌ها در چیلرها، در سیستم‌های تبرید صنعتی استفاده می‌شود و خنک کننده محیط‌های گازی یا مایع را فراهم می‌کند. اواپراتور پوسته‌ای و لوله‌ای یکی از محبوب‌ترین انواع اواپراتور است.

اپراتور پوسته و لوله می‌تواند به عنوان یک راه حل جایگزین برای انواع دیگر اواپراتورها مانند مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای لحیم کاری شده، مبدل‌های حرارتی پوسته‌ای و صفحه‌ای عمل کند. این لوله‌ها از مجموعه‌ای از لوله‌های با فاصله نزدیک تشکیل شده‌اند که به صورت موازی و در یک بدنه استوانه‌ای در کنار هم قرار گرفته‌اند.

نوع، آرایش، جنس و ابعاد لوله‌ها به دقت انتخاب شده است تا سیال بتواند گرما را به خوبی منتقل کند. در اواپراتور پوسته و لوله سیالی که باید تبخیر شود در خارج از لوله‌ها قرار دارد. با عمل روی سطح مایع، می‌توان از شرایط عملیاتی و گرمای بیش از حد بخار تا ۵ درجه سانتی گراد اطمینان حاصل کرد. 

اوپراتور صفحه ای

اوپراتور صفحه ای فضای کمی را اشغال می کنند و در مقایسه با آنالوگ ها بسیار سبک تر هستند؛ به عنوان مثال، یک واحد پوسته و لوله با داده های مشابه ۳ تا ۷ برابر سنگین تر است. در صورت تمایل می توانید اواپراتور تاشو را از نظر تعداد قطعات صفحه و اصلاح آنها تغییر داد.

اوپراتور صفحه ای

 

 

 

شیر انبساط یا اکسپنشن ولو

شیر انباسط یا اکسپنشن ولو یکی از مهم‌ترین قطعات هنگام تعمیر چیلر در اصفهان بوده که برای کنترل ماده سرمازا در دستگاه تعبیه شده است. به این قطعه شیر تنظیم یا شیر کنترل نیز می گویند؛ زیرا یکی از وظایف آن کنترل جریان ورودی به چیلر است.

اکسپنشن ولو به طور مستیقم بر دمای تبخیر تاثیر نمی‌گذارد و آن را کنترل نمی‌کند؛ بلکه وظیفه اصلی آن حفظ فشار بین ناحیه بالا و پایین چیلر است. خود قطعه شیر حرارتی دارای اجزای دیافراگم، بدنه، حسگر، فنر تنظیم کننده و دریچه اتصال است.

قیمت قطعات اصلی چیلر

حالا که قطعات چیلر را می‌شناسید بهتر است قیمت روز آن‌ها و قیمت تعمیر چیلر در اصفهان را نیز بدانید؛ زیرا به هنگام تعمیر چیلر در اصفهان ممکن است نیازمند تعویض یک یا چند قطعه باشید. قیمت‌هایی که در جدول ذیل آمده است بر اساس نرخ آخرین تغییرات سال ۱۴۰۱ بوده و به صورت حدودی بیان شده است.

نام قطعه قیمت
کندانسور پوسته و لوله از ۶۰۰ هزار تا ۱ میلیون و نیم
کندانسور هوا خنک یا آبی از ۸۰۰ هزار تا ۱ میلیون و نیم
کمپرسور یا موتور چیلر از ۱ تا ۲ میلیون و نیم
اپراتور چیلر از ۱.۵ میلیون به بالا
اکسپنشن ولو یا شیر انبساط چیلر از ۸۰۰ تا ۱ میلیون و نیم

هزینه تعمیر و سرویس چیلر

اگر خودتان از پس تعمیر چیلر در اصفهان بر نمی‌آیید، بهتر است آن را به افراد متخصص بسپارید تا دستگاه شما را راه اندازی کرده یا نصب و سرویس کنند. در جدول زیر هزینه تعمیر چیلر در اصفهان بیان شده است. لازم به ذکر است که این قیمت ها بر اساس آخرین تغییرات در سال ۱۴۰۱ درج شده است.

نوع خدمات هزینه
اسید شویی مخزن چیلر از ۶۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان
شارژ گاز چیلر از ۹۰۰ هزار تومان به بالا
تعویض هر پمپ از ۸۰۰ هزار تومان
تعمیر چیلر در اصفهان و تعویض سرسیلندر و واشر ۱ میلیون به بالا
نصب و راه اندازی چیلر ۵۰۰ هزار تومان به بالا
تعویض شیر انبساط از ۷۰۰ هزار تومان به بالا
تعویض و نصب لرزه گیر ۲ میلیون تومان
تعویض کمپرسور ۱ تا ۱ و نیم میلیون تومان
تعویض روغن ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان
تعویض کندانسور هوایی ۲ میلیون به بالا
تعویض کندانسور آبی ۱ میلیون و نیم به بالا

هزینه تعمیر و سرویس چیلر

رایج‌ترین مشکلات چیلرها چیست؟

چیلرها نیز مانند سایر تجهیزات در معرض خرابی و نقص هستند. خرابی‌ها می‌توانند به دلیل عدم نگهداری مناسب، نادیده گرفتن هشدارهای نمایشگر کنترل‌کننده، ماندگاری کم یا بیش از حد گرما، کیفیت پایین برق و سایر عوامل ایجاد شوند. شایع‌ترین نقص‌ها، علائم وقوع آنها و نحوه رفع آنها را در نظر بگیرید.

در این قسمت رایج‌ترین مشکلات و نقص‌های چیلر را توضیح می‌دهیم. ممکن است با مطالعه این بخش و اطلاع از نکات آن بتوانید چیلر خود را عیب یابی کنید. در این صورت دیگر نیازی به تماس با استادکار تعمیر چیلر در اصفهان نخواهید داشت. علائم واضح ناشی از وجود مشکل در چیلر شما موارد ذیل هستند.

رایج‌ترین مشکلات چیلرها چیست؟

 

 

 

روشن نشدن چیلر

روشن نشدن چیلر می‌تواند به یکی از دلایل زیر باشد. ابتدا این موارد را بررسی کرده و سپس اقدام به تعمیر چیلر در منزل کنید.

  • وصل نبودن سوئیچ
  • سوختن فیوز
  • سیم کشی خراب
  • قطع بودن سیم کشی

وجود صداهای خارجی بلند و آزار دهنده ناشی از عملکرد تجهیزات

صداهای بلندی که از چیلر بلند می‌شود بسیار آزاردهنده هستند و می‌توانند به دلیل تداخل فرکانس ایجاد شوند. با این وجود برخی از اوقات عامل اصلی این صداهای ناهنجار فن‌های کندانسور هستند. برای تشخیص علت اصلی صداها و تعمیر چیلر در اصفهان بهتر است با فردی که تعمیر چیلر در اصفهان انجام می‌دهد صحبت کنید.

وجود صداهای خارجی بلند و آزار دهنده ناشی از عملکرد تجهیزات

 

 

 

ظاهر شدن پیام‌های هشدار روی نمایشگر کنترل دستگاه

وقتی مدام پیام‌های هشدار روی نمایشگر چیلر ظاهر می‌شود، باید بررسی دستگاه را شروع کنید. گاهی اوقات کثیفی کندانسور در اثر وجود گردوغبار سبب هشدار دستگاه می‌شود. از دلایل دیگر این هشدارها به خرابی کندانسور، کمبود گاز در مبرد چیلر و … است.

کارشناسان فعال در خدمات تعمیر چیلر در اصفهان می‌توانند علت اصلی ظاهر شدن پیام هشدار را پیدا کرده و تعمیر چیلر در اصفهان را انجام دهند.

کاهش ظرفیت خنک کننده سیستم

اگر پس از بررسی چیلر خود متوجه شدید که ظرفیت خنک کننده آن کاهش پیدا کرده است، با مرکز تعمیر چیلر در اصفهان برای رفع این نقص تماس بگیرید. دلیل آن می‌تواند خرابی چیلر یا عملکرد ناکافی گروه پمپاژ، گرفتگی شیر، گرفتگی فیلتر یا خط لوله، خرابی واحد فن کویل و برخی عوامل دیگر باشد.

کاهش ظرفیت خنک کننده سیستم

 

 

 

خاموش شدن چیلر

در برخی موارد علت خاموش شدن دستگاه فشار کم یا زیاد است. برخی از دلایل دیگری که بهترین تعمیر کار چیلر در اصفهان برای خاموش شدن آن عنوان کرده، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ناموجود بودن مبرد در سیستم
  • هوادهی مایع خنک کننده در مدار
  • نقص در عملکرد شیر انبساط
  • ناموجود بودن حداقل جریان خنک کننده از طریق اواپراتور
  • کاهش جریان هوا از طریق کندانسور یا مبدل حرارتی آلوده

شما بسیاری از این نشانه‌ها را نمی‌توانید به درستی تفسیر کنید و نیاز به بررسی عمیق‌تر سیستم و توجه به تمام قطعات آن یا مشورت با مرکز تخصصی تعمیر چیلر در اصفهان است.

نشت مبرد

نشت مبرد یکی از رایج‌ترین مشکلات چیلر بوده و دلیل این امر دو عامل سیالیت زیاد فریون‌ها و فشار نسبتاً بالا در مدار تبرید است. برای رفع این مشکل و تعمیر چیلر در اصفهان از خدمات تخصصی تعمیر چیلر در اصفهان استفاده کنید.

در صورت نشتی لازم است سال به سال حجم‌های آن کنترل شده و سیستم سوخت گیری شود. در صورت بروز نشتی اضطراری، مدار را مهروموم کرده و سفتی آن را با آزمایش فشار بررسی کنید.

پس از انجام این اقدامات سیستم را دوباره پر کنید و به طور منظم بر وقوع نشتی‌های جدید نظارت کنید. بهتر است شماره تلفن تعمیر کار چیلر در اصفهان را نیز برای مواقع ضروری به همراه داشته باشید.

مشکلات کمپرسور

مشکلاتی که با کمپرسورها در چیلرها پیش می‌آید به دلیل گرم شدن بیش از حد موتور الکتریکی و سطح پایین روغن در میل لنگ یا جداکننده روغن است. راه‌های حل این مشکلات بسته به نوع کمپرسور متفاوت است؛ کاری که می‌توانید انجام دهید بررسی کیفیت منبع تغذیه کمپرسور یعنی اندازه گیری ولتاژ شبکه، تعویض کنتاکتور و قطع کننده مدار و کشش پایانه‌های برق است.

در این خصوص توصیه می‌شود بررسی دقیق‌تر را به استادکاران کارگاه تعمیر چیلر در اصفهان بسپارید. این افراد حتی به تعمیر چیلر به صورت سیار نیز می‌پردازند و می‌توانید با یک تلفن از آن‌ها درخواست کنید تا دستگاه شما را بررسی کرده و تعمیر چیلر در اصفهان را انجام دهند.

اتصال الکتریکی نادرست کمپرسور تک فاز

به هنگام اتصال کمپرسور تک فاز از یک خازن استفاده می‌شود. اتصال نادرست خازن، یا استفاده از خازن با ظرفیت کاهش یافته، منجر به گیرکردن کمپرسور می‌شود. چنین کمپرسوری برق زیادی مصرف کرده، صدایی شبیه پارازیت ایجاد می‌کند و به سرعت گرم می‌شود؛ بنابراین لازم است اتصال صحیح کمپرسور و ظرفیت خازن توسط نمایندگی تعمیر انواع چیلر بررسی شود.

کمپرسورهای نیمه هرمتیک را می‌توانید مستقیماً در محل تعمیر کنید. با این حال، فقط متخصصان با تجربه تعمیر تخصصی چیلر در اصفهان باید این کار را انجام دهند.

در غیر این صورت تجهیزات شامل گارانتی نمی‌شوند. کمپرسورهای گریز از مرکز که مدرن‌تر محسوب می‌شوند دارای یک میکروکنترلر هستند که اکثر پارامترهای عملکرد واحد را کنترل می‌کند.

اتصال الکتریکی نادرست کمپرسور تک فاز

 

 

 

پایین بودن سطح روغن در میل لنگ یا جداکننده روغن کمپرسور

هنگام تعمیر چیلر در اصفهان این موارد را نیز در نظر بگیرید. اگر چیلر مونو بلوک است، باید مشکل را در داخل آن جستجو کرد. اگر در مورد چیلر با کندانسور از راه دور صحبت می‌کنیم و اختلاف ارتفاع زیادی بین آنها وجود دارد، ممکن است مشکل از نبود حلقه‌های بالابر روغن باشد. بهترین تعمیرکار چیلر در اصفهان در مورد تشخص دقیق‌تر مشکل به شما کمک می‌کند.

به طور کلی، سطح پایین روغن در کمپرسور زمانی اتفاق می‌افتد که سرعت مبرد در لوله‌ها به کمتر از مقدار مجاز می‌رسد، فیلتر روغن مسدود می‌شود، کمپرسور با بار کم کار می‌کند و در نتیجه دریچه انبساط خراب می‌شود.

نشت آب چیلر

برخی از چیلرها نشتی آب دارند و این موضوع می‌تواند نیازمند تعمیر چیلر در اصفهان باشد. پس از این که از مشکل دستگاه خود مطلع شدید بهتر است با شماره تماس تعمیرکار چیلر در اصفهان تماس بگیرید تا به شما کمک کند. بسیاری از این افراد تعمیر چیلر در محل نیز انجام می‌دهند و کار شما را بسیار راحت‌تر می‌کنند.

ورود رطوبت به مدار تبرید

ورود رطوبت به مدار تبرید پدیده‌ای بسیار خطرناک است که منجر به از کار افتادن نه تنها کمپرسور، بلکه سایر اجزای مدار تبرید از جمله مبدل‌های حرارتی و شیرهای کنترل می‌شود. تعمیر چیلر با مدار تبرید غرق شده پرهزینه و زمان بر است و باید حتماً از کمک فردی با تجربه برای تعمیر در محل چیلر در اصفهان استفاده کنید.

شایع‌ترین علل ورود رطوبت به مدار تبرید نشتی در مدار و شکستگی لوله‌ها در اواپراتور است. در هر دو مورد، لازم است سفتی مدار را بازیابی کرده، آن را تخلیه کنید و با مبرد جدید شارژ کنید.

فشار کم و زیاد در مدار تبرید

همه چیلرها مجهز به سنسور فشار مبرد هستند که در صورت فشار بسیار کم یا بسیار بالا سیگنال می‌دهند. فشار کم مبرد نشان دهنده جریان کم مبرد از طریق اواپراتور است. علاوه بر این، فشار پایین زمانی اتفاق می‌افتد که شیر انبساط به درستی کار نمی‌کند.

وقوع فشار بالا در سیستم تا حدودی خطرناک‌تر است؛ زیرا فشار بالای مبرد می‌تواند منجر به خرابی دریچه‌های انبساط و شکستن کانال‌ها در کندانسور شود. آلودگی کندانسور، خرابی دریچه انبساط، ظاهر شدن آلاینده‌ها در لوله‌های مسی مدار تبرید منجر به افزایش فشار مبرد در سیستم می‌شوند.

 نصب چیلر در اصفهان، تنظیم، عیب یابی و تعمیر آن باید تحت نظارت نصاب چیلر در اصفهان یا نمایندگی‌های معتبر آن باشد. کارمندان نمایندگی‌ها به طور منظم آموزش می‌بینند و همیشه با آخرین فناوری‌های مورد استفاده در حرفه خود جهت تعمیر چیلر در اصفهان به روز هستند.

فشار کم و زیاد در مدار تبرید

 

 

 

تعمیر انواع چیلر در اصفهان

برندهای زیادی چیلرهای خود را به ایران فرستاده و در بازار این جا به فروش می‌رسانند. انواع برندهای مختلف چیلر در ادامه بررسی و معرفی خواهند شد.

تعمیر چیلر Century در اصفهان

سازنده این چیلرها یک شرکت آمریکایی است که سعی دارد مزایای زیادی به دستگاه خود برای بالا رفتن نرخ فروش بدهد. از جمله این مزایا و ویژگی‌های مهم به طراحی و نصب نشانگر رطوبت برای چیلر، تعبیه فن موتور خودکار در دستگاه، لرزش گیر کمپرسور، محافظ موتور، کمپرسور خودکار و مبدل حرارتی عایق اشاره می‌کنیم.

این دستگاه آمریکایی بوده و افراد مبتدی و بی تجربه از تعمیر چیلر در اصفهان اطلاعی ندارند؛ بنابراین توصیه می‌شود برای تعمیر این مدل از چیلر با نمایندگی تعمیر چیلر century در اصفهان تماس بگیرید.

تعمیر چیلر گری Gree در اصفهان

چیلر گری ساخته و طراحی شده یک شرکت بین‌المللی بزرگ با مهندسان توانمند و آینده نگر است. این مدل از چیلر جهت استفاده در مکان‌هایی مانند هتل، مراکز خرید، بیمارستان و مجتمع‌های اداری مناسب است. فن‌های چیلر Gree با طلا روکش شده‌اند تا دچار خوردگی نشوند. این کار سبب شده است ۲۰ برابر مقاومت دستگاه بالا برود.

جهت تعمیر چیلر در اصفهان یا سرویس چیلر در اصفهان بهتر است با کارشناسان نمایندگی چیلر Gree در اصفهان در ارتباط باشید و از سپردن دستگاه به افراد بی تجربه خودداری کنید.

تعمیر چیلر گری Gree در اصفهان

 

 

 

تعمیر چیلر Carrier در اصفهان

کارخانه چیلر کریر یکی از پیش‌گامان در خصوص تهویه مطبوع هوا است که چیلرهای با کیفیتی تولید می‌کند. این شرکت معتبر اقدام به تولید چیلرهای مدرن با ظرفیت کمپرسور ۱۰.۵۰۰ کیلووات کرده است که برای استفاده در کارخانه‌ها و مراکز صنعتی بزرگ بسیار ایده آل است.

از متخصصان نمایندگی تعمیر چیلر کریر carrier در اصفهان بخواهید که برای نصب یا تعمیر چیلر در اصفهان از شما پشتیبانی کنند.

تعمیر چیلر ماکسا  Maxa در اصفهان

برای توصیف اعتبار شرکت ماکسا به همین نکته بسنده می‌کنیم که این شرکت بزرگ در ۳۴ کشور از جمله ایران نمایندگی دارد و یکی از بهترین برندهای چیلر است.

این چیلرها دارای برگه ضمانت کالا هستند به همین دلیل به هنگام نصب، سرویس یا تعمیر چیلر در اصفهان می‌توانید به طور رایگان از خدمات این شرکت در نمایندگی تعمیر چیلر ماکسا Maxa در اصفهان استفاده کنید.

تعمیر چیلر ماکسا  Maxa در اصفهان

 

 

 

تعمیر چیلر دایکین Daikin در اصفهان

این مدل از چیلرها بسیار با کیفیت هستند و یکی از ویژگی‌های برجسته آنان مصرف برق پایین است. در هر شرایطی و با دماهای بسیار بالا کار می‌کنند و خیلی کم به تعمیر یا سرویس نیاز دارند. با این وجود بهتر است سالی یکبار آن را سرویس کرده و از عملکرد آن مطمئن شوید.

چیلر دایکین را برای تعمیر چیلر در اصفهان یا سرویس به نمایندگی تعمیر چیلر دایکین Daikin در اصفهان بسپارید.

تعمیر چیلر میتسوبیشی Mitsubishi  در اصفهان

برند میتسوبیشی نام آشنایی است و دلیل این امر سابقه و اعتبار طولانی مدت آن در ایران است. این مدل از چیلرها با مواد با کیفیت که ضد خوردگی و پوسیدگی هستند تولید می‌شوند و دارای برگه ضمانت کالا هستند.

اگر به خدمات تعمیر چیلر در اصفهان نیاز دارید، با نمایندگی تعمیر چیلر میتسوبیشی Mitsubishi در اصفهان تماس بگیرید.

تعمیر چیلر آکس Auks در اصفهان

چیلر آکس با طراحی ویژه و حجم مناسب برای تهویه مطبوع مکان‌هایی مانند سردخانه و بیمارستان تولید می‌شود. این چیلر فن بهینه و قدرت بسیار بالایی دارد که سبب تمایز آن شده است.

از دیگر ویژگی‌های آن فن کم صدا و بدون لرزش بودن دستگاه است. برای تعمیر چیلر در اصفهان به نمایندگی تعمیر چیلر آکس Auks در اصفهان مراجعه کنید.

تعمیر چیلر میدیا Midea در اصفهان

چیلر میدیا به دلیل توان برودتی زیاد، فن کم صدا و تجهیز به لرزش گیر یکی از برندهای پرطرف‌دار چیلر است. ظرفیت سرمایشی این چیلر ۴۴۵۰۰ تا ۱۴۵۰۰۰ بوده در حالی که صدای آن ۶۰ تا ۶۷ دسی‌بل ذکر شده که بسیار فوق‌العاده است. تعمیر چیلر در اصفهان و سرویس این دستگاه در نمایندگی تعمیر چیلر میدیا Midea در اصفهان انجام می‌شود.

تعمیر چیلر میدیا Midea در اصفهان

 

 

 

تعمیر چیلر ال جی LG در اصفهان

ال جی شرکتی بسیار و بزرگ و معتبر است که در سطح بین‌المللی فعال است. کیفیت کالا، دوام بالای آن، طراحی‌های منحصر به فرد و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در تولید محصول سبب شهرت و محبوبیت این کمپانی بزرگ شده است. چیلر ال جی با مصرف بهینه و سبب افزایش راندمان می‌شود. برای تعمیر چیلر در اصفهان به نمایندگی تعمیر چیلر ال جی  LG در اصفهان سر بزنید.

تعمیر چیلر آرتانیسم Artanism در اصفهان

این شرکت نیز با تکنولوژی روز دنیا و با مواد با کیفیت در حال تولید انواع چیلر با کیفیت است. چیلرهای آرتانیسم دارای برگه ضمانت کالا هستند و شما تا زمان ضمانت می‌توانید از خدمات رایگان در نمایندگی تعمیر چیلر آرتانیسم Artanism در اصفهان استفاده کنید.

سؤالات متداول

  1. آیا چیلر گرما هم تولید می‌کند؟

چیلر به طور اختصاصی تنها آب سرد تولید می‌کند؛ برخی از انواع چیلر جذبی به طور دو‌منظوره می‌توانند آب سرد و گرم نیز تولید کنند.

  1. چیلر چه تفاوتی با کولر آبی دارد؟

مزایای چیلر بسیار بیشتر از کولر آبی است علاوه بر آن چیلر یک وسیله سرمایشی برای مکان‌هایی با ابعاد بسیار بزرگ مانند هتل و مراکز صنعتی است.

  1. چه نوع چیلری نسبت به سایرین بهتر است؟

به طور کلی چیلرهای آب خنک تراکمی که مجهز به کمپرسور سانتریفیوژ هستند، بالاترین میزان راندمان را دارند.

سؤالات متداول

 

 

 

شارینو

آیا قصد سفر به اصفهان را دارید؟ یا اینکه برای مدتی در این شهر اقامت کرده و از آن بازدید می‌کنید؟ در سایت شارینو انواع مراکز خرید اصفهان، سینماهای اصفهان و مراکز تفریحی اصفهان به شما معرفی شده است تا بتوانید از گردش خود در این شهر زیبا لذت ببرید.

همچنین برای پیدا کردن شماره و آدرس تعمیر تلویزیون در اصفهان، تعمیر یخچال در اصفهان و تعمیر پکیج در اصفهان نیز از سایت شارینو کمک بگیرید. در این سایت فوق‌العاده تعمیر انواع لوازم خانگی مانند تعمیر ماشین لباسشویی در اصفهان، تعمیر جاروبرقی در اصفهان و تعمیر ماشین ظرفشویی در اصفهان نیز آمده است.

بسیار بی نظیر است که شما حتی برای تعمیر آیفون تصویری در اصفهان، نیز می‌توانید از این سایت کمک بگیرید.

اگر برای مراجعه به پزشک یا بیمارستان های اصفهان و استفاده از خدمات پزشکان معتبر مانند پزشک زنان در اصفهان، پزشک ارتوپد در اصفهان و پزشک مغز و اعصاب در اصفهان به این شهر مسافرت می‌کنید، چند دقیقه زمان صرف کنید و در سایت شارینو جستجو کنید. در شارینو شما حتی می‌توانید لیست آمبولانس های اصفهان را نیز پیدا کنید.

سخن پایانی

چیلر یک وسیله سرمایشی برای تهویه مطبوع در مکان‌های بزرگ مانند رستوران و کارگاه‌های صنعتی است که مزایای بسیار بیشتری نسبت به کولر آبی دارد. این وسیله ممکن است بر اثر استفاده طولانی مدت فرسوده شود یا نیاز به سرویس داشته باشد.

در این مطلب به طور مفصل از تعمیر چیلر در اصفهان، قطعات و رایج‌ترین اشکالات آن‌ها صحبت شده است تا بتوانید چیلر خود را به روشی مطمئن تعمیر کنید.

۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *