لوله کشی ساختمان در سمنان

خدمات لوله کشی ساختمان در سمنان

فهرست مطالب

لوله کشی ساختمان در سمنان یکی از بخش‌های مهم در ساخت و آماده‌سازی منازل آپارتمانی به شمار می‌رود و باید با رعایت نکات و ضوابط لازم انجام شود. بدون اجرای تأسیسات و لوله‌کشی نمی‌توان در ساختمان تازه ساخته شده زندگی کرد.

اگر به دنبال بهترین روش لوله کشی ساختمان ، شماره لوله کش در سمنان و انواع تعمیرات لوله کشی ساختمان در سمنان هستید، ما را همراهی کنید.

کاربرد لوله کشی ساختمان در سمنان

وجود لوله‌ها در ساختمان‌ها یکی از حیاتی‌ترین مواردی است که باید موردتوجه افراد قرار گیرد. انواع مختلف این لوله‌ها هستند که آب و گاز را به شما می‌رسانند. لوله‌کشی در منازل یکی از عوامل مهمی در ساخت هر خانه مسکونی است و بایستی توسط یک تعمیرکار حرفه‌ای لوله کشی ساختمان در سمنان انجام شود.

اگر عملیات لوله‌کشی در ساختمان به‌درستی انجام نشود ممکن است مشکلات لوله کشی ساختمان در زمینه بهره‌برداری از آن رخ دهد و ساکنین موجود در آپارتمان را اذیت کند؛ پس اگر قصد ساخت خانه را دارید یا در آینده قصد دارید جزو سازندگان و پیمانکاران ساختمانی باشید قبل از هر چیز باید از یک لوله‌کش کاربلد که با فرایند لوله‌کشی ساختمان آشنایی زیادی داشته باشد، کمک بگیرید.

کاربردهای لوله‌کشی عبارت‌اند از:

  • لوله‌کشی آب سردوگرم در تأسیسات ساختمانی
  • لوله‌کشی فاضلاب برای انتقال مواد شیمیایی
  • سامانه‌های پنوماتیک و هوای فشرده
  • شبکه‌های آبرسانی شهری، صنعتی و کشاورزی

بهترین لوله برای لوله کشی ساختمان در سمنان

لوله‌ کشی ساختمان در سمنان به دودسته لوله‌کشی آب سردوگرم تقسیم می‌شود. این روزها بسته به میزان تک‌واحدی یا چندواحدی بودن ساختمان‌ها، مسکونی یا تجاری بودن آن‌ها انواع متنوعی از لوله‌ها به بازار عرضه شده‌اند. در لوله‌کشی خانه برای همه مسیرهای آب مصرفی باید مسیر اتصال به کنتور، شیر یک‌طرفه، قطع و وصل در ورودی ساختمان وجود داشته باشد.

خدمات لوله کشی ساختمان در سمنان

در ساختمان‌های مسکونی و تجاری بزرگ انشعاب‌های متعددی برای لوله‌کشی آب وجود دارد و این مسئله عواملی چون بالابودن مقاومت، دوام لوله‌ها و درعین‌حال پایین‌بودن هزینه را نشان می‌دهد. لوله‌های ۵ لایه PEX-AL-PEX یکی از بهترین انتخاب‌ها برای لوله‌کشی این ساختمان‌ها خواهد بود که از مهم‌ترین مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت مکانیکی بالا
  • شکل‌پذیری آسان
  • طول زیاد کلاف
  • تولید ضایعات بسیار
  • کاهش قابل‌توجه میزان مصرف اتصالات
  • نصب آسان و سریع
  • عمری مفید و طولانی
  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها
  • عدم نفوذپذیری اکسیژن و اکسیدی شدن تأسیسات

معرفی انواع سیستم‌های لولهکشی ساختمان در سمنان

هر ساختمانی باتوجه‌به نوع کاربری خود دارای انواع مختلف لوله‌کشی است. روش اصولی لوله کشی ساختمان در سمنان یکی از مهم‌ترین موضوعات لازم در ساختمان‌سازی است و در صورت عدم رعایت‌کردن موجب نشتی آب و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به ساختمان خواهد شد.

لوله کشی ساختمان در سمنان از لوله‌های مختلفی استفاده می‌کنند که هر کدام دارای جنس و کارایی متفاوتی هستند که در قیمت لوله کشی ساختمان در سمنان بسیار مؤثرند. لوله‌ها باید در برابر تغییرات شرایط محیطی مقاوم باشند و خاصیت خود را حفظ کنند. در این بخش به معرفی انواع لوله‌کشی منازل می‌پردازیم.

سیستم لوله کشی برق سمنان

تکنیک برق در سیستم لوله کشی ساختمان در سمنان یکی از اولین گام‌های اجرای تأسیسات الکتریکی یک ساختمان، عملیات سیم‌کشی و لوله‌کشی برق ساختمان خواهد بود. اعمال سیم‌کشی برق بدون استفاده از لوله‌های مخصوص آن احتمال بروز آتش‌سوزی در آپارتمان را خیلی بالا می‌برد.

تقریباً تمام ساختمان‌های امروزی برای تأمین انرژی لوازم‌خانگی و روزمره خود از جریان برق AC   استفاده می‌کنند چنین سیستم‌هایی اغلب بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ ولت کار می‌کنند.

سیستم لوله کشی آب در سمنان

در برخی از خانه‌های قدیمی لوله و اتصالات به‌کاررفته برای لوله‌کشی آب از جنس فلز بوده و لوله‌های مربوط به لوله‌کشی فاضلاب از جنس چدن و اتصالات آن از نوع سرب بوده است. امروزه اکثر لوله‌ها و اتصالات مورداستفاده در لوله‌کشی آب از نوع پلی‌اتیلن و لوله‌های فاضلاب از جنس پلیکا هستند.

طول عمر لوله‌های آب مربوط به لوله کشی ساختمان در سمنان ممکن است تا ۱۵ سال عمر کنند و بعد از آن به دلیل پوسیدگی و زنگ‌زدگی علائم، خرابی خود را به‌صورت نشتی، گرفتگی و کاهش فشار آب نشان ‌دهند.

برای لوله کشی ساختمان در سمنان اغلب یک یا چند مسیر برای بالارفتن لوله‌های آب مدنظر قرار می‌گیرد. هر یک از لوله‌هایی که به سمت بالا در حرکت هستند، باید در ابتدای مسیر شیرفلکه قطع دستی داشته و همچنین هر کدام از لوله‌های سایر طبقات مجهز به این شیرفلکه باشند.

سیستم لوله کشی شوفاژ و پکیج سمنان

نوع لوله پکیج در لوله کشی ساختمان در سمنان با لوله کشی آب و فاضلاب در سمنان نسبت مستقیمی دارد. در ساختمان اگر لوله‌کشی به‌صورت انشعابی انجام شود باید در لوله‌کشی شوفاژ هم از این شیوه انشعابی استفاده کرد. لوله‌کشی انشعابی خود به دو نوع لوله‌کشی روکار و توکار در داخل ساختمان اجرا می‌شود.

در لوله‌کشی روکار لوله آب سرد از رایزر اصلی در آپارتمان تا پکیج به‌صورت روکار انجام می‌شود،
اما در لوله‌کشی توکار قبل از هر چیز باید از لوله‌های آب سرد یک جداشدنی انجام گیرد و بعد این لوله‌ها را از زیر کار به پکیج برسانیم. اگر بخواهیم از لوله‌کشی انشعابی به شیوه توکار برای لوله‌کشی پکیج استفاده کنیم لوله قابل‌استفاده در این روش باید از نوع فلزی پلیمری یا پنج‌لایه باشد.

لوله‌کشی پکیج به روش کلکتوری فقط در ساختمان‌های تازه‌ساخت در حال اجرا است و قبل از اجرای لولهکشی ساختمان در سمنان باید یک کلکتور جداگانه برای پکیج در نظر گرفته شود.

سیستم لوله کشی فاضلاب در سمنان

سیستم فاضلاب  لوله کشی ساختمان در سمنان اگر به‌درستی انجام نشود موجب آسیب رساندن به لوله‌ها می‌شود. اجرای لوله‌کشی فاضلاب ساختمان باید طبق اصول انجام شود تا از فرسودگی لوله‌ها جلوگیری کند. وظیفه لوله‌کشی فاضلاب ساختمان، تخلیه‌کردن مواد اضافی آپارتمان به داخل چاه سپتیک یا چاه فاضلاب است.

لوله‌کشی فاضلاب اگر به‌درستی انجام نشود مشکلاتی از قبیل پراکنده‌سازی، بوی نامطبوع فاضلاب و توالت را به وجود می‌آورد؛ بنابراین این لوله‌ها باید دارای سیستم هواکشی مانند هواکش وَنَت باشند. از طریق این هواکش‌ها گازهای فاضلاب قبل از ورود به فضای منزل درون آب حل و بوی نامطبوع توالت از این طریق حذف می‌شود.

لوله‌های فاضلاب ممکن است بعد از مدتی گرفته شوند و برای رفع این مشکل نیاز به لوله‌بازکنی خواهند داشت. به همین دلیل هنگام نصب این لوله‌ها امکان بازدید دوباره را برای لوله‌های فاضلاب فراهم می‌کنند.

سیستم لوله ‌کشی فاضلاب در سمنان

سیستم لوله‌ کشی آب باران در سمنان

نوعی دیگر از سیستم‌های لوله کشی ساختمان در سمنان، مربوط به لوله‌های آب باران است که برای جمع‌آوری و هدایت باران در سطح بیرونی منازل از آن استفاده می‌کنند. آب باران از طریق بارش در بام، حیاط‌خلوت، نورگیرهای بدون سقف جمع می‌شود و دفع باران از طریق سیستم مشترک فاضلاب و آب باران هدایت می‌شود. لوله‌هایی که برای آب باران ساخته شده‌اند نباید به درون شبکه فاضلاب خانگی تخلیه شوند، بلکه باید به سمت چاه‌های جاذب مخصوص هدایت شوند.

سیستم لوله کشی گاز در سمنان

از رایج‌ترین لوله‌هایی که در لوله کشی ساختمان در سمنان از آن استفاده می‌کنند، لوله‌های گاز است. دلایل مهم بودن این لوله‌ها جریان یک ماده اشتعال‌زا در درون آن‌ها است و اگر در انتخاب این لوله‌ها به کیفیت جنس توجه نکنید ممکن است باعث ایجاد آتش‌سوزی‌های بزرگ شود.

گاز به‌قدری حساس است که با یک جرقه کوچک آتش‌گرفته و آن را به محل نشتی گاز هدایت می‌کند. اگر گاز زیادی داخل لوله‌ها باشد موجب انفجار در کل ساختمان می‌شود؛ پس باید در انتخاب و نصب این لوله‌ها دقت بسیار زیادی داشته باشید و به‌هیچ‌عنوان کیفیت را فدای هزینه نکنید.

بهترین لوله برای انتقال گاز، لوله‌های فلزی کربن استیل است که اغلب در خطوط گازرسانی خانگی از آن استفاده می‌شود. برای گازرسانی شهری و روستایی هم از لوله‌های پلی‌اتیلن که کاربرد فراوانی دارد، استفاده می‌کنند.

سیستم لوله‌ کشی موتور در سمنان

بخش مهم دیگر لوله کشی ساختمان در سمنان مربوط به سیستم موتورخانه است، البته در ساختمان‌هایی که از سیستم گرمایش مرکزی استفاده می‌کنند. لوله‌کشی موتورخانه یا کلکتور از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که این سیستم لوله‌کشی در تأمین آب گرم مصرفی و حتی شوفاژ نقشی مهم و اساسی دارد.

اگر این سیستم با مشکل مواجه شود قائدتا موتورخانه بلااستفاده می‌ماند. یکی از مهم‌ترین مواردی که در سرویس و تعمیر موتورخانه باید مورد بررسی قرار گیرد، سلامت این بخش از لوله‌کشی ساختمان است؛ پس هر موقع متوجه خرابی شدید حتماً در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل آن را برطرف کنید.

سیستم لوله‌ کشی انشعابی سمنان

در لوله‌کشی انشعابی، لوله‌ها در تمام ساختمان‌ از لوله‌های اصلی (رایزر) آپارتمان بالا می‌روند و در هر طبقه از واحدها جدا می‌شوند. در این روش لوله اصلی بعد از کنتور وارد ساختمان می‌شود و با ورود به بخش لوله‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.

این نوع لوله کشی ساختمان در سمنان از طریق لوله‌های اصلی در رایزر قرار می‌گیرند و تا پشت‌بام می‌روند. انشعاب واحدها در سر مسیر وارد ساختمان و واحدها خواهند شد و پس از آن در داخل طبقه‌ها تقسیم می‌شوند. این لوله‌کشی جزو لوله‌کشی‌هایی است که از قدیم مورداستفاده قرار گرفته است.

تعمیرات لوله کشی ساختمان در سمنان

تعمیرات لوله کشی ساختمان در سمنان شامل بازسازی و جایگزینی لوله‌های تخریب شده مرتبط ‌با نشتی‌ها، پرشدن چاه یا خالی‌شدن آن‌ها است. راه‌اندازی لوله‌ها، تعویض شیرآلات، تعمیر اتصالات مربوط به فشار آب، گاز، سیستم‌های حرارتی و سرمایشی جزو اصلی‌ترین وظایف تعمیرکاران لوله‌کشی است.

مراحل تعمیرات لوله کشی ساختمان در سمنان به شرح زیر هستند:

  • تشخیص‌دادن مشکل: در ابتدا باید محل خرابی را پیدا کرد برای این کار به یک دستگاه تشخیص نشتی نیاز دارید.
  • قطع آب: پس از شناسایی محل خرابی باید آب را قطع کنید تا از خروج آن جلوگیری شود.
  • بازکردن لوله: لوله‌ها را باز کنید به دنبال قسمت خرابی بگردید و عیب را بررسی کنید.
  • تعویض قطعات: زمانی که قطعات خراب شدند باید دراسرع‌وقت به دنبال جایگزین قطعات خوبی باشید و قطعات قدیمی و خراب را دور بریزید.
  • نصب لوله: بعد از جایگزین‌کردن لوله‌های جدید باید دوباره آن‌ها را نصب کنید و به شکل درستی بچسبانید.
  • آزمایش: در نهایت باید لوله را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که هیچ‌گونه خرابی وجود ندارد و آب به‌درستی جریان دارد.

تعمیرات لوله کشی ساختمان در سمنان

انواع لوله‌کشی ساختمان بر اساس جنس

لوله‌های مختلف باکیفیت و جنس‌های متفاوتی برای لوله کشی ساختمان در سمنان وارد بازار شده‌اند که هر کدام کارایی به‌خصوصی دارند ما در این جا نمونه‌ای از آن‌ها را برای شما شرح می‌دهیم.

لوله‌ پلی‌پروپیلن (لوله‌های سبز)

یکی از بهترین لوله‌ها در تأسیسات انواع لوله کشی ساختمان، لوله‌های ساخته شده از جنس پلی‌پروپیلن هستند. این لوله‌ها دارای وزن کم، میزان خوردگی ناچیز، حداقل میزان رسوب‌گیری و امکان اتصال سریع هستند، البته به دلیل عدم مقاومت در برابر فشارهای بالا و تغییرپذیری لوله‌ها در برابر سرما و گرما، استفاده از این لوله‌ها کمی دشوار است.

لوله‌ سوپر پایپ (لوله‌های چندلایه)

از جدیدترین انواع لوله‌های مورداستفاده در ساختار راه‌اندازی لوله کشی ساختمان در سمنان، لوله‌های سوپر پایپ هستند که به شکل چندلایه ساخته می‌شوند. لوله‌های سوپر پایپ توانسته‌اند معایب سایر لوله‌ها را به دلیل داشتن لایه‌های زیاد، پوشش دهند. مزایای مهم این لوله‌ها به شرح زیر هستند:

  • مقاومت خیلی بالا
  • امکان نصب سریع و منعطف بودن
  • انعطاف‌پذیری زیاد
  • نصب سریع
  • رسوب و خوردگی خیلی کم

لوله‌ pvc

پی‌وی‌سی جزو معروف‌ترین لوله‌های مرتبط با لوله کشی ساختمان در سمنان که از جنس پلیمر هستند. این لوله‌ها بسیار سبک هستند که رنگ‌های گوناگون و زیبایی نیز دارند. قیمت لوله‌های pvc به‌صرفه‌تر از سایر انواع لوله‌ها است که می‌توان از آن‌ها در زمینه‌های مختلفی استفاده کرد. اصلی‌ترین مزایای این لوله‌ها به شرح زیر هستند:

  • اتصالات ساده‌تر و نصب سریع قطعات لوله‌ها
  • وزن بسیار سبک و قابل‌استفاده در میان سقف کاذب و سایر مکان‌ها
  • سایز قطر خارجی کم و جاساز شدن راحت در داخل دیوار
  • عدم نیاز به رنگ‌آمیزی در نصب روکار این لوله‌ها

لوله‌ پلیکا

این نوع از لوله‌های پلاستیکی که در مدل‌های مختلف پی‌وی‌سی و یو پی‌وی‌سی در بازار موجود هستند و در ردیف برتری جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان در سمنان محسوب می‌شوند. جنس این لوله‌ها از پلیمر است که در برابر مواد شیمیایی منزل واکنش بالایی دارند. مزایای لوله‌های پلیکا به شرح زیر هستند:

  • وزن کم
  • نارسا بودن در جریان الکتریکی
  • ضدخورندگی اسیدی، زنگ‌زدگی و ضربه
  • مقاومت بالا

لوله‌ گالوانیزه

لوله‌های گالوانیزه یکی دیگر از انواع لوله‌های فلزی مورداستفاده در سیستم‌های لوله کشی ساختمان در سمنان هستند. این لوله‌ها در برابر شکستگی و فرسایش مقاوم‌اند و از استحکام بالایی برخوردار هستند؛ اما در ساختمان‌ها کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنند. مهم‌ترین مزایای لوله‌های گالوانیزه به شرح زیر هستند:

  • مقاومت بالای لوله‌ها در برابر فشار و تغییرات دمایی آب سردوگرم
  • قیمت تقریباً ارزان
  • بسیار سبک‌وزن

لوله کشی ساختمان در سمنان

لوله‌ مسی

این نوع لوله‌ها سال‌های زیادی است که بسیار مورداستفاده قرار می‌گیرند و در مقابل تغییر دما و رسوب گرفتگی مقاوم هستند. همچنین گزینه ایده‌آلی برای استفاده در سیستم‌های انتقال‌دهنده آب سردوگرم در تهویه ساختمان محسوب می‌شوند.

لوله پوش فیت

لوله‌های پوشفیت از دیگر لوله‌های مهم لوله کشی ساختمان در سمنان به شمار می‌روند که مختص لوله‌کشی آپارتمان هستند. این لوله‌ها برای لوله‌کشی آب مصرفی مورداستفاده قرار نمی‌گیرد و فقط در سیستم فاضلاب ساختمان قابل‌استفاده هستند.

نصب این لوله‌ها به‌آسانی انجام می‌شود و نیازی به جوش و چسب مخصوص نخواهد بود. این لوله‌ها در برابر فشار مقاوم هستند و به‌منظور فاضلاب آبرسانی مزارع و… مقاومت بالایی را دارند.

لوله فلکسی

از لوله‌های رایج لوله کشی ساختمان در سمنان که انعطاف‌پذیری بالایی داشته و از فولاد ضدزنگ ساخته می‌شود، لوله‌های فلکسی هستند. این لوله‌ها برای اتصالات لوله‌کشی نهایی به وسایلی مانند آبگرم کن، توالت و سینک مورداستفاده قرار می‌گیرند، یعنی برای استفاده از این لوله‌ها در داخل دیوارها یا کف اماکن مناسب نیستند.

لوله‌های فلکسی در طول و اندازه‌‌های گوناگون و زیادی تولید می‌شوند و تا حدودی بادوام هستند. این لوله‌ها قیمت بسیار بالایی دارند که برای انجام یک پروژه باید هزینه‌های زیادی را صرف کار با این لوله‌ها کرد.

لوله‌های پلی‌اتیلن

لوله‌های پلی‌اتیلن به دلیل مقاومت بالا در مقابل فشار گزینه مناسبی برای لوله کشی ساختمان در سمنان مربوط به بخش‌هایی نظیر شوفاژ پکیج لوله‌های آب گرم و سرد و فاضلاب هستند. از مزایای لوله‌های پلی‌اتیلن عبارت‌اند از:

  • سبک بودن
  • قابلیت انعطاف‌پذیری زیاد
  • قیمت مناسب
  • پایدار در برابر اتصالات

لوله‌های ۵ لایه

 لوله‌های ۵ لایه یکی از باکیفیت‌ترین لوله‌های موجود در بازار هستند که از پنج‌لایه مقاوم تشکیل شده‌اند و انتخابی صحیح برای لوله کشی ساختمان در سمنان به شمار می‌روند. این مدل لوله‌ها کمتر منجر به رسوب گرفتگی می‌شوند و برای استفاده در سیستم‌های گرمایش از کف مناسب هستند.

لوله‌های ۵ لایه مزایای مهم و اساسی دارند که عبارت‌اند از:

  • بسیار محکم در برابر لجن زدگی و تغییر رنگ‌دادن آب
  • پایداری بالا در برابر ورود اکسیژن به داخل لوله
  • زیبایی منحصربه‌فرد در لوله‌کشی روکار
  • خمش بسیار زیاد و شکل‌پذیری آسان
  • مقاوم در برابر ضربه و مواد شیمیایی
  • بسیار محکم در لوله‌کشی توکار آب
  • عدم امکان زنگ‌زدگی و پوسیدگی
  • نصب سریع، ساده و بدون ضایعات
  • ضریب انبساط طولی بسیار ناچیز
  • توان تحمل حرارت مدام آب
  • سبک و قابل‌حمل

لوله برنجی کروم کاری شده

این مدل لوله‌ها جزو پراستفاده‌ترین نوع‌ها برای لوله کشی ساختمان در سمنان هستند که سطحی براق از جنس کروم با قطری بیش از یک اینچ دارند و در خطوط لوله روکار و نمایان مانند سیفون‌های فاضلاب مورداستفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها را به‌راحتی می‌توان با اره آهن‌بر برش داد و در مصارف مختلف استفاده کرد.

لوله مسی

لوله‌های مسی ظاهری سرخ و تیره‌رنگ دارند و در دو نوع سخت و انعطاف‌پذیر در دسترس هستند. از این نوع لوله‌های سخت در لوله‌کشی آب آشامیدنی و فاضلاب‌های خانگی استفاده می‌شود. لوله‌های مسی علاوه بر اینکه از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار هستند، بلکه در لوله‌های مربوط به آب ورودی یخچال و ماشین ظرفشویی نیز به کار می‌روند. ضخامت این مدل لوله‌های محکم را با حروف L، K وM  نام‌گذاری کرده‌اند.

لوله‌های چدنی

 لوله‌های چدنی از جنس چدن ریخته‌گری هستند که مدل و مقدار آلیاژ آن‌ها بر اساس شکل ظاهری لوله‌ها با هم متفاوت است و اغلب در نوع فاضلابی لوله کشی ساختمان در سمنان قابل‌استفاده هستند. لوله‌های چدنی مزایای مهمی دارند که عبارت‌اند از:

  • امکان باز کردن گرفتگی لوله‌های فاضلاب چدنی با کمک دستگاه تراکم هوا
  • استحکام بالا در برابر فشار وارده به جداره‌های خارجی لوله
  • سرعت فرسودگی کمتر در مقایسه با لوله‌های فلزی
  • مقاومت زیاد در برابر آتش

لوله کشی ساختمان در سمنان

بهترین جنس لوله برای استفاده در اماکن

کدام یک از انواع لوله در کدام کاربرد تا حد زیادی به سیستم لوله‌کشی شما بستگی دارد؟ سیستم لوله کشی ساختمان در سمنان شامل انواع مختلفی از مواد لوله‌کشی برای مصارف مختلف از جمله تأمین آب شیرین، خارج‌کردن زباله‌ها، آبیاری، لوله‌های گاز برای لوازم گازی ‌خانگی و غیره است.

نوع قدیمی سیستم لوله کشی ساختمان در سمنان ممکن است تحت سلطه چدن و آهن گالوانیزه باشد درحالی‌که یک‌خانه جدید دارای لوله‌های پلاستیکی از انواع مختلفی است که تقریباً به طور کنترل شده‌ای از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در این جا انواع لوله‌های لوله‌کشی با جنس‌های مختلف آورده شده است که به شرح زیر هستند:

  • چدن برای لوله‌کشی فاضلاب
  • PVC برای خطوط فاضلاب
  • برنج کروم شده برای فاضلاب
  • مس کروم شده برای خطوط آبرسانی
  • آهن گالوانیزه برای خطوط آبرسانی
  • مس (سخت و انعطاف‌پذیر) برای خطوط آبرسانی

مراحل و نحوه لوله‌کشی در ساختمان

لوله‌کشی ساختمان یکی از اقدامات مهم و اصلی در مراحل ساخته‌شدن منازل است که بسیار موردتوجه قرار می‌گیرد. درست انجام‌ندادن سیستم لوله‌کشی ساختمان عوارض جبران‌ناپذیری را بر جای خواهد گذاشت. ضروری‌ترین نکات فنی که زمان لوله‌کشی خانه‌ها باید رعایت شوند به شرح زیر هستند.

مراحل و نحوه لوله‌کشی در ساختمان

مراقبت از ابزارها و لولهها

لوله‌ کشی ساختمان در مراحل اولیه ساخت‌وساز به صورت هماهنگ انجام می‌شود؛ پس احتمال اینکه آسیب‌دیدگی در لوله‌ها و ابزارهای لوله‌کشی رخ دهد، وجود دارد. برای نگهداری از این لوله‌ها باید آن‌ها را در پوششی قرار داده و بعد از استفاده مسیر لوله‌کشی را با سیمان بپوشانید.

پوشاندن لوله در سرما

لوله‌هایی که در فضای باز قرار دارند ممکن است در معرض سرما قرار گیرند؛ پس حتماً باید آن‌ها را با لایه‌ای استاندارد پوشاند. سرمای زیاد موجب یخ‌زدگی لوله‌ها می‌شود که منجر به عوارضی چون ترکیدگی آن‌ها خواهد شد.

حمل لوله‌ها

لوله‌ها در زمان حمل و بهره‌برداری  نباید به‌هیچ‌عنوان در معرض نور خورشید قرار گیرند؛ بنابراین باید با یک عایق مناسب و باکیفیت در برابر نور پوشانده شوند.

استفاده از فوم لوله مقاوم

اگر فوم لوله برای مدت‌زمان طولانی در برابر نور خورشید قرار بگیرد آسیب می‌بیند؛ پس تا جایی که امکان دارد بهترین نوع را خریداری کنید تا در برابر نور خورشید مقاوم باشد.

انتخاب مسیر افقی لوله‌کشی در کف

اگر لوله‌کشی ساختمان بر اساس روش توکار انجام شود باید مسیرهای افقی فقط در قسمت کفی منازل قرار گیرند و در انتها برای رسیدن به شیرآلات موردنظر وارد دیوار شوند.

استفاده از اورینگ‌های اصلی

زمانی که از اورینگ‌های اصلی استفاده نشوند بعد از مدتی مشکل نشتی پیش می‌آید و هزینه‌های زیادی را برای تعمیر آن قسمت‌ها به همراه خواهد داشت. معمولاً می‌توان اورینگ‌های اصل را از یکی از نمایندگی‌های مجاز خرید.

قیمت لوله کشی در سمنان

سبک فاضلاب و آبرسانی برای لوله کشی ساختمان در سمنان یا به‌صورت کفی‌ اجرا می‌شود یا در زیر سقفی. عوامل مختلفی بر هزینه اجرای لوله‌کشی فاضلاب ساختمان مؤثر هستند از اصولی‌ترین این موارد را به شرح زیر ارائه خواهیم داد.

قیمت لوله کشی در سمنان

مصالح و لوله‌ها

مصالح لوله کشی ساختمان در سمنان یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر هزینه‌های نهایی کار، قیمت لوله آب است که باتوجه‌به جنس، برند، کیفیت و سایز آن متفاوت خواهد بود. به‌علاوه جنس و کارایی لوله‌ها بر هزینه انجام لوله‌کشی ساختمان نیز تأثیرگذار هستند.

ابعاد کار

هزینه اجرای لوله‌کشی ساختمان در سمنان برای یک بخش قابل‌اجرا در کل ساختمان، متفاوت است. مواردی از جمله راه‌اندازی هواکش و تهویه هوا برای سیفون ممکن است هزینه‌های اجرای لوله‌کشی ساختمان را افزایش دهد.

زمان اجرا

باتوجه‌به نوع، حجم و سختی کار زمان اجرای لوله‌کشی ساختمان ممکن است متغیر باشد. افزایش زمان موجب بالارفتن هزینه‌ها می‌شود.

هزینه تعمیرات لوله‌کشی ساختمان

زمانی که مصالح و لوله‌ها کیفیت کافی را نداشته یا به‌صورت استاندارد اجرا نشده باشند؛ پس از مدتی ممکن است نشتی، ترکیدگی یا خوردگی برای آن‌ها اتفاق بیفتد. در این صورت پرداخت تعمیرات نیز به هزینه لوله‌کشی آپارتمان اضافه می‌شود. برای شناسایی نشتی لوله‌ها از دستگاه مخصوص نشت‌یاب استفاده می‌کنند که این وسیله خود به‌تنهایی هزینه‌ای جداگانه دارد.

استعلام قیمت لوله آب و فاضلاب

یکی از عوامل مؤثر بر هزینه تمام شده در لوله‌کشی فاضلاب و آبرسانی، قیمت لوله است، یعنی نوع لوله و حجم لازم، قیمت را تعیین می‌کنند. باتوجه‌به نوسانات بازار برای داشتن اطلاع دقیق از هزینه‌ها بهتر است استعلام قیمت روز لوله را از مراکز معتبر فروش انجام جویا شوید.

در جدول زیر لیست بهترین استادکار لوله کشی و فاضلاب در سمنان به همراه شماره استادکار لوله کشی در سمنان را برایتان ارائه داده‌ایم.

نام استادکار لوله‌کش آدرس شماره تماس
فروشگاه لوله و اتصالات فیروزی سمنان، قدس، فجر، فجر ۷ ۳۳۲۸۴۹۰ ـ ۰۲۳
تجهیزات سهیلی سمنان، خیابان رسالت، هشتم تأسیسات ساختمان سهیلی ۰۹۳۶۲۷۲۸۱۵۴

۰۹۱۹۲۴۵۶۵۰۲

لوله و اتصالات سعید سمنان، کارگاه شهمیرزاد، خیابان بهشتی، جنب آموزش‌وپرورش ۰۹۱۲۳۳۱۷۰۵۳

۳۳۶۶۴۳۳۶ ـ ۰۲۳

لوله و اتصالات مجید بانی سمنان، شهرستان دامغان، خیابان شهید مطهری، جنب مسجد تاریخانه ۲۵۲۵۴۷۷۷ ـ ۰۲۳
لوله و اتصالات شاهرود سمنان، شاهرود ۰۹۱۹۳۷۴۲۷۵۲

شارینو

تجهیزات کامپیوتری جزو ضروریات اغلب کاربران است و اگر این وسایل با مشکلات بدی مواجه شوند ممکن است تا حد زیادی زندگی افراد را مختل کند؛ بنابراین برای رفع خرابی باید به تعمیرات لوازم مربوط به سیستم کامپیوتری مطمئنی مراجعه کرد.

اگر قصد دارید تجهیزات سیستمی خود را تعمیر کنید، سایت معتبر شارینو آماده خدمت‌رسانی انواع لوازم سیستمی چون تعمیر پرینتر در سمنان و تعمیر لپ‌ تاپ در سمنان با بهترین ارائه است.

در صورت علاقه به زیبایی ظاهری در هر زمینه‌ای مراجعه به سایت ما و مطالعه مطالبی نظیر باشگاه‌ های بدنسازی در سمنان و سالن های زیبایی در سمنان برای شما مفید خواهد بود.

زمانی که به استان سمنان می‌روید، دوست دارید به همه‌جاهای دیدنی آن سر بزنید؛ پس چه ‌بهتر قبل از رفتن به این شهر دلنشین مقاله‌هایی از قبیل مراکز خرید سمنان، مراکز تفریحی سمنان و جالب‌تر اینکه برای خلق و درک بیشتر آثار مهم ادبیات فارسی، نویسندگان سمنان را دنبال کنید.

اگر می‌خواهید برای گذراندن رشته‌های مختلفی در سمنان دوره ببینید سری به موضوعات مهم در حیطه آموزشگاه آشپزی در سمنان، آموزشگاه زبان در سمنان، آموزشگاه موسیقی در سمنان و غیره بزنید و مهم‌تر از همه برای نظافت لوازم منزل خود مطلب شرکت نظافتی در سمنان را مطالعه کنید.

خودرو یکی از ابزارهای موردنیاز افراد است که در صورت بروز مشکلات مربوط به نقص فنی موجب ایجاد حوادثی جبران‌ناپذیر خواهد شد؛ بنابراین باید در اولین فرصت به تعمیر آن رسیدگی کرد. برای آگاهی بیشتر در مسائل مربوط به فنی اتومبیل توصیه می‌کنیم حتماً مقاله‌های مربوط به بیمه ماشین در سمنان، امداد خودرو سمنان، یدک کش در سمنان را در وب‌سایت معتبر شارینو مطالعه کنید.

پیشرفت‌های زیادی در زمینه قفل و سیستم‌های ایمنی در سمنان به وجود آمده است که آماده ارائه خدمات مختلف برای مشتریان خواهد بود اگر می‌خواهید از این خدمات بهره کافی را ببرید قبل از هر اقدامی مقالات مربوط به کلید سازی در سمنان را حتماً بخوانید تا اطلاعاتتان در این زمینه تقویت شود.

جمعبندی

در این مقاله به مزایای هر یک از مدل‌های لوله کشی ساختمان در سمنان پرداختیم تا بهتر بتوانید نوع لوله‌کشی ساختمان خود را انتخاب کنید. همچنین پی بردیم که لوله‌های منازل جزو لوله‌های فولادی هستند که در دو فلزی و پلاستیکی تولید می‌شوند و برای لوله‌کشی‌ ‌های مختلف اماکن به کار برده می‌شوند.

پیشنهاد ما به شما این است که پیش از هر اقدامی اعم از اجرا و بازسازی سیستم لوله‌کشی با بهترین لوله کش ساختمان در سمنان مشورت کنید.

سؤالات متداول

  1. ساختمان‌های امروزی برای تأمین انرژی مورد نیاز خود از چه جریانی استفاده می‌کنند؟

جریان برق AC   

  1. لوله‌کشی انشعابی از چند طریق در داخل ساختمان قابل ‌اجرا است؟

 به دو طریق لوله‌کشی روکار و توکار

  1. از کدام نوع لوله‌ها در ساختمان‌ها کمتر استفاده می‌شود؟

لوله‌های گالوانیزه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *