کاشی کار در سمنان – معرفی خدمات کاشی‌ کاری با بهترین قیمت

فهرست مطالب

آیا بهترین کاشی کار در سمنان را می‌شناسید؟ کاشی‌کاری از بهترین و زیباترین هنرهای اصیل ایرانی است که توسط معماران زبردست برای تزیین ساختمان‌ها اختراع شد. شاید برایتان عجیب باشد، اما کاشی‌کاری قدمت دیرینه‌ای به بلندای تاریخ زندگی بشری دارد!

چنانچه به مساجد قدیمی و بناهای برجای‌مانده از گذشته‌های دور نگاه کرده باشید به صحت این موضوع پی خواهید برد. اگر به دنبال استادکار کاشی کاری در سمنان، شماره کاشی کار در سمنان و شماره استادکار کاشی در سمنان هستید، با ما همراه باشید.

معرفی شغل کاشی ‌کاری در سمنان

خدمات کاشی کار در سمنان یکی از مهم‌ترین و معتبرترین خدمات و شغل‌های ساختمانی است. برای ورود به این حرفه نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارید و همه افراد در هر سطحی از تحصیلات خود می‌توانند به این شغل ورود کنند. فقط چون این شغل اغلب محاسبات ریاضی و ترازبندی زیادی در آن وجود دارد فرد باید در این زمینه مهارت محاسباتی خود را بالا ببرد.

استاد کاشی کار در سمنان باید به انواع پروژه‌هایی چون بازسازی ساختمان‌های قدیمی، عوض‌کردن و تغییردادن کاشی‌های ساختمان و… تسلط کافی داشته باشد. کاشی‌کاران را می‌توان جزو بهترین استادکاران پروژه‌های تاریخی به شمار آورد.

مزایای کاشی ‌کاری در سمنان

مشکلات کاشی کاری ساختمان و سایر اماکن مختلف دردسرهای خاص خود را دارد. کاشی کار در سمنان با دانش و مهارتی که دارد، باید تا حدودی جلوی این مشکلات را گرفته و کار خود را به نحو احسن انجام دهد. این شغل مزایای خاص خود را دارد که عبارت‌اند از:

  • قابل شستشو بودن کاشی‌ها موجب می‌شود بهداشت محیط رعایت شود.
  • کاشی‌ها غیر قابل‌اشتعال هستند.
  • به دلیل وجود لایه‌ای نازک روی کاشی‌ها، بسیار مقاوم در مقابل نور و همچنین تغییر رنگ نمی‌دهند.
  • ماندگاری بالایی دارند.
  • مراقبت و تمیزکردن آن آسان است.

انواع کاشی‌ها در سمنان

انواع کاشی‌ها در سمنان

انواع کاشی‌ها از گذشته تا به امروز همچنان برای حفاظت از سقف‌ها، کف زمین، دیوارها و منازل از آن‌ها استفاده می‌شد. در این بخش می‌خواهیم به معرفی انواع کاشی کاری ساختمان‌ها بپردازیم.

کاشی معرق

در این نوع کاشی‌‌ها استاد حرفه‌ای کاشی کار در سمنان طرحی را روی کاغذ پیاده‌سازی کرده و بر اساس آن طرح، کاشی را تراشیده و رنگ می‌زند. بعد از مراحل رنگ‌کردن و خشک‌شدن، کاشی‌ها را در کنار هم می‌چیند و الگوی بی‌نظیری را روی آن نقاشی می‌کند.

طراحان برای مطمئن بودن کار خود قسمت‌های مختلف کاشی را به طور دقیق نشانه‌گذاری می‌کنند تا در هنگام نصب اشتباهی برایشان پیش نیاید.

بعد از اتمام علامت‌گذاری، الگو را به طور دقیق و به کمک کاغذبر برش داده و با استفاده از سیریش روی کاشی‌ها جای‌گذاری می‌دهند. سپس به کمک تیشه کاشی، قطعات مختلف را برش زده و از هم جدا می‌کنند که به این کار لب زنی می‌گویند.

کاشی هفت ‌رنگ

این مدل کاشی‌ها در اغلب مساجد، عبادتگاه‌ها، مقبره‌ها و منازل از آن‌ها استفاده می‌کنند که محبوبیت زیادی را نزد افراد دارند. کاشی‌های هفت‌رنگ از کاشی‌های چهارگوشی تشکیل شده‌اند که با رنگ‌های سیاه، سفید، لاجوردی، فیروزه‌ای، قرمز و زرد در کنار هم قرار گرفته‌اند.

استاد کاشی کار در سمنان طرح روی کاغذ سمبه شده با گرده زغال را روی کاشی کپی می‌کند و از طریق اکسید منگنز، کاشی‌ها را قلم‌گیری می‌کند. سپس در رنگ‌های مختلف با حرارتی پایین رنگ‌آمیزی و مجدداً داخل کوره رفته و آماده نصب می‌شوند.

کاشی مَعقِلی

کاشی‌کاری معقلی قابل‌استفاده در انواع نماسازی‌ها و پوشش‌های خارجی و داخلی است. از این کاشی‌ها همچنین برای زیباسازی و نماسازی ساختمان از روش تزیینات آجری دورِ دورج چینی بناها استفاده می‌کنند.

کاشی مشبک

طراح کاشی کار در سمنان نقش این مدل کاشی‌ را بادقت فراوانی روی چوب یا فلز می‌کشد. نحوه چیدن کاشی‌ها به‌گونه‌ای است که در کنار هم شبکه‌هایی را تشکیل می‌دهند تا نور به‌خوبی از آن‌ها عبور کند. امروزه کاشی‌های مشبک به‌صورت صنعتی و با ماشین‌آلات و کوره‌های پیشرفته در رنگ و لعاب باکیفیت تولید می‌شوند که سطح درخشانی دارند و در برابر عوامل بیرونی هم بسیار مقاوم هستند.

کاشی مقرنس

کاشی مقرنس

نصاب کاشی کار در سمنان کاشی‌های مقرنس را به بهترین شیوه و بامهارت بالا در مکان‌های مختلفی نصب می‌کند. کاشی‌های مقرنس جزو مهم‌ترین کاشی‌ها در تزیینی معماری سنتی هستند که در زیباترین بناها، مقبره‌ها، مساجد و اماکن مذهبی از آن‌ها استفاده‌های زیادی می‌شود.

کاشی‌های مقرنس شباهت زیادی به لانه زنبور دارند و در بناهای چند طبقه برای زیبایی ساختمان‌ها یا تغییر شکل هندسی آن‌ها به کار گرفته می‌شوند.

کاشی مینایی

کاشی مینایی در گروه کاشی کار در سمنان که یکی از هنرهای تجسمی محسوب می‌شود و اغلب با طرح‌هایی چون اسلیمی، ختایی و گیاهی تزیین و به رنگ آبی روشن، آبی تیره، قرمز، زرد، قهوه‌ای، سبز، مشکی، سفید و فیروزه‌ای نمایان هستند. این نوع کاشی‌ها در بناهای خیلی قدیمی به چشم می‌خورند و اصولاً در نمای بیرونی بنا رایج شده‌اند که از نقش‌هایی مانند گل و برگ، پرندگان، خطوط منحنی به هم پیچیده، نقاط ریزودرشت یا خطوط مورب بسیار قابل‌استفاده هستند.

از دیگر طرح‌های این کاشی می‌توان به آیات قرآنی یا کلماتی که به ائمه معصومین مربوط می‌شوند با حاشیه‌های زیبا اشاره کرد.

وظایف کاشی ‌کار در سمنان

بهترین روش کاشی کاری ساختمان فقط به چیدن کاشی‌ها ختم نمی‌شود. روند کار کاشی کار در سمنان فوت‌وفن و مراحل خاص خود را دارد و برای اینکه کار به نحو صحیحی انجام شود باید در این حرفه بسیار دقیق و اصولی پیش رفت.

بهترین کاشی کار ساختمان در سمنان یک سری وظایف مهم را برعهده دارد که به شرح زیر هستند:

  • توانایی بدنی بالایی را برای انجام‌دادن کارهای عملی داشته باشد.
  • طرح‌های زیبا و مختلفی را طراحی کند.
  • حوصله و قدرت انجام کار را داشته باشد.
  • در محاسبات ریاضی برای تخمین هزینه و مواد تسلط لازم را داشته باشد.
  • مهارت و دید خوبی نسبت به طراحی داشته باشد.
  • روحیه انجام‌دادن کارهای گروهی در پروژه‌های به شکل گروهی را داشته باشد.
  • قوانین کار و سر ساعت در محل کار را رعایت کند.
  • قدرت جذب مشتری را داشته باشد.
  • از مسائل امنیتی و بهداشتی آگاهی کاملی داشته باشد.

انواع ابزار کاشی ‌کاری در سمنان و کاربرد آن‌ها

اجرای کاشی کاری ساختمان در سمنان مراحل مختلفی دارد و هر یک از این مراحل با ابزارهای مخصوصی قابل اجراشدن هستند که در این قسمت می‌خواهیم آن‌ها مفصل برایتان توضیح دهیم.

ابزار چکش لاستیکی

نصاب کاشی کار در سمنان بیش از هر ابزار دیگری به چکش لاستیکی بسیار نیاز دارد و به‌علاوه جزو ضروری‌ترین ابزارهای موجود در کاشی‌کاری‌ است. به‌وسیله این چکش می‌توان سرامیک یا کاشی را بعد از قراردادن سر جای خود روی ملات یا چسب با زدن چند ضربه به آن محکم کرد.

این چکش فشار وارد شده را به‌خوبی کنترل کرده و آن را روی تمام سطوح کاشی یا سرامیک پخش می‌کند. همچنین باعث پخش‌شدن ملات بر سطح پشتی کاشی می‌شود که این خود از ترک‌برداشتن کاشی پیشگیری می‌کند، زیرا وجود فضای خالی پشت کاشی باعث شکستن، افتادن و ترک‌برداشتن آن می‌شود.

ابزار برش کاشی، کاشی بُر

بهترین کاشی کار ساختمان در سمنان

یکی از لوازم واجبی که باید حتماً در جعبه‌ابزار کاشی‌ کار در سمنان موجود باشد، وسایل برش کاشی است. این ابزار به‌صورت دستی و برقی در اختیار کاشی‌کاران قرار گرفته که بسته نوع ضخامت، ابعاد و درجه سختی کاشی باید آن را به کار گرفت.

از این ابزار برای گوشه‌های دیوار یا کف که ممکن است ابعادش نسبت به سایر قسمت‌ها متفاوت باشد به کمک این دستگاه برش می‌توان کاشی را به ابعاد دلخواه خود برش دهیم.

سیستم تراز کاشی

این تراز جدیدترین ابزار کاشی کار در سمنان که بسیار پرکاربرد و مهم است، محسوب می‌شود. اگر بخواهیم کاشی‌هایی یک‌دست و مرتب با هم تراز باشند از این ابزار استفاده می‌کنیم. زمانی که کاشی‌ها تراز نباشند موجب باقی‌ماندن هوا در بین کاشی‌ها و بالا و پایین‌بودن آن‌ها در کنار هم می‌شود. این دستگاه شامل کلیپس، گوه و انبر مخصوص است و برای ترازکردن کاشی‌ها هنگام جای‌گذاری در محل موردنظر از یک سری کلیپس استفاده می‌کنیم.

سپس گوه‌ها را با انبر مخصوصی روی آن قرار می‌دهند تا هوای اضافی بین کاشی و ملات یا چسب از بین برود و کاشی‌ها هم تراز شوند.

میکسر ملات کاشی

از دیگر لوازم واجب کاشی‌کاری، می‌توان به میکسر ملات کاشی اشاره کرد. برای مخلوط‌کردن سیمان، چسب، ملات، رنگ و سایر مواد از این ابزار استفاده می‌شود. کیفیت مخلوط‌شدن این مواد برای کاشی‌کاری از اهمیت بالایی برخوردار است که روی کل فرایند تأثیر فراوانی بر جای می‌گذارد.

سطل لاستیکی

برای ترکیب‌ و حمل ملات کاشی از این سطل‌های لاستیکی استفاده می‌کنند. این سطل‌ها در اندازه‌های مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرند و نسبت به سطل‌های پلاستیکی انعطاف بالایی داشته و به‌راحتی تمیز می‌شوند.

ابزار ماله‌کشی

ابزار ماله‌کشی از دیگر لوازم پراستفاده برای استاد کاشی کار در سمنان محسوب می‌شود که برای پخش‌کردن ملات در سطح دیوار یا کف زمین از آن استفاده می‌شود و در سایزهای مختلفی نیز وجود دارد. استفاده از یک ماله سبک و مقاوم برای کاشی‌کاری می‌تواند گزینه ایده‌آلی باشد.

ماله بندکشی (تخته ماله)

علاوه بر ماله‌های معمولی، ماله مخصوص بندکشی هم وجود دارد که برای پخش‌کردن ملات بندکشی در بین درزها و فاصله‌های مختلف از آن استفاده می‌شود.

ابزار مته الماسی

از مته الماسی برای ایجاد سوراخ یا حفره در کاشی‌ها استفاده می‌شود. داشتن مته دریل در اندازه‌های گوناگون برای لوله‌ها یا حفره‌هایی که قرار است بین این کاشی‌ها عبور کند، بسیار الزامیست.

در اغلب موارد به دلیل نداشتن این وسیله ممکن است با ترک‌خوردگی کاشی‌ها مواجه شوید و هزینه زیادی را صرف این ضرر پرداخت کنید؛ پس وجود این ابزار موجب می‌شود کاشی‌ها صدمه نبینند و کارها به طور مرتب پیش بروند.

ابزار فاصله دهنده

انواع ابزار کاشی ‌کاری در سمنان

گزینه بعدی لوازم کاربردی کاشی‌کاری، ابزار فاصله دهنده است. درگذشته کاشی‌کاران با نخ و پیچ بین کاشی‌ها فاصله‌هایی ایجاد می‌کردند که کاری سخت و زمان بر بود، اما امروزه از ابزار پیشرفته فاصله‌ دهنده کاشی استفاده می‌شود. این وسیله به شکل صلیب یا به‌اضافه است که در بین کاشی‌ها فاصله‌های منظمی ایجاد کرده و به زیبایی و یکدست بودن آن‌ها کمک شایانی می‌کند.

ابزار چکش ویبره

از ابزارهای جدید نصب کاشی و سرامیک، چکش ویبره است که در جدیدترین مدل کاشی‌کاری ساختمان می‌توان از آن استفاده کرد. این وسیله هم زمان کار چکش پلاستیکی و قاپک را انجام می‌دهد و قابل‌استفاده در کاشی‌های سنگین و گران‌قیمت است. به کمک این دستگاه به‌راحتی می‌توانید کاشی‌ها را جابه‌جا کنید بدون اینکه ذره‌ای خط‌وخش روی آن‌ها بیفتد.

با استفاده از این چکش می‌توان بعد از جای‌گذاری کاشی‌ها در محل توسط یک دکمه چکش ویبره را روشن کرد و در مدت‌زمان محدودی روی سطح موردنظر قرارداد.

چسب کاشی

چسب مخصوص کاشی‌کاری برای سرعت‌بخشیدن به کار تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. این چسب کاشی دارای مزیت‌های کاربردی زیادی است از جمله:

  • در برابر رطوبت بسیار مقاوم است.
  • چسبندگی بالایی دارد.
  • طرز استفاده از آن ساده و آسان است.
  • در هنگام درست‌کردن ملات دردسری ندارد.
  • دارای ضخامت کم و بسیار مقرون‌به‌صرفه است.
  • ماندگاری بالایی دارد.
  • در برابر ضربات و لغزش‌ها مقاومت بالایی دارد.

موتور میکسر دوغاب و سیمان

یکی دیگر از تجهیزات موردنیاز کاشی‌ کار در سمنان، موتور میکسر است. برای کاشی‌کاری می‌توان از دوغاب آماده استفاده کرد که هزینه بالایی هم دارد، ولی اگر از این موتور میکسر با سرهای مختلف برای هم زدن ملاتی که خودتان درست کرده‌اید، استفاده کنید، هزینه کمتری خواهد داشت.

آموزش مراحل کار کاشی‌کاری در سمنان

قبل از شروع کاشی‌کاری ترفندهای مهمی وجود دارند که با رعایت‌کردن این ترفندها می‌توان به طور اصولی کار کاشی‌کاری را به‌درستی انجام داد. اکنون مراحل انجام کار کاشی‌ کار در سمنان را برایتان شرح می‌دهیم.

مرحله زیرسازی

در اوایل کار باید از محکم‌بودن سطوح مطمئن شوید و سطحی هموار را برای کاشی‌کاری انتخاب کنید، زیرا ناهموار بودن سطح موجب شکستن کاشی‌ها می‌شود. بنای کاشی کار در سمنان برای زیرسازی کاشی‌ها باید از سیمان یا مصالح مشابه آن استفاده کند، چون سیمان باعث تراز بودن سطح و جلوگیری از نفوذ آب می‌شود.

بعد از خشک‌شدن ملات زیرسازی باید با استفاده از نوار فیبر محل اتصالات را مشخص کرده و بعد لایه‌ای دیگر از ملات را روی سطح موردنظر کشید. در پایان اگر زیرسازی ایجاد شده تراز و یکدست بود، می‌توان کاشی‌کاری را شروع کرد.

ایجاد خطوط راهنما

در قانون کاشی‌کاری باید به این نکته توجه کرد که سطح دیوارها یا کف زمین برای عمل کاشی‌کاری همیشه هموار نیستند برای حل این مشکل می‌توان خطوط راهنمایی را برای نصب کاشی‌ها روی سطوح نشانه‌گذاری کرد.

استاد کاشی کار در سمنان می‌تواند از نوارهای اندازه‌گیری و گچ‌های مخصوص برای علامت‌زدن کاشی‌ها استفاده کند. نقطه وسط ضلع‌های سطح را پیدا کرده و نقطه میانی ضلع‌های روبه‌رو را به هم وصل کند تا مرکز سطح مشخص شود. اگر خطوطی که کشیده صاف نباشند، باید تقارن مناسب را پیدا کند.

چیدن کاشی‌ها روی سطح

در کاشی‌کاری کف، نصاب کاشی کار در سمنان قبل از آنکه کاشی‌ها را روی زمین بچسباند، باید یک‌بار امتحانی آن‌ها را روی سطحی هموار قرار دهد تا نمای نهایی کار را ببیند؛ چون با این عمل جاهایی که نیاز به برش‌دادن کاشی یا سایر اصلاحات را دارد، دستگیر استادکار می‌شود.

آماده‌کردن ملات و ملات ریزی

بنای کاشی کار در سمنان چنانچه از مقاوم‌بودن سطوح مطمئن شد و زیرسازی درست را انجام داد باید ملات کاشی‌کاری را آماده کند. برای چسباندن کاشی می‌توان از ملات، دوغاب یا چسب کاشی نیز استفاده کرد.

بعد از اینکه ملات آماده شد آن را کم‌کم روی سطحی که قصد دارد کاشی را بچسباند می‌ریزد. کل فضای موردنظر را نباید ملات کشید، باید هر بار قسمتی که قرار است به آن بپردازد را ملات بریزد، چون ملات خشک می‌شود و دردسر بنا را دوچندان می‌کند. در آخر ملات را با ماله روی سطح موردنظر می‌کشد و با شانه شیارهایی را روی آن ایجاد می‌کند.

چسباندن کاشی‌ها

در این مرحله متخصص کاشی کار در سمنان به چسباندن کاشی‌ها اقدام می‌کند که برای این کار از مرکز شروع کرده و کاشی‌ها را به‌صورت ردیفی کنار هم قرار می‌دهد و بعد  به سمت لبه‌ها پیش می‌رود. یک‌چهارم از فضای سطح علامت‌دار شده کاشی‌ها را پرکرده و بعد به سراغ یک‌چهارم بعدی می‌رود.

فاصله بین کاشی‌ها

مراحل کار کاشی‌کاری در سمنان

در هنگام کاشی‌کاری نصاب باید دقت کند که کاشی‌ها از یکدیگر و همچنین از لبه دیوار فاصله مناسبی را داشته باشند تا بعداً بتواند این فضا را با ملات بندکشی یا دوغاب پر کند. برای ایجاد فضا بین کاشی‌ها می‌توان به‌صورت چشمی یا از لوازم مخصوص این کار استفاده کرد که برای زیبایی کار و تمیزی کار استفاده از وسیله‌های مخصوص بهتر است.

برش کاشی‌ها

بهترین کاشی کار در سمنان باید در برش‌دادن کاشی‌ها دقت زیادی را به کار بگیرد؛ مثلاً مواقع کاشی‌کاری ممکن است به کناره‌های دیوار که رسید کاشی کامل جا نشود. برای رفع این مشکل می‌تواند کاشی‌ را در اندازه‌های مختلف به‌صورت دستی یا با لوازم برقی مخصوص برش دهد. برای بریدن کاشی، باید برش را هم جهت با خط وسط کاشی ببرد.

بندکشی کاشی

وقتی چسباندن کاشی‌ها به اتمام رسید نوبت به دوغاب یا بندکشی کاشی است. بندکشی به زیبایی و آب‌بندی کاشی کمک زیادی می‌کند. قبل از بندکشی باید فاصله دهنده‌هایی را که بین کاشی‌ها قرار داده بودید را بردارید. برای بندکشی می‌توان از چسب مخصوص یا ملات استفاده کرد.

تمیزکردن سطح

استاد کاشی کار در سمنان

بعد از اتمام عمل بندکشی استاد کاشی کار در سمنان باید قبل از اینکه ملات یا چسب بندکشی سفت شد فوراً ملات و چسب اضافی را از روی سطوح پاک کند. برای انجام این کار از یک اسفنج خیس کمک بگیرد، این کار را حتماً قبل از خشک‌شدن ملات و چسب بندکشی باید انجام دهد، چون اگر خشک شود پاک‌کردن آن‌ها غیرممکن است.

نکات مهم خرید کاشی کار در سمنان

انتخاب متخصص کاشی کار در سمنان سرعت روند کاری اماکن را بالا برده و مراحل کاشی‌کاری را آسان‌تر می‌کند. برای خرید کاشی یا سرامیک باید نکات زیر را به‌خوبی رعایت کنید:

  • هیچ‌گونه لکه، لب‌پریدگی، عیوب چاپی، ترک‌های مویی و سایر اشکالات دیگر را نداشته باشد.
  • کاشی که انتخاب می‌کنید باید مناسب با محیط موردنظرتان باشد. (کاشی مناسب برای سرویس بهداشتی با کاشی کف ساختمان فرق دارد.)
  • توجه به درجه ساییدگی(کاشی‌هایی با درجه ساییدگی و مقاومت بالا انتخاب کنید.)
  • ضریب اصطکاک را در نظر داشته باشید.
  • مشورت‌گرفتن از یک کاشی‌کار ماهر و کاربلد برای خرید کاشی (این افراد با دانش و مهارتی که دارند به بهترین روش شما را راهنمایی می‌کنند.)

قیمت کاشی‌کاری ساختمان در سمنان

هزینه کار سرامیک و کاشی‌ کار در سمنان بر اساس هر مترمربع انجام می‌شود، اما قیمت کاشی‌کاری علاوه بر متراژ به عوامل متعدد دیگری نیز بستگی دارد که اکنون می‌خواهیم به بررسی تک‌تک آن‌ها بپردازیم.

مکان سازه

حقوق کاشی‌ کار در سمنان و همچنین سایر نقاط جهان( بالاشهر و پایین‌شهر بودن) سازه نیز روی پاداش  کاشی‌کار تأثیر فراوانی دارد.

روش‌های نصب کاشی در سمنان

نصب کاشی به‌صورت چسبی و دوغاب دو تکنیک اصلی کاشی‌کاری هستند که هزینه هر کدام فرق دارد، چون در روش کاشی‌کاری دوغابی باید دقت و توجه بیشتری نسبت به روش چسبی انجام شود؛ پس روش دوغابی هزینه بالاتری دارد.

مهارت استادکار یا نصاب کاشی در سمنان

قیمت کاشی‌کاری ساختمان در سمنان

دستمزد کاشی کار در سمنان به چه عواملی بستگی دارد؟ عوامل مهمی چون سابقه کار، سرعت عمل کاشی‌کار، رضایت مردم، دور یا نزدیک بودن محل زندگی فرد نصاب کاشی و سایر موارد دیگر تأثیر مستقیمی در پاداش کاشی‌کاری دارد.

کارهای تعمیراتی ساختمان در سمنان

تعمیرات کاشی کاری ساختمان در سمنان نظیر رطوبت، نشتی و ترکیدگی لوله‌ها موجب نم زیر کاشی‌ها می‌شود که این امر ظاهر آن‌ها را از بین می‌برد و می‌بایست به طور کامل کاشی‌ها را عوض کرد. در این گونه موارد زیرسازی جدیدی مانند عایق‌بندی، قیرگونی، هزینه نصب کاشی‌ها، دستمزد نصاب را بیشتر می‌کند.

در جدول زیر فهرست جامعی از هزینه خدمات نصب سرامیک و کاشی کار در سمنان را بر اساس نرخ تعیین شده در سال ۱۴۰۲ را برایتان ارائه داده‌ایم.

نوع خدمات هزینه (به‌ازای ۱ مترمربع)
کاشی‌کاری با چسب (ابعاد متوسط) ۶۵۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ تومان
نصب سرامیک با چسب (ابعاد متوسط) ۶۰۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ تومان
نصب کاشی با دوغاب (ابعاد متوسط) ۷۵۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰ تومان
نصب سرامیک با دوغاب (ابعاد متوسط) ۷۰۰۰۰ تا ۸۰۰۰۰ تومان
کاشی‌کاری و سرامیک کاری راه‌پله ۸۰۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰۰ تومان
نصب کاشی استخری ۱۵۰۰۰۰ تا ۲۷۰۰۰۰ تومان

شارینو

اگر تمایل دارید تجهیزات سیستمی خود را با بهترین کیفیت ممکن تعمیر کنید، با مراجعه به وبلاگ شارینو و موضوعاتی مانند تعمیر پرینتر در سمنان و تعمیر لپ تاپ در سمنان را به‌خوبی بخوانید و در این زمینه میزان آگاهی خود را بالا ببرید.

به‌علاوه برای کسب اطلاعات بیشتر آموزشگاه‌های سمنان حتماً مطالبی از قبیل آموزشگاه آشپزی در سمنان، آموزشگاه زبان در سمنان، آموزشگاه موسیقی در سمنان و را از دست ندهید.

سمنان یکی از جذاب‌ترین شهرهای تاریخی، تفریحی و گردشگری ایران است که مسافران زیادی را به خود جذب کرده اگر می‌خواهید این استان پرطرفدار را بیشتر بشناسید ما معرفی موضوعاتی نظیر مراکز خرید سمنان، مراکز تفریحی سمنان و… را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر از زندگی‌نامه بزرگان شعر و ادبیات آگاهی لازم را ندارید بد نیست مطلب نویسندگان سمنان را مطالعه‌ای بفرمایید.

آیا در زمینه قفل و کلید درب اماکن اطلاعات کافی دارید؟ اگر در این حیطه آگاهی لازم را ندارید سری به مقالات سایت شارینو بزنید و نوشته‌های مربوط به کلیدسازی  در سمنان را بخوانید.

درصورتی‌که خودروی شما به دلیل نقص فنی با مشکلاتی مواجه شده کافیست سری به سایت بزنید و مباحثی از جمله امداد خودرو سمنان، یدک کش در سمنان، بیمه ماشین در سمنان و غیره را مطالعه‌ای بفرمایید. همچنین اگر جای مطمئنی را برای نظافت منازل خود سراغ ندارید، پیشنهاد ما خواندن مطلب شرکت نظافتی در سمنان است.

اهمیت‌دادن به زیبایی‌ها اعم از زیبایی‌اندام و صورت یکی از فاکتورهای مهمی است که افراد زیادی طرفدار آن هستند و دائماً برای آن می‌کوشند. اگر شما هم می‌خواهید از این زیبایی‌ها نصیبتان شود، توصیه می‌کنیم حتماً مقالات سالن‌های زیبایی سمنان و باشگاه‌های بدنسازی در سمنان را مروری بکنید.

نتیجه‌گیری

یک کاشی ‌کار در سمنان برای نصب کاشی یا سرامیک روی سطوح مختلف نیازمند تجهیزاتی است تا بتواند کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. در این مقاله سعی کردیم تا با معرفی تجهیزات مختلف کاشی‌کاری شما را برای استارت این حرفه راهنمایی کرده و اطلاعات مهمی را نسبت به ابزارهای ضروری و کمک‌کننده نصب کاشی یا سرامیک در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم مطالبی مفید و کاربرپسندی را برایتان ارائه داده باشیم.

سؤالات متداول

  1. کدام نوع کاشی‌ها شباهت زیادی به لانه زنبور دارند؟

کاشی‌های مقرنس

  1. چرا باید ملات را کم‌کم روی سطوح موردنظر کاشی‌ها ریخت؟

چون اگر ملات زیادی روی ریخته شود ممکن است سریع خشک شده و دردسر کاشی‌کار را دوچندان کند.

  1. هزینه کار کاشی‌کاری و سرامیک کاری بر چه مقیاسی انجام می‌شود؟

 بر اساس مترمربع

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *