پیوند درخت در اصفهان- شماره تماس 20باغبان حرفه ای اصفهانی

پیوند درخت در اصفهان

احتمالاً در طول زندگی خود، تصمیم به انجام پیوند درخت در اصفهان گرفته‌اید. شاید تلاش شما برای پیوند زدن دو درخت به یکدیگر ناموفق بوده و همین مسئله منجر به دل‌شکستگی شما از انجام این کار جذاب شده باشد. بدون تردید در چنین مواقعی، دانش بسیار به کمک انسان‌ها می‌آید.

بنابراین این بار قبل از انجام عمل پیوند بین دو درخت، در مورد مراحل و نحوه پیوند درخت اطلاعات کافی به دست بیاورید تا موفق باشید. طی این مقاله به بیان مطالبی در مورد پیوند درخت در اصفهان و انواع پیوند، پرداخته شده است. ‌امیدواریم این مطالب به شما در پیوند زدن درختان، کمک کند.

منظور از پیوند درخت چیست؟

کلمه پوند در لغت به معنی قرار‌گیری دو بخش از دو گیاه مختلف کنار هم است که پس از مدت زمانی منجر به ایجاد یک گیاه می‌شود. گیاه جدید که حاصل اتحاد بین دو گیاه دیگر است، خود به تنهایی رشد می‌کند. بسیاری از متخصصان این امر به ویژه باغبان‌ها، بیان می‌دارند که برای انجام پیوند درخت در شهر اصفهان، توجه به رشد و شرایط گیاه در کنار ایجاد تکیه گاه بسیار مهم است.

در علم کشاورزی به بخشی که قسمت هوایی درخت به آن پیوند می‌شود، پیوندک گویند. همچنین به سمت دیگر که باعث رشد گیاه می‌شود، پایه می‌نامند. باغبان‌ها و افراد متخصص در زمان انتخاب دو درخت جهت انجام پیوند، به شما مطالبی را بیان خواهند کرد که هنگام پیوند درختان لازم است.

بدون شک یکی از مهم‌ترین توصیه‌های آن‌ها به شما، انتخاب درخت‌های است که به لحاظ ژنتیک و گیاه‌شناسی، از یک خانواده باشد. زیرا این مسئله در پیوند درخت در اصفهان و همچنین رشد سریع‌تر در کنار پایدار، بسیار تأثیر‌گذار است.

تجهیزات پیوند درخت در اصفهان

باغبان‌ها برای پیوند درختان در اصفهان و همچنین شهر‌های مجاور، نیاز‌مند ابزار آلاتی هستند تا امکان پیوند درختان در اصفهان، برای آن فراهم شود.

مطمئناً در زمان برقرار ارتباط به واسطه شماره تماس باغبان پیوند درخت در اصفهان و برخورد با آن‌ها، متوجه وجود این ابزار می‌شوید. در ادامه به معرفی برخی از اصلی‌ترین تجهیزات باغبان جهت پیوند درخت در شهر اصفهان، اشاره شده است.

شماره تماس باغبان پیوند درخت در اصفهان

قیچی هرس

بدون شک اولین و مهم‌ترین ابزارآلات باغبان‌ها جهت انجام عمل پیوند درخت در شهر اصفهان، قیچی هرس است. باغبان‌ها هنگام انتخاب قیچی هرس، به قطر درخت یا درختانی که قصد پیوند زدن آن‌ها را دارند؛ توجه می‌کنند. سپس با توجه به شرایط موجود، قیچی هرس مناسب را انتخاب می‌کنند.

چاقو

شاید همراه داشتن چاقو با باغبانی که قصد انجام پیوند درخت در اصفهان را دارد، برای شما کمی عجیب به نظر می‌رسد. افراد متخصص برای ایجاد برش روی پوست درخت یا ایجاد شکاف، از چاقو استفاده می‌کند؛ بنابراین وجود چاقو برای ایجاد خطوط مورب روی پیوندک و پایه لازم است.

داسک

باغبان مورد اطمینان شما هنگام پیوند درخت اصفهان، حتماً یک داسک با خود دارد تا بتواند روی ساقه، تنه یا شاخه درخت مورد نظر شما برای عمل پیوند شکاف ایجاد کند.

میخ

یکی از مهم‌ترین ابزاری که باغبان برای پیوند انواع درخت در اصفهان به آن نیاز دارد، میخ است. به طور حتم با وجود میخ، اتصال بهتری بین پیوندک و پایه به وجود می‌آید.

نوار پیوند

از جمله تجهیزاتی که باغبان در نحوه پیوند درخت به آن نیاز‌مند است، نوار پیوند خواهد بود. در صورت نبود میخ، از این نوار پیوند برای ایجاد اتصال و جوش خوردن دو بخش درختان استفاده می‌شود.

چسب باغبانی

پس از انجام فرایند و نحوه پیوند درخت در اصفهان، باغبان نیاز‌مند موم یا چسب باغبانی است تا به واسطه آن موم، محل پیوند پوشانده شود.

باغبان هنگام انجام فرایند یا نحوه پیوند درخت، به تک‌تک این وسائل و ابزار آلات نیاز‌مند است؛ بنابراین در صورتی که شما، خود علاقه‌مند به انجام فرایند پیوند زنی درختان هستید؛ ابتدا این وسائل را آماده کنید. سپس از شخص باغبان بخواهید که آموزش‌های لازم را به شما بدهد.

مزیت پیوند درخت در اصفهان

باغبان‌ها برای انجام فرایند پیوند درختان اصفهان، مزایایی بسیاری را در نظر گرفته‌اند. مطمئناً شما نیز با آگاهی از این مزیت‌ها، تأکید بر انجام این امر می‌کنید. در ادامه به معرفی برخی از این مزایا، اشاره شده است.

ایجاد سازگار درخت با شرایط محیطی

افراد متخصص پیوند درختان اصفهان، با استفاده از این فرایند درخت را با محیط سازگار می‌کنند. به طور مثال درخت بادام، نمی‌تواند در محیط‌ های مرطوب رشد کند. در چنین مواقعی حضور یک باغبان ماهر و استفاده از تکنیک پیوند، امکان رشد در آن محیط را برای درخت بادام فراهم می‌کند.

متخصص پیوند درختان اصفهان- مزیت پیوند درخت در اصفهان

تقویت درخت

در صورتی که درخت شما به دلایل بسیاری مانند کم بودن مقدار ریشه یا توانایی نداشتن در جذب مواد غذایی، دارای تنه یا میوه‌های ضعیفی هستند. باغبان‌ها با انجام پیوند زدن، این امکان را برای درخت شما فراهم می‌کنند تا قدرت آن برای جذب مواد غذایی افزایش پیدا کند.

بهبود تنه درخت

در صورتی که باغ شما در یک محیط گسترده است، مطمئناً با حیواناتی بسیاری مانند خرگوش مواجه خواهید شد. این خرگوش‌ها در فصل زمستان مانند برخی دیگر از حیوانات، پوست درخت را می‌جوند. بدون شک جویدن پوست درخت منجر به خشک شدن آن می‌شود.

بنابراین باغبان و تیم تخصصی پیوند درخت در اصفهان، به شما پیشنهاد استفاده از این شیوه را می‌کنند؛ زیرا این عملیات، درخت زیبای شما را از مرگ نجات می‌دهد.

زیاد کردن تعداد درخت

در صورتی که در باغ شما، درختی وجود دارد که تکثیر آن با قلمه زدن یا تقسیم ریشه، امکان‌پذیر نیست؛ پیوند زدن بسیار مؤثر خواهد بود. زیرا پیوند زدن این نوع از درختان، در ظاهر و باطن پیوندک تغییر ایجاد نمی‌کند.

باردهی

یکی از مهم‌ترین مزیت استفاده از عملیات پیوند درخت در شهر اصفهان به ویژه روی درختان میوه، افزایش میزان محصول خواهد بود. زیرا این درختان با استفاده از این فرایند، با محیط سازگار شده و همچنین درخت به لحاظ ریشه یا ساقه تقویت می‌شود.

جوان‌سازی

برخی از درختان که به علت مرور زمان، فرسوده شده‌اند؛ مطمئناً با استفاده از فرایند پیوند درخت شهر اصفهان، جوان می‌شوند؛ بنابراین شما با شماره تماس باغبان پیوند درخت در اصفهان، ارتباط برقرار کنید تا آن‌ها به همراه ابزار آلات مخصوص خود، این فرایند را روی درختان خانه یا باغ شما انجام دهند.

انواع پیوند درخت در اصفهان

تیم تخصصی پیوند درختان شهر اصفهان برای انجام فرایند خود، شیوه‌های مختلفی دارند که با توجه به شرایط محیطی و درخت، بهترین را انتخاب می‌کنند. مطمئناً آشنایی شما با انواع پیوند درخت، می‌تواند به باغبان‌ها بیان کند که شما در این زمینه، اطلاعات کافی را دارید. در ادامه به توضیحاتی درباره انواع پیوند درخت در اصفهان پرداخته شده است.

انواع پیوند درخت در اصفهان

سپری

باغبان در این روش پیوند، یک جوانه را انتخاب کرده و بعد آن را در قسمت زیرین پوست هم‌زمان با طول ساقه درخت پایه قرار می‌دهند.

لوله‌ای

باغبان قسمتی از درخت مورد نظر را به شکل لوله همراه با یک جوانه، می‌کند. سپس بخش انتهایی پایه را، برش می‌زند. بعد پوست پایه را تا محل قرار‌گیری پیوندک، جدا کرده و در مرحله بعد، پیوندک را روی پایه قرار می‌دهد.

البته طول پیوندک همراه با جوانه، بین ۱ الی ۲ سانتی‌متر است. باغبان در مرحله بعد، پایه و پیوندک را روی هم می‌لغزاند تا لایه‌های زایشی آن‌ها دقیقاً روی هم قرار بگیرد.

پلی

بهترین زمان استفاده از این تکنیک پیوند، اوایل بهار خواهد بود. باغبان از شاخه‌های که دارای قطری ۲ سانتی متری هستند، استفاده می‌کنند تا پس از انجام فرایند پیوند و موفقیت‌آمیز بودن این روش، بخش‌های آسیب دیده درخت ترمیم شوند.

قاشی

در صورتی که درختان پیوندک و پیوند باغ شما، در حالت استراحت و عدم پوست دهی هستند؛ بهترین گزینه پیوند، قاشی است. در این روش شاخه پیوندک، از قطر ۱ الی ۵/۲ سانتی متر بوده و با زاویه ۴۵ درجه، برش داده می‌شود. سپس این شاخه در یک برش دیگر به شکل کج درون ساقه قرار می‌گیرد.

باغبان روی درخت پایه نیز، این فرایند انجام می‌دهد. سپس قسمت‌های زایشی پیوندک و پایه، روی هم قرار داده می‌شوند. در مرحله بعد جهت موفقیت‌آمیز بودن فرایند پیوند زنی خود، از یک پلاستیک استفاده می‌کنند. وجود این پلاستیک، در حفظ رطوبت برای رشد تأثیر بسیار دارد.

پیوند درخت شهر اصفهان

نیمانیم

باغبان‌ها این روش پیوندی را به سه بخش پاشنه دار، ساده و زبانه دار تقسیم می‌کنند. آن‌ها برای اینکه پیوند درخت شهر اصفهان روی درختان باغ شما، موفقیت‌آمیز باشد؛ حتماً قطر شاخه پیوندک و پایه را به یک اندازه، انتخاب می‌کنند.

اسکنه

قدیمی‌ترین روش پیوند درختان شهر اصفهان باغبان، تکنیک اسکنه است. پایه در این روش، شامل طوقه یا شاخه اصلی درخت است. پیوندک ۱۲ الی ۲۰ سانتی‌متری نیز از شاخه جدا می‌شود. باغبان در قسمت پایه، بریدگی با عمق ۲ الی ۵ سانتی متر ایجاد می‌کند تا بخش اریب برش خورده پیوندک در آن قرار بگیرد.

مجاورتی

شایع‌ترین روش پیوند بدون نیاز به انسان، پیوند مجاورتی است که در اثر کنار هم قرار گرفتن دو درخت و سایش آن‌ها به وجود می‌آید. در صورتی که درختان باغ شما امکان استفاده از روش‌های پیوند را به باغبان نمی‌دهند، او روش مجاورتی را پیشنهاد می‌کند.

تاجی

در صورتی که به دنبال روش پیوند درختان باغ خود هستید که در سریع‌ترین زمان ممکن، موفقیت‌آمیز باشد؛ بدون شک باغبان، روش پیوند تاجی را انتخاب می‌کند. در این روش محدودیتی در قطر پیوندک، وجود ندارد. همچنین باغبان برای اینکه پیوندک در محل مورد نظر پایه قرار بگیرد، پوست پایه را کنار می‌گذارد.

بهترین زمان پیوند درختان

برای اینکه فرایند پیوند درخت در اصفهان، به درستی و بر اساس اصول پیش رود؛ درخت باید در دوره فعالیت و ترشح شیره نباتی باشد؛ بنابراین در تمام طول سال به غیر زمان استراحت، می‌توان عملیات پیوند را انجام داد.

البته این نظریه پژوهشگران و باغبان متخصص، دارای یک سری اشکالاتی است که فرایند پیوند را محدود‌تر می‌کند. از اصلی‌ترین این اشکالات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیاد بودن شیره نباتی، فرایند اتصال پیوندک و پایه را در زمان جوش خوردن با مشکل مواجه می‌کند. باغبان‌ها یک اصطلاح جالب در این زمان دارند که بیان می‌کنند. در صورتی که شما اصرار به انجام پیوند درختان شهر اصفهان داشته باشید، به شما می‌گویند که پیوندک در شیره نباتی خفه خواهد شد.
  • در زمان فعالیت درخت، حرارت آن بسیار بوده و در نتیجه این امر، تبخیر پیوندک را زیاد می‌کند. در نتیجه تبخیر بیش از اندازه پیوندک قبل از جوش خوردن، خشک شدن آن را به دنبال دارد.
  • در صورتی که حرارت باغ، کمتر از ۱۰ درجه باشد؛ جوش خوردن پیوندک به پایه را غیر ممکن می‌کند؛ بنابراین باغبان از انجام پیوند درخت در فصل سرما، خودداری می‌کند.

بنابراین بهترین زمان انجام فرایند پیوند درخت در شهر زیبایی اصفهان، بهار قبل از بیدار شدن پایه یا زیاد شدن شیره نباتی درخت است. همچنین انجام فرایند پیوند در اواخر تابستان و اوایل پاییز نیز مناسب خواهد بود. زیرا دوران سرما، فرا نرسیده و شیره نباتی نیز در هر دو درخت جریان دارد.

بهترین زمان پیوند درختان

 

کلیدی‌ترین نکات جهت رسیدن به موفقیت پیوند درخت

به طور حتم باغبان مورد اطمینان شما، بیان می‌کند که برای به نتیجه رسیدن فرایند پیوند درخت شهر اصفهان باید یک سری موارد را مورد توجه قرار دهید. از مهم‌ترین و اصلی‌ترین این موارد، می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • انتخاب درست زمان و فصل پیوند درخت در اصفهان بسیار مهم است.
  • پیوندک و پایه درخت انتخابی جهت انجام عمل پیوند، باید از یک خانواده باشند.
  • بخش‌های بریده شده درخت را از بی‌آبی، در ‌امان نگه دارید. در صورت رعایت این نکته، از رشد درخت مطمئن باشید.
  • پیوند و پایه دقیقاً روی هم قرار بگیرند؛ به عبارتی دیگر نباید بین این دو فاصله وجود داشته باشد.
  • برای موفق شدن عمل پیوند درختان شهر اصفهان، فقط انجام این کار کافی نیست؛ باید مراقبت‌های لازم را انجام دهید تا از موفق بودن فرایند پیوند خود، مطمئن شوید.

نشانه‌های موفق نبودن فرایند پیوند درخت در اصفهان

درخت برای اینکه به شما نشان دهد که فرایند پیوند شما موفقیت‌آمیز نیست؛ نشانه‌هایی را بروز می‌دهد. مهم‌ترین این نشانه‌ها عبارت هستند از:

  • رشد و نمو غیر عادی
  • خشک شدن پیوندک و جدا شدن آن از پایه
  • به یک اندازه رشد نکردن پیوندک و پایه
  • زرد شدن برگ‌های پیوندک
  • جوش نخوردن پایه و پیوندک به هم

نشانه‌های موفق نبودن فرایند پیوند درخت در اصفهان

 

لیست درختان میوه قابل پیوند به هم

در صورتی که علاقه‌مند به داشتن درختان میوه متعدد در باغ خود هستید، می‌توانید از فرایند پیوند استفاده کنید. با این روش روی یک درخت، دو نوع میوه خواهید داشت؛ اما باغبان‌ها برای انجام فرایند پیوند میان دو درخت میوه، شرایط هم خانواده بودن را بسیار مهم می‌دانند.

در ادامه در جدول، لیست درختان میوه‌ای که امکان پیوند زدن آن‌ها به یکدیگر وجود دارد، اشاره شده است.

درخت پایه درخت پیوندک
زردآلو زردآلو، هلو، آلو، شلیل، شفتالو، آلوچه
هلو هلو، شلیل، شفتالو
آلو زردآلو، هلو، آلو، شلیل، شفتالو
شلیل هلو، شلیل، شفتالو
شفتالو شفتالو، شلیل، هلو

ایده‌آل‌ترین شرایط پایه و پیوندک

باغبان‌ها هنگام انجام فرایند پیوند درخت در اصفهان، به شما بیان می‌کنند که این دو بخش باید دارای شرایطی باشند. در صورت نبود هر یک از این شرایط، عملیات پیوند مطمئناً با مشکلاتی مواجه می‌شود. در جدول تمام شرایط پایه و پیوندک بیان شده‌اند.

شرایط پایه شرایط پیوندک
مقاومت در برابر سرما قرابت بین پیوندک با پایه
قابلیت تکثیر یک‌ساله بودن پیوندک
مقاومت در برابر بیماری تهیه پیوندک از شاخه پایه مادر
نوع و مقدار ریشه بهره‌مندی پایه و پیوندک از فعالیت حیاتی در یک درجه
توافق پایه با انواع مختلف خاک انتخاب پیوندک از قسمت وسط شاخه
پا جوش دادن پایه

خدمات یک باغبان ماهر

در صورتی که نیاز‌مند یک باغبان ماهر و متخصص برای انجام عمل پیوند درخت در اصفهان هشتید، حتماً به شماره تماس باغبان پیوند درخت در اصفهان تماس بگیرید تا علاوه بر کمک گرفتن از او در این زمینه، خدمات دیگری نیز به شما ارائه دهد.

البته او با انجام این کار‌ها در کنار دریافت هزینه پیوند درخت در اصفهان، مبلغ بیشتری را طلب می‌کند. مطمئن باشید که پرداخت قیمت پیوند درخت در اصفهان و هزینه دیگر خدمات او، برای باغ شما ارزش دارد. مهم‌ترین خدمات و کار‌های که باغبان انجام می‌دهد، عبارت هستند از:

  • ارائه راهنمایی‌های لازم برای استفاده از سم و کود
  • بیل زدن باغ و آبیاری درختان
  • هرس کردن درختان
  • ارائه طرح برای زیبا‌تر شدن باغ

خدمات یک باغبان ماهر در اصفهان

 

سؤالات متداول

  1. ابزارآلات پیوند درخت در اصفهان چیست؟

قیچی هرس، میخ، نوار پیوند و چاقو

  1. مزیت استفاده از فرایند پیوند درختان چیست؟

ازدیاد درختان، جوان‌سازی و باردهی

  1. درخت زردآلو را با چه درختانی می‌توان پیوند داد؟

هلو، زردآلو، آلو و شلیل

شارینو

در این مقاله به بیان مطالبی در مورد پیوند درخت در اصفهان پرداخته شد. در صورتی که نیاز‌مند به دانستن مطالبی در رابطه با تعمیر تلویزیون در اصفهان، تعمیر پکیج در اصفهان، تعمیر سیستم تهویه در اصفهان و تعمیر مبل در اصفهان هستید؛ مطالعه مقالات راجع به این موضوعات به شما پیشنهاد می‌شود.

همچنین در صورت تمایل می‌توانید از مقالات مربوط به تعمیر شومینه در اصفهان، تعمیر دزدگیر در اصفهان و تعمیر موتورخانه در اصفهان را مطالعه کنید.

همچنین برای اینکه اطلاعات شما در رابطه با سینما های اصفهان و مراکز تفریحی اصفهان افزایش یابد؛ مطالعه این مطالب به شما توصیه می‌شود.

نویسندگان متعددی در شهر اصفهان، مشغول به فعالیت هستند که در صورت علاقه به آن‌ها، می‌توانید مقاله مربوط به نویسندگان اصفهان را مورد مطالعه قرار دهید. همچنین برای آشنایی بیشتر با بیمارستان های اصفهان، مطالعه مقاله مربوط با این موضوع توصیه اکید می‌شود.

مطمئناً آشنا بودن در زمان نیاز با پزشکان قلب و عروق در اصفهان، پزشک مغز و اعصاب در اصفهان، کلینیک دندانپزشکی در اصفهان و فیزیوتراپی در اصفهان می‌توانند کمک بزرگی به شما یا دیگر اعضاء خانواده کند؛ بنابراین مطالعه این مقاله‌های را نیز، در برنامه خود قرار دهید.

سخن پایانی

احتمالاً در زمان انجام فرایند پیوند درختان باغ خود، مسئله هزینه پیوند درخت در اصفهان برای شما یک دغدغه بزرگ خواهد بود. مطمئناً در صورت استفاده از باغبان ماهر و متخصص در کار خود، قیمت پیوند درخت در اصفهان کمی بیشتر است.

اما شما از سپردن این کار به او مطمئن باشید؛ زیرا تخصص و مهارت باغبان به او بیان می‌کند که چه درختانی قابل پیوند به هم هستند. زمان انجام فرایند پیوند کی خواهد بود؛ بنابراین او با تکیه بر تخصص خود، درختان باغ شما را افزایش داده و همچنین، باعث افزایش میزان محصولات درختان می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *