روانشناس در تبریز

فهرست مطالب

درمان تمام چالش‌های روحی، استرس، افسردگی و مسائل خانوادگی به‌واسطه روانشناس در تبریز امکان‌پذیر است. خدمات روانشناسان معروف تبریز با مراجعه به‌موقع شما برای درمان آغاز می‌شود. آیا احساس ناامیدی می‌کنید؟ عملکرد تحصیلی خوبی ندارید؟ با اعضای خانواده دچار مشاجره‌های طولانی می‌شوید؟

 

تنها راه‌حل برای تمامی این مشکلات مراجعه به روانشناس خوب در تبریز است. در این مقاله ما به بررسی وظایف روانشناس در تبریز و انواع بیماری‌هایی که با مراجعه به روانشناس قابل‌درمان است، اشاره خواهیم کرد. اگر به فکر سلامت روان خود و عزیزانتان هستید تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

 

روانشناس در تبریز چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

باتوجه‌به گسترش روابط اجتماعی و افزایش بیماری‌ها و چالش‌های درونی افراد، در حیطه دانش روانشناسی خدمات گسترده‌ای به افراد جامعه ارائه می‌شود؛ اما باتوجه‌به دلیل مراجعه افراد توسط روانشناس‌ها مشخص می‌شود. در این قسمت از مقاله با خدمات بهترین روانشناس‌های تبریز آشنا خواهید شد.

 

مشاوره ازدواج

 

یک امر ضروری و بسیار مفید که قبل از وقوع نکاح و بعد از آن هم زوجین می‌توانند از آن بهره‌مند شوند، مشاوره ازدواج است. مشاوره  از اشتباه غلط، شناخت نادرست از وظایف و درک غلط از مبنای ازدواج  توسط زوجین جلوگیری به عمل می‌آورد.

 

امروزه مشاوره ازدواج توسط روانشناس در تبریز و همچنین روانشناس خانم در تبریز به زوجین ارائه می‌شود و فرصتی را پیشروی زوجین قرار می‌دهد تا قبل از ورود به زندگی مشترک، تصور درستی را از طرف مقابل و زندگی دونفره برای خود ایجاد کنند.

 

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از خدمات مشاوره ازدواج با شماره تماس روانشناس خانم در تبریز تماس بگیرید.

 

روانشناس در مشاوره ازدواج اهدافی را دنبال می‌کند، این اهداف به‌قرار ذیل است:

 

·       بررسی سلامت روان زوجین

 

·       سنجش میزان آمادگی زوجین برای ازدواج

 

·       سنجش میزان رغبت زوجین

 

·       آموزش مهارت‌های زندگی مشترک

 

·       آموزش وظایف هر یک از زوجین نسبت به یکدیگر

 

·       بررسی نقاط اشترک و افتراق زوجین

 

·       ارزیابی تیپ شخصیتی زوجین و میزان سازگاری با یکدیگر

 

·       و…

 

مشاوره زناشویی

 

مهم‌ترین کانون ایجاد اجتماعی سالم، خانواده است و این خانواده در آغاز متشکل از دو نفر است که تصمیم به ازدواج گرفته و زندگی مشترکی را شروع کرده‌اند. یکی از خدمات مهم روانشناس در تبریز، سکس‌تراپی است. منشأ بسیاری از مشکلات زناشویی به‌واسطه مشاوره زناشویی قابل‌حل است.

 

مشاوره تحصیلی

 

افت‌ تحصیلی و پایین آمدن بازدهی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف به دلایل مختلفی بروز پیدا می‌کند. بازیگوشی حین تدریس معلم، نقل‌مکان از مدرسه در اثنای سال تحصیلی، مورد خشونت قرارگرفتن دانش‌آموز توسط کادر آموزشی یا هم‌کلاسی‌ها و وضعیت روحی و خانوادگی دانش‌‌آموز در افت تحصیلی و مسائل مربوط به مدرسه بسیار مؤثر است.

 

دانش‌آموزان کنکوری که در مسیر تحصیلی خود موفق به کسب رتبه‌های برتر می‌شوند از خدمات روانشناس در تبریز بهره‌مند شده‌اند. روانشناس در تبریز در مشاوره تحصیلی فرایند صحیح درس‌خواندن، یادگیری سریع، نحوه صحیح برنامه‌ریزی تحصیلی و کنکوری را باتوجه‌به سطح دانش‌آموزان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

 

بهترین روانشناس انگیزشی در تبریز می‌تواند زمانی که فرزندتان از نتایج نامطلوب آزمون‌های خود دلسرد شده است کمک شایانی را به کسب انرژی دوباره و شروعی باانگیزه توسط دانش‌آموزان ایفا می‌کند.

 

مشاوره طلاق

 

مسئله طلاق در کشور ما در گذر زمان و در حال حاضر باتوجه‌به دلایل عدیده‌ای که ذکر آن در حوصله و صلاحیت این مقاله نیست رو به افزایش بوده است؛ اما این فرایند چندان آسان طی نمی‌شود.

 

مراکز مشاوره توسط کارشناسان رشته‌های روان‌پزشکی، روانشناسی و حقوق به زوجینی که برای طلاق اقدام می‌کنند، خدمات مناسبی ارائه می‌دهند. این خدمات گاهی مسیر طلاق را به‌طورکلی از ذهن و زندگی زوجین پاک می‌کند؛ اما گاهی با تمام تلاش‌های روانشناس در تبریز نتیجه همان طلاق خواهد بود.

 

مشاوره تلفنی

 

مشاوره روانشناسی تلفنی رایگان در تبریز یکی از خدمات مقرون‌به‌صرفه روانشناس در تبریز است. اگر در شرایطی هستید که نمی‌توانید به‌صورت حضوری از خدمات روانشناسی استفاده کنید، یک روش بهینه، رایگان و کاربردی وجود دارد.

 

در مشاوره تلفنی فرایند شناخت مشکلات بیمار، روش‌های برطرف ساختن مشکلات روان‌شناختی بیمار به‌واسطه افراد متخصص در رشته‌های مختلف روانشناسی انجام می‌شود. مشاوره تلفنی نیز مانند مشاوره حضوری تمام استانداردها و نیازهای مراجعین خود را با بالاترین کیفیت ممکن پاسخگو است.

 

مشاوره شغلی

 

انتخاب یک شغل مناسب تیپ شخصیتی و روحیات شما بسیار در مسیر زندگی، پیشبرد اهداف و رسیدن به آرزوهایتان مؤثر است. گاهی در این انتخاب دچار تردید می‌شوید و یا گاهی به توانایی‌ها و استعدادهای خود در یک زمینه شغلی اعتماد و باور ندارید.

 

برای حل مشکلات شغلی، انتخاب درست جهت تضمین آینده شغلی خود می‌توانید از خدمات مشاوره شغلی روانشناس در تبریز بهره‌مند شوید.

 

تست‌های سلامت روان

 

انواع تست‌های هوش و شخصیت میزان توانایی‌های ذهنی و تیپ شخصیتی افراد را مشخص می‌کند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این تست‌ها، احراز سلامت عقل یا عکس قضیه احراز دمانس، عقب‌افتادگی ذهنی، درجات هوش، اختلالات ذهنی و روانی را در فرد تعیین می‌کند.

 

یک روانشناس در تبریز با تشخیص به‌موقع توسط به‌کاربردن یکی از آزمون‌های مذکور می‌تواند زندگی شخص بیمار و افرادی که در دایره ارتباطات او قرار دارند را از خطرات و مشکلات بسیاری نجات دهد.

 

روان‌درمانی

 

روان‌درمانی یا psychotherapy به استفاده از روش‌های روان‌شناختی مبتنی بر تعامل شخصی با افرادی که دچار اختلال هستند جهت کمک به وی برای بهبود وضعیت روانی که توسط روانشناس در تبریز انجام می‌شود.

 

روان‌درمانی مجموعه‌ای از روش‌ها و رویکردهای قابل‌دسترس برای یک روانشناس است که باتوجه‌به معیارهایی آن‌ها را بر روی فرد بیمار اعمال می‌کند.

 

مزایای بهره‌مندی از خدمات روانشناس در تبریز چیست؟

 

آیا تابه‌حال به چرایی مراجعه به روانشناس دقت کرده‌اید؟ غالباً افراد در زمان خوشحالی و سلامت روان به روانشناس مراجعه نمی‌کنند؛ زیرا مبنای وجود رشته روانشناسی، بهبود و افزایش کیفیت زندگی فردی و اجتماعی است.

 

در این بخش از مقاله  به بررسی و گزینش مزایای بهره‌مندی از خدمات روانشناسی می‌پردازیم:

 

·       درمان انواع بیماری‌های روانی آشکار و نهفته

 

·       کاهش هزینه‌های پزشکی

 

·       یادگیری مهارت‌های گوناگون

 

·       ارتقای عوامل تاب‌آوری مانند: سرسختی و خوش‌بینی

 

·       تناسب افراد و سازمان‌ها به‌واسطه مشاوره شغلی

 

·       شکل‌گیری اهداف مشترک در روان‌درمانی گروهی

 

·       افزایش مسئولیت‌پذیری

 

·       بهبود یادگیری و رفتار دانش‌آموزان

 

·       ارتقای مهارت‌های اجتماعی و عاطفی

 

·       بهبود و ارتقای کیفیت زندگی و شخصیت فرد

 

·       و…

 

روانشناس در تبریز چه روش‌های درمانی به کار می‌برد؟

 

درمان بیمار هدف نهایی روانشناسان است. این درمان با رویکردهای مختلفی صورت‌پذیر است که باتوجه‌به عواملی همچون نوع بیماری و مشکل، سن بیمار، درجه وخامت بیماری و جنسیت بیمار بستگی دارد. درمان زمانی مؤثر است که شناخت صحیحی نسبت به مشکلات بیمار در دسترس روانشناس در تبریز قرار گرفته باشد.

 

با ما همراه باشید؛ زیرا در ادامه مطلب با انواع روش‌های درمانی توسط بهترین روانشناس حال حاضر تبریز آشنا خواهید شد.

 

روان‌درمانی شناختی رفتاری یا CBT

 

افکار، باورها و الگوهای غلط زندگی افراد را مسموم می‌کنند. سمی که علاوه بر نابودکردن زندگی بیمار بر روی افراد در ارتباط با او نیز تأثیر می‌گذارند.

 

پدری که الگوی وظایف و نقش پدر بودن را در پدر معتاد به الکل و بی‌بندوبار خود جستجو می‌کند، علاوه بر داشتن یک الگوی غلط و قدم‌گذاشتن در این مسیر اشتباه، فرزندان خود را نیز به این سمت‌وسو می‌کشاند و این اتفاق عمق فاجعه برای یک نسل متمادی خواهد بود.

 

روانشناس در تبریز با استفاده از این روش افکار غلط و ساخته ‌و پرداخته ذهن آشفته مراجعین خود را جستجو کرده و در پی آن با جایگزین‌کردن الگوهای درست به بهبود بیماران کمک می‌کند.

 

روان‌درمانی به روش فعال‌سازی رفتاری

 

روانشناس با استفاده از این تکنیک، رفتارها و الگوهای رفتاری درست را در مراجعین فعال می‌کند. اغلب مراجعینی که با این روش تحت درمان قرار می‌گیرند از مشکلات حادی رنج نمی‌برند.

 

بلکه ممکن است از زندگی لذت چندانی نبرند و یا در حل مسائل خود با مشکل مواجه شده‌اند که در این نوع درمان، روانشناس به بیمار روش‌های برخورد با مسائل مختلف را آموزش می‌دهد.

 

مدت‌زمان معمولی این روش درمانی حدوداً ۱۶ تا ۲۰ جلسه است که افزایش یا کاهش این دوره به تشخیص روانشناس امکان‌پذیر است.

 

گروه‌درمانی

 

اینکه بدانید در یک اتاق تاریک تنها نیستید شما را خوشحال نمی‌کند؟ مشکلات روحی را همان اتاق تاریک در نظر بگیرید و افرادی را در آنجا تصور کنید که در کنار شما حضور دارند، این افراد خانواده یا بستگان شما نیستند؛ بلکه افرادی شبیه به شما هستند.

 

افرادی که مانند شما با مشکلاتی در زندگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و برای بهبود اوضاع تلاش می‌کنند. قطعاً این اتفاق در شما انگیزه‌ای برای بهبود ایجاد می‌کند و از فشار روانی که بر روی شما است تأثیر کاهنده‌ای دارد.

 

گاهی افراد بیمار به این تصور غلط دامن می‌زنند که هیچ‌کس مانند آن‌ها بدبخت و درگیر مشکلات متعدد نیست و این باور اشتباه باعث ادامه روند بیماری، افزایش سرعت بیماری و غوطه‌ورشدن فرد در مشکلات می‌شود. در این روش، روانشناس روش واحدی را برای درمان گروهی از بیماران خود انتخاب کرده است.

 

روان‌درمانی بین‌فردی یا IPT

 

بهترین روانشناس تبریز برای درمان افسردگی بیماران خود اغلب در گام نخست از روش‌شناختی رفتاری استفاده می‌کند و اگر نتیجه مطلوب حاصل نشد به روش‌هایی همچون درمان بین‌فردی متوسل می‌شود که تعداد جلسات آن حدوداً ۱۶ تا ۲۰ جلسه است.

 

در این روش سعی در تقویت و بهبود روابط شخص بیمار با خانواده، دوستان و آشنایان می‌شود که خود یکی از عوامل مؤثر در ایجاد افسردگی است.

 

روان‌درمانی به روش حساسیت‌زدایی با پردازش حرکت چشم

 

تروما (Trauma) یا روان زخم یک اختلال است که به دلیل تجربه اتفاقات ناخوشایند در زندگی در روان انسان شکل می‌گیرد  که یادآوری آن باعث بروز حالات خاصی در بیمار می‌شود که تشنج حرکتی یکی از این حالات است که بیمار به‌نوعی برای مقابله با یادآوری سانحه یا اتفاق ناخوشایند به کار می‌برد.

 

روانشناس در تبریز در این روش با پردازش حرکات چشم و یادآوری سانحه به مراجعین خود کمک کند تا تحلیل و پردازش متعادلی نسبت به‌اتفاق را به دست آورند. مرور گام‌به‌گام خاطرات تلخ باعث رسیدن به یک دید سالم نسبت به آن‌ها می‌شود.

 

روان‌درمانی با روش شناخت درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی

 

ایجاد ذهنی آگاه و پویا در تسلط یافتن بر افکار و احساسات جاری و لحظه‌ای افراد باعث درمان بسیاری از اختلالات و بیماری‌های روانی افراد است. روانشناس از این روش برای درمان افسردگی، اضطراب، انواع اعتیادها و اختلالات دیگر استفاده می‌کنند.

 

افرادی که توانایی ذهنی بالایی در مقابله با مشکلات را دارند احتمال اینکه در مواقع سخت دچار افسردگی یا اضطراب شوند، بسیار کم است. در این روش، آموزش مراقبه و کلاس‌های یوگا نقش پیش گیرنده و مؤثری را در بهبود بیمار ایفا می‌کنند.

 

رفتاردرمانی دیالکتیک

 

روانشناس در تبریز در این روش در گام نخست، بیمار را در جهت شناخت افکار خود راهنمایی می‌کند و در گام بعد به او کمک می‌کند تا دلایل مشکلات فعلی خود را بشناسد و موقعیتی که در آن قرار دارد را بپذیرد.

 

پذیرفتن افکار و چالش‌ها یک عامل مؤثر در روند بهبود بیمار است. بیمار پس از پذیرش وارد مرحله تطبیق و تنظیم رفتار و افکار خود با واقعیت‌های بیرونی می‌شود. از این روش برای درمان افرادی که دست به خودکشی می‌زنند و همچنین افرادی با اختلالات شخصیت مرزی هستند، استفاده می‌شود.

 

هنردرمانی

 

افرادی که عنوان هنرمند را به یدک می‌کشند، احساسات مختلفی را حین انجام هنر خود کسب می‌کنند. یکی از روش‌های روان‌درمانی که امروزه بسیار موردتوجه جامعه روانشناس در تبریز قرار گرفته است، هنردرمانی است.

 

درمان به‌واسطه روش‌های خلاقانه انجام می‌شود تا میزان سلامت روان مراجع را تعیین و سپس در جهت بهبود آن مؤثر واقع می‌شود. کاهش استرس، افزایش اعتمادبه‌نفس و شناخت ابعاد مختلف شخصیتی بیمار به‌واسطه این روش امکان‌پذیر است.

 

بازی‌درمانی

 

روانشناسان این روش درمانی را بر روی کودکان اعمال می‌کنند. ارزیابی رشد کودکان در سنین مختلف، ارزیابی روابط کودک با کودکان دیگر، بررسی مواجه با مسئله توسط کودک و اطلاعات مفید دیگری که در شناخت کودک شما مؤثر است توسط این روش درمانی امکان‌پذیر است.

 

هزینه مشاوره روانشناسی در تبریز به چه صورت است؟

 

هزینه خدمات روانشناسی در تبریز باتوجه‌به معیارهای گوناگونی تعیین می‌شود؛ اما تعرفه آن به‌واسطه نوع مدرک شخص روانشناس طبق جدول زیر است. این میزان تعرفه برای ۴۵ دقیقه جلسه و بر اساس آخرین تغییرات مقرر شده است.

 

مدرک روانشناس

تعرفه (تومان)

کارشناسی‌ارشد

۱۳۰۰۰۰

دکتری

۱۸۷۰۰۰

 

 

 

عوامل دیگری که بر میزان تعرفه مشاوره روانشناس در تبریز مؤثر هستند، شامل موارد زیر می‌شوند:

 

·       حسن شهرت و تجربه: اغلب افراد به دنبال بهترین کیفیت، سریع‌ترین نتیجه و تضمینی‌ترین روش هستند.

 

·       طول جلسه درمان: اگر درمان به درازا بکشد، میزان هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

 

·       تخصص روانشناس: روانشناس بالینی در تبریز یا روانشناس خانواده مدنظر شما است؟ انتخاب باتوجه‌به صورت‌مسئله انجام می‌شود.

 

شما می‌توانید برای اطلاع از تعرفه دقیق خدمات مشاوره با یک دکتر روانشناسان معروف در تبریز تماس بگیرید تا تمام معیارهای بالا در میزان تعرفه در نظر گرفته شود.

 

شارینو

 

مرکز لیزر در تبریز با بهترین دستگاه‌های لیزر خدمات لیزر را به مشتریان خود باتوجه‌به نوع پوست و موی آن‌ها ارائه می‌دهد. مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش، سریع‌ترین روش و تضمینی‌ترین روش برای تعمیر لوازم‌خانگی شما در تعمیر کولرگازی در تبریز، تعمیر تلویزیون در تبریز و تعمیر مبل در تبریز یافت می‌شود.

 

باشگاه بدنسازی تبریز در سانس‌های متنوع با برنامه غذایی متناسب و برترین مربیان بدنسازی در اختیار جوانان تنومند تبریزی است.

 

آیا به خدمات سریع مکانیک در محل نیازمند هستید؟ سراغ مکانیک سیار در تبریز بروید. آیا خودرو شما در وسط جاده دچار نقص شده و روشن نمی‌شود؟ یدک‌ کش در تبریز راه‌حل مناسبی است. امداد خودرو تبریز با ارائه تمام خدمات در تمام شبانه‌روز آماده‌باش هستند.

 

آموزشگاه فنی در تبریز، آموزشگاه زبان در تبریز و آموزشگاه موسیقی در تبریز باعث کاهش نرخ بیکاری و بی‌انگیزگی جوانان شهر تبریز شده‌اند. با ثبت‌نام فرزند خود در یکی از این مراکز، امید به آینده را در دل جوانان خود روشن کنید.

 

با سئو سایت در تبریز به برترین‌های موتور جستجو دست یابید. طراحی سایت در تبریز یک امر تخصصی است؛ پس برای راه‌اندازی سایت و پیاده‌سازی ایده‌های جذاب به طراحان سایت در تبریز مراجعه کنید.

 

سالن‌های زیبایی تبریز با ارائه کلیه خدمات میکاپ عروس، خدمات مانیکور و پدیکور با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در خدمت بانوان تبریزی است. باربری در تبریز هم خدمات جمع‌آوری، بار زدن و حمل بار شما را با ایمن‌ترین روش به شما ارائه می‌کند.

 

جمع‌بندی

 

افراد در زندگی تجربه‌های تلخ و شیرینی را توأمان کسب می‌کنند که برخی از این تجربه‌ها آثار سوء بر شخصیت و زندگی آن‌ها در ابعاد مختلف می‌گذارد.

 

در این مواقع افراد به‌تنهایی نمی‌توانند با این آثار مواجه شوند و در این زمان نوبت به ورود روانشناس در تبریز است. در این مقاله با خدمات کلینیک‌های روانشناسی و نتایج مثبت بهره‌مندی از این خدمات آشنا شدید.

 

سؤالات متداول

 

۱. آیا هیپنوتیزم جزو خدمات روانشناس در تبریز است؟

 

بله در این روش فرد بیمار وارد خلسه یا خواب به حالت متمرکز می‌شود.

 

۲. تعداد جلسات درمان به چه عواملی بستگی دارد؟

 

نوع بیماری، روش درمان، تجربه روانشناس و رویکرد بیمار

 

۳. مزایای بهره‌مندی از خدمات روانشناس در تبریز چیست؟

 

درمان بیماری، ارتقای عوامل تاب‌آوری و مسئولیت‌پذیری

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *