ثبت شرکت در سمنان

ثبت شرکت در سمنان یکی از اولین اقدامات صاحبان کسب‌وکار برای پیشرفت و گسترش شرکت‌ها و فعالیت‌های قانونی است. اگر می‌خواهید به شرکت خود اعتبار بخشیده و بتوانید در راستای قوانین دولت از امکانات و تسهیلات بسیاری بهره‌مند شوید، لازم است در اسرع وقت به ثبت شرکت در سمنان اقدام کنید.

ثبت شرکت به مجموعه شما رسمیت بخشیده و به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید فعالیت‌های تجاری و حقوقی شرکت را به شکل قانونی پیش ببرید. اگر درمورد ثبت شرکت در استان سمنان شناخت کافی ندارید و نمی‌دانید برای ثبت شرکت خود باید چه مراحلی طی کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ثبت شرکت چه مزایایی دارد؟

شاید برایتان سؤال پیش آمده باشد که اصلاً چرا باید شرکت و برند خود را ثبت کنیم؟ در این باره باید بگوییم استفاده از خدمات ثبت شرکت در سمنان مزایای بسیاری برای شرکت و کسب‌وکار شما به همراه دارد که لازم است پیش از اقدام در این زمینه آن‌ها را به‌خوبی بشناسید.

مزایای ثبت شرکت در سمنان شامل موارد زیر هستند:

  • زمانی که شما شرکت خود را ثبت می‌کنید، می‌توانید از این موضوع جلوگیری کنید که دیگران از نام و اعتبار شرکت شما سوءاستفاده کنند.
  • ثبت شرکت در سمنان سبب می‌شود اعتماد و اطمینان افراد به شرکت شما بیشتر شود.
  • ثبت شرکت در سمنان به شما کمک می‌کند بتوانید به فعالیت‌های تجاری با دولت پرداخته و نسبت به افتتاح حساب بانکی تجاری اقدام کنید.
  • امکان حضور در مناقصه‌ها و مزایده‌های دولتی از مزایای مهم ثبت شرکت است.
  • شما بعد از ثبت شرکت می‌توانید کسب‌وکار خود را توسعه داده و به رونق اقتصادی بپردازید.
  • از دیگر مزایای ثبت شرکت در سمنان باید به این موضوع اشاره کنیم که شما با این کار می‌توانید فعالیت‌های شرکت خود را رسمی‌ و قانونی کنید و زمانی که تغییراتی در شرکت صورت گرفت این تغییرات را از طریق آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار به اطلاع مشتریان و مخاطبان خود برسانید.
  • مزیت دیگر ثبت شرکت در سمنان برخورداری از حمایت‌های دولت همچون دریافت وام و تسهیلات است.
  • دریافت و واگذاری نمایندگی از دیگر مزایای مهم ثبت شرکت در سمنان است.
  • ثبت شرکت بعد از گذشت سال‌ها فعالیت به اعتبار و سابقه آن اضافه می‌کند.
  • ثبت شرکت در سمنان سبب می‌شود شما از پشتوانه‌ای قانونی برای پیگیری امور شرکت برخوردار باشید.

ثبت انواع شرکت در سمنان

حال که متوجه شده‌اید که ثبت شرکت در سمنان چه مزایای مهمی‌ می‌تواند برای کسب‌وکار شما داشته باشد، لازم است در اولین قدم بدانید که چه نوع شرکتی را باید ثبت کنید. امروزه شرکت‌ها به دو دسته کلی شرکت‌های تجاری و شرکت‌های مدنی تقسیم می‌شوند.

شرکت‌های تجاری یکی از مهم‌ترین انواع شرکت در سمنان هستند که تحت‌نظر اصول و قوانین تجارتی فعالیت می‌کنند و هدف آن‌ها جذب سود و تقسیم آن بین تمام اعضای مجموعه است. کلیه فعالیت‌های این شرکت‌ها مربوط به امور تجاری و بازرگانی است.

شرکت‌های تجاری به ۷ دسته مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

  • شرکت تضامنی
  • شرکت تعاونی تولید و مصرف
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت نسبی
  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت سهامی (سهامی عام و سهامی خاص)
  • شرکت مختلف غیرسهامی

اگر قصد ثبت شرکت در سمنان را دارید باید با شرکت‌های مدنی نیز آشنا شوید. شرکت مدنی مجموعه‌ای است که برحسب عقد قرارداد میان دو یا چند نفر به‌منظور کسب درآمد از فعالیت‌های اقتصادی مشترک آن‌ها شکل می‌گیرد. این شرکت‌ها ممکن است در زمینه کسب‌وکار، خرید و فروش یا انجام امور صنعتی فعالیت داشته باشند.

علت نام‌گذاری این شرکت‌ها به نام مدنی این است که از قوانین و مقررات قانون مدنی در زمینه حرفه و صنعت پیروی می‌کنند. اداره این شرکت‌ها بر اساس شروط معین شده بین شرکا است و هریک از شرکا در سود و ضرر شرکت سهیم هستند. در واقع هر فرد بنا به میزان سهم خود در نفع و ضرر فعالیت‌های شرکت سهم دارد.

اگر قصد ثبت شرکت در دفاتر ثبت شرکت در سمنان را دارید، باید حتماً انواع شرکت‌های تجاری و مدنی را بشناسید. در ادامه بیشتر درمورد هریک از این شرکت‌ها صحبت خواهیم کرد.

ثبت انواع شرکت در سمنان

ثبت شرکت مسئولیت محدود در سمنان

شرکت با مسئولیت محدود از مهم‌ترین انواع شرکت‌های مدنی در سمنان است که ثبت آن نوعی از شرکت‌های تجاری محسوب می‌شود. برای ثبت این‌گونه شرکت‌ها لازم است حداقل دو نفر با یکدیگر شریک شوند. معمولاً کسانی که می‌خواهند یک شرکت بازرگانی ثبت کنند، شرکت‌های مسئولیت محدود را انتخاب می‌کنند.

کمترین سرمایه لازم برای تأسیس این نوع شرکت‌ها حدود ۱۰۰۰۰۰ تومان است. زمان مسئولیت در هیئت مدیره این شرکت‌ها نامحدود است و محدودیت زمانی ندارد؛ مگر اینکه در اساسنامه شرکت شرایط دیگری در نظر گرفته شده باشند. هریک از شرکا در این شرکت بنا به میزان سرمایه خود مسئول تعهدات و قروض شرکت هستند.

به میزان سرمایه هریک از شرکا سهم‌الشرکه گفته می‌شود و در اساسنامه شرکت باید میزان سهم هر فرد مشخص شده باشد.

ثبت شرکت سهامی در سمنان

اگر قصد ثبت شرکت در سمنان را دارید، باید حتماً انواع شرکت‌های سهامی را بشناسید. طبق قوانین تجارت شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه و بودجه آن به سهام تقسیم می‌شود و هر سهام‌دار بر اساس میزان مبلغ سهام خود در شرکت مسئولیت دارد. شرکت‌های سهامی جزو شرکت‌های بازرگانی به شمار می‌آیند.

البته لزوماً حوزه فعالیت این شرکت‌ها امور بازرگانی نیست و این مجموعه‌ها می‌توانند فعالیت غیرتجاری همچون آموزشی نیز داشته باشند. درواقع این شرکت‌ها بدون داشتن فعالیت تجاری، جزو شرکت‌های تجاری به شمار می‌آیند. این شرکت‌ها به دو دسته مختلف تقسیم می‌شوند.

نوع اول شرکتی است که سرمایه و بودجه آن تنها از سوی مؤسسان شرکت تأمین نمی‌شود و بخش دیگر سرمایه از طریق فروختن سهام به غیر مؤسسان شرکت کامل می‌شود و به این شرکت‌ها سهامی عام نام دارند. اگر قصد ثبت شرکت سهامی عام در سمنان را دارید، باید بدانید برای تأسیس این شرکت‌ها لازم است مؤسسین حداقل ۲۰ درصد بودجه و سرمایه شرکت را تأمین کنند.

شرکت سهامی خاص در سمنان نیز شرکتی است که کلیه سرمایه لازم برای فعالیت‌های شرکت توسط مؤسسین آن تأمین می‌شود. برای تأسیس  و ثبت شرکت سهامی خاص در سمنان به حداقل ۳ نفر مؤسس نیاز است؛ اما شرکت سهامی عام حداقل به ۵ نفر سرمایه‌گذار نیاز دارد. این موضوع اصلی‌ترین تفاوت میان شرکت‌های سهامی عام و خاص است.

نکته مهم دیگر که باید در زمینه ثبت شرکت در سمنان درمورد شرکت‌های سهامی بدانید این است که برای تأسیس شرکت سهامی عام حداقل ۵۰۰۰۰۰ تومان و شرکت‌های سهامی خاص حداقل ۱۰۰۰۰۰ تومان لازم است.

ثبت شرکت سهامی در سمنان

ثبت شرکت تضامنی در سمنان

از دیگر شرکت‌هایی که در زمینه ثبت شرکت در سمنان باید با آن آشنا شوید می‌توان به شرکت‌های تضامنی اشاره کرد. این شرکت‌ها تحت یک عنوان مخصوص به‌منظور انجام فعالیت‌های تجاری بین دو یا چند مؤسس با مسئولیت تضامنی تأسیس می‌شوند.

نکته مهم درمورد این شرکت‌ها این است که اگر سرمایه شرکت برای پرداخت قروض آن کفایت نکند، لازم است هریک از شرکا به پرداخت تمام قروض شرکت بپردازند. از مهم‌ترین شرکت‌های تضامنی در ایران می‌توان به صرافی‌ها اشاره کرد که طبق قوانین و مقررات بانک مرکزی باید در قالب شرکت‌های تضامنی تأسیس شوند.

درواقع مهم‌ترین تفاوت این دسته از شرکت‌ها با شرکت‌های قبلی این است که مهم نیست سرمایه هر فرد چقدر است؛ به‌هرحال هریک از شرکا به تنهایی در قبال پرداخت بدهی‌های شرکت با هر مبلغی مسئول هستند. تأسیس این شرکت‌ها هیچ‌گونه حداقل مبلغی ندارد و شما می‌توانید با هر میزان سرمایه نسبت به تأسیس  شرکت‌های تضامنی با دیگر افراد اقدام کنید.

سرمایه لازم برای تأسیس شرکت تضامنی می‌تواند به طور کلی نقد یا ترکیبی از نقد و غیر نقد باشد. در نام این شرکت‌ها حتماً باید عبارت شرکت تضامنی و حداقل نام یک نفر از مؤسسین شرکت قید شود.

ثبت شرکت مختلط غیرسهامی در سمنان

اگر قصد دارید در حوزه ثبت شرکت در سمنان نوع شرکت خود را مختلط غیرسهامی انتخاب کنید، لازم است درمورد این‌گونه شرکت‌ها اطلاع کافی داشته باشید. این شرکت‌ها به‌منظور فعالیت‌های تجاری تحت عنوانی خاص بدون تقسیم‌بندی سهام تشکیل می‌شوند و به یک الی چند نفر شریک دارای مسئولیت محدود و یک الی چند نفر شریک ضامن نیاز دارند.

شریک با مسئولیت محدود شخصی است که مسئولیت او در شرکت تنها به اندازه میزان سرمایه اوست. درمورد شریک ضامن نیز باید بدانید این شخص مسئول پرداخت تمام بدهی‌های شرکت که ممکن است علاوه بر دارایی‌های آن وجود داشته باشند است.

در نام این شرکت‌ها باید حتماً عبارت شرکت مختلط و حداقل نام یکی از شرکای ضامن قید شده تا شرکت به رسمیت شناخته شود.

ثبت شرکت مختلط غیرسهامی در سمنان

ثبت شرکت مختلط سهامی در سمنان

در این بخش از معرفی خدمات ثبت شرکت در سمنان لازم دیدیم شما را با شرکت‌های مختلط سهامی آشنا کنیم. شرکت مختلط سهامی شرکتی است که با یک عنوان مخصوص توسط یک الی چند نفر شریک ضامن و تعدادی شرکای سهمی‌ تأسیس می‌شود.

شرکای سهامی اشخاصی هستند که سرمایه آن‌ها به شکل بخشی از سهام شرکت درآمده و مسئولیت آن‌ها به اندازه میزان سهامی است که در شرکت دارند؛ اما شرکای ضامن سرمایه‌ای تحت عنوان سهام در شرکت ندارند و مسئولیت تمامی‌ بدهی‌های شرکت که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت وجود داشته باشند را بر عهده دارند.

اگر در یک شرکت چند شریک ضامن وجود داشته باشند، مسئولیت آن‌ها در برابر طلبکاران شرکت طبق مقررات شرکت‌های تضامنی خواهد بود. در نام این شرکت‌ها باید حتماً عنوان شرکت مختلط و اسم یکی از شرکای ضامن قید شده باشد.

ثبت شرکت تعاونی در سمنان

در این بخش از راهنمای ثبت شرکت در سمنان می‌خواهیم شما را با شرکت‌های تعاونی تولید و مصرف آشنا کنیم. در این شرکت‌ها اشخاص حقیقی یا حقوقی به‌منظور رفع نیاز‌ها و بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی اعضا گرد هم می‌آیند و از طریق کمک متقابل و خودیاری در این زمینه گام برمی‌دارند.

طبق قانون تعداد اعضای یک شرکت تعاونی نباید کمتر از ۷ نفر باشد. در این شرکت‌های تجاری تعداد شرکا و اکثریت آن‌ها حائز اهمیت است و ضمانت و سرمایه شرکا تأثیر کلی ندارد. برخلاف سایر شرکت‌ها که نیاز است سرمایه شرکت به طور کلی توسط مؤسسین آن تأمین می‌شود، در این شرکت‌ها بخشی از سرمایه توسط نهادهای دولتی تأمین می‌شود.

از این نهادها می‌توان به وزارتخانه‌ها، بانک‌ها، شهرداری، شورای شهر، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و غیره اشاره کرد. شرکت‌های تعاونی در سمنان بر اساس حوزه فعالیت خود به ۳ دسته مختلف تقسیم می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

  • شرکت تعاونی تولید: این شرکت‌ها در زمینه کشاورزی دامداری دام‌پروری شیلات صنعت معدن پرورش و صید ماهی عمران شهری و روستایی و غیره فعالیت می‌کنند.
  • شرکت تعاونی مصرف: این دسته از شرکت‌های تعاونی به‌منظور تأمین نیازهای اعضا و انجام تمام یا بخشی از خدمات و مانند آن‌ها فعالیت می‌کنند.
  • شرکت تعاونی توزیعی: دو هدف اصلی این شرکت‌های تعاونی رفع نیاز مشاغل مصرفی یا تولیدی و پشتیبانی از نیازهای عشایر، روستاییان، کارگران و کارمندان از نظر گرفتن حمایت‌های دولتی و بانکی و سهمیه کالا است.

نکته مهم درمورد این شرکت‌ها این است که می‌توانند در تأمین سرمایه خود از کمک نهادهای عمومی‌ و دولتی استفاده کنند؛ اما این نهادها هرگز اجازه ندارند مالک سهام این شرکت‌های تعاونی شوند. همچنین در این شرکت‌ها افراد می‌توانند با هر میزان سرمایه‌ای که دارند جزو سهام‌داران شرکت باشند و در این شرکت‌ها سهام تمامی‌ شرکا با یکدیگر برابر است.

برابری در این شرکت‌های تعاونی مهم‌ترین اساس کار است و هریک از شرکا صرف‌نظر از میزان سرمایه‌ای که دارند تنها اجازه یک رأی دارند و سود شرکت به طور مساوی بین آن‌ها تقسیم می‌شود. در واقع افرادی که سرمایه بیشتری به شرکت وارد کرده‌اند از حق رأی بیشتر یا سود بیشتر از بقیه برخوردار نخواهند بود.

ثبت شرکت نسبی در سمنان

از دیگر انواع شرکت در سمنان باید به شرکت‌های نسبی اشاره کنیم. این شرکت‌ها به‌منظور انجام فعالیت‌های تجاری بین دو الی چند نفر تأسیس  می‌شوند. مسئولیت هریک از مؤسسین به نسبت میزان سرمایه آن‌ها است. در نام شرکت قید عبارت شرکت نسبی و نام یکی از شرکا الزامی‌ است.

لازم است بدانید اگر اسم شرکت شامل نام‌های شرکا نباشد، باید بعد از اسم یک الی چند شریک عبارت (و شرکا) یا مثلاً (و برادران) ذکر شود.

ثبت شرکت دانش بنیان در سمنان

این نوع از شرکت‌ها جزو زیر مجموعه‌های شرکت‌های مدنی هستند و قادر هستند به کمک فروش فناوری‌ها و خدمات خود به درآمد برسند. در اغلب موارد برای ثبت شرکت در سمنان از نوع دانش بنیان شرکت‌های سهامی خاص بهتر هستند. برای تأسیس یک شرکت دانش بنیان به حداقل دو نفر هیئت مدیره دارای مدرک کارشناسی به بالا یا دارای اختراع نیاز است.

همچنین اعضای هیئت مدیره می‌توانند عضو هیئت علمی‌ دانشگاه نیز باشند. نکته مهم درمورد شرکت‌های دانش بنیان این است که از پرداخت عوارض، مالیات و گمرک تا ۱۵ سال معاف هستند.

مراحل ثبت شرکت در سمنان

حال که با توجه به مزایای ثبت شرکت تصمیم گرفته‌اید کسب‌وکار خود را به شکل قانونی ثبت کنید، لازم است با مراحل اصلی ثبت شرکت در سمنان آشنا شوید. ثبت شرکت شامل مراحل مختلفی است که هریک نیازمند دقت و توجه هستند. در ادامه مطلب شما را با مراحل اصلی فرایند ثبت شرکت در ایران آشنا خواهیم کرد.

مراحل ثبت شرکت در سمنان

انتخاب موضوع شرکت

نحو ثبت شرکت در سمنان به این صورت است که شما در اولین قدم باید موضوع فعالیت شرکت خود را تعیین کنید. موضوعات شرکت‌ها در ایران به ۳ دسته ممنوع، غیر مجوزی و نیازمند اخذ مجوز تقسیم‌بندی می‌شوند. معمولاً برای ثبت شرکت نیازی به اخذ مجوز نیست؛ مگر در شرایطی که موضوع شرکت شما جزو موارد نیازمند مجوز باشد.

انتخاب نوع شرکت

دومین مرحله در ثبت شرکت در سمنان مربوط به انتخاب نوع شرکت است. شما باید با توجه به موضوع فعالیت شرکت، یکی از انواع شرکت که پیش‌تر به آن‌ها پرداختیم را انتخاب کنید. هریک از شرکت‌ها برای فعالیت خاصی مناسب هستند و شما باید به ماهیت هر نوع شرکت توجه داشته باشید.

برای مثال شرکت‌های سهامی خاص یا شرکت‌های مسئولیت محدود برای طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های تجاری گزینه مناسبی هستند.

تعیین آدرس

تعیین آدرس که در واقع همان موقعیت مکانی شرکت است از دیگر مراحل ثبت شرکت است. کلیه نامه‌های اداری و قضایی به این آدرس فرستاده می‌شوند. آدرس شرکت باید آدرس یک ساختمان اداری باشد؛ اما بازهم اداری بودن آن به هنگام انجام فرایند ثبت شرکت در سمنان ضروری نیست.

انتخاب نام شرکت

شما در این مرحله از ثبت شرکت در سمنان باید نام شرکت خود را طبق شرایط خاصی انتخاب کنید تا خدمات و فعالیت‌های شما با این نام شناخته شوند و دیگران نتوانند از آن‌ها استفاده کنند. شما در انتخاب نام شرکت باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • نام شرکت باید ریشه فارسی داشته باشد.
  • نام باید غیر لاتین باشد.
  • نام شرکت نباید تکراری باشد.
  • نام موردنظر باید با موضوع فعالیت‌های شرکت هماهنگی داشته باشد و در تضاد با آن نباشد.
  • نام شرکت باید دارای نام خاصی باشد.
  • نام شرکت باید معنا و مفهوم داشته باشد.
  • این نام باید با شئونات اسلامی‌ منافات نداشته باشد.
  • کلماتی نظیر بازرگانی، خدمات، مهندسی و غیره به‌عنوان اسم شرکت قابل ثبت هستند؛ اما به‌عنوان یکی از سیلاب‌های خاص نام شرکت شما به شمار نمی‌آیند.
  • استفاده از کلماتی همچون کشور، ایران، ملی، ملت و غیره به‌منظور پیشگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی مورد پذیرش نیستند.
  • استفاده از اسامی‌ امامان و پیامبران و دیگر نام‌های متبرکه برای مؤسسات فرهنگی، خیریه و شرکت‌های خدمات زیارتی تنها زمانی امکان‌پذیر است که مجوز لازم اخذ شود.
  • نام‌های تأیید شده برای شرکت حتی با تنظیم سند رسمی‌ نیز قابل انتقال به غیر نیستند.
  • نام مناطق گوناگون کشور در نام شرکت تنها در حالتی تأیید می‌شوند که شرکت در همان ناحیه به ثبت برسد.
  • نام موردنظر برای شرکت باید از ۳ سیلاب خاص تشکیل شده باشد و در لغت‌نامه دهخدا وجود داشته باشد.
  • نام شرکت باید به شکل حروف نوشته شده باشد و دارای اعداد ریاضی نباشد.
  • از عناوین دانشمندان، شاعران و مشاهیر در عصر حاضر نباید در نام شرکت استفاده شود.
  • از عناوین ایثارگران، شاهد و غیره نباید در نام شرکت استفاده شود.
  • در تعیین نام شرکت‌های تجاری باید حتماً نوع شرکت از جمله تضامنی، مختلط، خاص، نسبی، تعاونی و غیره قید شود.
  • اگر اسم شخصی در نام شرکت قید شود، شرکت حالت تضامنی پیدا کرده و شخص را مسئول می‌کند.

ثبت شرکت در سمنان

تعیین تعداد شرکا

در این مرحله باید تعداد شرکا شرکت را مشخص کنید. برای ثبت شرکت در سمنان از نوع شرکت‌های تجاری حداقل به ۲ نفر شریک نیاز است. البته در برخی شرکت‌ها نظیر شرکت‌های سهامی خاص این تعداد بیشتر از ۲ نفر در نظر گرفته می‌شود.

فراهم کردن مدارک لازم

بعد از انتخاب زمینه فعالیت و نوع شرکت نوبت به آماده‌سازی مدارک ثبت شرکت در سمنان می‌رسد. مدارک ثبت شرکت بنا به نوع شرکت متفاوت هستند و شما باید به مدارک موردنیاز برای ثبت هریک از شرکت‌ها توجه داشته باشید. در ادامه به طور کامل درمورد مدارک موردنیاز برای ثبت انواع شرکت در ایران خواهیم پرداخت.

مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت‌های سهامی خاص در سمنان شامل موارد زیر هستند:

  • دو نسخه از صورت‌جلسه هیئت مدیره و شرکا
  • کپی کارت ملی و شناسنامه تمامی‌ اعضای هیئت مدیره، بازرسین و سهام‌داران شرکت
  • تقویم نامه کارشناس دادگستری
  • اصل سند مالکیت
  • دو برگ اظهارنامه شرکت موردنظر
  • دو جلد از اساسنامه شرکت
  • اصل قیم‌نامه (در حالتی که یکی از اعضای شرکت دارای اهلیت نباشد)
  • دو نسخه از صورت‌جلسه مجمع عمومی‌
  • گواهی پرداخت حداقل ۳۵ درصد سرمایه شرکت از سوی بانکی که حساب شرکت در آن قرار است افتتاح شود.
  • گواهی عدم سوءپیشینه تمامی‌ بازرسان شرکت و هیئت مدیره
  • امضا وکالت‌نامه
  • اقرارنامه تمامی‌ اعضای هیئت مدیره مبنی بر اینکه در شرکت دیگری سمت مدیر عامل ندارند و از کارمندان دولت نیستند.
  • ترجمه رسمی‌ و کپی پاسپورت سهام‌دار خارجی
  • مجوز برای فعالیت از مراجع ذی‌ربط (در صورت نیاز)

اگر شرکت شما در دسته شرکت‌های سهامی عام قرار دارد، باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • دو نسخه از صورت‌جلسه هیئت مدیره شرکت موردنظر
  • دو نسخه از اظهارنامه
  • دو نسخه از اساسنامه شرکت موردنظر
  • نسخه کپی از شناسنامه مدیران شرکت
  • گواهی بانکی که نشان دهنده واریز حداقل ۳۵ درصد سرمایه شرکت به حساب بانکی آن باشد.
  • یک نسخه از آگهی مجمع مؤسسین در روزنامه‌های رسمی‌
  • اخذ مجوز از مراجع ذی‌ربط (در صورت نیاز)
  • دو نسخه از صورت‌جلسه مجمع مؤسسین شرکت

مدارک لازم برای ثبت شرکت در سمنان از نوع شرکت‌های مسئولیت محدود به شرح زیر هستند:

  • دو نسخه از اساسنامه شرکت
  • دو برگ از تقاضانامه ثبت شرکت به صورت مسئولیت محدود
  • دو برگ از شرکت‌نامه
  • کپی شناسنامه تمامی‌ مدیران و شرکا شرکت
  • دو نسخه از صورت‌جلسه مجمع عمومی‌ هیئت مدیره و مؤسسین شرکت
  • ارائه مجوز مربوطه

مدارک لازم برای ثبت شرکت در سمنان

اگر قصد ثبت شرکت‌های تضامنی در سمنان را دارید، حتماً باید مدارک زیر را ارائه دهید:

  • دو نسخه از اساسنامه شرکت تضامنی
  • فتوکپی شناسنامه شرکا شرکت موردنظر
  • دو برگ از شرکت‌نامه
  • ارائه مجوز‌های موردنیاز از مراجع ذی‌ربط

مدارک لازم برای ثبت شرکت‌های تعاونی به شرح زیر هستند:

  • نسخه‌ای دعوت‌نامه تشکیل نخستین مجمع عادی و مدارک آن
  • درخواست کتبی برای ثبت شرکت
  • موافقت‌نامه تشکیل اتحادیه یا شرکت
  • نسخه‌ای از صورت‌جلسه مجمع مؤسس و نخستین مجمع عمومی‌
  • اسامی‌ اعضا، هیئت مدیره، مدیر عامل و بازرسان شرکت
  • یک نسخه از اساسنامه مجمع عمومی‌ شرکت
  • ارائه طرح پیشنهادی و مجوز وزارت تعاون
  • رسید پرداخت مقدار لازم برای سرمایه شرکت
  • اخذ مجوز ثبت اتحادیه یا شرکت
  • نسخه از آگهی مربوط به شرکت که در روزنامه رسمی‌ چاپ شده است.
  • ارائه تقاضانامه برای دریافت پروانه تأسیس
  • کپی مدارک ثبت تعاونی دریافت شده از مرجع ثبت

مدارک لازم برای ثبت شرکت‌های مختلط سهامی به شرح زیر هستند:

  • اسامی‌ مدیر یا مدیران شرکت موردنظر
  • نامه با امضای مدیر شرکت که نشان دهنده تعهد در پرداخت تمام سرمایه است.
  • نوشته‌ای با امضای رسمی‌ مدیر شرکت که بیانگر پرداخت تمام سرمایه شرکای ضامن شرکت است.
  • یک نسخه از اساسنامه شرکت
  • یک نسخه از شرکت‌نامه

مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت در سمنان از نوع مختلط غیرسهامی شامل موارد زیر هستند:

  • یک نسخه از اساسنامه شرکت
  • یک نسخه از شرکت‌نامه
  • اسامی‌ شرکت یا شرکای ضامن که در آن شرکت سمت مدیریت را بر عهده دارند.

برای ثبت شرکت‌های نسبی در سمنان به مدارک زیر نیاز دارید:

  • یک نسخه از اساسنامه شرکت
  • یک نسخه از شرکت‌نامه

مدارک لازم برای ثبت شرکت‌های خارجی در ایران به شرح زیر هستند:

  • یک نسخه از اساسنامه
  • اظهارنامه ثبت شرکت
  • اخذ مجوز از یکی از سازمان‌های دولتی یا وزارتخانه‌ها
  • یک نسخه از اختیار نامه عمده خود شرکت و نمایندگی‌های آن در ایران

مراجعه به سامانه ثبت شرکت

بعد از آماده کردن مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت در سمنان باید به سامانه اداره ثبت به آدرس irsherkat.ssaa.ir مراجعه کنید و اطلاعات خواسته شده در سایت را تکمیل کرده و به بارگذاری مدارک موردنیاز بپردازید.

ارسال مدارک

بعد از پذیرش اینترنتی و اخذ تأییدیه باید نسخه اصلی از صورت‌جلسات تنظیمی‌ و ضمائم آن را امضا کرده و به آدرس ذکر شده در تأییدیه ارسال کنید. برای این کار باید مدارک را به صورت سفارشی پست کنید. بعد از پست کردن موارد ممکن است پرونده شما رد شده یا ناقص تشخیص داده شوند و در صورت تأیید صدور آگهی برای آن انجام شود.

حضور در اداره ثبت شرکت

در این مرحله لازم است به اداره ثبت شرکت‌ها در ایران مراجعه کرده و به امضا و تحویل اوراق و مدارک موردنیاز به اداره ثبت بپردازید. دریافت آگهی تأسیس شرکت نیز در این مرحله انجام می‌شود.

ثبت شرکت در سمنان

ثبت آگهی در روزنامه

در این مرحله لازم است یک آگهی در روزنامه‌های رسمی‌ چاپ کنید. انتشار این آگهی به این علت است که شرکت‌های دیگر نسبت به نام و عنوان شرکت شما اعتراض نداشته باشند. علاوه بر این در آخرین مرحله ثبت شرکت باید یک آگهی دیگر در روزنامه‌های کثیرالانتشار به چاپ برسد.

هزینه ثبت آگهی در روزنامه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است و معمولاً هرچقدر متن شما طولانی‌تر باشد، هزینه آگهی افزایش می‌یابد.

ثبت شرکت چقدر طول می‌کشد؟

سؤال رایج بسیاری افراد به هنگام مراجعه به دفاتر ثبت شرکت در سمنان این است که مدت زمان لازم برای ثبت شرکت چقدر است. معمولاً ثبت شرکت در سمنان از آغاز مراحل تا ثبت قانونی شرکت بین ۷ الی ۱۲ روز کاری زمان نیاز دارد.

در ابتدا ۲ روز جهت تعیین نام شرکت و ۵ تا ۸ روز دیگر بعد از ارسال مدارک لازم به اداره ثبت، صرف انجام فرایند ثبت شرکت در اداره ثبت می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که در صورت تأخیر در ارسال مدارک و امضا به اداره ثبت این مدت زمان افزایش پیدا می‌کند.

اگر شرکت شما نیاز به ثبت سریع و فوری دارد، شما می‌توانید از خدمات ثبت شرکت فوری در سمنان بهره‌مند شوید. ثبت و تأسیس فوری زمانی صورت می‌گیرد که امکان انجام کار شما خارج از نوبت فراهم باشد. این کار کاملاً قانونی است و تنها از مدت زمان کمتری برخوردار است.

هزینه ثبت شرکت در سمنان

از موضوعات مهم دیگری که لازم است با آن در زمینه ثبت شرکت در سمنان آشنا شوید باید به قیمت ثبت شرکت در سمنان اشاره کنیم. در این باره باید بدانید هزینه‌ای که شما باید برای تأسیس و ثبت شرکت خود بپردازید به ۳ دسته زیر تقسیم می‌شود:

  • مبلغ پرداخت شده به اداره ثبت
  • مبلغ موردنیاز برای انتشار آگهی در روزنامه‌های رسمی‌
  • کارمزد ثبت شرکت

درمورد مبلغی که باید به اداره ثبت پرداخت کنید باید بدانید این مبلغ شامل هزینه حق‌الثبت و حق الدرج پست، نام گذاری شرکت، روزنامه رسمی‌ و پرداخت‌های جزئی همچون هزینه تمبر، اداره پست و مالیات است. همچنین لازم است بگوییم به طور سالانه تعرفه‌های ثبت شرکت تغییر پیدا کرده و افزایش پیدا می‌کنند.

نوع خدمات هزینه
ثبت شرکت با مسئولیت محدود ۱۵۰۰۰۰۰ تومان
ثبت شرکت سهامی خاص ۱۶۰۰۰۰۰ تومان
ثبت انواع شرکت خدماتی ۱۵۰۰۰۰۰ تومان
ثبت شرکت بازرگانی ۱۵۰۰۰۰۰ تومان
ثبت شرکت پیمانکاری ۱۵۰۰۰۰۰ تومان
ثبت مؤسسه حقوقی ۲۵۰۰۰۰۰ تومان
ثبت مؤسسه آموزشی ۱۸۰۰۰۰۰ تومان
هزینه صورت‌جلسه تغییرات شرکت در سمنان ۱۳۰۰۰۰۰ تومان
ثبت‌نام کد اقتصادی حقیقی و حقوقی ۱۲۰۰۰۰۰ تومان
ثبت‌نام کارت بازرگانی (حقیقی) ۲۵۰۰۰۰۰ تومان
ثبت‌نام کارت بازرگانی (حقوقی) ۲۵۰۰۰۰۰ تومان
هزینه اخذ دفاتر پلمب ۷۰۰۰۰۰ تومان
پیگیری شرکت تعاونی ۴۵۰۰۰۰۰ تومان
پیگیری شرکت تضامنی ۲۵۰۰۰۰۰ تومان
ثبت مؤسسه غیرتجاری ۱۹۰۰۰۰۰ تومان
هزینه ثبت آگهی در روزنامه رسمی‌ ۶۰۰۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰۰۰ تومان

هزینه ثبت شرکت در سمنان

شارینو

اگر قصد دارید برای گذراندن اوقات فراغت خود گشتی در سمنان بزنید و لحظات خوبی در اماکن تفریحی این شهر تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم به مطالب وبلاگ شارینو با موضوعاتی همچون مراکز تفریحی سمنان، مراکز خرید سمنان، کافه‌های سمنان و غیره سر بزنید.

اگر قصد تعمیرات لوازم خانگی خود را دارید؛ اما نمی‌دانید از کدام یک از تعمیرکاران سمنان کمک بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم به مطالبی همچون تعمیر تلویزیون در سمنان، تعمیر یخچال در سمنان و دیگر موارد مراجعه کنید.

البته تعمیر سیستم‌های گرمایشی نیز از حساسیت زیادی برخوردار بوده و باید آن را به تعمیرکاران خبره سپرد. تعمیر پکیج در سمنان، تعمیر بخاری در سمنان و تعمیر آبگرمکن در سمنان از جمله خدمات کاربردی در این زمینه هستند.

شما می‌توانید از دیگر مطالب وب‌سایت شارینو درمورد خدمات عمومی در شهر سمنان بهره‌مند شوید. از این مطالب می‌توان به مکانیک سیار در سمنان، یدک کش در سمنان، سالن‌های زیبایی سمنان، باشگاه‌های بدنسازی در سمنان، قالیشویی در سمنان، مبل شویی در سمنان، برق کار در سمنان و غیره اشاره کرد.

سخن پایانی

اگر می‌خواهید با خیال آسوده به فعالیت‌های تجاری و قانونی در شرکت خود پرداخته و از سوءاستفاده دیگر شرکت‌ها از خدمات و کالا‌های خود جلوگیری کنید، لازم است در اولین قدم شرکت خود را به طور قانونی ثبت کنید. ثبت شرکت در سمنان از مراحل مهم و نکات قابل توجهی برخوردار است که لازم است پیش از اقدام در این زمینه آن‌ها را بشناسید.

ما در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی درمورد ثبت انواع شرکت‌ها در سمنان در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با شناخت کافی در این زمینه اقدام کنید و از مزایای بی‌شمار ثبت شرکت در سمنان بهره‌مند شوید. لطفاً اگر تجربه‌ای از ثبت شرکت‌های تجاری یا مدنی در سمنان دارید، با ما به اشتراک بگذارید.

 

سؤالات متداول

۱. ثبت شرکت به چه مدارکی نیاز دارد؟

مدارک ثبت شرکت بنا به نوع شرکت موردنظر متفاوت است.

۲. آیا در ثبت شرکت حتماً باید آدرس اداری داشته باشیم؟

خیر در زمان ثبت شرکت اجباری در ارائه آدرس اداری نیست.

۳. ثبت شرکت چقدر زمان می‌برد؟

فرایند ثبت شرکت در سمنان به طور میانگین از ۷ الی ۱۲ روز کاری به طول می‌‌انجامد.

۴. آیا نوع شرکت در هزینه ثبت تأثیر دارد؟

بله نوع شرکت از عوامل مؤثر بر هزینه ثبت شرکت در سمنان است.

۵. هزینه ثبت آگهی در روزنامه رسمی‌ چقدر است؟

این هزینه از ۵۰۰۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰۰۰ تومان است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *